Gooi er een cursus Expectation Management bij en klaar is kees.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zou een universiteit natuurlijk moeten opnemen in het curriculum.
Verplichte colleges "Omgaan met de bedrijfsrealiteit en saaie taakjes."
Was iets over die app van de PVV voor de demonstraties tegen het kabinet. Ik zei dat ie ook wel van pas zou komen bij het organiseren van de volgende Kristalnachtquote:
Ik zie je altijd zo fanatiek reageren in het nieuws van de dag. Dan krijg ik een beetje het beeld dat je zo achter je computer zit:quote:Op zondag 28 juli 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet dat het jou iets interesseert wat ik doe of niet doe. Maar goed, misschien snap je naar een hobby ofzo.
Het is anders wel erg triest gesteld met een hoop mensen die de tools voor hun vak, bv. spreadsheets of tekstverwerkingsprogramma's gewoon niet beheersen. En dan heb ik het nog niet eens over 'moeilijkere' taken als een formule in een spreadsheet rammen of automatische paginanummering, maar gewoon echt simpele dingen zoals een opsomlijstje ofzo.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zou een universiteit natuurlijk moeten opnemen in het curriculum.
Verplichte colleges "Omgaan met de bedrijfsrealiteit en saaie taakjes."
Maar waarom boei ik jou zo dat het je opvalt? Zal mij aan mijn reet roesten wat jij wel of niet uitvoert.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie je altijd zo fanatiek reageren in het nieuws van de dag. Dan krijg ik een beetje het beeld dat je zo achter je computer zit:
Je bent vermakelijk, zie het als een talent.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar waarom boei ik jou zo dat het je opvalt? Zal mij aan mijn reet roesten wat jij wel of niet uitvoert.
Daarom heeft elk kantoor een excelbaasje die men lastig kan vallen met vragen daaromtrent.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is anders wel erg triest gesteld met een hoop mensen die de tools voor hun vak, bv. spreadsheets of tekstverwerkingsprogramma's gewoon niet beheersen. En dan heb ik het nog niet eens over 'moeilijkere' taken als een formule in een spreadsheet rammen of automatische paginanummering, maar gewoon echt simpele dingen zoals een opsomlijstje ofzo.
Eriksd valt op vrouwelijke probleemgevallen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar waarom boei ik jou zo dat het je opvalt? Zal mij aan mijn reet roesten wat jij wel of niet uitvoert.
Excel is natuurlijk ook software uit het jaar kruik en een beetje onzinnig voor het maken van tabelletjes.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is anders wel erg triest gesteld met een hoop mensen die de tools voor hun vak, bv. spreadsheets of tekstverwerkingsprogramma's gewoon niet beheersen. En dan heb ik het nog niet eens over 'moeilijkere' taken als een formule in een spreadsheet rammen of automatische paginanummering, maar gewoon echt simpele dingen zoals een opsomlijstje ofzo.
Klopt. Bij de meeste opleidingen heb je dan ook één cijferidioot die al zijn formulesheets deelt en de rest van de kippetjes die er dan een vrolijke opmaak bij kliederen of een kleffe inleiding verzinnen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zou studenten moeten verplichten tot hun 30e dozen te moeten vouwen op een sociale werkplaats alvoor ze los te laten op de arbeidsmarkt.
Ai! wat een keiharde afwijzing.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Excel is prima.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Excel is natuurlijk ook software uit het jaar kruik en een beetje onzinnig voor het maken van tabelletjes.
Mwa, vind het wel goed zo. Bovendien levert het geen hol op.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad zelf te ervaren waar je je voetvolk mee opzadelt.
Met die redenering zouden studenten op stage moeten bij Foxconn.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad zelf te ervaren waar je je voetvolk mee opzadelt.
Excel is enkel voor mensen die moderne tooling niet kennen. Gelijk een mooie schifting of je mensen serieus moet nemen of niet.quote:
Taartgrafiekje erbij waar je je berekende winst eruit wipt. Hoppa!quote:Op zondag 28 juli 2013 00:22 schreef eriksd het volgende:
Ik ben gek op excel. Mooie kleurtjes, en dan de besparing er vet onder. Maakt alles inzichtelijk.
Je bent ook gek op Phil Collins. Say no morequote:Op zondag 28 juli 2013 00:22 schreef eriksd het volgende:
Ik ben gek op excel. Mooie kleurtjes, en dan de besparing er vet onder. Maakt alles inzichtelijk.
Kan goed zijn, je harkt er een bak geld mee binnen. Amerikanen zijn er gek op.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent ook gek op Phil Collins. Say no more
Op aanraden van B_A heb ik mijn CV ook in LaTeX gemaakt.quote:
31 graden hier nu nog.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Eind van de week wordt het weer 30 graden
Maar het is nu ook nog lekker
En dat wil jij niet meer? Vroeger wel meen ik.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Op aanraden van B_A heb ik mijn CV ook in LaTeX gemaakt.
Toevallig ook gelijk uitgenodigd voor een gesprek. Helaas namen ze me niet aan voor de stage, omdat ze niet iemand wilden die ook nog hbo na mbo zou doen.
Ik hark geld binnen met met m'n kennis van open source software, php. perl, apache, linuxquote:Op zondag 28 juli 2013 00:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan goed zijn, je harkt er een bak geld mee binnen. Amerikanen zijn er gek op.
Ja, dat wil ik nog steeds, en daarom dus niet aangekomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat wil jij niet meer? Vroeger wel meen ik.
Mijn droombaan zou werken voor Red Hat als kernel hacker zijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hark geld binnen met met m'n kennis van open source software, php. perl, apache, linux
Ik durf het bijna niet te vragen....quote:
CV's gaan toch gewoon via LinkedIn tegenwoordig?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Op aanraden van B_A heb ik mijn CV ook in LaTeX gemaakt.
Toevallig ook gelijk uitgenodigd voor een gesprek. Helaas namen ze me niet aan voor de stage, omdat ze niet iemand wilden die ook nog hbo na mbo zou doen.
Voor mij is het een illustratiedingetje dat vooral goed te begrijpen moet zijn en simpel te openen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hark geld binnen met met m'n kennis van open source software, php. perl, apache, linux
Het ging toch om een stage? Of mis ik iets? Willen ze stagiaires na de stage meteen inlijven ofzo?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik nog steeds, en daarom dus niet aangekomen.
"Als je hbo doet zit je nog in de schoolbanken en kunnen we je hier niet laten werken. Blablabla".
Maar ik kon daar weer terecht als ik in het laatste jaar van mijn hbo zou zitten.
quote:Op zondag 28 juli 2013 00:27 schreef YokiKater het volgende:
Mijn buurvrouw van 94 is hard muziek aan het draaien
quote:Op zondag 28 juli 2013 00:27 schreef YokiKater het volgende:
Mijn buurvrouw van 94 is hard muziek aan het draaien
Ja, dat willen ze. Eigenlijk vinden ze stages zonde van het geld, omdat je mensen dan laat inwerken en er later dus niks voor terugkrijgt, dus nemen ze alleen mensen aan die na de stage gelijk daarna kunnen werken.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het ging toch om een stage? Of mis ik iets? Willen ze stagiaires na de stage meteen inlijven ofzo?
quote:Op zondag 28 juli 2013 00:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat willen ze. Eigenlijk vinden ze stages zonde van het geld, omdat je mensen dan laat inwerken en er later dus niks voor terugkrijgt, dus nemen ze alleen mensen aan die na de stage gelijk daarna kunnen werken.
Logisch. Kost een bedrijf ook een hoop tijd en dus geld. Stages zijn sowieso de beste manier om aan werk te komen, ik ben bij mijn stagegevallen ook gevraagd te blijven.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat willen ze. Eigenlijk vinden ze stages zonde van het geld, omdat je mensen dan laat inwerken en er later dus niks voor terugkrijgt, dus nemen ze alleen mensen aan die na de stage gelijk daarna kunnen werken.
Dingen niet benoemen in een sollicitatie is niet liegen en soms beter voor je baankans.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed horen, hoor alleen de subwoofer wooferen. Herken de bassline ook niet. Maar ze draait wel allerlei soorten muziek. Vrouwtje wordt steeds maffer.quote:
Klopt, bij mijn vorige stage zat er ook een heel traject bij die ik kon volgen, maar het werken daar beviel me niet, dus ben op zoek naar wat anders.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Logisch. Kost een bedrijf ook een hoop tijd en dus geld. Stages zijn sowieso de beste manier om aan werk te komen, ik ben bij mijn stagegevallen ook gevraagd te blijven.
Dat is waar, maar hij vroeg het echt direct aan me:quote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Dingen niet benoemen in een sollicitatie is niet liegen en soms beter voor je baankans.
Ik niet. Het zijn niet voor niks stagiairesquote:Op zondag 28 juli 2013 00:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, bij mijn vorige stage zat er ook een heel traject bij die ik kon volgen, maar het werken daar beviel me niet, dus ben op zoek naar wat anders.
En uit bedrijfskundig oogpunt zijn stagiaires die gelijk vertrekken gewoon ruk natuurlijk. Dus ik snap het wel.
Weet ik nog niet.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij vroeg het echt direct aan me:
"Wat zijn je plannen na deze opleiding?"
"Dat hangt af van mijn ervaring hier"quote:Op zondag 28 juli 2013 00:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij vroeg het echt direct aan me:
"Wat zijn je plannen na deze opleiding?"
En voor een bedrijf ook een beste manier om een uitgebreide screening te doen van de capaciteiten van diegene.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Logisch. Kost een bedrijf ook een hoop tijd en dus geld. Stages zijn sowieso de beste manier om aan werk te komen, ik ben bij mijn stagegevallen ook gevraagd te blijven.
Klopt, jij bekijkt het ook vanuit een overheidsbril.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. Het zijn niet voor niks stagiaires
quote:
Zoiets had ik eigenlijk moeten zeggen. Jammer, het leek me echt het leukste bedrijf dat ik kon vinden om te werken.quote:
Misschien waren die nog niet ingedaald bij haar lover?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:32 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed horen, hoor alleen de subwoofer wooferen. Herken de bassline ook niet. Maar ze draait wel allerlei soorten muziek. Vrouwtje wordt steeds maffer.
Laatst moest ik keihard lachen, stond ik s'avonds laat in de tuin en hoorde ik wat gerommel vanuit haar slaapkamer, zegt ze ineens; "ik kan geen klote zien!"![]()
Leer je ook weer van. Soms moet je geluk een handje helpen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Zoiets had ik eigenlijk moeten zeggen. Jammer, het leek me echt het leukste bedrijf dat ik kon vinden om te werken.
Tsja, gebeurd is gebeurd.
Bedankt voor de wijze lessen, eriksd.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Leer je ook weer van. Soms moet je geluk een handje helpen.
Aaarrggghh, mental imagequote:Op zondag 28 juli 2013 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien waren die nog niet ingedaald bij haar lover?
Of ze wil na een blowjob de desbetreffende teelballen masseren, maar door de cumshot in haar gezicht kan ze die kloten niet meer zien.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien waren die nog niet ingedaald bij haar lover?
Jij bent zo'n prezi-fanaat?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Excel is enkel voor mensen die moderne tooling niet kennen. Gelijk een mooie schifting of je mensen serieus moet nemen of niet.
Of haar bril staat in het glas bij haar kunstgebitquote:Op zondag 28 juli 2013 00:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Of ze wil na een blowjob de desbetreffende teelballen masseren, maar door de cumshot in haar gezicht kan ze die kloten niet meer zien.
Nee, ik geef zelden presentaties. Voor weergave van cijfers en tabellen gebruik ik liever een webbased oplossing. Want het doorsturen van Excel sheets als bijlage is ook niet helemaal van deze tijd.quote:
Nah, ze heeft geen bril. Heb wel respect voor dat vrouwtje.. 94 en ze doet nog heel veel zelf en naast de muziek uit haar tijd luistert ze ook gewoon moderne muziek. Pittige tante nog, vind ik knap en grappig op zo'n leeftijd.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Of haar bril staat in het glas bij haar kunstgebit
Als ik Excel gebruik, stuur ik dat niet of nauwelijks door. Naar een printer wellicht. Anders gewoon Google Drive.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik geef zelden presentaties. Voor weergave van cijfers en tabellen gebruik ik liever een webbased oplossing. Want het doorsturen van Excel sheets als bijlage is ook niet helemaal van deze tijd.
PowerPoint is prima, totdat presentatieleken het vol begonnen te plempen met animaties en lappen tekst.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:46 schreef gelly het volgende:
Ik vind Prezi trouwens helemaal niet vervelend, zeker t.o.v. Powerpoint of dergelijke gedrochten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |