Voor een laag percentage is het wel degelijk dodelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
1. vaccineren is nutteloos om dat de mazelen geen dodelijk ziekte is.
Misschien ben jij wel omgekocht om vaccins in discrediet te brengen. Natuurlijk zijn mensen om te kopen. Daarom herhaal je ook experimenten. Er zijn bijzonder weinig dingen in de wetenschap die volledig gebaseerd zijn op 1 onderzoek.quote:2. het is niet bewezen dat het werkt. Is wel bewezen maar dat trek ik in twijfel. want mensen zijn om te kopen.
Zelfs in deze reeks zijn al genoeg ingredientenlijsten langs gekomen... Als je die niet vertrouwt, waarom regel je dan zelf niet een keer een chemisch analytisch apparaat en test je het zelf?quote:3. Niemand weet wat er in vaccinatie's zit dus waarom doen we het.
Zit je nou nog steeds aan die 0.13% die binnen 60 dagen van een vaccin overlijden vast? Heb je nog niet door wat daar mis mee is?quote:4. waarom overlijden er mensen aan vaccinatie's dan is het toch al duidelijk dat het rommel is.
Wel je beseft het niet maar woorden zijn een heel sterk wapen dat bedenk ik mij nu ineens. Mensen zijn meer dan ze denken een kleine groep vrij denkende mensen kan iets grootste brengen. Denk maar aan de groep anonymous. Die groep groeit met de dag.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:17 schreef ems. het volgende:
Dat is geen plan, dat is een mening. Wat ga je zelf doen?
Verder maakt het niets uit of iets dodelijk is of niet. Dat heeft geen invloed op of iets nut heeft. Ik drink ook weleens fanta terwijl ik niet echt dorst heb.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef probeer het volgende:
[..]
we vinden je allemaal irritant en 0 toegevoegde waarde hebben
Wees blij dat er mensen zijn met een andere mening dan de meerderheid. Ik durf te minst een andere mening te zijn ik ben niet bang om mij zelf te zijn en doe aan zo min mogelijk schaap gedraag. Iemand moet toch de problemen laten zien die er in de wereld gebeuren of vind je het normaal soms hoe het nu gaat. Vind je het normaal dat er miljoenen mensen sterven in het Midden Oosten omdat we bang zijn voor terroristen. Vind je het normaal dat de regering ons leeg plundert. Vind je het normaal dat we overal worden afgeluisterd. Ik niet en dat laat ik duidelijk merken. Het is niet normaal. Dat laten ze je denken. Ze hebben alles in hun handen. Wees blij dat er nog een vrij mening mag tonen. dat je nog mag reizen want misschien mag dat binnenkort niet meer. Er is geen tijd om stil te zitten. We zitten in een periode waarin het steeds donkerder wordt het schip is al bijna gezonken maar nog is het niet te laat. De kracht van de elite is om chaos te creëren dat doen ze op dit moment zijn ze heel goed in. En normale mensen trappen er natuurlijk in ik soms ook. Ik ben ook niet heilig ik weet ook niet alle waarheid. Want het gaat zo diep nog dieper dan de diepst grot nog dieper dan dat. Ze weten hoe wij werken en daar op bouwen ze hun methodes.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef probeer het volgende:
[..]
knul, ik lees het niet eens meer, want het is allemaal bullshitquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Wees blij dat er mensen zijn met een andere mening dan de meerderheid. Ik durf te minst een andere mening te zijn ik ben niet bang om mij zelf te zijn en doe aan zo min mogelijk schaap gedraag. Iemand moet toch de problemen laten zien die er in de wereld gebeuren of vind je het normaal soms hoe het nu gaat. Vind je het normaal dat er miljoenen mensen sterven in het Midden Oosten omdat we bang zijn voor terroristen. Vind je het normaal dat de regering ons leeg plundert. Vind je het normaal dat we overal worden afgeluisterd. Ik niet en dat laat ik duidelijk merken. Het is niet normaal. Dat laten ze je denken. Ze hebben alles in hun handen. Wees blij dat er nog een vrij mening mag tonen. dat je nog mag reizen want misschien mag dat binnenkort niet meer. Er is geen tijd om stil te zitten. We zitten in een periode waarin het steeds donkerder wordt het schip is al bijna gezonken maar nog is het niet te laat. De kracht van de elite is om chaos te creëren dat doen ze op dit moment zijn ze heel goed in. En normale mensen trappen er natuurlijk in ik soms ook. Ik ben ook niet heilig ik weet ook niet alle waarheid. Want het gaat zo diep nog dieper dan de diepst grot nog dieper dan dat. Ze weten hoe wij werken en daar op bouwen ze hun methodes.
Het heeft geen zin om te slaap en stil te blijven zitten. Dadelijk is het schip gezonken en kunnen we niks meer. Dan leven we in een politiestaat waarin elke stap gecontroleerd wordt. Een andere mening hebben wordt dan strafbaar. Dus we moeten blij zijn met mensen die vrij denken. Wanneer begin je nou eens in te zien dat de wereld niet is zoals die is. Zijn je hersenen zo verkloot dat je het niet in ziet. Hoe veel geld moeten ze van je af pakken hoeveel mensen moeten er nog dood gaan hoe ver moet het nog gaan voor je het inziet. Waarschijnlijk zie je het niet in je moet zelf de fout ontdekken ik kan dat niet voor. Maar stil zitten en je kop in het zand steken is niet de oplossing. Dat willen ze juist daar spelen ze op in.
Er zijn twee dingen oplossingen voor dit probleem of we komen massaal in opstand of je vlucht weg ver weg van deze maatschappij. Je knul je hebt geen idee wat er aan de hand is. Ja maar weer lekker terug naar je leven blijf maar slapen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:12 schreef probeer het volgende:
[..]
knul, ik lees het niet eens meer, want het is allemaal bullshit
Er zijn voor jou serieus maar twee opties uiteindelijk. Of je conformeert je en gooit deze onzin overboord om nog enigszins een normaal leven te leiden, of je wordt zo'n rare zwerver die op straat staat te brullen dat ze achter hem aanzitten.
Dan ga je toch lekker weg als je het niet leuk vindt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Er mogen wmb wel een aantal simpele regels opgesteld worden mbt discussies in NWS. Ik vind het helemaal prima dat iedereen een mening heeft, maar dit gaat echt nergens meer over.
Is er één onderwerp te bedenken waarbij je niet in allerlei absurde complottheorieën gelooft?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker weg als je het niet leuk vindt.
Iedereen mag zijn mening of visie vertonen want we leven in een vrij land.
Regel 1 zou moeten zijn dat users namens zichzelf praten en niet denken dat ze namens iedereen kunnen spreken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Er mogen wmb wel een aantal simpele regels opgesteld worden mbt discussies in NWS. Ik vind het helemaal prima dat iedereen een mening heeft, maar dit gaat echt nergens meer over.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef probeer het volgende:
[..]
quote:
Ja ok, je hebt ook wel gelijk, ik was gefrustreerd en liet me kennen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Regel 1 zou moeten zijn dat users namens zichzelf praten en niet denken dat ze namens iedereen kunnen spreken.
[..]
[..]
Was je maar in staat tot nadenken. Dat zou je een hoop ellende schelen in je leven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is er één onderwerp te bedenken waarbij je niet in allerlei absurde complottheorieën gelooft?
Kritisch zijn is prima, wenselijk zelf, maar jij komt eerlijk gezegd over als iemand met een paranoïde stoornis.
Dit bedoel ik al het feit dat mensen de andere stroom nieuws complottheorie noemt geeft al aan dat je maar in een stoom nieuws mag kijken en denken.
Voor de stroom "nieuws" die jij bedoelt is er BNW.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dit bedoel ik al het feit dat mensen de andere stroom nieuws complottheorie noemt geeft al aan dat je maar in een stoom nieuws mag kijken en denken.
Dat is pech voor jouw want ik dump het hier.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor de stroom "nieuws" die jij bedoelt is er BNW.
Zelfreflectie. Ik blijf het herhalen. Jij doet exact hetzelfde. Ik kan er maar niet bij waarom je dat niet zietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Daar hebben we mods voor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef tribalwars het volgende:
s
[..]
Dat is pech voor jouw want ik dump het hier.
Het is een vrij land dus het mag ik mag mijn mening en visie verkopen. En wat ander mensen ervan vinden zal mij een worst wezen.quote:
Dumpen is wat je met afval doet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef tribalwars het volgende:
s
[..]
Dat is pech voor jouw want ik dump het hier.
Dat bedoel ik eigenlijk niet zo. Maar fijn dat je alles letterlijk neemt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dumpen is wat je met afval doet.
Fijn dat je het zo noemt, dan weten we dat je zelf ook vindt dat je hier rotzooi neerzet.
Eigenlijk is er geen echt nieuws de laatste tijd en blijkbaar zijn er dan genoeg mensen die hun eigen mening blijven herhalen. Overigens heeft de WHO als doelstelling dat er per miljoen inwoners 1 geval van mazelen mag zijn om de ziekte uit te laten sterven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja ok, je hebt ook wel gelijk, ik was gefrustreerd en liet me kennen.
Piye heeft me dat in een eerder topic in deze reeks mooi uit proberen te leggen, ik zal de post even opzoeken. Vond het best verduidelijkend (nog steeds hypocriet, maartoch).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:44 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we weer even ophouden met ons focussen op tribalwars en gewoon verder ontopic gaan.
Er zijn inmiddels honderden slachtoffers, voornamelijk in de biblebelt. Die niet gevaccineerd willen worden uit geloofsovertuiging. Moeten we dat dan verplichten?
In hoeverre zijn besmette mensen een gevaar voor hun (wel ingeënte) omgeving? Ik vraag me vooral af wat al die mensen in het ziekenhuis doen. Als je niet gevaccineerd wil worden omdat hallelujah enzo, wat doe je dan in het ziekenhuis? Het is Gods wil dus geen inenting, maar als er eenmaal stront aan de knikker is, maakt Gods wil niet meer uit?
quote:Op zondag 14 juli 2013 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze geven als reden voor het niet inenten dat ze dan ingrijpen in de wil van god. Maar wanneer een kind al ziek is, is het dan opeens niet meer de wil van god? Waarom mag dan opeens wel ingegrepen worden? Omdat ze dan met hun neus op de ziekte en het leed gedrukt worden? Dan doet de wil van god, dat dit kind ziek is, er opeens niet meer toe?
Als je de wil van god als argument gebruikt bij zaken als ziekte, leven en dood, hoe kan je dan toch een onderscheid maken tussen preventieve zorg en behandelende zorg?
Als je het me uit kan leggen vanuit hun standpunt, graag. Ik ben benieuwd.
quote:Op zondag 14 juli 2013 13:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik zal pogen een uitleg te geven, maar daar wil ik graag vooraf 2 kanttekeningen maken. Ik ben zelf niet gereformeerd, ik kan dus hooguit proberen het vanuit hun standpunt te bekijken, maar geen absoluut uitsluitsel geven. Het tweede is dat veel gereformeerden helemaal geen probleem met vaccineren hebben, het is dus ook binnen die groep een punt van discussie of het nou wel of niet mag (ik dacht zelfs dat het merendeel tegenwoordig vindt dat het wel mag).
Wat ik begrepen heb, is dat de betreffende gereformeerden bang zijn dat het laten vaccineren van hun kinderen een gebrek aan vertrouwen in God toont. Zij geloven dat je niet zonder reden ziek wordt en dat je door het vaccineren die redenen negeert, je vertrouwt enkel en alleen op de medische wetenschap. Bij een behandeling ben je al ziek, om de 1 of andere reden wilde God dat je ziek zou worden en of de behandeling aanslaat of niet, wordt dan ook gezien als Gods wil. Ze vertrouwen wel op de medische wetenschap, maar zullen daarnaast ook elke avond bidden voor genezing. Er wordt dus net wat meer macht in de handen van God gelegd, dat is naar mijn idee het grote verschil.
Overigens vind ik buiten religieuze redenen om persoonlijk ook dat inenten te vanzelfsprekend is. In dit geval zijn de risico's van het vaccin klein en is het al lang in de omloop, waardoor risico's op langere termijn ook allang aan het licht zouden zijn gekomen. Maar vaccins zijn nooit helemaal zonder risico's. Dus vind ik het een beetje een rare mentaliteit dat inenten per se moet en dat je kinderen niet laten inenten zou betekenen dat je niet genoeg om ze geeft.
quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit maakt het een stuk duidelijker, waarvoor dank. Klinkt iig ietsjes minder achterlijk.
Maar (en hier zal jij waarschijnlijk ook geen antwoord op kunnen geven) waarom ligt het ziek maken wél in de handen van god, maar genezing opeens niet meer? Is dat dan niet een wantrouwen in een omnipotente god?
God geeft de ziekte, maar menselijk behandelen zorgt voor de genezing. Lekkere kerel, die god ..
Ik vind het nog steeds selectieve hypocrisie.
Plus mijn eigen mening:quote:Op zondag 14 juli 2013 13:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Het is allemaal best lastig en ook grotendeels een kwestie van interpretatie. Maar daarom vind ik dat we niet te snel moeten zijn met roepen dat het hypocriet is. Die mensen hebben daar voor hun een logische verklaring voor, het is niet zomaar een kwestie van wat hun het beste uitkomt. Zij willen zelf ook gewoon het beste voor hun kinderen.
Voor niet-gelovigen is het makkelijk te roepen dat ze hypocriet zijn omdat je hun overweging niet begrijpt, maar voor die mensen zijn sommige dingen die voor ons vrijwel hetzelfde zijn heel anders. Het wordt anders als een predikant roept dat je geen abortus mag plegen, maar ondertussen z'n dochter wel even snel naar de kliniek rijdt. Dat is pure hypocrisie, maar bij dit onderwerp, vind ik het meer een lastige overweging dan een gevalletje pick and choose.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 @ 14:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen een keuze heeft, en zelfbeschikking is een enorm groot goed. Maar ik trek wel de grens bij het bewust in gevaar brengen van anderen, en dat is wat deze niet-inenters doen.
Verplicht inenten? Nee
Vrijwillige quarantaine en anders justitieel en financieel verantwoordelijk voor de gevolgen van een verdere verspreiding? Ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
Grr, doe ik al die moeite, kom jij met 1 zin die het perfect samenvat ..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef Monolith het volgende:
Het is inderdaad het onderscheid tussen preventief en reactief dat voor die mensen relevant is.
Slecht nieuws voor de religiebashers die al (bijna) 5 tocpics lang aan het ranten zijn.quote:Vooral antroposofen weigeren vaccinatie
Niet de gereformeerde christenen, maar antroposofen blijken de belangrijkste weigeraars van vaccinaties tegen ziektes als de mazelen.
Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdag bevestigd. Slechts ongeveer een op de vijf niet-inenters is reformatorisch.
Antroposofen volgen de spirituele filosofie van de Oostenrijker Rudolf Steiner. Zij geloven dat ziekten een heilzame werking hebben op lichaam en geest en kinderen kunnen helpen bij hun ontwikkeling.
Daarom staan ze sceptisch tegenover vaccinaties tegen 'minder gevaarlijke' ziekten, zoals de bof en mazelen. Zogeheten Rudolf Steiner-scholen, ook bekend als vrije scholen, zijn overal in Nederland te vinden.
Keuze
Volgens het RIVM is 95 procent van alle kinderen ingeënt. Van de overige 5 procent is naar schatting 1,3 procent bevindelijk gereformeerd. De rest is bijvoorbeeld antroposofisch. Dit wordt echter niet bijgehouden, waardoor het RIVM geen precieze cijfers heeft over deze groep.
Volgens een woordvoerster van het instituut worden er geen specifieke acties ingezet om antroposofen alsnog te overtuigen van het nut van een inenting. "Dat is een keuze die mensen zelf maken'', aldus de zegsvrouw. De GGD gaf eerder wel aan te overwegen een oproep te doen voor de mazelenvaccinatie op scholen met een antroposofische inslag.
Besmet
In de afgelopen weken zijn zeker 780 mensen besmet met mazelen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral kinderen tussen 4 tot 12 jaar raken besmet, en de patiënten wonen vooral in de gereformeerde gebieden van Zeeland tot West-Overijssel. De GGD vaccineert daarom bij bevindelijk gereformeerde gezinnen thuis.
http://www.nu.nl/binnenla(...)eren-vaccinatie.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |