abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128936387
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:24 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Over welke wetenschappelijk artikel moet het zijn? Je weet toch dat jullie religie niets met wetenschap te maken heeft, dus geef mij even die artikel graag :)
'On the origin of Species' misschien?
Dan weet je tenminste het verschil tussen evolutie en alles wat geen evolutie is.
quote:
Geef mij een wetenschappelijk bewijs voor evolutie dat een soort naar een ander soort veranderd?
Geef mij een wetenschappelijk hoe de Big Bang is ontstaan?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs hoe leven is ontstaan?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs waar we kunnen zien hoe een ster wordt geboren?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs hoe materie is ontstaan?
Waarom ga ik hier op in.. Jij bent gewoon zo'n vette trol. :')
  zondag 14 juli 2013 @ 15:39:32 #177
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128936556
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een staat waarin vrijheid van religie bestaat betekent niet dat iedereen (al dan niet aan de hand van zijn of haar eigen religie) zijn of haar eigen regels mag maken. Dat komt neer op totale anarchie.
Nee, er is geen vrijheid de kerk moet aan de staat betalen religie is geen vrijheid hier in de land.
Dan leef jij echt in dromenland, democratie is geen religie van ons maar dat van jullie. Nogmaals, wie bepaalt wat wel en niet mag? wie kan mij dat vertellen?

quote:
Je andere opties zijn een totalitaire theocratische staat of het soort staat waarin we nu leven: een staat waarin iedereen vrijheid van religie heeft, maar alleen binnen de grenzen van de regels van de staat.

Dat ook jij je aan die regels moet houden uitleggen als staatreligie is te dom voor woorden.
Net zeg je religie vrijheid en nu zeg je beperkte vrijheid, dat is geen vrijheid dat is beperken tot vrijheid wat je mag volgens jou religie.

Ik hou me aan de regels van God, natuurlijk moet ik ook de regels van de jou religie eraan houden anders wordt ik vervolgd vanwege mijn geloof, dat is wel triest.
  zondag 14 juli 2013 @ 15:48:00 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128936940
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:39 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Nee, er is geen vrijheid de kerk moet aan de staat betalen religie is geen vrijheid hier in de land.
Ja, net als voetbalclubs en politieke partijen. Dat betekent niet dat je niet de vrijheid hebt om te voetballen of politiek te bedrijven. Je moet gewoon, net als iedereen, belasting afdragen over je inkomsten.

quote:

Dan leef jij echt in dromenland, democratie is geen religie van ons maar dat van jullie. Nogmaals, wie bepaalt wat wel en niet mag? wie kan mij dat vertellen?
De volksvertegenwoordigers, die op hun beurt zijn gekozen door het volk. Jij en ik.

quote:

Net zeg je religie vrijheid en nu zeg je beperkte vrijheid, dat is geen vrijheid dat is beperken tot vrijheid wat je mag volgens jou religie.
We leven hier met verschillende religies en verschillende politieke opvattingen in 1 land. We zullen het met elkaar moeten doen, en daar zijn regels voor nodig.

Zoals gezegd, je andere opties zijn:

- totale anarchie
- totalitaire theocratie.

Als je die twee opties aantrekkelijker vindt, ik zou zeggen... zulke landen zijn er ook. Stuur je een kaartje?

Wees wel gewaarschuwd... in Nederland heb je tenminste inspraak in de regels. In een anarchie zijn er geen regels, in een totalitaire staat zijn er wel regels maar heb je daar niets over te zeggen.

quote:

Ik hou me aan de regels van God, natuurlijk moet ik ook de regels van de jou religie eraan houden anders wordt ik vervolgd vanwege mijn geloof, dat is wel triest.
Je hebt je inderdaad primair aan de nederlandse wet te houden. Jouw religieuze vrijheid wordt beperkt door nederlandse wetgeving. Maar ook dat geldt voor mij net zoveel als voor jou. Dit is niet "mijn religie", dit is een set van praktische regels die het land leefbaar en bestuurbaar moeten houden, ondanks de vele verschillende opvattingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 14-07-2013 16:09:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_128937137
quote:
Mijn religie schrijft voor dat ik at random mensen in hun gezicht mag spugen. Je gaat toch niet zeggen dat je mij wil beperken in mijn vrijheid? :(
Conscience do cost.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:09:45 #180
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128937885
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Iemand die steeds allerlei dingen roept die hij zelf niet kan bewijzen hoeft van mij geen bewijs te verwachten.

http://nl.wikipedia.org/w(...)menten_voor_evolutie
Geef mij een uitleg graag, geen wikipedia wat door de FBI wordt beheerd.

[..]

quote:
Ach, houdt maar op met die kletspraat. Je bent mijn energie niet waard vermoed ik
Ik geef wel mijn energie om jou naar Jezus te brengen :) :Y

[..]

quote:
Maar ik BEN geen christen meer. Dus hoezo zou ik niet kunnen zeggen ALS er een godheid bestaat? Waarom denk je dat ik geen christen meer ben? Als ik nog zou geloven zou ik toch gewoon christen zijn?
Christen ben je alleen als je herboren bent, en de leer van Jezus aan te te houden.
De liefde van Here Jezus zal jou leiden tot redding, als jij je hart open staat voor Jezus.
Ik zit jou niet te stangen ofzo, ik weet hoe een Christen zijn Christenen zijn mensen die hun leven wijden aan God/heilige geest en Jezus dat houd in dat wij ook vermoord en vervolgd worden vanwege ons geloof en dat we steeds zullen volgen ook al wordt mijn kop afgehakt want ik weet dat Jezus ook voor mij is gestorven en dat ik gered ben. Heb je naasten lief zoals je zelf lief hebt, dus ook mensen die graag mij willen pijn/vermoorden of willen onderdrukken voor hen te bidden voor vergiffenis dat is de ware aard van een Christen zijn.

Ik ben niet gered omdat ik goed bent, ik ben gered omdat ik Jezus aanvaarde als mijn verlosser en een band met God heb. Volgens God ben ik een zondaar, slecht mens van aard maar God heeft zijn bloed voor mij gegeven en dat God van mij houd en ook van jou houd dat we naar God kunnen gaan.

quote:
Een beetje logisch nadenken zou al aan kunnen tonen dat een almachtig en groot wezen geen offers nodig heeft van kleine mensen vanwege hun fouten. Het is alsof wij zouden willen dat onze bacterieen ons zouden offeren.
Daarom is Jezus gezonden door God, voor Jezus moest ieder keer een lam worden geofferd en nu heeft God zijn eigen zoon geofferd voor onze zondes, robmeister heeft dat prachtig verhaald waarom Jezus is gekomen.

[..]

quote:
Een beetje logisch nadenken is jou vreemd? Ik weet precies wat het christendom inhoudt en wat mensen geloven. Dus ik weet precies wat men bedoelt met een antichrist. Dat is wat ik bedoel.
Wat is Christendom en wat is de kerk van Jezus? valt de katholieke Kerk in het Christendom mormonen Kerk in het of Jehova getuigen in Christendom? Wij christenen is Jezus onze Kerk, want Jezus heeft gezegd ga niet naar de Synagoge of andere bidplaatsen zoals een Kerk want dat zijn huichelaars, wij bidden gewoon gezamenlijk in een zaal met onze broeders of alleen thuis dat is wat Jezus wilt dus doen wij dat wij doen wat Jezus wilt.

[..]

quote:
Ik verlies geen discussie, nog nooit gedana ook tegen christenen. Maar jij bent steeds aan het vertellen dat ik geen christen geweest ben, terwijl ik dat wel ben geweest. En daar word ik kwaad om. Want het is gewoon leugenachtig en dom.
Ken je Dan Barker? Een dominee die stad en land afreisde om de blijde boodschap te verkondigen. Een echte christen dus. En toch is ook hij van zijn geloof gevallen
Lees eens meer de Bijbel eens, dan snap je dat de Bijbel ook zo leert dat is wat de Bijbel zo leert en de leer van Jezus zelf zo leert. Iemand die van zijn geloof is gevallen betekent dat hij of zij geen relatie met God heeft gehad of hij is misleid omdat hij geen Bijbel kennis heeft, dat gebeurd heel vaak want een Christen weet wat de Bijbel is en weet wat Jezus leer is.

Een Christen misleid je niet zomaar, wij hebben een band met Jezus want Jezus is niet dood Jezus leeft.

quote:
Wat jij doet is een drogargument aanvoeren om jouw gelijk te halen. En dat snap jij niet, of je doet alsof. Ik hoop dat je doet alsof. Want dan ben je gewoon leugenachtig. Als je het niet snapt ben je gewoon dom, en dan is er geen redden aan
Waarom kom jij niet met een tegen argument dan in plaats klagen wat je nu doet?

quote:
Lucifer bestaat niet
En jij bent een Christen geweest, hallo Lucifer wordt niet letterlijk vertaald in de Bijbel.

“O morgenster, zoon van de dageraad, hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld. Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel, boven Gods sterren plaats ik mijn troon … Ik stijg op tot boven de wolken, ik evenaar de Allerhoogste. Nee! Je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put.” (Jesaja 14:12-15)

Lucifer is een Latijns woord van “lichtbrenger” betekent. In het Latijn duidt het meestal op de morgenster.

Ik dacht dat je wel wist :)

[..]

quote:
Er zijn tig scheppingsverhalen, als we die allemaal moeten geloven is de Aarde 6000 keer geschapen door 6000 verschillende goden
Nee hoor, er is maar een schepping verhaal wat zeer duidelijk en nauwkeurig is en dat is de Bijbel Genesis verder is alleen maar een MYTHE!!!

[..]

quote:
Dat hoeft niet, sterker nog, ik verbied dat.

http://www.wetenschap24.n(...)dden-helpt-niet.html
Moet ik je weer teleur stellen, wetenschap kan je niet testen/demonstreren of observeren omdat Bidden puur Geestelijk is, dat kan je niet testen want dan moet uit het wetenschap gaan, alleen jij zelf kan dat ervaren door te bidden want jij zal dan een relatie aan gaan met God.

Ik kan ook zeggen dat bidden wel wetenschappelijk is, omdat mensen hebben ervaren maar dan ga ik zelf uit het wetenschap gebied, dus ik ben heel wat reëler dan jou, jij moet je gelijk halen bij een of een ander zogenaamde wetenschappelijk site _O-
  zondag 14 juli 2013 @ 16:15:00 #181
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128938183
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef DJKoster het volgende:

[..]

'On the origin of Species' misschien?
Dan weet je tenminste het verschil tussen evolutie en alles wat geen evolutie is.
Daar ga je weer, je stapt weer in jou fantasierijk. Niemand kan de oorsprong van leven en het moet niet (Species) is (variatie) zijn maar (Kind) is (Soort) dat is een hele misleidende kopje.

[..]

quote:
Waarom ga ik hier op in.. Jij bent gewoon zo'n vette trol. :')
Een troll die niet eens kan beargumenteren, je hebt zojuist jezelf ontmaskert.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:18:41 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128938323
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:09 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Geef mij een uitleg graag, geen wikipedia wat door de FBI wordt beheerd.
:')

Sja, je kunt bij elke bronverwijzing wel paranoide gaan doen. Laten we het eens omdraaien: waaraan zou zo'n uitleg volgens jou moeten voldoen?

Iets zegt me dat je evolutie nog zou ontkennen als men je met een teletijdmachine in detail alle stappen in de menselijke evolutie zou laten zien.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:20:25 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128938389
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:15 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Daar ga je weer, je stapt weer in jou fantasierijk. Niemand kan de oorsprong van leven en het moet niet (Species) is (variatie) zijn maar (Kind) is (Soort) dat is een hele misleidende kopje.
Abiogenese valt buiten de scope van de evolutietheorie, een bekende denkfout.

En dat onderscheid tussen 'species' en 'kind' is Hovind geleuter. Wellicht dat jij, in tegenstelling tot Hovind, wel kunt uitleggen wat het verschil daartussen is? Of tussen 'variatie' en 'evolutie' dan?

quote:
Spiegel kopen?
pi_128938473
quote:

[..]

[..]

[..]

Nah, ik wou alleen weten of je Darwin had gelezen. Meer niet.
Dit topic is toch hulpeloos verloren. :D
  zondag 14 juli 2013 @ 16:23:07 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128938537
quote:
6s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:21 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Nah, ik wou alleen weten of je Darwin had gelezen. Meer niet.
Dit topic is toch hulpeloos verloren. :D
'On the origin of species' is niet een boek dat ik zou aanraden aan iemand die oprecht iets wil leren over evolutie. We zouden tenslotte ook niet verwijzen naar de werken van Galileo en Kepler als iemand geinteresseerd is in kosmologie.

Tegenwoordig weten we veel meer dan Darwin ooit kon vermoeden.
pi_128938646
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:26 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Jullie religie is het excuus dat iedereen dwingt om zijn haar religie te accepteren, dat heet de staat.
Hmmm.
Jij beweert de hele tijd dat Kent Hovind iets zegt.
Ik wijs je er op dat dat helemaal niet waar is & dat je de arme man woorden in de mond legt.

Vervolgens kom je met deze zin.

Kan jij mij uitleggen hoe deze zin ook maar iets te maken heeft met hetgeen je quote ?
Gebruik kleine woordjes - ik ben immers maar een simpele niet-christen (maar ook geen atheist :P)
pi_128938718
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

'On the origin of species' is niet een boek dat ik zou aanraden aan iemand die oprecht iets wil leren over evolutie. We zouden tenslotte ook niet verwijzen naar de werken van Galileo en Kepler als iemand geinteresseerd is in kosmologie.

Tegenwoordig weten we veel meer dan Darwin ooit kon vermoeden.
Mwah.. Ieder in een discussie over evolutie zou Darwin toch gelezen moeten hebben.

Maar.. Misschien is een ander boek beter voor de beginner. Voorbeelden? :)
pi_128938756
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:27 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Mwah.. Ieder in een discussie over evolutie zou Darwin toch gelezen moeten hebben.

Een willekeurig leerboek voor evolutie. De betreffende module van de open universiteit is wel aardig - en je krijg er nog een certificaat voor op je CV van ook ;)
  zondag 14 juli 2013 @ 16:29:46 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128938847
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:27 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Jahoor. Dit is wellicht een aardige plek om te beginnen:

Of wellicht deze:

Dat is... als je van boeken houdt. Youtube staat ook vol met goede documentaires en lezingen over dit onderwerp.

PS: deze is ook erg leuk:

(Audio CD's)

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 14-07-2013 16:36:06 ]
  zondag 14 juli 2013 @ 16:40:16 #190
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128939298
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:24 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Over welke wetenschappelijk artikel moet het zijn? Je weet toch dat jullie religie niets met wetenschap te maken heeft, dus geef mij even die artikel graag :)
Zullen we hiermee beginnen? Dat zou je posts al behoorlijk opfleuren! :)

http://www.minipret.nl/spel/Werkwoorden-oefenen.html

http://meesterfrank-groep5.yurls.net/nl/page/728941#topboxes

En als je daarmee klaar bent misschien deze: http://scholar.google.nl/(...)geAG&ved=0CC8QgQMwAA

Hoe oud was Methusalem trouwens geworden? Help me even herinneren?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 14 juli 2013 @ 16:41:44 #191
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128939363
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, net als voetbalclubs en politieke partijen. Dat betekent niet dat je niet de vrijheid hebt om te voetballen of politiek te bedrijven. Je moet gewoon, net als iedereen, belasting afdragen over je inkomsten.
Dat heeft niets met donaties te maken, toen had je Koningen en iedereen betaalde aan de belasting en zelfs de Koning betaalde belasting en iedereen werd gelijkwaardig belast en donaties werden toen nooit belast.

[..]

quote:
De volksvertegenwoordigers, die op hun beurt zijn gekozen door het volk. Jij en ik.
Daar ga je weer de boot in, ik mag niet kiezen volgens de leer van Jezus, want dan bepaal ik over de minderheden en dat is niet te bedoeling als je ene volgeling bent van Jezus. Jezus koos ook niemand, hield van iedereen en zag ieder mens als gelijk als ander mens rijk of arm of zelfs zieken

[..]

quote:
We leven hier met verschillende religies en verschillende politieke opvattingen in 1 land. We zullen het met elkaar moeten doen, en daar zijn regels voor nodig
Dat is niet waar het omgaat, ik hoeft niet mijn religie op een ander op te leggen, islam en Atheïsme en zelf Katholicisme doen het juist wel en dat is het verschil. De Bijbel leert juist dat ieder mens vrij is om Jezus te volgen of niet te volgen dat is de keuze van mensen. Jezus heeft zelf gezegd dat je mij niet hoeft te volgens als je niet wilt, dus bekeren tot Christen is niet verplicht, dat is ook niet de leer van de Bijbel.

Islam leert men dat ieder ongelovige die niet Moslim zijn de kop moet afhakken, dat is de leer van hun God. Volgens hun bronnen zijn wij beesten of ergste beesten die er zijn.

Atheïsme dwingt via de staat juist iedereen aan, zoals de homo wet dat wordt op iedereen opgelegd, evolutie les op scholen met ons belastinggeld en creatie leer wordt afgeschaft omdat het een religie is, waarom ook niet evolutie religie afschaffen?

Inenting gedoe, dat is ook een Evolutionistische religie dat kon je lezen dat zogenaamde kinderen van Bijbalgelovige ouders zo zwart worden gepraat? Als jullie eens wat gezonder voeding aten en niet inenting van kinderen dan had je dit ook niet gehad, maar wat doen jullie jullie gaan een smerige spel spelen via de nieuws media te zeggen hoe klootzakken wij zijn omdat wij onze kinderen niet laten inenten en dat ze een gevaar vormen om juist verplichte inenting door te kunnen voeren, dat is wat er nu gebeurd, ze willen iedereen verplicht inenten dus gebruiken ze de media.

quote:
Zoals gezegd, je andere opties zijn:

- totale anarchie
- totalitaire theocratie.

Als je die twee opties aantrekkelijker vindt, ik zou zeggen... zulke landen zijn er ook. Stuur je een kaartje?[quote]

theocratie totale God van de Bijbel Autoriteit. En jij denkt echt dat anarchie beter is dan theocratie? Laat ik jou eens duidelijk maken, de God van de Bijbel kan je beter als theocratie hebben.

[quote]Wees wel gewaarschuwd... in Nederland heb je tenminste inspraak in de regels. In een anarchie zijn er geen regels, in een totalitaire staat zijn er wel regels maar heb je daar niets over te zeggen.
God is mijn autoriteit, Gods regels geld voor iedereen en ook letterlijk voor iedereen oke, ik hoef geen inspraak te hebben om mensen te kunnen uitsluiten dat doe ik niet, dat doe Jezus ook niet oke?

Ik waarschuw jou ook, als een meerderheid uit Moslims hier een meerderheid hebben, zou jou onder hun God autoriteit willen leven?

[..]

quote:
Je hebt je inderdaad primair aan de nederlandse wet te houden. Jouw religieuze vrijheid wordt beperkt door nederlandse wetgeving. Maar ook dat geldt voor mij net zoveel als voor jou. Dit is niet "mijn religie", dit is een set van praktische regels die het land leefbaar en bestuurbaar moeten houden, ondanks de vele verschillende opvattingen.
Jou religie is Atheïsme, dus sta je boven mij namelijk want wij mogen niet met onze creatie leer kinderen leren wat jullie wel doen met evolutie leer. Tevens hier moet je ook donatie belasting betalen dat is jou religie niet de mijne ik wil dat niet ik wil mijn gemeente doneren, niet de staat doneren wat is dat nou voor onzin, ik ben eigen baas voor mijn eigen geld daar werk ik ook voor dus ik bepaal zelf wat ik doe met mijn geld.

Ik betaal al belasting voor elk iets verzonnen ding wat zij op ons leggen, laat dat donatie met rust dat is eigendom van een persoon en niet van de staat.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:42:53 #192
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128939426
Bijbalgelovige ouders

_O-
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_128939686
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jahoor. Dit is wellicht een aardige plek om te beginnen:

[ link | afbeelding ]

Of wellicht deze:

[ link | afbeelding ]

Dat is... als je van boeken houdt. Youtube staat ook vol met goede documentaires en lezingen over dit onderwerp.

PS: deze is ook erg leuk:

[ link | afbeelding ]

(Audio CD's)
Die eerste heb ik gelezen! Goed boek inderdaad.
Misschien wat minder geschikt voor mijn christelijke vrienden vanwege zijn uitgesproken atheïstische 'achtergrond'. Hoewel.. Dat valt redelijk mee in dat boek.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:49:44 #194
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128939706
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Abiogenese valt buiten de scope van de evolutietheorie, een bekende denkfout.
Ik heb net aan gegeven geef mij bewijs voor evolutie, geef mij het bewijs voor Macro-evolutie eentje is genoeg.

quote:
En dat onderscheid tussen 'species' en 'kind' is Hovind geleuter. Wellicht dat jij, in tegenstelling tot Hovind, wel kunt uitleggen wat het verschil daartussen is? Of tussen 'variatie' en 'evolutie' dan?
Dat is later uitgevonden in het latijns ongeveer enkele jaren geleden, toen was het genoemd als rassen. Kent hovind heeft toen met William Moore een heel debate gehad over species blijkbaar hebben ze dat toegepast.

Hier heb je een link
[..]

quote:
Spiegel kopen?
Voel je aangesproken? Ga je jullie nou flauw doen moet je even zeggen dan stop ik ook mee hoor want daar heb ik dus geen zin in in dat kinderachtige gedoe.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:52:08 #195
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128939814
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:49 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Die eerste heb ik gelezen! Goed boek inderdaad.
Misschien wat minder geschikt voor mijn christelijke vrienden vanwege zijn uitgesproken atheïstische 'achtergrond'. Hoewel.. Dat valt redelijk mee in dat boek.
Waar gaat het over dan?
Wat is dan het bewijs, zeg het even als je het hebt gelezen.
pi_128940476
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:52 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Waar gaat het over dan?
Het bewijs is, kort samengevat, dat alle observaties van de natuur die wij als mens tot dusver hebben gedaan er mee kloppen.
Voor meer details - leest :) En lees meteen ook de Bijbel. Lezen is leuk :)
  zondag 14 juli 2013 @ 17:13:33 #197
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128940755
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:06 schreef Grouch het volgende:

[..]

Het bewijs is, kort samengevat, dat alle observaties van de natuur die wij als mens tot dusver hebben gedaan er mee kloppen.
Zou je mij een link willen geven, want ik wil weten waar het over gaat tussen micro en Macro namelijk want ik lees wel vaak dat soort boeken vaak van Micro naar macro overgaan dat is erg misleidend want macro-evolutie is puur fantasie.

Zou je mij een link willen geven?
  zondag 14 juli 2013 @ 17:27:07 #198
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128941220
quote:
want macro-evolutie is puur fantasie.
Zou ik de kwestie eens om mogen draaien? Kun jij mij van bewijs voorzien van jouw overtuiging?

Ik ben er zelf persoonlijk niet 100 % zeker van dat evolutie heeft plaatsgevonden. Ik vind het wel zeer aannemelijk. Ik vind het ook de meest aannemelijke theorie. Maar ik ben geen expert op dat gebied dus laat ik me liever niet in absolute stellingen daarover uit, snap je?

Jij bent zeker van het bijbelse verhaal ( toch? ). Omdat je daar zeker van bent, noem je macro-evolutie fantasie. Want in jouw ogen is de creatie door god zoals beschreven in de bijbel voldoende aannemelijk gemaakt ( als ik het fout heb moet je het zeggen ). Dan ben ik benieuwd welk bewijs ervoor gezorgd heeft dat je het bijbelse verhaal niet alleen als aannemelijk maar zelfs al feitelijk aanneemt ( als je dat tenminste doet, anders moet je het zeggen ). Los namelijk van of evolutie nou wel of niet heeft plaatsgevonden, lijkt het bijbelse verhaal me heel moeilijk bewijsbaar. Er zitten een aantal zaken in die ( volgens mij dan ) onmogelijk anders aan te nemen zijn dan puur op geloof. Zaken als mannen die 900+ werden. Of slangen die konden praten. Hoe ben je ertoe gekomen om die zaken voor feiten aan te nemen?
pi_128941302
Hoezo puur fantasie?

Evolutie is een feit (micro-evolutie zoals je wilt).
Macro-evolutie = micro-evolutie + tijd.

Wanneer een groep dieren van de "hoofdgroep" wordt gescheiden, kunnen ze na verloop van tijd een eigen/nieuw soort gaan vormen. Dit proces is te zien bij bijv. de Nicaraguaanse vis. Een groep raakt afgezonderd, krijgt andere uiterlijke kenmerken en de vissen paren niet meer met de vissen van de "originele" soort. Zo (micro-)evolueren deze groepen alleen maar verder uit elkaar.
pi_128941438
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:52 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Waar gaat het over dan?
Hoofdstuk indeling:

quote:
The book is divided into 13 chapters spanning over 400 pages, and includes an appendix called "The History-Deniers" in the end material.
Only a Theory? (Nature of scientific theory and fallibility)
Dogs, Cows and Cabbages (Artificial Selection)
The Primrose Path to Macro-Evolution
Silence and Slow Time (Discusses the Age of the Earth and the Geological Time Scale)
Before Our Very Eyes (Examples of Evolution Observed)
Missing link? What do you mean, 'Missing'? (the fossil record)
Missing persons? Missing no longer (Human Evolution)
You did it yourself in nine months (a statement attributed to J. B. S. Haldane; discusses developmental biology)
The ark of the continents (biogeography and plate tectonics)
The tree of cousinship (the tree of life, homology and analogy)
History written all over us (vestigiality and unintelligent design)
Arms races and 'evolutionary theodicy' (coevolution and evolutionary arms races)
There is grandeur in this view of life (based on the final passage of On the Origin of Species)
http://en.wikipedia.org/w(...)r_Evolution#Synopsis
Micro- en macro-evolutie worden ook (uitgebreid) behandeld, zover ik me kan herinneren.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:06 schreef Grouch het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan. De natuur, wereld, noem het schepping als je wilt, is niet te verklaren aan de hand van de Bijbel. Of, beter gezegd, de semi-wetenschappelijke ideeën die mensen eruit halen.
quote:
It is a blunder to mistake the Holy Scriptures for elementary textbooks of astronomy, geology, biology, and anthropology.
Theodosius Dobzhansky - Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')