tong80 | zondag 14 juli 2013 @ 15:23 |
PUTTEN - Een 68-jarige fietsster in Putten is zondagmiddag overleden na een aanrijding met een wielrenner. Dat heeft de politie laten weten. De dame uit Veenendaal reed rond 12.00 uur op het fietspad in de Voorthuizerstraat richting Putten, toen ze door nog onbekende oorzaak in botsing kwam met één van de drie wielrenners die haar pad kruisten. Een opgeroepen traumahelikopter kon de vrouw niet meer redden. De wielrenner in kwestie, een 35-jarige man uit Veenendaal, is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis http://www.telegraaf.nl/b(...)n__vrouw_dood__.html ![]() | |
Mirjam | zondag 14 juli 2013 @ 15:23 |
Altijd weer gedonder met die asociale wielrenners ![]() | |
Woestijnvos | zondag 14 juli 2013 @ 15:26 |
Dat krijg je met die wielerterroristen. | |
Prof_Hoax | zondag 14 juli 2013 @ 15:26 |
Met 30+ kmh is geen goed idee voor op de fietspaden. Sterkte aan nabestaande ![]() | |
Disana | zondag 14 juli 2013 @ 15:26 |
Dit inderdaad. | |
GVU | zondag 14 juli 2013 @ 15:29 |
Kutwielrenners ook altijd ![]() | |
Dven | zondag 14 juli 2013 @ 15:34 |
Jeej, weer een topic over de enige sporter waar de fokker een nog grotere hekel heeft dan aan een voetballer. De wielrenner. KKdom altijd ![]() | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 15:35 |
Wielrenners met hun 'suele geschoren benen, ![]() | |
Azorius | zondag 14 juli 2013 @ 15:36 |
Dit. Met een noodgang over de fietspaden scheuren, iedereen van de sokken rijden en gaan schelden als iemand zich rot schrikt. Idioten. Triest dit. | |
nattermann | zondag 14 juli 2013 @ 15:38 |
Was die wielrenner maar overleden ![]() | |
tong80 | zondag 14 juli 2013 @ 15:40 |
Heb het laatst hier in het centrum meegemaakt. Zag geen auto's en hoorde niks. Komen er plots wielrenners aangescheurd. Ik nam gewoon een bocht en kwaad dat die vent me aankeek. ![]() | |
Ferdo | zondag 14 juli 2013 @ 15:40 |
Typerend dat je kennelijk dat kk moet toevoegen... Verder zíjn amateurwielrenners vaak wel dusdanig arrogant dat je je afvraagt of ze iets te compenseren hebben. Laten we zeggen dat die antipathie tegen dit soort figuren toch ergens vandaan komt. | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 15:44 |
Goede zaak. | |
Dven | zondag 14 juli 2013 @ 15:50 |
Jaloezie | |
Ferdo | zondag 14 juli 2013 @ 15:53 |
Waarop dan? Hun kennis van de verkeersregels, dan wel het vermogen om deze toe te passen zullen niet echt een bron van jaloezie kunnen zijn. | |
Dagonet | zondag 14 juli 2013 @ 15:53 |
Neuh, meer het feit dat ze menen dat het fietspad en aangrenzend voetpad voor hen alleen zijn, dat iedereen voor ze moet wijken, je gaat maar de berm in want zíj komen eraan. Is er geen fiets- en voetpad, dan gelden die regels ook voor automobilisten. Wielrenners hebben voorrang op alles en iedereen en rood licht is al reden tot vloeken. | |
Dven | zondag 14 juli 2013 @ 15:55 |
Sowieso, als zo'n traag mokkel niet opzij gaat dan krijgt ze van mij ook een zetje. Niet meer dan normaal, zelfde geldt voor karten e.d. | |
Bismarck | zondag 14 juli 2013 @ 15:56 |
http://nos.nl/artikel/529(...)ijdt-na-botsing.html 17 jaar... ![]() | |
nattermann | zondag 14 juli 2013 @ 15:57 |
Jammer voor die jongen, maar wat heeft dat precies te maken met dit nieuwsartikel? | |
Ferdo | zondag 14 juli 2013 @ 15:58 |
Jij bent dus ook zo'n aso? | |
Pietverdriet | zondag 14 juli 2013 @ 15:59 |
Wielrenners, die altijd maar denken dat verkeersregels niet voor hun gelden. Walgelijk groepsgedrag | |
GewoneMan | zondag 14 juli 2013 @ 16:02 |
dat is een andere wielrenner ![]() ik snap best dat wielrenners graag hun sport willen uitoefenen, wellicht komt hun droom om deel te nemen aan de tour de dope dan eens uit. echter zijn brommers van het fietspad gehaald omdat ze te snel gingen en het gevaarlijk was een wielrenner gaat ook heel hard en is ook nogeens erg stil. dit is een recept voor nare ongevallen, het valt me nog mee dat dit niet vaker gebeurd ![]() | |
Dagonet | zondag 14 juli 2013 @ 16:05 |
Misschien moeten we maar eens beginnen met een maximum snelheid voor fietsers. | |
Snowsquall | zondag 14 juli 2013 @ 16:05 |
idd ![]() | |
Perrin | zondag 14 juli 2013 @ 16:05 |
Gare sport, een beetje in het weekend met een grote bek fietsende families van het fietspad rijden. | |
Bismarck | zondag 14 juli 2013 @ 16:06 |
Dat dergelijke ongelukken altijd tragisch zijn en dat je jouw verwensing dat de wielrenner had moeten overlijden in plaats van de fietser beter achterwege had kunnen laten. Het getuigt van een laag ethisch normbesef en het is een domme opmerking. | |
Dagonet | zondag 14 juli 2013 @ 16:10 |
Tragisch en te voorkomen. Als de wielrenners meer voorzichtigheid betrachten loopt iedereen minder risico. In dat ongeluk wat jij noemde treft de automobilist iig geen blaam, volgens de politie. | |
lily | zondag 14 juli 2013 @ 16:11 |
triest nieuwsIk moest een keer in mijn auto vol voor een wielrenner op de rem omdat hij doorschoot door het rode licht en ik rechtsaf ging. Ik had hem daarom bijna op mijn motorkap. Als dank gaf hij ook nog eens een enorme klap met zijn hand op mijn motorkap voordat hij weer wegstoof ![]() | |
Bismarck | zondag 14 juli 2013 @ 16:12 |
Ik spreek me niet uit over de schuldvraag. Ik wijs alleen er op dat het achterlijk is om doodverwensingen te plaatsen. | |
Dagonet | zondag 14 juli 2013 @ 16:13 |
Hij wenste niemand dood, hij zegt alleen dat als er dan toch iemand dood moest, dan liever de wielrenner dan de vrouw van bijna 70. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 16:14 |
Dat helpt als ze met een open botbreuk op de operatietafel liggen. | |
WH141 | zondag 14 juli 2013 @ 16:16 |
Slechte troll of je kan niet lezen. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 16:20 |
Oplossing is wielrenners op de rijbaan laten fietsen, zonder basale mensenrechten. | |
Syntos | zondag 14 juli 2013 @ 16:21 |
Kijken of zij het leuk vinden als er iemand met achterlijke snelheden langs ze rijd ![]() | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 16:22 |
Even een tikje geven met de buitenspiegel. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 16:33 |
Maximum snelheid om op het fietspad te rijden. Geen slecht idee. Verder gewoon eens bekeuren, de meeste hebben al geen bel op de fiets bv. | |
Bismarck | zondag 14 juli 2013 @ 16:34 |
In welk geval het zware mishandeling is, al dan niet met voorbedachten rade. Afhankelijk van het letsel van het slachtoffer staat daar 8 tot 15 jaar celstraf op. Misschien moet je zelf eens een rondje gaan fietsen in plaats van domme opmerkingen op het Fok forum te maken. Het is mooi weer en het is wetenschappelijk aangetoond dat beweging goed voor je is. Verschillende studies wijzen ook uit dat je van bewegen slimmer wordt. Dat is een mooi neveneffect van bewegen. | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 16:35 |
![]() | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 16:37 |
Dank voor deze wijze les. | |
Syntos | zondag 14 juli 2013 @ 16:38 |
En fietsers de bosjes intrappen is wel normaal ![]() Ga lekker naar een circuit als je zo graag wil racen op de fiets, niemand die last van jou heeft, en jij last van niemand. | |
-0- | zondag 14 juli 2013 @ 16:40 |
Je weet de oorzaak in tegenstelling tot het artikel al wel? | |
Wokkel | zondag 14 juli 2013 @ 16:42 |
Smal fietspad, bochtig en ook nog eens twee richtingen. Niet zo heel gek dat mensen dan botsen.![]() http://www.112barneveld.n(...)erongelukt-in-putten ![]() http://www.omroepgelderla(...)ten.htm#.UeK47vmnqic | |
nattermann | zondag 14 juli 2013 @ 16:43 |
Dit dus. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 16:47 |
En die 3 wielrenners reden achter elkaar of naast elkaar ? In dit geval was die wielrenner goed fout en langzaam zal hij ook niet gereden hebben. Sowieso veels te smal om hard te rijden daar. | |
tong80 | zondag 14 juli 2013 @ 16:49 |
In elkaars richting. Ik slinger ook wel eens een beetje naar links op het fietspad. Dan wordt er achter me getoeterd of gebeld en ga ik aan de kant. ![]() | |
Ringo | zondag 14 juli 2013 @ 16:49 |
Wielrenners, de SS'ers van de openbare weg. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 16:50 |
Ja alleen die wielrenners schreeuwen alleen, want een bel hebben ze niet. | |
Wokkel | zondag 14 juli 2013 @ 17:05 |
Mag ik je duim zien, hij is schijnbaar nogal groot?
| |
Starm | zondag 14 juli 2013 @ 17:05 |
![]() Laat me raden ze reden met ze tweeën of drieën naast elkaar. Weinig verkeersinzicht van die drieën | |
Dven | zondag 14 juli 2013 @ 17:08 |
Tuurlijk. Bij het neergaan ook nog even een flinke fluim geven. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 17:08 |
Het is toch een discussie forum hier ? Ik schets een mogelijke oorzaak. Als je zelf fietst, weet je hoe wielrenners fietsen. En als (ALS) ze met zijn drieen naast elkaar fietsen, zijn ze fout, want dat mag niet. En je kan zelf ook inzien dat je op een smal fietspad niet hard kan rijden, wat WELLICHT wel is gebeurt, want als 2 normale fietsers botsen zijn er vaak geen doden. Zo'n raar idee is het niet.
| |
Wokkel | zondag 14 juli 2013 @ 17:10 |
Een discussieforum is wat anders als een sprookjesforum. Dat is geen schets van een mogelijke oorzaak, dat is een aanname gefundeerd op niets. Je verzint de dingen waar je bij staat, moeten we gaan discussieren over jouw verzinsels? | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 17:11 |
Nee laten we het hebben over jouw mening. Wat is er volgens jou mogelijk gebeurt ? | |
Wokkel | zondag 14 juli 2013 @ 17:14 |
Ze zijn met elkaar in botsing gekomen. Er zijn zoveel oorzaken te verzinnen dat ik niet inzie wat het nut is om ze allemaal op te noemen. Wacht gewoon rustig het onderzoek af. | |
Balpenn | zondag 14 juli 2013 @ 17:25 |
Wat een vooroordelen weer, ipv mee te leven met de betrokkenen en nabestaanden maar nee hoor wielrenner dit, dat. Als je je zo stoort aan de wielrenners, waarom trek je er dan niet een van zijn fiets en maak je hem eens duidelijk hoe je over hem denkt ipv hier? Of wacht, zolderautisten. Mietjes ![]() | |
Poepje-miauw | zondag 14 juli 2013 @ 17:27 |
mijn god, wielrenners ![]() | |
Syntos | zondag 14 juli 2013 @ 17:27 |
Hypocriet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Syntos op 14-07-2013 17:39:07 ] | |
Janneke141 | zondag 14 juli 2013 @ 17:29 |
Fietsende bejaarden met het reactievermogen van een verdoofde olifant ![]() | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 17:30 |
Inderdaad. | |
Pietverdriet | zondag 14 juli 2013 @ 17:31 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victim | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 17:31 |
Wielrenners zijn de bontkraagjes van de weg. | |
Janneke141 | zondag 14 juli 2013 @ 17:32 |
Niet wat ik bedoel. Op basis van het artikel in de OP is gewoon niet duidelijk wie er schuldig is aan het ongeval. Het geven van vooroordelen over bepaalde groepen in het verkeer is niet zo moeilijk. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 17:33 |
Feit blijft dat weinig mensen een overreden wielrenner zullen helpen, sterker ze zullen er overheen blijven rijden. | |
Pietverdriet | zondag 14 juli 2013 @ 17:35 |
Jaja, lul er maar omheen | |
Bismarck | zondag 14 juli 2013 @ 17:44 |
![]()
| |
Fides | zondag 14 juli 2013 @ 17:46 |
Wie weet ging de vrouw wel door rood of stak ze over zonder voorrang te verlenen? | |
Fides | zondag 14 juli 2013 @ 17:47 |
Hahaha:') | |
marcb1974 | zondag 14 juli 2013 @ 17:48 |
Valt me nog mee hoe weinig zoiets gebeurt. De wielrenners doen soms echt hun best om zo asociaal mogelijk door het verkeer te gaan. | |
Starm | zondag 14 juli 2013 @ 17:48 |
Dat lijkt mij sterk als ik de ongevalslocatie bekijk ![]() | |
Syntos | zondag 14 juli 2013 @ 17:48 |
En daarom moet je inschatten en uitkijken, ongeacht of je voorrang hebt of niet. Het gebeurt al vaak genoeg dat auto's geen voorrang geven waar het wel hoort, laat staan fietsers. | |
PizzaMizza | zondag 14 juli 2013 @ 17:48 |
Dit dus. Was die wielrenner maar dood gegaan ipv de fietser. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 17:48 |
Ja mij ook. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 17:49 |
Tuurlijk moet je altijd uitkijken, maar dat geldt ook voor wielrenners en die doen dat vaak genoeg niet, terwijl ze wel harder rijden. | |
Fides | zondag 14 juli 2013 @ 17:50 |
Klopt, maar ik zie wielrenners zich vaak misdragen op de fiets, maar gewoon dagjesmensbejaarden nog veel vaker. Die slaan af, of remmen ook op de meest bizarre plekken om onduidelijke redenen.... | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 17:51 |
Het liefst met een John Deere trekker. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 17:51 |
Dat kunnen we dus regelen door wielrenners tussen de auto's te zetten. Dat veroorzaakt wellicht wat krassen, maar de enige slachtoffers zullen de wielrenners zijn. | |
Starm | zondag 14 juli 2013 @ 17:51 |
Exact, echter is dat voor vele normale fietsers en wielrenners een moeilijk iets. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 17:53 |
Zeker waar, ik fiets ook harder dan de meeste en bij het passeren of naderen minder ik al vaart, want sommige halen de gekste fratsen uit. | |
PizzaMizza | zondag 14 juli 2013 @ 17:54 |
Goed voorstel. Alleen, slachtoffers noem ik wielrenners sowieso nooit. Dusja. | |
Syntos | zondag 14 juli 2013 @ 17:54 |
En dat is mijn probleem met wielrenners. Ze gaan veel te hard op plekken waar het gewoon te gevaarlijk is. Ik ben het totaal met je eens dat het zwaar irritant is als er weer zo'n klapmongool midden op het fietspad plots stopt, maar mits je normale snelheden hanteert op fietspaden blijft het meestal bij irritatie ipv een ongeluk. En dit inderdaad ![]() | |
Maron | zondag 14 juli 2013 @ 18:05 |
Ah..de wielrenners-'sport'..ik kan er niet genoeg van krijgen.. http://sport.nl.msn.com/a(...)-wielersport#image=8 | |
Twiitch | zondag 14 juli 2013 @ 18:15 |
altijd van die midlife crisis figuren die ff met 40 km/u over een fietspad gaan knallen ![]() | |
PizzaMizza | zondag 14 juli 2013 @ 18:39 |
Ik voel vreugde als ik naar zulke foto's kijk... | |
Maron | zondag 14 juli 2013 @ 18:50 |
Nŕh..vreugde is een groot woord, maar als ik de capriolen en het autoritaire gedrag van die gasten zie, dan kan ik er geen medelijden mee hebben als ze op hun plaat gaan..;) | |
DjinN | zondag 14 juli 2013 @ 19:09 |
Okay weten nog niet precies wat er is gebeurd maar meteen oordelen we en nemen we meteen aan dat de wielrenner de schuld is? ![]() ![]() | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 19:10 |
![]() | |
Maron | zondag 14 juli 2013 @ 19:16 |
Praatjes..oftewel Paroles.. | |
Weltschmerz | zondag 14 juli 2013 @ 19:21 |
De fietsbel zal wel weer te zwaar/ niet aerodynamisch genoeg zijn geweest. Maar het kan natuurlijk best dat ze daar rustig aan het fietsen waren en dat het gewoon een ongelukkig letsel was bij een botsing die beschaafde fietsers ook had kunnen overkomen. | |
Revanches | zondag 14 juli 2013 @ 19:23 |
waar was dit? | |
Pietverdriet | zondag 14 juli 2013 @ 19:27 |
Maar goed, wielrenners zijn erger en asocialer op de weg dan motorrijders. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 19:28 |
Het wordt een steeds groter probleem, het gedrag van wielrenners op de openbare weg. We laten Formule 1-coureurs toch ook niet op 80-kilometerwegen oefenen tussen de rest van het verkeer? Waarom zouden we wielrenners dan wél als wilde gekken op fietspaden laten fietsen? Maar ja, het is zeker een taboe om te pleiten voor strengere regelgeving op dit terrein? Er moeten eerst nog een stuk of tien, twintig mensen dood. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 19:32 |
Ergens in Latijns-Amerika meen ik. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 19:36 |
Ja gek he, als we horen blaffen denken we ook dat het een hond is. vaak is de wielrenner schuldig of had hij het kunnen voorkomen door wat zachter te rijden. Waarbij het natuurlijk zo is, dat in dit geval de wielrenner onschuldig is, dat zullen we moeten afwachten. | |
DDDDDaaf | zondag 14 juli 2013 @ 19:43 |
Ik heb geen problemen met wielrenners die zich gewoon aan de regels houden, maar helaas zijn veel van die pens Armstrongs daar gewoonweg te asociaal voor. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 19:48 |
Altijd weer die blinde bejaarden die weer een gevaar voor de gehoorzame burger wordt ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 19:49 |
met je stoma en bijziendheid verwachten dat alles en iedereen voor je uitwijkt, gewoon alleen omdat je oud bent en gratis geld van de staat krijgt Triest altijd. | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 19:50 |
Terecht. Althans, het zou me niet verbazen als de wielrenners zich als ongelofelijke wegpiraten hebben gedragen en dachten dat de verkeersregels niet voor hen gelden. Het komt vaker voor. [ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 14-07-2013 19:58:26 ] | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 19:54 |
Alsof jij daar iets van af zou weten, kijkende vanuit je zonderkamertje.. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 19:55 |
Wielrenners razen met hoge snelheid over "wegen" (cq. fietspaden) die zijn bedoeld voor "voertuigen" met veel lagere snelheden. Het wordt, los van wielrenners, sowieso een steeds groter probleem, omdat ook de elektrische fiets enorm in opkomst is. Andere weggebruikers zijn niet bedacht op de veel hogere snelheid van deze fietsen ten opzichte van normale fietsers. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 19:55 |
Als dat oudje gewoon midden op de weg een noodstop maakt om de eendjes te bekijken Met 25kmu op haar 'gazelle ebike' zo blind tegen een groepje tegenliggers reed Of misschien stak ze wel 1.5m voor de wielrenners gewoon de weg op, want iedereen rijd op haar snelheid en iedereen die sneller rijd bestaat niet Terrecht ja? | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 19:56 |
Wat is de minimale snelheid voor zon 'wielrenner' ![]() Maar als de rest te dom is om uit te kijken, zullen we niet DAAR iets aan doen? ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:00 |
Koop je toch lekker spiegels als je zo blind bent? Als je gewoon rechts rijd kan er met 190 een motor langs, zonder gevaar Behalve bij jou blijkbaar, jij slingererd als een dronken aap? | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:01 |
Kijk maar hoe smal het fietspad op de plaats van het ongeluk is. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:01 |
haha die onderbuik ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:02 |
Wat wil je daarmee zeggen knul? Ben jij niet in staat daar over te fietsen? Ik kan met 20+ gewoon over een lijntje van 10cm rijden, zou je ook eens moeten proberen | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:02 |
Wat denk je ? 35 km of zo, Terwijl een fietser 5 km rijdt. Moeten we formule 1 wagens ook op de weg toelaten ? | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:02 |
Een beetje wielrenner rijdt al snel 30 km/u (over langere afstanden). Uiteraard zal de pieksnelheid nog veel hoger liggen. Diverse wegen en fietspaden zijn daar helemaal niet op ingericht. Ongelukken tussen wielrenners en andere weggebruikers lijken dan ook steeds vaker te gebeuren. | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:03 |
Als je nou even leest wat ik schrijf, dan zie je dat het andere scenario me niet zou verbazen. Het kan natuurlijk wel anders zijn, maar die kans acht ik veel minder groot. In geval van een 'noodstop' zijn de wielrenners nog steeds fout. Je moet uiteraard een veilige volgafstand in acht nemen, net zo goed als de rest van de verkeersregels. Daarbij zou het van hoffelijkheid getuigen als je rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, zoals kleine kinderen of ouderen. Maar ja, als normaal rijden al teveel is gevraagd, maak ik me daar geen illusies over. | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:03 |
Ja je zou eens wat empatie moeten kweken, probeer dat maar. Ik fiets elke dag in de grote stad met 20+ km, behalve als er iemand voor me rijdt, dan kijk ik uit omdat veel fietsers slingeren. | |
Azorius | zondag 14 juli 2013 @ 20:04 |
Juist... Dit is wel erg aannemelijk. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:06 |
zo zo, woon jij aan de tour de france, volgens mij ben ik maar twee keer in mijn leven iemand op de weg tegen gekomen die een gem van 35 aan kan houden, de gem snelheid van een fietser is 17km/u, als je zo graag met cijfers wilt gooien kun je ze maar beter ook echt hebben ![]() | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:07 |
Ja een fietser. We hebben het hier over WIELRENNERS en een gemiddelde toerrijder rijdt 35 gem. In de Tour rijden ze nog wat harder. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:07 |
30+ gem? wegen en fietspaden niet op ingericht Nou dan moeten ze maar 5km/u zakken, DAAR zijn ze namelijk WEL op ingericht ![]() De stijging van ongevallen met fietsers is te danken aan de vergrijzing, meten is weten | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:08 |
strava logs or it didnt happen ![]() toerrijder 35 ![]() | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:09 |
Een fietser slingert altijd. Dat is nl. nodig om je evenwicht te bewaren. Hoe sneller je rijdt, minder groot de uitslag van de slingerbeweging wordt. Je kunt dan ook aan het spoor zien of een fietser snel of langzaam reed. Het zal je dan ook eerder lukken als je snel rijdt. | |
GewoneMan | zondag 14 juli 2013 @ 20:09 |
ik kan je kop van je romp scheiden maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat moet doen hoe verleidelijk het ook moge zijn ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:10 |
Nee ik zie jouw aanname staan, zonder enige fundering, ik blaas en hij viel om.. Had je hem maar moeten funderen En het naar willekeur maken van noodstops ben je gewoon strafbaar Als normaal rijden al te moeilijk is neem je maar een diewieler of taxi ![]() | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:10 |
Precies en veel fietsers maken inderdaad noodstopppen, niet altijd volgens de regels. En jij als wielrenner of hardere fietser moet daar rekening mee houden. Een auto doet dat ook op de weg, past zijn snelheid ook aan (als het goed is) | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:11 |
Moet je me eerst bij zien te houden.. .. blijkbaar rijden forenzen als 35+ gemiddeld, dus ik moet dik de 75 halen ![]() Ik kan je ongeboren dochter en vrouw verkrachten om ze daarna op te hangen aan vleeshaken, je punt? | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:11 |
Er is geen snelheidslimiet voor fietsers. | |
GewoneMan | zondag 14 juli 2013 @ 20:12 |
ga nou maar weer buiten spelen... oh wacht doe maar niet het is bijna bedtijd truste knul | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:13 |
Wat is het nou, eerst rijdt ze langzaam en nu opeens snel ? Nee want jij moet daar rekening mee houden in het verkeer. Je bent zeker zelf een wielrenner. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:13 |
Trek er nog een open ![]() | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:13 |
Wielrenner gespot !! | |
GewoneMan | zondag 14 juli 2013 @ 20:14 |
de enige overeenkomst die ik heb met een wielrenner is dat ik dope gebruik ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:15 |
Wat is wŕt precies? Wat denk jij dat ik zei? Ik ben gewoon snel, geen dure fiets voor nodig, jij bent gewoon een dikkerd die zich drukmaakt over zaken die hij nooit ziet vanuit zijn zolderkamer | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:16 |
Ben je nou aan het trollen? Als je nou nog eens een poging doet om te lezen, zie je dat ik het heb een bepaalde kans. Dat is geen aanname mbt. de feiten. En ja, in het scenario waarin het dametje een noodstop maakte is ze idd. fout. Dat bestrijd ik ook niet. Dat laatste ook niet trouwens. | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:17 |
Dat was vroeger zo. Inmiddels geldt de maximumsnelheid ook gewoon voor fietsers, voor zover ik weet. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:17 |
Wacht, deze moet je mij uit gaan leggen ![]() hij slingerde niet ![]() ![]() ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:18 |
WELKE max snelheid ![]() Heb jij ooit een bordje met max snelheid zien staan bij een fietspad? | |
danos | zondag 14 juli 2013 @ 20:18 |
Mensen boven de 60 gewoon verplicht een helm op. Zeker die met een elektrische fiets, die zoeven als een malle voorbij met een afnemend reactie vermogen. | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:18 |
Echt wel. | |
Daywalk3r | zondag 14 juli 2013 @ 20:18 |
Kutvolk. Vies vuil smerig kutvolk. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:19 |
Het toeval wil dat ik beroepsmatig wel eens het nodige over verkeersveiligheid schrijf. En ik heb vorige week nog een paar feiten onder ogen gehad over dit onderwerp. Als je praat over ongelukken bij oudere fietsers, gaat het voor een groot deel om eenzijdige ongevallen. Onder jongeren is verkeer doodsoorzaak nummer 1. Jaarlijks zijn zo'n 80 fietsende middelbare scholieren betrokken bij een ernstig verkeersongeval (zij raken ernstig gewond of overlijden). | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:19 |
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters. Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 20:20 |
Wielrenners moeten zich eens gaan afvragen waarom zoveel mensen een pesthekel aan ze hebben.. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:21 |
ik heb hier al eerder eens op fok gepost maar heb het nu drie keer gezien: met 25 gewoon recht de bocht uit/door, omdat met 25km/u die bocht wel heeeeel snel dichtbij kwam, met 10km/u hadden ze gewoon de tijd en konden ze sturen met het stuur.. probleem is dan dat de hele klasse efietsen weer verboden wordt, waardoor je de voordelen weer mist ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:22 |
Slome fietsers moeten zich eerst gaan afvragen waarom iedereen die wel kan fietsen zon hekel aan ze hebben | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:22 |
Voor gemotoriseerden ja, hoe kun je met een auto 50 rijden als je max 30 mag wat is dezen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:23 |
Inderdaad. En ze moeten zich vooral gaan realiseren dat de openbare weg geen wielerracebaan is. In België spreekt men van "wielerterroristen" en hebben ze overal drempels neergegooid: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130710_00654848 | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:24 |
Eerder vandaag nog in het nieuws: Wielrenner (17) overlijdt na botsing | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:24 |
Renners moeten voortaan afremmen voor witte ribbelstroken van bijna anderhalve centimeter hoog. en laten ze een halve meter aan de zijkant over, ja vast ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:25 |
door een auto ja.. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 20:26 |
Op sommige plekken in Nederland ook. Was laatst toevallig in het Westduinpark (oid) in Den Haag aan het fietsen en daar lagen ook overal dubbele drempels op het fietspad (bij kruisingen). Dacht er toen niet echt over na (was wel grappig hobbelen ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:26 |
Overtuig jij de nederlande wet er maar van dat een 'race' is, tot heden heeft niemand ze overtuigt | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:27 |
Leuk bedacht door zon hbo straatlegger Maatr werkt natuurlijk voor geen fuck, daarbij zou de gemeente nog aansprakelijk kunnen worden voor evt gebroken velgen/frames als dat echt 1.5cm hoge blokken zijn | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:28 |
Wat zei ik nou net? | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:28 |
Ik heb geeeen flauw idee Zijn alle 50 borden aangepast naar 30 ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:29 |
Ja, je ziet toch op de foto dat die ribbels niet helemaal tot de zijkant gaan? Typisch trouwens ook dit: Lekker verknipt wereldbeeld: je weet dat er drempels liggen om een lagere snelheid af te dwingen, dan toch bewust, opzettelijk met een zodanige snelheid eroverheen racen dat het 'levensgevaarlijk' is, en dan de schuld bij de ander neerleggen. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:29 |
Ik heb het niet over de schuldvraag, ik heb het simpelweg over de waarneming dat wielrenners steeds vaker bij ongevallen zijn betrokken. In plaats van verbolgen te doen over de schuldvraag, richt ik me liever op oplossingen. Hoe vanzelfsprekend is het eigenlijk dat groepen wielrenners met grote snelheden over de openbare weg fietsen? Het is de Tour de France niet. Daarvoor worden alle wegen afgezet; net als bij grote wedstrijden in Nederland. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:29 |
Zijn dat niet gewoon van die drempels om te voorkomen dat auto's er kunnen komen (en dan zonder gevaarlijk paaltje in het midden)? | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:30 |
Trolololololl | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:31 |
En DUS zijn het geen ribbels voor fietsers, anders hadden ze ze wel doorgetrokken.. Hoe WEET je dat ![]() Als ik gewoon wat spijkers op de weg ga leggen ben je gewoon aansprakelijk voor minimaal gevaarzetting | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:31 |
Zo, die heb jij mooi te pakken he, toch? ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 20:31 |
Nee, want ze liggen niet op de plekken waar je het "park" (zijn duinen) in kunt. Daar staan gewoon van die hekjes waar je tussendoor moet slalommen. | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 14 juli 2013 @ 20:33 |
Wat heb ik te pakken? ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:33 |
Niets. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:34 |
Voor gewone fietsers zijn die ribbels niet gevaarlijk. Je hebt ook nog artikel 5 wegenverkeerswet hč: Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaar Als je weet dat bejaarden slingeren en onverwachte bewegingen maken en je probeert toch met hoge snelheid te passeren -> strafbaar etc. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 20:34 |
Zoiets, maar dan vaak vlak bij kruisingen: | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:34 |
nee, zo werkt wvw niet ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 20:34 |
Exact | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:35 |
aaaah die die zijn wel leuk, met 25+ kun vanaf de eerste naar de laatste springen ![]() | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:36 |
Alsof alleen bejaarden slingeren. Die schooljongens zijn veel gevaarlijker, al een paar keer meegemaakt dat er een paar gewoon vielen omdat ze lomp zaten te doen op de fiets. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:36 |
wat is 'een gewone fietser' jouw kennis van de wet is.. wat matig ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:37 |
Dat ook. Dan zijn die schooljongeren verkeerd bezig, maar de racefietser die van dit gedrag weet en toch op hoge snelheid inhaalt óók. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:37 |
oei, dus ouderen kunnen we niet inhalen, jongeren niet, mensen met een hond niet, kinderen niet, moeders met boodschappen niet, wielrenners niet ik ga gewoon aan de linkerkant fietsen ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:38 |
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk? | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:39 |
voor het inhalen even naar geslacht, leeftijd en inkomen vragen dus? | |
macca728 | zondag 14 juli 2013 @ 20:39 |
DIe kom je tegen als je van je zolderkamer afkomt en op de fiets weggaat. Ik kom ze elke dag tegen. Lekker met zijn vieren naast elkaar rijden. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 20:41 |
Moet je niet bij basischolen loeren naar die strakke kontjes | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 21:10 |
Nee, dat is gewoon hoe de Nederlandse wet werkt. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 21:11 |
Nee, met 30km/u over een drempel rijden is GEEN grond voor een art 5, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 21:11 |
Volgens het artikel reden ze bij tijd en wijlen boven de 50 km/u. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 21:13 |
Oh? Fietsster overlijdt na botsing met wielrenner PUTTEN - Een 68-jarige fietsster in Putten is zondagmiddag overleden na een aanrijding met een wielrenner. Dat heeft de politie laten weten. Mail dit artikel.Mail Print dit artikel.Print Reageer op dit artikel.Reageer Foto: TLG Weekendabonnement Proefabonnement, 10 weken ¤ 30,-! De dame uit Veenendaal reed rond 12.00 uur op het fietspad in de Voorthuizerstraat richting Putten, toen ze door nog onbekende oorzaak in botsing kwam met één van de drie wielrenners die haar pad kruisten. Een opgeroepen traumahelikopter kon de vrouw niet meer redden. De wielrenner in kwestie, een 35-jarige man uit Veenendaal, is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 21:13 |
maar een fokker zegt het.. | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 21:13 |
Ik heb logischerwijs het over het artikel over fietser-drempels hč.
[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2013 21:14:36 ] | |
Wokkel | zondag 14 juli 2013 @ 21:58 |
Kan je het artikel in de wegenverkeerswet even tonen waar dat staat? | |
Aether | zondag 14 juli 2013 @ 22:02 |
In België zijn ze al begonnen ![]() NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 22:11 |
![]() Prima initiatief. | |
waht | zondag 14 juli 2013 @ 22:14 |
Geen middel is te hard om dit wielerterrorisme te bestrijden. | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 22:15 |
De volgende stap is remkabels doorsnijden. | |
Whiskers2009 | zondag 14 juli 2013 @ 22:33 |
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes" ![]() | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 22:37 |
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden? | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 22:37 |
we kunnen dat bord voor je kop gewoon op het fietspad zetten, rijden ze er allemaal tegenaan? | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juli 2013 @ 22:42 |
Pfff, wat een generalisaties in deze draad. Er zijn inderdaad wielrenners die asociaal rijden (in Vlaanderen noemen ze dat wielerterroristen) maar er zijn ook veel wielrenners die wel sociaal rijden. Helaas moet je behoorlijk zoeken naar geschikte wegen voor wielrennen, er zijn in veel buurten nogal veel kruisingen en veel overbodige verkeerslichten maar als je een beetje handig bent dan kan je met al die beperkingen goed trainen zonder onveilig te rijden. | |
Ferdo | zondag 14 juli 2013 @ 22:51 |
In Houten hebben ze dat ook al jaren. ![]() | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juli 2013 @ 22:55 |
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook. | |
Ferdo | zondag 14 juli 2013 @ 22:56 |
Gebeurt ook her en der wel. | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juli 2013 @ 23:09 |
In mijn woonplaats zijn ze nog niet zo ver. Ik vind het trouwens prima dat ze in woonwijken de snelheden van auto's willen beperken! Al is het wel zonde van de vering die hierdoor sneller slijt. Bloembakken vind ik een leuk alternatief maar dat brengt helaas veiligheidsrisico's met zich mee (vooral kindjes die te klein zijn om boven de bloembakken uit te steken). | |
Life2.0 | zondag 14 juli 2013 @ 23:16 |
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veilig ![]() | |
Louboutin | zondag 14 juli 2013 @ 23:21 |
Nee dat kan daar niet, ik woon er vlakbij | |
Specularium | zondag 14 juli 2013 @ 23:23 |
3, hoezo? | |
Bram_van_Loon | zondag 14 juli 2013 @ 23:34 |
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen. Nu we het toch over fietsonvriendelijk beleid hebben: alsjeblieft geen kasseien meer! Een massagestoel is niets in vergelijking met het met 20-30 km/uur fietsen over kasseien. | |
Xan21 | maandag 15 juli 2013 @ 00:15 |
Wielrenners horen op de A4 | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 00:57 |
of wat dacht je van die mooi geverfde fietspaden bij regen ![]() of na onderhoud niet even het zand wegvegen, maar in de bocht laten liggen ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 15 juli 2013 @ 01:21 |
Sowieso mannen van in de 40 met veel te strakke broekjes en beginnende bierbuiken die denken dat ze de nieuwe Mollema zijn na het zien van de Tour de France. Dat deden normale mensen toen ze op de basisschool zaten. "Ik ben Lance Armstrong en jij bent Boogerd, oke. Nu gaan we heel hard fietsen en bij de supermarkt is de finish." Volwassenen die smalle fietspaden misbruiken voor hun gebrekkige jeugd. ![]() | |
Leandra | maandag 15 juli 2013 @ 01:22 |
Rijden de brommers daar ook niet op het fietspad? | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 01:26 |
Dat veel mensen steeds tijdens de tour weer een paar weekjes fietsen is misschien wat sneu maar er zijn ook veel mensen die heel het jaar door sportief fietsen. Niets mis mee! Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit. | |
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 01:28 |
Ja die rijden daar | |
Leandra | maandag 15 juli 2013 @ 01:32 |
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad. | |
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 01:37 |
Haha nee, je bent er zo weer uit ![]() | |
Leandra | maandag 15 juli 2013 @ 01:40 |
Sinds ze de snelheid op de hoofdweg maar beneden gebracht hebben op dat stukje, toch wel een seconde minder snel ![]() | |
Zelva | maandag 15 juli 2013 @ 02:08 |
Nee. Nee. | |
Zelva | maandag 15 juli 2013 @ 02:09 |
Heb je cijfers? | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 02:10 |
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken. | |
Zelva | maandag 15 juli 2013 @ 02:13 |
Als je ergens op gefixeerd bent, vallen die berichten veel meer op. En zelfs al zou dat zo zijn, ligt de oorzaak van het toenemend aantal ongevallen niet vanzelfsprekend, zonder verdere discussie, bij de wielrenner. | |
Zelva | maandag 15 juli 2013 @ 02:28 |
Ik ben voor de invoering van een fietsrijbewijs, want het is schandalig hoeveel huis- tuin en keukenfietsers denken dat je zodra je trapt je nergens op hoeft te letten en je geen onderdeel uitmaakt van het verkeer. Daar rijden ze dan gedachteloos over de weg: het is echt ongekend hoeveel fietsers gewoon maar afslaan zonder om te kijken, of nog erger: niet omkijken, wel hun hand uitsteken, en dan verwachten dat automagisch alles en iedereen stopt voor ze. Of wat te denken van de mensen die van drie meter afstand nog geen bel horen, zelfs niet nadat je daarvoor al tig keer gebeld hebt. Wat is zo'n fietser dan aan het doen? Hoe kun je je veilig door het verkeer begeven als je niet eens aandacht hebt voor de omgeving? Of nog erger: als ze wel de bel horen, totaal geen idee hebben wat ze moeten doen en van voor naar achter en van links naar rechts slingeren, totaal geen controle over hun voertuig. Dat soort mensen moet gewoon van de straat gehaald worden, die horen in het verkeer niet thuis en nemen voortaan maar een taxi. Sowieso moet de politie keihard optreden tegen mensen die doodleuk met zijn tweeën met een slakkentempo naast elkaar fietsen op een smal fietspad zodat er niemand fatsoenlijk langs kan zonder dat er allerlei acties moeten worden ondernomen. Als er iets in aanmerking komt voor een boete op grond van artikel 5 is het dat wel. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 02:33 |
Het probleem zit 'm in de groepen wielrenners. Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden. Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar. [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 02:36:23 ] | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 02:39 |
Bij deze een selectie uit een serie recente ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken. Een selectie, want er zijn er nog veel meer en ik had geen zin om alles te kopiëren. 5 april, Wielrenner overleden na botsing met tractor Esbeek http://www.omroepbrabant.(...)+tractor+Esbeek.aspx 11 april, Wielrenner overleden na ongeval Wervershoof http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ongeval+Wervershoof+(met+video) 27 april, Wielrenner zwaargewond na ongeval in Koekange http://www.meppelercouran(...)val-in-koekange.html 28 april, twee ongevallen voor wielrenners Omloop Breda http://www.bredavandaag.n(...)renners-omloop-breda 28 april, Wielrenner zwaargewond bij ongeval in Zevenbergen http://www.ginopress.nl/w(...)eval-in-zevenbergen/ 28 april, Ongeval met wielrenner op Leidsevaart Noordwijkerhout http://www.leidschdagblad(...)/article22118833.ece 30 april, Edese wielrenner ernstig gewond bij ongeval http://www.112ede.nl/page(...)g-gewond-bij-ongeval 10 mei, Wielrenner zwaargewond in Laren (Gld) http://www.112tv.nl/video/2247/ongeval-wielrenner--jeep-laren-gld 15 mei, Velp: Wielrenners zwaargewond bij ongeval http://gelrenieuws.nl/201(...)ond-bij-ongeval.html 19 mei, Wielrenner zwaargewond na val met fiets IJsseldijk Capelle a/d IJssel http://www.nieuwsopbeeld.(...)k-capelle-a-d-ijssel 1 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Hoogeveen http://www.newspower.nl/816/ 5 juni, Wielrenner zwaar gewond na ongeval in Dordrecht http://www.politie.nl/nie(...)al-in-dordrecht.html 9 juni, Dronten: Wielrenner overleden na aanrijding http://www.omroepflevolan(...)rleden-na-aanrijding 9 juni, Wielrenners klappen op auto in Wapserveen http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-op-auto-wapserveen 9 juni, Ongeval tussen auto en wielrenner Julianasluis Gouda http://112hm.nl/2013/06/0(...)-julianasluis-gouda/ 10 juni, Amersfoort - Wielrenner aangereden http://www.asmedia.nl/nie(...)-181-amersfoort.html 15 juni, Ongeval tussen scooter en wielrenner op het Kortland in Alblasserdam http://www.112graafstroom(...)and-in-alblasserdam/ 17 juni: Wielrenner gewond na val bij Nieuwdorp http://www.omroepzeeland.(...)euwdorp#.UeNDso17Lng 18 juni, Zwanenburg: Wielrenner gewond bij ongeval http://www.112meerlanden.(...)-gewond-bij-ongeval/ 26 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Etten-Leur http://www.bndestem.nl/re(...)etten-leur-1.3887230 29 juni, Wielrenner ernstig gewond na valpartij nabij Westerbroek - http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/21525/ 4 juli, Automobilist schept wielrenner in Oud-Alblas http://www.lekkerlandsnie(...)enner-in-oud-alblas/ 5 juli, Wielrenner gewond na botsing in Vogelenzang http://www.haarlemsdagbla(...)/article23360803.ece 7 juli, Hardenberg: Wielrenner gewond naar ziekenhuis http://www.destentor.nl/r(...)ziekenhuis-1.3903391 7 juli, Zwijndrecht: Ernstig ongeluk met wielrenner http://nos.nl/artikel/527018-ernstig-ongeluk-met-wielrenner.html 9 juli, Wielrenner geschept door auto in Echten http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ept-door-auto-echten 13 juli, Wielrenner gewond bij botsing in Assendelft http://www.noordhollandsd(...)/article23499133.ece 14 juli, Wielrenner (17) uit Eersel overleden na aanrijding met auto in Hoogeloon http://www.omroepbrabant.nl/?news/196513802/Wielrenner+(17)+uit+Eersel+overleden+na+aanrijding+met+auto+in+Hoogeloon.aspx | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 02:40 |
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-het-verkeer.html | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 02:43 |
Zie posts hierboven. Is geen fixatie, het is een verontrustende trend. En wie er schuld heeft, doet niet echt ter zake. Het gaat hier gewoon om het feit dat wielrenners op de openbare weg fietsen met hoge snelheden. En fietsers zijn sowieso kwetsbaar in het verkeer. Hun fiets heeft geen kreukelzone en ook geen airbag. Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken. Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners. | |
Zelva | maandag 15 juli 2013 @ 03:04 |
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden. Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet. Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld. Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert. Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn. En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 03:15 |
Een groep wielrenners in peleton bij elkaar, daar is een fietspad niet op berekend en het zou al een stuk veiliger worden wanneer ze afstand en ruimte tussen elkaar hebben. Zelf meegemaakt: Smalle weg met aan 1 kant huizen en geparkeerde auto's en daarin een lange flauwe bocht. Kom daar met grote bestelauto en gangetje van 30 rustig aanrijden aan de goede kant van de weg, komt er heel peleton de bocht om in volle vaart, nou dat was lachen, ik vol op de rem en voor me een berg verkreukelde wielrenners op een grote hoop. Hadden ze achter elkaar gereden dan konden ze nog zonder probleem passeren. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 03:25:50 ] | |
Ringo | maandag 15 juli 2013 @ 06:51 |
Och, wat hebben wielrenners het toch zwaar! En wat maken ze toch veel dingen mee die aan gewone stervelingen op de fiets voorbij gaan! Gelukkig dat zij ons met hun buitengewone verkeersinzicht met raad en daad terzijde willen staan. Waarlijk, zij zijn de Ayrton Senna's van het rode asfalt. | |
livelink | maandag 15 juli 2013 @ 07:50 |
Dit dus. Wielrennen is een individuele sport. Ga lekker in je eentje fietsen. Wat een onzin dat ze persé in een groepje willen fietsen. | |
livelink | maandag 15 juli 2013 @ 07:53 |
Groepsgedrag speelt volgens mij wel een grote rol in deze. Het is niet alleen het verschil in tempo, ze voelen zich in een groep onaantastbaar en als er één een stomme inhaalactie doet of door rood rijdt, dan volgen ze allemaal slaafs. | |
Montagui | maandag 15 juli 2013 @ 08:44 |
Dood door schuld, mooi een paar jaartjes niet fietsen. | |
Smeich | maandag 15 juli 2013 @ 08:51 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 09:12 |
Ik laat de schuldvraag in het midden. Wie er schuld heeft, is alleen juridisch relevant. Het gaat hier meer om de verkeersveiligheid in algemene zin: is het openbare wegennet geschikt voor fietsers met hoge snelheid? Is de rest van het verkeer daarop berekend? Persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Als ik wil, kan ik bijna dagelijks een fietser aanrijden terwijl ik me gewoon aan de verkeersregels houd; a-socialere verkeersdeelnemers zijn er niet. Ze vliegen alle kanten op, lappen alle regels aan hun laars en rijden in het donker massaal zonder verlichting rond. Het probleem is dat je praat vanuit de slachtofferrol, wat wielrenners betreft. Dat zal soms het geval zijn, maar helaas zien we ook vaak genoeg dat wielrenners een ongeval krijgen omdat ze zelf de regels niet naleven. Of nog sterker: dat ze zelf andere verkeersdeelnemers overhoop rijden, zoals de fietsster waar dit topic om begonnen is. Ik somde de ongevallen niet op om wielrenners de schuld te geven, maar simpelweg om aan te geven hoe veel ongelukken er gebeuren. Ik heb de inhoud snel gescreend. Die van de wielerbaan vond ik wel frappant: zelfs op een afgesloten parcours gebeuren kennelijk nog ernstige ongelukken. Zegt iets over de sport en de veiligheid daarvan in algemene zin. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 09:15 |
Man man man, ik zie ze hier zelfs in de binnenstad, in zo'n gay pakje met hun dure fiets, en maar doen alsof ze beter zijn dan een normale fietser ![]() Echt, totaal vogelvrij maken die idioten, kans om ze de gracht in te duwen, gewoon doen, de wereld is een betere plek zonder 50 plussers in strak spandex ![]() | |
larry91 | maandag 15 juli 2013 @ 09:30 |
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken ![]() De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen. Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen. | |
Yogaflame | maandag 15 juli 2013 @ 09:45 |
Jawel. Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 Een juridische nachtmerrie en zo goed als onvervolgbaar, maar ook fietsers hebben zich aan de maximumsnelheid te houden. ![]() | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 09:49 |
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 09:53 |
En dat zou ook niet hoeven. Zeker in de stad/bebouwde kom niet. | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 09:54 |
De bebouwde kom is inderdaad al helemaal niet geschikt om te racen. | |
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 10:08 |
Dat is ook wel zo ja, in deze periode heb je er veel meer last van. Aan de andere kant zal een wielrenner moeten beseffen dat door het feit dat hij zo hard rijdt driedubbel goed moet uitkijken, want mensen schrikken van je, een hoop mensen slingeren of stoppen zonder om te kijken. Dus als je fietsers ziet zal je altijd moeten afremmen, just in case. Doe ik ook als normale hardrijder. Zeker op een fietspad, want daar waan je je veilig als fietser. | |
Perrin | maandag 15 juli 2013 @ 10:14 |
Al die nare dagjesmensen die maar een beetje gezellig wat aanfietsen op het landelijke wielercircuit ![]() | |
Smeich | maandag 15 juli 2013 @ 10:16 |
Tja.....
| |
Enneacanthus_Obesus | maandag 15 juli 2013 @ 10:54 |
Ik dacht eerst dat jullie helemaal gelijk hadden, en dat het verhaal dat ik hoorde dus onjuist was maar: http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=419 "... als er borden staan waarop een maximumsnelheid staat vermeld (bijvoorbeeld 30 km/u of 50 km/u), want dan geldt die maximumsnelheid ook voor fietsers" | |
waht | maandag 15 juli 2013 @ 10:56 |
Wat overigens ook uitermate irritant is, maar het wielerterrorisme bestrijden heeft nu de prioriteit. | |
Ferdo | maandag 15 juli 2013 @ 10:57 |
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers. | |
nolamoetblijven | maandag 15 juli 2013 @ 10:58 |
Je mag het niet zeggen van de wielermaffia maar van mij mogen ze allemaal zo een put in fietsen. Asociale mongolen die de schuld altijd bij een ander leggen. | |
Enneacanthus_Obesus | maandag 15 juli 2013 @ 10:59 |
Als er een maximumsnelheid staat aangegeven geldt die voor alle weggebruikers, idd. Dus als je met je rollator 80 loopt waar 30 km/h staat aangegeven ben je strafbaar. Alleen is vervolging wel een probleem. Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging. | |
nolamoetblijven | maandag 15 juli 2013 @ 11:03 |
Daarnaast kan de gemiddelde wielrenner aandragen dat hij de hersens niet heeft om zelf in te schatten of een tempo gangbaar is of dat men asociaal bezig is. | |
Leandra | maandag 15 juli 2013 @ 11:04 |
Als je twee keer zo snel gaat als het overige verkeer dan weet je ook zonder snelheidsmeter wel dat je te hard rijdt. | |
Enneacanthus_Obesus | maandag 15 juli 2013 @ 11:06 |
Daar zeg je wat, roekeloos rijgedrag is niet afhankelijk van een meter. Ik neem aan dat voor iedere verkeersdeelnemer geldt dat je je niet gevaarlijk moet gedragen. | |
Enneacanthus_Obesus | maandag 15 juli 2013 @ 11:10 |
Dat zou in sommige gevallen zo kunnen zijn, ja. Maar ja, als wielrenners - althans sommige, bij de laatste confrontatie reden ze keurig, moet ik zeggen. Mss. worden ze wakker in het wielerwereldje - hun gezonde verstand al niet gebruiken in het verkeer is dat wel erg veel gevraagd. | |
DDDDDaaf | maandag 15 juli 2013 @ 11:14 |
Ik denk dat de eenzame wielrenner voor weinig problemen zal zorgen, bovendien mag je van íedere volwassen verkeersdeelnemer een hoge mate van oplettendheid verwachten. (en zelfs eisen) Als ik me op een fietspad begeef, kan ik verwachten dat er op enig moment een belletje klinkt en dat ik vervolgens door een wielrenner ingehaald word. Schrik ik me het apelazarus van dat belletje, of hoor ik het niet doordat ik oordopjes in heb, dan ben ik het zelf schuld. Die 'weight weenies'/pens Armstrong moeten overigens wel eens kappen met janken en gewoon een belletje op hun racefiets monteren... | |
Aether | maandag 15 juli 2013 @ 11:21 |
Er is geen maximumsnelheid voor fietsers (tenzij er een aandrijving op een fiets zit). | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 11:23 |
Ik ben het met je eens dat de meeste problemen van pelotonrijders zijn te verwachten. Dat neemt niet weg dat ook de eenzame rijder goed op moet letten met zijn snelheid in de buurt van ander verkeer. Een bel weglaten vanwege het 'gewicht' vind ik zo'n aanstelleritis. Mensen schrikken zich lam als er ineens iemand achter ze begint te schreeuwen. | |
Yogaflame | maandag 15 juli 2013 @ 11:27 |
Voor de 2e keer, jawel. ![]() Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) Een fietser is een weggebruiker, en heeft zich dus ook aan de RVV te houden. Ter verduidelijking: Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel I | |
Ferdo | maandag 15 juli 2013 @ 11:27 |
"OPZIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" | |
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 11:29 |
Geldt toch niet op een fietspad ? Alleen op de weg. | |
Pietverdriet | maandag 15 juli 2013 @ 11:29 |
"Hand uitsteek om linksaf te slaan op gezichtshoogte" | |
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 11:29 |
Ja idd, paar keer meegemaakt, soms ook als waarschuwing dat ze passeren, je schrikt je echt dood. | |
Pietverdriet | maandag 15 juli 2013 @ 11:29 |
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html | |
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 11:30 |
Staan geen fietsen vermeld. | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 11:31 |
Nou dat ja. Schrik je je toch de pleur? | |
Aether | maandag 15 juli 2013 @ 11:32 |
![]() ![]() Bij vrijwel alle aparte fietspaden staat geen maximumsnelheid. Voor normale weg geldt dat inderdaad wel. | |
Yogaflame | maandag 15 juli 2013 @ 11:34 |
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom. Het is alleen geen doen om 50/80 borden bij fietspaden te zetten, omdat fietsers amper die snelheden halen, en de politie er niet actief op zal controleren. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen maximumsnelheden zijn op de fietspaden. Edit: dit is wel een juridisch moeras van heb ik jouw daar. Als ze bijvoorbeeld zouden willen controleren (laseren), wat gaan ze dan als marge aannemen? Daarbovenop voeren fietsen geen kenteken. Lastige materie. ![]() | |
Ericr | maandag 15 juli 2013 @ 11:38 |
Wielrenners die teveel risico's nemen zijn gewoon dombo's, je bent nog steeds gewoon een deelnemer aan het verkeer met bijbehorende regels. Rijdt meerdere malen per week mijn rondje maar ik ga geen gekke capriolen uithalen omdat ik maar een zo hoog mogelijk gemiddelde moet halen. Als de mogelijkheid er is om goed door te rijden laat ik het niet achterwege maar bij drukte op de paden houd ik wel rekening met de andere weggebruikers. | |
Pietverdriet | maandag 15 juli 2013 @ 11:54 |
Bingo! | |
larry91 | maandag 15 juli 2013 @ 12:31 |
Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken! | |
Dagonet | maandag 15 juli 2013 @ 12:40 |
Maar dat is alleen als er op een fietspad een bord met een maximum snelheid staat, en die staan er nooit. | |
Dagonet | maandag 15 juli 2013 @ 12:42 |
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft. | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 12:50 |
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen. Maar toch vind ik wielrenners soms nog een tandje erger. Gewoon omdat zij vaker anderen in gevaar brengen en zich met hun geschreeuw onbeschoft gedragen. | |
Vasilevski | maandag 15 juli 2013 @ 13:01 |
Denk zelf ook nog wel eens met verwondering terug aan een wielrenner op het fietspad van de Verlengde Hereweg in Groningen van vorig jaar, die schreeuwend en kankerend iedereen voorbijscheurde. Bij de kruising met de oprit naar de snelweg kwam ik hem weer tegen, wachtend op het stoplicht. Op een gegeven moment had het hem blijkbaar te lang geduurd, stoof hij weg, reed door twee rode lichten en werd bijna aangereden door een auto die de snelweg op wilde, waarop hij zijn middelvinger opstak en de automobilist voor kankerlijer uitmaakte. Vast een gevalletje 'klein groepje dat het voor de rest verpest', maar de negatieve ervaringen met wielrenners komen zo vaak voor dat het geen wonder is dat ze voor heel veel mensen niets goeds meer kunnen doen. Dan wordt het gewoon een optelsommetje waardoor alle sympathie voor de groep verdwijnt. Wat veel mensen tegen de haren instrijkt is de pure arrogantie van veel wielrenners, omdat ze denken dat de smalle fietspaadjes hun eigendom zijn en iedereen die in de weg fietst kan de tering krijgen. Ook hier weer iemand die schrijft dat het zo kut is dat de voorzieningen voor wielrenners op de weg niet wat beter zijn. Inderdaad, met alle moeilijkheden, de crisis en het onrecht in de wereld is het toch wel het ergste dat de wielrenners in de stad niet gewoon hun eigen wielrenstrook krijgen zodat ze niet meer tussen het plebs hoeven te fietsen. Ik vind trouwens ook dat de autowegen in de stad zeer ontoereikend zijn voor straatracers. Die willen ook gewoon lekker hun ding doen met hun gepimpte auto's, maar die moeten oppassen voor andere mensen die gewoon volgens de verkeersregels 50 rijden. Belachelijk! | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 13:07 |
Hoog tijd voor wat verandering dus. Blijkbaar moeten de kankergezwelletjes van deze maatschappij wat meer orde en structuur in hun leven opgelegd krijgen voordat ze normaal gaan doen. | |
Ener-G | maandag 15 juli 2013 @ 13:18 |
En, is er inmiddels wat meer duidelijkheid in de zaak? Was het daadwerkelijk de aso wielrenner, of toch het slingerende omaatje op een veel te snelle e-bike? | |
theunderdog | maandag 15 juli 2013 @ 13:22 |
Wielrenners zijn inderdaad vaak asociale lui. Die denken dat de wereld voor hun alleen is. Maar dat is deels ook onze eigen schuld. Wanneer er zo,n wielrenner aankomt jagen dan gaat ook bijna iedereen voor hem/haar aan de kant. Op die manier gaan ze ook met de "iedereen gaat toch wel voor mij uit de weg" mentaliteit fietsen. Als een wielrenner asociaal hard aan het rijden is, terwijl ik daar ook loop of fiets. Dan zie ik dat als een directe bedreiging, en mag ik dus een stok tussen zijn wielen steken. | |
theunderdog | maandag 15 juli 2013 @ 13:25 |
2 | |
Wokkel | maandag 15 juli 2013 @ 13:28 |
Onzin, uit jouw link: Fietser zijn niet genoemd en vallen dus niet onder 'impliciete geboden/verboden'. | |
Ferdo | maandag 15 juli 2013 @ 13:31 |
In elk geval is er sprake van een slecht anticiperende wielrenner. Als je zo debiel hard aan komt rijden (anders rij je met je fiets niet iemand anders het hiernamaals in) terwijl schijnbaar algemeen bekend is dat ouderen slingerend fietsen ben je in elk geval niet echt slim bezig geweest. | |
theunderdog | maandag 15 juli 2013 @ 13:52 |
Moet deze wielrenner ook een taakstraf doen? Of mag deze clown nadat die herstelt is aan zijn verwondingen gewoon weer de straat op met zijn fiets? | |
larry91 | maandag 15 juli 2013 @ 14:42 |
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn! Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers. | |
Disana | maandag 15 juli 2013 @ 14:44 |
Oh, als voetganger is het ook vaak oppassen met reguliere fietsers hoor. Ik woon vlak bij een rotonde waarlangs ik recht oversteek op het zebrapad. Als het ooit een keer voorkomt dat een afslaande fietser me voorrang geeft, heb ik de neiging ze hartelijk te bedanken ![]() | |
CyclingGirl | maandag 15 juli 2013 @ 15:38 |
Ja zo te zien maar ze moeten niet met zn 3en naast elkaar rijden. (Als ze dat dan deden). | |
CyclingGirl | maandag 15 juli 2013 @ 15:46 |
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones. | |
CyclingGirl | maandag 15 juli 2013 @ 15:46 |
Eens in de winter zie je ze nooit. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 15:47 |
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen! Echt..... | |
CyclingGirl | maandag 15 juli 2013 @ 15:47 |
Lees mijn post nog eens..... er staat "Ik rijd er niet erg hard, want dat kan toch niet". Echt....... | |
CyclingGirl | maandag 15 juli 2013 @ 15:48 |
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 15:56 |
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijden ![]() | |
Fides | maandag 15 juli 2013 @ 16:05 |
Ik vind dat allemaal een beetje overdreven om gelijk weer met een regelmachine te komen. Voortaan ook verbieden om al bellend over te steken of hard te lopen met oordoppen in? Of auto te rijden met ramen dicht, of met luide muziek aan? Als men zich aan de huidige verkeers- en fatsoensregels houdt is waarschijnlijk 90% van de ongelukken te voorkomen. Racefietsers moeten zich realiseren dat om sommige plekken racefietsen is als op zaterdagmiddag door de Kalverstraat hardlopen. Het mág wel, maar het is niet handig.... [ Bericht 19% gewijzigd door Fides op 15-07-2013 16:11:07 ] | |
Aether | maandag 15 juli 2013 @ 16:13 |
Dat wil niet zeggen dat ze die twee dingen 100% tegelijk kunnen ![]() | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 16:16 |
Ook vrouwen kunnen niet twee niet-automatische taken tegelijk uitvoeren, dat is bewezen met onderzoekjes. Misschien kunnen ze beter schakelen tussen twee van zulke activiteiten maar ze kunnen ze niet tegelijkertijd uitvoeren. Om die reden is niet zo zeer het vast hebben van de mobiele telefoon gevaarlijk maar het bellen zelf! Zo'n 80% van het risico wanneer je een telefoon in de hand hebt wordt veroorzaakt door het bellen zelf, niet door het vasthebben van een telefoontje. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 16:21 |
Slechte regels van de koers dan als je die er niet op mag hebben zitten! Tijd om die eens aan te passen. Daar heb jij als wielrenner niets over te zeggen maar de bestuurders van jouw sport zouden beter moete weten. Sowieso is er natuurlijk geen enkel excuus om tijdens een training niet met een bel te fietsen aangezien het tijdens een training niet uitmaakt dat je wat extra gewicht hebt. Mooi dat jij wel een bel gebruikt! Ik zou trouwens graag zelf eens gaan wielrennen. Op de gewone fiets kan ik vrij hard fietsen (constant tempo van zo'n 30 km/uur op een lange afstand) dus ik zou me graag willen meten met een wielrenfiets, de kosten houden me nog tegen om ook te gaan wielrennen. | |
nolamoetblijven | maandag 15 juli 2013 @ 16:25 |
Dat is er stiekem al, verbod op gebruik van telefoon voor bestuurders. | |
probeer | maandag 15 juli 2013 @ 16:29 |
En zelfs dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou, want jij bent degene die met enorme snelheid aan komt fietsen. Edit: en jaaa.. natuurlijk ben jij er eentje van de lieve en doe je zoiets nóóit en pas jij wel altijd goed op en zijn het altijd de anderen .. | |
probeer | maandag 15 juli 2013 @ 16:35 |
Ik ben in mijn vroegere fietscarričre (middelbare school, 6 jaar lang elke dag 32 km fietsen) welgeteld 3x aangereden. 1 x tokkie op scooter (maar die stopte tenminste nog om te vragen of alles OK was) 2 x door een groep wielrenners, nooit gestopt, nooit excuses, wel gezeik en boos worden op mij. Heb er vaak genoeg over gedacht de ketting die ik als fietsslot gebruik eens ter handen te nemen op het moment dat ze langs racen. (nooit gedaan natuurlijk, maar ze verdienen het zo hard) ELK groepje wielrenners is tuig dat denkt dat de weg van hun is. Zonder uitzondering. Ben in die 6 jaar tijd nog nooit een beleefd groepje amateurrenners tegengekomen. Kan er eerlijk gezegd ook geen empathie voor opbrengen als die lui zichzelf in de kreukels rijden. Eigen schuld. | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 16:42 |
![]() Dit kan alleen zijn bedacht door iemand die zelf niet fietst. Een normale snelheid, dus zonder je in te spannen, is voor een jongere iets boven de 20 km/uur en voor een 'jonge' 65+-er iets onder de 20 km/uur. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 16:42 |
En wat is 15 miles per uur? | |
probeer | maandag 15 juli 2013 @ 16:43 |
= 24 km/h Prima dus | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 16:47 |
Oh ja, ik had er even niet aan gedacht dat ze in Engelstalige volkeren het gemak van het SI nog niet hebben ontdekt. ![]() Er stond immers geen mijl op het bordje (foei! ![]() Dat gaat ja. Ik fiets gemakkelijk sneller dan dat maar zo lang ik op mijn gemak fiets blijf ik daar net onder. Maar ja, dat ben ik. Er zijn vast en zeker getalenteerdere fietsers en fietsers die met een zwaarder verzet fietsen en hierdoor ook op hun gemakje daar net boven gaan. | |
HeatWave | maandag 15 juli 2013 @ 16:48 |
Ja, en? Elke auto/motor kan ook veel harder dan de maximum snelheid... | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 16:50 |
Het verschil is dat de automobilist niets doet om die snelheid te halen, een fietser drijft zelf de motor aan. ![]() Het is niet gemakkelijk om onder je 'gemakkelijke' snelheid te fietsen. Je kan traag fietsen en je kan snel fietsen, daar tussen in en daar onder of daar boven is lastig. Dat weet je als je zelf voldoende fietst. Voor 99-100% van de mensen zal die snelheidslimiet zonder kilometerteller te halen zijn, voor een kleine minderheid van de mensen misschien niet. | |
Aether | maandag 15 juli 2013 @ 17:19 |
Dat is in Nederland ook zo ![]() ![]() | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:33 |
In de snelheid en doordeweekse kilometers wel ![]() | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:37 |
selectief lezen dan van een onderzoek op verzoek van de overheid:
| |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:38 |
Die rijden ook meestal alleen. Je ziet alleen geen groepen 'benders' | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:38 |
met 660 doden per jaar zie ik het probleem niet, kom maar terug als er 2 per dag door wielrenners verongelukken ![]() gewoon willekeurig bericht gepakt, schuld van wie ook alweer? | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:41 |
Onzin. Helmgebruik geeft een HOGERE kans op ongelukken en nog nooit heeft iemand bewezen dat muziek luisten op de fiets gevaarlijker zou zijn. Weerlegde drogredenen gebruiken ![]() | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:43 |
AMEN ![]() | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:45 |
voetbal kun je ook alleen doen, of koffie drinken ik ga vanaf nu iedereen die met meer dan zijn eentje is stigmatiseren, moeten ze maar alleen zijn ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 17:45 |
Wat voorbeelden waar het met een groepje fout gaat. http://alarmeringen.nl/ge(...)ilstaande-motor.html http://www.leidschdagblad(...)n-in-Noordwijkerhout http://www.telegraaf.nl/b(...)rnstig_gewond__.html http://www.noordhollandsd(...)anrijding-in-Alkmaar | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:46 |
Bron? | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:47 |
en iemand andera zoekt 50 voorbeelden met vrachtwagens, een ander 200 met personenautos en de ander 40 met skeelers and now what? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 17:49 |
En de Darwin award gaat naar deze: http://www.gelderlander.n(...)-in-renkum-1.3915266 | |
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 17:50 |
Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen. Ook leuk: • fietsers die t.g.v. een afdaling en een gebrek aan verstand vanuit een zijstraat komen waar je geen zicht op hebt (tunnel van rechts, T-splitsing) en die doodleuk met 20 km/uur de ruime bocht nemen terwijl jij daar aan komt gefietst. Ik moet op die straat terwijl ik voorrang heb daar in een slakkegang voorbij fietsen omdat een botsing niet te vermijden is als ik daar met een normale snelheid fiets en zo'n idioot oversteekt. Ik kan het tenminste nog voorkomen maar iemand die daar voor het eerst fietst en nooit vanuit de andere kant is gekomen kan niet weten dat dit punt zo gevaarlijk is. Ik kwam het ook slechts te weten doordat het 1 keer bijna prijs was. • fietsers die doodleuk met twee of zelfs drie man naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dat dan ook nog eens in het donker zonder fietsverlichting. • voetgangers die in het centrum over het fietspad oversteken omdat ze zich te goed voelen om achteraan aan te sluiten terwijl nochtans de stoep minstens twee keer zo breed is als het fietspad. Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win. | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:52 |
http://www.gelderlander.n(...)id-alcohol-1.3896550 maar straalbezopen in de auto stappen is nog steeds normaal, is goed, is mooi, is machtig ![]() | |
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 17:56 |
Begin gewoon bij de auto Daar heb je aan de maatschappij beloofd om netjes te rijden en niemand in het gevaar te brnegen, je krijgt dan een papiertje, dat papiertje moet je gewoon kwijt kunnen raken, de auto is een recht geworden, een heilig huisje, mag je niet aankomen, zelfs na 4 keer met drank op te zijn gepakt of x ongelukken te hebben veroorzaakt ziet 'men' geen reden om dat papiertje te houden, want het zou zoo zielig zijn als ie niet meer lekker mag scheuren in zijn auto Gewoon simpel; als jij niet van A naar B kunt zonder iemand in gevaar te brengen (en ja, uitwijk/remacties die ondernomen moeten worden om NIET tot een ongeluk te komen = niet in staat) ben je dat papiertje kwijt en ga je maar oefenen op de fiets |