abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:18:19 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129625319

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.

Umar schrijft verrast te zijn door de reacties waarin ze soms met de dood werd bedreigd. "Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven", aldus de 43-jarige schrijfster. De column over de ramadan verscheen op 19 juli.

De tweets verbaasden Umar ook om de 'misplaatste afkeer voor Nederland en Nederlandse waarden en normen en de verheerlijking van alles wat Turks is'.

Ebru Umar doet aangifte van dreigtweets

Vanavond te gast bij KVDB op ned 1. om 23 00 uur

Columns:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmgs!bw9qged2qTJQ/

quote:
Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!

Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.

Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
2e:

quote:
Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II

Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.

De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.

Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carričre tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.

In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.

[ Bericht 72% gewijzigd door Paul op 02-08-2013 21:11:40 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:19:47 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_129625378
Moslims met lange tenen bericht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_129625540
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
pi_129625556
Aangifte doen van dingetjes die pubertjes op -nota bene, de triestigheid- Twitter plaatsen.

Umar is een jankwijf met aandachttekort.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129625672
Hij is toch ook dood? En zoals iedereen op deze wereld was hij te gast.. Snap niet wat het probleem is..

Anyway, dreigende tweets bijten niet.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_129625744
quote:
"Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven"
Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:32:35 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129625812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.
Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129625849
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.
Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:34:30 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129625889
Dreigementen zijn natuurlijk altijd debiel hč, dat voorop gesteld.

Maar wat ik ook een beetje matig vind is: 'Goh, ik moet snel even een column schrijven.... Laat ik Mohammed pakken, scoort altijd'

:')
Laffe huichelaar
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:36:34 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129625964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?
Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129626001
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef El_Matador het volgende:
Aangifte doen van dingetjes die pubertjes op -nota bene, de triestigheid- Twitter plaatsen.

Umar is een jankwijf met aandachttekort.
Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.
Als dat normaal is of als je daar je schouders over op moet halen, dan zit er echt iets goed verkeerd.

En al die klapjosti's hebben de column ook erg slecht gelezen, die lezen de profeet en 'die dooie' en gaan helemaal los.
Ja, erg gezond allemaal. :')
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_129626073
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.
Nou nou, je gaat nogal te keer..

Heeft niets met een schouderklopje te maken maar met gezond verstand. Iedereen snapt nu ongeveer wel dat elke woordje over Mohammed verkeerd uitpakt, dan kun je wel de onschuld gaan uithangen maar dan ben niet helemaal goed bezig, meen ik.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:43:43 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129626239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Nou nou, je gaat nogal te keer..

Heeft niets met een schouderklopje te maken maar met gezond verstand. Iedereen snapt nu ongeveer wel dat elke woordje over Mohammed verkeerd uitpakt, dan kun je wel de onschuld gaan uithangen maar dan ben niet helemaal goed bezig, meen ik.
Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.

Zoals het jou ook kan verassen dat zoiets kleins als niet uitkijken als je oversteekt zo'n groot gevolg kan hebben voor je leven.
pi_129626436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Hierro het volgende:
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
Vertel...
pi_129626641
Waarvan moeten we dit figuur nou weer kennen? :') En dat terwijl ik NRC-abonnee ben.
pi_129626805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:37 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.
Als dat normaal is of als je daar je schouders over op moet halen, dan zit er echt iets goed verkeerd.

En al die klapjosti's hebben de column ook erg slecht gelezen, die lezen de profeet en 'die dooie' en gaan helemaal los.
Ja, erg gezond allemaal. :')
Ik heb niet gezegd dat het "normaal" is, maar je kan je over alles opwinden natuurlijk. Wat denkt die Ebru nu, dat de politie 2000 twitteraars :') gaat oppakken?

Much ado about nothing.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_129627161
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.

Zoals het jou ook kan verassen dat zoiets kleins als niet uitkijken als je oversteekt zo'n groot gevolg kan hebben voor je leven.
Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:06:05 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129627311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.
Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?
pi_129627372
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?
Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:07:35 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129627375
waar is die colum zo valt er niet te oordelen
There is only one religion
pi_129627382
Ebru heeft zo'n geniaal gestrekt been :D Schrijft vaak wel fijne stukjes en kan netjes de vinger op de zere plek leggen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_129627418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:18 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.
Er zijn maar een paar fundamentalisten volgens de moslim-knuffelaars. Dit moeten dus wel "gematigde" moslims geweest zijn :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:09:44 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129627486
Chronisch aandachttekort deze dame. Ze zou eens de reaguursels onder haar eigen columns op Geenstijl moeten lezen en aangifte moeten doen over oproep tot geweld en haatzaaien.

Degenen die haar bedreigen zijn trouwens amoebe figuren met hooguit één werkende hersencel.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:12:04 #25
80791 crew  Paul
pi_129627588
>>> Columns in de OP gezet!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:14:03 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129627695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.
Sick
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:15:25 #27
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_129627763
Lelijk aaandachtsgeil mormel is dat. Ziu het er wel naar gemaakt hebben.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_129627820
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sick
Je weet dat ik gelijk heb. Maar ik snap best dat iedereen een mening mag hebben, maar zodra je publiekelijk gaat dan lijkt het mij het beste om er gewoon verstandig mee om te gaan, wat niet hetzelfde is als censuur.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:19:27 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129627940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je weet dat ik gelijk heb. Maar ik snap best dat iedereen een mening mag hebben, maar zodra je publiekelijk gaat dan lijkt het mij het beste om er gewoon verstandig mee om te gaan, wat niet hetzelfde is als censuur.
Nee. Je hebt niet gelijk. Jij hebt een mening dat mensen vooral hun bek maar moeten houden en van heilige huisjes af moeten blijven. dan ben je wat mij betreft een zeer onsympathiek persoon die deel uitmaakt van het probleem.
pi_129628038
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Je hebt niet gelijk. Jij hebt een mening dat mensen vooral hun bek maar moeten houden en van heilige huisjes af moeten blijven. dan ben je wat mij betreft een zeer onsympathiek persoon die deel uitmaakt van het probleem.
Dan snap je er helaas maar weinig van.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:23:03 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628094
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dan snap je er helaas maar weinig van.
Van jouw mening of van een soort realiteit waar jij denkt meer vat op te hebben dan ik?
pi_129628118
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Van jouw mening of van een soort realiteit waar jij denkt meer vat op te hebben dan ik?
Van beide vrees ik.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:24:33 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628173
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:23 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Van beide vrees ik.
Onwaarschijnlijk want je doet er alles aan om er maar niet dieper op in te gaan. Dat zie je wel vaker bij schaamplekjes.
pi_129628215
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk want je doet er alles aan om er maar niet dieper op in te gaan. Dat zie je wel vaker bij schaamplekjes.
Jaja. Maar een discussie heeft geen zin zie ik, dus daar ga ik dan ook geen tijd aan verspillen. Ieder zijn mening dan maar.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:26:02 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628240
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Jaja. Maar een discussie heeft geen zin zie ik, dus daar ga ik dan ook geen tijd aan verspillen. Ieder zijn mening dan maar.
Zie maar dat je over je "laatste woord syndroom" heen gaat komen met mij. Ik kan dit de hele dag en nacht volhouden.
pi_129628279
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zie maar da tje over je "laatste woord syndroom" heen gaat komen met mij. Ik kan dit de hele dag en nacht volhouden.
Ik heb daar helemaal geen last van, maar ik zie steeds weer dat je reageert, wat moet ik dan?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:27:19 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628301
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik heb daar helemaal geen last van, maar ik zie steeds weer dat je reageert, wat moet ik dan?
Stoppen met reageren.

Lukt je niet zo goed zo te zien.
pi_129628320
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Stoppen met reageren.

Lukt je niet zo goed zo te zien.
Moet je horen/zien wie het zegt!!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:28:45 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628354
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Moet je horen/zien wie het zegt!!
Ik weet dat jij zo'n figuur bent dat altijd maar het laatste woord moet hebben in discussies. Ik ga eens uitproberen hoe lang je dit vol kan houden.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:29:27 #40
80791 crew  Paul
pi_129628390
pi_129628438
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet dat jij zo'n figuur bent dat altijd maar het laatste woord moet hebben in discussies. Ik ga eens uitproberen hoe lang je dit vol kan houden.
Jij weet helemaal niets, maar ik ben benieuwd.
pi_129628526
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:33:12 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628595
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niets, maar ik ben benieuwd.
Ik kan met alle veiligheid stellen dat ik meer kennis heb dan jij over. Eigenlijk waarschijnlijk wel elk onderwerp. :9~
pi_129628629
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik kan met alle veiligheid stellen dat ik meer kennis heb dan jij over. Eigenlijk waarschijnlijk wel elk onderwerp. :9~
Kennis zou best kunnen, begrip daarentegen..
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:34:13 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628643
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Kennis zou best kunnen, begrip daarentegen..
Ook begrip.
pi_129628681
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ook begrip.
Dat heb je vooralsnog niet laten zien helaas. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:38:37 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628822
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat heb je vooralsnog niet laten zien helaas. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
Ik begrijp heel goed uit welke hoek jij komt. Je bent nog net niet het type wat daadwerkelijk doodsbedreigingen stuurt maar wel het type dat vind dat doodsbedreigingen (en wellicht een klein beetje geweld) te verwachten is en (misschien heel misschien) zelfs een beetje terecht zou zijn. Maar sssssjj. Dat laatste is een geheimpje.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:40:05 #48
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129628875
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed uit welke hoek jij komt. Je bent nog net niet het type wat daadwerkelijk doodsbedreigingen stuurt maar wel het type dat vind dat doodsbedreigingen (en wellicht een klein beetje geweld) te verwachten is en (misschien heel misschien) zelfs een beetje terecht zou zijn. Maar sssssjj. Dat laatste is een geheimpje.
tis wel realistisch gedacht hoor , vooral bij die salafisten
pi_129628899
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je doet een hoop (ongefundeerd is het woord niet eens, dat verdient het niet) aannames die nergens op gebaseerd zijn. En sieren doet het je al helemaal niet.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:42:19 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129628966
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je doet een hoop (ongefundeerd is woord niet eens, dat verdient het niet) aannames die nergens op gebaseerd zijn. En sieren doet het je al helemaal niet.
Bewijs maar dat ik er naast zit. Maar goed. We gaan dan een afspraak maken. Als Ebru Umar iets overkomt qua geweld dan gaan jij en ik met spandoeken op de dam staan om te protesteren tegen geweld vanuit de moslimgemeenschap en voor het vrije woord.

Oh nee.. Want het vrije woord kan jou niks verrotten. Hoewel je er nu wel dankbaar gebruik van maakt.
pi_129629069
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bewijs maar dat ik er naast zit. Maar goed. We gaan dan een afspraak maken. Als Ebru Umar iets overkomt qua geweld dan gaan jij en ik met spandoeken op de dam staan om te protesteren tegen geweld vanuit de moslimgemeenschap en voor het vrije woord.

Oh nee.. Want het vrije woord kan jou niks verrotten. Hoewel je er nu wel dankbaar gebruik van maakt.
Weer die aannames, waarom doe je dat? Wil je mij uit de tent lokken? Want dan kun je lang wachten.

Het vrije woord is prima zolang het respectvol blijft, wat ik niet noodzakelijk van de column vond.
pi_129629073
Hoewel ik haar columns pure kanker vind gaat het doodwensen mij te ver.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:45:27 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129629121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Weer die aannames, waarom doe je dat? Wil je mij uit de tent lokken? Want dan kun je lang wachten.

Het vrije woord is prima zolang het respectvol blijft, wat ik niet noodzakelijk van de column vond.
Ik vind dat wat jij zegt niet respectvol is... wat nu? Volgens je eigen moraliteit moet je nu stoppen met typen. Maar die ego-drang, he... je MOET doorgaan.. MET TYPEN ARGG...

Respect kan je niks verrotten. Je wil gewoon dat mensen niks negatiefs roepen over de Islam.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:46:10 #54
80791 crew  Paul
pi_129629151
Over een uur zit ze dus bij Knevel en van den Brink op ned 1 om 23 uur!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:46:59 #55
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129629188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:46 schreef Paul het volgende:
Over een uur zit ze dus bij Knevel en van den Brink op ned 1 om 23 uur!
ah de zielige nederturkse gaat huilie doen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:54:20 #56
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_129629510
Die columns van haar zijn papierverspilling, maar treurig dat ze bedreigd wordt vanwege zoiets onnozels.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:56:08 #57
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129629595
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Peunage het volgende:
Hoewel ik haar columns pure kanker vind gaat het doodwensen mij te ver.
pi_129630195
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening niet respectvol, wat nu?
pi_129630237
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening niet respectvol, wat nu?
Dan geef je jouw mening erover?
pi_129630292
Maar goed, de reacties op deze onschuldige column tonen aan dat er iets goed fout is gegaan met de integratie.
pi_129630311
Dat is een ding wat zeker is natuurlijk. Dat slaat helemaal nergens op.
pi_129630433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dan geef je jouw mening erover?
De meningen over wat respectvol is lopen nogal uiteen. Dat is dus een onbruikbaar criterium, en wordt vooral ingezet door mensen die anderen aan hun eigen regeltjes willen onderwerpen.
pi_129630540
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De meningen over wat respectvol is lopen nogal uiteen. Dat is dus een onbruikbaar criterium, en wordt vooral ingezet door mensen die anderen aan hun eigen regeltjes willen onderwerpen.
Dat zou kunnen inderdaad. Welk criterium zou je willen hanteren dan?
pi_129630790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad. Welk criterium zou je willen hanteren dan?
De oproep tot geweld. Als we ons bezig moeten gaan houden met iedereen die iets zegt waar we het niet mee eens zijn, pff... Vermoeiend. Daarbij is dit soort religieus afkeuren van een bepaalde uitspraak een zeer ongewenst groepsgebeuren, waarbij men elkaar opjut en (gemakkelijk) punten probeert te scoren binnen het eigen clubje. Doe maar niet.
pi_129630944
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De oproep tot geweld. Als we ons bezig moeten gaan houden met iedereen die iets zegt waar we het niet mee eens zijn, pff... Vermoeiend. Daarbij is dit soort religieus afkeuren van een bepaalde uitspraak een zeer ongewenst groepsgebeuren, waarbij men elkaar opjut en (gemakkelijk) punten probeert te scoren binnen het eigen clubje. Doe maar niet.
Dat klopt ook wat je zegt, vandaar dat ik er persoonlijk verstandiger mee om zou gaan. Het enigste wat je bereikt is een hoop ellende, ondanks dat je dan slechts je mening geeft.

Vandaar dat ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde is van die column.

De polarisatie wordt alsmaar groter op deze manier, ondanks dat het nergens over gaat natuurlijk, maar dat is niet de uitkomst die wij allemaal graag willen.

Je mond overal over houden is trouwens net zo min een antwoord. Het blijft een lastig onderwerp en situatie helaas.
pi_129631680
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat klopt ook wat je zegt, vandaar dat ik er persoonlijk verstandiger mee om zou gaan. Het enigste wat je bereikt is een hoop ellende, ondanks dat je dan slechts je mening geeft.

De polarisatie wordt alsmaar groter op deze manier, ondanks dat het nergens over gaat natuurlijk, maar dat is niet de uitkomst die wij allemaal graag willen.

Je mond overal over houden is trouwens net zo min een antwoord. Het blijft een lastig onderwerp en situatie helaas.
Het probleem ligt niet bij mevrouw Umar die een columnpje tikt, het probleem ligt bij de figuren die daar niet mee kunnen omgaan. De polarisatie begint daar. Ze zouden er goed aan doen zichzelf eens af te vragen wat ze precies menen toe te voegen in een beschaafd land als Nederland. Met hun mening en gedrag zijn ze beter op hun plaats in een dictatuur/bananenrepubliek/theocratie. Ze verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele van dat soort oorden zijn, dus keus genoeg.
pi_129631717
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het probleem ligt niet bij mevrouw Umar die een columnpje tikt, het probleem ligt bij de figuren die daar niet mee kunnen omgaan. De polarisatie begint daar. Ze zouden er goed aan doen zichzelf eens af te vragen wat ze precies menen toe te voegen in een beschaafd land als Nederland. Met hun mening en gedrag zijn ze beter op hun plaats in een dictatuur/bananenrepubliek/theocratie. Ze verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele van dat soort oorden zijn, dus keus genoeg.
Zolang je elkaar blijft voeden dan lost er niets op, ondanks dat je het gelijk aan je zijde hebt.
pi_129631941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:48 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Zolang je elkaar blijft voeden dan lost er niets op, ondanks dat je het gelijk aan je zijde hebt.
Als je toegeeft aan dit soort lange tenen, dan leren ze het nooit. Kortom volle kracht vooruit en geen boodschap aan religieus en andersoortig gedram. De groep die dat niet kan handelen is geheel vrij oorden op te zoeken waar ze meer gelijkgestemden vinden.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:55:52 #69
80791 crew  Paul
pi_129632011
Nog 5 min. voor Ebru op Ned 1 komt *O*
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:57:11 #70
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129632061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:55 schreef Paul het volgende:
Nog 5 min. voor Ebru op Ned 1 komt *O*
ben blij dat ik geen tv heb
pi_129632181
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als je toegeeft aan dit soort lange tenen, dan leren ze het nooit. Kortom volle kracht vooruit en geen boodschap aan religieus en andersoortig gedram. De groep die dat niet kan handelen is geheel vrij oorden op te zoeken waar ze meer gelijkgestemden vinden.
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:12:15 #72
80791 crew  Paul
pi_129632687
EBRU PRAAT NU OP NED 1
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:30:47 #73
80791 crew  Paul
pi_129633600
KIJKEN JULLIE WEL OP NED 1
pi_129633683
Paul, doe gvd eens niet zo irritant met je geschreeuw. }:|
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:37:41 #75
311944 Tito_Otis
Respect my Foot
pi_129633928
Ik kijk op Nederland 1 en vind het een teringwijf, dreigtweets zijn terecht.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:39:20 #76
80791 crew  Paul
pi_129634009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:32 schreef shmoopy het volgende:
Paul, doe gvd eens niet zo irritant met je geschreeuw. }:|
OK! oh ik bedoel ok
pi_129634278
Ik vond haar verhaal ook niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Aapjes en geloofsgekkies etc. Een duidelijk denigrerende toon zit er onder. Rechtvaardigt verder niet de bedreigingen natuurlijk, maar erg respectvol is ze dus zelf ook niet.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:49:50 #78
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129634508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik vond haar verhaal ook niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Aapjes en geloofsgekkies etc. Een duidelijk denigrerende toon zit er onder. Rechtvaardigt verder niet de bedreigingen natuurlijk, maar erg respectvol is ze dus zelf ook niet.
Dat vindt ze dus vrijheid van meningsuiting :P
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_129634632
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat vindt ze dus vrijheid van meningsuiting :P
En dat is het natuurlijk ook. :P
  Moderator zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:04:49 #80
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129635137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En dat is het natuurlijk ook. :P
Helemaal correct
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_129635212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Krijgen we die weer. Een columnist moet er nu al rekening mee gaan houden waar moslims al dan niet over de schreef over kunnen gaan. De moslims bepalen de grens uiteraard. Had ze de moslims maar niet boos gemaakt, dan was ze niet bedreigd geweest. Het is dus eigenlijk haar eigen schuld.

Je bent knettergek als je er anno 2013 nog zo´n jaren 70-80-90 filosofie op nashoudt. Omdat er in die tijd zoveel wereldvreemden die filosofie aanhingen heeft het hier zo de spuigaten uit kunnen lopen.

quote:
Nee, het is héél makkelijk. Eem columnist mag in Nederland overal over schrijven zolang het binnen de wet blijft. Een groepering die hun waarheid en zichzelf zo gruwelijk serieus neemt als de moslims prikkelt columnisten uiteraard. Dit soort columns zijn nog heel erg nodig, om slaapkoppen als jou eens een keer wakker te schudden. En moslims hebben hier alle recht daarop te reageren. Maar niet bedreigen en geen geweld! Wat nou lastig onderwerp man?!
pi_129635396
Ik zie het al voor me dat de Christenen niet meer willen dat Jezus belachelijk wordt gemaakt. Met name de VARA/verschillige cabaretiers zouden decennia munitie hebben en pakken. Die haatideologie past hier niet en die respecteisende en 0 respect gevende druktemakers moeten keihard dimmen. Zo makkelijk kan het zijn.
pi_129635524
ik ga eens op twitter kijken.
pi_129636345
Ik kan haar nu al niet uitstaan.
pi_129636883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:38 schreef Emm16 het volgende:
Ik kan haar nu al niet uitstaan.
Mond snoeren en in een burka verpakken dan maar?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_129636944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:06 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Krijgen we die weer. Een columnist moet er nu al rekening mee gaan houden waar moslims al dan niet over de schreef over kunnen gaan. De moslims bepalen de grens uiteraard. Had ze de moslims maar niet boos gemaakt, dan was ze niet bedreigd geweest. Het is dus eigenlijk haar eigen schuld.

Je bent knettergek als je er anno 2013 nog zo´n jaren 70-80-90 filosofie op nashoudt. Omdat er in die tijd zoveel wereldvreemden die filosofie aanhingen heeft het hier zo de spuigaten uit kunnen lopen.

[..]

Nee, het is héél makkelijk. Eem columnist mag in Nederland overal over schrijven zolang het binnen de wet blijft. Een groepering die hun waarheid en zichzelf zo gruwelijk serieus neemt als de moslims prikkelt columnisten uiteraard. Dit soort columns zijn nog heel erg nodig, om slaapkoppen als jou eens een keer wakker te schudden. En moslims hebben hier alle recht daarop te reageren. Maar niet bedreigen en geen geweld! Wat nou lastig onderwerp man?!
Een columnist moet lekker doen waar ze zin in hebben, daar ga ik niet over. Ik geef slechts mijn mening over het geheel.

Als je de lastigheid niet ziet dan ligt dat toch echt aan jouw overigens. Niet dat je geen gelijk zou hebben, dat is weer iets anders.
pi_129636949
Ik schaam me voor die tweets, "kanker dit, kanker dat". :')
pi_129637020
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mond snoeren en in een burka verpakken dan maar?
Nee, hoor. Ze mag haar mening uiten dat vind ik geen probleem. Maar als "persoon" vind ik haar gewoon mwah.
pi_129637112
dat moniek samuel bang is snap ik wel, dat is ook een lieve meid, maar deze mevr. die twitteraars kunnen beter bang voor haar zijn.
pi_129637122
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:55 schreef Emm16 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ze mag haar mening uiten dat vind ik geen probleem. Maar als "persoon" vind ik haar gewoon mwah.
Omdat?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_129637452
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:53 schreef Emm16 het volgende:
Ik schaam me voor die tweets, "kanker dit, kanker dat". :')
linkje?
pi_129637605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

linkje?
hier staan er een paar.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ims-wensen-mij-dood/
pi_129639671
Een zeikwijf. Elke doodsbedreiging van een moslimgekkie turven en de politie nog meer werk bezorgen. Wat een triest mokkel is die Umar toch.

Trek je je bek open over een ouwe epileptische pedofiel die voor veel mensen een held schijnt te zijn, moet je niet gek staan te kijken dat anderen terugschreeuwen.

pi_129639790
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 02:47 schreef El_Matador het volgende:
Een zeikwijf. Elke doodsbedreiging van een moslimgekkie turven en de politie nog meer werk bezorgen. Wat een triest mokkel is die Umar toch.

Trek je je bek open over een ouwe epileptische pedofiel die voor veel mensen een held schijnt te zijn, moet je niet gek staan te kijken dat anderen terugschreeuwen.
Doosbedreiging omdat je een fucking colomn hebt geschreven gaat natuurlijk nergens over. De politie mag die gekkies wel even waarschuwen, al dan niet hun ouders aanspreken want dit kan natuurlijk niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_129639837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 02:55 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Doosbedreiging omdat je een fucking colomn hebt geschreven gaat natuurlijk nergens over. De politie mag die gekkies wel even waarschuwen, al dan niet hun ouders aanspreken want dit kan natuurlijk niet.
De politie die achter 2000 (!) eikeltjes met een mini-e-penisje aangaan, serieus?? Doe normaal man.

Overigens, hier op FOK!:

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 06:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik fucking haat hoe jij nu doet he!

morgen schiet ik je dood.
Ik leef nog. :*

pi_129640003
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 02:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De politie die achter 2000 (!) eikeltjes met een mini-e-penisje aangaan, serieus?? Doe normaal man.

Overigens, hier op FOK!:

[..]

Ik leef nog. :*
wil je ze lekker hun gang laten gaan dan? Dit is toch niet normaal man.
pi_129640056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 03:13 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

wil je ze lekker hun gang laten gaan dan?
Ja.
quote:
Dit is toch niet normaal man.
Wat is "normaal"? Op een "medium" als Twitter (de zieligheid ten top) plaatsen dat je een of andere columniste dood wil hebben, is dat normaal? Neuh, ik vind het niet "normaal". Maar erg abnormaal ook niet.

Er wordt weer eens een olifant van een mug gemaakt. En die Umar die de vermoorde onschuld (pun intended) speelt, na een column over die 7e eeuwse pedofiel, wat dénk je nou? :N

Storm
Glas
Water

en

Spijkers
Laag water
Zoeken

pi_129640228
Niets mis met twitter ansich. Maar ik snap niet dat al die kinderen zich zo druk maken om een historisch figuur, laat staan op basis daarvan zich schuldig maken aan doodsbedreigingen.

Als je kijkt naar het aantal reacties vind ik het absoluut geen mug olifant verhaal. 2000 reacties die alle perken te buiten gaan, dat is gewoon ernstig en daar moet naar gekeken worden. Dit is geen 'bedreiging hier en daar' (wat via internet zo gedaan is, en men niet altijd te serieus moet nemen, dat ben ik met je eens). Maar dit gaat wel verder dan dat.
pi_129640249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 03:40 schreef Eenskijken het volgende:
Niets mis met twitter ansich.
Mwah, ik vind het erg triest.

quote:
Maar ik snap niet dat al die kinderen zich zo druk maken om een historisch figuur, laat staan op basis daarvan zich schuldig maken aan doodsbedreigingen.
Voor hen is het niet een historisch figuur, maar een held. Een dubieuze, dat absoluut.

Je moet die puberale karaktertrekjes gewoon laten doormodderen. Wellicht in de gaten houden door een geheime dienst in het geval er meer voorbeelden zijn, maar direct de politie eropaf sturen, come on...

quote:
Als je kijkt naar het aantal reacties vind ik het absoluut geen mug olifant verhaal. 2000 reacties die alle boeken te buiten gaan, dat is gewoon ernstig en daar moet naar gekeken worden. Dit is geen 'bedreiging hier en daar' (wat via internet zo gedaan is, en men niet altijd te serieus moet nemen, dat ben ik met je eens). Maar dit gaat wel verder dan dat.
Alleen maar omdat het op een groter medium staat. Als wij simpele FOK!kertjes dat podium hebben, krijg je ook honderden van dat soort reacties.

99.9999% van die "bedreigingen" zijn trouwens slechts woordjes. En om nou aan woordjes zo zwaar te tillen, kom op zeg.

pi_129640915
In mijn optiek zijn de bedreigers gefrustreerde losertjes. Ik zie het van heel dichtbij.

Mijn zus is getrouwd met een turk. Geboren in Turkije (zelfde stad als Ebru), op zijn 5e pas naar Nederland gekomen. Goede opleiding, nog betere baan (gaat in loondienst bij multinational regelrecht op de top af). Hij zegt op de arbeidsmarkt nog nooit discriminatie te hebben ervaren.

Zijn broer, 2 jaar jonger, zonder diploma's, in Nederland geboren, met simpel baantje bij Turkse groenteboer beklaagt zich over discriminatie, verheerlijkt alles aan Turkije. Hij wil samen met zijn conservatieve vrouwtje niets liever dan verhuizen naar Turkije. (alsof ze daar op ongeschoolden zitten te wachten)

Er heerst een enorm tekort aan zelfreflectie bij een groot deel van die kansloze gasten. Ze hadden wat beter hun best moeten doen in de schoolbanken. Nu zijn ze redelijk kansloos en iedereen heeft daar debet aan, behalve zij zelf.
60 HRC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')