Evolutie? Geogenese?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is geen enkele wetenschappelijk volledig aanvaarde zaak die tegen mijn geloof ingaat hoor?
Ik weet al precies wat er komt. ' Vliegtuig is vliegtuig en auto is nog steeds auto'. En zo is het ook met evolutie. Micro mag alles veranderen zolang het maar dezelfde 'kind' blijft. Welk mechanisme nou precies ervoor zorgt dat een heleboel micro niet uiteindelijk macro wordt heb ik nog nooit begrepen. Dat konijnen konijnen voortbrengen lijkt me logisch. Maar als twee populaties gescheiden raken van elkaar dan ben ik benieuwd waarom er na een miljard jaar op eiland A niet heel andere dieren kunnen leven dan op eiland B.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Evolutie? Geogenese?
[quote]
Edit: de rest was buiten de orde.
Hoewel evolutie uiteraard niet als een bewezen theorie aangeduid kan worden, is zij wel degelijk een wetenschappelijk algemeen aanvaard verschijnsel. Sterker nog: voor het oplossen van problemen of het maken van ontwerpen worden tegenwoordig soms evolutionaire methoden gebruikt. Dat wil zeggen dat men meerdere ruwe oplossingen/ontwerpen maakt en die beoordeelt op nut. Vervolgens wordt er iets veranderd aan de ontwerpen en de nieuwe versies worden beoordeeld. Net zo lang tot er uit het proces een goedwerkende versie rolt. Of meer, natuurlijk.
Dat wordt soms ook geprogrammeerd in een computer, die men vervolgens aanzet. Na een week gaat men dan eens kijken of er al iets uitgekomen is. Denk maar niet dat het proces dan nog te volgen is.
Overigens heb ik nog geen antwoord van je over mijn vliegtuigenvoorbeeld. Zou jij de Uiver herkennen als een tussenvorm tussen de Kitty Hawk en de Airbus of Concorde? Of een Duitse tweedekker uit de Eerste Wereldoorlog als een tussenvorm tussen de Kitty Hawk en de Saab?
Terwijl ze dat toch wel waren, zoals we weten.
Ah, en wat is de girocopter dan voor een ding?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ik weet al precies wat er komt. ' Vliegtuig is vliegtuig en auto is nog steeds auto'. En zo is het ook met evolutie. Micro mag alles veranderen zolang het maar dezelfde 'kind' blijft. Welk mechanisme nou precies ervoor zorgt dat een heleboel micro niet uiteindelijk macro wordt heb ik nog nooit begrepen. Dat konijnen konijnen voortbrengen lijkt me logisch. Maar als twee populaties gescheiden raken van elkaar dan ben ik benieuwd waarom er na een miljard jaar op eiland A niet heel andere dieren kunnen leven dan op eiland B.
Ik snap wat je bedoelt, hoor.quote:Dat zijn dus verschillende soorten geworden.
Net als deze salamanders http://en.wikipedia.org/wiki/Ensatina. Maar, en dat is wat ik eigenlijk probeerde aan te geven, gelovigen leggen de grens voor wat een soort is niet tussen wat wij als twee soorten zien. Maar ze leggen het aan beide uiteinden van alle 'soorten' waardoor al die beesten binnen dezelfde soort vallen, namelijk salamanders. Zij zeggen: ok, ze kunnen dan niet meer onderling paren maar ze zien er nog steeds min of meer uit als salamanders en dus is het dezelfde soort namelijk: salamander. En dat is dus hetzelfde als met die vliegtuigen.quote:Nou ja, in het Victoriameer waren er heel mooie voorbeelden van vissen die erg nauw verwant waren, maar toch zo verschillend dat ze niet meer kruisten.
De Engelstaligen hebben ook nog het voordeel dat ze "kind" en "species" kunnen gebruikenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:53 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, hoor.Maar het is handig om je te verplaatsen in de manier van denken van mensen die ( zogenaamde macro ) evolutie niet accepteren. Zoals ik weleens eerder aan probeerde te geven is van micro naar macro net zoiets als het verschil tussen 1 dag ouder worden of veranderen van een kind in een volwassene. Niemand verandert bij toverslag van een klein hummeltje in een 2 meter grote kerel. En als je elke dag in de spiegel kijkt lijkt er niks veranderd. Maar als je uiteindelijk het verschil ziet vanaf de schoolfoto's tot nu dan is het duidelijk dat je onmiskenbaar van kind naar volwassene bent gegaan.
[..]
Net als deze salamanders http://en.wikipedia.org/wiki/Ensatina. Maar, en dat is wat ik eigenlijk probeerde aan te geven, gelovigen leggen de grens voor wat een soort is niet tussen wat wij als twee soorten zien. Maar ze leggen het aan beide uiteinden van alle 'soorten' waardoor al die beesten binnen dezelfde soort vallen, namelijk salamanders. Zij zeggen: ok, ze kunnen dan niet meer onderling paren maar ze zien er nog steeds min of meer uit als salamanders en dus is het dezelfde soort namelijk: salamander. En dat is dus hetzelfde als met die vliegtuigen.
Het grappige is wel dat als je de grens voor 'soort' enorm op gaat rekken, je als gelovige steeds meer in de penarie komt op het onderwerp waar het eigenlijk allemaal om gaat. Namelijk de mens. Want als je zegt dat bij konijnen of salamanders het nog steeds dezelfde soort is ook al kunnen ze onderling iets anders van uiterlijk zijn en zich niet met elkaar voortplanten, dan zijn mensen en chimps ook dezelfde soort. Of mensen en Neanderthalers. We mogen dan onderling niet kunnen paren maar we zien er wel nog steeds min of meer uit als apen en dus zijn we allemaal dezelfde soort, namelijk apen.
MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord hebquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:53 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Namelijk de mens. Want als je zegt dat bij konijnen of salamanders het nog steeds dezelfde soort is ook al kunnen ze onderling iets anders van uiterlijk zijn en zich niet met elkaar voortplanten, dan zijn mensen en chimps ook dezelfde soort. Of mensen en Neanderthalers. We mogen dan onderling niet kunnen paren maar we zien er wel nog steeds min of meer uit als apen en dus zijn we allemaal dezelfde soort, namelijk apen.
Ah vandaar dat in de Bijbel staat dat God de joden verwierpquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
De joden zullen altijd het volk van God blijven, christenen zijn niet het vervangende israel.
dus het land israel en eigenlijk nog meer grond behoort aan het Joodse volk toe.
Moet je een keer voor de lol de bijbel lezen. Je komt niet meer bij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord heb![]()
![]()
De wetenschappelijke classificatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Salamanderquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
![]()
Een salamander variatie soort is en blijft onder de salamanders vallen volgens de wetenschap.
Ongeacht welk ondersoort van de salamanders je hebt het wordt onder salamanders gezet.
Mensen en apen hebben die connectie totaal niet, vallen niet onder hetzelfde.
Dus je redenatie gaat echt totaal niet op en past prima in een comedy show als top grap.
doordat de joden Jezus niet zagen als de zoon van God hebben ze hem laten kruisigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
![]()
Een salamander variatie soort is en blijft onder de salamanders vallen volgens de wetenschap.
Ongeacht welk ondersoort van de salamanders je hebt het wordt onder salamanders gezet.
Dus je redenatie gaat echt totaal niet op en past prima in een comedy show als top grap.
[..]
Ah vandaar dat in de Bijbel staat dat God de joden verwierp
Ze verwerpen zelfs Jezus dus hoe kunnen die ooit nog het volk van God zijn
Nou dan kunnen we wel direct ophouden met christenen zijn, heeft dan ja toch geen nut.
Mahaha.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
doordat de joden Jezus niet zagen als de zoon van God hebben ze hem laten kruisigen.
en doordat dat gebeurde konden dus de "heidenen"(mensen die tot dan nog niet gehoord hebben van Jezus) enzo tot geloof in Jezus komen.
Maar in de eindtijd zal het gehele volk tot geloof komen in Jezus.
Heeft ook met de heilige geest enzo te maken.
maar we kunnen hier beter een ander topic over openen aangezien dit topic over schepping en oerknal gaat
Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Zoals al aangegeven kunnen gelovigen alle salamanders wel dezelfde soort noemen namelijk 'salamanders' maar daarmee plaats je jezelf buiten de biologie. Er bestaan namelijk 635 verschillende soorten binnen de groep salamanders.quote:MAHAHAHAHA dit is echt het meest hilarische wat ik ooit gehoord heb![]()
![]()
Mensen en apen hebben dat juist wel. Dit kan misschien als een schok voor je komen maar kijk eens:quote:Mensen en apen hebben die connectie totaal niet, vallen niet onder hetzelfde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mensachtigen (Hominidae) is een familie van de orde primaten (Primates) die de gorilla's, mensen, chimpansees, orang-oetans en enkele uitgestorven groepen omvat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensachtigen
In de gangbare biologie staan de aap en de mens minder dicht bij elkaar dan in de gelovige visie. Dat is het punt dat ik wil maken maar wat je niet lijkt te begrijpen. In de gangbare biologie schoppen de mens en chimpansee het niet verder dan tot verwantschap binnen dezelfde familie. Want binnen die familie is er het aparte geslacht homo ( jawel ). http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_(geslacht)
En daarbinnen is de mens de enige overgebleven soort. Dit valt te bewijzen middels de genetische achtergrond en de afsplitsing zo'n 7 miljoen jaar geleden die tegenwoordig nog te zien valt omdat mensen zich niet voort kunnen planten met Chimpansees ( toch?).
Als gelovige zeg je echter: zien ze er min of meer hetzelfde uit? Want een Deense dog is nog steeds een hond en een chihuahua ook. Terwijl ze er heel verschillend uitzien en niet met elkaar kunnen paren. Maar het zijn volgens gelovigen ( gelovigen zoals jij en Kent Hovind bedoel ik dan telkens ) allebei ''species'' binnen dezelfde ''kind''. Het is gewoon allemaal variatie. Op die manier is een Chimpansee dus een aap en een mens ook. Dus net als bij jouw indeling van salamanders zijn ze dezelfde ondersoort binnen één soort, namelijk de soort aap."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Het is inderdaad een wat sneue poging om (een bepaald deel van) de wetenschap uit te leggen als een politieke ideologie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef RobbieRonald het volgende:
"Evolutionisten" wat een woord ook... Er is toch ook niemand die een ander (of zichzelf) zwaartekrachtist, elektromagnetist of algemene relativiteitist noemt? Dat kan dan ook alleen voortkomen uit een hele kromme gedachtegang.
In wat voor opzicht lijken mensen uiterlijk niet op apen volgens jou?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Buiten de orde, dat vet van mij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ah vandaar dat in de Bijbel staat dat God de joden verwierp
Ze verwerpen zelfs Jezus dus hoe kunnen die ooit nog het volk van God zijn
Nou dan kunnen we wel direct ophouden met christenen zijn, heeft dan ja toch geen nut.
Hand 15:14 staat bv:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Buiten de orde, dat vet van mij.
Maar waar staat dat dan??
In welk opzicht wel dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
In wat voor opzicht lijken mensen uiterlijk niet op apen volgens jou?
Mwah, ze zijn minstens zo goed in het herkennen van patronen en verbanden als creationisten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
In welk opzicht wel dan?
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten). Zijn niet in staat dingen tot hun voordeel te zetten (hele dorpen bouwen), verstandelijk heel anders. En ga maar door....
Er zijn amper overeenkomsten.
Ik heb het over het uiterlijk. Er zijn verschillende vogels die uiterlijk minder op elkaar lijken dan wij op apen. En die reken je blijkbaar wel allemaal onder de soort vogels.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In welk opzicht wel dan?
Apen lopen niet vast op 2 voeten (poten). Zijn niet in staat dingen tot hun voordeel te zetten (hele dorpen bouwen), verstandelijk heel anders. En ga maar door....
Er zijn amper overeenkomsten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |