Sorry gadverquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:43 schreef VuileRat het volgende:
Heb maar eens mijn eigen pizza gemaakt.
Ik zag in een aflevering van Gordon Ramsay dat een restaurant een pizza had met chocolade en aardbeiden.
Ook maar eens geprobeerd!!
[ afbeelding ]
Was best lekker, heb met name vrij rauwe chocolade gepakt, met een hoog percentage cacau!
Probeer het eens! Het is serieus enorm bekend!quote:
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
Fris, gebak, zelfgemaakte kaas/pesto-stengels, chips, worst enz. enz. ofwel m'n zwager was jarig.
Morgen vandaag alles nog een keer want dan ben ik zelf jarig.![]()
Oh lees t net te laat, net Mc gegetenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:11 schreef foodlover het volgende:
[..]
Geen enorme ijsfan maar die shake was lekker!
Ermee bezig. Het worden deze:quote:
Dankje!quote:
Aldus geschiedde: babi pangang, foe yong hai, koe lo yuk, Kip in zwarte bonensaus, saté, babi pangang spek, loempia's, nasi en bami.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
Fris, gebak, zelfgemaakte kaas/pesto-stengels, chips, worst enz. enz. ofwel m'n zwager was jarig.
Morgen vandaag alles nog een keer want dan ben ik zelf jarig.![]()
Ken ikquote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:32 schreef Geerd het volgende:
Pa ma en oma waren op bezoek gister en ja oma's hey altijd bang dat je verhongert die had weer een hele bende mee genomen voor in de vriezer.
Tering lekker hoor!!!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een lekkere granny smith, wat aardbeien en zo wat watermeloen, al dan niet met wodka.
Straks eiersalade (voor op toast maken) iemand een goed recept? Helaas geen creme fraiche in huis, wel 40% room, roomkaas en mayonaise.
Vanavond gegrilde groente, varkenshaas, rabarbermoes, sperziebonen, gepofte aardappel
Niet geheel verrassend het restant hiervanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:53 schreef Iemand91 het volgende:
Aldus geschiedde: babi pangang, foe yong hai, koe lo yuk, Kip in zwarte bonensaus, saté, babi pangang spek, loempia's, nasi en bami.
Nee zeker nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet geheel verrassend het restant hiervan![]()
Maar dat is niet erg
Genieten geblazenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:13 schreef minilot het volgende:
Ik maak vanavond een hartige taart met geitenkaas, gekaramelliseerde venkel en sinaasappel.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:11 schreef NutKees het volgende:
Een glaasje Mozart Chocolate Cream White. Miljaar dat spul is lekker!
[ afbeelding ]
quote:
Van harte gefeliciteeeeeeeeerdquote:Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Heul veel hapjes en taart en drank
Laters
Das gehakt waar je meer voor betaald dan tartaar?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:34 schreef sararaats het volgende:
ik probeer iets nieuws met steak-gehakt
niet echt want het was maar 168g. ik heb het bereid zoals frikadellen maar geen gerold.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das gehakt waar je meer voor betaald dan tartaar?
Ik vroeg wat het was en wat het koste.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
niet echt want het was maar 168g. ik heb het bereid zoals frikadellen maar geen gerold.
De spelfout van piet is tenenkrommend, maar van jouw zin snap ik werkelijk niets.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
niet echt want het was maar 168g. ik heb het bereid zoals frikadellen maar geen gerold.
Was goedkoper dan tartaar niet gerold als frikandellen maar wel gefrituurd maak ik eruitquote:Op maandag 29 juli 2013 18:38 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De spelfout van piet is tenenkrommend, maar van jouw zin snap ik werkelijk niets.
Ik ookquote:Op maandag 29 juli 2013 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof ham en kaas uit de oven met geklutst ei als bindmiddel.
Heerlijk zelfgemaakte aardappel puree
Blij eiquote:Op maandag 29 juli 2013 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ookzonder de ei.
Aardappelpuree ook met kaas
Hahahaha (niet)quote:
In champignonvormpje toevallig?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Myraela het volgende:
Nu bezig met de champignonkroketjes. Voor vanavond met risotto erbij.
Nee, al is dat wel tof!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef minilot het volgende:
[..]
In champignonvormpje toevallig?
[ afbeelding ]
http://www.larecetadelafelicidad.com/en/2012/10/mushroom-croquettes.html
simpele salade?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:22 schreef minilot het volgende:
Niieeeeemand een leuke suggestie voor een licht en luchtig avondetenmaal dat voldoende ruimte overhoudt voor flink wat Eton Mess?
Zo boodschappen doen, maar ik heb nulkommanul inspiratie, want belachelijk hard gewerkt, niet geslapen en van top tot teen onder de zonnebrand.
Da's geen gerecht, da's een gerechtcategorie.quote:
Och jee ja zo creatief ben ik ook nietquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's geen gerecht, da's een gerechtcategorie.Niet specifiek genoeg!
Lekker hoor, maar de hoeveelheid chorizo die hij gebruikt mag wel verdubbeld worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:57 schreef Iemand91 het volgende:
Gebakken aardappels, shoarmavlees, sla enzo.
Morgen waarschijnlijk dit:
Moet alleen gaan bedenken wat voor vlees we hiervoor moeten meenemen dat een supermarkt ook heeft. Beef skirt...
Piet?![]()
Geen koriander in de dichtstbijzijnde supermarkt. Niettemin wordt het volgens mij hartstikke lekker! Nog tien minuten tot avondeten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:47 schreef minilot het volgende:
Eruit. Taquito's (in de oven gebakken, niet gefrituurd) met vulling van geroosterde en uit elkaar geplozen kippendijen, spinazie, jalapeño's en een beetje manchego. Erbij: salsa van tomaat, ui, limoen en koriander.
Best hoor! Ik miste het maar een beetje. Wat betreft die zeepassociatie, ik heb wel eens begrepen dat het genetisch bepaald is hoeveel last je daarvan hebt. Maar dan nog: vroeger vond ik koriander absoluut smaken naar een gastenzeepje op de weecee, maar na gewenning ben ik het niettemin heel lekker gaan vinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker mini!
Wat sommige mensen hebben met de smaak van koriander heb ik met verse peterselie... proeft als zeep
Maar was wel te doen zonder koriander neem ik aan?
Gewoon de balletjes nemen. Niet slecht, maar niet bijzonder.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:43 schreef NutKees het volgende:
Ik 'moet' tegen de avond even naar de Ikea en wil daar misschien een hapje eten ivm tijdgebrek. Of kan ik dat beter niet doen?
Send me some!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:21 schreef Myraela het volgende:
Ik ben kaassoesjes aan het maken, nog nooit soesjes gemaakt, dus ik ben benieuwd.
Wowquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:35 schreef minilot het volgende:
Toetjeeeee!
Wel weer uitgegeten voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag!
Ik maak momenteel nauwelijks lastige of tijdrovende dingen, dus wat let je?quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
WowIk ben wel eens jaloers op al het lekkers dat jij maakt hoor!
En? Hoe is het afgelopen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:43 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met Peking eend a-la Robin
http://kokrobin.wordpress.com/2008/06/23/peking-duck-for-dummies/
foto's van het resultaat volgen!
Zelfde hier (alleen wél saus en samen met kipfilet, ui en lente-ui) en de aardappeltjes gebakken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:35 schreef Geerd het volgende:
Vandaag bloemkool(zonder saus natuurlijk) kipfilet der bij en aardappeltjes.
Werken in de groenvoorziening, wij gaan gewoon door met dit weer buiten + 8 uur per dag. Ik kook bijna niets momenteelquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:55 schreef minilot het volgende:
Laat ontbijt met een broodje manchego. Zojuist op kantoor een salade gemaakt van kikkererwten, abrikozen, chilipeper, ui en veel peterselie.
Ik heb voor vanmiddag ook nog een mango en een kwart galiameloen.![]()
Ik weet nog niet wat ik vanavond eet, mijn lief kookt.
[..]
Ik maak momenteel nauwelijks lastige of tijdrovende dingen, dus wat let je?
Slaap lekker!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Zomaar ineens een spontane bbq, mijn eerste dit jaar.
Noem mij maar een barbaar maar van alle vleessoorten was gewoon de ontdooide picanto op de bbq het lekkerst en ik schaam mij er gewoon voor ...
De kipfilet, shasliks, zelfs de pepersteak... bleeeh.
Met veel drank, heel veel drank, trusten
Volgende keer bij de Kiosk halen, broodjes van de broodzaak ondanks dat er een eind tijd opzitquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Nog laat onderweg, dus wilde een broodje gezond halen bij de broodzaak op het station. De kaas liep bijna vanzelf van t broodje...![]()
Dus door naar de appie voor stokbrood, ei, ham, kaas, tomaat en komkommer. Lekker zelf een broodje in elkaar geflanst en er was genoeg voor manlief![]()
Aha! Dat is dan wel begrijpelijk ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Werken in de groenvoorziening, wij gaan gewoon door met dit weer buiten + 8 uur per dag. Ik kook bijna niets momenteel
Zoiets had ik gister ook. Gingen uit eten. Turks brood met aioli of kruidenboter of gezouten boter. Droop er binnen enkele seconden gewoon vanaf. Plop, plop. Twee vlekken op mijn shirt!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Nog laat onderweg, dus wilde een broodje gezond halen bij de broodzaak op het station. De kaas liep bijna vanzelf van t broodje...![]()
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:15 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Zodadelijk maar een prei-ovenschotel in de oven schuiven, eerst afwassen en een biertje!
Succes! Ik vind recepten uit de Allerhande meestal wel een beetje niksig smaken. Kruiden, specerijen en andere smaakmakers dus minstens in dubbele hoeveelheden!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:55 schreef abruzzese het volgende:
Ik ga vandaag voor de eerste keer couscous met aubergine maken uit een recept van AH .
Ongelooflijk hoeveel recepten je daar kunt vinden en soms wil je wel eens recepten uitproberen en zo leer je ook producten te combineren .
http://www.ah.nl/allerhan(...)bergine/?rq=couscous
Ik laat wel weten na 20:00 hoe het is gegaan .
Couscous is echt heel moeilijk te maken en het is mij ook mislukt .quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:55 schreef abruzzese het volgende:
Ik ga vandaag voor de eerste keer couscous met aubergine maken uit een recept van AH .
Ongelooflijk hoeveel recepten je daar kunt vinden en soms wil je wel eens recepten uitproberen en zo leer je ook producten te combineren .
http://www.ah.nl/allerhan(...)bergine/?rq=couscous
Ik laat wel weten na 20:00 hoe het is gegaan .
quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:11 schreef Bienelientjee het volgende:
De kipkluifjes voor vandaag zijn al gereed!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mooi op tijd klaar Bienelien!quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:11 schreef Bienelientjee het volgende:
De kipkluifjes voor vandaag zijn al gereed!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Houden het verder lekker simpel. Zit nu nog te kiezen tussen gewoon patat of zelf wat aardappels in schijfjes snijden, lekker kruiden en in de oven doen. Met een simpele salade met tomaat, ei, komkommer ensow!quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Mooi op tijd klaar Bienelien!Wat eet je er verder nog bij?
Bij nader inzien geen zin in. In paats ervan maakte ik net Chinese eiercake (gestoomd)quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:41 schreef minilot het volgende:
Straks maak in een ricotta-vanilletaartje met vers fruit.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooral honingmeloen met pata negra ham,
Daarna stukje witvis op de huid gebakken, frietjes, salade van heel veel verse basilicum, rijpe tomaten, buffelmozarella en feta, pijnboompitten, vijgen en ansjovis met een frambozencitroen dressing met olijfolie.
Maple siroop roomijs met gecarameliseerde walnoten en bittere chocolade a la stracciatella
Hopelijk niet te ernstig? Sterkte ermee in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:04 schreef minilot het volgende:
Mijn lief moest vannacht onverwacht worden opgenomen, dus ik heb ontbeten in het ziekenhuis!![]()
Het werd een warme panini met 'indiase kip', nog best te pruimen ook. Al had ik ook nogal honger, dat scheelt. Appelsap erbij.
Nu op kantoor met twee baby-ananasjes en een bos wortelen.
Wat had je dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:02 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Chinees gehaald, en dit was echt de laatste keer![]()
Iedere keer trappen we er weer in en iedere keer is het zum kotsen...
Alleen de kroepoek is lekker....
Al zoveel verschillende geprobeerd in Den Haag en Rijswijk....valt allemaal zo tegen....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat had je dan?
Maybe foute Chinees want die bij mij is zo ontzettend lekker. Alleen die nasi al. Vreet zo een bak leeg.
Wat ik nooit meer zie, wat ik vroeger wel zag bij de Chinees, is dat we een rijsttafel bestelden en er altijd 2 of 3 REUZE garnalen op lagen. Die mocht ik altijd samen met mn moeder opeten. Zie ik nergens meer trouwens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:34 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Al zoveel verschillende geprobeerd in Den Haag en Rijswijk....valt allemaal zo tegen....![]()
15/20 jaar geleden was het allemaal zoveel beter...
Maar, nasi is helemaal niet chineesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat had je dan?
Maybe foute Chinees want die bij mij is zo ontzettend lekker. Alleen die nasi al. Vreet zo een bak leeg.
Maar wel een typisch gerecht van de afhaalchinees waar we het over haddenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:53 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Maar, nasi is helemaal niet chinees
Lijkt me heel lekker maar dan wel met gorgonzola dolce. Piccante vind ik wel heel heftige schimmelkaas!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:26 schreef borisz het volgende:
Hier een ravioli van de AH met een tomaten/prei/Gorgonzolasaus. Recept uit de allerhande.
http://www.ah.nl/allerhan(...)i-met-gorgonzolasaus
Probeer Ruby eens (geen aandelen) en zwaai ff als je daar naar binnen gaat, ik ben de overbuurvrouw...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:34 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Al zoveel verschillende geprobeerd in Den Haag en Rijswijk....valt allemaal zo tegen....![]()
15/20 jaar geleden was het allemaal zoveel beter...
Klinkt goed, ik denk dat ik zwaai naar Ruby en bij jou naar binnen gaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:10 schreef foodlover het volgende:
[..]
Probeer Ruby eens (geen aandelen) en zwaai ff als je daar naar binnen gaat, ik ben de overbuurvrouw...
Ik heb vandaag rendang gemaakt, boontjes en rijst voor erbij, zelfgemaakt dus niet gehaald aan de overkant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met geitenkaas/appel salade en aardappeltjes.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Snackbar.. Broodje kroketburger, bamiblok en een slush peer.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:53 schreef emmyemmy het volgende:
1e poging tot een groot stuk rosbief wel redelijk gelukt, vind ik zelfMooie kleur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met geitenkaas/appel salade en aardappeltjes.Let me see you stripped down to the bone
Grillenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:20 schreef emmyemmy het volgende:
Dankje!
Vanavond spare ribs, heb ze rauw gekocht en vind 't nogal een lastig werkje.
1,5e kilo ook nog, hopelijk is m'n vriend blij als hij vanavond thuis komt![]()
Alleen had ik geen olie meer dus heb ik maar water gebruikt voor mn marinade.
Ik ben 3 weken in Korea geweest en heb dat niet gegeten. Stom.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:14 schreef minilot het volgende:
Vanochtend twee avocado's en een hand pinda's gegeten. Net al een warme maaltijd op: ik maakte bibimbap, een vrij geniaal Koreaans gerecht met rijst, heel veel julienne gesneden groenten, pittig gekruid vlees, een bijkans rauw spiegelei en hete chilipeperprut. Erg lekker.Zo nog watermeloen.
Ik ga voor de veilige ovenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
GrillenLiter melk, druiven, broodje kaas, hamburgers, en stoomgroenten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar 4 euro voor 1,5e kilo
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:22 schreef emmyemmy het volgende:
Spare Ribs waren beter geworden dan ik dacht..
Je bent goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar 4 euro voor 1,5e kilo![]()
Waar haal je zulke goedkope spareribs
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Och, je hebt vast reuzeveel andere lekkere dingen op. Volgens mij is de Koreaanse keuken een heel toffe! Binnenkort maar eens wat meer in verdiepen..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ben 3 weken in Korea geweest en heb dat niet gegeten. Stom.
Oh ja! Bulgogi met beef en pork belly, pittige rijst/groentegerechten, soep, meest aparte streetfood, vis van een mega vismarkt.... Ik kan echt drang hebben naar Koreaans eten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, je hebt vast reuzeveel andere lekkere dingen op. Volgens mij is de Koreaanse keuken een heel toffe! Binnenkort maar eens wat meer in verdiepen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |