doordat de joden Jezus niet zagen als de zoon van God hebben ze hem laten kruisigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord heb![]()
![]()
Een salamander variatie soort is en blijft onder de salamanders vallen volgens de wetenschap.
Ongeacht welk ondersoort van de salamanders je hebt het wordt onder salamanders gezet.
Mensen en apen hebben die connectie totaal niet, vallen niet onder hetzelfde.
Dus je redenatie gaat echt totaal niet op en past prima in een comedy show als top grap.
[..]
Ah vandaar dat in de Bijbel staat dat God de joden verwierp
Ze verwerpen zelfs Jezus dus hoe kunnen die ooit nog het volk van God zijn
Nou dan kunnen we wel direct ophouden met christenen zijn, heeft dan ja toch geen nut.
Mahaha.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
doordat de joden Jezus niet zagen als de zoon van God hebben ze hem laten kruisigen.
en doordat dat gebeurde konden dus de "heidenen"(mensen die tot dan nog niet gehoord hebben van Jezus) enzo tot geloof in Jezus komen.
Maar in de eindtijd zal het gehele volk tot geloof komen in Jezus.
Heeft ook met de heilige geest enzo te maken.
maar we kunnen hier beter een ander topic over openen aangezien dit topic over schepping en oerknal gaat
Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Zoals al aangegeven kunnen gelovigen alle salamanders wel dezelfde soort noemen namelijk 'salamanders' maar daarmee plaats je jezelf buiten de biologie. Er bestaan namelijk 635 verschillende soorten binnen de groep salamanders.quote:MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord heb![]()
![]()
Een salamander variatie soort is en blijft onder de salamanders vallen volgens de wetenschap.
Ongeacht welk ondersoort van de salamanders je hebt het wordt onder salamanders gezet.
Mensen en apen hebben dat juist wel. Dit kan misschien als een schok voor je komen maar kijk eens:quote:Mensen en apen hebben die connectie totaal niet, vallen niet onder hetzelfde.
Dus je redenatie gaat echt totaal niet op en past prima in een comedy show als top grap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mensachtigen (Hominidae) is een familie van de orde primaten (Primates) die de gorilla's, mensen, chimpansees, orang-oetans en enkele uitgestorven groepen omvat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensachtigen
In de gangbare biologie staan de aap en de mens minder dicht bij elkaar dan in de gelovige visie. Dat is het punt dat ik wil maken maar wat je niet lijkt te begrijpen. In de gangbare biologie schoppen de mens en chimpansee het niet verder dan tot verwantschap binnen dezelfde familie. Want binnen die familie is er het aparte geslacht homo ( jawel ). http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_(geslacht)
En daarbinnen is de mens de enige overgebleven soort. Dit valt te bewijzen middels de genetische achtergrond en de afsplitsing zo'n 7 miljoen jaar geleden die tegenwoordig nog te zien valt omdat mensen zich niet voort kunnen planten met Chimpansees ( toch?).
Als gelovige zeg je echter: zien ze er min of meer hetzelfde uit? Want een Deense dog is nog steeds een hond en een chihuahua ook. Terwijl ze er heel verschillend uitzien en niet met elkaar kunnen paren. Maar het zijn volgens gelovigen ( gelovigen zoals jij en Kent Hovind bedoel ik dan telkens ) allebei ''species'' binnen dezelfde ''kind''. Het is gewoon allemaal variatie. Op die manier is een Chimpansee dus een aap en een mens ook. Dus net als bij jouw indeling van salamanders zijn ze dezelfde ondersoort binnen één soort, namelijk de soort aap."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Het is inderdaad een wat sneue poging om (een bepaald deel van) de wetenschap uit te leggen als een politieke ideologie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef RobbieRonald het volgende:
"Evolutionisten" wat een woord ook... Er is toch ook niemand die een ander (of zichzelf) zwaartekrachtist, elektromagnetist of algemene relativiteitist noemt? Dat kan dan ook alleen voortkomen uit een hele kromme gedachtegang.
In wat voor opzicht lijken mensen uiterlijk niet op apen volgens jou?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Buiten de orde, dat vet van mij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord heb![]()
![]()
[..]
Ah vandaar dat in de Bijbel staat dat God de joden verwierp
Ze verwerpen zelfs Jezus dus hoe kunnen die ooit nog het volk van God zijn
Nou dan kunnen we wel direct ophouden met christenen zijn, heeft dan ja toch geen nut.
Hand 15:14 staat bv:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Buiten de orde, dat vet van mij.
Maar waar staat dat dan??
In welk opzicht wel dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
In wat voor opzicht lijken mensen uiterlijk niet op apen volgens jou?
Mwah, ze zijn minstens zo goed in het herkennen van patronen en verbanden als creationisten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
In welk opzicht wel dan?
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten). Zijn niet in staat dingen tot hun voordeel te zetten (hele dorpen bouwen), verstandelijk heel anders. En ga maar door....
Er zijn amper overeenkomsten.
Ik heb het over het uiterlijk. Er zijn verschillende vogels die uiterlijk minder op elkaar lijken dan wij op apen. En die reken je blijkbaar wel allemaal onder de soort vogels.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In welk opzicht wel dan?
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten). Zijn niet in staat dingen tot hun voordeel te zetten (hele dorpen bouwen), verstandelijk heel anders. En ga maar door....
'Ga zo maar door?' Als je het mij vraagt heb je daarmee alles gehad. Met de kanttekening dat apen verstandelijk helemaal niet zo heel anders zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
In welk opzicht wel dan?
Is dit een mens of een aap?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten).
Tuurlijk er zijn zwakbegaafden die echt helemaal niets kunnen verstandelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:47 schreef Molurus het volgende:
'Ga zo maar door?' Als je het mij vraagt heb je daarmee alles gehad. Met de kanttekening dat apen verstandelijk helemaal niet zo heel anders zijn.
Laten we nou niet doen alsof we allemaal Einsteins en Newtons zijn. De meeste mensen doen het verstandelijk niet veel beter dan de slimste apen. De meeste mensen zijn helemaal niet in staat op steden te bouwen, computers te ontwikkelen, etc, etc. Dat we er gebruik van maken is geen verdienste.
De lichaamsbouw is vrijwel identiek, genetisch zijn we vrijwel identiek, dieet is vrijwel identiek, sociaal gedrag - zeker op jonge leeftijd - vrijwel identiek.
Zoals hierboven gezegd: er zijn heel wat diersoorten die jij tot 'dezelfde soort' rekent die nog niet half zoveel op elkaar lijken als wij op chimpansees.
Dat een vogel onder vogels past heeft niet heel erg veel met uiterlijk te maken. Lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb het over het uiterlijk. Er zijn verschillende vogels die uiterlijk minder op elkaar lijken dan wij op apen. En die reken je blijkbaar wel allemaal onder de soort vogels.
Evolutionisten bedoel je zeker, of atheisten.....quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:22 schreef highender het volgende:
Mwah, ze zijn minstens zo goed in het herkennen van patronen en verbanden als creationisten.
Dat is een skelet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dit een mens of een aap?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wist wel van die vergadering van predikers, waarin de vraag opgeworpen werd of heidenen eerst jood moesten worden voor ze christen konden worden of dat ze direct christen konden worden. Besloten is toen tot het laatste.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hand 15:14 staat bv:
''hoe God voor de eerste maal zijn aandacht op de natiën heeft gericht om uit hen een volk voor zijn naam te nemen.''
Hier wordt duidelijk gemaakt dat God zijn blik naar de natien gericht heeft, dus niet meer naar de joden om uit die natien een nieuw volk te nemen. Niet puur die joden meer.
1 Petrus 2:10 zegt over de natien dat het eens geen volk was maar nu Gods volk is.
Zijn meer teksten over maar dit maakt duidelijk dat er een nieuw volk is dat Gods zegen heeft.
Niet meer Israel, de joden, die God ongehoorzaam werden en Jezus niet accepteerden.
God heeft geen letterlijk volk meer genomen, maar degenen die Hem aanbidden en navolgen dat is nu Zijn volk. Het geestelijke Israel.
Dus mensen zijn eigenlijk veredelde varkens?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tuurlijk er zijn zwakbegaafden die echt helemaal niets kunnen verstandelijk.
Maar mensen in algemeen zijn vele malen intelligenter dan apen.
Wij kunnen verschillende talen leren, gebruik maken van vele instrumenten (apen van erg weinig of sommigen geen). Communicatie is anders, vervoer en dergelijke.
Apen en mensen zijn compleet verschillend. Genetisch zijn we nog verwanter aan varkens dan aan apen... Sociaal gedrag hetzelfde? Nou niet bepaald -.-
Ons dieet is ook anders dan apen, enige overeenkomst is het omnivoor zijn.
[..]
Dat een vogel onder vogels past heeft niet heel erg veel met uiterlijk te maken. Lijkt me logisch.
Daarbij zo erg lijken apen en mensen nou ook weer niet op elkaar.
En al zou dat zo zijn dan nog zegt dat helemaal niets.
[..]
Evolutionisten bedoel je zeker, of atheisten.....
Mensen zijn superieur aan apen.
Blijkt gewoon wel duidelijk uit dat Israel/de Joden Gods zegen verloren hebben als volk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:08 schreef Kees22 het volgende:
Ik wist wel van die vergadering van predikers, waarin de vraag opgeworpen werd of heidenen eerst jood moesten worden voor ze christen konden worden of dat ze direct christen konden worden. Besloten is toen tot het laatste.
Maar kort samengevat: de term joods-christelijk is dus gewoon onzin, ook vanuit het nieuwe testament gezien.
Dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:11 schreef Kees22 het volgende:
Dus mensen zijn eigenlijk veredelde varkens?
Leuk, ik vind varkens eigenlijk veel leuker dan apen.
Wat stupide ! Ondanks dit offtopic is maak je me wel aan het lachen bianconeriquote:Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijkt gewoon wel duidelijk uit dat Israel/de Joden Gods zegen verloren hebben als volk.
Een afzonderlijke jood kan natuurlijk wel weer tot Gods volk behoren, als hij bv Jezus aanvaardt.
Joods ben je van geboorte, een jood kan het christendom accepteren.
Als het ware is hij dan dus joods-christelijk.
Het is wel onzin in de zin van dat alle joden als christenen (en dus Gods volk) gezien zouden worden, omdat ze nog Zijn volk zijn.
Hahaha hele goede hoor. Not.... Best humorloos zeg.quote:Op zondag 1 september 2013 15:49 schreef Skillsy het volgende:
Wat stupide ! Ondanks dit offtopic is maak je me wel aan het lachen bianconeri
Overigens bianconeri ,je bent een N vergeten in je naam. Het Franse woord conneri betekent stupiditeit/onzin
quote:Op zondag 1 september 2013 18:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahaha hele goede hoor. Not.... Best humorloos zeg.
Leg dan eens uit wat er zo stupide is, je geeft jezelf wel te kennen zeg door zo te reageren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik mij niet vergis gaat dit topic gaat over evolutie. En is er meedere malen gevraagd om ontopic te blijven. Wil je met mij in discussie zal je of een topic moeten openen of me DM/PMen
Gr gr
Waarom maken dat soort dingen opeens uit? Het ging er toch om dat ze er ( met inbegrip van een onbekende toegestane variatie binnen de soort ) er hetzelfde uitzien? Een aap is een aap en een hond is een hond toch? Dus het gedrag bepaalt nu opeens ( blijkbaar alleen in het geval van de mens ) of twee wezens tot dezelfde soort behoren? Dat is weer een nieuw criterium...quote:Tuurlijk er zijn zwakbegaafden die echt helemaal niets kunnen verstandelijk.
Maar mensen in algemeen zijn vele malen intelligenter dan apen.
Wij kunnen verschillende talen leren, gebruik maken van vele instrumenten (apen van erg weinig of sommigen geen). Communicatie is anders, vervoer en dergelijke.
Los van dat ''verwanter'' geen bestaand woord is, klopt je stelling inhoudelijk ook voor geen meter.quote:Apen en mensen zijn compleet verschillend. Genetisch zijn we nog verwanter aan varkens dan aan apen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Je vorige post? Ik zie hele tijd geen post hier van je hoor.quote:Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Mijn vorige post was weer te moeilijk voor je dus die sla je maar over? Goedzo, jochie...Maak jezelf maar belachelijk.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:27 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Zoals al aangegeven kunnen gelovigen alle salamanders wel dezelfde soort noemen namelijk 'salamanders' maar daarmee plaats je jezelf buiten de biologie. Er bestaan namelijk 635 verschillende soorten binnen de groep salamanders.
Salamanders (Caudata) zijn een groep van gewervelde dieren die behoren tot de orde amfibieën.
Er zijn momenteel (september 2012) 635 verschillende soorten salamanders beschreven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salamanders
Dan kun je als gelovige wel zeggen:'nee hoor, als het eruit ziet als een salamander is het gewoon dezelfde soort!' Het lastige van die indeling is dat de gangbare criteria waaronder onderling kunnen voortplanten dan opgegeven wordt. Een veelgebruikte definitie is dat een soort bestaat uit alle individuen die zich onder natuurlijke omstandigheden (dus zonder menselijk ingrijpen) [b]onderling kunnen voortplanten en daarbij vruchtbare nakomelingen opleveren.[/b]http://nl.wikipedia.org/wiki/Soort
In plaats daarvan moeten we steeds twee dieren naar een gelovige brengen met de vraag:'' zien deze eruit als dezelfde soort?'' Waarna de twee dieren na een ja tot dezelfde soort behoren en na een nee opgesplitst zijn in twee verschillende soorten.
Maar kijk eens naar dit schatje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mierenegel, hee hij heet al egel en hij lijkt ook nog op een egel! http://nl.wikipedia.org/wiki/Egel Dan is het een egel of in ieder geval een soortgenoot! Maar dat is dus niet zo. Want mierenegels zitten zelfs niet in de familie van egels.
De mierenegel vormt samen met de vachtegels de familie der mierenegels (Tachyglossidae). Samen met het verwante vogelbekdier en fossiele soorten vormen zij de orde der cloacadieren (Monotremata). Net als de egels, waaraan hij niet verwant is,
Egels (Erinaceidae) vormen een familie van zoogdieren uit de orde der insecteneters (Eulipotyphla). Er bestaan 23 soorten waarvan acht haaregels (onderfamilie Hylomyinae) uit Zuidoost-Azië, die geen stekels maar haren hebben en eruitzien als een soort ratten, en 15 stekelegels (onderfamilie Erinaceinae). http://nl.wikipedia.org/wiki/Egels
[..]
Mensen en apen hebben dat juist wel. Dit kan misschien als een schok voor je komen maar kijk eens:Deze post. Hij is ook vrij klein en staat midden op de pagina dus dan is hij uiteraard vrij lastig op te merken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mensachtigen (Hominidae) is een familie van de orde primaten (Primates) die de gorilla's, mensen, chimpansees, orang-oetans en enkele uitgestorven groepen omvat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensachtigen
In de gangbare biologie staan de aap en de mens minder dicht bij elkaar dan in de gelovige visie. Dat is het punt dat ik wil maken maar wat je niet lijkt te begrijpen. In de gangbare biologie schoppen de mens en chimpansee het niet verder dan tot verwantschap binnen dezelfde familie. Want binnen die familie is er het aparte geslacht homo ( jawel ). http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_(geslacht)
En daarbinnen is de mens de enige overgebleven soort. Dit valt te bewijzen middels de genetische achtergrond en de afsplitsing zo'n 7 miljoen jaar geleden die tegenwoordig nog te zien valt omdat mensen zich niet voort kunnen planten met Chimpansees ( toch?).
Als gelovige zeg je echter: zien ze er min of meer hetzelfde uit? Want een Deense dog is nog steeds een hond en een chihuahua ook. Terwijl ze er heel verschillend uitzien en niet met elkaar kunnen paren. Maar het zijn volgens gelovigen ( gelovigen zoals jij en Kent Hovind bedoel ik dan telkens ) allebei ''species'' binnen dezelfde ''kind''. Het is gewoon allemaal variatie. Op die manier is een Chimpansee dus een aap en een mens ook. Dus net als bij jouw indeling van salamanders zijn ze dezelfde ondersoort binnen één soort, namelijk de soort aap."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
En zijn laatste post in het topic "Vragen over het Christendom" natuurlijk. Daar ben ik ook erg benieuwd naar, maar daar heb je zeker weer geen "behoefte" aan om op in te gaan. Dat bedoel ik dus met als het te moeilijk voor je wordt ga je het ontwijken. Je reactie hier is weer lekker onduidelijk en niet inhoudelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je vorige post? Ik zie hele tijd geen post hier van je hoor.
Jij maakt jezelf belachelijk met je vage theorie verhaaltjes, niet ik....
De term joods-christelijk wordt gebruikt om onze cultuur te kenschetsen. Als afzetting tegen de nazi's en tegen de islam. Dus niet in de zin die jij hier bedoelt.quote:Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijkt gewoon wel duidelijk uit dat Israel/de Joden Gods zegen verloren hebben als volk.
Een afzonderlijke jood kan natuurlijk wel weer tot Gods volk behoren, als hij bv Jezus aanvaardt.
Joods ben je van geboorte, een jood kan het christendom accepteren.
Als het ware is hij dan dus joods-christelijk.
Het is wel onzin in de zin van dat alle joden als christenen (en dus Gods volk) gezien zouden worden, omdat ze nog Zijn volk zijn.
Jawel: mensen zijn meer verwant aan varkens dan aan apen.quote:[..]
Dat zeg ik niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |