In ieder geval lekker warm daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:00 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor je het weet brand je eeuwig in de hel, dus denk er eens niet zo makkelijk over!
Nee. En jij weet ook wel waarom.quote:
Daar heeft het helemaal niks mee te maken. Je zegt het net zelf. Die mensen willen niet tegen de wil van god gaan. Heeft verder niks te maken met de liefde voor hun kind.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:57 schreef Leia_Organa het volgende:
Hoe kun je zeggen dat je van je kind houdt en het dan onnodig blootstellen aan gevaren die makkelijk tot de dood kunnen leiden?
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:05 schreef LittleLady het volgende:
Tja dat ze hun kinderen niet enten moeten ze zelf weten, maar dan ook geen gezeik als het misgaat, Gods wil dus lekker creperen en zelf opdraaien voor de gevolgen, dus de rest van je leven zelf voor je kind zorgen.
Die mensen doen dat juist vaak ook. Willen geen verzekeringen of sociale bijstand. Die zorgen dus echt voor zichzelf en voor elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.
Tja vind dat altijd zo'n gejank, weet dat die lui Gods wil ook maar met een korreltje zout nemen, het is Gods wil om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, vaak na een aantal kinderen gaan ze stiekum naar Amersfoort voor sterilisatie en destijds zei een huisarts tegen mij, dat er zoveel down syndroom kinderen bij ons in het dorp liepen vanwege het geloof, vrouwen waren op den duur te oud en dat verhoogd de kans op kind met down syndroom, na zo'n kind gauw naar Amersfoort want dan weten ze de moderne zorg wel heel snel te vinden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Hard, maar waar. Eigen keuze, dus laat ze het maar lekker uitzoeken.
Inderdaad, mensen blijven te veel hangen in het verleden om die regels toe te kunnen blijven passen en doen dus eigenlijk of die medicatie helemaal niet bestaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:15 schreef HighVolume het volgende:
Die mensen zijn niet wijs,door dit soort debielen moet jezus onderhand voor een tweede keer gaan hangen om onze zonde te vergeven.
Precies. Ik zou ook eieren voor m'n geld kiezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:00 schreef Cucumissativus het volgende:
Voor je het weet brand je eeuwig in de hel, dus denk er eens niet zo makkelijk over!
Ik denk dat duizenden overleden kinderen het daar niet mee eens zijn. Lees je eens in voor je gaat roepen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:
Van mazelen of Rode hond ga je helemaal niet dood. Toen ik kind was werd daar echt niet tegen ingeent. Je was een paar dagen ziek en dan weer naar school. Er waren 7 kinderziektes die je gewoon doorlopen moest.
Die panische angst van de maatschappij van tegenwoordig om ieder klein risico maar te willen beheersen...
Die ziektes werden toen niet zozeer als gevaarlijk gezien, maar meer als een natuurlijk iets waar ieder kind doorheen moest.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:52 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Ik denk dat duizenden overleden kinderen het daar niet mee eens zijn. Lees je eens in voor je gaat roepen.
Daarbij waarom zou je in godsnaam7 vervelende en mogelijk gevaarlijke ziektes doorlopen, als dat helemaal niet nodig is.
De rest van de samenleving is ingeënt lieve schat. Onze problemen ermee zijn van een meer economische aard: de vermijdbare verhoogde ziektekosten en eventuele gemiste arbeidsuren etc.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind het te sneu voor woorden dat anno 2013 waar allang en breed is aangetoond dat ziektes worden veroorzaakt door virussen en bacteriën en dat deze door inentingen, dus niet door God of wat dan ook kunnen worden voorkomen. Ik vraag me af en toe echt af hoe stompzinnig je kunt zijn door dan nog te geloven dat ziektes door God komen terwijl er al meer dan 200 jaar bewijs is waar ziektes nu eigenlijk door komen en wat de veroorzakers zijn
.
Overigens prima, maar ik vind wel dat ze dan hun dorp niet moeten verlaten. Als zij zich niet willen laten behandelen, kan mij het schelen maar het is dan niet de bedoeling dat ze de rest van de samenleving gaan lastig vallen met hun geloof doordat ze van alles verspreiden omdat zij zich niet willen laten behandelen.
Ja voor mazelen, maar wat dat betreft sprak ik even in het algemeen. Laatst was er daar ook weer wat uitgebroken wat gewoon over kon slaan op mensen in de 'gewone' samenleving, dit was niet zo zeer van toepassing op mazelen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De rest van de samenleving is ingeënt lieve schat. Het enige probleem voor de rest van ons zijn de vermijdbare verhoogde ziektekosten en eventuele gemiste arbeidsuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |