In ieder geval lekker warm daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:00 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor je het weet brand je eeuwig in de hel, dus denk er eens niet zo makkelijk over!
Nee. En jij weet ook wel waarom.quote:
Daar heeft het helemaal niks mee te maken. Je zegt het net zelf. Die mensen willen niet tegen de wil van god gaan. Heeft verder niks te maken met de liefde voor hun kind.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:57 schreef Leia_Organa het volgende:
Hoe kun je zeggen dat je van je kind houdt en het dan onnodig blootstellen aan gevaren die makkelijk tot de dood kunnen leiden?
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:05 schreef LittleLady het volgende:
Tja dat ze hun kinderen niet enten moeten ze zelf weten, maar dan ook geen gezeik als het misgaat, Gods wil dus lekker creperen en zelf opdraaien voor de gevolgen, dus de rest van je leven zelf voor je kind zorgen.
Die mensen doen dat juist vaak ook. Willen geen verzekeringen of sociale bijstand. Die zorgen dus echt voor zichzelf en voor elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.
Tja vind dat altijd zo'n gejank, weet dat die lui Gods wil ook maar met een korreltje zout nemen, het is Gods wil om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, vaak na een aantal kinderen gaan ze stiekum naar Amersfoort voor sterilisatie en destijds zei een huisarts tegen mij, dat er zoveel down syndroom kinderen bij ons in het dorp liepen vanwege het geloof, vrouwen waren op den duur te oud en dat verhoogd de kans op kind met down syndroom, na zo'n kind gauw naar Amersfoort want dan weten ze de moderne zorg wel heel snel te vinden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.
Inderdaad, mensen blijven te veel hangen in het verleden om die regels toe te kunnen blijven passen en doen dus eigenlijk of die medicatie helemaal niet bestaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:15 schreef HighVolume het volgende:
Die mensen zijn niet wijs,door dit soort debielen moet jezus onderhand voor een tweede keer gaan hangen om onze zonde te vergeven.
Precies. Ik zou ook eieren voor m'n geld kiezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:00 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor je het weet brand je eeuwig in de hel, dus denk er eens niet zo makkelijk over!
Ik denk dat duizenden overleden kinderen het daar niet mee eens zijn. Lees je eens in voor je gaat roepen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:
Van mazelen of Rode hond ga je helemaal niet dood. Toen ik kind was werd daar echt niet tegen ingeent. Je was een paar dagen ziek en dan weer naar school. Er waren 7 kinderziektes die je gewoon doorlopen moest.
Die panische angst van de maatschappij van tegenwoordig om ieder klein risico maar te willen beheersen...
Die ziektes werden toen niet zozeer als gevaarlijk gezien, maar meer als een natuurlijk iets waar ieder kind doorheen moest.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:52 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Ik denk dat duizenden overleden kinderen het daar niet mee eens zijn. Lees je eens in voor je gaat roepen.
Daarbij waarom zou je in godsnaam7 vervelende en mogelijk gevaarlijke ziektes doorlopen, als dat helemaal niet nodig is.
De rest van de samenleving is ingeënt lieve schat. Onze problemen ermee zijn van een meer economische aard: de vermijdbare verhoogde ziektekosten en eventuele gemiste arbeidsuren etc.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind het te sneu voor woorden dat anno 2013 waar allang en breed is aangetoond dat ziektes worden veroorzaakt door virussen en bacteriën en dat deze door inentingen, dus niet door God of wat dan ook kunnen worden voorkomen. Ik vraag me af en toe echt af hoe stompzinnig je kunt zijn door dan nog te geloven dat ziektes door God komen terwijl er al meer dan 200 jaar bewijs is waar ziektes nu eigenlijk door komen en wat de veroorzakers zijn
.
Overigens prima, maar ik vind wel dat ze dan hun dorp niet moeten verlaten. Als zij zich niet willen laten behandelen, kan mij het schelen maar het is dan niet de bedoeling dat ze de rest van de samenleving gaan lastig vallen met hun geloof doordat ze van alles verspreiden omdat zij zich niet willen laten behandelen.
Ja voor mazelen, maar wat dat betreft sprak ik even in het algemeen. Laatst was er daar ook weer wat uitgebroken wat gewoon over kon slaan op mensen in de 'gewone' samenleving, dit was niet zo zeer van toepassing op mazelen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De rest van de samenleving is ingeënt lieve schat. Het enige probleem voor de rest van ons zijn de vermijdbare verhoogde ziektekosten en eventuele gemiste arbeidsuren.
Die mensen geloven dus dat God die virussen gemaakt heeft he, dus ze denken dat ziektes door God komen en dat is verre van dom, er zijn weinig argumenten voor, veel tegen, maar geen enkel hard bewijs dus daarin geloven staat heel ver af van denkfouten maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind het te sneu voor woorden dat anno 2013 waar allang en breed is aangetoond dat ziektes worden veroorzaakt door virussen en bacteriën en dat deze door inentingen, dus niet door God of wat dan ook kunnen worden voorkomen. Ik vraag me af en toe echt af hoe stompzinnig je kunt zijn door dan nog te geloven dat ziektes door God komen terwijl er al meer dan 200 jaar bewijs is waar ziektes nu eigenlijk door komen en wat de veroorzakers zijn
.
Nou trek je het te ver door want ik vind het eigenlijk wat deze discussie niet eens zo relevant of God ziektes gemaakt zou kunnen hebben. Dan ga je naar het bestaan voor een God en ja, die zou kunnen bestaan. We weten het niet zeker.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Die mensen geloven dus dat God die virussen gemaakt heeft he, dus ze denken dat ziektes door God komen en dat is verre van dom, er zijn weinig argumenten voor, veel tegen, maar geen enkel hard bewijs dus daarin geloven staat heel ver af van denkfouten maken.
Dat laatste doen ze in mijn optiek dan weer wel door niet te aanvaarden dat God dan ook de wetenschappers heeft geschapen die het vaccin hebben bedacht.
Ik heb ook het sterke vermoeden dat dit soort onzin vooral voorkomt in van die kleine splinterkerkjes waar geen Dominee staat, maar een predikant uit die gemeente zelf, soort sekte tot op zekere hoogte.
Ik vond het gewoon erg makkelijk om die mensen als volslagen idioten weg te zetten met een paar huillachjes erbij en de woorden 'dom' enzovoorts. Je zegt in je post dat je dom bent als je denkt dat God ziektes tegen kan houden, maar zoals ze in hem geloven kan hij dat, dus dan is het nog niet eens zo gek om te denken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou trek je het te ver door want ik vind het eigenlijk wat deze discussie niet eens zo relevant of God ziektes gemaakt zou kunnen hebben. Dan ga je naar het bestaan voor een God en ja, die zou kunnen bestaan. We weten het niet zeker.
Maar inderdaad wat jij zegt, God heeft de mens ook een brein gegeven (even redenerend vanuit de gedachte dat er een God bestaat) dus moeten we die gebruiken om bepaalde dingen te kunnen overwinnen. Waarom zou je dan geen vaccin nemen? Zeker als gewoon aangetoond is hoe ziektes ontstaan en hoe ze behandeld kunnen worden. Dat je in deze tijd nog zo'n bord voor je kop kunt hebben, ik vind het echt knap.
Ik kan mij vaak prima inleven in mensen die anders denken en daardoor heb ik nooit zulke extreme meningen daarover maar dit vind ik in één woord volstrekt achterlijk ja. Waarom? Omdat gewoon zwart op wit aangetoond is hoe ziektes worden verspreid en hoe ziektes ook behandeld kunnen worden. De eeuwen waarin mensen geloofden dat ziektes door God konden worden genezen stierven mensen massaal. In 2013 moet je inmiddels toch wel kunnen zien dat vaccins echt helpen bij het bestrijden van ziektes, daar zijn gewoon bewijzen voor. Dat blijven negeren en maar blijven blaten dat God alles wel geneest vind ik echt dom ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:32 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon erg makkelijk om die mensen als volslagen idioten weg te zetten met een paar huillachjes erbij en de woorden 'dom' enzovoorts. Je zegt in je post dat je dom bent als je denkt dat God ziektes tegen kan houden, maar zoals ze in hem geloven kan hij dat, dus dan is het nog niet eens zo gek om te denken.
Dit. We leven in een vrij land!quote:
Een beetje natuurlijk evenwicht moet er nog wel overblijven.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar wel naar het ziekenhuis gaan he als ze dan hersenvliesontsteking krijgen als gevolg van die mazelen. Want dat mag dan weer wel. Hoezo hypocriet. En ondertussen een gevaar zijn voor alle baby's van <14 mnd. En bedankt. Je kind zal maar ziek worden dankzij zo'n reli-fanaat.
Toch blijft vaccineren een eigen keus. Jammer dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:57 schreef Leia_Organa het volgende:
Ok van de week zag ik dus dit op tv:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1355207
Het gaat over de mazelen epidemie die nu in de biblebelt heerst en hoe ze er daar mee omgaan, ook gaat het over de polio epidemie in de jaren '70 in Staphorst en ze spreken met een vrouw die daar destijds het slachtoffer is geworden van 'de wil van God'. Ondertussen gaat het ook nog over een zorgboerderij waar mensen met handicaps en psychologische problemen jarenlang mishandeld werden.
Mijn klacht: deze mensen. Zij laten hun kinderen zonder pardon dodelijk ziek worden, ziektes waar allang oplossingen voor zijn gevonden. Dit verdedigen zij met 'Als onze kinderen ziek worden dan is dat de wil van God geweest.' Ze nemen dus aan dat zij hun kinderen niet mogen helpen als zij ziek worden omdat dat blijkbaar God's wil is, en tegen God ga je niet in. Zij zullen deze regel wel baseren op iets wat ze in de bijbel hebben gevonden.
De bijbel is geschreven in een tijd waarin de mazelen of rode hond inderdaad ziektes waren waar voor er geen medicijn was, ziektes waar je dood aan ging. Ja, als er geen medicijn voor is dan lijkt het me logisch dat je jezelf troost met de gedachte 'het was God's wil dat mijn dochter stierf, het is niet voor niets geweest'.
Maar nu zijn die middelen er wel. Jeetje, laat je kind gewoon inenten, het kan nu ook gewoon in het geheim zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de buren die ze nauwlettend in de gaten houden. Hoe kun je zeggen dat je van je kind houdt en het dan onnodig blootstellen aan gevaren die makkelijk tot de dood kunnen leiden?
Nou nee, de epidemieën zijn relatief klein, dus de impact is te overzien.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Dit probleem lost zich vanzelf op...
TS is een grote dombo.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:57 schreef Leia_Organa het volgende:
Ok van de week zag ik dus dit op tv:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1355207
Het gaat over de mazelen epidemie die nu in de biblebelt heerst en hoe ze er daar mee omgaan, ook gaat het over de polio epidemie in de jaren '70 in Staphorst en ze spreken met een vrouw die daar destijds het slachtoffer is geworden van 'de wil van God'. Ondertussen gaat het ook nog over een zorgboerderij waar mensen met handicaps en psychologische problemen jarenlang mishandeld werden.
Mijn klacht: deze mensen. Zij laten hun kinderen zonder pardon dodelijk ziek worden, ziektes waar allang oplossingen voor zijn gevonden. Dit verdedigen zij met 'Als onze kinderen ziek worden dan is dat de wil van God geweest.' Ze nemen dus aan dat zij hun kinderen niet mogen helpen als zij ziek worden omdat dat blijkbaar God's wil is, en tegen God ga je niet in. Zij zullen deze regel wel baseren op iets wat ze in de bijbel hebben gevonden.
De bijbel is geschreven in een tijd waarin de mazelen of rode hond inderdaad ziektes waren waar voor er geen medicijn was, ziektes waar je dood aan ging. Ja, als er geen medicijn voor is dan lijkt het me logisch dat je jezelf troost met de gedachte 'het was God's wil dat mijn dochter stierf, het is niet voor niets geweest'.
Maar nu zijn die middelen er wel. Jeetje, laat je kind gewoon inenten, het kan nu ook gewoon in het geheim zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de buren die ze nauwlettend in de gaten houden. Hoe kun je zeggen dat je van je kind houdt en het dan onnodig blootstellen aan gevaren die makkelijk tot de dood kunnen leiden?
Je bent zelf net zo achterlijk. Beetje de OP quoten. Aan 1 regeltje heb je genoeg hoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
TS is een grote dombo.
gekkies met 's schrijvenOMG
Tevens 'Geen Stijl taal' gebruikenquote:Op zondag 14 juli 2013 10:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bent zelf net zo achterlijk. Beetje de OP quoten. Aan 1 regeltje heb je genoeg hoor.
Wat is er in Amersfoort dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja vind dat altijd zo'n gejank, weet dat die lui Gods wil ook maar met een korreltje zout nemen, het is Gods wil om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, vaak na een aantal kinderen gaan ze stiekum naar Amersfoort voor sterilisatie en destijds zei een huisarts tegen mij, dat er zoveel down syndroom kinderen bij ons in het dorp liepen vanwege het geloof, vrouwen waren op den duur te oud en dat verhoogd de kans op kind met down syndroom, na zo'n kind gauw naar Amersfoort want dan weten ze de moderne zorg wel heel snel te vinden.
Dit dus. Mensen die helemaal hysterisch gaan roepen dat je niet van je kind houdt, als je het niet laat inenten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:
Van mazelen of Rode hond ga je helemaal niet dood. Toen ik kind was werd daar echt niet tegen ingeent. Je was een paar dagen ziek en dan weer naar school. Er waren 7 kinderziektes die je gewoon doorlopen moest.
Die panische angst van de maatschappij van tegenwoordig om ieder klein risico maar te willen beheersen...
Heeft verder weinig met hypocrisie te maken. Mensen die tegen inenten zijn vanwege hun geloof, zijn tegen preventief behandelen. Iemand die ziek is, de best mogelijke zorg bieden is weer wat anders. Hoef jij het verder niet mee eens te zijn, maar ik vind het altijd erg typisch hoe niet-gelovigen voor gelovigen gaan bepalen dat als a niet mag, b ook niet mag en ze dus hypocriet zijn als ze b wel doen, maar a niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar wel naar het ziekenhuis gaan he als ze dan hersenvliesontsteking krijgen als gevolg van die mazelen. Want dat mag dan weer wel. Hoezo hypocriet. En ondertussen een gevaar zijn voor alle baby's van <14 mnd. En bedankt. Je kind zal maar ziek worden dankzij zo'n reli-fanaat.
hahahhaha jammer dat het niet heel effectief isquote:Op zondag 14 juli 2013 11:50 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Evolutie doet blijkbaar nog gewoon zijn werk. Domme mensen roeien zichzelf wel uit.
Dit, het is dat hypocriete wat me zo tegenstaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja vind dat altijd zo'n gejank, weet dat die lui Gods wil ook maar met een korreltje zout nemen, het is Gods wil om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, vaak na een aantal kinderen gaan ze stiekum naar Amersfoort voor sterilisatie en destijds zei een huisarts tegen mij, dat er zoveel down syndroom kinderen bij ons in het dorp liepen vanwege het geloof, vrouwen waren op den duur te oud en dat verhoogd de kans op kind met down syndroom, na zo'n kind gauw naar Amersfoort want dan weten ze de moderne zorg wel heel snel te vinden.
Een inenting maakt je niet levenslang immuun. En zelfs als je ingeënt bent is er nog een risico dat je het krijgt. Daarbij lopen ingeënte zwangere vrouwen ook een risico.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De rest van de samenleving is ingeënt lieve schat. Onze problemen ermee zijn van een meer economische aard: de vermijdbare verhoogde ziektekosten en eventuele gemiste arbeidsuren etc.
Ze geven als reden voor het niet inenten dat ze dan ingrijpen in de wil van god. Maar wanneer een kind al ziek is, is het dan opeens niet meer de wil van god? Waarom mag dan opeens wel ingegrepen worden? Omdat ze dan met hun neus op de ziekte en het leed gedrukt worden? Dan doet de wil van god, dat dit kind ziek is, er opeens niet meer toe?quote:Op zondag 14 juli 2013 11:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die helemaal hysterisch gaan roepen dat je niet van je kind houdt, als je het niet laat inenten.
[..]
Heeft verder weinig met hypocrisie te maken. Mensen die tegen inenten zijn vanwege hun geloof, zijn tegen preventief behandelen. Iemand die ziek is, de best mogelijke zorg bieden is weer wat anders. Hoef jij het verder niet mee eens te zijn, maar ik vind het altijd erg typisch hoe niet-gelovigen voor gelovigen gaan bepalen dat als a niet mag, b ook niet mag en ze dus hypocriet zijn als ze b wel doen, maar a niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |