Wat had je verwacht?quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:24 schreef Angry_Bird het volgende:
De Estofex voor vandaag valt in ieder geval wel tegen.
[ afbeelding ]
In ieder geval toch wel dat die grens van het level 1 gebied verder naar het Westen zou liggen.quote:
Snel er naar toe fietsen dan....!!quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:31 schreef baggerbaas het volgende:
lijkt het er de hele tijd op dat er een mooi verfrissend buitje over Groningen gaat trekken valt ie werkelijk 1km voor de stad uit elkaar
quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt ook vandaag weer helemaal niks in het westen... zucht....
Wat doe jij in Maastrichtquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Level 6.
Regen nu in de buurt van Maastricht.
Onweer ok, maar regen? Nee dank je. Dus valt 100% mee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:24 schreef Angry_Bird het volgende:
De Estofex voor vandaag valt in ieder geval wel tegen.
[ afbeelding ]
De natuur kan anders wel wat regen gebruiken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Onweer ok, maar regen? Nee dank je. Dus valt 100% mee.
Gisteren heeft de gemeente waar ik woon voldoende gehadquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:02 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
De natuur kan anders wel wat regen gebruiken.
Mja, dan heb je geluk/pech gehad, want op de meeste plaatsen is geen druppel gevallen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:03 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Gisteren heeft de gemeente waar ik woon voldoende gehad
Nou, ik wilde bbq-en, en voordat ik ook maar het eerste stuk vlees erop kon gooien barstte de hemel vanuit het niets helemaal losquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:04 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Mja, dan heb je geluk/pech gehad, want op de meeste plaatsen is geen druppel gevallen.
In dat geval had je pech ja.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:06 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nou, ik wilde bbq-en, en voordat ik ook maar het eerste stuk vlees erop kon gooien barstte de hemel vanuit het niets helemaal los
anderhalf uur echt goed hard geregend, niet normaal meer. Dus ik had in mijn en jouw ogen dikke pech
Inderdaad. Gelukkig was ik op tijd met de deksel. Dus tegen 21:00uur alsnog de fik erin, en nog heerlijk tot half 12 gegetenquote:
quote:
Het heeft godverdomme maandenlang geregend en na 3 dagen zomer zijn mensen al weer blij met regen in dit land.:')quote:
Wat een leven.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig was ik op tijd met de deksel. Dus tegen 21:00uur alsnog de fik erin, en nog heerlijk tot half 12 gegeten
Vrij benauwd hier vanmorgen dus een regenbui om dat een beetje weg te krijgen vind ik meer dan prima.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Het heeft godverdomme maandenlang geregend en na 3 dagen zomer zijn mensen al weer blij met regen in dit land.:')
Op weg zijn naar de Franse zon.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:48 schreef zlotka het volgende:
[..]
Wat doe jij in Maastricht?
Verder hier net paar keer wat gerommel. Ik wil regen
Ja, gaat dat nog naar 25 graden vandaag voor het halen van de hittegolf? Zal erom spannen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:34 schreef Angry_Bird het volgende:
Temperatuur op de Bilt iets terug gelopen naar 21.6 graden.
Volgens mij warm het straks wel weer flink op.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, gaat dat nog naar 25 graden vandaag voor het halen van de hittegolf? Zal erom spannen.
Gewoon even tien minuutjes, zodat je de tuin niet hoeft te sproeien en het even een pietsie afkoelt. Waarna het gewoon weer op mag warmenquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Het heeft godverdomme maandenlang geregend en na 3 dagen zomer zijn mensen al weer blij met regen in dit land.:')
Niet verder dan een half uur vooruit kijken bij dit soort situaties.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:46 schreef YogaLove het volgende:
Als ik buienradar moet geloven, gaat het na half 2 los rond Eindhoven.
Ik zit klaar.
Gisteren krulde dat hele gebied om Eindhoven heen, en vanochtend loste de buienlijn vanuit België zo ongeveer bij Bergeijk op. Iemand heeft het schild weer aangezet, dus verwacht er niet te veel van...quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:46 schreef YogaLove het volgende:
Als ik buienradar moet geloven, gaat het na half 2 los rond Eindhoven.
Ik zit klaar.
Eh het is behalve in het zuiden de hele maand juli zo goed als droog geweest. Beetje regen voor de gewassen en tuinen kan geen kwaad, warm blijft het toch wel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:51 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Niet verder dan een half uur vooruit kijken bij dit soort situaties.
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:52 schreef Coelho het volgende:
[..]
Gisteren krulde dat hele gebied om Eindhoven heen, en vanochtend loste de buienlijn vanuit België zo ongeveer bij Bergeijk op. Iemand heeft het schild weer aangezet, dus verwacht er niet te veel van...
Ja ik vraag het me ook af, maar ik hoop het wel. Als we dan toch zo dichtbij een hittegolf zitten, dan mag 'ie er ook komen van mij.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, gaat dat nog naar 25 graden vandaag voor het halen van de hittegolf? Zal erom spannen.
Het was drie weken droog, dat is best lang in dit land.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Ik doe geen oog dicht 's nachts en overdag mag ik in een snikhete fabriek aan het werk. Echt geen pretje hoor. Ik hou niet zo van de zomers. Op schaarsgeklede dames, buiten zwemmen en biertjes drinken na.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Dat moet wel gaan lukken lijkt mequote:Op woensdag 24 juli 2013 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het was drie weken droog, dat is best lang in dit land.
En verder: gaan we de 25 graden nog halen in De Bilt?
Hm, die problemen zijn wel op te lossen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik doe geen oog dicht 's nachts en overdag mag ik in een snikhete fabriek aan het werk. Echt geen pretje hoor. Ik hou niet zo van de zomers. Op schaarsgeklede dames, buiten zwemmen en biertjes drinken na.
Bij mensen die nu al smeken om regen mag het gewoon koel blijven de hele zomer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:49 schreef Greys het volgende:
Gewoon even tien minuutjes, zodat je de tuin niet hoeft te sproeien en het even een pietsie afkoelt. Waarna het gewoon weer op mag warmen
Eigen thermometer?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:35 schreef Greys het volgende:
Het ging hier (Bleiswijk) in een half uur van nog geen 22 naar 26 graden.
Dat van mijn kamer 's nachts nog wel een beetje, ja. Maar hoe wilde je mijn werkplek af laten koelen? Ik werk in de poedercoating met twee droogovens die op 180 graden draaien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, die problemen zijn wel op te lossen.
Ander werk zoeken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:38 schreef Disorder het volgende:
Maar hoe wilde je mijn werkplek af laten koelen?
Grapjas. Denk dat de gemiddelde Nederlander op dit moment eerder blij is dat die werk heeft, dan dat die wil switchen omdat het warm is.quote:
Ik vulde meer in wat ik dacht wat Lemans24 bedoelde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:49 schreef practics het volgende:
Grapjas. Denk dat de gemiddelde Nederlander op dit moment eerder blij is dat die werk heeft, dan dat die wil switchen omdat het warm is.
quote:De Bilt, af en toe lichte regen, 22.2 graden
quote:De Bilt, droog na regen, 22.7 graden
Zie daar, de oplossing.quote:
De Bilt droog na regen 24.3quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:37 schreef Angry_Bird het volgende:
De Bilt nu 23,8. Gaat de goede kant op!
0.5 graag erbij inmiddels, 24.3 nu.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:37 schreef Angry_Bird het volgende:
De Bilt nu 23,8. Gaat de goede kant op!
WTF? Ineens ruim een graad erbij?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:01 schreef DemonRage het volgende:
25,4°C in De Bilt. Hittegolfje is een feit.
Was het zaterdag ook 25?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:01 schreef DemonRage het volgende:
25,4°C in De Bilt. Hittegolfje is een feit.
Nee, 22.6quote:
quote:
Hij heeft het al ge-editquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:01 schreef DemonRage het volgende:
25,4°C in De Bilt. Hittegolfje is eengaat een feit worden.
Kan wel tot en met zondag aanhouden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:03 schreef DemonRage het volgende:
Hmm... idd, maar morgen gaat het weer gemakkelijk 25+ worden.
De helft van de hittegolf van 2006, maar toch voelt ie warmer en beter, denk door de blauwe luchten van de dagen met 30 graden!quote:
Regent het niet dan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben wel ff blij met al die bewolking hier in Eindhoven. De temperatuur blijft hier voor de verandering eens goed achter dus ff lekker doorwaaien in huis.
Ben bang dat als de zon weer doorkomt dat de temperatuur als een dolle de hoogte in gaat.
Hele grote airco aan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:18 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk het in Eindhoven ff lekker koel blijven.
Dat was laatst nog "dalen naar normale waarden" en daarvoor was het "dalen naar waarden rond of onder normaal".quote:Vooruitzichten lange termijn
woensdag 31 juli tot en met woensdag 07 augustus
Vrij grote kans (rond 70%) op een weertype met regen- of onweersbuien en temperaturen die later in de periode dalen naar waarden iets boven normaal.
En die 70% was 80%quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:02 schreef DemonRage het volgende:
LOL @ KNMI:
[..]
Dat was laatst nog "dalen naar normale waarden" en daarvoor was het "dalen naar waarden rond of onder normaal".
Beetje gedruppel, meer was het niet. In Breda zelf althans.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:46 schreef DemonRage het volgende:
Er ontstaan btw nieuwe buien vlakbij Breda.
Jep, die regen was niet veel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:19 schreef DemonRage het volgende:
Temperatuur hier in Eindhoven stijgt weer erg hard...
Verrek, ja. Zonde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:14 schreef Lemans24 het volgende:
Nee, helaas. Indien wel, dan was de hittegolf 6 dagen langer geweest...
Mooie waterval!quote:
Binnenbadquote:
Nieuw Beerta had Zaterdag 25.6 dacht ik.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:14 schreef ZaZoe het volgende:
Het was als ik het goed zie Zaterdag nergens in Nederland boven de 25 graden.
Twente heeft 24 graden gehaald toen.
Aan de buienradar te zien is het hier voorbij met de pret..quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:33 schreef Pino112 het volgende:
Châtenois (A31) meldt enorme regen, onweer en een blankstaande snelweg.
Kan iemand zien of dat naar Nederland trekt?
Dan gaat het nog goed los bij jullie
KNAKWORSTJES!!quote:
Buienradar is net zo betrouwbaar als een 25 jaar oude Daewoo.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:36 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Aan de buienradar te zien is het hier voorbij met de pret..
Volgens mij ben ik gisteren voor die huizen langsgelopen met mijn rubber laarsjes.quote:
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:38 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb mijn portie omweer wel weer gehad voor vandaag
[ afbeelding ]
Middenin het violetgedeelte
[ afbeelding ]
Uurtje geleden.
Niet weten hoe buienradar werkt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:37 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Buienradar is net zo betrouwbaar als een 25 jaar oude Daewoo.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:54 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven ook... gelijk naar de 26°C toen de zon door kwam.
Op mijn balkon is het 27,2°C en binnenshuis nog 28,2°C
En in de oven 230°C... daar ligt een pizzatje te bakken.
Ja briljantquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:40 schreef zlotka het volgende:
[..]![]()
![]()
Vorig jaar ook zo'n bui gehad 150 KM voor Lyon, na 5 minuten stond iedereen stil op de snelweg
die Frasozen kunnen sowieso niet rijdenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja briljant
En dan alsnog zijn er Fransozen die zonder licht rijden of als een gek langs komen sjezen.
Meneertje in z'n Mercedes heeft dat laatste wel gemerkt, stond met de neus de verkeerde kant op en de voorbumper enzo was er af
Oeh, als dat zo mijn kant op komt...quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef ACT-F het volgende:
Rond Wezep:
[ afbeelding ]
Dat die buien zo uit het niets ontstaan.
Hoi Stefan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef ACT-F het volgende:
Rond Wezep:
[ afbeelding ]
Stilstaan op de snelwegquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:40 schreef zlotka het volgende:
[..]![]()
![]()
Vorig jaar ook zo'n bui gehad 150 KM voor Lyon, na 5 minuten stond iedereen stil op de snelweg
Op de vluchtstrook.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:25 schreef starla het volgende:
[..]
Stilstaan op de snelweg
Levensgevaarlijk man.
Natuurlijk!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Op de vluchtstrook.
Tis gevaarlijker als je met 100kmu door blijft rijden terwijl er een dikke laag water staat, het knetterhard regent én je amper zicht hebt.
Wie heeft het over 100 km/u?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Op de vluchtstrook.
Tis gevaarlijker als je met 100kmu door blijft rijden terwijl er een dikke laag water staat, het knetterhard regent én je amper zicht hebt.
Uit het niets? De aarde is knetterwarm nu. Lucht stijgt op en koelt daar af. Ergo: wolkvorming en regen. Geen toeval dat iedereen bijna die hier post het heeft over hoosbuien in Ede, Wezep, Heerde en Zwolle. Kijk eens waar dat ligt, achter de Utrechtse heuvelrug. Met de zuidwesten wind wordt de warme lucht daar omhoog gedrukt en zorgt voor regen achter de heuvelrug (aangezien het nu niet een hele brede heuvel is, kun je lastig van loef- en lijzijde spreken)quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef ACT-F het volgende:
Rond Wezep:
[ afbeelding ]
Kijk, dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:39 schreef starla het volgende:
Kijk eens waar dat ligt, achter de Utrechtse heuvelrug. Met de zuidwesten wind wordt de warme lucht daar omhoog gedrukt en zorgt voor regen achter de heuvelrug (aangezien het nu niet een hele brede heuvel is, kun je lastig van loef- en lijzijde spreken)
Jij hoort je schuilkelder op te zoekenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:59 schreef minthy het volgende:
Gerommel te horen, kom maar op met de bijhorende regen
Ik woon in Drenthe en heb vanmorgen 0,0 mm zien vallen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:35 schreef roislecxe het volgende:
Was vanochtend in Drente, waar het heel de de ochtend regende en een beetje onweerde. Nu weer veilig terug in het zuiden, uiteraard nog geen druppel gevallen hier afgelopen dagen.
Daar is het 40+ graden, ik blijf wel gewoon bovendeks. Uitzingen maarquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij hoort je schuilkelder op te zoeken
Zie je wel dat je moedig bentquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar is het 40+ graden, ik blijf wel gewoon bovendeks. Uitzingen maar
Zeker erg link, vooral richting Dwingeloo enzo.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:01 schreef kissaa het volgende:
[..]
Ik woon in Drenthe en heb vanmorgen 0,0 mm zien vallen.
"veilig terug in het zuiden"![]()
Jaja, het is hier in het hoge noorden bloedjelink!!
Het hoost hier werkelijk grandioos hard, zalig! Verkoelingquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook overWe pissen weer naast de pot
srry heb net bruine bonen opquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:50 schreef Logician het volgende:
Het begint hier ineens behoorlijk te waaien maar volgens br komt er niets?
In de kop van Overijssel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:50 schreef Logician het volgende:
Het begint hier ineens behoorlijk te waaien maar volgens br komt er niets?
God speelde voor brandweer:quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef ACT-F het volgende:
Rond Wezep:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
God Moeder natuur speelde voor brandweer:
http://www.nu.nl/binnenla(...)loten-bermbrand.html
Same diff.quote:
klopt, alleen vind ik dat verwijzingen naar God niet in een subforum als dit thuishorenquote:
Open er een topic over.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klopt, alleen vind ik dat verwijzingen naar God niet in een subforum als dit thuishoren
Welke? Of 1 van deze?quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
God speelde voor brandweer:
http://www.nu.nl/binnenla(...)loten-bermbrand.html
Wauw!quote:
quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:40 schreef Adelante het volgende:
Wat was de temp vandaag in De Bilt? > 25?
Blijkbaar welquote:Door weerman Peter Kuipers Munneke
De temperatuur in De Bilt is vanmiddag boven de 25 graden uitgekomen. Daarmee is een hittegolf voor het eerst sinds 2006 toch mogelijk. Gisteren werd nog gedacht dat 25 graden vandaag niet zou worden gehaald.
Na drie tropische dagen doet de zomer het vandaag wel iets kalmer aan. In Twente, Drenthe en Groningen is vanochtend lokaal veel regen gevallen. Die buien en de bijbehorende bewolking verdrijven de warmte. Ook de aanvoer van koelere lucht van zee zorgt ervoor dat het kwik minder stijgt dan de afgelopen dagen.
30 graden
Om van een officiële landelijke hittegolf te spreken moet het in De Bilt voor een periode van ten minste 5 dagen aaneen 25 graden worden. Op drie dagen in die periode moet de temperatuur bovendien de 30 graden overstijgen.
Zondag, maandag en dinsdag werd het in De Bilt al meer dan 30 graden. Om 13:50 uur is in De Bilt een temperatuur van 25,4 graden genoteerd. Dat betekent dat de temperatuur alleen morgen nog boven de 25 graden moet uitkomen. Die kans is vrij reëel, want morgen is het overwegend droog en is er meer ruimte voor de zon dan vandaag.
nos.nl
Gaat nog wel even duren voordat we binnen normale temperaturen hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 03:07 schreef DemonRage het volgende:
De temperatuur is buiten gezakt onder de 15°C maar omdat het windstil is koelt het binnen nog voor geen meter af.
even geduld, ze zijn nog niet zover in De Biltquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:45 schreef Adelante het volgende:
Vandaag officieel hittegolf. De eerste sinds 2006
het regent alquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:52 schreef YogaLove het volgende:
Er komt weer wat aan hier in omgeving Eindhoven. hopelijk zet het nu wel door
Gister niet gehaald toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:45 schreef Adelante het volgende:
Vandaag officieel hittegolf. De eerste sinds 2006
De Blit wel volgens mij.quote:
Om 13:40 uur gisteren was het precies 25 graden in de Bilt.quote:
http://img213.imageshack.us/img213/9391/naamloosqj.jpg (copy/paste deze link)quote:
quote:
volgens Teletekstpagina is het nu 25 gr in de Biltquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Angry_Bird het volgende:
De Bilt heeft nog steeds de 25 graden niet gehaald.
Weet iemand of Weert de recente buien doorstaan heeft?
Idd. Hittegolf is een feitquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:15 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
volgens Teletekstpagina is het nu 25 gr in de Bilt
http://nos.nl/teletekst/#705_02
Het regent een klein uurtje in Weert, maar niks geksquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Angry_Bird het volgende:
De Bilt heeft nog steeds de 25 graden niet gehaald.
Weet iemand of Weert de recente buien doorstaan heeft?
quote:Nederland beleeft eerste hittegolf sinds 2006
In Nederland is sinds donderdagmiddag officieel sprake van een hittegolf. Dat meldt het KNMI.
Rond 12.00 uur bereikte het kwik in De Bilt de 25 graden, de minimale temperatuur die nodig was om de hittegolf te bereiken.
Voor een hittegolf moet in De Bilt minimaal 5 dagen op rij een temperatuur worden gemeten van 25 graden of hoger, waarvan minstens 3 tropische dagen van minimaal 30 graden.
Donderdag stijgt het kwik hoogstwaarschijnlijk naar waarden boven de 25 graden.
Zondag, maandag en dinsdag was het steeds boven de 30 graden en woensdag kwam de temperatuur boven de 25 graden. Een hittegolf komt gemiddeld eens in de 3 jaar voor.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:34 schreef -CRASH- het volgende:
Volgens mij is iemand uit Breda aanwezig in Venlo..
ZET DE FORCEFIELD UIT
Goed om te weten, ik zit nu zo'n 40 km verderop. Al was er nu toch niks meer wat platgeregend kon worden en overstromen, daar doet mijn huis duidelijk ook niet aan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:24 schreef Eef999 het volgende:
[..]
Het regent een klein uurtje in Weert, maar niks geks
Regen en frisse wind in Noord-Limburg.quote:
Je staat zeker onder de douche met de ventilator aanquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Regen en frisse wind in Noord-Limburg.
Pi.... Ohnee.. Laat maarquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef DonVincenzo het volgende:
Jongens, wat een warmte. We hebben dus officieel een hittegolf, hoera!
Ik denk dat ik maar eens een ijslollie in m'n kont duw om het te vieren.
Een softijsje geeft meer uitdagingquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef DonVincenzo het volgende:
Jongens, wat een warmte. We hebben dus officieel een hittegolf, hoera!
Ik denk dat ik maar eens een ijslollie in m'n kont duw om het te vieren.
Voor het onweer? Je bent niet goed wijs.quote:
Nope, @work.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je staat zeker onder de douche met de ventilator aan
Plaatje van De Limburger:quote:Gemeentehuis Echt blank door hoosbui
Het gemeentehuis van de Limburgse gemeente Echt-Susteren is donderdag blank komen te staan door een wolkbreuk. Het water kwam binnen via het dak en de riolering, laat burgemeester Jos Hessels weten.
Meerdere verdiepingen van het pand aan de Nieuwe Markt in Echt kwamen rond het middaguur onder water te staan door de hoosbui. De brandweer heeft de kelder inmiddels leeggepompt en de vloeren zijn gedweild. Sommige kantoren zijn even niet meer bruikbaar, maar omdat veel ambtenaren op vakantie zijn is er volgens Hessels geen tekort aan werkplekken.
Het is nog niet duidelijk hoe groot de schade is. Hessels denkt dat in ieder geval meerdere plafonds vervangen moeten worden en sommige muren opnieuw geverfd moeten worden.
Ook in andere Limburgse plaatsen viel donderdag rond het middaguur veel regen. Zo moest de brandweer naast op andere plekken in Echt in actie komen in Montfort en Geleen wegens wateroverlast.
Dinsdagavond werd Limburg ook al getroffen door noodweer. Op een camping in Weert vielen bomen om en was sprake van wateroverlast.
Ambtenaren aan het werk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:08 schreef Angry_Bird het volgende:
Van de frontpage:
[..]
Plaatje van De Limburger:
[ afbeelding ]
Werd helemaal donker en in korte tijd werd het een heftige hoosbui die een minuut of 15 door is gegaan. Koelde redelijk af en inmiddels is de zon weer terug en komt de benauwd er ook weer bij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:36 schreef Angry_Bird het volgende:
Pittige bui nu boven Amsterdam, trekt richting Purmerend en Hoorn. Users daar in de buurt die hun ervaringen willen delen?
En dan jouw usericon erbijquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:40 schreef DemonRage het volgende:
Ze hebben het weer lekker onderschat. 27°C was verwacht, en we hebben 30°C gekregen.... alweer.
Morgen en zaterdag wordt beter joh. http://www.wetteronline.de/gewitterrisiko-karte?fcdatstr=20130726quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie een partij stapelwolken richting zuidwesten, damn!
Maar zal wel niks gaan opleveren hier..
Ja daar zit ik ook dusquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:38 schreef twisted het volgende:
Hier (Heerenveen) ook regen en wat gerommel![]()
Inderdaadquote:
Die was net hier, stelt niks voor, beetje regen, beetje gerommel, weinig/geen afkoeling.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:21 schreef henkde_j het volgende:
Het begint te rommelen in ZW gronignen:)
Dat kun je wel zeggen. Deze hangt nu boven Emmen ergens, maar is al aan het afnemen. Op het hoogtepunt was deze 35000 Voet = 10,668 Kilometer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad
Indicator voor een (sterke) opwaartse luchtstroom en kan een voorbode zijn voor slecht weer.
Het spoelt lekker inderdaadquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Zoooo lekkere harde regen hier in Drenthe
Je bent op vakantie, niet fokkenquote:
In dit deel van Drenthe ook.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Zoooo lekkere harde regen hier in Drenthe
Zeker! Maar ik genoot er meer van toen het niet regende. De warmte is nu kleffer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geniet nog steeds van deze prachtige zomer! Heerlijk toch!
Djeez, was jij niet altijd aan het klagen over de koude?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:15 schreef Djeez het volgende:
Heeft een kwartier snoeihard geregend in Assen. Lekker afgekoeld, maar niet genoeg helaas
van 27 naar 22 vind ik al een goed begin. Jammer dat het in huis nog steeds erg benauwd isquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:15 schreef Djeez het volgende:
Lekker afgekoeld, maar niet genoeg helaas
Ja, hou ik ook niet van als het maart/april is. Maar hitte en vooral benauwdheid is kloten als je zwaar astmatisch bent zoals ikquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Djeez, was jij niet altijd aan het klagen over de koude?
Deze kon ik zien vanuit Den Bosch. Blijkbaar waren het de buien in Noord-Limburg deze avond.quote:
Die foto maakte ik om 19:52. De tweede om 20:08. Die van mij zaten boven Drenthe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:41 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Deze kon ik zien vanuit Den Bosch. Blijkbaar waren het de buien in Noord-Limburg deze avond.
Dit was het begin, rond 20:45..
[ link | afbeelding ]
En dit was 21:10..
[ link | afbeelding ]
Er kwam ook zo'n 'kraag' aan de bovenkant. Deze zijn genomen in Den Bosch zo'n 40KM van Noord-Limburg..
21:10 vanuit Venloquote:
Het kan vriezen, het kan dooienquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:59 schreef Dagoduck het volgende:
Strandzesdaagse morgen afgelast, dan moet het wel heel erg worden morgen? Ik loop zelf graag zo tegen de winter aan in november met windrkacht 10 over het strand
Wat gaat het weer hier in Den Helder doen morgen?
In welk land zit jij?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:59 schreef Drassss het volgende:
"Outbreak".. Oh oh.
Supercells, tornado's en flink wat hagel. Ziet er behoorlijk dreigend uit.
Nederlandquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooienHet weer is te instabiel om plaatsgebonden verwachtingen te kunnen doen. Grote kans op regen en onweer, maar geen lokale garanties.
[..]
In welk land zit jij?
quote:A level 2 was issued for parts of extreme N-Spain, parts of France, Belgium, the Netherlands, Luxembourg and NW Germany mainly for large to very large hail (hail diameter in excess of 5 cm possible), severe to damaging downbursts, excessive and potential flash flood producing rainfall amounts and an isolated tornado event.
quote:A level 2 was issued across parts of France, the Benelux countries and northwestern Germany for severe winds and large or very large hail, excessive precipitation and tornadoes.
Leuk? Zijn in het verleden toch al wel doden gevallen alleen puur door de paniek.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef Frutsel het volgende:
Best wel vroeg dat ze nu al updates geven voor zaterdag en zondag
Gaat vast leuk worden op die festivals zoals Zwarte Cross enzo
Laat het maar even lekker tekeergaan hier, stormpje mag bestquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef Frutsel het volgende:
Best wel vroeg dat ze nu al updates geven voor zaterdag en zondag
Gaat vast leuk worden op die festivals zoals Zwarte Cross enzo
Dat windje is hier nietquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:31 schreef Dagoduck het volgende:
Van mij mag het lekker doorgaan zoals zondag/maandag/dinsdag, 27 graden met een lekker windje.. Niets mis mee, mag maanden duren.
Moet je daar maar niet gaan wonenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |