Nou ik doe het toch, omdat het een zeer goede post is.quote:
Ik vind het eerste erger! En ik rook niet eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Barbecuelucht >>>>> sigarettenlucht
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:43 schreef Jian het volgende:
En dat barbecuen zomers in die tuinen, ook verbieden! Als je vlees wil verkolen doe je dat maar binnen met de ramen dicht, ik wil er geen last van hebben.
Niet gelezen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nou ik doe het toch, omdat het een zeer goede post is.
of je maakt er even oneliners van..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
blablabla
Ja!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.
Zit je nu iemand anders zijn tekst te pikken en te doen alsof die van jou is faalhaas?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Als ik stukjes lees in de metro, waar een deel van de bevolking een verbod eist op roken weet ik hoe laat het is. Vijf voor twaalf en een verbod op roken zou het begin van het einde zijn.
Want dan gaat het niet bij roken blijven. Dat is dan nog maar het begin.
Er zijn al belangenorganisaties die games willen verbieden omdat ze schadelijk voor het brein zouden zijn. Jongeren worden door games als Battlefield etc beïnvloed.
Dan het eetpatroon. Er is schijnbaar nog een hoop te verbieden in de maatschappij. Ik heb zo een idee dat belangenorganisaties aan de hand van retoriek hun bestaansrecht willen claimen.
Het gevolg is een maakbare maatschappij waar alleen een HBO genoeg is, mensen strak in een keurslijf moeten werken tot hun dood.
En dan staan we nog aan het begin van de genen materie.
In de jaren 60-70 had je meer vrijheden dan vandaag de dag. Volgens mij studeren teveel mensen onzin studies die zich aan het werk willen houden door mensen dagelijks bullshit binnen te lepelen mat grafieken, spreadsheets, onderzoeken etc. Het is totaal aan het doorschieten.
Je hebt nog niet eens een overheid nodig om de mens te controleren. Dat doen we onderling wel door allerlei verboden op te gaan leggen.
Een kind een aai over de bol geven staat gelijk aan pedofilie. Je durft je eigen kinderen zowat niet meer aan te raken. Ja ik chargeer.
Het uiteindelijke gevolg zal zijn. Criminaliteit zal stijgen en het aantal Wajongers zal gigantisch toenemen.
Ik ben niet slim noch stom maar door mijn levenservaring kan ik je wel vertellen dat de vrijheden compleet aan banden gelegd gaan worden. Ik weet hoe het was in de jaren 60-70. Daar kon je rustig uit een boom vallen zonder dat een boer zich zorgen hoefde te maken over een schadeclaim. Dat je rustig je patat met mayo kon vreten zonder die achterlijke voorlichting wat wel en niet gezond is.
En zelfs die generatie kon behoorlijk oud worden.
Hooikoorts en allerlei andere allergieën nog nooit van gehoord in die tijd en er werd gerookt bij het leven. Je handen waste je met tetra als die vol met olie zaten. En zelfs van die generaties worden huiden ten dage mensen 90.
En als laatste nog een opmerking over het roken. Er word gesteld dat rokers minder hard werken door hun rookpauzes. Dit is totale nonsens. Roken is ook een stukje sociaal samen zijn waar steeds werkoverleg plaats vind. Uiteindelijk is een roker nog effectiever ook dan iemand die 8 uur op zijn stoel blijft zitten en als een eenling door het bedrijf gaat.
Mij gaat het om een principe kwestie: namelijk een verbod op roken in de buitenlucht waar steeds meer aandacht voor is vanuit die anti-rokers lobby. Dat gaat mij te ver. Het klinkt gek maar ik vind mijn ontspanning in de tuin, terras, etc ,genietend van een sigaretje met een bak koffie(ook niet gezond) en zo nu een dan een biertje. En dat laat ik me niet afnemen.
JA!.. en dan gaat iedereen het hier over een BBQ hebben.. - en bedankt..quote:
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef Parzival het volgende:
[..]
JA!.. en dan gaat iedereen het hier over een BBQ hebben.. - en bedankt..
Terecht! Slecht verhaal met kromme vergelijkingen, beweringen die niet kloppen of niet onderbouwd worden en een hoog calimero gehalte van een verslaafde.quote:
Heerlijk als je zomers na een warme dag je ramen dicht moet houden omdat er weer een stelletje barbecuetokkies aan de gang zijn. Verbod!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Barbecuelucht stinkt juist best lekker, krijg er altijd spontaan honger van.
Met een lekker varken op het spitquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?
Om 7 uur (ongeveer).. het punt is.. ik doe niet mee aan het vasten.. maar het is hier echt verboden in openbare gebouwen, kantoren en straat..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt toch 's avonds wel de barbecue aansteken?
Slavenarbeid mag wel en BBQ niet. Typischquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Parzival het volgende:
[..]
Om 7 uur (ongeveer).. het punt is.. ik doe niet mee aan het vasten.. maar het is hier echt verboden in openbare gebouwen, kantoren en straat..
Dat is helemaal niet waar. Ze heeft volledig gelijk. Je merkt niet eens dat de regels steeds strenger worden... in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70 . Steeds verzinnen ze een nieuw regeltje een nieuw voorschrift en iedereen vind het goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Terecht! Slecht verhaal met kromme vergelijkingen, beweringen die niet kloppen of niet onderbouwd worden en een hoog calimero gehalte van een verslaafde.
Maar als de BBQ niet mag.. werken de slaven ook maar tot 3 uur..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Slavenarbeid mag wel en BBQ niet. Typisch
Dat zeg ik, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Heerlijk als je zomers na een warme dag je ramen dicht moet houden omdat er weer een stelletje barbecuetokkies aan de gang zijn. Verbod!
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeg, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.
wel hoor, ik zit dan de hele tijd te zeuren dat ie moet stoppen. maar dan zegt ie dat ze willen doorrijden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Want je kan niet praten/vragen?
Je stapt zelf in, armoedzaaier. Koop zelf een auto, egoïstische profiteur dat je dr bent!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Parzival het volgende:
wat pas echt ranzig is, een roker in een auto.. stap je in zijn (!) auto.. en dat meurt het echt 16 uur lang op weg naar spanje .. (ofzoiets)
Daar heb je een bron voor neem ik aan.....?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef arjan1212 het volgende:
. in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70
Maar toen mocht je wel met giftige stoffen werken zonder bescherming en zelf asbest op je tuinhuisje leggenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Godtje het volgende:
Daar heb je een bron voor neem ik aan.....?
Toen mocht abortus niet, mocht je niet scheiden. Dat mag nu wel.
Kromme vergelijkingen en makkelijk scoren kan ik ook.
In de jaren 80 bestond het argument "Ja maar het is toch niet verboduh?!" ook nog niet, dus toen was het nog niet nodig om alles in wetten vast te leggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ze heeft volledig gelijk. Je merkt niet eens dat de regels steeds strenger worden... in de jaren 80 was er veel meer vrijheid , laat staan de jaren 60/70 . Steeds verzinnen ze een nieuw regeltje een nieuw voorschrift en iedereen vind het goed
Nee hoor. Die doden zijn niet anders dan de verminderde levensverwachting van eenieder bij elkaar opgeteld.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Nee niet om een verslaving goed te praten maar gewoon om al die roeptoeters er hiervan te doordringen dat fijnstof geproduceerd door het verkeer meer doden opleveren als het meeroken.
Lang leven de vrijheid!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Maar toen mocht je wel met giftige stoffen werken zonder bescherming en zelf asbest op je tuinhuisje
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat vind ik juist lekker ruiken, dan zet ik de ramen nog wat verder open en ga vast denken over wat ik zelf eens ga klaarmaken. Zelfde trouwens als je buren aan het koken zijn met trasi, dan moet ik me bijna inhouden om daar niet naar binnen te vliegen en gewoon bij hen aan tafel te gaan zitten.
nadeel is de niet rokers gaan dan bij de rokers, zitten want de rokers zijn bij elkaar veel gezelligerquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon afhankelijk van de windrichting een deel van het strand afbakenen voor rokers.
Verder wel een fijn idee, dat je niet meer van die ranzige rookluchten hoeft te ruiken en in te ademen. "Waait gewoon weg ja", in de bakkes van een ander.
dat was lang geleden.. ik heb nu een eigen autoquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je stapt zelf in, armoedzaaier. Koop zelf een auto, egoïstische profiteur dat je dr bent!
Alsof het het één of het ander is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.
Want het is kiezen? Of Bbq of rokende mensen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Je hele hok stinkt man als die vieze baklucht je huis in stroomt. Nee, geef mij dan maar mensen die op het strand een sigaretje roken, daar kan ik niet zo mee zitten.
Vroeger werden alle belangrijke beslissingen genomen in het rokershok.. en dan had je niet rokers die dan erbij kwamen staan omdat ze ook invloed wilden hebben..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
nadeel is de niet rokers gaan dan bij de rokers, zitten want de rokers zijn bij elkaar veel gezelliger![]()
althans ik merk het bij het cafe, sta je buiten te roken komt er zo'n zeurderige nietroker bij staan, denk dan kerel... ga er dan niet bij staan .. soepkip!
En dat is dan ook gewoon verboden. Tenminste om het te laten liggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:56 schreef Hathor het volgende:
zoals mensen die hun hond recht voor je deur laten schijten tijdens uit uitlaten.
dat dus..quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:55 schreef Parzival het volgende:
[..]
Vroeger werden alle belangrijke beslissingen genomen in het rokershok.. en dan had je niet rokers die dan erbij kwamen staan omdat ze ook invloed wilden hebben..
Ik ben gestopt.. maar erg tegen ben ik er niet.. je doet maar lekker wat je wil doen ..(als ik er geen last van heb).. en dat geldt ook voor kinderen, lawaai, gezeik, BBQ, etc etcquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat dus..
en tja, over het algemeen zijn de grootste zeurzakken de gestopte rokers, mja moet je er maar niet bij staan, die ene paar minuten dat we dan ff buiten staan te roken,tja...
Ach, ik heb zelfs in een ander topic van onze grote vriend gelezen dat mensen die nooit gerookt hebben nooit klagen en er ook geen last van hebben; het zijn alleen de ex-rokers die jaloers zijn. Maargoed, in dat zelfde topic werd ook beweerd dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid, laat staan meeroken...quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat dus..
en tja, over het algemeen zijn de grootste zeurzakken de gestopte rokers, mja moet je er maar niet bij staan, die ene paar minuten dat we dan ff buiten staan te roken,tja...
Daar zijn ze de onderzoekers het toch niet allemaal over eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die doden zijn niet anders dan de verminderde levensverwachting van eenieder bij elkaar opgeteld.
Per persoon gaat het om maar liefst... 2 dagen op het gehele leven!
....kauwgom dan ook maar verbieden? Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een hele hoop onbegrip van niet-rokers tegenover rokers zou wegnemen als die peuken eens netjes opgeruimd zouden worden, maar goed, wie ben ik?
Niet echt het punt van het topic.quote:
Dat weet ik, maar er zijn er genoeg die daar maling aan hebben. laatste keer dat het mij overkwam was het notabene een keurig uitziend ouder dametje met zo'n Yorkshire Terrier, zo eentje waarvan je het bijna erg vind om er iets van te zeggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dat is dan ook gewoon verboden. Tenminste om het te laten liggen.
Ik las 'aftrekbaar', en dacht: oh, da's voordelig!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
....kauwgom dan ook maar verbieden? Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.
Overigens. Ik rook shag. dat is volledig afbreekbaar en is na 1 bui compleet verdwenen.
Nee, dat hoeft niet, eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan zeikerds en mensen die lopen huilen over andere mensen die op het strand een sigaretje opsteken zijn in mijn boek zeikerds, dus ik denk als we dan toch aan het zeiken zijn, waarom dan niet de heilige bbq even meenemen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Want het is kiezen? Of Bbq of rokende mensen?![]()
Leuk referendum. Ik denk dat ik wel weet welke van de twee gaat winnen.
Dat is verboden. Je mag geen afval op straat gooien.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef Kreator het volgende:
Als ik hier door het centrum loop, ligt de gehele straat *vol* met kauwgom. Je kunt niet alles verbieden omdat mensen vieze varkens zijn.
Je wilde bijna shag gaan roken hèquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik las 'aftrekbaar', en dacht: oh, da's voordelig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |