Sinister-D- | zondag 28 juli 2013 @ 19:21 | |
![]() ![]() Hungaroring – circuit information Lap data Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed - 295kph (183.304 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight Distance from grid to turn one - 610m Car performance Full throttle - 59% Longest flat-out section - 908m Downforce level - High Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 1.9kg Time penalty per lap of fuel - 0.057s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 18.964s by Red Bull (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC heeft dit weekend geen live uitzendingen ![]() Wel zijn er uitgebreide samenvattingen in de avond. BBC Kwalificatie | BBC 1 | zaterdag 27 juli | 18u15 Race | BBC 1 | zondag 28 juli | 18u05 (NL'se tijden) Sport1 (Alles op Sport 1 Select) VT1 - vrijdag 26 juli, 09:55 VT2 - vrijdag 26 juli, 13:55 VT1/2 Samenvatting - zaterdag 27 juli, 09:25 VT3 - zaterdag 27 juli, 10:55 Kwalificatie - zaterdag 27 juli, 13:55 Kwalificatie samenvatting - zondag 28 juli, 13:00 race - zondag 28 juli, 13:30 RTL Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams VT1 - 10.00 VT2 - 14.00 VT3 - 11.00 Quali - 14.00 Race - 14.00 Sfeerimpressie Polelap 2012 met Lewis ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! | ||
Sinister-D- | zondag 28 juli 2013 @ 19:26 | |
Dat was wel een heel geniepige grijns en ontwijkende antwoorden van Alonso op de vraag van Lee McKenzie of zijn management met RBR aan het praten is ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 28 juli 2013 @ 19:27 | |
BTW:
| ||
#ANONIEM | zondag 28 juli 2013 @ 20:04 | |
Wat werd Grosjean opeens opgehemeld bij de BBC. Eerder hebben ze 'm (terecht) volledig afgefikt, maar nu was het zogenaamd zo zonde van z'n penalty, was-ie toch zo goed bezig, gedroeg ie zich volwassen, heel anders dan een jaar geleden, bla, bla, bla. Pleur toch op. Hij was snel ja, maar het was weer van het ene incident naar het andere. Hij heeft niet voor niks twee straffen gekregen. Goed bezig, my ass. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2013 20:06:32 ] | ||
Breaker.Faker | zondag 28 juli 2013 @ 20:55 | |
De voorbeschouwing van Sport1 met Olav Mol staat online op de site van Sport1 zelf. http://video.sport1.nl/ma(...)lav-mol-gp-hongarije | ||
kepler | zondag 28 juli 2013 @ 21:57 | |
Beide straffen vind ik een beetje overdreven, hij deed juist rustig aan. Maar wel net een beetje extra risico nemen om in te halen en dat kan ik altijd waarderen ![]() Als hij nu gestraft was voor het afsnijden van de chicane bij Button, dat had ik logischer gevonden ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 28 juli 2013 @ 22:04 | |
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek. | ||
sasquatsch | zondag 28 juli 2013 @ 22:50 | |
Dat was ook zijn enige fout in de hele race. Hij was er al voorbij maar ging te vroeg terug naar de racelijn waar Button nog zat. Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden. | ||
kepler | zondag 28 juli 2013 @ 23:01 | |
Race-incident ![]() | ||
Piet__Piraat | zondag 28 juli 2013 @ 23:57 | |
Maar die gingen net niet helemaal over de lijn. Zuur wel, want die actie van Grosjean was een lef-actie en had de beloning juist verdiend. | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 00:18 | |
Hmm.Als ie niet buiten de lijnen was gegaan, had ie dan die inhaalbeweging af kunnen maken? Ik betwijfel het. De straf is juist wel consistent. Bij eerdere races zijn er ook mensen voor bestraft, dus ze hadden nu feitelijk geen keus. En als rijder hoor je dat ook te weten; vier wielen buiten de witte lijnen mag gewoon niet. Punt. | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 00:23 | |
Als hij dat niet had gedaan, had Massa tegen hem aangezeten. Ik vraag me af wie er de schuld van had gekregen. Ik gok op Massa omdat Grosjean er al voor zat. En ik snap de straf wel, alleen dan hadden ze deze wedstrijd meer coureurs moeten bestraffen. Dat gebeurde niet, dus inconsistent. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 00:28 | |
Het gaat om twee dingen: "leaving the track and gaining an advantage". Ik heb geen anderen gezien die met alle vier de wielen volledig buiten de lijnen gingen en daar bovendien voordeel van hadden. Toen Webber bijvoorbeeld de baan verliet, verloor ie juist een plaats. | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 00:32 | |
Werd gezegd tijdens de analyse van beide incidenten met Grosjean (zie vorige topic in de video). | ||
twiFight | maandag 29 juli 2013 @ 00:37 | |
Dit is dus precies wat ik bedoel! Gewoon oogkleppen op en maar wat schreeuwen op een forum. Kijk verdomme eens naar de stand in het kampioenschap. Button 2x zoveel punten als Perez en DiResta 1,5x zoveel punten [edit: als Sutil]. Dan kun je huilen wat je wilt, maar voor zover coureurs betreft zijn die kampioenschapspunten toch waar ze het voor doen en daarin zijn Button en DiResta gewoon beduidend beter dan hun teamgenoten. Ik bedoel met de huidige auto, aangezien Sutil er een seizoen tussenuit is geweest. Ik voelde de 'DiResta staat alleen voor omdat de auto voor hem gebouwd is' onzin al aankomen. [ Bericht 0% gewijzigd door twiFight op 29-07-2013 02:00:51 ] | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 01:42 | |
Eh, dus je praat klakkeloos die kerel na? Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben. Over de vraag of Grosjean er echt voordeel van had, kun je van mening verschillen. Op het moment waarop Webber volledig buiten de witte lijnen reed, had ie er zeker geen voordeel van - hij verloor juist een plek. Vettel buiten de lijnen kan ik me deze race zo niet voor de geest halen. | ||
twiFight | maandag 29 juli 2013 @ 02:13 | |
32+ GB geupload van de tv rip, konden anderen 'm ook nog voor maandag zien :p Wel zelf een slechte rip incl. reclame moeten kijken ![]() | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 02:32 | |
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden. | ||
Tarado | maandag 29 juli 2013 @ 08:28 | |
Klopt aardig voor wat geschreeuw met oogkleppen op ![]() | ||
Meike26 | maandag 29 juli 2013 @ 08:55 | |
Een beetje overdreven. Toegegeven dat Hamilton zichzelf niet was in 2011 kon hij hem dat jaar makkelijk bijhouden en zijn ze volgens mij dicht bij elkaar gefinisht in de eindstand, ook 2012 was nu ook geen wereld van verschil. DiResta heeft vooral de pech dat hij bij ForceIndia rijdt, het meest onbetrouwbare & inconsistente team op de grid. Hij heeft dit jaar al een aantal keer laten zien minstens zo snel te zijn als Sutil. | ||
CloseToTheEdge | maandag 29 juli 2013 @ 09:03 | |
2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was. | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 11:04 | |
Blijkbaar. Ik had het zelf ook niet gezien, maar dat kan door de reclame (op RTL) komen. Ging er eigenlijk vanuit dat die man dat wel gezien had (als analist zijnde). Ik zeg ook niet dat die penalty voor Grosjean onterecht is, want hij haalde buiten de baan in (al kan ik dat niet echt een fout van Grosjean noemen, want het was verder een goede actie). | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 11:37 | |
Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel. Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent. | ||
Tarado | maandag 29 juli 2013 @ 11:43 | |
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi. Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes. | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 11:51 | |
Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen. Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen. | ||
Marks | maandag 29 juli 2013 @ 12:12 | |
Zoals Doornbos zei, komt het ook doordat er zo belachelijk veel asfalt uitloopstroken zijn i.p.v. grindbakken. De coureurs wanen zich dan onkwetsbaar en rijden daarbij soms zeer makkelijk naast de baan. En hier komt hij dan: dit ligt NIET aan (het gros van) de coureurs zelf. Waarom Sutil altijd extra credits krijgt van mij http://www.allvoices.com/(...)-tracks-are-too-safe en dat is ook van toepassing op Hongarije. En ook spa trouwens ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 29 juli 2013 @ 13:19 | |
Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 13:21 | |
vind ik niet. vorig jaar heeft hij zeker heel wat akkefietjes gehad, maar bij minstens de helft daarvan had hij geen of weinig schuld, maar kreeg die wel toegespeeld. Maargoed, als alonso bijna onthoofd wordt dan moeten er meteen DSQ's komen natuurlijk. Vroeger werd zoiets gewoon afgedaan als raceongeluk. Ik kan me de nodige starts herinneren waarbij iemand te laat remde en een paar auto's meenam en door de lucht vloog, maar de enige die ik zo 123 weet die dat op een DSQ kwam te staan was grosjean. | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 29 juli 2013 @ 13:21 | |
Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem. | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 29 juli 2013 @ 13:23 | |
Button zat al in de gras. Als hij remde zou Alonso crashen. Het was Grosjean's fout, daar kan je niet om heen. | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 13:43 | |
Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'. | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 13:45 | |
Godverdomme, kun jij niet lezen? | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 13:51 | |
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven. Hoe dan ook, Singapore 2012: Dus hoezo is het nu voor het eerst? | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 29 juli 2013 @ 13:55 | |
Of Vettel met Button bij Hockenheim 2012 | ||
CloseToTheEdge | maandag 29 juli 2013 @ 14:10 | |
Ja, maar dat is niet te vergelijken met de pech die Hamilton in 2012 had: 2x in leidende positie uitgevallen 1x pole en toch zekere podiumplek afgepakt in Spanje talloze mislukte pitstops versnellingsbakwissel in China kapotte wielophanging in Japan kapotte rollbar in Korea uit de race getikt door Maldonado, Hulkenberg en Grosjean | ||
Tarado | maandag 29 juli 2013 @ 14:13 | |
Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten. | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 29 juli 2013 @ 15:21 | |
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren. | ||
Tarado | maandag 29 juli 2013 @ 15:38 | |
Zou best kunnen maar dat zeg ik ook niet. | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 17:33 | |
Wat snap je niet aan het woordje 'na'? | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 17:36 | |
Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed. | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 17:42 | |
Dat is dus het punt, die wijdere bocht maakt het inhalen mogelijk, en dan trek je zogenaamd geen voordeel als je er al net voorbij bent, maar wel voordeel als er nog een stukje auto tussenzit. | ||
#ANONIEM | maandag 29 juli 2013 @ 17:48 | |
Het zal allemaal wel. Ik heb geen zin om verder op je rare gedachtes in te gaan. ![]() Wat ik even recht wilde zetten, is dat het (straffen voor de baan verlaten en daar voordeel van hebben) niet eerder gebeurd zou zijn. Dat is namelijk wat je zei. En het is dus wel eerder gebeurd. Tijdens het inhalen dus, net zoals nu. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 17:49 | |
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie ![]() | ||
Tarado | maandag 29 juli 2013 @ 17:53 | |
Ik dacht altijd dat als het voorwiel voorbij de auto is, de ander is ingehaald, maar of die theorie klopt.... | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:18 | |
Wanneer is dat voorgekomen dan? | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 18:21 | |
De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd. | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 18:21 | |
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat. Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver. | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:22 | |
Voorbeelden? Want ik heb het niet gezien. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:24 | |
Oeverloze discussies en weltschmerz in 1 zin? Dat kan ik niet plaatsen ![]() | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:26 | |
Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit. | ||
Weltschmerz | maandag 29 juli 2013 @ 18:32 | |
Onzin, op een achterblijver hoef je helemaal geen inhaalactie te plaatsen, die moet gewoon moven. De coureur mag gewoon de volledige breedte van de baan gebruiken bij het nemen van een bocht. Dat betekent dat de achterligger zich daar maar aan aan moet passen, door er achter te blijven bijvoorbeeld. Dan laat hij hem die ruimte daarvoor. Daar is vorig jaar een beperkte uitzondering op gekomen, omdat coureurs dat recht gebruikten om een ander buiten de baan te drijven. Nu moeten ze in bepaalde omstandigheden een wagenbreedte ruimte laten. Alleen zie je nu dus weer dat coureurs die nieuwe regel gaan gebruiken om te zorgen dat de ander zijn bocht niet goed kan nemen, en ze zo misschien in de volgende bocht te pakken zijn. Met name Button is daar handig in. Nee. Maar sky had het er gisteren ook over geloof ik. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:36 | |
Welke race was dat dan? | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:39 | |
http://www.formula1.com/results/season/2012/864/7172/ http://www.formula1.com/results/season/2012/865/7088/ http://www.formula1.com/results/season/2012/876/7106/ http://www.formula1.com/results/season/2012/883/7154/ 1-2 http://www.formula1.com/results/season/2012/874/7118/ http://www.formula1.com/results/season/2012/877/7076/ 1-4 http://www.formula1.com/results/season/2012/881/7178/ 1-6 Of mis ik iets? | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:39 | |
Dacht ik al, heb werkelijk geen idee over welke incidenten je het namelijk hebt. | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:40 | |
Spanje zo uit mijn hoofd, volgens mij was het verschil in Canada ook enorm, toen werd Button in de race op een ronde gezet door Hamilton. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:41 | |
die staat in de boeken als een DSQ, waarom weet ik niet meer ![]() http://www.formula1.com/results/season/2012/868/7070/ | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:41 | |
Dus dat telt niet als een pole ![]() | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:42 | |
En canada had lewis geen pole maar p2 en haalde button p10 en dus wel q3 | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:43 | |
Toen kon Hamilton parc ferme niet halen, maar hij haalde pole met 0,5s verschil dus dat kleine beetje brandstof had het verschil niet gemaakt. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 18:43 | |
ow dat verhaal ja. geheugen als een zeef, ik moet echt wat minder gaan zuipen ![]() | ||
M.Melandri | maandag 29 juli 2013 @ 18:44 | |
Met een seconde verschil, dat is gewoon enorm op zo'n korte baan, dus ik denk dat Hamilton wel degelijk meer uit de huidige McLaren had kunnen halen als je soms die verschillen tussen Button en Hamilton zag. | ||
Meike26 | maandag 29 juli 2013 @ 18:53 | |
Ja dat klopt. Omdat het al heel veel langer bekend is dat Button al geen kwalificatie-wonder is. Hoe zeer ik ook fan ben van hem, komt hij vooral daarin te kort en heeft hij ook zo'n Barrichello-achtige-vloek om hem heen. Beentje goed uit bed = goede race, beentje slecht uit bed en het wil maar niet lukken. Kan me daarin wel voorstellen dat er niet zoveel fans zijn van Jenson. Maar als hij dan weer eens met zijn goede been uit bed is gestapt, rijd hij meestal wel lekkere races, mooie inhaalpogingen en faire gevechten OP de baan ![]() De situatie McLaren en Perez word denk ik ook verkeerd ingeschat en Button word daarop weer onjuist beoordeeld. Beide coureurs hebben hier last van maar Perez is juist wel weer een kwalificatie coureur en daarom word Jenson weer neergezet als een middelmatige coureur, terwijl hij het in de races beduidend beter doet dan Perez. Vanaf 2015 denk ik dat we pas echt gaan zien hoe zeer ze aan elkaar gewaagd zijn. | ||
twiFight | maandag 29 juli 2013 @ 18:54 | |
Nu verander je ten eerste het onderwerp en ten tweede haal je er irrelevante dingen bij. Mijn initiele post ging over dat ik het belachelijk vind dat Button en DiResta zo afgekraakt werden ten opzichte van hun teamgenoten. Ik staaf dat met de kampioenschapsstand. Button behoort niet tot de absolute topklasse, daar twijfel ik niet aan. Maar of hij zijn salaris waard is bepaald alleen het team. En voorlopig staat hij dus mijlenver voor zijn teamgenoot. Volgens mij - maar ook dat bepaald het team - wordt je als je meer dan twee keer zoveel punten hebt als je teamgenoot toch wel de facto de nummer 1 in het team. Hoe DiResta specifiek presteert vind ik lastig beoordelen in zo'n auto als de FI. Toch heeft het team meerdere keren gezegd dat ze het een stuk beter doen dan verwacht. Daar heb je niet alleen een beter-dan-je-budget auto voor nodig, maar ook een coureur die dat er uit haalt. Leuk dat je vorig jaar er bij haalt, maar voorlopig heeft DiResta dus 1,5x zoveel punten als zijn teamgenoot. Of vind je dat ook "je teamgenoot niet bij kunnen houden"? Wat snelheid betreft, het zal eender welke teambaas verrotten wat de snelheid is. Van mijn part vliegen ze met mach 2 over het asfalt. Zo lang je aan het einde van de race geen punten binnenhaalt dan heb je je werk niet gedaan. En vooralsnog zijn zowel Button als DiResta daar een stuk beter in dan die, om onverklaarbare reden de hemel ingeprezen teamgenoten van ze. Als ze zoveel beter zijn, laat ze dat dan eens zien met kampioenschapspunten, je weet wel, die dingetjes waar het de teams allemaal om te doen is. | ||
Earl_J_Hickey | maandag 29 juli 2013 @ 19:17 | |
Het rommelt een beetje in Maranello:http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/ Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden. Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger. | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 19:19 | |
Irvine ![]() | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 20:05 | |
Daar gaan we weer. Dat klopt, daarom klopte niet wat je toen (in 2011) zei over de acties tussen Hamilton en Massa dat iemand die niet voorbij een ander was maar aan de kant moest gaan. (heb geen zin om het op te zoeken) Dat ligt er maar aan. Je mag de volledige breedte van de baan gebruiken, maar je mag niet iemand er (bewust) afduwen die er naast zit bij het ingaan van de bocht. Dus de vraag is of Massa bewust Grosjean buiten de baan duwde of niet. (Laten we maar aannemen van niet). Vettel werd er vorig jaar op Monza voor bestraft toen hij Alonso naar buiten drong, die hem butienom wilde inhalen. Dat geldt alleen voor het verdedigen van je positie. Je mag een keer van je lijn afwijken en als je dan weer terug gaat naar de racelijn, moet je een wagenbreedte ruimte overlaten. De actie tussen Button en Grosjean valt onder onderstaande regel. Omdat Button er nog naast zat, mocht Grosjean niet naar links om de racelijn te volgen omdat Button er nog zat. | ||
Beach | maandag 29 juli 2013 @ 21:00 | |
Bianci en Kobayashi. | ||
Sinister-D- | maandag 29 juli 2013 @ 21:04 | |
Bianchi is (nog) niet een leider zoals ze bij Ferrari zoeken. Iig zit ie (nog) niet in een rijtje dat zich op dit moment kan meten met namen zoals Schumacher of Alonso. En Koba kan zelfs nog geen Ferrari op de baan houden als ie niet aan het racen is ![]() edit: ivm Bianchi. ik ben van mening dat Ferrari wel eens een keer een risico mag nemen en een jonge gast met relatief weinig ervaring in die wagen mag proppen. En dan is Bianchi daar wel de ideale persoon voor op dit moment. Ze vertrouwen op hem tot op zekere hoogte, aangezien ze 'm al een aantal jaar in het jeugd-programma hebben en testen hebben gedaan tijdens de YDT. Maar jeh, Ferrari: ''je mag alleen voor ons rijden als je al de nodige successen hebt gehaald, daarna mag je pas voor ons prestigieuze team rijden'' ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Sinister-D- op 29-07-2013 21:16:38 ] | ||
ColtZ40 | maandag 29 juli 2013 @ 21:19 | |
Vettel en Sutil als knecht. ![]() | ||
Marks | maandag 29 juli 2013 @ 21:34 | |
Kimi, of anders gewoon die Marciello. Al is die nog maar 18, hij zal vast niet slechter zijn dan Massa. | ||
twiFight | maandag 29 juli 2013 @ 22:02 | |
Trouwens (aangezien ik gebanned ben op de fp ![]() Ik vind dit zoooooo'n bullshit he. Vent 1 babbelt met vent 2 en er is gelijk een mid-season overstap op komst. Alonso is een keer teleurgesteld in het team en ze hebben gelijk knallende ruzie. Kom op man, drama queens. Er is niets aan de hand. Wat ik denk? Ik denk dat Ferrari (haar sponsoren) niet zo blij zijn met het vertrek van Webber en diens opvolger, wat al dé praat in de pits is voor wekenlang en ook gedurende de zomerstop elke dag voor PR zal zorgen. Alle andere teams zijn achtergrondnieuws en daar zijn de sponsoren natuurlijk niet blij mee, dat kost ze 4 weken PR. Ik denk dat Ferrari wat goed gedoseerd drama het nieuws in schopt om ook wat artikeltjes te claimen en zo hun sponsoren tevreden te houden. | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 22:37 | |
Iedereen schijnt te vergeten dat de manager van Alonso ook de manager is van Sainz jr., een Red Bull coureur. Lijkt me dus logisch dat die met elkaar praten. Zie Alonso nog niet zo snel naar Red Bull gaan. Zeker niet naast Vettel. | ||
Geralt | dinsdag 30 juli 2013 @ 01:01 | |
Nee Alonso zie ik ook niet naast Vettel in stappen. Die sluit echt wel af bij Ferrari hoor ![]()
![]() | ||
THEFXR | dinsdag 30 juli 2013 @ 17:19 | |
Weet iemand of je kaarten kan krijgen voor de kwalificatie van SPA? | ||
Sinister-D- | dinsdag 30 juli 2013 @ 17:37 | |
Via internet krijg je alleen weekend kaarten, of enkel voor zondag. Maar ik dacht dat ze aan de poort ook losse dagkaarten verkochten. | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 11:31 | |
Dat is elk jaar nog zo geweest en ik ga er van uit dat het dit jaar niet anders zal zijn. Anders even bellen/mailen met het circuit, heb ik destijds ook gedaan toen het voor het eerst was dat je geen los zaterdagkaartje kon bestellen op internet. Kreeg netjes een reactie terug dat ze gewoon aan de poort te koop waren ![]() | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 11:36 | |
info@spagrandprix.com +32 87 22 44 66 Overigens zie ik op de website dat de auto aan het circuit parkeren flink duurder is geworden volgens mij; 16 euro. Onderaan bij Eau Rouge zegmaar. Laatste keer betaalde ik daar een tientje als ik me niet vergis en bij die grasveldjes bij mensen achterom 5 euro. Dat zal dan nu wel een tientje geworden zijn denk ik. Inflatie is een bitch ![]() | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 11:52 | |
Staat een foutje op hun site overigens, Kimi zou daar 3x gewonnen hebben. Dat klopt natuurlijk niet, dus ik heb ze maar even een mailtje gestuurd dat het toch echt 4 overwinningen moeten zijn ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 14:12 | |
Als Alonso zn grote mond niet houd, knikkeren ze m dr uit. Hebben ze al eens eerder met n wereldkampioen gedaan... | ||
Tarado | woensdag 31 juli 2013 @ 15:01 | |
Prost bedoel je? Die liet zich ook niet zo lovend uit toentertijd "The Ferrari is a truck" of iets in die trant. | ||
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 15:27 | |
Ja, die ja. Maar toen stond Enzo nog aan t roer daar toch? Zou wel een stunt zijn, Alonso er uit dat ie dan naar Lotus of RbR gaat, en kampioen wordt! | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 15:28 | |
Alonso zie ik ook niet alweer naar Lotus (Renault) gaan; dat zou de derde keer zijn volgens mij. Zie ik niet gebeuren. Zou uiteraard wel een stunt zijn, dat wel ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 31 juli 2013 @ 15:29 | |
Enzo was toen toch ook al overleden? | ||
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 15:35 | |
Oja, das waar ook. Maar in ieder geval niet montezemolo. | ||
Tarado | woensdag 31 juli 2013 @ 15:38 | |
De logische vervanger van Alonso is Vettel, als ze die weten te strikken dan kan het zomaar | ||
Sinister-D- | woensdag 31 juli 2013 @ 17:24 | |
Zo'n stunt zou 't nu ook weer niet zijn ![]() En van de andere kant, James Allison is er ook al meerdere malen vertrokken en terug gekomen ![]() | ||
twiFight | woensdag 31 juli 2013 @ 20:36 | |
Zucht, dit topic begint op de Prive te lijken ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 20:36 | |
T is komkommertijd he... | ||
sasquatsch | woensdag 31 juli 2013 @ 20:37 | |
4 weken wachten tot de volgende GP. Dan krijg je dat. Niet alleen hier maar zo'n beetje bij elke F1 site. | ||
twiFight | woensdag 31 juli 2013 @ 21:40 | |
#whereisroscoe Lewis zou om de tijd te overbruggen een item over Roscoe moeten (laten) maken. Net zo als de Tooned van McLaren of zo :p | ||
Nymphetic13 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11 | |
Het rommelt zeker bij Ferrari. Alonso schijnt weg te willen. Al een jaar schijnt Alonso niet on speaking terms te zijn met Fry. Daarbij wilt Alonso al zeker een jaar dat Symonds naar Ferrari komt. Iets wat door Di Montezemelo gelijk de kop is ingedrukt. Daarbij schijnt het ook zo te zijn dat Alonso vorig jaar in India op punt stond om bekend te maken dat Ferrari al sinds Mei dat jaar geen aerodynamische updates op de auto had gezet. En daarbij de terugkeer van James Allison bij Ferrari. Ik zie Alonso wel naar RBR gaan, Kimi naar Ferrari, Massa naar LMP1 En dan of Hulkenberg of Bianchi naar het 2de zitje bij Ferrari. Of er komt een nog grotere verrassing aan betreffende ofwel Button ofwel Vettel. Maar het meest opvallende gerucht is dat Ross Brawn voor een terugkeer staat naar de Scudaria. | ||
Desunoto | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:16 | |
Button en Vettel blijven gewoon zitten waar ze nu zitten denk ik. De rest van jouw voorspellingen zijn zo gek nog niet. | ||
Tarado | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:18 | |
Kimi naar Ferrari lijkt me toch heel stug, dat Vettel op termijn daar wel oren naar heeft kan ik me voorstellen | ||
Desunoto | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:20 | |
Lotus kwam toch ook laatst in het nieuws door financiële problemen? Afhankelijk van de grootte van die problemen zou Raikkonen wel eens willen verkassen. | ||
Tarado | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:23 | |
OK maar Di Montezemelo is nou niet echt gecharmeerd van hem | ||
sasquatsch | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:34 | |
Volgens dit artikel (Italiaans) schrijnt Ferrari zelfs vorig jaar Raikkonen gevraagd te hebben om Massa te vervangen. Lotus was laat was met Raikkonen te betalen, dus had er misschien wel oren naar. Zou kunnen dat ze het nu opnieuw proberen, al was het maar om te voorkomen dat hij naar Red Bull zou gaan. ![]() | ||
Nymphetic13 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:38 | |
Tja maar als Ross Brawn terug komt zie ik Di Montezemelo en Dominicali wel weer terug gaan naar Ferrari. En dat is de beste kans op nieuw succes voor de scudaria. Want Luca bemoeit zich te veel met de Scudaria omdat Dominicali geen overwicht heeft in het hele proces. Denk namelijk dat dat HET probleem is binnen Scudaria Ferrari. Ik zelf denk dat er een ruil komt tussen Alonso en Vettel. Vettel wilt zich voor eens en altijd bewijzen. Hij schijnt namelijk te vinden dat hij niet genoeg krediet krijgt voor zijn prestatie bij RBR en wilt bewijzen dat hij net als Schumacher een team kan opbouwen en daarmee kan domineren. Feit is dat Alonso HELEMAAL klaar is met de Scudaria. je ziet het ook gewoon aan hem. Niet gemotiveerd, bijna nonchalant en tja de reactie richting Mckenzie van BBC sprak boekdelen... Ook de reactie van Horner op de vragen over Alonso spreken best wel boekdelen. Je ziet gewoon dat Alonso bijna oncomfortabel begint te lachen als het over zijn management gaat. Denk echt dat het bij Ferrari Vettel-Kimi wordt of misschien Kimi-Hulk. Het is mijns inziens 100% zeker dat Kimi weggaat bij Lotus en Lotus is afhankelijk wat Red Bull en Ferrari gaan doen want Lotus heeft niet echt een keus. Gaat Vettel niet naar Ferrari dan gaat de Hulk naar Ferrari gaat Vettel wel dan gaat de Hulk naar Lotus. Ondertussen vermoed ik dat RBR gaat voor Alonso-Ricciardo of Vettel-Alonso. Horner zegt duidelijk dat ze vrij zeker wisten voor wie ze gingen TOT het moment dat er andere opties vrijkwamen. Kimi is voor 80% zeker geen kanshebber voor RBR. Die heeft namelijk gezegd dat de keuze die hij voor volgend jaar maakt voor veel mensen schokkend zal zijn wat voor mij er op duidt dat dat maar 2 teams kunnen zijn Ferrari en Mclaren. Maar Mclaren heeft Perez en Button langdurig onder contract staan. Maar ook weer volgens geruchten uit Italie schijnt Button kans te maken bij Ferrari. Bij Mercedes zal er niets veranderen behalve het vertrek van Ross Brawn. Die keert samen met Schumacher terug naar Ferrari. Schumacher als teambaas met Ross Brawn die weer Technisch Directeur wordt. of andersom. Dus afhankelijk wat Alonso en Vettel doen gaat het een leuk 2014 worden. Voor de subtop Ik verwacht dat Force India 5 kandidaten heeft: Colado, Di Resta, Sutil, Frijns, Valsechi. Dat wordt waarschijnlijk Sutil/Colado. Williams wordt Botas samen met die Mexicaan van Sauber of Pastor blijft. Sauber wordt Petrov samen met Frijns met een testrol voor Sirotkin met een kleine kans dat Bianchi samen met Petrov gaat rijden. Dit ivm korting op de Ferrari motor. Torro Rosso wordt denk ik gewoon Ricciardo met Vergne of Vergne met Da Costa En de achterhoede tja denk dat redelijk gelijk blijft. Al kan Bianchi misschien naar Ferrari of Sauber maar die kans is heel heel klein. Al met al is het weekend van 6-8 september het weekend der aankondigingen... Dus daar zal een hoop bekend gemaakt gaan worden... | ||
Geralt | vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:55 | |
Als dat waarheid wordt krijg je 2 bakken bier naar keuze van me (die we dan wel samen op drinken) ![]() Serieus, dat zie ik dus ECHT niet gebeuren. Brawn misschien wel nog, maar Schumacher als teambaas bij de Scuderia? No way. ![]() | ||
Nymphetic13 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 02:41 | |
Schumacher gaat terug keren in de Formule 1. Als Teambaas/Technisch Directeur. Misschien niet komend jaar al maar zeker binnen 5 jaar | ||
Fir3fly | zaterdag 3 augustus 2013 @ 03:00 | |
Iemand die consequent 'wilt' schrijft in plaats van 'wil' valt simpelweg niet serieus te nemen. Oftewel ik geloof er geen bal van. Dat Ferrari en Alonso zitten te mokken ziet iedereen maar ze hebben beiden geen alternatief. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 3 augustus 2013 @ 11:40 | |
Hoe meer die coureurs piepen over de kwaliteit van de auto, hoe minder ik geloof dat hun inbreng meer dan een kwart seconde per ronde is. | ||
THEFXR | zondag 4 augustus 2013 @ 18:22 | |
Red Bull en doping? http://www.dopingzaak.nl/blog/2013/08/01/bernd-pansold/ | ||
Nattekat | zondag 4 augustus 2013 @ 19:26 | |
Zal ik ook maar mijn ideetjes geven? ![]() Red Bull houdt Vettel, het gaat te goed en ik zie Vettel niet als iemand die graag een uitdaging aan gaat. Als vervanger van Webber zie ik Raikkonen of Riccardo (hij doet het goed in de kwali's en in races valt hij enkel terug door de snelheid van zijn auto). Of Alonso of Massa verdwijnt bij Ferrari, Alonso heeft zijn beste tijd daar wel gehad en ik zie Ferrari niet het hele team omgooien. Als vervanger Bianci of Hulkenberg, verder zie ik geen kanshebbers. Hulkenberg heeft een grote kans om te verdwijnen bij Sauber, die Mexicaan zie ik door het geld niet verdwijnen, tenzij die Rus erbij komt. (alhoewel ik hem pas in 2015 zie komen) Mogelijke vervangers zijn Frijns en Massa. Die andere teams let ik niet zo veel op, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. | ||
vosss | zondag 4 augustus 2013 @ 19:38 | |
De meeste wereldkampioenen willen nou eenmaal dolgraag voor Ferrari uitkomen. Ook als die een baggerwagen op de grid zetten. Sentiment/historie en/ofzo. Tevens las ik al dat Vettel onderhand berichten dattie alleen maar vooraan kan rijden spuugzat is en zich zou willen bewijzen om ook met een ander team voor de titel te kunnen gaan. Mij lijkt het niet ondenkbaar. Sterker nog, het lijkt me ondenkbaarder dat hij nooit voor Ferrari uit zal komen in zn carrière. ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 4 augustus 2013 @ 19:53 | |
Alsof ik net het weerbericht heb gelezen ![]() ''Het wordt een zonnige dag met een kans op een buitje. Het wordt tussen de 5 en de 29 graden Celsius. Er bestaat ook nog een kans op een sneeuwstorm, of hevige onweersbui.'' ![]() | ||
Nattekat | zondag 4 augustus 2013 @ 19:56 | |
Het is toch ook net een weerbericht? ![]() | ||
µ | zondag 11 augustus 2013 @ 19:05 | |
Peter van Manen: How can Formula 1 racing help ... babies? | ||
twiFight | zondag 11 augustus 2013 @ 21:02 | |
TED ![]() | ||
Geralt | zondag 11 augustus 2013 @ 23:11 | |
Volgens mij zijn zelfs de komkommers op momenteel ![]() | ||
Tarado | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:49 | |
kickje ![]() | ||
Pagan | donderdag 22 augustus 2013 @ 13:26 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)ps-weer-voor-hilmer/ Kan die gast volgend jaar het vrijgekomen plekje van Ricciardo niet innemen. * Pagan droomt verder. De diverse weersites voorspellen regen zondagmiddag. | ||
SiGNe | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:11 | |
Toch mooi die reacties van Frijns en Hilmer... Hilmer kreeg geld maar kiezen toch steeds weer voor de kwaliteiten van Frijns, dat staat wel enorm goed op je C.V. Ik snap overigens ook niet waarom er geen rijke Nederlander (met passie voor F1) opstaat en die jongen een mooi sponsorcontract geeft. Zet Frijns tegen Albers, Van der Garde en/of Doornbos (Die overigens alle 3 een rijke schoonvader hebben die een stoeltje voor ze betaalden) en ik durf te wedden dat Frijns sneller is. Misschien zelfs beter dan Verstappen maar da's een gok. | ||
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:13 | |
In elk geval is Frijns momenteel het grootste talent uit Nederland ja. Ik kan niet wachten tot Max in de formule auto's terecht gaat komen. Gezien zijn nu al indrukwekkende palmares lijkt dat slechts een kwestie van tijd ![]() | ||
SiGNe | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:49 | |
Ik weet niet hoeveel Jos nog op z'n rekening heeft staan maar die heeft in zijn F1 tijd natuurlijk ook een hoop verdiend, zou dus misschien z'n eigen zoon kunnen sponsoren en dat scheelt ook een hoop. Sowieso is het bij Max al met de paplepel begonnen.. zat z'n vader al F1 wagens na te doen (en belandde altijd weer in de grintbek ![]() | ||
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:50 | |
Jos heeft daar niet genoeg geld voor gok ik zomaar. | ||
Meike26 | donderdag 22 augustus 2013 @ 16:39 | |
Volgens mij werd het begin dit jaar al bekend dat dit zijn laatste jaar in de karts is. Die zit volgend jaar dus in een formule auto lijkt mij ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 16:43 | |
Klopt. Ik heb ergens gelezen dat Max (lees Jos) gaat voor de Formule Renault (1.6 of 2.0 dat weet ik niet). | ||
Sinister-D- | donderdag 22 augustus 2013 @ 17:16 | |
ik dacht dat ie zijn zinnen zou hebben gezet om een stoeltje bij de FR2.0 van het WSR te bemachtigen. Zou begod niet weten waar ik 't gelezen heb trouwens ![]() | ||
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 17:56 | |
![]() Al lekker druk bij de pitwalk ![]() | ||
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 18:04 | |
![]() Drainage richeltjes op de eerste 11 startplekken. Zeg het maar. Gaat men daar last van hebben? Ik denk van wel, aangezien minder asfalt en dus minder grip. | ||
Fir3fly | donderdag 22 augustus 2013 @ 18:05 | |
Hopen dat het droog blijft! | ||
Breaker.Faker | donderdag 22 augustus 2013 @ 18:15 | |
Ze geven voor zondag aardig wat regen op. Spa en regen is altijd super tof. Zondag wordt een mooi dag voor de tv om 10:30 de gp2 race live op RTL7 met Robin Frijns. En om 13:10 de formule1 op BBC1. | ||
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 18:27 | |
70% voor de zondag en zaterdag 60% dacht ik gelezen te hebben ergens. Laat die regen maar vallen zou ik zeggen ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 22 augustus 2013 @ 18:29 | |
Weet iemand of het livecommentaar en timing van GPupdate ook beschikbaar is in de mobiele versie? edit: onofficiële app gevonden ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Sinister-D- op 22-08-2013 18:51:12 ] | ||
Xebber | donderdag 22 augustus 2013 @ 19:29 | |
Ziet er op het eerste gezicht interessant uit. Van het weekend maar eens proberen naast de officiële livetiming. ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 22 augustus 2013 @ 20:03 | |
![]() *poncho meeneemt | ||
Nieuwschierig | donderdag 22 augustus 2013 @ 20:27 | |
Als je in dat huisje naast de baan woont zit je op de eerste rang. ![]() | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 22 augustus 2013 @ 20:42 | |
Zin in ![]() | ||
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 21:34 | |
En ik heb ergens gelezen dat Jos Max NOG een jaar in de karts wil hebben. Volgens mij in de Telegraaf column van Verstappen, kan het op internet zo snel niet terug vinden maar het is wel waar. Toch gevonden, onderste alinea http://www.verstappen.nl/column/58.html | ||
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 23:11 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 23:26 | |
Het titanengevecht tussen Kimi en Lewis ![]() | ||
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 23:49 | |
Ik heb op mn andere pc nog mooie filmpjes, van voor het youtube tijdperk zoals ze volgens mij niet meer gemaakt (morgen) worden. Als het lukt zal ik die morgen wel plaatsen, mooi overzicht van races tussen 1990 ongeveer tot 2002. Met ook nog respect voor het originele commentaar met Murray Walker ipv de muziekclips die je nu bijna altijd ziet ![]() | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:04 | |
Jaaaaah vanaf 2.35 , wel in Duits, maargoed... kippevel ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:06 | |
Het commentaar van Olav is toch iets wat ik nu mis in die video. | ||
zoem | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:14 | |
Het beste circuit van de kalender! Altijd een spektakel. 3:20 ![]() | ||
zoem | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:47 | |
Hmm Raikkonen is ziek en zal pas later arriveren op Spa. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:25 | |
Ja plaatsen aub! ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:46 | |
Kaartjes: check Camera: check Duiten: check Oordopjes: check ![]() Poncho: check ![]() Vertrekken over 'n kwartier ![]() | ||
Tarado | vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:50 | |
Enjoy! ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:54 | |
zolang er maar meer gereden wordt dan afgelopen jaar zal dat wel lukken ![]() | ||
RolStaart-Beer | vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:04 | |
Het regent. ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:52 | |
iemand een stream toevallig? | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:00 | |
bbc2 zendt uit ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:02 | |
oh idd! dacht dat die de vrije trainingenb niet deden.. ik dacht dat jij ook daar zat vandaag trouwens? ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:05 | |
Gelukkig zendt BBC2 het uit. Ik verwacht veel van McLaren. | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:06 | |
is dat mcnish trouwens? | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:34 | |
ok, nu ben ik benieuwd naar vettels nieuwe kapsel ![]() "he must have lost a bet" "he looks like a new bond villain" ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:57 | |
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 129: Spa | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:59 | |
ah. dat is niet raar, dat is duits ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:59 | |
Van der Garde rijdt dus wel deze ochtend. Zullen ze wel geruild hebben en staat hij er in Monza naast. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:21 | |
idd, maar ik zit mobiel ![]() | ||
Dos37 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:24 | |
Spa ![]() De mooiste van het jaar | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:43 | |
Ok, uit coulance omdat het min of meer zijn thuis GP is? Of zou een team als Caterham daar niet aan doen en gewoon voor deze GP geen meerwaarde zien in de eventuele feedback van Heiki? | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:44 | |
Pic stond er naast. Heiki reed gewoon. Dus zal wel vanwege (bijna) thuisrace zijn. | ||
Tarado | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:45 | |
Zou zomaar kunnen is wel netjes als het zo is. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:45 | |
Ahh okay, niet gezien, net wakker, vandaar. Dan wel netjes van de Caterhammers ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:47 | |
Tijden van FP1:
| ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:48 | |
Harde woorden van Sutil over Lewis:En niet alleen harde woorden, ook nog verstandige woorden ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:48 | |
Guido mooi kort op Heikki. Goed gedaan van onze Nederlander ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:49 | |
![]() | ||
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:50 | |
De omstandigheden waren veel te verradelijk, Caterham voor Webber ![]() Deze tijden zeggen niks. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:52 | |
Ow ja! Mijn broer heet met een u, vandaar deze vergissing. Plus dat ik nog aan de koffie zit de slaap uit mn ogen te wrijven ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53 | |
Dat weet ik ook wel, maar het is altijd goed om zo kort op een veel meer ervaren teamgenoot te zitten, ongeacht de omstandigheden, dan dat je er 2 seconden achter bungelt. ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:54 | |
Hij moet er gewoon voor komen ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:56 | |
Er zijn een aantal users toch ter plaatse? Hup foto's maken met die smartphoon en posten hier! Zet dat biertje maar even aan de kant! ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:58 | |
Foto's via 3g, niet aan te raden. | ||
Tarado | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:59 | |
Uiteindelijk beslist Hamilton natuurlijk zelf maar ik denk dat zijn management hem heeft afgeraden zich in deze zaak te mengen, noem het laf maar er staan grote belangen op het spel. Dat hij dat niet gewoon aan Sutil uitlegt begrijp ik niet zo goed maar ik begrijp ook Sutil niet om dit in de pers te melden. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:08 | |
Nouja belangen of niet, die knakker was van Renault. Lewis heeft (en had) geen klote met Renault te maken. Ik vind het nogal laf om je vriend niet te helpen als die in de shit zit. En dat Sutil dit vertelt in de pers is gewoon een beetje rancune denk ik. Behoorlijk begrijpelijk als een goeie vriend je laat verrekken op het moment dat je dacht een storting te kunnen doen op die emotionele bankrekening en die lul geeft niet thuis. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:51 | |
zo bedoel je? ![]() Op dit moment rijdt er niets tot 14:00 ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:51 | |
Hamburger-time ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:55 | |
nee laat maar,veel te druk tijdens rusts ![]() | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:13 | |
Heb het filmpje geplaatst, ene disclaimer eronder gezet in de hoop dat het blijft staan ![]() Veel kijk plezier [ Bericht 0% gewijzigd door Marks op 23-08-2013 13:25:34 ] | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:14 | |
Is al weg. WTF man hoeveel mensen hebben ze in dienst? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:15 | |
Dat is zo snel dat moet wel automatisch gaan ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:18 | |
nice jaloers ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:24 | |
Hier nog 1. | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:25 | |
Nu dan Filmpje is dus wel oud, maar had hem zelf ook jaaaren niet meer gezien. Blijft super, wordt tijd voor een update vanaf 2002 tot nu .... Heb ook nog Monza Suzuka Silverstone Monaco ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:26 | |
Nee weer niet. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:27 | |
HET SPIJT JULLIE HELEMAAL NIET ![]() | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:27 | |
Raar, want zelf kan ik het wel zien. Misschien duurt het nog even? De klere, hoe hebben ze dat zo snel al door Je video wordt geblokkeerd, wereldwijd. Hieronder vind je de details: "I SCARE MYSELF", geluidsopname beheerd door: 5:26 EMI Visuele inhoud beheerd door: 3:16 Formula One Management "Fatboy Slim-Right Here, Right Now", geluidsopname beheerd door: 2:11 Believe EMI | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:33 | |
nog een poging, de claims ''erkend'' nu zie ik (nog) geen melding... | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:33 | |
Misschien als je een prive video maakt die alleen te kijken is via een directe link. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:35 | |
Zal wel een automatisch proces zijn die bijvoorbeeld geluid (met Shazam of zoiets) herkent en blokkeert. Met beeld zal wel op basis van de titel zijn of zo. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:35 | |
Deze ook niet. ![]() | ||
Earl_J_Hickey | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:37 | |
![]() | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:38 | |
Hoe doe je dat dan? | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:41 | |
Vosss jonge, dat was een goeie tip van de binnenkant van Rivage! Hier blijf ik 't komende half uur even foto's nemen. ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:41 | |
Er zou ergens privacy settings moeten staan als gaat uploaden. | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:42 | |
Via dailymotion ipv youtube http://www.dailymotion.com/video/x13jhf1_mooi-filmpje_lifestyle | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:59 | |
![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:08 | |
De twee caterhams blokkeren samen Vettel even. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:08 | |
![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:13 | |
het is er trouwens druk voor een vrijdag ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:16 | |
Van Dam herkent Doornbos niet. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:26 | |
Viel me ook al op. Drukker dan een jaar of 3 geleden toen ik er de zaterdag was. ![]() | ||
bloodymary1 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:27 | |
![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:27 | |
Omdat van Dam een domme pannekoek is. ![]() | ||
bloodymary1 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:27 | |
Ja dat sowieso, maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde. | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:30 | |
Doornbos kwam in beeld, zwaaiend, maar Van Dam zei er niks over. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:35 | |
![]() Voila Vosss ![]() Ben wat rondjes aan het lopen tussen Les Combes, Rivage en de naamloze bocht ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:36 | |
Lekker weertje nu. ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:05 | |
![]() Arno Vermeulen zit achter het Twitteraccount van Lotus. ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:09 | |
Vettel lek. | ||
Beach | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:12 | |
Giedo ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:12 | |
Giedo crash. ![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:13 | |
Ziet er gek uit, leek linksachter niet helemaal ok. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:14 | |
VDG; maak daar maar GVD van ![]() | ||
Marks | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:19 | |
Rijdersfout. Kan gebeuren, zou zelfs vaker moeten gebeuren dan gebeurt er eens wat. ![]() Zie ook mn filmpje, hoeveel spins - crashes er eigenlijk zijn geweest op Spa. http://www.dailymotion.com/video/x13jhf1_mooi-filmpje_lifestyle De laatste jaren lijkt het toch wat tam eigenlijk qua crashes. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:27 | |
Qua crashes misschien wel, maar volgends de live timing van GPUpdate gaat er regelmatig een van de baan af. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:29 | |
En diezelfde GPUpdate vraagt zich af of GvdG misschien ook een 'puncture' had.
| ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:53 | |
De tijden van FP2:
| ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:34 | |
Zo, rond een uur of 17.30 vertrokken, en kom net binnen wandelen thuis. Toch een gemak als je op nog geen uur van Spa woont ![]() En nu even foto's sorteren ![]() Edit: nu ik eraan denk. Er was hier een paar dagen geleden een vraag over mobiele dataverbinding. Ik weet niet wat voor 'n verbinding 't is, maar ik had H+. Overal bereik mee en rete-snel ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:58 | |
Hey Sinister, waar heb je de auto neergegooid? Ergens links/rechts in het dorpje? Ik ben aan het denken om door te rijden tot die grote parkeerplaats bij de ingang voor eau rouge zegmaar, maar ik heb geen idee hoe druk het daar is. En of je daar speciale parkeerkaarten al voor moet hebben ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:07 | |
P geel is dat zo te zien en kaarten zijn op verschillende sites uitverkocht zo te zien. Ik speel wel op safe, stukje lopen is ook niet erg. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:09 | |
Wij zijn doorgereden tot afrit 11, en richting de rode parking gegaan. Die afrit is altijd minder druk, omdat al dat volk afrit 10 neemt ondanks dat er aangegeven is dat er meerdere afritten zijn ![]() Parkeerkaart daar is op de plek zelf trouwens maar ¤10, net als vorig jaar. Op de websites profiteren ze er goed van om ze voor ¤16 te verkopen, en dat geld ook voor de officiële webshop ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 23-08-2013 19:14:43 ] | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:15 | |
Ow daar heb ik nog nooit geparkeerd ![]() Wat stel ik in in mn navigatie om daar uit te komen? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:17 | |
![]() Die dus ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:19 | |
Hier is dat om precies te zijn. Hoef je niet in te stellen zodra je ook maar in de buurt komt van de afritten staan er al borden voor welke afrit je moet hebben voor welke parking. En van daar uit staan overal bordjes. Groen zou ik proberen te vermijden, das ook parkeer/camping bij Les Combes, en daar liepen nu al de zatte Duitsers (en sorry dat ik het moet zeggen) de asociale hoog-Hollanders rondt ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:23 | |
Jup die, was trouwens ook de eerste keer dat ik daar stond. Had een plattegrond bij mijn kaartjes gekregen, en daar stond op dat die parking speciaal voor de dag-gangers was. Dus we hebben het maar eens geprobeerd. Wel een goeie tour zo. Van Stavelot, tot aan de Busstop. Onder het circuit door om uit te komen onderaan Eau Rouge aan de binnenzijde, om vervolgend van daar naar de buitenzijde van Eau Rouge te gaan, en dan Kemmel straight aflopen. Via Les Combes richting Rivage, en vandaaruit Pouhon, Pif Paf, en uiteindelijk weer bij Stavelot eindigen. De volledige Bronze zone in een hele dag gehad ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:25 | |
ah, daar parkeert VDG ook altijd ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:35 | |
GVD ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:41 | |
![]() Die route bedoelde je Sinister? Die had ik mezelf ook al bedacht toen je P rouge zei ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:47 | |
Ow wacht, je was tot aan busstop gelopen. Die bruine strook bij Blanchimont, zie je daar tegenwoordig wel wat? Laatste keer dat ik op Spa was zag je daar door de bomen amper het circuit namelijk. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:51 | |
Idd, tot de Busstop ![]() Maar voor de rest klopt je route wel, al ben ik niet buitenom geweest bij Rivage, maar gewoon aan de binnenzijde gebleven. | ||
JohnB52 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:42 | |
Ter vermaak ga ik zo maar ff F1 2012 spelen. Op Spa natuurlijk | ||
M.Melandri | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:51 | |
Leek helemaal niet op een rijdersfout, zomaar ineens was de grip weg. Tegenwoordig met al die uitloopstroken zie je idd veel minder crashes, zag sommige rijders eau rouge ook gewoon afsteken over de uitloopstroken, erg jammer allemaal.
| ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:53 | |
Alonso had ook lek gereden las ik net op dezelfde plek als Vettel. Kan goed dat Giedo ook een lekke band had die langzaam leegliep. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:53 | |
Klein verslagje dan met wat foto's: We waren mooi op tijd aan het circuit, rond 9:30 op de parking. Kennen het wel, veters even aantrekken, kaartjes uithalen en camera op bereikbare plaats in de aanslag. en dan maar eens naar binnen taffelen. Om stipt 10.00 waren we op het stuk tussen Stavelot richting Blanchimont, waar Grosjean al kwam langsvegen in zijn outlap. ![]() Doorgelopen richting Busstop om daar wat plaatjes te maken, en Guitierez heeft daar zijn uiterste best gedaan om niet binnen de lijnen te blijven ![]() ![]() ![]() ![]() Dan maar eens onder de baan door en uitgekomen voor de Shell tribune aan de binnenzijde bij Eau Rouge. Zeer kortbij de baan en dat hebben mijn oren gevoeld ![]() ![]() Dan maar verder, want met die foto's werd het toch niets. Aangekomen aan de andere kant van Eau Rouge, en dan in de buurt van een depannage uitrit wat mooie foto's proberen te schieten. Nog zo eentje waar de achtervleugel zijn diensten toont, dit maal van Godver van de Garde. ![]() Daarna uitgekomen op een stuk tussen de 2 tribunes waar Kemmel straight begint. Niet de bedoeling dat je daar zou staan, op een afbrokkelend bergje ![]() ![]() ![]() FP1 gedaan, en dan maar even een stukje doorlopen voordat de oefensessie van de GP2 begon. Daar een mooi ''foto gat'' gevonden in het hek en even gewacht op de start van de sessie om Frijns op de plaat te zetten. Oordoppen geadviseerd trouwens als je tussen de bomen staat daar ![]() ![]() En dan was het 1,5 uur wachten, dus maar doorgelopen naar Les Combes om vervolgens bij de binnenkant van het gedeelte tussen Les Comb/Rivage/Naamloze bocht te komen. Dan maar een plaatje van het dal: ![]() FP2 begon en dan toch maar eens gaan zitten bij Rivage op advies van Vosss Geralt. Neem maar van mij aan dat ik daar vaker ga zitten vanaf nu, zo kort erop en dan het geluid ![]() ![]() Snel even terug rennen naar het stukje tussen Les Comb en Rivage. Gewoon omdat het kan ![]() ![]() En dan de tour maar verder zetten vanaf de Naamloze bocht, en daar kun je ook wel leuke plaatjes schieten vanaf een hoogte. ![]() Dan maar eens aanloop maken richting Pouhon, waar het behoorlijk druk was op de paden, dus dan moet je maar een beetje aso zijn en de mensen die maar wat staan te staren en te babbelen met mekaar opzij duwen om zelf wat plaatjes te schieten. ![]() Om uiteindelijk te eindigen met het einde van FP2 in Pouhon en daar vanuit diverse plaatsjes wat foto's te maken. ![]() Na FP2 eventjes gewacht op de quali van de GP2 om te zien hoe Robin het zou doen, en in plaats van foto's maken een beetje proberen te volgen. Daarna langzaam terug gelopen richting Stavelot terwijl de Porsches nog hun training hadden, en gestopt aan de een of andere kraam om een vette Waalse hamburger te bikken anders is je dag op Francorchamps niet compleet ![]() ![]() edit: whoeps, is toch wat langer als ik dacht ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:56 | |
![]() Nu verder de foto's kijken. Ik ga morgen ook wat proberen te schieten. Een Olympus digitaal dingetje en een Canon EOS350 geloof ik gaat mee. Ik heb nog nooit spiegelreflex geschoten. Dikke lens erop en ju, we zien wel ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:59 | |
Mooi verslag ![]() Vanavond op tijd naar bed, we vertrekken rond 07:45. Volgens google zijn we dan rond 0915 daar ofzo, beetje drukte erbij dus zal wel 09:30 ofzo worden ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:01 | |
Nice. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:01 | |
zijn vanaf Hauts Sarts, die rotonde midden op de snelweg ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:04 | |
Die rotonde rij ik elke keer dat ik daar langs kom bijna verkeerd. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij ontbreekt daar compleet elke logica aan en is alles slecht aangegeven. Links rechts links links, rechts eraf. Zoiets is het geloof ik. Zelfs met navigatie moet ik daar dondersgoed opletten anders rij ik nog verkeerd. Misschien snap ik ook wel gewoon de logica niet, maar dat zou niet logisch zijn. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:06 | |
Rechter afrit, linker baan nemen, waar links erbij komt rechts aanhouden, en dan rechts eraf, 2de afrit ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:08 | |
Ja zoiets ja, volgens mij hebben we dat in nederland beter geregeld als 2 snelweg elkaar kruisen en je moet van de ene naar de andere. Uitvoegen. Invoegen. Je zit nu op de juiste weg. Dat ding is echt onnodig ingewikkeld in elkaar gezet ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:09 | |
En daarna zijn 3 werkzaamheden? 1 baan beschikbaar of wel 2 maar versmalling? | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:11 | |
Bij het Carrestel, dat enorme restaurant over de snelweg, zijn er 3 banen beschikbaar. 1 smalle op de tegemoet komende strook, en 2 heel smalle aan de rechterzijde van de werkzaamheden. Die andere 2 zijn er ook 2 banen, maar ook weer van die heel smalle dingen. Maar ja, je weet hoe die Belgen rijden, en dat zorgt nu eenmaal voor achterlijk rij gedrag ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:17 | |
Deze post net gemist ![]() Dat was ik dus aan het vloeken toen ik op de schermen Giedo in de banden zag hangen, een collega die mee was schoot in de lach daardoor, dacht daarnet dan gebruik dat ook maar ![]() Ik heb het anders zonder Dslr gedaan ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 23-08-2013 22:22:31 ] | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:21 | |
Ik zei vanmiddag ook al maak van dat VDG wat op de schermen staat maar GVD ![]() Camera's heb ik geen enkel verstand van. Brennie had die Canon eos350 nog en volgens mij was dat best wel een goeie camera toen. Niet top of the bill, maar wel gewoon goed volgens mij. Er zitten 2 lenzen bij. Een kleine en een grote. Van lenzen heb ik ook geen verstand, dus de grote gaat erop want die zoomt verder in. Voor hetzelfde geldt is dat een lens voor van heel dichtbij foto's te maken, hoe heet dat, macrofotos toch? We zien wel wat ik kan schieten; zit volgens mij geen auto focus op dus dat wordt nog lastig ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:26 | |
iig, iedereen veel plezier gewenst die gaat. En voor diegene wat het op tv gaan kijken, krijg vooral veel spijt dat jullie er niet bij zijn ![]() Ik kan helaas morgen niet volgen, aangezien ik een vrijgezelle dag heb ![]() Spa willen we niet missen, dus zondag zijn we er weer bij ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:28 | |
Ik ga volgend jaar naar Hockenheim ![]() | ||
WEST | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:31 | |
Dit is een erg gave foto geworden. Mijn complimenten. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:37 | |
Dank U. Dat was ook een erg gewild plekje trouwens, zitten daar van die camera gaten in het hek, en er stonden genoeg mensen achter me aan te schuiven ![]() En ik blijf het gros sympathieke supporters vinden, als je een aantal ogenblikken geen foto's meer aan het maken was, kreeg je heel beleeft een tikje op de schouder gevolgd door een ''can I?'' ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:40 | |
F1 supporters zijn geen voetbal hooligans nee ![]() | ||
Tjacka | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:43 | |
hoe duur kost zo'n weekend? | ||
twiFight | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:45 | |
Tsja. Aan de andere kant vind ik de woorden van Sutil ook geen woorden die vrienden over elkaar zeggen. Ik zou in ieder geval geen vrienden meer willen worden met iemand die mij een zielige eenzame man noemt, nota bene in de pers. Er zal, zoals meestal, wel iets meer achter het verhaal zitten. Hoe dan ook had Sutil dit niet in de pers moeten uitvechten, dat is niet professioneel. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:47 | |
Nouja Lewis is degene die niet thuis geeft. Iemand die niet thuis geeft wil ik ook geen vrienden mee zijn. Dat diezelfde persoon vervolgens zegt welkom terug en we spreken elkaar gauw en dan weer niks van zich laat horen spreekt imo boekdelen. Zo iemand is exit in mijn leven persoonlijk. Maargoed, elk verhaal heeft 2 kanten, netjes is het niet, maar op zich wel wijze woorden en dan doelde ik op die laatste alinea ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:47 | |
En toch heeft het altijd van die gasten ertussen wat gooien met lege bierblikjes, en schreeuwen naar anderen mensen zoals vandaag weer. En zoals ik daarstraks al zei, spijtig genoeg, hebben ze altijd een harde "G'' ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:48 | |
Of eigenlijk meer op die laatste zin. | ||
THEFXR | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:49 | |
je moet niet de tomtom afslag nemen | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:49 | |
Dat zijn geen fans maar mensen die een slap excuus zoeken om overdag al te zuipen. Overigens gebruik ik dat ook als excuus alleen neem ik morgen wel zelf een sixpackje mee ipv daar 5 euro per blik te dokken. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:51 | |
Heb al even gekeken, gewoon de de E40 en bij afslag 11 eraf en dan de bordjes volgen. Als je route de l'eau rouge instelt kom je er wel denk ik | ||
THEFXR | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:53 | |
is dat niet de route die iedereen neemt, waardoor je in een hell van een file staat? | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:55 | |
Via internet: vrijdag ¤20 zaterdag ¤45 zondag ¤ 125 Weekend ¤130 zonder verzendkosten. Deur: vrijdag ¤50 zaterdag ¤70 zondag ¤125 weekend ¤130 En natuurlijk alles zonder overnachtingen. Vreet en zuip op circuit: fris en bier 33cl ¤3,50 50cl bier ¤5 friet met saus ¤6 snacks ¤3 hamburger ¤6 petjes ~¤35 t-shirts en polo's ¤veel_te_veel. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:59 | |
weinig andere keus eigenlijk, tenzij je niet van Nederland komt maar van het zuiden van Duitsland of Luxemburg. E25 kun je ook nemen, maar dan moet je helemaal door het dorp Spa af, en als daar 3 auto's rijden is het al chaos ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:04 | |
Eerste jaar weet ik nog wel. Mooi weer jongens, moeten we de plu's meenemen uit de auto? Ben je gek man, geen wolkje aan de lucht! 2 uur later regenen dat het zeikt. Geen probleem, we waren net bij de F1 village, dan kopen we daar wel even een paar plu's. Dikke lul ja, 70 euro het stuk voor Ferrari en McLaren enzo. Goedkopere teams waren er ook wel maar die vroegen nog steeds 50 euro of iets voor een plu. We moesten er 4 hebben. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:04 | |
We zijn zeiknat geworden die dag. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:05 | |
Drukte is mij eigenlijk best meegevallen die jaren dat ik er geweest ben. Laatste stukje altijd wel ff file, maar dat hou je toch. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:06 | |
Daarom: action/wibra ponchos van ¤0,99 'n stuk of 3 ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:07 | |
Dat dus. Neem ik ook mee naar festivals e.d. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:07 | |
Ik heb 1 plu waar Brennie en ik allebei wel onder kunnen. Redelijk dan. Dus dat komt wel goed. Tevens hoort dat er gewoon bij dus ik vind het niet erg om nat te worden ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:11 | |
Ow en altijd reserve oordopjes/mouches. Je komt altijd wel een van die rookie gasten van 40/45 jaar wat voor het eerst zonder vrouwen weg mogen onder 2 vrienden. En dan staan ze zo zielig langs je af met vingers in de oren, en dat terwijl ze de Dslr van ¤700 aan het voorbereiden zijn ![]() En dan heb ik toch altijd een handvol van op het werk bij me, en dan ben ik zo vriendelijk om ze uit te delen ![]() Vandaag waren het 2 Duitsers, afgelopen jaar waren het 2 Britten ![]() Die Duitsers vanmiddag waren dan wel weer typisch prachtig: ''ja bitte ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:17 | |
Oordopjes heb je imo alleen maar nodig onder de overdekte tribunes. De rest valt wel mee vind ik. Al moet ik wel zeggen met Button in Roggel toen was het wel heel heel heel erg hard het geluid, maar dan stond je ook letterlijk op anderhalve meter op sommige stukken ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:18 | |
tussen de bomen op Kemmel heb je ze anders ook nodig, daar galmt 't hendig door de helling en het bos ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:19 | |
Mooiste vind ik altijd als je net daar bent en de eerste auto komt in zn uppie de baan op dan je die een heel rondje hoort rijden en schakelen ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:26 | |
Is er vandaag niet geweest, heb de indruk gehad dat ze zoveel mogelijk ronden wilden rijden vandaag, vooral Raikkonen. Maar idd als er eens een wagen in z'n uppie rijdt ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:27 | |
Nou nog 1 biertje en dan duik ik mn nest in. Ik heb er zin in. Geen idee of de foto's een beetje lukken, we zien wel morgenavond ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:29 | |
Proost! En auto-stand ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:35 | |
Die vortexen aan de zijkanten van de vleugels vind ik wel mooi om te zien, in de jaren 00' probeerde men juist zoveel mogelijk deze vortexen te voorkomen maar sinds de regelwijzigingen in 2008 of 2009 zijn ze erachter gekomen dat een kleine vortex juist kan helpen bij drag-vermindering aan de achterkant. | ||
Brennie | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:35 | |
Zeg, hebben ze daar ook coole F1 shirtjes voor vrouwen? ![]() Ohja, ik heb ook zin in morgen! ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:37 | |
Dacht dat ze bij Mclaren en Lotus vrouwenshirtjes hadden ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:37 | |
Ja die hebben ze en nee die zijn niet goedkoop. Rond de 50/60 euro als ik moet gokken ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:38 | |
Thanks, hoe stel ik die in bij zo een EOS350? ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:39 | |
Ja dag he, dan heb je een crappie stofje waar je een gat in hebt na 1 keer wassen en de auto nog niet meer mee wilt drogen ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:42 | |
Die keuze cirkel draaien zodat de stand staat op het rennende mannetje voor sport activiteiten, auto focus is dan dat zilver knopje half indrukken, en volledig doordrukken voor de foto te nemen ![]() Normaal toch ![]() ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:43 | |
Dat groene vierkantje. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:44 | |
Dat vond ik zojuist ook op hun site. Echter is die instelling wat Sinsister zegt misschien beter. Maar even proberen. Zit maar een kaartje van 1GB in zag ik, maar genoeg voor 250 fotos in raw + jpg elke foto ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:44 | |
Of dat is dan idd de volledige auto stand, en zou dat ding alles zelf moeten instellen ![]() edit: raw uitzetten, neemt meestal veel plaats in beslag ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:45 | |
Ik maak nooit foto;s. Dan is niks normaal. Persoonlijk voel ik me voor lul lopen met zo een grote camera op mn buik, maar tijdens een F1 weekend val je gelukkig niet op ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:46 | |
Zonder raw passen er geloof ik 400 of 500 op, meer dan genoeg denk ik ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:48 | |
Ik zat er vandaag aan 520 ![]() Heb wel 180 lege of onscherpe foto's kunnen wegkappen ![]() ow 8gb class10 kaartje is dan meestal wel voldoende ![]() | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:48 | |
Bedtijd. Veel plezier morgen aan de tv of voor de mensen die ook daar zijn ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:48 | |
De 350D heeft geen Raw voor zover ik weet. Er gaan ca 255 foto's op een 1GB kaart. JPG's zijn ca 3,5 MB groot. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:49 | |
Die instelling kan ik wel maken!? | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:49 | |
Hoe dan? Ik heb een 350D en heb nog nooit RAW kunnen doen. | ||
Geralt | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:49 | |
http://files.canon-europe(...)_350D_IM_NLD_toc.pdf Pagina 52. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:56 | |
Nou snap ik het!. RAW werkt niet als je op het groene vierkantje (Auto) staat, alleen maar in te stellen als je op P staat. ![]() Maar L kwaliteit is goed genoeg. | ||
Geralt | zaterdag 24 augustus 2013 @ 06:58 | |
Hmz, min 15 max 19 graden en 90% kans op regen ![]() Lange mouwen aan ![]() Even brak wakker worden, de zooi bij elkaar pakken en richting Spa ![]() | ||
Geralt | zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:44 | |
Zo. Off we go ![]() | ||
ColtZ40 | zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:46 | |
Tot zo Geralt. ![]() | ||
Tarado | zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:42 | |
| ||
WEST | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:03 | |
Gewoon de M stand gebruiken.., hoe vaker je dat doet des te eerder snap je het beter en kun je veel mooiere fotos maken. | ||
RJD | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:07 | |
Volgens mij is het een F1-topic, geen foto-topic ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:14 | |
Zenden ze nog meer uit op tv behalve de kwalificatie? Nog ergens GP2? | ||
Nieuwschierig | zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:46 | |
RTL7 live | ||
JohnB52 | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:03 | |
Niet vandaag | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:03 | |
Eventjes vlot nog een beknopte OP gemaakt ![]() ![]() ![]() Circuit information Lap data Lap length - 7.004km (4.352 miles) Race laps - 44 Race distance - 308.052km (191.415 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’47.263 (235.071 kph) by Sebastian Vettel, 2009 Fastest lap - 1’44.503 (241.279 kph) by Jarno Trulli, 2009 Maximum speed - 324kph (201.324 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and Kemmel straight Distance from grid to turn one - 265m Car performance Full throttle - 72% Longest flat-out section - 2015m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 45 Fuel use per lap - 3.2kg Time penalty per lap of fuel - 0.128s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 19.668s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() BBC1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit. Sport1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit. RTL (D) zendt FP3 gedeeltelijk uit direct voor de live kwalificatie, en uiteraard ook de race live. Sfeerimpressie ![]() ![]() ![]() 2012 Pole lap met Jenson Button ![]() Game on!
| ||
Sinister-D- | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:05 | |
en als we deze nu volmaken voor FP3 ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:05 | |
Hey Stoffe Vandoorne was aanwezig bij Mclaren gisteren in teamkledij ![]() | ||
Nieuwschierig | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:05 | |
Ik dacht daar gisteren toch een promo van gezien te hebben waarbij ik de indruk kreeg dat het live was. Om 11.00 uur | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:06 | |
dicht |