abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129751119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een prima idee als je de economie kapot wil maken door improductieve mensen de hand boven het hoofd te houden en werken te bestraffen.

Wat dat betreft is modern links nog wel erger dan het communisme - dat laatste draaide tenminste nog om het verheffen van de arbeider, niet om het kaalplukken van de arbeider ten gunste van de rechten van niet-werkenden.
Ze doen het allemaal, nu worden mensen de bijstand ingeschopt en vervolgens mogen ze hetzelfde werk gaan doen voor behoud van hun uitkering. Over kaalplukken gesproken.
Currency War, Trade War, Real War
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:29:55 #202
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129751425
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een prima idee als je de economie kapot wil maken door improductieve mensen de hand boven het hoofd te houden en werken te bestraffen.

Wat dat betreft is modern links nog wel erger dan het communisme - dat laatste draaide tenminste nog om het verheffen van de arbeider, niet om het kaalplukken van de arbeider ten gunste van de rechten van niet-werkenden.
De economie is allang kapot. Daarom hebben we nu die bezuiningen. Hoe kom je erbij dat ik links ben?

Ik ben in principe ook tegen werk. Politici en veel mensen hebben het altijd maar over werk, werk, werk. Alsof dat zaligmakend is. Er zijn wel andere dingen in het leven dan werk dacht ik zo.

Maar goed, jij wil dus dat mensen die al bijna niet meer rond kunnen komen (bijstand) het nog moeilijker krijgen financieel gezien en dat ouderen geen thuiszorg meer krijgen omdat ZZP-ers hun fijne leventje willen houden?
Feyenoord!
pi_129751451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:20 schreef Masyl het volgende:

[..]

Ze doen het allemaal, nu worden mensen de bijstand ingeschopt en vervolgens mogen ze hetzelfde werk gaan doen voor behoud van hun uitkering. Over kaalplukken gesproken.
Idd alle sociale werkplaatsen komen in sterfhuis constructies terecht en geen normale werkgever die er serieus over nadenkt om het merendeel van deze mensen ooit in dienst te nemen.
pi_129751720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd alle sociale werkplaatsen komen in sterfhuis constructies terecht en geen normale werkgever die er serieus over nadenkt om het merendeel van deze mensen ooit in dienst te nemen.
De huidige opzet van de sociale werkplaatsen werkt uitstroom dan ook tegen. Dat men dat eens radicaal anders gaat proberen waarbij iedereen die dat enigszins kan in 'normale' bedrijven aan het werk gaat lijkt me lang niet gek.
pi_129751958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:29 schreef Japie77 het volgende:
De economie is allang kapot. Daarom hebben we nu die bezuiningen. Hoe kom je erbij dat ik links ben?

Ik ben in principe ook tegen werk. Politici en veel mensen hebben het altijd maar over werk, werk, werk. Alsof dat zaligmakend is. Er zijn wel andere dingen in het leven dan werk dacht ik zo.

Maar goed, jij wil dus dat mensen die al bijna niet meer rond kunnen komen (bijstand) het nog moeilijker krijgen financieel gezien en dat ouderen geen thuiszorg meer krijgen omdat ZZP-ers hun fijne leventje willen houden?
In principe ben je tegen werk, maar vind het helemaal oke dat een werkende jouw inkomensvoorziening betaald? Waarom zou een ZZPer of 'loonslaaf' iemand met een dergelijke mentaliteit moeten voorzien in een inkomen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef Basp1 het volgende:
Jawel hoor, alleen niet tegen het huidige loon/productiviteits-verhouding. Veel mensen in een sociale werkplaatsen krijgen een min of meer marktconform salaris, terwijl de productiviteit ver daaronder ligt. Die voeren trouwens echt niet dezelfde werkzaamheden uit, laat staan dezelfde productiviteit. Hetgeen hier wel beweerd word.
pi_129752221
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De huidige opzet van de sociale werkplaatsen werkt uitstroom dan ook tegen. Dat men dat eens radicaal anders gaat proberen waarbij iedereen die dat enigszins kan in 'normale' bedrijven aan het werk gaat lijkt me lang niet gek.
Jij bent toch ambtenaar, dus hebt geen last van winsten die je als bedrijf moet maken om maar voort te blijven bestaan. Ga eerst eens een paar jaar in het bedrijfsleven meedraaien voordat er nog meer van zulke onzin plannen uitgebroed worden door onze ambtenaren die gewoon vaak een totaal gebrek aan realiteitszin hebben. :D

Ik durf wel de weddenschap aan dat 80% van de huidige werkzame mensen in de sociale werkplaatsen nooit kunnen functioneren in een normaal bedrijf. Dus gaan we dadelijk 80% van werkzame mensen in de bijstand krijgen en vervolgens gaan de domme rechtsen weer klagen over nog meer tokkies op de stoep aan het bierdrinken.
pi_129752766
Er zijn te land teveel mensen de sociale werkplaatsen ingestopt die daar zeker niet jarenlang in hadden hoeven blijven te zitten. Dat is een gemeente als stadskanaal de sociale werkplaats de grootste werkgever is lijkt mij een teken dat het best anders kan en moet.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:10:52 #208
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129752815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij bent toch ambtenaar, dus hebt geen last van winsten die je als bedrijf moet maken om maar voort te blijven bestaan. Ga eerst eens een paar jaar in het bedrijfsleven meedraaien voordat er nog meer van zulke onzin plannen uitgebroed worden door onze ambtenaren die gewoon vaak een totaal gebrek aan realiteitszin hebben. :D

Ik durf wel de weddenschap aan dat 80% van de huidige werkzame mensen in de sociale werkplaatsen nooit kunnen functioneren in een normaal bedrijf. Dus gaan we dadelijk 80% van werkzame mensen in de bijstand krijgen en vervolgens gaan de domme rechtsen weer klagen over nog meer tokkies op de stoep aan het bierdrinken.
In india liggen de onrendabele, oudere en incompetente mensen gewoon in een hok op eten te wachten en slimme hardwerkende jonge mensen met kennis en ervaring blijven aan het werk
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129752955
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:09 schreef 99.999 het volgende:
Er zijn te land teveel mensen de sociale werkplaatsen ingestopt die daar zeker niet jarenlang in hadden hoeven blijven te zitten. Dat is een gemeente als stadskanaal de sociale werkplaats de grootste werkgever is lijkt mij een teken dat het best anders kan en moet.
Als bijvoorbeeld philps in stadkanaal was blijven zitten was dat de grootste werkgever gebleven. Dat hele grote werkgevers uit die regio vertrokken zijn is natuurlijk de andere kant van de medaille.
Zoals we ook duidelijk kunnen lezen in het volkskrant artikel hier over
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:23:42 #210
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129753139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:43 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

In principe ben je tegen werk, maar vind het helemaal oke dat een werkende jouw inkomensvoorziening betaald? Waarom zou een ZZPer of 'loonslaaf' iemand met een dergelijke mentaliteit moeten voorzien in een inkomen?

[..]

Omdat ik van mening ben dat iedereen recht heeft op voedsel en een dak boven zijn hoofd zonder verplichtingen. Of ben jij er zo-een die voedsel wat ergens over is liever niet aan een dakloze geeft omdat je vind dat hij er eerst voor moet werken? Maw laat maar lekker dood gaan as iemand niet wil werken.

Ik vind het bizar om te zien dat ik moet betalen om het te kunnen overleven op een planeet waar ik geboren ben.
Feyenoord!
pi_129753160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:10 schreef HD9 het volgende:

[..]

In india liggen de onrendabele, oudere en incompetente mensen gewoon in een hok op eten te wachten en slimme hardwerkende jonge mensen met kennis en ervaring blijven aan het werk
Dat is inderdaad de kant die we opmoeten. :')

Wat mensen nogal eens schijnen te vergeten in hun gespuug op de "onderklasse" is niet eens zozeer dat zij zelf ook het noodlot kunnen tegen komen door ziekte, ongeluk of economische of financiële tegenspoed, maar vooral dat men al jaren de onderklasse berooft van koopkracht, door uitbuiting met ZZP-constructies zoals bij Post NL, of door constructies waarvoor mensen voor een grijpstuiver aan het werk gezet kunnen worden met behoud van uitkering, of door mensen structurele onzekerheid te bieden mbt baanzekerheid.

Koopkracht die de ondernemers, en hoger opgeleiden net zo goed voelen in hun portemonnee door bestedingen die groeien of juist uitblijven, of door toenemende (on)veiligheid door verpaupering van de groep mensen met de minste baanzekerheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_129753635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als bijvoorbeeld philps in stadkanaal was blijven zitten was dat de grootste werkgever gebleven. Dat hele grote werkgevers uit die regio vertrokken zijn is natuurlijk de andere kant van de medaille.
Zoals we ook duidelijk kunnen lezen in het volkskrant artikel hier over
Een gemeente met dik 30.000 inwoners, dan zitten er onder die 2.000 echt wel een aantal die ander werk kunnen doen. En zo is het op veel meer plaatsen gegaan, ik zie liever dat mensen, met wat extra begeleiding en steun als dat nodig is, bij echte bedrijven aan de slag gaan dan maar hun werkzame leven bij een werkvoorziening slijten
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:46:06 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129753886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat ik van mening ben dat iedereen recht heeft op voedsel en een dak boven zijn hoofd zonder verplichtingen. Of ben jij er zo-een die voedsel wat ergens over is liever niet aan een dakloze geeft omdat je vind dat hij er eerst voor moet werken? Maw laat maar lekker dood gaan as iemand niet wil werken.

Ik vind het bizar om te zien dat ik moet betalen om het te kunnen overleven op een planeet waar ik geboren ben.
Jij hebt een nogal vreemd wereldbeeld. Wie denk je dat de huizen bouwt, of het voedsel verbouwt?

Als iedereen op de bank ging hangen omdat iedereen vindt dat hij moet kunnen overleven op een planeet waar hij geboren is, zouden er geen huizen zijn, geen eten, geen kleren, helemaal niks.

Je hebt pas 'recht' op andermans arbeid als je je eigen arbeid daarvoor ruilt. Dus als je geen zin hebt om zelf graan te verbouwen, tot bloem te malen, daarvan deeg te laten rijzen om vervolgens een brood te bakken dan zorg je dat je iets anders wel doet, waarmee je vervolgens bij de bakker er een brood voor ruilt.

Als niemand iets uitvoert, wordt er dus ook helemaal niks gemaakt, gebouwd of vervoerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_129753897
Dat is een krimpregio. Gevolg zal zijn mensen verhuizen naar de randstad of duitsland
pi_129754138
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een gemeente met dik 30.000 inwoners, dan zitten er onder die 2.000 echt wel een aantal die ander werk kunnen doen. En zo is het op veel meer plaatsen gegaan, ik zie liever dat mensen, met wat extra begeleiding en steun als dat nodig is, bij echte bedrijven aan de slag gaan dan maar hun werkzame leven bij een werkvoorziening slijten
Ik zie niets erin om mensen maar verplicht te werk gaan stellen, of werkgevers te verplichten een bepaald percentage arbeidsgehandicapten aan te nemen. Een rolstoelmedwerker die wil vaak nog wel maar de mensen met een IQ van < 80 dat is een heel ander verhaal die hebben vaak meer begleiding nodig dan dat er productief werk uit zal komen.

De armoede val wanneer je gaat werken vanuit de bijstand die er nog steeds is en waarover de SP al 10 jaar dat opmerkt daaraan hebben alle linkse en rechtse schreeuwers nog steeds niets gedaan.

Mensen gaan pas werken als het lonend wordt ten opzichte van een uitkering. Dat is nog steeds niet het geval.
pi_129754431
Ik heb het ook niet zo op dat verplichten. Maar ik zie wel dat de sociale werkvoorziening in haar huidige vorm niet voort kan blijven bestaan.
pi_129754465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:53 schreef Basp1 het volgende:
De armoede val wanneer je gaat werken vanuit de bijstand die er nog steeds is en waarover de SP al 10 jaar dat opmerkt daaraan hebben alle linkse en rechtse schreeuwers nog steeds niets gedaan.
Dat is natuurlijk niet zo raar. Links wil de armoedeval wegnemen door de lage inkomen nog meer te steunen en rechts wil de armoedeval wegnemen door de uitkeringen te verlagen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:06:34 #218
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129754591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij hebt een nogal vreemd wereldbeeld. Wie denk je dat de huizen bouwt, of het voedsel verbouwt?

Als iedereen op de bank ging hangen omdat iedereen vindt dat hij moet kunnen overleven op een planeet waar hij geboren is, zouden er geen huizen zijn, geen eten, geen kleren, helemaal niks.

Je hebt pas 'recht' op andermans arbeid als je je eigen arbeid daarvoor ruilt. Dus als je geen zin hebt om zelf graan te verbouwen, tot bloem te malen, daarvan deeg te laten rijzen om vervolgens een brood te bakken dan zorg je dat je iets anders wel doet, waarmee je vervolgens bij de bakker er een brood voor ruilt.

Als niemand iets uitvoert, wordt er dus ook helemaal niks gemaakt, gebouwd of vervoerd.
Ik zeg niet dat er niks uitgevoerd moet worden en dat mensen de hele dag op de bank moeten gaan hangen. Daar heb ik het helemaal niet over gehad. Ik vind gewoon dat iedereen het recht heeft op voedsel en onderdak. Klaar. Dat is een universeel recht.

Er zijn zat mensen die het leuk vinden om huizen te bouwen of broden te bakken of groentes te kweken.
Feyenoord!
pi_129754691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo raar. Links wil de armoedeval wegnemen door de lage inkomen nog meer te steunen en rechts wil de armoedeval wegnemen door de uitkeringen te verlagen.
Hoe moeilijk wil je het hebben, gewoon de belasting voor tussen minima en modaal verlagen naar 0% ( de premies ook dus )
pi_129754850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niks uitgevoerd moet worden en dat mensen de hele dag op de bank moeten gaan hangen. Daar heb ik het helemaal niet over gehad. Ik vind gewoon dat iedereen het recht heeft op voedsel en onderdak. Klaar. Dat is een universeel recht.
Ga jij extra hard werken zodat alle dakloze en hongerige Afrikanen een dak boven hun hoofd en een bord met voedsel hebben?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:18:19 #221
38496 Perrin
pi_129754941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:06 schreef Japie77 het volgende:

Ik vind gewoon dat iedereen het recht heeft op voedsel en onderdak. Klaar. Dat is een universeel recht.
Het lastige is dat wat jij vindt inhoudt anderen voor jouw 'universele' recht moeten werken. Da's een beetje krom, vind je niet? Dat je van anderen eist dat ze voor jou werken terwijl jij daar niks tegenoverstelt.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:20:01 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129754985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ga jij extra hard werken zodat alle dakloze en hongerige Afrikanen een dak boven hun hoofd en een bord met voedsel hebben?
We kunnen al heel veel door robots laten doen. Ze kunnen zelfs hele huizen 3D printen nu. En we kunnen enorm veel beroepen afschaffen. Al de reclame, de hele financiele tak, enorm veel van die diensten beroepen voegen helemaal niks toe aan onze maatschappij.
Feyenoord!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:21:29 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129755021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het lastige is dat wat jij vindt inhoudt anderen voor jouw 'universele' recht moeten werken. Da's een beetje krom, vind je niet? Dat je van anderen eist dat ze voor jou werken terwijl jij daar niks tegenoverstelt.
Ik eis helemaal niks van niemand. Ik zie gewoon graag een meer eerlijker, en beschaafdere wereld waarin de nadruk ligt op gezondheid, samenwerken etc ipv angst en oorlog.
Feyenoord!
pi_129755114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

We kunnen al heel veel door robots laten doen. Ze kunnen zelfs hele huizen 3D printen nu. En we kunnen enorm veel beroepen afschaffen. Al de reclame, de hele financiele tak, enorm veel van die diensten beroepen voegen helemaal niks toe aan onze maatschappij.
Hoe helpt het afschaffen van reclame en de financiele tak hongerige daklozen in Afrika?
pi_129755152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ze dan toch weer lasten moeten verzwaren dan maar ZZPers. Die hebben toch nog genoeg vlees op de botten.
Dit is echt onzin; zzp'ers betalen dan wel geen premie, waardoor ze ook geen recht op ww en wia hebben... en vlees op de botten... ben je wel lekker.. als een zzp-er maar voor 10 uur werk heeft werkt ie ook maar 10 uur, zonder de zzp-ers was de werkloosheid allang hoger.. nee, zzp-ers zwaarder belasten is een heel erg slecht plan.. dan krijg je ze betalen wel belasting , maar hebben geen recht op ww enz
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:26:54 #226
38496 Perrin
pi_129755189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik eis helemaal niks van niemand. Ik zie gewoon graag een meer eerlijker, en beschaafdere wereld waarin de nadruk ligt op gezondheid, samenwerken etc ipv angst en oorlog.
Wat is er eerlijk aan dat een groot deel van een bevolking niks doet, terwijl de rest van de bevolking alles voor ze regelt? Ik vind het behoorlijk onbeschaafd om maar te verwachten dat anderen alles voor je doen zonder dat je er zelf wat tegenoverstelt.

En samenwerken? Waar stel jij samenwerking voor? Jij stelt voor dat een groot deel van de bevolking niks doet, terwijl de rest dit mogelijk maakt. Dat heeft niks met samenwerken te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 06-08-2013 16:27:47 ]
pi_129755198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zinloze woorden die niets betekenen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129755267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat in Mei 2012 Italie het hoogste werkloosheidsgehalte had sinds 1977 met 12.2% Net een jeugdwerkloosheid van 40%

Waar gaat dit (serieus) eindigen?
bij een algehele werkloosheid van 30% en een jeugdwerkloosheid van 80% in de hele europese unie ?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:08:15 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129756695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hoe helpt het afschaffen van reclame en de financiele tak hongerige daklozen in Afrika?
Je moet het gehele plaatje bekijken. We hebben nu onwijs veel banen waar we niks aan hebben. Als al die mensen bezig gaan met huizen bouwen en voedsel verbouwen kunnen we veel meer overvloed creeeren.
Feyenoord!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:09:01 #230
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129756727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat is er eerlijk aan dat een groot van een bevolking niks doet, terwijl de rest van de bevolking alles voor ze regelt? Ik vind het behoorlijk onbeschaafd om maar te verwachten dat anderen alles voor je doen zonder dat je er zelf wat tegenoverstelt.

En samenwerken? Waar stel jij samenwerking voor? Jij stelt voor dat een groot deel van de bevolking niks doet, terwijl de rest dit mogelijk maakt. Dat heeft niks met samenwerken te maken.
Waar heb ik gezegd dat een groot deel van de bevolking niks doet?
Feyenoord!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:09:34 #231
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129756753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:27 schreef waht het volgende:

[..]

Zinloze woorden die niets betekenen.
Streven naar een betere wereld is zinloos?
Feyenoord!
pi_129756884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In dit subforum is het streven naar zoveel mogelijk eigen gewin zonder rekening te houden met de rest van de wereld het hoogste haalbare. 8-)
pi_129759794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In dit subforum is het streven naar zoveel mogelijk eigen gewin zonder rekening te houden met de rest van de wereld het hoogste haalbare. 8-)
Je draait de rollen om, want dat is juist wat japie77 en een hele hoop andere onproductieve doen. Zij draaien de principes van sociaalheid om en diegene die ongewenst onproductief is (ziekte, weinig capaciteiten, werkloosheid door economische redenen, dus geen flutstudies e.d.) worden daar de dupe van. Daar word nu ook op bezuinigd, omdat japie77 en vele andere misbruik van het sociale stelsel maken.

En de productieve bevolking die dat bekostigen, maar die tellen niet mee in de wereld van japie77 en co. Zij werken immers met plezier en zijn bevoorrecht in zijn ogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 06-08-2013 17:56:15 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:08:13 #234
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129760391
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:48 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Je draait de rollen om, want dat is juist wat japie77 en een hele hoop andere onproductieve doen. Zij draaien de principes van sociaalheid om en diegene die ongewenst onproductief is (ziekte, weinig capaciteiten, werkloosheid door economische redenen, dus geen flutstudies e.d.) worden daar de dupe van. Daar word nu ook op bezuinigd, omdat japie77 en vele andere misbruik van het sociale stelsel maken.

En de productieve bevolking die dat bekostigen, maar die tellen niet mee in de wereld van japie77 en co. Zij werken immers met plezier en zijn bevoorrecht in zijn ogen.
Lol. Wat een conclusies. Maar wel enorm fout want ik heb gewoon een baan en je trekt ook nog andere conclusies die niet kloppen.
Feyenoord!
pi_129760665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als het doel onhaalbaar is moet de weg ernaar het doel zijn, en de weg die jij voordraagt zal uiteindelijk niemand baten. Mensen worden van nature beoordeeld naar wat ze produceren, dat is geen cynisch plan van overheden of bedrijven, maar een logisch gevolg van hoe mensen leven.

Je kunt je best afscheiden van de moderne samenleving maar je gaat niemand behoeden voor productiviteit, en vervolgens zul je zelf voldoende productief moeten zijn om je eigen levenswijze te onderhouden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129761193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:08 schreef Japie77 het volgende:
Lol. Wat een conclusies. Maar wel enorm fout want ik heb gewoon een baan en je trekt ook nog andere conclusies die niet kloppen.
Excuses voor het onderschatten van je persoonlijke (gedwongen) arbeidsethos, maar je opvattingen deden me het een en ander vermoeden. Punt blijft dat bewust onproductieve personen juist diegene zijn met een gebrek aan sociaal bewustzijn en een bom leggen onder het sociale stelsel. Mijn eigen ervaring, maar ook conclusies van onafhankelijke rapporten geven aan dat dat een aanzienlijk deel is. De vraag is enkel of je het iemand kwalijk kan nemen als het gefaciliteerd word én vaak ook nog in financieel opzicht positief of maar licht nadelig is.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:03:40 #237
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129825888
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 12:24 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, want het gaat beter met Griekenland:

http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=tw-share&_r=0

Overigens lag het overladen van de Grieken met geld ook aan Europa volgens een Griek uit het stuk:

[..]

http://www.telegraaf.nl/d(...)opt_verder_op__.html

quote:
do 08 aug 2013, 11:28
Griekse werkloosheid loopt verder op

ATHENE (AFN) - De werkloosheid in Griekenland is in mei weer gestegen.

Het percentage van de beroepsbevolking dat zonder werk zit, kwam in deze maand uit op 27,6. In april was dat nog 27 procent, terwijl de werkloosheid in mei 2012 op 23,8 procent stond.
Dat maakte het Griekse bureau voor de statistiek donderdag bekend. De cijfers hebben betrekking op personen tussen de 15 en 74 jaar.

He aantal mensen zonder baan nam in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar met 193.668 toe. Het aantal personen dat nog wel een baan heeft nam juist met 171.356 af. Vooral het aantal jongeren tussen de 15 en 24 jaar zonder werk nam flink toe ten opzichte van mei 2012. Toen lag de werkloosheid bij deze groep op 55,1 procent. Afgelopen mei was dat 64,9 procent. In de andere leeftijdscategorieën was de stijging minder fors.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:43:55 #238
38496 Perrin
pi_129827022
quote:
Veel schippers binnenvaart in financiële problemen

Driekwart van de schippers op grote binnenvaartschepen verkeert in financiële problemen. Directeur Erik van Toor van de Binnenvaart Branche Unie zegt dat "een groot deel van deze schippers kan de aflossingen op hun hypotheek niet voldoen". Een deel kan zelfs de rente niet betalen.

De crisis onder schippers op grote binnenvaartschepen die ‘droge lading’ als grondstoffen en containers vervoeren, wordt veroorzaakt door de aanhoudende economische malaise en een grote overcapaciteit. Die overcapaciteit is ontstaan doordat tussen 2002 en 2008 veel geld is geïnvesteerd in grote schepen met een lengte van meer dan 86 meter die grondstoffen of containers vervoeren. "Er is veel lucht in de sector gepompt”, zegt Van Toor. In totaal gaat het om zo’n 1.100 schepen.
Zou ook dit gefinancieerd zijn met van die scheeps-CVs die de afgelopen jaren onder meer via radioreclame aan de man werden gebracht? Of zijn die alleen voor zeecontainervaart?
pi_129838040
In hoeverre is het eigenlijk aannemelijk dat de cyclus van crisissen zich doorzet?
Want iedere 8 jaar ofzo zou er een moeten zijn? dan zou je in 2016 een nieuwe crisis moeten hebben terwijl het dan juist weer een beetje gaat lopen.

Of is het aannemelijker dat doordat deze depressie heel lang is, de volgende pas 8 jaar vanaf nu komt, in 2021?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_129838883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:15 schreef MouzurX het volgende:
In hoeverre is het eigenlijk aannemelijk dat de cyclus van crisissen zich doorzet?
Want iedere 8 jaar ofzo zou er een moeten zijn? dan zou je in 2016 een nieuwe crisis moeten hebben terwijl het dan juist weer een beetje gaat lopen.

Of is het aannemelijker dat doordat deze depressie heel lang is, de volgende pas 8 jaar vanaf nu komt, in 2021?
https://www.doijerkalff.n(...)ndratieff-cycle.jpeg
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:48:09 #242
38496 Perrin
pi_129840786
Dat kondratieff-gedoe valt wat mij betreft toch echt in dezelfde categorie als wichelroedelopen, horoscopen, homeopathie en auralezen..

Er is iig weinig wetenschappelijks aan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:17:16 #243
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_129860153
Duitsland boert nog altijd zeer goed:

quote:
Sterke groei Duitse economie verwacht

De Duitse economie is in het tweede kwartaal waarschijnlijk sterk gegroeid. Dat meldde het Duitse ministerie van Economische Zaken vrijdag.

''De Duitse economie is fors gegroeid in het voorjaar. Nadat de economie in het eerste kwartaal vanwege het slechte weer zwak groeide, was in het tweede kwartaal sprake van een groeispurt door inhaaleffecten'', concludeert het ministerie.

In het eerste kwartaal groeide de grootste economie van Europa met slechts 0,1 procent op kwartaalbasis.

Op 14 augustus komen cijfers naar buiten over de groei van de Duitse economie in het afgelopen kwartaal. De groeiramingen van economen lopen uiteen van 0,6 tot 1 procent.
NU.nl
Say what?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:47:56 #244
38496 Perrin
pi_129865431
quote:
Griekse werkloosheid loopt verder op

ATHENE (AFN) - De werkloosheid in Griekenland is in mei weer gestegen. Het percentage van de beroepsbevolking dat zonder werk zit, kwam in deze maand uit op 27,6. In april was dat nog 27 procent, terwijl de werkloosheid in mei 2012 op 23,8 procent stond. Dat maakte het Griekse bureau voor de statistiek donderdag bekend. De cijfers hebben betrekking op personen tussen de 15 en 74 jaar.

Het aantal mensen zonder baan nam in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar met 193.668 toe. Het aantal personen dat nog wel een baan heeft nam juist met 171.356 af. Vooral het aantal jongeren tussen de 15 en 24 jaar zonder werk nam flink toe ten opzichte van mei 2012. Toen lag de werkloosheid bij deze groep op 55,1 procent. Afgelopen mei was dat 64,9 procent. In de andere leeftijdscategorieën was de stijging minder fors.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:48:02 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129881781
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:15 schreef MouzurX het volgende:

We zitten nog in een crisis die langzaam voortwoekert en we gaan hier ook niet uitkomen als er niks veranderd. Het zit ingebakken in dit systeem dat we nu meer en meer moeten gaan bezuinigen aangezien zelfs landen nu tot over hun oren in de schulden zitten en burgers dus uitgeknepen worden tot ze 100% van hun inkomen moeten inleveren.

Of het monetaire stelsel moet veranderd worden. Maar daar zijn nog veel te weinig mensen voor en zeker politici en bedrijfsleven niet aangezien voor de mensen die bovenaan zitten dit een prima situatie is.
Feyenoord!
pi_129889327
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

We zitten nog in een crisis die langzaam voortwoekert en we gaan hier ook niet uitkomen als er niks veranderd. Het zit ingebakken in dit systeem dat we nu meer en meer moeten gaan bezuinigen aangezien zelfs landen nu tot over hun oren in de schulden zitten en burgers dus uitgeknepen worden tot ze 100% van hun inkomen moeten inleveren.

Of het monetaire stelsel moet veranderd worden. Maar daar zijn nog veel te weinig mensen voor en zeker politici en bedrijfsleven niet aangezien voor de mensen die bovenaan zitten dit een prima situatie is.
Beetje inhoudelijke onzin, even afgezien de afzichtelijke spellingsfouten die doen vermoeden dat de onderbuik het wint van de feiten...... wat is het nut van dit soort troep is de oprechte vraag? 100% nog wel :W
so long and thanks for all the fish
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:29:33 #247
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129895477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beetje inhoudelijke onzin, even afgezien de afzichtelijke spellingsfouten die doen vermoeden dat de onderbuik het wint van de feiten...... wat is het nut van dit soort troep is de oprechte vraag? 100% nog wel :W
LOL. Erg goeie argumenten. Als jij mensen wil beledigen om jezelf beter te voelen prima maar hier gaat het over discussieren.

Zoals ik al vaker heb aangegeven is er in dit monetaire stelsel plaats voor twee dingen:
1. Groei en economische voorspoed wat betekent dat er heel veel geld uitgeleend word.
2. Krimp en economische neergang wat betekent dat de leningen terugbetaald moeten worden.

We zitten nu in nr 2 en daar komen we niet uit tenzij er weer meer geld geleend gaat worden of zoals ik zei een ander monetair stelsel.

Als je nog een keer reageert graag inhoudelijk. :)
Feyenoord!
pi_129896773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

LOL. Erg goeie argumenten. Als jij mensen wil beledigen om jezelf beter te voelen prima maar hier gaat het over discussieren.

Zoals ik al vaker heb aangegeven is er in dit monetaire stelsel plaats voor twee dingen:
1. Groei en economische voorspoed wat betekent dat er heel veel geld uitgeleend word.
2. Krimp en economische neergang wat betekent dat de leningen terugbetaald moeten worden.

We zitten nu in nr 2 en daar komen we niet uit tenzij er weer meer geld geleend gaat worden of zoals ik zei een ander monetair stelsel.

Over wie heb je het als je praat over 'we'? Nederland?

Volgens mij is in Nederland het geval dat wij afhankelijk zijn van het buitenland op dit moment, dat het financieel niet helemaal netjes is gegaan is iedereen het wel over eens. Maar jij doet alsof we hier in Zimbabwe zitten, terwijl ze daar ervan dromen om in onze situatie te zitten.
pi_129897384
Best leuk om te lezen dat zo'n gare bank als de ING het in de WSJ heeft over dat ze het waarschijnlijk niet goed gaan doen komende tijd vanwege de slechte economie van Nederland en dat de lichtpuntjes met name buiten Nederland liggen :- ) maar dan wel blaten dat ze zichzelf willen verkleinen tot retail bank in Europa met als main target Nederland.

Ik heb gewoon het gevoel dat wij Nederlanders als het politieke sukkeltje van de klas overkomen en dat we sociaal echt horken zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129898170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je bedoelde "burgers dus uitgeknepen worden tot ze 100% van hun inkomen moeten inleveren" als inhoudelijk? :D

Hoeveel van die 'het komt nooit meer goed' momenten heeft de mensheid gekend? Het is een wonder dat we nog op deze aardbol rondlopen ;) Gaat het een paar jaar wat minder goed, stort dat meteen alles in elkaar?

Was dat inhoudelijk genoeg voor je?
so long and thanks for all the fish
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')