Roken op het strand willen verbieden.quote:'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'
Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'
'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'
Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'
Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'
Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Het blijkt uit onderzoek dat niet-rokers de peuken als afval zien. De rokers blijken daarentegen de peuken niet als afval te zien maar meer als geaccepteerd vuil zoals stof & kauwgom.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Valt wat voor te zeggen. Als al die rokers nou ook eens al die peuken opruimden in het openbaar die ze achterlaten. Op de meest mooie natuurplekken op de wereld kom je altijd peuken tegen.
Ja hoor, je mag stinken op een plek waar niemand last van je heeft. En je mag op een strand liggen zonder last te hebben van gore sigaretlucht.quote:Je mag helemaal niks meer in dit land!
OK, drinken en eten dan ook maar verbiedenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Valt wat voor te zeggen. Als al die rokers nou ook eens al die peuken opruimden in het openbaar die ze achterlaten. Op de meest mooie natuurplekken op de wereld kom je altijd peuken tegen.
Vers zweet stinkt ook niet en ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van zweetlucht van anderen op het strand. Hetzelfde voor zonnebrandolie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:
gelukkig stinkt zonnebrandolie en zweet niet, en ruimt iedereen zn ijsjespapiertjes netjes op....
Dat vind ik inderdaad nog wel het irritantste. Die rook in de buitenlucht vind ik geen probleem, maar die peuken vind je echt overal op het strand. Gooi die toch eens weg in een prullenbak...quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar dat je dan op het strand in de uitlaatlucht van al die auto's die naar het strand komen ligt maakt niet meer uit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Ja hoor, je mag stinken op een plek waar niemand last van je heeft. En je mag op een strand liggen zonder last te hebben van gore sigaretlucht.
wel eens op een druk strand geweest?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Vers zweet stinkt ook niet en ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van zweetlucht van anderen op het strand. Hetzelfde voor zonnebrandolie.
Och god, komen de verslaafden weer met hun vergelijkingen met auto's om hun verslaving goed te pratenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat je dan op het strand in de uitlaatlucht van al die auto's die naar het strand komen ligt maakt niet meer uit.
Ik zou zeggen dan ook alle parkeerplaatsen binnen 5 kilometer van stranden verbieden.
Mijn stem heb je. Maar dan ook geen pendelbussen ofzo, gewoon 5 km lopen en als je dat niet kunt blijf je maar weg. Lijkt me een goede manier om mensen die ik liever niet half naakt wil zien uit de buurt te houden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat je dan op het strand in de uitlaatlucht van al die auto's die naar het strand komen ligt maakt niet meer uit.
Ik zou zeggen dan ook alle parkeerplaatsen binnen 5 kilometer van stranden verbieden.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo weinig mogelijk. Maar wel veel in een sportschool. Wordt ook weleens gezweet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wel eens op een druk strand geweest?
Nee niet om een verslaving goed te praten maar gewoon om al die roeptoeters er hiervan te doordringen dat fijnstof geproduceerd door het verkeer meer doden opleveren als het meeroken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Och god, komen de verslaafden weer met hun vergelijkingen met auto's om hun verslaving goed te praten
Goed plan. Dan weet je zeker dat er geen rokers meer op het strand komen. Die kunnen toch geen 5 kilometer lopen met die volgeteerde longen van ze.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Mijn stem heb je. Maar dan ook geen pendelbussen ofzo, gewoon 5 km lopen en als je dat niet kunt blijf je maar weg. Lijkt me een goede manier om mensen die ik liever niet half naakt wil zien uit de buurt te houden.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goed plan. Dan weet je zeker dat er geen rokers meer op het strand komen. Die kunnen toch geen 5 kilometer lopen met die volgeteerde longen van ze.
Precies. Te bedenken dat 20% van die peuken verdwijnt in het milieu en is moeilijk afbreekbaar afval. Lijkt mij een kleine moeite als je persée wilt roken je die peuk niet zomaar ergens dumpt op straat of nog erger: in de natuur.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad nog wel het irritantste. Die rook in de buitenlucht vind ik geen probleem, maar die peuken vind je echt overal op het strand. Gooi die toch eens weg in een prullenbak...
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:
gelukkig stinkt zonnebrandolie en zweet niet, en ruimt iedereen zn ijsjespapiertjes netjes op....
jij niet, een ander wel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Vers zweet stinkt ook niet en ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van zweetlucht van anderen op het strand. Hetzelfde voor zonnebrandolie.
Cool, welke cijfers heb je om deze claim te onderbouwen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee niet om een verslaving goed te praten maar gewoon om al die roeptoeters er hiervan te doordringen dat fijnstof geproduceerd door het verkeer meer doden opleveren als het meeroken.
Daar lig je continu in.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]ik heb nog nooit in uitlaatgassen gelegen hoor.
Ik denk dat het ook een hele hoop onbegrip van niet-rokers tegenover rokers zou wegnemen als die peuken eens netjes opgeruimd zouden worden, maar goed, wie ben ik?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Te bedenken dat 20% van die peuken verdwijnt in het milieu en is moeilijk afbreekbaar afval. Lijkt mij een kleine moeite als je persée wilt roken je die peuk niet zomaar ergens dumpt op straat of nog erger: in de natuur.
Het blijkt uit onderzoek dat rokers vieze stinkende varkens zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het blijkt uit onderzoek dat niet-rokers de peuken als afval zien. De rokers blijken daarentegen de peuken niet als afval te zien maar meer als geaccepteerd vuil zoals stof & kauwgom.
loop regelmatig langs een sportschool waar de ramen vaak openstaan, de zweetlucht komt je dan tegemoed..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Zo weinig mogelijk. Maar wel veel in een sportschool. Wordt ook weleens gezweet.
zei hij vanaf de camping op bloemendaalquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Sowieso Frankrijkx10000
Alleen paupers gaan daar op vakantie
En daarom hoef ik jouw rook dus niet in te ademen (op een strand, cafe en restaurant).quote:
Het nadeel is, dan blijft er maar 1 persoon overquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:15 schreef Abed het volgende:
Als ze meteen mensen met een IQ lager dan 100 opruimen scheelt ook een hoop gedoe.
binnen snap ik 100% maar in de buitenlucht, dan ben je gewoon aan overdrijven en moet je die stok uit je reet halen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En daarom hoef ik jouw rook dus niet in te ademen (op een strand, cafe en restaurant).
En dan vooral niet uitademen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Tja..1986 het volgende:
HeldenactieRoken doe je maar thuis en dan binnen.
weet je wat ik ga doen, ik koop gewoon zo'n e-smoker/dildo en ga doormee wel stomen!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En daarom hoef ik jouw rook dus niet in te ademen (op een strand, cafe en restaurant).
Roken is het probleem niet maar ruim je peuk op. Scheelt een hoop ellende maar dit geldt ook voor etensafval wat achtergelaten wordt in parken en zelfs op straat zeker met dit mooie weer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wel typisch dat rokers altijd van alles erbij halen in een discussie, maar nooit ingaan op het roken zelf.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Roken is het probleem niet maar ruim je peuk op. Scheelt een hoop ellende maar dit geldt ook voor etensafval wat achtergelaten wordt in parken en zelfs op straat zeker met dit mooie weer.
Ja, altijd fijn als er weer zo'n groepje stakkers voor een deur staat waar jij ook doorheen moet een rookgordijn op te trekken. Ik snap dat je daar als verslaafde roker niets van merkt, maar ik heb er geen behoefte aan. Vergelijk het met als een groepje mensen iedere keer als jij ergens een deur uitloopt scheten staat te laten. Het stinkt gewoon.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef middenoostnoordbrabant het volgende:
[..]
binnen snap ik 100% maar in de buitenlucht, dan ben je gewoon aan overdrijven en moet je die stok uit je reet halen.
Inderdaad, niet-rokers zijn allemaal vreselijk netjes:quote:
die staan daar omdat het moest van de regering.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, altijd fijn als er weer zo'n groepje stakkers voor een deur staat waar jij ook doorheen moet een rookgordijn op te trekken.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, altijd fijn als er weer zo'n groepje stakkers voor een deur staat waar jij ook doorheen moet een rookgordijn op te trekken. Ik snap dat je daar als verslaafde roker niets van merkt, maar ik heb er geen behoefte aan. Vergelijk het met als een groepje mensen iedere keer als jij ergens een deur uitloopt scheten staat te laten. Het stinkt gewoon.
Klopt. Want van die recreanten rookte er geen één natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, niet-rokers zijn allemaal vreselijk netjes:
NWS / 'Recreanten laten bergen troep achter'!!!!!!!!!
dat beweer ik niet. ik bedoel rokers moeten hun peuken opruimen! doe ik altijd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Afval dumpen in het openbaar zou beboet moeten worden of het nou een peuk is of ander afval. Het zou een stuk schoner worden en goed voor de inkomsten voor onze staatskas.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja maar dan gaan jullie weer zeiken over de hoogte van die boete:quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Afval dumpen in het openbaar zou beboet moeten worden of het nou een peuk is of ander afval. Het zou een stuk schoner worden en goed voor de inkomsten voor onze staatskas.
Nee, die staan daar omdat ze te lui zijn even een meter of 30 door te lopen en buiten de loop te gaan staan stinken. Het enige dat van de overheid moest was niet meer je collega's bevuilen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
die staan daar omdat het moest van de regering.
btw, roker ok, zorg idd dat je peukies netjes opruimt, zorg er gewoon voor dat de niet roker er geen last van heeft, als ik een niet roker over de vloer heb ga ik onder mijn raampje zitten zodat de persoon in kwestie er geen last van heeft
En dan een boete krijgen voor brandstichting? Nee dank je.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad nog wel het irritantste. Die rook in de buitenlucht vind ik geen probleem, maar die peuken vind je echt overal op het strand. Gooi die toch eens weg in een prullenbak...
En jij bent dan te lui om even 2 seconden niet in te ademen. Ik rook ook niet maar dat overdreven gezeur van de niet-rokers is echt ontzettend triest.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, die staan daar omdat ze te lui zijn even een meter of 30 door te lopen en buiten de loop te gaan staan stinken. Het enige dat van de overheid moest was niet meer je collega's bevuilen.
Als jij stof als geaccepteerd vuil ziet moet het bij jouw thuis wel een enorme teringbende zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het blijkt uit onderzoek dat niet-rokers de peuken als afval zien. De rokers blijken daarentegen de peuken niet als afval te zien maar meer als geaccepteerd vuil zoals stof & kauwgom.
Ik veroorzaak toch ook geen onnodige overlast op anderen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
En jij bent dan te lui om even 2 seconden niet in te ademen. Ik rook ook niet maar dat overdreven gezeur van de niet-rokers is echt ontzettend triest.
Ik vind stof op straat geaccepteerd vuil.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij stof als geaccepteerd vuil ziet moet het bij jouw thuis wel een enorme teringbende zijn.
Raampje open? Airco aan? In een auto heb je er nog het minst last van lijkt me.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Parzival het volgende:
wat pas echt ranzig is, een roker in een auto.. stap je in zijn (!) auto.. en dat meurt het echt 16 uur lang op weg naar spanje .. (ofzoiets)
de niet-rokers met kinderen zorgen bij mij voor extreem veel overlast..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik veroorzaak toch ook geen onnodige overlast op anderen?
Niet fijn, maar ik vind mensen die wel eens een natte hond in de auto vervoeren erger.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Parzival het volgende:
wat pas echt ranzig is, een roker in een auto.. stap je in zijn (!) auto.. en dat meurt het echt 16 uur lang op weg naar spanje .. (ofzoiets)
nee die geur krijg je echt niet meer uit je auto.. toen ik nog (veel) rookte, echt nooit in de auto.. ooit een keer een auto van een collega geleend.. en toen kon ik de gele drab van de voorruit halen..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Raampje open? Airco aan? In een auto heb je er nog het minst last van lijkt me.
Ja dat komt omdat de overheid overal asbakken verwijderd. in 1970 stonden er overal asbakkenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
u woont graag in een land waar alles verboden is. over 10 jaar is vlees eten en bier drinken verboden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Och god, komen de verslaafden weer met hun vergelijkingen met auto's om hun verslaving goed te praten
Want alle rokers komen met de fiets natuurlijk?
nog veel erger is bij een niet-roker in de auto stappen. zit je te wachten tot ie eens zin krijgt te stoppen, zodat je kan roken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Parzival het volgende:
nooit last van gehad..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nog veel erger is bij een niet-roker in de auto stappen. zit je te wachten tot ie eens zin krijgt te stoppen, zodat je kan roken.
Want je kan niet praten/vragen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nog veel erger is bij een niet-roker in de auto stappen. zit je te wachten tot ie eens zin krijgt te stoppen, zodat je kan roken.
Rokers die zich zo verschrikkelijk aanstellen als ze eens een paar uurtjes zonder sigaretten moetenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:23 schreef CaptainCookie het volgende:
Mensen die zich zo verschrikkelijk aanstellen als ze een keer een beetje rook inademen. Kan eens een keer wat van elkaar hebben man.
Binnen snap ik het nog prima, maar buiten is zo sneu om er dan ook nog over te zeuren.
en wat te denken van kauwgomkauwers???!!!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
en bierdrinkers!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
en wat te denken van kauwgomkauwers???!!!
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook verbieden in het openbaarquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
en wat te denken van kauwgomkauwers???!!!
Dat gaan goeie verbbodsborden worden op het strand.. elke dag net even een ander plekje...quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon afhankelijk van de windrichting een deel van het strand afbakenen voor rokers.
Verder wel een fijn idee, dat je niet meer van die ranzige rookluchten hoeft te ruiken en in te ademen. "Waait gewoon weg ja", in de bakkes van een ander.
Melkertbanen joh!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:42 schreef Parzival het volgende:
[..]
Dat gaan goeie verbbodsborden worden op het strand.. elke dag net even een ander plekje...
Nee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:42 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Mag ik u wijzen op deze posting ?
POL / Rookbeleid
Eten in het openbaar ook maar verbiedenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral die herkauwers met open mond.
Vooral van vet en stinkend voer!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eten in het openbaar ook maar verbieden
Dat doen ze bij mij al 1 maand per jaar.. Niet roken, niet eten/drinken in het openbaarquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eten in het openbaar ook maar verbieden
Van die mannen met zo'n hangbuikzwijnbuik die dan een frikadel aan het verorberen zijnquote:
Zit je nu middenin!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef Parzival het volgende:
[..]
Dat doen ze bij mij al 1 maand per jaar.. Niet roken, niet eten/drinken in het openbaar
MAAR ALS IK DAN DE WAS BUITEN HEB HANGEN RUIKT HIJ OOK NAAR ROOKKKKKKKquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Barbecuelucht >>>>> sigarettenlucht
Met een pakje Marlboro in de aanslag voor als hij verzwolgen is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van die mannen met zo'n hangbuikzwijnbuik die dan een frikadel aan het verorberen zijn
Legit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
MAAR ALS IK DAN DE WAS BUITEN HEB HANGEN RUIKT HIJ OOK NAAR ROOKKKKKKK
Nou ik doe het toch, omdat het een zeer goede post is.quote:
Ik vind het eerste erger! En ik rook niet eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Barbecuelucht >>>>> sigarettenlucht
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:43 schreef Jian het volgende:
En dat barbecuen zomers in die tuinen, ook verbieden! Als je vlees wil verkolen doe je dat maar binnen met de ramen dicht, ik wil er geen last van hebben.
Niet gelezen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nou ik doe het toch, omdat het een zeer goede post is.
of je maakt er even oneliners van..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
blablabla
Ja!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.
Zit je nu iemand anders zijn tekst te pikken en te doen alsof die van jou is faalhaas?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Als ik stukjes lees in de metro, waar een deel van de bevolking een verbod eist op roken weet ik hoe laat het is. Vijf voor twaalf en een verbod op roken zou het begin van het einde zijn.
Want dan gaat het niet bij roken blijven. Dat is dan nog maar het begin.
Er zijn al belangenorganisaties die games willen verbieden omdat ze schadelijk voor het brein zouden zijn. Jongeren worden door games als Battlefield etc beïnvloed.
Dan het eetpatroon. Er is schijnbaar nog een hoop te verbieden in de maatschappij. Ik heb zo een idee dat belangenorganisaties aan de hand van retoriek hun bestaansrecht willen claimen.
Het gevolg is een maakbare maatschappij waar alleen een HBO genoeg is, mensen strak in een keurslijf moeten werken tot hun dood.
En dan staan we nog aan het begin van de genen materie.
In de jaren 60-70 had je meer vrijheden dan vandaag de dag. Volgens mij studeren teveel mensen onzin studies die zich aan het werk willen houden door mensen dagelijks bullshit binnen te lepelen mat grafieken, spreadsheets, onderzoeken etc. Het is totaal aan het doorschieten.
Je hebt nog niet eens een overheid nodig om de mens te controleren. Dat doen we onderling wel door allerlei verboden op te gaan leggen.
Een kind een aai over de bol geven staat gelijk aan pedofilie. Je durft je eigen kinderen zowat niet meer aan te raken. Ja ik chargeer.
Het uiteindelijke gevolg zal zijn. Criminaliteit zal stijgen en het aantal Wajongers zal gigantisch toenemen.
Ik ben niet slim noch stom maar door mijn levenservaring kan ik je wel vertellen dat de vrijheden compleet aan banden gelegd gaan worden. Ik weet hoe het was in de jaren 60-70. Daar kon je rustig uit een boom vallen zonder dat een boer zich zorgen hoefde te maken over een schadeclaim. Dat je rustig je patat met mayo kon vreten zonder die achterlijke voorlichting wat wel en niet gezond is.
En zelfs die generatie kon behoorlijk oud worden.
Hooikoorts en allerlei andere allergieën nog nooit van gehoord in die tijd en er werd gerookt bij het leven. Je handen waste je met tetra als die vol met olie zaten. En zelfs van die generaties worden huiden ten dage mensen 90.
En als laatste nog een opmerking over het roken. Er word gesteld dat rokers minder hard werken door hun rookpauzes. Dit is totale nonsens. Roken is ook een stukje sociaal samen zijn waar steeds werkoverleg plaats vind. Uiteindelijk is een roker nog effectiever ook dan iemand die 8 uur op zijn stoel blijft zitten en als een eenling door het bedrijf gaat.
Mij gaat het om een principe kwestie: namelijk een verbod op roken in de buitenlucht waar steeds meer aandacht voor is vanuit die anti-rokers lobby. Dat gaat mij te ver. Het klinkt gek maar ik vind mijn ontspanning in de tuin, terras, etc ,genietend van een sigaretje met een bak koffie(ook niet gezond) en zo nu een dan een biertje. En dat laat ik me niet afnemen.
JA!.. en dan gaat iedereen het hier over een BBQ hebben.. - en bedankt..quote:
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef Parzival het volgende:
[..]
JA!.. en dan gaat iedereen het hier over een BBQ hebben.. - en bedankt..
Terecht! Slecht verhaal met kromme vergelijkingen, beweringen die niet kloppen of niet onderbouwd worden en een hoog calimero gehalte van een verslaafde.quote:
Heerlijk als je zomers na een warme dag je ramen dicht moet houden omdat er weer een stelletje barbecuetokkies aan de gang zijn. Verbod!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.
Met een lekker varken op het spitquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?
Om 7 uur (ongeveer).. het punt is.. ik doe niet mee aan het vasten.. maar het is hier echt verboden in openbare gebouwen, kantoren en straat..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?
Slavenarbeid mag wel en BBQ niet. Typischquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Parzival het volgende:
[..]
Om 7 uur (ongeveer).. het punt is.. ik doe niet mee aan het vasten.. maar het is hier echt verboden in openbare gebouwen, kantoren en straat..
Dat is helemaal niet waar. Ze heeft volledig gelijk. Je merkt niet eens dat de regels steeds strenger worden... in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70 . Steeds verzinnen ze een nieuw regeltje een nieuw voorschrift en iedereen vind het goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Terecht! Slecht verhaal met kromme vergelijkingen, beweringen die niet kloppen of niet onderbouwd worden en een hoog calimero gehalte van een verslaafde.
Maar als de BBQ niet mag.. werken de slaven ook maar tot 3 uur..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Slavenarbeid mag wel en BBQ niet. Typisch
Dat zeg ik, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Heerlijk als je zomers na een warme dag je ramen dicht moet houden omdat er weer een stelletje barbecuetokkies aan de gang zijn. Verbod!
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeg, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.
wel hoor, ik zit dan de hele tijd te zeuren dat ie moet stoppen. maar dan zegt ie dat ze willen doorrijden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Want je kan niet praten/vragen?
Je stapt zelf in, armoedzaaier. Koop zelf een auto, egoïstische profiteur dat je dr bent!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Parzival het volgende:
Daar heb je een bron voor neem ik aan.....?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef arjan1212 het volgende:
. in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70
Maar toen mocht je wel met giftige stoffen werken zonder bescherming en zelf asbest op je tuinhuisje leggenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Godtje het volgende:
Daar heb je een bron voor neem ik aan.....?
Toen mocht abortus niet, mocht je niet scheiden. Dat mag nu wel.
Kromme vergelijkingen en makkelijk scoren kan ik ook.
In de jaren 80 bestond het argument "Ja maar het is toch niet verboduh?!" ook nog niet, dus toen was het nog niet nodig om alles in wetten vast te leggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ze heeft volledig gelijk. Je merkt niet eens dat de regels steeds strenger worden... in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70 . Steeds verzinnen ze een nieuw regeltje een nieuw voorschrift en iedereen vind het goed
Nee hoor. Die doden zijn niet anders dan de verminderde levensverwachting van eenieder bij elkaar opgeteld.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Nee niet om een verslaving goed te praten maar gewoon om al die roeptoeters er hiervan te doordringen dat fijnstof geproduceerd door het verkeer meer doden opleveren als het meeroken.
Lang leven de vrijheid!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Maar toen mocht je wel met giftige stoffen werken zonder bescherming en zelf asbest op je tuinhuisje
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.
nadeel is de niet rokers gaan dan bij de rokers, zitten want de rokers zijn bij elkaar veel gezelligerquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon afhankelijk van de windrichting een deel van het strand afbakenen voor rokers.
Verder wel een fijn idee, dat je niet meer van die ranzige rookluchten hoeft te ruiken en in te ademen. "Waait gewoon weg ja", in de bakkes van een ander.
dat was lang geleden.. ik heb nu een eigen autoquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je stapt zelf in, armoedzaaier. Koop zelf een auto, egoïstische profiteur dat je dr bent!
Alsof het het één of het ander is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.
Want het is kiezen? Of Bbq of rokende mensen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.
Vroeger werden alle belangrijke beslissingen genomen in het rokershok.. en dan had je niet rokers die dan erbij kwamen staan omdat ze ook invloed wilden hebben..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
nadeel is de niet rokers gaan dan bij de rokers, zitten want de rokers zijn bij elkaar veel gezelliger![]()
althans ik merk het bij het cafe, sta je buiten te roken komt er zo'n zeurderige nietroker bij staan, denk dan kerel... ga er dan niet bij staan .. soepkip!
En dat is dan ook gewoon verboden. Tenminste om het te laten liggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:56 schreef Hathor het volgende:
zoals mensen die hun hond recht voor je deur laten schijten tijdens uit uitlaten.
dat dus..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:55 schreef Parzival het volgende:
[..]
Vroeger werden alle belangrijke beslissingen genomen in het rokershok.. en dan had je niet rokers die dan erbij kwamen staan omdat ze ook invloed wilden hebben..
Ik ben gestopt.. maar erg tegen ben ik er niet.. je doet maar lekker wat je wil doen ..(als ik er geen last van heb).. en dat geldt ook voor kinderen, lawaai, gezeik, BBQ, etc etcquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat dus..
en tja, over het algemeen zijn de grootste zeurzakken de gestopte rokers, mja moet je er maar niet bij staan, die ene paar minuten dat we dan ff buiten staan te roken,tja...
Ach, ik heb zelfs in een ander topic van onze grote vriend gelezen dat mensen die nooit gerookt hebben nooit klagen en er ook geen last van hebben; het zijn alleen de ex-rokers die jaloers zijn. Maargoed, in dat zelfde topic werd ook beweerd dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid, laat staan meeroken...quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat dus..
en tja, over het algemeen zijn de grootste zeurzakken de gestopte rokers, mja moet je er maar niet bij staan, die ene paar minuten dat we dan ff buiten staan te roken,tja...
Daar zijn ze de onderzoekers het toch niet allemaal over eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die doden zijn niet anders dan de verminderde levensverwachting van eenieder bij elkaar opgeteld.
Per persoon gaat het om maar liefst... 2 dagen op het gehele leven!
....kauwgom dan ook maar verbieden? Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een hele hoop onbegrip van niet-rokers tegenover rokers zou wegnemen als die peuken eens netjes opgeruimd zouden worden, maar goed, wie ben ik?
Niet echt het punt van het topic.quote:
Dat weet ik, maar er zijn er genoeg die daar maling aan hebben. laatste keer dat het mij overkwam was het notabene een keurig uitziend ouder dametje met zo'n Yorkshire Terrier, zo eentje waarvan je het bijna erg vind om er iets van te zeggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dat is dan ook gewoon verboden. Tenminste om het te laten liggen.
Ik las 'aftrekbaar', en dacht: oh, da's voordelig!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
....kauwgom dan ook maar verbieden? Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.
Overigens. Ik rook shag. dat is volledig afbreekbaar en is na 1 bui compleet verdwenen.
Nee, dat hoeft niet, eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan zeikerds en mensen die lopen huilen over andere mensen die op het strand een sigaretje opsteken zijn in mijn boek zeikerds, dus ik denk als we dan toch aan het zeiken zijn, waarom dan niet de heilige bbq even meenemen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Want het is kiezen? Of Bbq of rokende mensen?![]()
Leuk referendum. Ik denk dat ik wel weet welke van de twee gaat winnen.
Dat is verboden. Je mag geen afval op straat gooien.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef Kreator het volgende:
Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.
Je wilde bijna shag gaan roken hèquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik las 'aftrekbaar', en dacht: oh, da's voordelig!
Dus het rookverbod in kroegen en restaurant kunnen we ook meteen afschaffen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef DS4 het volgende:
Lijkt mij redelijk dat de eigenaar bepaalt wat je daar wel en niet mag doen.
Maar het is niet verboden om in de stad kauwgom te kauwen. Die vergelijking gaat prima op.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is verboden. Je mag geen afval op straat gooien.
dat komt door die waardeloze argumenten die gebruikt worden om het maar zo snel mogelijk te verbiedenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want alle rokers komen met de fiets natuurlijk?
Mits binnen de geldende regelgeving en vergunning: ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Dus het rookverbod in kroegen en restaurant kunnen we ook meteen afschaffen.
Je moet gewoon Gauloises nemen, daar krijg je borsthaar van.quote:
De straat kauwt het?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar het is niet verboden om in de stad kauwgom te kauwen. Die vergelijking gaat prima op.
Yay.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je moet gewoon Gauloises nemen, daar krijg je borsthaar van.
dan blijft er uiteindelijk maar 1 persoon over in de wereldquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:15 schreef Abed het volgende:
Als ze meteen mensen met een IQ lager dan 100 opruimen scheelt ook een hoop gedoe.
oostenrijk ?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Parzival het volgende:
>>Gelukkig woon ik in een land waar je gewoon nog roken/niet-roken delen hebt in elk café, restaurant en club.. nou is 80% daarvan ook gewoon lekker buiten
UAEquote:
Dus is het eigenlijk een heel goed idee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Re het volgende:
dan blijft er uiteindelijk maar 1 persoon over in de wereld
Omdat je shag rookt is het veroorloofd om je peuk op straat te dumpen? Dan kun je net zo goed op straat gaan schijten want stront is ook volledig afbreekbaar en na een bui verdwenen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
....kauwgom dan ook maar verbieden? Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.
Overigens. Ik rook shag. dat is volledig afbreekbaar en is na 1 bui compleet verdwenen.
ja klopt, mja, die kerel spoorde niet helemaal, en scheert alles over 1 kam, nou is het merendeel van de ex-rokers die je er geen pretje mee doet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, ik heb zelfs in een ander topic van onze grote vriend gelezen dat mensen die nooit gerookt hebben nooit klagen en er ook geen last van hebben; het zijn alleen de ex-rokers die jaloers zijn. Maargoed, in dat zelfde topic werd ook beweerd dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid, laat staan meeroken...
Ja precies! Dat is dus de kromheid aan het rookverbod.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
De straat kauwt het?![]()
Je ergernis was dat het op straat ligt niet dat mensen het in hun mond hebben.
quote:
Wie zegt dat ik dat doe? Ik niet. Ik zeg alleen dat ik geen sigaretten rook die moeilijk afbreekbaar zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat je shag rookt is het veroorloofd om je peuk op straat te dumpen? Dan kun je net zo goed op straat gaan schijten want stront is ook volledig afbreekbaar en na een bui verdwenen.
motorbloempje pruimt de shagquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Vind ik toch wel de lekkerste shag
doorgeslagen idioteriequote:Op donderdag 25 juli 2013 10:05 schreef Re het volgende:
meeroken is overrated en kan niet worden gemeten, dat argument is zeker niet van belang op het strand...
Op het strand kun je hooguit zeggen dat je het niet lekker vindt ruiken. En dan moet je wel redelijk dicht op een roker zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:05 schreef Re het volgende:
meeroken is overrated en kan niet worden gemeten, dat argument is zeker niet van belang op het strand...
Ben ik helemaal met je eens. Gaat mij niet om het roken maar de peuken opruimen, geldt net zo goed voor kauwgom of ander afval. Fijn dat jij dit niet doetquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat doe? Ik niet. Ik zeg alleen dat ik geen sigaretten rook die moeilijk afbreekbaar zijn.
Veel plezier trouwens, met schijten op straat. Dat is exact hetzelfde als een peuk of kauwgom weggooien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11 euroquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef arjan1212 het volgende:
krijg je eigenlijk een boete als je wel rookt op het strand ?
Dat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
11 euro las ik... op zich niet zo erg, gaat naar een kankerfondsquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef arjan1212 het volgende:
Jah, net als korte broeken als je geen bruine benen hebtquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:07 schreef Saekerhett het volgende:
Roken
Beter verbieden ze het overal in het openbaar.
Nah, ik rook niet meer, maar pruimen doe ik ook niet. Soms steek ik er nog eens op, meestal op FOK!meetsquote:
Staat gewoon in de OP.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef arjan1212 het volgende:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:08 schreef Godtje het volgende:
Ik vind collega's die uit hun bek stinken veel erger trouwens.Geef ze snel een kauwgom. Nu kan het nog, straks is het verboden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan ben je een heel stoer menneke.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef arjan1212 het volgende:
oke ik ga naar dat strand en ik steek een peuk op, die poltie agent blijft naast mij staan tot ik 700 boetes heb en dan?
als je meer dan 36 pakjes per dag rookt dan zou dat best kunnen jaquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef arjan1212 het volgende:
oke ik ga naar dat strand en ik steek een peuk op, die poltie agent blijft naast mij staan tot ik 700 boetes heb en dan?
uwv slaaf is een zeer beledigende opmerking.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef Meike26 het volgende:
Dit jaar voor de eerste keer (en waarschijnlijk ook gelijk de laatste) naar de Toppers geweest. IK had de pech dat ik naast een bier drinkende en zware shag rokende Amsterdammer te staan die bij alle nummers uit de Jordaan nog erger begon te stinken en te zwalken dan de rest van de nummers. Ruim 2 uur in een hoekje gedrukt door zo'n UWV-slaaf en 0,0 kunnen genieten van het concert.
Dat vind ik toch wel een tikkeltje erger dan het strand. Waar ik als niet roker totaal niet kan voorstellen waarom je daar niet mag roken. Net zoals in bruincafés. Moet gewoon kunnen.
Ah jij was het!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
uwv slaaf is een zeer beledigende opmerking.
dan moet je 7700 euro betalenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef arjan1212 het volgende:
...jij had geen fijne avond omdat het een roker is, of omdat het een aso is? Jezus christus, wat worden er weer mongolide dingen gezegd hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef Meike26 het volgende:
Dit jaar voor de eerste keer (en waarschijnlijk ook gelijk de laatste) naar de Toppers geweest. IK had de pech dat ik naast een bier drinkende en zware shag rokende Amsterdammer te staan die bij alle nummers uit de Jordaan nog erger begon te stinken en te zwalken dan de rest van de nummers. Ruim 2 uur in een hoekje gedrukt door zo'n UWV-slaaf en 0,0 kunnen genieten van het concert.
Dat vind ik toch wel een tikkeltje erger dan het strand. Waar ik als niet roker totaal niet kan voorstellen waarom je daar niet mag roken. Net zoals in bruincafés. Moet gewoon kunnen.
De eigenaar is dus de burger. En ik als burger bepaal dat daar gerookt moet worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef DS4 het volgende:
De stranden zijn naar ik aanneem van de overheid. De overheid bepaalt vervolgens dat ze daar niet willen dat er gerookt wordt.
Lijkt mij redelijk dat de eigenaar bepaalt wat je daar wel en niet mag doen.
geen idee wat ze in Frankrijk doen als je je boetes niet betaaldquote:
zal wel een taakstrafje wordenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:13 schreef arjan1212 het volgende:
Willen we echt een overheid die rokers opsluit ?
Ah foei toch wat zeg ik nu ?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
uwv slaaf is een zeer beledigende opmerking.
En de rest mannetje aan mannetje op Bloemendaal, ik denk dat ik dan maar ga rokenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:12 schreef Grouch het volgende:
Gewoon het strand van IJmuiden voor rokers reserveren. Daar heb je toch al rookpijpen op de achtergrond - en dan is iedereen happy.
Naar de Toppers gaan en denken dat je uberhaupt kan genieten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef Meike26 het volgende:
De kans dat je iemand tegen komt in het boerenland is natuurlijk vrij klein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:14 schreef Kreator het volgende:
Ik ga buiten roken. Als ik een niet-roker tegenkom ga ik naast em staan. Tot zo..
quote:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan ben je een heel stoer menneke.
Hebben die niet een keer Hazes geconvered? Bloed Zweet en tranen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Naar de Toppers gaan en denken dat je uberhaupt kan genieten.
Dit. Mijn godquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
in het buitenland staan er asbakken op het strand, die die buitenlanders gebruiken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:16 schreef speknek het volgende:
Rookvrije stranden.
Nu ik erover nadenk heb ik de laatste jaren op vakantie bijna nooit meer last van sigaretten op het strand. Zijn er andere landen in Europa waar het al verboden is, zijn buitenlandse rokers geciviliseerder, of ga ik gewoon naar de betere contreien op vakantie? Het is echt alleen in Nederland waar je, voordat je je handdoekje neerlegt, je eerst een kwartier bezig bent de verzameling peuken van je voorganger onder het zand te moffelen.
het is niet leuk als je het uit gaat zitten leggenquote:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:55 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Roken op het strand willen verbieden.![]()
dan raken ze verslaafd aan melk...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:16 schreef arjan1212 het volgende:
ik ga bij de Melkunie werken en een nicotine extract ontwikkelen dat we door alle melk gooien, zal die niet rokers leren
Yes pls.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:13 schreef arjan1212 het volgende:
Willen we echt een overheid die rokers opsluit ?
Roken tijdens een concert is nog tot daar aan toe en vind ik in het geheel nog niet zo heel erg (verbieden gaat mij te ver), maar als je naast onbekende mensen zit of staat en je trekt je nergens wat van aan, dan is dat storend ja. Ik heb die vent 2 keer gevraagd wat te minderen omdat ik last had van zijn rookgedrag + hij stonk uit zijn bakkes van de alcohol *moet ook kunnen tijdens een concert* maar dit was gewoon niet prettig meer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
...jij had geen fijne avond omdat het een roker is, of omdat het een aso is? Jezus christus, wat worden er weer mongolide dingen gezegd hier.
Ik stond laatst naast een niet-roker die ontzettend stonk. zullen we niet-rokers dan ook maar verbieden?
Rokers behoren meestal tot de lagere arbeidsklasse. Die moet je een beetje helpen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet leuk als je het uit gaat zitten leggen
ik denk dat jij gewoon in de mindere contreien van Nederland op het strand ligtquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:16 schreef speknek het volgende:
Rookvrije stranden.
Nu ik erover nadenk heb ik de laatste jaren op vakantie bijna nooit meer last van sigaretten op het strand. Zijn er andere landen in Europa waar het al verboden is, zijn buitenlandse rokers geciviliseerder, of ga ik gewoon naar de betere contreien op vakantie? Het is echt alleen in Nederland waar je, voordat je je handdoekje neerlegt, je eerst een kwartier bezig bent de verzameling peuken van je voorganger onder het zand te moffelen.
Juist niet voor hun is het te duurquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Rokers behoren meestal tot de lagere arbeidsklasse. Die moet je een beetje helpen.
*henquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Juist niet voor hun is het te duur
Eigenlijk moet je die oproken..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wel eens op een druk strand geweest?
kinderen, daar heb je trouwens ook veel last van.
Mijn god. Jij weet echt geen enkele keer waar je het over hebt he?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Juist niet voor hun is het te duur
door hun eigen grapjes uit te leggenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Rokers behoren meestal tot de lagere arbeidsklasse. Die moet je een beetje helpen.
Blijkbaar moest ik daar op harde wijze achter komen. 90% Amsterdams gewouwel en af en toe een disco liedje of iets dergelijks. Nope... eens en maar nooit weer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij laat hem binnen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Kreator het volgende:
Dat je zeg maar in je eigen huis niet meer gewoon kan doen wat je wil zonder de anti-rooknazi's op je dak te krijgen... zo erg is het al geworden.
zulke onderzoeken staan vol met leugens die ik niet erken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mijn god. Jij weet echt geen enkele keer waar je het over hebt he?
Of ben je 11?
http://www.nationaalkompa(...)misch-en-etniciteit/
Maar sowieso, hoe dom, als je (normaal) binnen zou roken zou hij dat toch ook wel ruiken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Kreator het volgende:
Ik rook thuis niet binnen (of onder de afzuigkap). Had gisteren zo'n fanatieke niet-roker op bezoek die altijd klaagt en zeikt over rokers.
Ik draai een shaggie op de bank (om die vervolgens buiten te gaan roken) en die mongool had nog het lef om in mijn huis te zeggen: "je gaat toch niet binnen roken hè. Dan ga ik weg, want het stinkt echt enorm. Ik vind het zo vies, dat roken. *heel verhaal over ex die rookt*."
Dat je zeg maar in je eigen huis niet meer gewoon kan doen wat je wil zonder de anti-rooknazi's op je dak te krijgen... zo erg is het al geworden.
Ik heb em overigens gezegd dat als hij er last van heeft dat ik een shaggie draai, dat ie op kon tiefen.
Ze hadden nauwelijks prullenbakken op het strand van Formentera.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
in het buitenland staan er asbakken op het strand, die die buitenlanders gebruiken.
Ik rookte ook bijna nooit binnen.. maar als ik zo'n opmerking krijg ging die echt zeker wel aan binnen op de bank..quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar sowieso, hoe dom, als je (normaal) binnen zou roken zou hij dat toch ook wel ruiken?
ik was pal naast hem gaan zitten, en had om de 5 minuten een sigaret opgestoken net zolang tot ie weg ging.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Kreator het volgende:
Ik draai een shaggie op de bank (om die vervolgens buiten te gaan roken) en die mongool had nog het lef om in mijn huis te zeggen: "je gaat toch niet binnen roken hè. Dan ga ik weg, want het stinkt echt enorm. Ik vind het zo vies, dat roken. *heel verhaal over ex die rookt*."
Ik stond laatst in de file. Ik heb iedereen 2x gevraagd of ze ergens anders wilden gaan staan, omdat ik er last van had. Niemand deed het! Tokkies! Allemaal!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Roken tijdens een concert is nog tot daar aan toe en vind ik in het geheel nog niet zo heel erg (verbieden gaat mij te ver), maar als je naast onbekende mensen zit of staat en je trekt je nergens wat van aan, dan is dat storend ja. Ik heb die vent 2 keer gevraagd wat te minderen omdat ik last had van zijn rookgedrag + hij stonk uit zijn bakkes van de alcohol *moet ook kunnen tijdens een concert* maar dit was gewoon niet prettig meer.
Diep van binnen zijn we allemaal kutmarokkaanquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:23 schreef Hathor het volgende:
Aardig stormlooptopic aan het worden dit, en het gaat niet eens over Marokkanen.
En gelijk heb je.. Ik ben opgegroeid in een gezin waar ik op latere leeftijd de enige was die niet rookte. Ik was er aan gewend, ik zocht zelf wel de plekken uit waar ik het minste last van had. Heel soms rookt mijn vader nog wel eens sigaretten van het merk Camel. Dat rookte mijn ouders in de tijd dat we op vakantie gingen naar Zwitserland of Denemarken. Dan vind ik het gewoon lekker ruiken onderhand en brengt het herinneringen terugquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Kreator het volgende:
Ik rook thuis niet binnen (of onder de afzuigkap). Had gisteren zo'n fanatieke niet-roker op bezoek die altijd klaagt en zeikt over rokers.
Ik heb em overigens gezegd dat als hij er last van heeft dat ik een shaggie draai, dat ie op kon tiefen.
Ach joh, die worden ook nog wel verboden op stranden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:23 schreef Hathor het volgende:
Aardig stormlooptopic aan het worden dit, en het gaat niet eens over Marokkanen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Die roken toch ook?quote:
Het is ramadan die mogen niet roken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:23 schreef Hathor het volgende:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef arjan1212 het volgende:
Er is ook maar 1 probleem in Nederland, en dat is de behandeling van de rokers door de niet rokers. Hathor.
Wat zijn nou eigenlijk de wat betere plekken? Bloemendaal is ook helemaal vertokkied. Zeker rond vier uur als de eerste tenten hun muziek beginnen heb je een enorme influx van bourgeoisie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat jij gewoon in de mindere contreien van Nederland op het strand ligt
Nee de gezondheidszorg, de veiligheid en de economische crisis zijn geen probleem!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef arjan1212 het volgende:
Er is ook maar 1 probleem in Nederland,
Ik voel me echt niet verkeerd behandeld anders hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef arjan1212 het volgende:
Er is ook maar 1 probleem in Nederland, en dat is de behandeling van de rokers door de niet rokers. Hathor.
Nah, het is dat rokers zich niet schamen voor hun verslaving maar er trots op zijn en er respect voor willenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef arjan1212 het volgende:
Ga dan maar eens bij de Rabobank naar binnen en steek een sigaret op.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik voel me echt niet verkeerd behandeld anders hoor.
en het klimaat!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef arjan1212 het volgende:
geen ideequote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat zijn nou eigenlijk de wat betere plekken? Bloemendaal is ook helemaal vertokkied. Zeker rond vier uur als de eerste tenten hun muziek beginnen heb je een enorme influx van bourgeoisie.
Nee het is meten met 2 maten.... op het station mag een dieseltrein wel roken, en een mens niet....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nah, het is dat rokers zich niet schamen voor hun verslaving maar er trots op zijn en er respect voor willen
Ik was in Bergen 2 maanden geleden. En Bergen aan Zee. Prima, heerlijk. Weinig tokkies. Lekker roken op het strand.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef speknek het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de wat betere plekken?
had je het niet koud in de winter?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:26 schreef motorbloempje het volgende:
Duindorp, heb mijn hele jeugd voor (de) Pampus gelegen!
komt wel stoom uit af en toequote:
Nee joh, wij tokkies waren bikkels. Pallets stapelen met oud en nieuw voor 't vreugdevuur, jeweetsch.quote:
Alleen als ie een groepje Marokkanen ziet...quote:
en roken natuurlijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee joh, wij tokkies waren bikkels. Pallets stapelen met oud en nieuw voor 't vreugdevuur, jeweetsch.
Hangt de reactie dan niet een beetje af van wat er op je rekening staat?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Ga dan maar eens bij de Rabobank naar binnen en steek een sigaret op.
Ik rook over het algemeen slecht biologisch afbreekbare sigaretten. Maar dan nog heb ik een paar van die inklapbare zakasbakjes gekocht, omdat dat afbreken even duurt. Die zitten standaard in mijn zomerjas, sporttas, strandtas etc.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Alleen als ie een groepje Marokkanen ziet...
Slaat nergens op. Het is een domme verslaving en ik wil er graag vanaf. Dat geldt voor veel rokers. Ik denk dat 90% van de rokers al heel veel doen om geen overlast te veroorzaken. Het probleem is dat niet-rokers steeds verder gaan met hun hetze.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nah, het is dat rokers zich niet schamen voor hun verslaving maar er trots op zijn en er respect voor willen
Ach, en je kent me. Oppertokkie die ik d'r ben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
en roken natuurlijk
vuur is vuur, das warm
Ja hallo, je mag al eeuwen niet roken in openbare gebouwen, dat zou niet eens in me opkomen. Overigens, om de een of andere reden heb ik sowieso nooit de behoefte om te roken als ik buiten loop, ik neem niet eens wat te roken mee als ik effe een uurtje of zo de deur uit moet. De enige keren dat ik echt met regelmaat een peuk opsteek is als ik achter de computer zit zoals nu, met een bakkie kofffie erbij, of als ik naar een film zit te kijken. En dan nog alleen maar als ik in de huiskamer ben, als ik effe lekker op bed een filmpje wil gaan kijken rook ik ook niet, in de slaapkamer rook ik nooit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Ga dan maar eens bij de Rabobank naar binnen en steek een sigaret op.
Eigenlijk kun je dus net zo goed stoppenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hallo, je mag al eeuwen niet roken in openbare gebouwen, dat zou niet eens in me opkomen. Overigens, om de een of andere reden heb ik sowieso nooit de behoefte om te roken als ik buiten loop, ik neem niet eens wat te roken mee als ik effe een uurtje of zo de deur uit moet. De enige keren dat ik echt met regelmaat een peuk opsteek is als ik achter de computer zit zoals nu, met een bakkie kofffie erbij, of als ik naar een film zit te kijken. En dan nog alleen maar als ik in de huiskamer ben, als ik effe lekker op bed een filmpje wil gaan kijken rook ik ook niet, in de slaapkamer rook ik nooit.
daarom is Duindorp nu natuurlijk zo fijn, de Matriarch is verhuisd en nu blijven ze binnenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, en je kent me. Oppertokkie die ik d'r ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Iemand die 30 dagen per maand niet gokt en 1x per maand al zijn geld erdoor jaagt, is alsnog een verslaafde hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je dus net zo goed stoppen
Inderdaad. Rokend lopen vind ik sowieso ook gewoon kut. Was sowieso bij mij ook niet echt dwangmatig; ik vond een peuk gewoon lekker en wilde daar dan ook wel van genieten, en ze niet dwangmatig roken door de een met de ander aan te steken. Daarom was stoppen voor mij misschien ook zo makkelijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hallo, je mag al eeuwen niet roken in openbare gebouwen, dat zou niet eens in me opkomen. Overigens, om de een of andere reden heb ik sowieso nooit de behoefte om te roken als ik buiten loop, ik neem niet eens wat te roken mee als ik effe een uurtje of zo de deur uit moet. De enige keren dat ik echt met regelmaat een peuk opsteek is als ik achter de computer zit zoals nu, met een bakkie kofffie erbij, of als ik naar een film zit te kijken. En dan nog alleen maar als ik in de huiskamer ben, als ik effe lekker op bed een filmpje wil gaan kijken rook ik ook niet, in de slaapkamer rook ik nooit.
Als ik wat vaker de deur uit zou gaan zou dat zomaar eens een optie kunnen zijn. Alleen al vanwege de huidige tabaksprijzen zou het niet eens verkeerd zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je dus net zo goed stoppen
Dat vind ik niet vergelijkbaar. Rookverslaafden hebben meestal niet de keuze om nee te zeggen omdat het verlangen te groot is. Ik vind het altijd knap dat er rokers zijn die hun momenten kunnen kiezen, maar ik snap dan weer niet waarom ze niet stoppenquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand die 30 dagen per maand niet gokt en 1x per maand al zijn geld erdoor jaagt, is alsnog een verslaafde hoor.
Ja, dat is een goede reden om te stoppen. Ik zeg niet dat je het moet doen hoor. Ik denk alleen maar dat je het kunt gezien de manier waarop je rookt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik wat vaker de deur uit zou gaan zou dat zomaar eens een optie kunnen zijn. Alleen al vanwege de huidige tabaksprijzen zou het niet eens verkeerd zijn.
naja het is niet echt een keuzequote:Op donderdag 25 juli 2013 10:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat vind ik niet vergelijkbaar. Rookverslaafden hebben meestal niet de keuze om nee te zeggen omdat het verlangen te groot is. Ik vind het altijd knap dat er rokers zijn die hun momenten kunnen kiezen, maar ik snap dan weer niet waarom ze niet stoppen
Laat jij er maar rustig een vliegen hoor, dan denk ik gewoon dat ie van mezelf is, dan vind het wel lekker.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:34 schreef Snowballed het volgende:
Ach... als er in de buitenlucht iemand komt zeiken dat iemand last van me heeft laat ik gewoon een vreselijk smerige scheet....
Hetzelfde geld bij reggae concerten... daar steek ik gewoon gezellig een joint op..
Wat een gezeur....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede reden om te stoppen. Ik zeg niet dat je het moet doen hoor. Ik denk alleen maar dat je het kunt gezien de manier waarop je rookt.
Dat geldt voor élke verslaving.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:34 schreef Disana het volgende:
Rookverslaafden hebben meestal niet de keuze om nee te zeggen omdat het verlangen te groot is
Bij mij was dat dus heel anders, ik moest er echt regelmatig eentje opsteken anders kreeg ik ontwenningsverschijnselen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja het is niet echt een keuze
sommige momenten heb je meer zin in een sigaret dan andere
Ik ben ook nog aardig groot... ben jij klein..? Dan ruik je hem nog beter...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laat jij er maar rustig een vliegen hoor, dan denk ik gewoon dat ie van mezelf is, dan vind het het lekker.
Ik weet dat ik het kan, als je een half jaar gestopt bent denk je er niet eens meer aan. Waarom ik dan toch weer begonnen ben is me eigenlijk echt een raadsel, zal wel verveling zijn geweest. Als ik zou stoppen zou me dat toch al gauw een kleine 80-90 Euro in de maand besparen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede reden om te stoppen. Ik zeg niet dat je het moet doen hoor. Ik denk alleen maar dat je het kunt gezien de manier waarop je rookt.
Volgens mij begrijp je me niet goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat een gezeur....
Je kunt ook stoppen op FOK! gezien de manier waarop je post....
Ik zou 't wel weten! Roken hier (VK) is overigens ook sowieso wel ziekelijk duur... maar als je ziet wat hier nog weggepaft wordtquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het kan, als je een half jaar gestopt bent denk je er niet eens meer aan. Waarom ik dan toch weer begonnen ben is me eigenlijk echt een raadsel, zal wel verveling zijn geweest. Als ik zou stoppen zou me dat toch al gauw een kleine 80-90 Euro in de maand besparen.
Je hebt online van die tellers die bijhouden hoeveel je al hebt bespaard. Is best leuk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het kan, als je een half jaar gestopt bent denk je er niet eens meer aan. Waarom ik dan toch weer begonnen ben is me eigenlijk echt een raadsel, zal wel verveling zijn geweest. Als ik zou stoppen zou me dat toch al gauw een kleine 80-90 Euro in de maand besparen.
nah, 1 meter 86ish, maar ik buk wel even.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:37 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ben ook nog aardig groot... ben jij klein..? Dan ruik je hem nog beter...
quote:
quote:
Ik begrijp je dus heeeel goed...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt online van die tellers die bijhouden hoeveel je al hebt bespaard. Is best leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |