abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:16:07 #201
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129130794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat jij zoal zelf hebt ondernomen om deze wereld beter te maken, behalve dus klagen op internet.
Wel een blog gemaakt. En daar duidelijk mijn plannen bekent gemaakt. Maar dat is off topic.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_129130812
Wat zijn je plannen?

Een blog maken is verder niet iets ondernemen. Dat is gewoon iets opschrijven.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:16:48 #203
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129130817
1. vaccineren is nutteloos om dat de mazelen geen dodelijk ziekte is.

2. het is niet bewezen dat het werkt. Is wel bewezen maar dat trek ik in twijfel. want mensen zijn om te kopen.

3. Niemand weet wat er in vaccinatie's zit dus waarom doen we het.

4. waarom overlijden er mensen aan vaccinatie's dan is het toch al duidelijk dat het rommel is.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_129130824
Dat is geen plan, dat is een mening. Wat ga je zelf doen?

Verder maakt het niets uit of iets dodelijk is of niet. Dat heeft geen invloed op of iets nut heeft. Ik drink ook weleens fanta terwijl ik niet echt dorst heb.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:17:52 #205
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129130846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:16 schreef ems. het volgende:
Wat zijn je plannen?

Een blog maken is verder niet iets ondernemen. Dat is gewoon iets opschrijven.
Kun je wel schrijven wat je wil. Nou noem het dan niet uitgewerkt ideeën. Juist mensen vinden en uitwerken die handel.
pi_129130879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:17 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Kun je wel schrijven wat je wil. Nou noem het dan niet uitgewerkt ideeën.
Goed, dus dat schiet niet echt op. Wat heb je zoal ondernomen?
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:20:21 #207
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129130909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Goed, dus dat schiet niet echt op. Wat heb je zoal ondernomen?
Zo snel gaat dat niet. Deze stappen heb ik al eerder ondernomen gezonder gaan leven meer gaan sporten .
pi_129130935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:20 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Zo snel gaat dat niet. Deze stappen heb ik al eerder ondernomen gezonder gaan leven meer gaan sporten .
Dat is voor jezelf en heeft niets te maken met de stoute overheden waar je zoveel kritiek op hebt. Wat ga je daaraan doen? Hoe ga jij de illuminati bevechten?
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:24:02 #209
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129131015
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is voor jezelf en heeft niets te maken met de stoute overheden waar je zoveel kritiek op hebt. Wat ga je daaraan doen? Hoe ga jij de illuminati bevechten?
Oorlog ga je niet winnen dus dat schiet niet op. Met informatie ver spreiden en mensen wakker maken. eigenlijk moeten heel veel mensen wakker worden en dan zijn ze machteloos. Aan oorlog heb je niks kost alleen maar levens en niemand wint echt.
pi_129131079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:24 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Oorlog ga je niet winnen dus dat schiet niet op. Met informatie ver spreiden en mensen wakker maken. eigenlijk moeten heel veel mensen wakker worden en dan zijn ze machteloos. Aan oorlog heb je niks kost alleen maar levens en niemand wint echt.
Maar je beseft, en dat bedoel ik voor de verandering echt niet gemeen, dat dat totaal niet opschiet? Als je kijkt naar de manier waarop mensen op jouw "informatie" reageren op fok besef je toch wel dat je het één en ander dient te veranderen aan je manier van werken? Je invloed op meningen op dit forum is exact 0% momenteel.

Verder helpt het natuurlijk geen reet door op wat forums te komen en daar je meningen te geven. Of denk je dat de illuminati bang is voor mensen zoals jij?

Voor iemand die zo goed weet hoe de wereld zou moeten lopen vind ik je verdacht zwak qua daden. Het is een beetje als schreeuwen naar de busschauffeur hoe hij moet rijden maar zelf heb je nog geen rijbewijs.
Conscience do cost.
pi_129131085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:36 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Die is toch onzin omdat de meeste wetenschappers het toch niet met mij eens zijn. Dus hoef ik mijn kennis niet te tonen want je vind het toch onzin.
:').
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:26:48 #212
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_129131087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:59 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Dat woordje *vaak* en dan dit soort gay statements van 'belangrijke' mensen. Je mag tegewoordig ook niks meer vinden ook als je daar geen argument voor heb.

Ik vind dat 1+1 drie is; fuck it.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:34:16 #213
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129131250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar je beseft, en dat bedoel ik voor de verandering echt niet gemeen, dat dat totaal niet opschiet? Als je kijkt naar de manier waarop mensen op jouw "informatie" reageren op fok besef je toch wel dat je het één en ander dient te veranderen aan je manier van werken? Je invloed op meningen op dit forum is exact 0% momenteel.

Verder helpt het natuurlijk geen reet door op wat forums te komen en daar je meningen te geven. Of denk je dat de illuminati bang is voor mensen zoals jij?

Voor iemand die zo goed weet hoe de wereld zou moeten lopen vind ik je verdacht zwak qua daden. Het is een beetje als schreeuwen naar de busschauffeur hoe hij moet rijden maar zelf heb je nog geen rijbewijs.
1. Wel want er worden langzaam mensen wakker ook al zijn het maar een paar die kunnen andere mensen weer wakker maken. als honderd mensen allemaal 2 mensen wakker praten zijn heb je al 200 mensen. En zo worden het toch langzaam meer.

2. Dat is jouw mening. Ze zijn bang voor ons daarom willen ze ook alles controleren.
ze zijn bang dat we in opstand komen of dat we weg vluchten.

3. Dat komt omdat bijna iedereen hier een stroom nieuws volgt die heet NWS. en een andere richting is fout daar valt niet echt mee te praten. Je hebt geen idee hoe tv en media werken op je brein. Hoe makkelijk je een mening kopieert.

4. voor iemand die geen tv kijkt. zou ik toch ook de nieuwe media gaan lezen en wat meer onafhankelijk wetenschappers gaan vertrouwen. maar kritisch zijn is tegenwoordig hetzelfde als een boek lezen en daar worden dan 100 meningen over gegeven. In feite gaat het zo ook in het nieuws.
pi_129131396
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:34 schreef tribalwars het volgende:

[..]

1. Wel want er worden langzaam mensen wakker ook al zijn het maar een paar die kunnen andere mensen weer wakker maken. als honderd mensen allemaal 2 mensen wakker praten zijn heb je al 200 mensen. En zo worden het toch langzaam meer.
Als ze al 'wakker' worden worden ze dat niet door jouw invloed. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel beseft. Je wordt constant belachelijk gemaakt. Dat komt niet door je boodschap, maar door hoe jij die boodschap brengt. Het zeer gebrekkige Nederlands helpt ook niet om je serieuzer te nemen.

Als het je doel is dat mensen naar je luisteren dan zorg je toch dat je dezelfde taal spreekt als die mensen? Mensen luisteren niet snel naar snotapen die de grootste moeite hebben met Nederlands. Verbeter dat en er zullen al meer mensen naar je luisteren :)
quote:
2. Dat is jouw mening. Ze zijn bang voor ons daarom willen ze ook alles controleren.
Maar gezien jij geen van dat van plan bent hoeven ze dus nergens bang voor te zijn.
quote:
3. Dat komt omdat bijna iedereen hier een stroom nieuws volgt die heet NWS. en een andere richting is fout daar valt niet echt mee te praten. Je hebt geen idee hoe tv en media werken op je brein. Hoe makkelijk je een mening kopieert.
Zelfreflectie. Probeer het één keer terwijl je je eigen 3e punt nog eens doorleest. Gewoon -één-fucking-keer-.

Verder vind ik nou niet bepaald dat jij anderen mag betichten van 'meningen overnemen'. Jij doet niet anders dan andermans verhalen kopiëren.
quote:
4. voor iemand die geen tv kijkt. zou ik toch ook de nieuwe media gaan lezen en wat meer onafhankelijk wetenschappers gaan vertrouwen. maar kritisch zijn is tegenwoordig hetzelfde als een boek lezen en daar worden dan 100 meningen over gegeven. In feite gaat het zo ook in het nieuws.
..wat?
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:43:05 #215
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129131478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ze al 'wakker' worden worden ze dat niet door jouw invloed. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel beseft.

[..]

Maar gezien jij geen van dat van plan bent hoeven ze dus nergens bang voor te zijn.

[..]

Zelfreflectie. Probeer het één keer terwijl je je eigen 3e punt nog eens doorleest.

[..]

..wat?
1. Nou dat weet je niet je kunt niet in mensen kijken.

2. Wel voor ander mensen die dat doen. En voor mening van mensen zijn ze ook een bang.

3. ik wel wel kritsch vind ik. is maar een mening. Dat mag jij anders vinden.

4 De MSM vergelijk ik met een boek. Over dat boek worden 100 meningen gegeven en die worden uitgezonden en mensen krijgen een mening over die honderd meningen. Maar in feite hebben ze allemaal dezelfde soort mening.
pi_129131548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:43 schreef tribalwars het volgende:

[..]

1. Nou dat weet je niet je kunt niet in mensen kijken.
Dat klopt, maar je kan wel van hun reacties uitgaan.
quote:
2. Wel voor ander mensen die dat doen. En voor mening van mensen zijn ze ook een bang.
Maar je begrijpt dus dat je zelf niets toevoegt aan het geheel? Niemand is bang voor meningen, men is bang voor daden.
quote:
3. ik wel wel kritsch vind ik. is maar een mening. Dat mag jij anders vinden.
Ik heb je nog nergens kritisch zien zijn. Heb je een voorbeeld?
quote:
4 De MSM vergelijk ik met een boek. Over dat boek worden 100 meningen gegeven en die worden uitgezonden en mensen krijgen een mening over die honderd meningen. Maar in feite hebben ze allemaal dezelfde soort mening.
Als je dit voor jezelf leest, klinkt het dan ook maar enigszins logisch?

En wat je zegt is net zo goed toepasbaar op elke andere media.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:55:53 #217
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129131860
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je kan wel van hun reacties uitgaan.

[..]

Maar je begrijpt dus dat je zelf niets toevoegt aan het geheel? Niemand is bang voor meningen, men is bang voor daden.

[..]

Ik heb je nog nergens kritisch zien zijn. Heb je een voorbeeld?

[..]

Als je dit voor jezelf leest, klinkt het dan ook maar enigszins logisch?

En wat je zegt is net zo goed toepasbaar op elke andere media.
1. niet alle reactie's zijn negatief of trol reactie's. sommige mensen worden wakker door dat ik ze wat laat inzien. zijn er niet veel maar alle beetjes helpen.

2. Doe ik wel. Ben nog aan het voorbereiden.

3. genoeg maar je ziet dat niet als kritisch.

4. Ja klinkt logisch.
pi_129132908
Je doet geen van dat allen. Succes ermee. Over 5 jaar doe je nog steeds geen reet :)
Conscience do cost.
pi_129133375
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar heeft zij het over verplichting gehad? Het enige wat ik heb gelezen is een oproep van twee senatoren aan predikanten om er bij ouders op aan te dringen hun kinderen te laten vaccineren.

[..]

Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat er hier sprake is van een individu wiens belang ook door de staat behartigd moet worden indien de ouders in gebreke blijven, nameljik die van het kind zelf.
Dat maakt deze discussies over vrijheid natuurlijk nog wel even anders. Het liberalisme is vrij helder in haar opvatting waar de vrijheden van het individu ophouden, namelijk daar waar zij schade toebrengen aan derden.
Ouders hebben uiteraard niet de volledige vrijheid om te doen en te laten met hun kinderen wat ze willen. De relevante vraag is natuurlijk: "In hoeverre mogen ouders hun kind aan een risico blootstellen omwille van hun eigen vrijheid van overtuiging?". Mag je je kind flink aftuigen als je geloof voorschrijft dat kinderen getuchtigd dienen te worden indien zij zich misdragen? Mag je gaan zitten bidden en afwachten als je kind ligt dood te bloeden in de hoop dat God het bloeden stopt?
en daarbij ook nog het in gevaar brengen van anderen. vaccinatie maakt immers niet 100% immuun en er blijven altijd risicogroepen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_129133387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:36 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Die is toch onzin omdat de meeste wetenschappers het toch niet met mij eens zijn. Dus hoef ik mijn kennis niet te tonen want je vind het toch onzin.
jij zou wegblijven uit dit topic .. niemand waardeert je mening
pi_129133451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:46 schreef probeer het volgende:

[..]

jij zou wegblijven uit dit topic .. niemand waardeert je mening
Ik kan het wel waarderen hoor :)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_129133530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef Samson het volgende:

[..]

Een 17-jarige die de wondere wereld van de mafklapperblogjes heeft ontdekt? Weinig boeiend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129133569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat woordje *vaak* en dan dit soort gay statements van 'belangrijke' mensen. Je mag tegewoordig ook niks meer vinden ook als je daar geen argument voor heb.

Ik vind dat 1+1 drie is; fuck it.
Er mogen wmb wel een aantal simpele regels opgesteld worden mbt discussies in NWS. Ik vind het helemaal prima dat iedereen een mening heeft, maar dit gaat echt nergens meer over.
pi_129133600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:34 schreef tribalwars het volgende:

[..]

we vinden je allemaal irritant en 0 toegevoegde waarde hebben
pi_129133687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef Samson het volgende:

[..]

Jij was diegene die vond dat vaccineren slecht is, en kwam ter ondersteuning van die mening met 1 artikel waarin 1 fabrikant 1 slecht vaccin op de markt gezet heeft?

Mijn weerwoord: Polio
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:10:30 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_129137150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
1. vaccineren is nutteloos om dat de mazelen geen dodelijk ziekte is.
Voor een laag percentage is het wel degelijk dodelijk.

quote:
2. het is niet bewezen dat het werkt. Is wel bewezen maar dat trek ik in twijfel. want mensen zijn om te kopen.
Misschien ben jij wel omgekocht om vaccins in discrediet te brengen. Natuurlijk zijn mensen om te kopen. Daarom herhaal je ook experimenten. Er zijn bijzonder weinig dingen in de wetenschap die volledig gebaseerd zijn op 1 onderzoek.

quote:
3. Niemand weet wat er in vaccinatie's zit dus waarom doen we het.
Zelfs in deze reeks zijn al genoeg ingredientenlijsten langs gekomen... Als je die niet vertrouwt, waarom regel je dan zelf niet een keer een chemisch analytisch apparaat en test je het zelf?

quote:
4. waarom overlijden er mensen aan vaccinatie's dan is het toch al duidelijk dat het rommel is.
Zit je nou nog steeds aan die 0.13% die binnen 60 dagen van een vaccin overlijden vast? Heb je nog niet door wat daar mis mee is?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:01:46 #227
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129151072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:17 schreef ems. het volgende:
Dat is geen plan, dat is een mening. Wat ga je zelf doen?

Verder maakt het niets uit of iets dodelijk is of niet. Dat heeft geen invloed op of iets nut heeft. Ik drink ook weleens fanta terwijl ik niet echt dorst heb.
Wel je beseft het niet maar woorden zijn een heel sterk wapen dat bedenk ik mij nu ineens. Mensen zijn meer dan ze denken een kleine groep vrij denkende mensen kan iets grootste brengen. Denk maar aan de groep anonymous. Die groep groeit met de dag.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:10:24 #228
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129151310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef probeer het volgende:

[..]

quote:

[..]

Wees blij dat er mensen zijn met een andere mening dan de meerderheid. Ik durf te minst een andere mening te zijn ik ben niet bang om mij zelf te zijn en doe aan zo min mogelijk schaap gedraag. Iemand moet toch de problemen laten zien die er in de wereld gebeuren of vind je het normaal soms hoe het nu gaat. Vind je het normaal dat er miljoenen mensen sterven in het Midden Oosten omdat we bang zijn voor terroristen. Vind je het normaal dat de regering ons leeg plundert. Vind je het normaal dat we overal worden afgeluisterd. Ik niet en dat laat ik duidelijk merken. Het is niet normaal. Dat laten ze je denken. Ze hebben alles in hun handen. Wees blij dat er nog een vrij mening mag tonen. dat je nog mag reizen want misschien mag dat binnenkort niet meer. Er is geen tijd om stil te zitten. We zitten in een periode waarin het steeds donkerder wordt het schip is al bijna gezonken maar nog is het niet te laat. De kracht van de elite is om chaos te creëren dat doen ze op dit moment zijn ze heel goed in. En normale mensen trappen er natuurlijk in ik soms ook. Ik ben ook niet heilig ik weet ook niet alle waarheid. Want het gaat zo diep nog dieper dan de diepst grot nog dieper dan dat. Ze weten hoe wij werken en daar op bouwen ze hun methodes.

Het heeft geen zin om te slaap en stil te blijven zitten. Dadelijk is het schip gezonken en kunnen we niks meer. Dan leven we in een politiestaat waarin elke stap gecontroleerd wordt. Een andere mening hebben wordt dan strafbaar. Dus we moeten blij zijn met mensen die vrij denken. Wanneer begin je nou eens in te zien dat de wereld niet is zoals die is. Zijn je hersenen zo verkloot dat je het niet in ziet. Hoe veel geld moeten ze van je af pakken hoeveel mensen moeten er nog dood gaan hoe ver moet het nog gaan voor je het inziet. Waarschijnlijk zie je het niet in je moet zelf de fout ontdekken ik kan dat niet voor. Maar stil zitten en je kop in het zand steken is niet de oplossing. Dat willen ze juist daar spelen ze op in.
pi_129151350
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:10 schreef tribalwars het volgende:

[..]

[..]

Wees blij dat er mensen zijn met een andere mening dan de meerderheid. Ik durf te minst een andere mening te zijn ik ben niet bang om mij zelf te zijn en doe aan zo min mogelijk schaap gedraag. Iemand moet toch de problemen laten zien die er in de wereld gebeuren of vind je het normaal soms hoe het nu gaat. Vind je het normaal dat er miljoenen mensen sterven in het Midden Oosten omdat we bang zijn voor terroristen. Vind je het normaal dat de regering ons leeg plundert. Vind je het normaal dat we overal worden afgeluisterd. Ik niet en dat laat ik duidelijk merken. Het is niet normaal. Dat laten ze je denken. Ze hebben alles in hun handen. Wees blij dat er nog een vrij mening mag tonen. dat je nog mag reizen want misschien mag dat binnenkort niet meer. Er is geen tijd om stil te zitten. We zitten in een periode waarin het steeds donkerder wordt het schip is al bijna gezonken maar nog is het niet te laat. De kracht van de elite is om chaos te creëren dat doen ze op dit moment zijn ze heel goed in. En normale mensen trappen er natuurlijk in ik soms ook. Ik ben ook niet heilig ik weet ook niet alle waarheid. Want het gaat zo diep nog dieper dan de diepst grot nog dieper dan dat. Ze weten hoe wij werken en daar op bouwen ze hun methodes.

Het heeft geen zin om te slaap en stil te blijven zitten. Dadelijk is het schip gezonken en kunnen we niks meer. Dan leven we in een politiestaat waarin elke stap gecontroleerd wordt. Een andere mening hebben wordt dan strafbaar. Dus we moeten blij zijn met mensen die vrij denken. Wanneer begin je nou eens in te zien dat de wereld niet is zoals die is. Zijn je hersenen zo verkloot dat je het niet in ziet. Hoe veel geld moeten ze van je af pakken hoeveel mensen moeten er nog dood gaan hoe ver moet het nog gaan voor je het inziet. Waarschijnlijk zie je het niet in je moet zelf de fout ontdekken ik kan dat niet voor. Maar stil zitten en je kop in het zand steken is niet de oplossing. Dat willen ze juist daar spelen ze op in.
knul, ik lees het niet eens meer, want het is allemaal bullshit

Er zijn voor jou serieus maar twee opties uiteindelijk. Of je conformeert je en gooit deze onzin overboord om nog enigszins een normaal leven te leiden, of je wordt zo'n rare zwerver die op straat staat te brullen dat ze achter hem aanzitten.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:20:20 #230
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129151489
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:12 schreef probeer het volgende:

[..]

knul, ik lees het niet eens meer, want het is allemaal bullshit

Er zijn voor jou serieus maar twee opties uiteindelijk. Of je conformeert je en gooit deze onzin overboord om nog enigszins een normaal leven te leiden, of je wordt zo'n rare zwerver die op straat staat te brullen dat ze achter hem aanzitten.
Er zijn twee dingen oplossingen voor dit probleem of we komen massaal in opstand of je vlucht weg ver weg van deze maatschappij. Je knul je hebt geen idee wat er aan de hand is. Ja maar weer lekker terug naar je leven blijf maar slapen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:22:46 #231
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129151541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Er mogen wmb wel een aantal simpele regels opgesteld worden mbt discussies in NWS. Ik vind het helemaal prima dat iedereen een mening heeft, maar dit gaat echt nergens meer over.
Dan ga je toch lekker weg als je het niet leuk vindt.
Iedereen mag zijn mening of visie vertonen want we leven in een vrij land.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:48:18 #232
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129152163
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:22 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker weg als je het niet leuk vindt.
Iedereen mag zijn mening of visie vertonen want we leven in een vrij land.
Is er één onderwerp te bedenken waarbij je niet in allerlei absurde complottheorieën gelooft?
Kritisch zijn is prima, wenselijk zelf, maar jij komt eerlijk gezegd over als iemand met een paranoïde stoornis. :{w
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:09:50 #233
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129152821
[..]

Is er één onderwerp te bedenken waarbij je niet in allerlei absurde complottheorieën gelooft?
Kritisch zijn is prima, wenselijk zelf, maar jij komt eerlijk gezegd over als iemand met een paranoïde stoornis. :{w
[/quote]
Dit bedoel ik al het feit dat mensen de andere stroom nieuws complottheorie noemt geeft al aan dat je maar in een stoom nieuws mag kijken en denken.
pi_129153164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Regel 1 zou moeten zijn dat users namens zichzelf praten en niet denken dat ze namens iedereen kunnen spreken.

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:46 schreef probeer het volgende:

[..]

.. niemand waardeert je mening
pi_129153218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Regel 1 zou moeten zijn dat users namens zichzelf praten en niet denken dat ze namens iedereen kunnen spreken.

[..]

[..]

Ja ok, je hebt ook wel gelijk, ik was gefrustreerd en liet me kennen.
pi_129153315
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]

Dit bedoel ik al het feit dat mensen de andere stroom nieuws complottheorie noemt geeft al aan dat je maar in een stoom nieuws mag kijken en denken.
Was je maar in staat tot nadenken. Dat zou je een hoop ellende schelen in je leven.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:22:23 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129153325
quote:
[..]
Voor de stroom "nieuws" die jij bedoelt is er BNW.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:23:14 #238
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129153356
s
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de stroom "nieuws" die jij bedoelt is er BNW.
Dat is pech voor jouw want ik dump het hier.
pi_129153361
quote:
[..]

Zelfreflectie. Ik blijf het herhalen. Jij doet exact hetzelfde. Ik kan er maar niet bij waarom je dat niet ziet ;(
Conscience do cost.
pi_129153386
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef tribalwars het volgende:
s

[..]

Daar hebben we mods voor.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:25:06 #241
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129153420
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar hebben we mods voor.
Het is een vrij land dus het mag ik mag mijn mening en visie verkopen. En wat ander mensen ervan vinden zal mij een worst wezen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:25:43 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129153436
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef tribalwars het volgende:
s

[..]

Dumpen is wat je met afval doet.
Fijn dat je het zo noemt, dan weten we dat je zelf ook vindt dat je hier rotzooi neerzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:26:46 #243
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129153475
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dumpen is wat je met afval doet.
Fijn dat je het zo noemt, dan weten we dat je zelf ook vindt dat je hier rotzooi neerzet.
Dat bedoel ik eigenlijk niet zo. Maar fijn dat je alles letterlijk neemt.
pi_129153536
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja ok, je hebt ook wel gelijk, ik was gefrustreerd en liet me kennen.
Eigenlijk is er geen echt nieuws de laatste tijd en blijkbaar zijn er dan genoeg mensen die hun eigen mening blijven herhalen. Overigens heeft de WHO als doelstelling dat er per miljoen inwoners 1 geval van mazelen mag zijn om de ziekte uit te laten sterven.
In Europa voldoen alleen Finland en de Baltische staten aan die doelstelling.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:44:22 #245
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129153986
Zullen we weer even ophouden met ons focussen op tribalwars en gewoon verder ontopic gaan.

Er zijn inmiddels honderden slachtoffers, voornamelijk in de biblebelt. Die niet gevaccineerd willen worden uit geloofsovertuiging. Moeten we dat dan verplichten?

In hoeverre zijn besmette mensen een gevaar voor hun (wel ingeënte) omgeving? Ik vraag me vooral af wat al die mensen in het ziekenhuis doen. Als je niet gevaccineerd wil worden omdat hallelujah enzo, wat doe je dan in het ziekenhuis? Het is Gods wil dus geen inenting, maar als er eenmaal stront aan de knikker is, maakt Gods wil niet meer uit? :?
Laffe huichelaar
pi_129154082
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:44 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we weer even ophouden met ons focussen op tribalwars en gewoon verder ontopic gaan.

Er zijn inmiddels honderden slachtoffers, voornamelijk in de biblebelt. Die niet gevaccineerd willen worden uit geloofsovertuiging. Moeten we dat dan verplichten?

In hoeverre zijn besmette mensen een gevaar voor hun (wel ingeënte) omgeving? Ik vraag me vooral af wat al die mensen in het ziekenhuis doen. Als je niet gevaccineerd wil worden omdat hallelujah enzo, wat doe je dan in het ziekenhuis? Het is Gods wil dus geen inenting, maar als er eenmaal stront aan de knikker is, maakt Gods wil niet meer uit? :?
Piye heeft me dat in een eerder topic in deze reeks mooi uit proberen te leggen, ik zal de post even opzoeken. Vond het best verduidelijkend (nog steeds hypocriet, maartoch).

Edit:

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze geven als reden voor het niet inenten dat ze dan ingrijpen in de wil van god. Maar wanneer een kind al ziek is, is het dan opeens niet meer de wil van god? Waarom mag dan opeens wel ingegrepen worden? Omdat ze dan met hun neus op de ziekte en het leed gedrukt worden? Dan doet de wil van god, dat dit kind ziek is, er opeens niet meer toe?

Als je de wil van god als argument gebruikt bij zaken als ziekte, leven en dood, hoe kan je dan toch een onderscheid maken tussen preventieve zorg en behandelende zorg?

Als je het me uit kan leggen vanuit hun standpunt, graag. Ik ben benieuwd.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:25 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik zal pogen een uitleg te geven, maar daar wil ik graag vooraf 2 kanttekeningen maken. Ik ben zelf niet gereformeerd, ik kan dus hooguit proberen het vanuit hun standpunt te bekijken, maar geen absoluut uitsluitsel geven. Het tweede is dat veel gereformeerden helemaal geen probleem met vaccineren hebben, het is dus ook binnen die groep een punt van discussie of het nou wel of niet mag (ik dacht zelfs dat het merendeel tegenwoordig vindt dat het wel mag).

Wat ik begrepen heb, is dat de betreffende gereformeerden bang zijn dat het laten vaccineren van hun kinderen een gebrek aan vertrouwen in God toont. Zij geloven dat je niet zonder reden ziek wordt en dat je door het vaccineren die redenen negeert, je vertrouwt enkel en alleen op de medische wetenschap. Bij een behandeling ben je al ziek, om de 1 of andere reden wilde God dat je ziek zou worden en of de behandeling aanslaat of niet, wordt dan ook gezien als Gods wil. Ze vertrouwen wel op de medische wetenschap, maar zullen daarnaast ook elke avond bidden voor genezing. Er wordt dus net wat meer macht in de handen van God gelegd, dat is naar mijn idee het grote verschil.

Overigens vind ik buiten religieuze redenen om persoonlijk ook dat inenten te vanzelfsprekend is. In dit geval zijn de risico's van het vaccin klein en is het al lang in de omloop, waardoor risico's op langere termijn ook allang aan het licht zouden zijn gekomen. Maar vaccins zijn nooit helemaal zonder risico's. Dus vind ik het een beetje een rare mentaliteit dat inenten per se moet en dat je kinderen niet laten inenten zou betekenen dat je niet genoeg om ze geeft.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit maakt het een stuk duidelijker, waarvoor dank. Klinkt iig ietsjes minder achterlijk.

Maar (en hier zal jij waarschijnlijk ook geen antwoord op kunnen geven) waarom ligt het ziek maken wél in de handen van god, maar genezing opeens niet meer? Is dat dan niet een wantrouwen in een omnipotente god?

God geeft de ziekte, maar menselijk behandelen zorgt voor de genezing. Lekkere kerel, die god ..

Ik vind het nog steeds selectieve hypocrisie.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:46 schreef Piye het volgende:

[..]

Het is allemaal best lastig en ook grotendeels een kwestie van interpretatie. Maar daarom vind ik dat we niet te snel moeten zijn met roepen dat het hypocriet is. Die mensen hebben daar voor hun een logische verklaring voor, het is niet zomaar een kwestie van wat hun het beste uitkomt. Zij willen zelf ook gewoon het beste voor hun kinderen.

Voor niet-gelovigen is het makkelijk te roepen dat ze hypocriet zijn omdat je hun overweging niet begrijpt, maar voor die mensen zijn sommige dingen die voor ons vrijwel hetzelfde zijn heel anders. Het wordt anders als een predikant roept dat je geen abortus mag plegen, maar ondertussen z'n dochter wel even snel naar de kliniek rijdt. Dat is pure hypocrisie, maar bij dit onderwerp, vind ik het meer een lastige overweging dan een gevalletje pick and choose.
Plus mijn eigen mening:

quote:
Op donderdag 18 juli 2013 @ 14:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen een keuze heeft, en zelfbeschikking is een enorm groot goed. Maar ik trek wel de grens bij het bewust in gevaar brengen van anderen, en dat is wat deze niet-inenters doen.

Verplicht inenten? Nee
Vrijwillige quarantaine en anders justitieel en financieel verantwoordelijk voor de gevolgen van een verdere verspreiding? Ja

[ Bericht 36% gewijzigd door probeer op 20-07-2013 14:56:56 ]
pi_129154622
Het is inderdaad het onderscheid tussen preventief en reactief dat voor die mensen relevant is.
pi_129155011
Even los van of vaccinaties wel of niet gezond zouden zijn begrijp ik eerlijk gezegd nog steeds het onderscheid niet goed. Of je je vóór of na het ziek worden laat behandelen zit toch geen enkel verschil? Het lijkt me eerder van wantrouwen in gods creatie spreken als je je -niet- laat vaccineren.

Hoe zit het dan als de gelovigen in kwestie naar een land gaan waar de malaria-mug vrij spel heeft? Laten ze zich dan ook vrij prikken en achteraf dan maar aan de medicatie en ziekenhuisbezoekjes?

En waarom past vaccinatie niet in god's plan maar behandeling wel? Waar is de logica in dat? Wees dan consequent en doe nooit een beroep op behandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
pi_129155497
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef Monolith het volgende:
Het is inderdaad het onderscheid tussen preventief en reactief dat voor die mensen relevant is.
Grr, doe ik al die moeite, kom jij met 1 zin die het perfect samenvat ..
pi_129641166
quote:
Vooral antroposofen weigeren vaccinatie

Niet de gereformeerde christenen, maar antroposofen blijken de belangrijkste weigeraars van vaccinaties tegen ziektes als de mazelen.

Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdag bevestigd. Slechts ongeveer een op de vijf niet-inenters is reformatorisch.

Antroposofen volgen de spirituele filosofie van de Oostenrijker Rudolf Steiner. Zij geloven dat ziekten een heilzame werking hebben op lichaam en geest en kinderen kunnen helpen bij hun ontwikkeling.

Daarom staan ze sceptisch tegenover vaccinaties tegen 'minder gevaarlijke' ziekten, zoals de bof en mazelen. Zogeheten Rudolf Steiner-scholen, ook bekend als vrije scholen, zijn overal in Nederland te vinden.

Keuze

Volgens het RIVM is 95 procent van alle kinderen ingeënt. Van de overige 5 procent is naar schatting 1,3 procent bevindelijk gereformeerd. De rest is bijvoorbeeld antroposofisch. Dit wordt echter niet bijgehouden, waardoor het RIVM geen precieze cijfers heeft over deze groep.

Volgens een woordvoerster van het instituut worden er geen specifieke acties ingezet om antroposofen alsnog te overtuigen van het nut van een inenting. "Dat is een keuze die mensen zelf maken'', aldus de zegsvrouw. De GGD gaf eerder wel aan te overwegen een oproep te doen voor de mazelenvaccinatie op scholen met een antroposofische inslag.

Besmet

In de afgelopen weken zijn zeker 780 mensen besmet met mazelen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral kinderen tussen 4 tot 12 jaar raken besmet, en de patiënten wonen vooral in de gereformeerde gebieden van Zeeland tot West-Overijssel. De GGD vaccineert daarom bij bevindelijk gereformeerde gezinnen thuis.
http://www.nu.nl/binnenla(...)eren-vaccinatie.html
Slecht nieuws voor de religiebashers die al (bijna) 5 tocpics lang aan het ranten zijn.
pi_129641256

Het zijn de Antroposofen!

Rechtsomkeert!
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129641327
In mijn lijf geen naald
pi_129641427
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:12 schreef NickGrouwen het volgende:
In mijn lijf geen naald
TROTS

PUUR
pi_129641528
Vaccinatie > hartstikke gevaarlijk > depopulatie

Maar

Eerlijk gezegd is het niet zo erg

Er zijn toch teveel mensen op deze aarde

We moeten het een beetje uitdunnen

De meeste mensen tegenwoordig zijn lui en verwend

De echte arbeidersklasse is er al lang niet meer

The hands that built these lands

TROTS

PUUR

Hier en daar nog maar dat is het

Bill Gates geeft om ons

Laten we de wereld teruggeven aan de natuur
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:29:52 #255
208890 June.
Seriously?
pi_129641600
Is het BNW buitenspeelkwartier nog niet voorbij? Nu weten we het wel.
Shine bright like a diamond.
pi_129642063
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Slecht nieuws voor de religiebashers die al (bijna) 5 tocpics lang aan het ranten zijn.
Punt is wel dat mensen die wegens hun geloof niet inenten hier in NL ook vaak bij elkaar gaan wonen en antroposofen elkaar niet zo opzoeken om bij elkaar te gaan wonen.
Als je toch woont in een gebied waar bij iedereen zich inent is het niet gevaarlijk als een enkeling er voor kiest het niet te doen, kans op een uitbraak is dan toch nihil.
pi_129647373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:01 schreef Kingstown het volgende:
Religiebashen is een soort nationale sport voor veel Nederlanders. Dus ook al houden ze zich nu wellicht in, bij een ander onderwerp komen ze gewoon weer tevoorschijn.
pi_129647862
Religiebashen is dan vaak ook meer dan terecht.
pi_129647909
Antroposofie is ook een religie.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:28:53 #260
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129650541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:37 schreef Wespensteek het volgende:
Antroposofie is ook een religie.
Dit dus. Het vereist in ieder geval dezelfde mindset als een religie, waaronder je doof, stom en blind houden voor moderne wetenschap en ondanks alle bewijzen dat hun eigen middelen en theorieën niet werken, tòch blijven volharden in het geloof in allerhande pseudo-wetenschap en onzin-therapieën.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:31:34 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129658890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Punt is wel dat mensen die wegens hun geloof niet inenten hier in NL ook vaak bij elkaar gaan wonen en antroposofen elkaar niet zo opzoeken om bij elkaar te gaan wonen.
Als je toch woont in een gebied waar bij iedereen zich inent is het niet gevaarlijk als een enkeling er voor kiest het niet te doen, kans op een uitbraak is dan toch nihil.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:37:27 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129659079
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dit dus. Het vereist in ieder geval dezelfde mindset als een religie, waaronder je doof, stom en blind houden voor moderne wetenschap en ondanks alle bewijzen dat hun eigen middelen en theorieën niet werken, tòch blijven volharden in het geloof in allerhande pseudo-wetenschap en onzin-therapieën.
Jep, esotherie en pseudowetenschap, op naar de nieuwe middeleeuwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129660069
Het is ook wel heel gemakkelijk om in zo'n veilige omgeving als Nederland buiten de biblebelt je kind niet te vaccineren. De rest doet het toch wel, dus je kunt heerlijk veilig de vrijzinnige antroposoof uithangen zonder de consequenties van die keuze.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:08:41 #264
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_132656736
*schop*

Meisje (17) overleden aan mazelen
Niet ingeënt, dus.

Dit had voorkomen kunnen worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_132669398
'Mogen' ze (=de gereformeerden dus) ook geen antilichamen krijgen bij besmetting?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132669502
Volgens mij wel. Na besmetting wordt gezien als iets anders dan voor besmetting, daarom denk ik ook dat het belangrijk is om duidelijk te maken dat mazelen elke x jaar cyclisch terugkomt.
pi_132670580
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
*schop*

Niet ingeënt, dus.

Gelukkig kunnen de ouders deze langgerekte vorm van doodslag afdoen met een "het was haar lot".
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132670850
Was dit geen ernstige vorm omdat het een volwassene betreft? Dan had ze dat beter als kind al kunnen krijgen.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:15:42 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132672226
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
*schop*

Niet ingeënt, dus.

Volgens die ouders was het dan waarschijnlijk toch gods wil enzo... :{
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132682676
Het meisje in kwestie had al een zwakke gezondheid maar dat vertelt het RIVM er natuurlijk niet bij:

http://m.omroepzeeland.nl(...)erleden-door-mazelen
pi_132682763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:51 schreef proud_mami het volgende:
Het meisje in kwestie had al een zwakke gezondheid maar dat vertelt het RIVM er natuurlijk niet bij:

http://m.omroepzeeland.nl(...)erleden-door-mazelen
Dan is vaccinatie juist nuttiger.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:05:29 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132682890
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Volgens die ouders was het dan waarschijnlijk toch gods wil enzo... :{
Klaag ze aan voor moord :) Misschien vonden de ouders het wel tijd voor het kind net zo als die man het tijd vond voor zijn moeder.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:07:35 #273
238326 Worteltjestaart
pi_132682925
Moord kan niet.
Hooguit zware mishandeling de dood tot gevolg hebbend.

Maar sowieso lijkt het me juridisch vrij wankel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:09:55 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132682962
En terecht, die gene hierboven willen dat iedereen lek geprikt wordt en als het even kan onder dwang. Laat mensen lekker zelf beslissen.
pi_132682982
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan is vaccinatie juist nuttiger.
Kinderen met een zwak afweersysteem mogen niet eens ingeënt worden.
pi_132683149
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:11 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Kinderen met een zwak afweersysteem mogen niet eens ingeënt worden.
Er staat een zwakke gezondheid, niet een zwak afweersysteem.
pi_132683158
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:33 schreef probeer het volgende:
Maargoed .. ontopic!

Verplicht vaccineren?

Er is nu toch inmiddels al wel vastgesteld dat bij niet vaccineren, je niet alleen risico's afroept over je kind, maar ook over andere mensen.

In hoeverre vinden we dit toelaatbaar?
iets met vrije keuze die elk mens heeft
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:27:55 #278
238326 Worteltjestaart
pi_132683242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:09 schreef xzaz het volgende:
En terecht, die gene hierboven willen dat iedereen lek geprikt wordt en als het even kan onder dwang. Laat mensen lekker zelf beslissen.
Op zich, ja.
Maar het probleem is, dat je door niet te vaccineren niet alleen jezelf aan gevaar blootstelt, maar ook anderen.
Lastige materie, dus.
pi_132683576
Blijkbaar koos het meisje er zelf voor om zich niet te laten inenten en zijn haar ouders dus niet de 'schuldigen':

http://www.volkskrant.nl/(...)ewust-voor-God.dhtml
pi_132683879
Hoe vrijwillig en doordacht is de keuze van een minderjarige om je niet te laten inenten als je je hele leven op een eiland woont waar een groot deel van de bevolking reformatorisch is, alleen naar reformatorische scholen gaat en waarschijnlijk weinig contact hebt met andersdenkenden?
pi_132683936
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe vrijwillig en doordacht is de keuze van een minderjarige om je niet te laten inenten als je je hele leven op een eiland woont waar een groot deel van de bevolking reformatorisch is, alleen naar reformatorische scholen gaat en waarschijnlijk weinig contact hebt met andersdenkenden?
even vrij als de keuze is voor degene die bijvoorbeeld alleen met niet-gelovigen omgaat
pi_132684109
Geloofsgekkies... Dit komt er van.
There are only 151 Pokémon.
pi_132684194
Tsja, zonde hoor. Als je daarvoor bereidt bent te sterven.
pi_132684573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:05 schreef StraatMees het volgende:

[..]

even vrij als de keuze is voor degene die bijvoorbeeld alleen met niet-gelovigen omgaat
Voor het risico op besmetting maakt het echter wel uit dat dit meisje in een geisoleerde gemeenschap woonde waar weinig herd immunity is. Dat maakt de consequentie van zo'n keuze wel veel groter.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:11:52 #285
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132685410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:05 schreef StraatMees het volgende:

[..]

^O^
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:13:51 #286
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132685476
Aan mazelen ga je normaal niet dood, zeker niet meer als 17-jarige.

Vroeger werd niemand ingeënt en gingen ook maar weinig 17-jarigen hieraan dood.

Er gaan ook 20-jarigen aan de griep dood. Dus ook griepvaccins (nutteloos tot nog toe) verplichten wegens influenzarisico's.....?

Dit is puur een hetze tegen dit overleden meisje en haar ouders. Een extra steek na door de farmaceutische industrie, de medische wereld en de bemoeizuchtige bestuurders en politici uit het corrupte Den Haag..... :|W :|W w/

Mazelen zijn onschuldig. Verder is het natuurlijk onverstandig om je niet te laten inenten, maar het is nog veel gevaarlijker dit te verplichten. Het leven herbergt nu eenmaal risico's, ook dodelijke.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:16 #287
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132685523
De doden door allergische reacties op de ingrediënten van vaccins worden minutieus verzwegen en onder het vloerkleed geveegd in Nederland.

En dit sterfgeval, waar wel meer qua lichaamsziekten moet hebben gespeeld, wordt breed uitgemeten. :r Hypocriet.
pi_132686039
Het risico op complicaties is het grootst bij kinderen jonger dan vijf jaar en ouder dan ca tien jaar. Vroeger kreeg je het gewoonlijk tussen die leeftijden en was je immuun op je zeventiende. Dit meisje heeft het niet overleefd, anderen zijn gehandicapt geraakt maar komen niet in het nieuws ( van doof tot uit het ziekenhuis naar een revalidatiecentrum). Als je je kind de mazelen natuurlijk wilt laten doormaken om natuurlijke weerstand op te bouwen kun je ook overwegen rond 10 jaar wel een inenting te geven als hij/zij dan de mazelen nog niet heeft gehad. Voor deze ouders was het blijkbaar een principekwestie waardoor hun kind onnodig extra risico gelopen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 29-10-2013 11:41:27 ]
pi_132686078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:15 schreef Veldkamp het volgende:
De doden door allergische reacties op de ingrediënten van vaccins worden minutieus verzwegen en onder het vloerkleed geveegd in Nederland.

En dit sterfgeval, waar wel meer qua lichaamsziekten moet hebben gespeeld, wordt breed uitgemeten. :r Hypocriet.
Precies Veldkamp! Maar het RIVM 'vergeet' te vermelden dat er onderliggende gezondheidsproblemen waren.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:41:16 #290
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132686202
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:36 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Precies Veldkamp! Maar het RIVM 'vergeet' te vermelden dat er onderliggende gezondheidsproblemen waren.
Dat eerlijk vermelden is niet in het belang van de farmaceuten en een kritische omgang met geneeskunde door mondige burgers.

Niet dat ik het eens ben met het weigeren van alle of de meeste vaccins, hoor. (Ik ben ook zeker niet reformatorisch noch protestant.) Maar kritisch zijn naar de medische wereld móet wel helaas....
pi_132686229
Pak er dan even Nederlandse plaatjes bij zeg.. Met je formaldehyde :D
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:42:53 #292
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132686247
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:42 schreef poemojn het volgende:
Pak er dan even Nederlandse plaatjes bij zeg.. Met je formaldehyde :D
"Sterk water..."? :6
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:44:21 #293
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132686276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Minderjarige hebben geen keuze, dat ligt bij de ouders.
pi_132686863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

Minderjarige hebben geen keuze, dat ligt bij de ouders.
Vanaf 12 jaar heb je in nederland inspraak bij medische beslissingen, vanaf 16 jaar mag je zo'n beslissing zelfstandig nemen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:54:20 #295
238326 Worteltjestaart
pi_132690638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:41 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Dat eerlijk vermelden is niet in het belang van de farmaceuten en een kritische omgang met geneeskunde door mondige burgers.

Niet dat ik het eens ben met het weigeren van alle of de meeste vaccins, hoor. (Ik ben ook zeker niet reformatorisch noch protestant.) Maar kritisch zijn naar de medische wereld móet wel helaas....
[ afbeelding ]
O. Mijn. God.
Niet wéér de autisme-kaart zeg...
pi_132690699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:13 schreef Veldkamp het volgende:
Aan mazelen ga je normaal niet dood, zeker niet meer als 17-jarige.

Vroeger werd niemand ingeënt en gingen ook maar weinig 17-jarigen hieraan dood.

Er gaan ook 20-jarigen aan de griep dood. Dus ook griepvaccins (nutteloos tot nog toe) verplichten wegens influenzarisico's.....?

Dit is puur een hetze tegen dit overleden meisje en haar ouders. Een extra steek na door de farmaceutische industrie, de medische wereld en de bemoeizuchtige bestuurders en politici uit het corrupte Den Haag..... :|W :|W w/

Mazelen zijn onschuldig. Verder is het natuurlijk onverstandig om je niet te laten inenten, maar het is nog veel gevaarlijker dit te verplichten. Het leven herbergt nu eenmaal risico's, ook dodelijke.
Volgens mij sla je een beetje door.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132690711
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:41 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er is geen enkel bewijs dat vaccinaties tot autisme leiden.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:03:35 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_132690901
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:56 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs dat vaccinaties tot autisme leiden.
Gelovigen hebben geen bewijs nodig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_132696127
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:27 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Op zich, ja.
Maar het probleem is, dat je door niet te vaccineren niet alleen jezelf aan gevaar blootstelt, maar ook anderen.
Lastige materie, dus.
Welke anderen? Die zijn toch allemaal ingeënt?
pi_132696518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:55 schreef Deliah het volgende:

[..]

Welke anderen? Die zijn toch allemaal ingeënt?
Baby's worden pas op 14 maanden gevaccineerd, dus kunnen voor die leeftijd wel besmet worden. Maar nu met die epidemie worden ze ook eerder gevaccineerd geloof ik.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')