abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2013 @ 17:36:21 #201
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128941449
quote:
Wanneer een groep dieren van de "hoofdgroep" wordt gescheiden, kunnen ze na verloop van tijd een eigen/nieuw soort gaan vormen. Dit proces is te zien bij bijv. de Nicaraguaanse vis. Een groep raakt afgezonderd, krijgt andere uiterlijke kenmerken en de vissen paren niet meer met de vissen van de "originele" soort. Zo (micro-)evolueren deze groepen alleen maar verder uit elkaar.
Klopt, maar hij zal dan zeggen: maar dat is nog steeds een vis! Vissen krijgen geen reptielen als kinderen! Want dat is wat gelovigen zien als macro-evolutie. Maar deze discussie heeft weinig zin want dan zeg jij: maar over miljoenen jaren kan dat wel. En dan zegt hij: ja maar de dateringsmethodes zijn onnauwkeurig dus alles is 6000 jaar oud want dat geloof ik. Believe me, dit spel is al duizenden keren gespeeld.

Het beste ( lijkt mij ) is om te zeggen: prima, evolutie valt niet te bewijzen. Maar jouw overtuiging al helemaal niet. Dat houdt ze in ieder geval weer even stil. Totdat de volgende hier weer komt met de opmerking: maar apen krijgen alleen maar apen als kinderen en geen mensen dus is evolutie dikke bullcrap....
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_128941523
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:36 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Klopt, maar hij zal dan zeggen: maar dat is nog steeds een vis! Vissen krijgen geen reptielen als kinderen! Want dat is wat gelovigen zien als macro-evolutie. Maar deze discussie heeft weinig zin want dan zeg jij: maar over miljoenen jaren kan dat wel. En dan zegt hij: ja maar de dateringsmethodes zijn onnauwkeurig dus alles is 6000 jaar oud want dat geloof ik.
Waarna jij er op wijst dat de alternatieve versie van natuurkunde die nodig is om de meting op 6000 jaar oud te laten aankomen stelt dat magnetrons, cdspelers, tvs en computers niet bestaan.

Wat ze dan vervolgens negeren omdat dat een beetje lastig detail is :P
  zondag 14 juli 2013 @ 17:39:41 #203
323401 Kijkertje
met filter
pi_128941550
@Hollander1000

1. Wat is jouw definitie van een religie?
2. Wat is jouw definitie van wetenschap?
3. Hoe bepaal jij of iets WAAR is?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 juli 2013 @ 17:50:31 #204
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128941828
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:36 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Hoofdstuk indeling:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)r_Evolution#Synopsis
Micro- en macro-evolutie worden ook (uitgebreid) behandeld, zover ik me kan herinneren.

[..]

Daar sluit ik me bij aan. De natuur, wereld, noem het schepping als je wilt, is niet te verklaren aan de hand van de Bijbel. Of, beter gezegd, de semi-wetenschappelijke ideeėn die mensen eruit halen.

[..]

Theodosius Dobzhansky - Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution
Hun bedoeling is is dat ze eerst feit tonen over micro-evolutie wat ik gewoon variaties onder een soort noem en Macrop-evolutie is dat een soort naar een ander soort veranderd in lange periode van tijd en dan ga je de wereld van fantasie in.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:51:07 #205
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128941837
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:38 schreef Grouch het volgende:

[..]

Waarna jij er op wijst dat de alternatieve versie van natuurkunde die nodig is om de meting op 6000 jaar oud te laten aankomen stelt dat magnetrons, cdspelers, tvs en computers niet bestaan.

Wat ze dan vervolgens negeren omdat dat een beetje lastig detail is :P
Of je stelt de vraag wanneer en hoe er ingegrepen wordt zodat micro niet macro wordt.
Gelovigen nemen al aan dat door ringsoorten de ene soort zo kan veranderen dat hij er anders uitziet dan de voorganger ( die nog leeft, dus dat is makkelijk vergelijken! :) ) en ook geen nakomelingen ermee kan produceren en dus onherroepelijk zijn eigen route gaat en de ander ook terwijl ze van uiterlijk kunnen veranderen. Zoals dit filmpje mooi laat zien vanaf 8:40
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ensatina

Is het god die na verloop van tijd zijn hand uitsteekt en zegt: nee, als je nu verder gaat ben je niet meer dezelfde soort, dus hou voortaan op met veranderen? Of is er iets anders dat ingrijpt zodra de ene soort niet meer de andere zal worden?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 14 juli 2013 @ 17:56:15 #206
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128941957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:39 schreef Kijkertje het volgende:
@Hollander1000

1. Wat is jouw definitie van een religie?
2. Wat is jouw definitie van wetenschap?
3. Hoe bepaal jij of iets WAAR is?
Laten we zo eens bepalen oke, niet wat MIJN mening is.

Religie wordt gezien als levensbeschouwing je levensbeschouwing is waar je in geloofd.
Wetenschap is Kennis/testen/demonstreren en observeren dat is wetenschap micro-evolutie is wetenschap ik noem het variaties de rest is 100% religie evolutie is een levensbeschouwing.

Kat baart geen Hond, Aap baart geen Mens, leven uit een steen is geen feit maar een religie waar je in moet geloven dat het zo is gebeurd en het is ook nog eens wetenschappelijk bewezen dat er geen leven uit een steen is ontstaan.

Jullie excuus is altijd ALS HET MAAR VER WEG EN LANG GELEDEN IS !!! dat is geen wetenschap maar religie,
  zondag 14 juli 2013 @ 18:01:38 #207
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128942099
quote:
Kat baart geen Hond, Aap baart geen Mens,
Ik zei het toch? Hollander, geen ENKELE wetenschapper zegt dat zoiets ooit gebeurd is. Waarom maak je je eigen definitie van iets om dat vervolgens aan te vallen?

Ik zeg toch ook niet: Genesis is fout omdat God de Aarde niet in 37 dagen maakte? Zoek nou eerst eens op wat er er WEL met evolutie bedoeld wordt en plaats dat eens voor me. Of stel anders gewoon eens een vraag! Vraag bijvoorbeeld: wat houdt ( macro) evolutie in volgens de wetenschap? Want je bent nu een zelfverzonnen stelling aan het aanvallen, niet die van je tegenstander. Dat noemen ze een strawman.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

quote:
Jullie excuus is altijd ALS HET MAAR VER WEG EN LANG GELEDEN IS !!! dat is geen wetenschap maar religie,
Prima, maar ik wacht op het bewijs voor de pratende slang en voor de leeftijden van mensen zoals Noach en Methusalem.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:02:34 #208
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942119
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:01 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ik zei het toch? Hollander, geen ENKELE wetenschapper zegt dat zoiets ooit gebeurd is. Waarom maak je je eigen definitie van iets om dat vervolgens aan te vallen?

Ik zeg toch ook niet: Genesis is fout want er staat in dat God de Aarde in 37 dagen maakte? Zoek nou eerst eens op wat er er WEL met evolutie bedoeld wordt en plaats dat eens voor me. Of stel anders gewoon eens een vraag! Vraag bijvoorbeeld: wat houdt ( macro) evolutie in volgens de wetenschap? Want je bent nu een zelfverzonnen stelling aan het aanvallen, niet die van je tegenstander. Dat noemen ze een strawman.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

[..]

Prima, maar ik wacht op het bewijs voor de pratende slang en voor de leeftijden van mensen zoals Noach en Methusalem.
Het is wel wat jullie religie leert, dat het zo is.
Pratende slang is volgens het verhaal wat er gebeurd is met Adam en Eva, hetzelfde dat iemand jou zegt dat leven uit een steen is gekomen (lucifer) pratende geest.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:02:49 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128942126
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:56 schreef Hollander1000 het volgende:

Wetenschap is Kennis/testen/demonstreren en observeren dat is wetenschap micro-evolutie is wetenschap ik noem het variaties de rest is 100% religie evolutie is een levensbeschouwing.
Hoe onderscheidt 'micro-evolutie' zich precies van de rest? Hoe bepaal jij dat onderscheid?

quote:

Kat baart geen Hond,
Er is gelukkig ook niemand die dat beweert.

quote:

Aap baart geen Mens,
Technisch gezien is de mens een apensoort. Maar inderdaad, net zoals poedels geen herdershonden baren, baren chimpansees geen mensen. Dat klopt.

quote:

leven uit een steen is geen feit maar een religie waar je in moet geloven dat het zo is gebeurd en het is ook nog eens wetenschappelijk bewezen dat er geen leven uit een steen is ontstaan.
Wie bweert dat leven uit een steen is ontstaan? :?

quote:

Het volgt gewoon de wetenschappelijke methode. Als daar in een concreet geval van wordt afgeweken zou ik daar graag voorbeelden van horen. Maar je bent nu vooral aan het schieten op dingen die niemand beweert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_128942167
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:02 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Waar staat dat dan ?
  zondag 14 juli 2013 @ 18:05:19 #211
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128942170
quote:

[..]

Dit is weer zo'n stellige uitspraak. Vriendje, het klopt gewoon niet wat je zegt. Geen enkele wetenschapper die zich met evolutie bezighoudt zegt dat een bepaalde soort zijn opvolger kant en klaar aflevert. Onze voorgangers hebben ons niet kant en klaar uitgepoept net zoals wij ook niet kant en klaar onze eventuele opvolgers op de wereld zetten. En inderdaad, katten baren ook geen honden. Maar nogmaals, geen enkele 'evolutionist' stelt dat. Zoek het nou gewoon eens op. Dat scheelt zoveel misverstanden. Los van of evolutie waar is, moet je toch eerst weten waar we het over hebben?

http://lmgtfy.com/?q=wat+is+evolutie%3F
  zondag 14 juli 2013 @ 18:09:09 #212
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128942276
quote:
Pratende slang is volgens het verhaal wat er gebeurd is met Adam en Eva
Ik weet dat dat in het verhaal van Adam en Eva terug te vinden is. Maar waarom denk je dat het zo gegaan is, is mijn vraag. Net als hoe je zeker weet dat Methusalem zo oud geworden is als in de Bijbel staat en geen jaar ouder of jonger of dat het verhaal niet verzonnen of aangedikt is?
pi_128942362
quote:

[..]

Kat baart geen Hond, Aap baart geen Mens, leven uit een steen is geen feit maar een religie waar je in moet geloven dat het zo is gebeurd en het is ook nog eens wetenschappelijk bewezen dat er geen leven uit een steen is ontstaan.

Het kat-baart-hond, steen->leven gedoe achterwege latend, wanneer zou jij iets als macro-evolutie bestempelen?
  zondag 14 juli 2013 @ 18:13:19 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128942394
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:12 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Het kat-baart-hond, steen->leven gedoe achterwege latend, wanneer zou jij iets als macro-evolutie bestempelen?
That's the million dollar question. Daar ga je geen algemeen antwoord op krijgen vrees ik.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:13:51 #215
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942411
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe onderscheidt 'micro-evolutie' zich precies van de rest? Hoe bepaal jij dat onderscheid?[quote[
Vind het vrij vervelend dat jullie van de domme houden terwijl ik dat al paar keren hebt uitgelegd.

[..]

[quote]Er is gelukkig ook niemand die dat beweert.
Wel volgens jullie profeet Darwin Charles en jullie wetenschappers die in evolutie geloven.

[..]

quote:
Technisch gezien is de mens een apensoort. Maar inderdaad, net zoals poedels geen herdershonden baren, baren chimpansees geen mensen. Dat klopt.
Technisch gezien is een Mens geen aap soort dat is al paar honderd jaar ontkracht, Mens is een soort Aap is een ander soort je mag daar in geloven dat een mens technisch gezien een aap soort is, maar het is geen feit en ga niet AUB als feit presenteren graag

[..]

quote:
Wie bweert dat leven uit een steen is ontstaan? :?
http://www.kennislink.nl/publicaties/hoe-ontstaat-leven

Een en al in leugens en bedrog, nooit bewezen maar wel als feit presenteren op school om arme kinderen te indoctrineren voor jullie religie. Ze hebben wel hier en daar veranderd.

[..]

quote:
Het volgt gewoon de wetenschappelijke methode. Als daar in een concreet geval van wordt afgeweken zou ik daar graag voorbeelden van horen. Maar je bent nu vooral aan het schieten op dingen die niemand beweert.
Nogmaals, als het maar ver weg en lang gelden is, heeft niets met wetenschap te maken, dan ga je in het rijk der fantasie.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:15:33 #216
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942468
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:05 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n stellige uitspraak. Vriendje, het klopt gewoon niet wat je zegt. Geen enkele wetenschapper die zich met evolutie bezighoudt zegt dat een bepaalde soort zijn opvolger kant en klaar aflevert. Onze voorgangers hebben ons niet kant en klaar uitgepoept net zoals wij ook niet kant en klaar onze eventuele opvolgers op de wereld zetten. En inderdaad, katten baren ook geen honden. Maar nogmaals, geen enkele 'evolutionist' stelt dat. Zoek het nou gewoon eens op. Dat scheelt zoveel misverstanden. Los van of evolutie waar is, moet je toch eerst weten waar we het over hebben?

http://lmgtfy.com/?q=wat+is+evolutie%3F
Nee, die van jou is een stellige uitspraak zeker.
Gaan jullie nou mazen in de wet opzoeken inplaats gewoon toe te geven dat jullie ook een religie hebben?
  zondag 14 juli 2013 @ 18:17:03 #217
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942516
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

That's the million dollar question. Daar ga je geen algemeen antwoord op krijgen vrees ik.
Heb ik al uitgelegd, waarom bewust van de domme houden?
  zondag 14 juli 2013 @ 18:18:38 #218
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128942579
quote:
Wel volgens jullie profeet Darwin Charles en jullie wetenschappers die in evolutie geloven.
Ik blijf het gewoon proberen. Plaats eens 1 onderzoek ( ééntje maar ) die stelt dat macro-evolutie betekent dat een soort van de ene op de andere dag niet zijn eigen soort als nageslacht kreeg maar de complete versie van zijn opvolger. Asjeblieft, plaats dat...

En lees ondertussen even dit zodat je weet wat evolutie wel is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:20:28 #219
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942648
Schepping Versus Evolutie

Schepping Versus Evolutie - Een Vraagstuk over de Oorsprong
Het creatie versus evolutie debat is een vraagstuk over de oorsprong. Hoe zijn wij ontstaan? Werden we geschapen of evolueerden wij op een willekeurige manier? Zijn we het produkt van een doelgerichte intelligentie of zijn we slechts het eindresultaat van ontelbare kosmische ongelukken? Maakt het wel wat uit?

Schepping Versus Evolutie - Rede Versus Religie
De populaire media schildert het creatie versus evolutie debat vaak af als een debat tussen wetenschap en religie, waarin schepping religieus is en evolutie wetenschappelijk. Helaas word jij, als je het niet met deze bestempeling eens bent, zelf ook een stempel opgedrukt. Afgezien van het feit of je een creationist of een evolutionist bent, als je het niet eens bent met het stereotype, dan word je veroordeeld en "blootgesteld" als een religieus fanaat die heimelijk religie voor wetenschappelijk wil laten doorgaan, of nog erger, die wetenschap als onwaar probeert te bewijzen in een poging om een belachelijk, onwetenschappelijk, religieus wereldbeeld te herstellen. Het feit is dat geen van de twee modellen voor de oorsprong op een zodanige manier is vastgesteld dat er van redelijke twijfels geen sprake meer kan zijn (anders zou de evolutie-theorie niet een "theorie" worden genoemd). Of we het nu willen toegeven of niet, degenen onder ons die de evolutie-theorie aanhangen doen dit op basis van hun geloofsovertuiging. En hoewel het herkennen van ontwerp in biologie theologische implicaties mag hebben, is dit niet gebaseerd op een religieuze premisse - dit is gebaseerd op empirische observatie en logica.

Schepping Versus Evolutie - Waarom Maakt Het Wat Uit?
Waarom nemen we de moeite om te bekvechten over schepping versus evolutie? Maakt het echt wat uit wat we geloven over waar we vandaan kwamen? Absoluut. Onze kijk op moraliteit, rechtvaardigheid, doel, zelfwaarde, menselijkheid, verplichtingen, en bestemming is nauw verbonden met onze kijk op de oorsprong van de mens. Laten we bijvoorbeeld eens, zonder de geldigheid van de evolutie-theorie te bevestigen of te ontkennen, even de tijd nemen om te beschouwen wat de evolutieleer ons leert over de oorsprong van de mens en wat de inslag is die deze leerstellingen op menselijke gedragspatronen hebben gehad.

Evolutie leert ons dat wanneer een bepaalde soort evolueert, dat deze dan uiteindelijk ideale bevolkingsaantallen zal bereiken. Terwijl soorten avanceren, worden inferieure soorten door superieure soorten geėlimineerd -- "survival of the fittest" ("het recht van de sterkste"). Zwakke en inferieure leden van een soort zouden moeten worden geėlimineerd ten gunste van het behoud van superieure bloedlijnen en de instandhouding van essentiėle bestaansmiddelen. "De Natuur" verlangt niet dat "de zwakkere individuen met de sterkere individuen paren, en zij verlangt nog minder dat een hoger ras zich met een lager ras mengt, want als zij dat deed, dan zou haar hele werk van het naar een hoger niveau fokken, over misschien wel honderdduizenden jaren, met één klap verwoest kunnen worden."[1] "Dus volgt het meest verhevene object dat we in staat zijn om waar te nemen, namelijk de produktie van hogere dieren, uit de oorlog van de natuur, uit hongersnood en dood."[2] En omdat de mens slechts een dierensoort is, hebben we geen intrinsieke waarde en zijn we daarom op geen enkele wijze uitgesloten van "de oorlog van de natuur". Het gevolg was dat Adolf Hitler (1889-1945) de volgende retorische vraag stelde: "zou ik niet ook het recht moeten hebben om miljoenen leden van een inferieur ras, dat zich vermenigvuldigt als ongedierte, te elimineren?"[3] We herinneren ons Hitler uiteraard omdat hij meer dan 6,000,000 individuele mensen vermoordde, waarvan hij ieder individu beschouwde als een inferieur lid van de soort. Had Hitler het mis? Interpreteerde en representeerde hij de theorie, waarvan hij beweerde dat hij deze zo koesterde, op een verkeerde manier? Blijkbaar is dat niet het geval. Vermaard Brits evolutionair antropoloog en anatoom Sir Arthur Keith (1866-1955), die in 1921 tot ridder werd geslagen, verdedigde Hitler als volgt: "Hitler is een onbuigzaam evolutionist, en we moeten op zoek gaan naar een evolutionaire verklaring als we zijn acties willen begrijpen."[4] Keith verzekerde ons: "De Duitse Führer is, zoals ik steeds consequent heb volgehouden, een evolutionist; hij heeft er bewust naar gestreefd om Duitsland op een praktische manier aan te passen aan de evolutie-theorie."[5] Jozef Stalin (1879-1953), een ander vurig evolutionist, overtrof Hitler zelfs in ambitie, en hij vermoordde op zijn minst tien keer zoveel "inferieuren" (schattingen variėren van 60,000,000 tot 100,000,000 mensen). Had Stalin het bij het verkeerde eind? En Pol Pot dan, had die het ook mis? Nou, niet als je het evolutionaire wereldbeeld onderschrijft. Voor hen die filosofisch gezien consequente, onbuigzame evolutionisten zijn, zouden Hitler en Stalin feitelijk als rolmodellen moeten worden gezien.

En zo zien we hoe een wereldbeeld menselijk gedrag kan beļnvloeden. We zien hier dat moord, een zwaar afgekeurde menselijke handeling, niet alleen wordt verontschuldigd, maar ook aangemoedigd. Welnu, maakt het dus wat uit wat we geloven over waar we vandaan kwamen? Absoluut. Maar het is zelfs nog belangrijker dat datgene waarvan we denken dat het waar is ook werkelijk waar is. Iemand mag misschien niet in zwaartekracht willen geloven. Maar toch, als hij van een hoog gebouw zou aflopen, dan zou hij even later op de grond te pletter vallen, ongeacht wat hij nu geloofde. En dus hebben we opnieuw te maken met de vraag: zijn we het produkt van een doelgerichte intelligentie of zijn we slechts het eindresultaat van ontelbare kosmische ongelukken? Vertrouw niet op wat anderen je vertellen. Onderzoek het bewijs voor jezelf.

http://www.allaboutphilos(...)-versus-evolutie.htm
  zondag 14 juli 2013 @ 18:23:01 #220
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128942732
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef Hollander1000 het volgende:

Vind het vrij vervelend dat jullie van de domme houden terwijl ik dat al paar keren hebt uitgelegd.
Zou je dan even een linkje kunnen geven of een quote? Ik heb het dan oprecht gemist namelijk.

quote:

Ten eerste wordt Darwin door niemand als een profeet gezien, ten tweede heeft ook Darwin bij mijn weten dat nooit beweerd, ten derde weten we tegenwoordig veel meer van evolutie dan Darwin ooit kon vermoeden. Waarom zou het over specifiek zijn beeld van de wereld moeten gaan?

quote:

Technisch gezien is een Mens geen aap soort dat is al paar honderd jaar ontkracht,
Door wie is dat ontkracht? Heb je een linkje?

quote:

http://www.kennislink.nl/publicaties/hoe-ontstaat-leven

Een en al in leugens en bedrog, nooit bewezen maar wel als feit presenteren op school om arme kinderen te indoctrineren voor jullie religie. Ze hebben wel hier en daar veranderd.
Er worden daar een aantal bekende verschillende ideeen genoemd, en er wordt helemaal niets als waarheid gepresenteerd? :? Dit zijn de hypotheses zoals ze nu bestaan. Niemand beweert zeker te weten dat het zo is gegaan.

quote:

Nogmaals, als het maar ver weg en lang gelden is, heeft niets met wetenschap te maken, dan ga je in het rijk der fantasie.
Nogmaals, als daar in een concreet geval van wordt afgeweken zou ik daar graag voorbeelden van horen. Maar je bent nu vooral aan het schieten op dingen die niemand beweert.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:23:23 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128942745
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Heb ik al uitgelegd, waarom bewust van de domme houden?
Post dan gewoon een linkje of quote, dan ben je er vanaf.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:23:57 #222
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128942767
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar in dit hele betoog staat dat wetenschappers die zich met evolutie bezighouden beweren dat katten honden voortbrengen en apen mensen?

Zoek eens naar wat biologen evolutie noemen en plaats dat eens ;)
  zondag 14 juli 2013 @ 18:26:07 #223
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128942842
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou je dan even een linkje kunnen geven of een quote? Ik heb het dan oprecht gemist namelijk.

[..]

Ten eerste wordt Darwin door niemand als een profeet gezien, ten tweede heeft ook Darwin bij mijn weten dat nooit beweert, ten derde weten we tegenwoordig veel meer van evolutie dan Darwin ooit kon vermoeden. Waarom zou het over specifiek zijn beeld van de wereld moeten gaan?

[..]

Door wie is dat ontkracht? Heb je een linkje?

[..]

Er worden daar een aantal bekende verschillende ideeen genoemd, en er wordt helemaal niets als waarheid gepresenteerd? :? Dit zijn de hypotheses zoals ze nu bestaan. Niemand beweert zeker te weten dat het zo is gegaan.

[..]

Nogmaals, als daar in een concreet geval van wordt afgeweken zou ik daar graag voorbeelden van horen. Maar je bent nu vooral aan het schieten op dingen die niemand beweert.
Daar pas jij mooi in, lees het eens heel goed http://www.allaboutphilos(...)-versus-evolutie.htm

Ik ga niet nog steeds herhalen, want mijn vader waarschuwde mij al dat ik hiermee moet stoppen, want jullie gaan proberen mij in de maling te nemen dat heet van de domme houden.

Geloof jij maar dat jij uit een steen bent gekomen en dat ik geloofd dat God de mens heeft geschapen.

Ik wens jullie prachtige discussie verder zonder mij, ik zet hier een punt achter.
pi_128942859
quote:
Je beseft dat die link niet over evolutie gaat ;) ?
pi_128942886
Komt ie weer aan met z'n barende stenen. In die link naar Kennislink wordt het woord "steen" niet 1 keer genoemd... En gaat het idd niet eens over evolutie :P
pi_128942975
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:27 schreef RobbieRonald het volgende:
Komt ie weer aan met z'n barende stenen. In die link naar Kennislink wordt het woord "steen" niet 1 keer genoemd...
Mwoah, ik snap hoe hij er op komt. De aminozuren e.d. moeten immers ergens vandaan komen enzo. Hij denkt nu dat abiogenesis stelt dat steenklompjes spontaan in aminozuren etc veranderen.

Wat idd betekent dat hij het stuk niet begrijpt - maar het is een begrijpelijke vergissing. Alleen zo jammer dat hij er aan vast blijft houden.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:30:49 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128943019
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Daar pas jij mooi in, lees het eens heel goed http://www.allaboutphilos(...)-versus-evolutie.htm
Hoe is deze tekst relevant voor de vraag of evolutie wetenschap is?

quote:

Ik ga niet nog steeds herhalen, want mijn vader waarschuwde mij al dat ik hiermee moet stoppen, want jullie gaan proberen mij in de maling te nemen dat heet van de domme houden.
Zover ik weet heb je de vraag wat het verschil tussen micro- en macro-evolutie nu precies is nog niet 1 keer beantwoord. De kans dat je jezelf op dat punt vaak moet herhalen acht ik zeer gering.

En nee, niemand probeert je hier in de maling te nemen. Men probeert hier op inhoud een discussie met je te hebben. Het lijkt me nogal flauw om je discussiepartners te verwijten dat ze je in de maling nemen als excuus om hem te smeren zonder ergens op in te gaan. Jammer.

quote:

Geloof jij maar dat jij uit een steen bent gekomen en dat ik geloofd dat God de mens heeft geschapen.
Dat geloof ik niet, en zover ik weet is er niemand die dat beweert.

quote:

Ik wens jullie prachtige discussie verder zonder mij, ik zet hier een punt achter.
Laf.
pi_128943172
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef Molurus het volgende:

Laf.
Hij is 10 ofzo, toch ? Valt wel mee :)
  zondag 14 juli 2013 @ 18:55:00 #229
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128943687
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:36 schreef Grouch het volgende:

[..]

Hij is 10 ofzo, toch ? Valt wel mee :)
Ja, zoiets begon opeens ook bij mij te dagen. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als wat ik ook bij Bianconeri op een gegeven moment kreeg. Dan denk ik: ok, deze gozer is 12 en helemaal gehersenspoeld of hij is niet helemaal lekker en zijn ouders hebben net van zijn PGB een pc met internet-aansluiting geregeld waardoor hij in contact komt met ons. En de gevolgen zijn bekend...
  zondag 14 juli 2013 @ 19:12:48 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128944202
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:55 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ja, zoiets begon opeens ook bij mij te dagen. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als wat ik ook bij Bianconeri op een gegeven moment kreeg. Dan denk ik: ok, deze gozer is 12 en helemaal gehersenspoeld of hij is niet helemaal lekker en zijn ouders hebben net van zijn PGB een pc met internet-aansluiting geregeld waardoor hij in contact komt met ons. En de gevolgen zijn bekend...
Hm, het zou inderdaad beter zijn als we onze reacties direct aan de ouders konden richten. Zou leuk zijn als die zich op fok registreerden. 8-) Wishful thinking vrees ik.
pi_128944262
quote:

[..]

Kom eens met je eigen argumenten in plaats van Kent Hovind na-apen (muhaha apen :D :'( ), woord voor woord.

Leer eens voor jezelf te denken.
Ron Paul 2012
  zondag 14 juli 2013 @ 19:18:16 #232
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128944367
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:14 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Kom eens met je eigen argumenten in plaats van Kent Hovind na-apen (muhaha apen :D :'( ), woord voor woord.

Leer eens voor jezelf te denken.
Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, en wat doe je dan?

Wat dat betreft is deze checklist van Michael Shermer (zie ook video OP) heel aardig:

:)
pi_128944501
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, en wat doe je dan?

Wat dat betreft is deze checklist van Michael Shermer (zie ook video OP) heel aardig:

:)
Dat is een feit, maar het is gewoon een basale opsomming van Hovind's betoog. Je voorvader is een steen en meer dan micro-evolutie is er niet.
Ron Paul 2012
  zondag 14 juli 2013 @ 19:23:26 #234
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128944551
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:22 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar het is gewoon een basale opsomming van Hovind's betoog. Je voorvader is een steen en meer dan micro-evolutie is er niet.
Het betoog van Hovind faalt dan ook op meerdere punten in deze checklist. :D Evolutie daarentegen... die overleeft deze checklist wel, geen probleem.
pi_128946275
quote:

[..]

Dat is helemaal niet zo. Je zit gewoon achter je eigen staart aan.
pi_128948104
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:09 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Geef mij een uitleg graag, geen wikipedia wat door de FBI wordt beheerd.

Jonge jonge he, je maakt je er wel heel makkelijk van af. Alles wat jouw beweringen niet staaft is onzin en wordt misbruikt door allerlei soorten mensen en slechte wezens. Zo kan je aan de gang blijven.

quote:
Ik geef wel mijn energie om jou naar Jezus te brengen :) :Y
Je kan niks brengen naar iemand of iets wat nooit geleefd heeft.

quote:
Christen ben je alleen als je herboren bent, en de leer van Jezus aan te te houden.
De liefde van Here Jezus zal jou leiden tot redding, als jij je hart open staat voor Jezus.
Ik zit jou niet te stangen ofzo, ik weet hoe een Christen zijn Christenen zijn mensen die hun leven wijden aan God/heilige geest en Jezus dat houd in dat wij ook vermoord en vervolgd worden vanwege ons geloof en dat we steeds zullen volgen ook al wordt mijn kop afgehakt want ik weet dat Jezus ook voor mij is gestorven en dat ik gered ben. Heb je naasten lief zoals je zelf lief hebt, dus ook mensen die graag mij willen pijn/vermoorden of willen onderdrukken voor hen te bidden voor vergiffenis dat is de ware aard van een Christen zijn.
"geen echte schot"

quote:
Ik ben niet gered omdat ik goed bent, ik ben gered omdat ik Jezus aanvaarde als mijn verlosser en een band met God heb. Volgens God ben ik een zondaar, slecht mens van aard maar God heeft zijn bloed voor mij gegeven en dat God van mij houd en ook van jou houd dat we naar God kunnen gaan.
Volgens mij ben je ook een slecht mens. Maar heey, als jij in mij gelooft en mij eeuwig lofbrengt dan hou ik ook van jou. Aardig he...

quote:
Daarom is Jezus gezonden door God, voor Jezus moest ieder keer een lam worden geofferd en nu heeft God zijn eigen zoon geofferd voor onze zondes, robmeister heeft dat prachtig verhaald waarom Jezus is gekomen.
Ik ben niet zo van offerdieren. Dieren hebben ook gevoel en zijn ook levende wezens. Ik vind het zelfs afschuwelijk dat dieren geofferd worden ter meerdere eer en glorie van wat voor god dan ook.
En ook ben ik niet van mensenoffers. Dat mensen dit goed vinden zegt genoeg over hen.

quote:
Wat is Christendom en wat is de kerk van Jezus? valt de katholieke Kerk in het Christendom mormonen Kerk in het of Jehova getuigen in Christendom? Wij christenen is Jezus onze Kerk, want Jezus heeft gezegd ga niet naar de Synagoge of andere bidplaatsen zoals een Kerk want dat zijn huichelaars, wij bidden gewoon gezamenlijk in een zaal met onze broeders of alleen thuis dat is wat Jezus wilt dus doen wij dat wij doen wat Jezus wilt.
Gefeliciteerd hoor, maar dit zeggen alle christenen van zichzelf.

quote:
Lees eens meer de Bijbel eens, dan snap je dat de Bijbel ook zo leert dat is wat de Bijbel zo leert en de leer van Jezus zelf zo leert. Iemand die van zijn geloof is gevallen betekent dat hij of zij geen relatie met God heeft gehad of hij is misleid omdat hij geen Bijbel kennis heeft, dat gebeurd heel vaak want een Christen weet wat de Bijbel is en weet wat Jezus leer is.
Als de bijbel dit zo leert is het een sekte vormig boek.

Die dominee is net zo fanatiek gelovig geweest als jij en robmeister. Hij deed er zelfs nog meer mee, door te evangeliseren. Maar soms gaan mensen nadenken en vallen ze van hun geloof, of ze geloven andere dingen. Dit komt in alle religies voor. Boeddhisten worden christen, christenen worden moslim, moslims worden boeddhist etc...

quote:
Een Christen misleid je niet zomaar, wij hebben een band met Jezus want Jezus is niet dood Jezus leeft.
Blablabla. Het heeft niks met een band te maken die je met een onzichtbaar wezen hebt, het is meer vingers in de oren stoppen en er hard overheen schreeuwen.

quote:
Waarom kom jij niet met een tegen argument dan in plaats klagen wat je nu doet?
Ik zeg dat ik christen was, hoe moet ik dit bewijzen tegenover iemand die mij niet kende en mij toch steeds veroordeeld? Vind je het gek dat ik klaag?
Als ik steeds zeg dat jij geen echte christen bent, zou jij dit dan normaal vinden?

quote:
En jij bent een Christen geweest, hallo Lucifer wordt niet letterlijk vertaald in de Bijbel.

“O morgenster, zoon van de dageraad, hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld. Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel, boven Gods sterren plaats ik mijn troon … Ik stijg op tot boven de wolken, ik evenaar de Allerhoogste. Nee! Je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put.” (Jesaja 14:12-15)
Dit heb ik zo vaak gelezen, en gaat helemaal niet over Lucifer. Maar over een koning van Babel.

quote:
Lucifer is een Latijns woord van “lichtbrenger” betekent. In het Latijn duidt het meestal op de morgenster.

Ik dacht dat je wel wist :)
Natuurlijk ken ik dit. Maar wat heeft de morgenster precies met jouw lucifer te maken? Helemaal geen ene moer. Kom op Hollander1000, een beetje logisch nadenken. Het is moeilijk, maar als je een beetje je best doet moet het lukken.

quote:
Nee hoor, er is maar een schepping verhaal wat zeer duidelijk en nauwkeurig is en dat is de Bijbel Genesis verder is alleen maar een MYTHE!!!
Ja hoor, vooral die !!!! spreekt boekdelen.

quote:
Moet ik je weer teleur stellen, wetenschap kan je niet testen/demonstreren of observeren omdat Bidden puur Geestelijk is, dat kan je niet testen want dan moet uit het wetenschap gaan, alleen jij zelf kan dat ervaren door te bidden want jij zal dan een relatie aan gaan met God.
Dus eigenlijk bidt je voor een ander, maar feitelijk voor jezelf? Puur egoistisch dus, daarom heb ik liever niet dat jij voor mij bidt. Schijnheilige mensen hoeven niks voor mij te doen.

quote:
Ik kan ook zeggen dat bidden wel wetenschappelijk is, omdat mensen hebben ervaren maar dan ga ik zelf uit het wetenschap gebied, dus ik ben heel wat reėler dan jou, jij moet je gelijk halen bij een of een ander zogenaamde wetenschappelijk site _O-
Als jij bidt voor iemand dan merkt degene het niet. Alleen als jij hem of haar dan vertelt dat jij voor hem of haar gebeden hebt heeft degene dat gemerkt. Placebo effect dus.
Dat is wat de wetenschappelijke testen laten zien.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128948276
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef BerjanII het volgende:
Als jij bidt voor iemand dan merkt degene het niet. Alleen als jij hem of haar dan vertelt dat jij voor hem of haar gebeden hebt heeft degene dat gemerkt. Placebo effect dus.
Dat is wat de wetenschappelijke testen laten zien.
Omgekeerd placebo effect overigens. Als mensen horen dat anderen voor ze bidden worden ze (meetbaar) zieker. Men vermoedt omdat men "bidden voor iemand" associeert met "het is ernstig" - en dus worden mensen bang als ze horen dat er voor hen gebeden wordt. Ofzoiets.

Maar iig maakt bidden mensen dus ziek ;)
pi_128948387
En ik word een beetje ziek van dat er in dit topic vanuit beide kanten zoveel op de man wordt gespeeld. :P
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  zondag 14 juli 2013 @ 21:02:42 #239
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128948539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:18 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Ik heb veel bewondering van Kent Hovind, hoe hij alle evolunisten letterlijk de mond snoert
hebben wij hetzelfde fimpje gekeken? :')
  zondag 14 juli 2013 @ 21:03:18 #240
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128948564
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:59 schreef man1986 het volgende:
En ik word een beetje ziek van dat er in dit topic vanuit beide kanten zoveel op de man wordt gespeeld. :P
tjaah... op wie anders, god? :7
pi_128948566
quote:
Tsja. Men wilde een debat - geen discussie.
Dus dat kon je verwachten.
pi_128948947
Ik denk dat niemand (misschien een enkeling) de moeite heeft genomen om een van de aangehaalde clips in zijn geheel te bekijken. Geen wonder dus dat iedereen hier langs elkaar heen praat.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128948963
quote:
Daar ben jij anders wel goed in. :)
pi_128949022
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Daar ben jij anders wel goed in. :)
Denk jij dat een vleermuis een (vliegende) muis is?
pi_128949056
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef man1986 het volgende:

[..]

Denk jij dat een vleermuis een muis is?
nee het is een zoogdier net als een walvis en jij.
pi_128949120
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef man1986 het volgende:

[..]

Denk jij dat een vleermuis een (vliegende) muis is?
Volgens jouw heilig boek is dat een vogel. _O-
pi_128949143
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:14 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

nee het is een zoogdier net als een walvis en jij.
^O^
pi_128949164
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Volgens jouw heilig boek is dat een vogel.
Juist.
pi_128949182
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef man1986 het volgende:
Ik denk dat niemand (misschien een enkeling) de moeite heeft genomen om een van de aangehaalde clips in zijn geheel te bekijken. Geen wonder dus dat iedereen hier langs elkaar heen praat.
Nogmaals: het is een debat. Op verzoek van TS zelf. Dus dat hoeft men eigenlijk ook niet ;)
Overigens gok ik dat de meeste mensen die clips al wel gezien hebben. Ze zijn verre van nieuw.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:17:24 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_128949203
al beantwoord

[ Bericht 50% gewijzigd door hoatzin op 14-07-2013 21:23:03 ]
pi_128949303
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:16 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nogmaals: het is een debat. Op verzoek van TS zelf. Dus dat hoeft men eigenlijk ook niet ;)
Overigens gok ik dat de meeste mensen die clips al wel gezien hebben. Ze zijn verre van nieuw.
Heb jij ze al bekeken?
pi_128949323
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Juist.
maar waarom is een zoogdier een vogel?
pi_128949363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:19 schreef man1986 het volgende:

[..]

Heb jij ze al bekeken?
Hmm, volgens mij wel.
Heb jij de boeken al gelezen die men als tegenargument postte :) ?

(oh damn.. ga ik weer naar de argumenten en inhoud in plaats van je gewoon finaal af te maken... I suck at debating ;))
pi_128949393
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:20 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar waarom is een zoogdier een vogel?
Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.
pi_128949452
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:20 schreef Grouch het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij wel.
Heb jij de boeken al gelezen die men als tegenargument postte :) ?

(oh damn.. ga ik weer naar de argumenten en inhoud in plaats van je gewoon finaal af te maken... I suck at debating ;))
Volgens mij wel ;)
pi_128949470
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.
jij verward de juiste classificatie met een foute om je geloof te behouden.
pi_128949471
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:22 schreef man1986 het volgende:

[..]

Volgens mij wel ;)
Mooi :) Wat vond je van Dawkins 2e argument ?

Okok, flauw.
Ja, ik heb de meeste clips bekeken. Meeste al veel eerder. Kan zijn dat ik er een gemist heb.
pi_128949711
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?
pi_128949889
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Grouch het volgende:

[..]

Mooi :) Wat vond je van Dawkins 2e argument ?
Het is een debat, dus dat hoef ik eigenlijk ook niet. (flauw).
Maar verwoord even hier wat zijn 2e argument is, of een link daartoe.

quote:
Okok, flauw.
Ja, ik heb de meeste clips bekeken. Meeste al veel eerder. Kan zijn dat ik er een gemist heb.

Wat vond je ervan? Waar heeft hij gelijk in en waar maakt hij fouten?
pi_128949941
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:28 schreef man1986 het volgende:

[..]

Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?
Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.

Wat maakt het uit voor genesis dat niet alle vliegende dieren vogels zijn of dat een dier in de zee niet altijd een vis is.
pi_128950075
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.

Wat maakt het uit voor genesis dat niet alle vliegende dieren vogels zijn of dat een dier in de zee niet altijd een vis is.
Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:36:10 #262
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128950155
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128950256
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.
De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
pi_128950315
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

niets over de minste onder alle zaden?
pi_128950532
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:

[..]

De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...
pi_128950572
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

niets over de minste onder alle zaden?
De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:18 #267
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128950706
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128950712
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:43 schreef man1986 het volgende:

[..]

De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.
Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:48 #269
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_128950743
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:26 schreef Robmeister het volgende:
En of. Sterker nog de gehele tabernakel was een profetie. De tabernakel wees namelijk naar Christus, Naar het offer die Christus zou maken.
Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?

En maar schamperen over primitieve religies die dat ook deden....
pi_128950837
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?

En maar schamperen over primitieve religies die dat ook deden....
Precies!

Ik zou mij kapot schamen als ik almachtig was en toch een offer van mensen of dieren nodig had om te kunnen vergeven. Ik zou mij ook kapot schamen als ik dit zou geloven EN als liefde zou zien.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128950894
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...
Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!
pi_128951164
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?
Een mosterdzaad is weldegelijk de kleinste zaad van het veld. Je dient rekening te houden met de context van de vers waar de uitspraak van Jezus in voorkomt, dan begrijp je dat Jezus zich op het huidige veld van de boer richtte en niet vanuit een globale kijk op alle zaden ter wereld bij elkaar.
pi_128951298
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.
Er zijn zeker vogels die melk produceren en de vleermuis is daar een van. Dus de dierenreddingsorganisaties kunnen met een gerust hart doorgaan met hun reddingsacties van baby vleermuizen en deze met melkvoeding grootbrengen.
pi_128951363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef man1986 het volgende:

[..]

Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!
Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.
pi_128951448
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.
Opeens klinkt een vleermuis als vogel zo gek nog niet.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:58:22 #276
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128951458
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:55 schreef man1986 het volgende:

[..]

Er zijn zeker vogels die melk produceren en de vleermuis is daar een van. Dus de dierenreddingsorganisaties kunnen met een gerust hart doorgaan met hun reddingsacties van baby vleermuizen en deze met melkvoeding grootbrengen.
Jij zegt: vleermuizen zijn vogels.

Maar vogels zijn geen zoogdieren. Volgens de bijbel kan je ze gewoon voeden met herkauwde wormpjes, toch?
pi_128951598
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij zegt: vleermuizen zijn vogels.

Maar vogels zijn geen zoogdieren. Volgens de bijbel kan je ze gewoon voeden met herkauwde wormpjes, toch?
Een vleermuis baby heeft melk nodig. Een kuiken heeft zaad en wormen nodig. Niets meer dan variatie in het dierenrijk.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:01:46 #278
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128951671
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:00 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een vleermuis baby heeft melk nodig. Een kuiken heeft zaad en wormen nodig. Niets meer dan variatie in het dierenrijk.
Een vleermuis heeft melk nodig omdat het een zoogdier is. Dat is geen variatie. Dat is evolutie. Als je de bijbel zou gebruiken als handboek zijn alle vliegende dieren vogels, alle zwemmende dieren vissen.
pi_128951844
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een vleermuis heeft melk nodig omdat het een zoogdier is. Dat is geen variatie. Dat is evolutie. Als je de bijbel zou gebruiken als handboek zijn alle vliegende dieren vogels, alle zwemmende dieren vissen.
Dat is enkel een verschil in classificatiemethodieken. De ene is gebaseerd op de Bijbel, de andere gebaseerd op de evolutietheorie.
pi_128951887
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:53 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een mosterdzaad is weldegelijk de kleinste zaad van het veld. Je dient rekening te houden met de context van de vers waar de uitspraak van Jezus in voorkomt, dan begrijp je dat Jezus zich op het huidige veld van de boer richtte en niet vanuit een globale kijk op alle zaden ter wereld bij elkaar.
Dus het is niet 100% waar
of alles is 100% waar of je kan rekening houden met context van de tijd en stijl van de literatuur.
pi_128951931
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:04 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dus het is niet 100% waar
of alles is 100% waar of je kan rekening houden met context van de tijd en stijl van de literatuur.
Klopt.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:05:45 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128951956
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:04 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat is enkel een verschil in classificatiemethodieken. De ene gebaseerd op de Bijbel, de andere gebaseerd op de evolutietheorie.
Nogal relevant aangezien het een een weerspiegeling is van de realiteit en het ander de best-effort pogingen zijn van een bronstijd samenleving die er maar niks van snapte.
pi_128952009
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:04 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat is enkel een verschil in classificatiemethodieken. De ene is gebaseerd op de Bijbel, de andere gebaseerd op de evolutietheorie.
De classificatie dat vleermuizen zoogdieren zijn heeft niks te maken met de evolutietheorie, het is al opgesteld in grofweg de huidige vorm voordat Darwin Überhaupt met de evolutietheorie bezig was.
pi_128952033
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

God klasseerde toen nog de vleermuizen onder ' vogels '. Maar nu niet meer; school afgemaakt. :s)
pi_128952061
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nogal relevant aangezien het een een weerspiegeling is van de realiteit en het ander de best-effort pogingen zijn van een bronstijd samenleving die er maar niks van snapte.
Niemand was er bij om de oorsprong en ontwikkeling van het leven in zijn totaliteit te volgen.
Beide methodieken zijn verschillend, de ene is gebaseerd op de Bijbel en de andere op evolutie.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:08:33 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128952101
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:07 schreef man1986 het volgende:

[..]

Niemand was er bij om de oorsprong en ontwikkeling van het leven in zijn totaliteit te volgen.
Beide methodieken zijn verschillend, de ene is gebaseerd op de Bijbel en de ander op evolutie.
Beide methodieken zijn verschillend maar niet gelijkwaardig. Ik streef liever naar waarheid.
pi_128952116
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:06 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De classificatie dat vleermuizen zoogdieren zijn heeft niks te maken met de evolutietheorie, het is al opgesteld in grofweg de huidige vorm voordat Darwin Überhaupt met de evolutietheorie bezig was.
Vogels zijn gerelateerd aan vleermuizen volgens de evolutietheorie.
pi_128952178
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:08 schreef man1986 het volgende:

[..]

Vogels zijn gerelateerd aan vleermuizen volgens de evolutietheorie.
Jij ook dan.
pi_128952210
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij ook dan.
Ik heb geen vleugels.
pi_128952273
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik heb geen vleugels.
je hebt armen

pi_128952346
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:11 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

je hebt armen
Maar ik heb geen vleugels (helaas).

quote:
Vogels dus.
pi_128952358
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik heb geen vleugels.
Maar je bent wel familie van de zoogdieren, net zoals de vleermuizen. En vleermuizen zitten dichter bij jouw soort dan vleermuizen tot vogels. Walvissen kunnen zwemmen onder water, maar zijn geen vissen, of wist je dat al ?
pi_128952409
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar wel familie van de zoogdieren, net zoals de vleermuizen. En vleermuizen zitten dichter bij jouw soort dan vleermuizen tot vogels. Walvissen kunnen zwemmen onder water, maar zijn geen vissen, of wist je dat al ?
Een walvis voedt haar jongen met melk, net zoals een vleermuis.
pi_128952476
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:14 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een walvis voedt haar jongen met melk, net zoals een vleermuis.
Neeee toch.... _O- 8)7
pi_128952618
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Neeee toch....
Ze voeden hun jongen met melk, zoek het op als je me niet gelooft.

pi_128952744
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Precies!

Ik zou mij kapot schamen als ik almachtig was en toch een offer van mensen of dieren nodig had om te kunnen vergeven. Ik zou mij ook kapot schamen als ik dit zou geloven EN als liefde zou zien.
Typisch uitspraken van mensen die er werkelijk helemaal niets van begrijpen. Zowel deze als die van Hoatzin.

Lev 22:11 Want het leven van het vlees is in het bloed, en Ik heb dat Zelf voor u op het altaar gegeven om voor uw leven verzoening te doen.Want het is het bloed dat door middel van het leven verzoening bewerkt.

Mensen konden alleen maar vergeving van hun zondes krijgen door bloed. Want het leven van het vlees zit in het bloed. als je vergeving krijgt van zondes zul je recht hebben op eeuwig leven bij God. Want bloed reinigt ons van alle zondes.

1 Joh 1:7 Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

daarom moest in de tijd van OT dieren worden geofferd totdat Christus op aarde zou komen. Christus heeft de zonde, Waar wij schuldig aan waren op zich genomen en heeft de straf betaald. Daar is hij voor gekruisigd. God Heeft de wereld zo lief dat hij zijn eigen zoon heeft gestuurd die onze straf op zich heeft genomen en zichzelf geofferd heeft. Want de straf op de zonde is de dood. En dat is niet achterlijk maar dat is juist de liefde van God. Christus was het ultieme offer die ons reinigt van alle zondes.

De mens had gezondigd en daarom was de dood in de wereld gekomen, want de straf op de zonde is de dood. Maar God wil niet dat wij dood gaan maar dat wij allemaal tot bekering komen en ons afwenden van onze zondige leven. Daarom heeft hij de straf op de zonde op zichzelf genomen en heeft de straf betaald. Dat is de ultieme liefde. want God heeft de wereld zo lief dat hij zijn enige zoon gegeven heeft, opdat ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

Joh 3:17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.

God had na de zonde ook tegen ons kunnen zeggen zoek het maar uit en laat ze maar sterven. Maar in plaats daarvan, Heeft hij zichzelf gegeven en is gestorven voor ons.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:24:09 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128952805
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:22 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Typisch uitspraken van mensen die er werkelijk helemaal niets van begrijpen. Zowel deze als die van Hoatzin.

Lev 22:11 Want het leven van het vlees is in het bloed, en Ik heb dat Zelf voor u op het altaar gegeven om voor uw leven verzoening te doen.Want het is het bloed dat door middel van het leven verzoening bewerkt.

Mensen konden alleen maar vergeving van hun zondes krijgen door bloed. Want het leven van het vlees zit in het bloed. als je vergeving krijgt van zondes zul je recht hebben op eeuwig leven bij God. Want bloed reinigt ons van alle zondes.

1 Joh 1:7 Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

daarom moest in de tijd van OT dieren worden geofferd totdat Christus op aarde zou komen. Christus heeft de zonde, Waar wij schuldig aan waren op zich genomen en heeft de straf betaald. Daar is hij voor gekruisigd. God Heeft de wereld zo lief dat hij zijn eigen zoon heeft gestuurd die onze straf op zich heeft genomen en zichzelf geofferd heeft. Want de straf op de zonde is de dood. En dat is niet achterlijk maar dat is juist de liefde van God. Christus was het ultieme offer die ons reinigt van alle zondes.

De mens had gezondigd en daarom was de dood in de wereld gekomen, want de straf op de zonde is de dood. Maar God wil niet dat wij dood gaan maar dat wij allemaal tot bekering komen en ons afwenden van onze zondige leven. Daarom heeft hij de straf op de zonde op zichzelf genomen en heeft de straf betaald. Dat is de ultieme liefde. want God heeft de wereld zo lief dat hij zijn enige zoon gegeven heeft, opdat ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

Joh 3:17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.

God had na de zonde ook tegen ons kunnen zeggen zoek het maar uit en laat ze maar sterven. Maar in plaats daarvan, Heeft hij zichzelf gegeven en is gestorven voor ons.
en nu in een begrijpbare taal?
  zondag 14 juli 2013 @ 22:24:42 #298
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128952829
quote:
Dat zei hij ook, kijk maar naar buiten, is dit een wereld waar god bestaat? :')
pi_128952930
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en nu in een begrijpbare taal?
Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld.
1 Korintiėrs 2:14
pi_128952954
quote:
quote:

Dat zei hij ook, kijk maar naar buiten, is dit een wereld waar god bestaat? :')
1 Kor 1:18 Want het woord van het kruis is voor hen die verloren gaan wel dwaasheid, maar voor ons die behouden worden, is het een kracht van God.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')