Dus jij denkt dat god al die diersoorten hier geleidelijk in de loop der tijd heeft neergezet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar zegt de Bijbel niets over maar de Bijbel geeft ook niets aan gegevens dat het door jou genoemde onjuist zou zijn. Dus ja daar wijkt het beeld van mij en de Bijbel niet echt van af.
Alleen de mens is niet zo oud als dat.
Er vindt nog altijd veranderingen plaats.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:21 schreef Molurus het volgende:
Dus jij denkt dat god al die diersoorten hier geleidelijk in de loop der tijd heeft neergezet?
Mag je geloven hoor. Maar of dit ook werkelijk in overeenstemming met de Bijbel is, daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Maar goed... laten we dat nu eens aannemen, impliceert dat dan dat hij dat nog steeds doet? Zo nu en dan nieuwe diersoorten neerzetten? En denk jij dat dat is wat hij doet?
Ik vind het in elk geval een creatieve en buitengewoon originele uitleg. Zo origineel dat ik niet kan zeggen dat ik ooit een christen heb gesproken die dit zo uitlegt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er vindt nog altijd veranderingen plaats.
En ja de diersoorten zijn niet poef paf op hetzelfde moment geschapen.
ik zou het op dit moment gewoon Intelligent Design noemenquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het in elk geval een creatieve en buitengewoon originele uitleg. Zo origineel dat ik niet kan zeggen dat ik ooit een christen heb gesproken die dit zo uitlegt.(En ik heb er toch heel wat gesproken.)
Maar goed, het is natuurlijk grondig ontoetsbaar. En niet alleen dat: je kunt deze veronderstelling gebruiken om elke schijn van evolutie weg te wuiven. Als het ook maar een beetje op evolutie lijkt dan is het een direct ingrijpen van god geweest. Zo'n beetje wat het theïstisch evolutionisme doet, daar heeft het wellicht nog het meeste van weg.
In jouw variant is het daarnaast ook nog opmerkelijk dat god alleen soorten schept die zeer sterk lijken op reeds bestaande soorten. Daar heeft een theistisch evolutionist minder last van. Want waarom zou hij dat doen? Een almachtige god die, zeg, konijnen wil.. zet toch gewoon konijnen neer?
Vanwaar die geleidelijke opbouw? Vanwaar die miljarden jaren waarin alleen eencelligen bestaan? Vanwaar een half miljard jaar waarin de meest complexe wezens primitieve vissen zijn?
Dat is weer een stapje verder ja.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
ik zou het op dit moment gewoon Intelligent Design noemen
Oh, maar dat roept dan wel de vraag op wat een slang precies is. Adam mocht alle beesten een naam geven en we mogen aannemen dat hij de slang ook een naam gaf: slang. Dat is kennelijk een beest met poten geweest, want die poten zijn hem later voor straf afgenomen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een echte slang geweest, want God heeft toen ook gezegd dat het beest voortaan over de grond zou kruipen door het stof e.d.
dus zeer waarschijnlijk hadden de slangen voor die tijd nog poten om te lopen.
Omdat het Nederlandse onderwijs uitgaat van wetenschappelijke zaken. Waarvan er kennelijk nogal een aantal in strijd zijn met jouw wereldbeschouwing. Maar anderzijds: een groot deel ook niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oh en waarom dat nou weer?
En daarbij kan ik dat niveau met gemak aan, haal gewoon hoge cijfers dus niet slechts een voldoende.
Tja, indirect. Aannemelijk. Waarschijnlijk. Aanwijzing. Wel erg vaag allemaal.quote:[..]
Omdat er genoeg indirect te tonen is dat er een hogere macht moet zijn.
Terwijl er voor een tussenvorm geen enkel bewijs is, ook niet indirect of een aanwijzing ervoor.
Dat de bijbel door Satan geïnspireerd is, is eenvoudig te beargumenteren. De god uit de bijbel verbiedt het doden van mensen. Maar beveelt later ook tot het uitmoorden van een heel volk. En vergeet de kinderen niet!quote:[..]
Waarom zou de Bijbel nou weer van Satan komen lol...
Nou denk aan de profetien, bewezen veel eerder opgeschreven dan het gebeurde en toch komt het tot in de kleinste puntjes uit.
Veel mensen die de bijbel letterlijk nemen argumenteren dat de aarde maar 6000 jaar oud is.quote:[..]
Haha......
Er staat verder in de Bijbel: De oorspronkelijke slang: Satan.
Het is toch heel duidelijk in de hele Bijbel dat deze slang Satan was, iedereen begrijpt dat.
Niemand denkt dat de slang zelf sprak.
[..]
Boeiend?
Waarom zou iets wat niet in de Bijbel staat niet kunnen vaststaan?
Hoe krom denk jij wel niet?
Wetenschap is voor ons als JG heel belangrijk.
Omdat het beest al de naam slang heeft gekregen ondanks dat God het beest heeft veranderd door de poten weg te nemen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, maar dat roept dan wel de vraag op wat een slang precies is. Adam mocht alle beesten een naam geven en we mogen aannemen dat hij de slang ook een naam gaf: slang. Dat is kennelijk een beest met poten geweest, want die poten zijn hem later voor straf afgenomen.
Hoe kan het dan dat het beest zonder poten later nog steeds slang heette?
Het is niet god die de naampjes geeft maar mensen. In het bijzonder biologen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat het beest al de naam slang heeft gekregen ondanks dat God het beest heeft veranderd door de poten weg te nemen.
als ik van een kikker de poten hak heet het toch ook nog steeds een kikker?
Zo zie je maar hoeveel oordelen mensen over Jehovah's Getuigen hebben wat niet blijkt te kloppen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het in elk geval een creatieve en buitengewoon originele uitleg. Zo origineel dat ik niet kan zeggen dat ik ooit een christen heb gesproken die dit zo uitlegt.(En ik heb er toch heel wat gesproken.)
Nee zo zit dat niet hoorquote:Maar goed, het is natuurlijk grondig ontoetsbaar. En niet alleen dat: je kunt deze veronderstelling gebruiken om elke schijn van evolutie weg te wuiven. Als het ook maar een beetje op evolutie lijkt dan is het een direct ingrijpen van god geweest. Zo'n beetje wat het theïstisch evolutionisme doet, daar heeft het wellicht nog het meeste van weg.
Afhankelijk van omgeving deels, ene omgeving vereist andere aanpassing.quote:In jouw variant is het daarnaast ook nog opmerkelijk dat god alleen soorten schept die zeer sterk lijken op reeds bestaande soorten. Daar heeft een theistisch evolutionist minder last van. Want waarom zou hij dat doen? Een almachtige god die, zeg, konijnen wil.. zet toch gewoon konijnen neer?
Ik zei toch nog niks over verandering?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee zo zit dat niet hoor
Het zijn geen geleidelijk veranderde diersoorten, die langzaam van bv een aap steeds menselijker werden tot de mens zelf. Het zijn compleet nieuwe soorten.
Het roept vragen op. Vragen die echt niet volledig vanuit de omgeving verklaard kunnen worden. (Die in de ogen van een gelovige net zo goed is geschapen door een god natuurlijk. Dus wat doet dat er eigenlijk toe. Als een almachtige een voor konijnen geschikte omgeving wil dan schept hij die toch gewoon?)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:25 schreef bianconeri het volgende:
Afhankelijk van omgeving deels, ene omgeving vereist andere aanpassing.
En ach ja wij kunnen van alle variatie genieten en veel onderzoek naar doen, das ook mooi toch?
Wat maakt het verder uit als sommigen op elkaar lijken?
Er is geen enkele wetenschappelijk volledig aanvaarde zaak die tegen mijn geloof ingaat hoor?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:53 schreef Kees22 het volgende:
Omdat het Nederlandse onderwijs uitgaat van wetenschappelijke zaken. Waarvan er kennelijk nogal een aantal in strijd zijn met jouw wereldbeschouwing. Maar anderzijds: een groot deel ook niet.
Ongelofelijk hoeveel onkunde mensen over de Bijbel hebben. Lees de zaken van de oorlogen en het volken uitroeien nog eens goed door. Daar zit een reden achter die later niet meer nodig is.quote:Dat de bijbel door Satan geïnspireerd is, is eenvoudig te beargumenteren. De god uit de bijbel verbiedt het doden van mensen. Maar beveelt later ook tot het uitmoorden van een heel volk. En vergeet de kinderen niet!
Liegen mag niet. Maar als Izaak aan Jacob vraagt of hij Esau is, zegt die ja. En hij wordt de stamvader van het uitverkoren volk. Een leugenachtig volk, dus.
Zo zijn er nog wel een paar: de bijbel zet, uit naam van god, aan tot schenden van gods geboden. Daardoor wordt een volk geschift: het krijgt bevel iets te doen wat verboden is.
Satan, die genoegen schept in ons lijden, zou daarvan genieten.
God, die ons alle geluk toewenst, zou dat nooit zo doen.
Die mensen die hebben dan niet een grondige kennis van de Bijbel.quote:Veel mensen die de bijbel letterlijk nemen argumenteren dat de aarde maar 6000 jaar oud is.
Het zou wel prettig zijn als mensen die in de bijbel geloven het evenveel met elkaar eens zouden zijn als alle wetenschappers.
Of zo.
Je bent best een apart persoon dat je Kees ook direct zo hard aanvalt....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:29 schreef Skillsy het volgende:
(Even voor de goede orde:
In mijn tekst gebruik ik Israel. Israel betekent niet het stukje landje daar in het MO. Israel betekent in de Tora en diens gebeden een heilige gemeenschap. Graag dit in de achterhoofd houden als ik over Israel spreek)
Jammer dat je jezelf toch weer laat kennen Kees door zulke uitspraken te doen richting Israel
Ik gaf je de voordeel van de twijfel om je niet als anti te zien (omdat iedereen je daar wel voor ziet in het forum hier verder op) maar dit is dus klinklare onzin wat je hier schrijft. Het is verdraaien van de Torateksten en dus liegen! En liegen mag niet weet je nog?
Het verhaal van Jaakov en Esav ga ik hier niet zitten vertellen, daar is dit topic niet voor. Maar het is niet zo gegaan hoe jij het stelt. Ah , wellicht zie je het zo omdat je toch al niet zo van Israel gediend bent. Wat zegt de Tora over Toledot? Want daar spreek je in deze zin over. Je hebt het over het verhaal van Esav en Jaakov.. Als je goed de tekst Toledot leest dan klopt jouw redeneringen helemaal niet
En over liegen, wie liegt er niet? De eerste mens loog! Chawa loog, Kain loog. Oh en wellicht heeft mijn over over over overgrootvader ook meedere keren gelogen. De generatie na hem zijn dus leugenaars? Ben ik een leugenaar? En jouw opa of oma of een verre familie lid? Hebben die nooit een leugen begaan? Wie weet stam jij wel af van de grootste leugenaars ?
Wat een onzin jouw bericht. Ik dacht dat jij wat slimmer was maar je bent A: niet eerlijk over de Tora tekst ( Toledot)
B: en dan meteen het volk (en het volk waar je al een hekel aan hebt) meteen te kakken te zetten , je gebruiikt de Toledot om hen nu neer te halen. Bravo!
Goed gedaan , je bent inderdaad niet zo dol op Israel . Is je goed recht maar kom er dan eerlijk vooruit en ontken het niet. Heb ballen vent..
-edit- totaal offtopic ik weet het-
Ja hij heeft in een andere topic even verder op nogal negatieve uitlatingen over Joden gedaan. Dus vandaar mijn felle reactie. Het was verkeerd. Heb mijn post ook ge-edit- .Fijn dat je even op gewezen hebtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je bent best een apart persoon dat je Kees ook direct zo hard aanvalt....
Ja hij toont heelveel onkunde over de Bijbel en dergelijke, maar hoezo ineens anti-Israel?
Het is goed om als Christen onderscheid te maken tussen het land en Israel.quote:En je moet ook duidelijk maken dan wat Israel voor jou is.
Het letterlijke Israel. Of zoals je net zegt een heilige gemeenschap?
Echter daarin zit ook verschil? Verkies jij de joden nog als die heilige gemeenschap?
Of volg je de Bijbel en bezie je christenen nu als het geestelijke Israel, uitverkoren volk en heilige gemeenschap?
Dat zeg je verkeerdquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:27 schreef Skillsy het volgende:
Het is goed om als Christen onderscheid te maken tussen het land en Israel.
Nou snap ik nog niet waarom je een vreemd taaltje gebruikt. Zoals G'd ipv God, Abravam ipv Abraham. Je mag gewoon Nederlands praten hoorquote:Israel in de Tora en joodse gebeden betekent : heilige gemeenschap, nageslacht van Avraham en Sara. Heilige gemeenschap naar het beeld van G'd.
Tegenwoordig als mensen over Israel spreekt dan hebben ze over het 'Heilige' land daar in het Midden Oosten.
Land kan niet heilig zijn binnen het jodendom. Een joodse staat betekent binnen het vrome jodendom niks. Dat is net zoiets zeggen als een joodse snelweg of een joodse boom.
Men heeft de joodse identiteit gestolen om een land te rechtvaardigen. Dat is het groote misdaad. Zionisme dient bestreden te worden door iedereen. We leven in ballingschap voor onze zonden. We mogen nooit een seculiere staat oprichten voor de komst van de Messiach. Helaas , mede uit angst, hebben ze die gelofte aan G'd verbroken en toch een land gesticht. Dat 'heilig' wordt beschouwd. Orthodoxen noemen niet voor niks de Klaagmuur het 'Gouden kalf' van de zionisten. Het is afgoderij.
Ik maak geen onderscheid tussen Israëlieten en de vreemdeling die bij de Eeuwige aansluiten neen. Ik maak onderscheid tussen jodendom en de Tora, dat zijn twee verschillende dingen. (dat heeft me een hele tijd gekost om hier achter te komen).
Ik ben niet dol op de joodse staat Israel, dat klopt. En dat weet je volgens mij ook. Maar ik denk dat deze discussie niet zo past in dit topic.quote:1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:29 schreef Skillsy het volgende:
(Even voor de goede orde:
In mijn tekst gebruik ik Israel. Israel betekent niet het stukje landje daar in het MO. Israel betekent in de Tora en diens gebeden een heilige gemeenschap. Graag dit in de achterhoofd houden als ik over Israel spreek)
Jammer dat je jezelf toch weer laat kennen Kees door zulke uitspraken te doen richting Israel
Ik gaf je de voordeel van de twijfel om je niet als anti te zien (omdat iedereen je daar wel voor ziet in het forum hier verder op) maar dit is dus klinklare onzin wat je hier schrijft. Het is verdraaien van de Torateksten en dus liegen! En liegen mag niet weet je nog?
Het verhaal van Jaakov en Esav ga ik hier niet zitten vertellen, daar is dit topic niet voor. Maar het is niet zo gegaan hoe jij het stelt. Ah , wellicht zie je het zo omdat je toch al niet zo van Israel gediend bent. Wat zegt de Tora over Toledot? Want daar spreek je in deze zin over. Je hebt het over het verhaal van Esav en Jaakov.. Als je goed de tekst Toledot leest dan klopt jouw redeneringen helemaal niet
En over liegen, wie liegt er niet? De eerste mens loog! Chawa loog, Kain loog. Oh en wellicht heeft mijn over over over overgrootvader ook meedere keren gelogen. De generatie na hem zijn dus leugenaars? Ben ik een leugenaar? En jouw opa of oma of een verre familie lid? Hebben die nooit een leugen begaan? Wie weet stam jij wel af van de grootste leugenaars ?
Wat een onzin jouw bericht. Ik dacht dat jij wat slimmer was maar je bent A: niet eerlijk over de Tora tekst ( Toledot)
B: en dan meteen het volk (en het volk waar je al een hekel aan hebt) meteen te kakken te zetten , je gebruiikt de Toledot om hen nu neer te halen. Bravo!
Goed gedaan , je bent inderdaad niet zo dol op Israel . Is je goed recht maar kom er dan eerlijk vooruit en ontken het niet. Heb ballen vent..
De joden zullen altijd het volk van God blijven, christenen zijn niet het vervangende israel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg je verkeerd
Het is goed om onderscheid te maken door het land Israel en het geestelijke Israel (of volk Israel zo je wilt).
[..]
Nou snap ik nog niet waarom je een vreemd taaltje gebruikt. Zoals G'd ipv God, Abravam ipv Abraham. Je mag gewoon Nederlands praten hoor
Dat de joden heelveel verkeerd doen moge duidelijk zijn. Maar voor hun is het land Israel nog altijd het heilige beloofde land van God uit het OT. Hun leven nog altijd in het OT en dus is dat land Israel inderdaad nog het beloofde land. Dus voor hun en voor iedereen is dat gewoon het joodse land.
Daar is niets verkeerds aan. Het is ook geen seculier land.
Nah ja natuurlijk uiteindelijk wel omdat het NT ook waarheid is en daar Israel verworpen werd voor het geestelijke Israel.
Jodendom en Torah zijn 1 en hetzelfde. Net als de Koran voor moslims en de Bijbel voor Christenen.
Oke punt 2 is het navolgen van.... Zo zijn er miljarden christenen in naam die totaal de Bijbel niet volgen. Maar daarom is het nog wel hetzelfde/bij elkaar horende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |