abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128949303
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:16 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nogmaals: het is een debat. Op verzoek van TS zelf. Dus dat hoeft men eigenlijk ook niet ;)
Overigens gok ik dat de meeste mensen die clips al wel gezien hebben. Ze zijn verre van nieuw.
Heb jij ze al bekeken?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128949323
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Juist.
maar waarom is een zoogdier een vogel?
pi_128949363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:19 schreef man1986 het volgende:

[..]

Heb jij ze al bekeken?
Hmm, volgens mij wel.
Heb jij de boeken al gelezen die men als tegenargument postte :) ?

(oh damn.. ga ik weer naar de argumenten en inhoud in plaats van je gewoon finaal af te maken... I suck at debating ;))
pi_128949393
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:20 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar waarom is een zoogdier een vogel?
Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128949452
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:20 schreef Grouch het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij wel.
Heb jij de boeken al gelezen die men als tegenargument postte :) ?

(oh damn.. ga ik weer naar de argumenten en inhoud in plaats van je gewoon finaal af te maken... I suck at debating ;))
Volgens mij wel ;)
pi_128949470
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.
jij verward de juiste classificatie met een foute om je geloof te behouden.
pi_128949471
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:22 schreef man1986 het volgende:

[..]

Volgens mij wel ;)
Mooi :) Wat vond je van Dawkins 2e argument ?

Okok, flauw.
Ja, ik heb de meeste clips bekeken. Meeste al veel eerder. Kan zijn dat ik er een gemist heb.
pi_128949711
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

jij verward de juiste classificatie met een foute om je geloof te behouden.
Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?
pi_128949889
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Grouch het volgende:

[..]

Mooi :) Wat vond je van Dawkins 2e argument ?
Het is een debat, dus dat hoef ik eigenlijk ook niet. (flauw).
Maar verwoord even hier wat zijn 2e argument is, of een link daartoe.

quote:
Okok, flauw.
Ja, ik heb de meeste clips bekeken. Meeste al veel eerder. Kan zijn dat ik er een gemist heb.

Wat vond je ervan? Waar heeft hij gelijk in en waar maakt hij fouten?
pi_128949941
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:28 schreef man1986 het volgende:

[..]

Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?
Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.

Wat maakt het uit voor genesis dat niet alle vliegende dieren vogels zijn of dat een dier in de zee niet altijd een vis is.
pi_128950075
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.

Wat maakt het uit voor genesis dat niet alle vliegende dieren vogels zijn of dat een dier in de zee niet altijd een vis is.
Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:36:10 #262
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128950155
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128950256
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.
De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
pi_128950315
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

niets over de minste onder alle zaden?
pi_128950532
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:

[..]

De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...
pi_128950572
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

niets over de minste onder alle zaden?
De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:18 #267
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128950706
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128950712
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:43 schreef man1986 het volgende:

[..]

De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.
Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:48 #269
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_128950743
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:26 schreef Robmeister het volgende:
En of. Sterker nog de gehele tabernakel was een profetie. De tabernakel wees namelijk naar Christus, Naar het offer die Christus zou maken.
Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?

En maar schamperen over primitieve religies die dat ook deden....
pi_128950837
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?

En maar schamperen over primitieve religies die dat ook deden....
Precies!

Ik zou mij kapot schamen als ik almachtig was en toch een offer van mensen of dieren nodig had om te kunnen vergeven. Ik zou mij ook kapot schamen als ik dit zou geloven EN als liefde zou zien.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128950894
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...
Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!
pi_128951164
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?
Een mosterdzaad is weldegelijk de kleinste zaad van het veld. Je dient rekening te houden met de context van de vers waar de uitspraak van Jezus in voorkomt, dan begrijp je dat Jezus zich op het huidige veld van de boer richtte en niet vanuit een globale kijk op alle zaden ter wereld bij elkaar.
pi_128951298
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.
Er zijn zeker vogels die melk produceren en de vleermuis is daar een van. Dus de dierenreddingsorganisaties kunnen met een gerust hart doorgaan met hun reddingsacties van baby vleermuizen en deze met melkvoeding grootbrengen.
pi_128951363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef man1986 het volgende:

[..]

Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!
Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.
pi_128951448
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.
Opeens klinkt een vleermuis als vogel zo gek nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')