abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130743579
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:47 schreef Kijkertje het volgende:

En zijn laatste post in het topic "Vragen over het Christendom" natuurlijk. Daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar daar heb je zeker weer geen "behoefte" aan om op in te gaan. Dat bedoel ik dus met als het te moeilijk voor je wordt ga je het ontwijken. Je reactie hier is weer lekker onduidelijk en niet inhoudelijk.

Ik heb ook nog steeds geen antwoord van je gehad op mijn vraag hoe wij mensen UITERLIJK zo verschillen van apen dat we niet in dezelfde groep thuishoren. Want soorten werden volgens jouw theorie ingedeeld op grond hun UITERLIJK.
Ik ontwijk niets en heb op die post al gereageerd inmiddels.
Sowieso was die post totaal niet lastig, iemand die Satan in OT en NT als een ander persoon bestempelt heeft toch niet bijster veel kennis van de Bijbel. En iemand die Satan niet als de slang in Genesis is ook zeer betwijfelbaar in zijn Bijbelse kennis.

Ik heb wel over die apen gereageerd.
Ik heb nooit gezegd dat soorten op uiterlijk ingedeeld worden? Zoals ik al eerder tegen je zei.....
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:34:50 #277
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130778505
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hand 15:14 staat bv:
''hoe God voor de eerste maal zijn aandacht op de natiën heeft gericht om uit hen een volk voor zijn naam te nemen.''

Hier wordt duidelijk gemaakt dat God zijn blik naar de natien gericht heeft, dus niet meer naar de joden om uit die natien een nieuw volk te nemen. Niet puur die joden meer.

1 Petrus 2:10 zegt over de natien dat het eens geen volk was maar nu Gods volk is.

Zijn meer teksten over maar dit maakt duidelijk dat er een nieuw volk is dat Gods zegen heeft.
Niet meer Israel, de joden, die God ongehoorzaam werden en Jezus niet accepteerden.
God heeft geen letterlijk volk meer genomen, maar degenen die Hem aanbidden en navolgen dat is nu Zijn volk. Het geestelijke Israel.

[..]

In welk opzicht wel dan?
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten). Zijn niet in staat dingen tot hun voordeel te zetten (hele dorpen bouwen), verstandelijk heel anders. En ga maar door....
Er zijn amper overeenkomsten.
"er zijn amper overeenkomsten" weer een pertinente Bianconeri-leugen. :')

De analyse wijst uit dat de mens genetisch niet meer dan 1,3 procent verschilt van zowel bonobo als chimpansee. De beide mensapen verschillen onderling 1,4 procent. Circa 3 procent van het menselijk genoom komt méér overeen met de genomen van bonobo of chimpansee dan die van de apen met elkaar. Meer dan verwacht, zegt hoofdauteur Kay Prüfer.

De laatste gemeenschappelijke voorouder van bonobo, chimpansee en mens leefde 4,5 miljoen jaar geleden, blijkt uit berekeningen; die van bonobo en chimpansee ruim 1 miljoen jaar geleden. Opmerkelijk genoeg heeft na die splitsing geen vermenging meer plaatsgevonden tussen de mensapen. Dit bevestigt de theorie dat ze 2 miljoen jaar geleden gescheiden zijn geraakt door het ontstaan van de Congo, de rivier die beide soorten nog steeds scheidt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:36:25 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130778557
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Apen en mensen zijn compleet verschillend. Genetisch zijn we nog verwanter aan varkens dan aan apen...
Dit is de zoveelste keer dat je deze leugen presenteert. Waarom doe je dat?

Varkens en mensen liggen genetisch veel verder uit elkaar dan die paar procent die we verschillen met sommige primaten.. Je snapt er echt niets van he? 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 03-09-2013 21:49:37 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:23:22 #279
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_130788767
quote:
Ik heb nooit gezegd dat soorten op uiterlijk ingedeeld worden? Zoals ik al eerder tegen je zei.....
Ok, dus soorten worden niet op hun uiterlijk ingedeeld ( wat betekent dat je ze met je ogen dicht bij elkaar in moet kunnen delen ).

Ze worden ook niet onderscheiden op basis van of ze samen voort kunnen planten.

Op basis waarvan wordt dan volgens gelovigen bepaald of twee dieren tot dezelfde soort behoren of niet?

quote:
Ik heb wel over die apen gereageerd.
Deze heb je niet op gereageerd ( 2e keer dat ik hem aanhaal ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op deze ook niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 04-09-2013 07:52:09 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')