Ik doe wel mijn best ja. Heb jij ondertussen al je eerste wetenschappelijke artikel gelezen? Laat het me weten!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:00 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Je doet nogal je best he.. Je doet meer moeite om een rechtvaardige rede te vinden om de Bijbel te verwerpen als wij doen om de Bijbel te erkennen. Maar goed als jij al zo goed bent om dit soort teksten te vinden en het vervolgens uit het verband te kunnen rukken, Dan moet het toch ook niet zo moeilijk voor je zijn om een verklaring te kunnen vinden. Ik zou zeggen begin ermee en maak er je Bijbelstudie van, Wie weet waar het eindigt.
je doet je best maar hoor. Mij heb je er niet mee namelijk alleen jezelf.quote:Ik doe wel mijn best ja.
Ik ga ze hier niet uitvissen hoor. Graag de versnummer(s)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:12 schreef Robmeister het volgende:
http://www.teachinghearts.org/dre17hdan09b.html
hier heb je er een hele hoop.
Hahahahahahahahahahahahahahahahah, Dan hebben de Judeeërs wel heeeeeel lang in Babylon gezeten ( Artaxerwes 465 - 424 v.C. ) In 538 v.Chr. werd Babylon door de Perzen veroverd en werd het de joden toegestaan terug te keren naar Juda. ( Domoorquote:Hahaha...Ook al weer fout, Het was niet Cyrus maar Artaxerxes. Cyrus liet ze alleen maar de tempel herbouwen.
Meen je wat hier staat of ben je gewoon een trol ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:36 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
De VS is geen Christelijke staat, het is een Atheistiche staat (waar nu een Moslim de baas van is) vandaar dat ze hem hebben veroordeeld omdat Kent niet aan HUN wetten hield.
Jezus leefde ook op donaties, waarom hoefde mensen geen belasting over betalen van de Romeinen?
God bepaald de regels niet jullie zo simpel is dat.
Nee nog een keer Cyrus heeft ze alleen de tempel laten herbouwen. Arterxerxes heeft vervolgens in 457 BC toestemming gegeven om ook Jeruzalem te herbouwen. Ze kwamen ongeveer in 608 BC in Babylonie. Daar hebben ze volgens Jeremia 70 jaar de koning van Babel moeten dienen 608-70=538 BC. In dat jaar mochten ze de tempel herbouwen. Precies 70 jaar later. In 457 BC vervolgens kregen pas toestemming om ook Jeruzalem te herbouwen en hun eigen leiders en priesters aan te stellen.En dus waren ze weer onafhankelijk.quote:Hahahahahahahahahahahahahahahahah, Dan hebben de Judeeërs wel heeeeeel lang in Babylon gezeten ( Artaxerwes 465 - 424 v.C. ) In 538 v.Chr. werd Babylon door de Perzen veroverd en werd het de joden toegestaan terug te keren naar Juda. ( Domoor)
Maar wat lig je nog steeds te lullen over Xerxes ?? Die heeft totaal niks te maken met de Babylonische ballingschap ! Jou data kloppen ook al van geen kanten.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:42 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nee nog een keer Cyrus heeft ze alleen de tempel laten herbouwen. Arterxerxes heeft vervolgens in 457 BC toestemming gegeven om ook Jeruzalem te herbouwen. Ze kwamen ongeveer in 608 BC in Babylonie. Daar hebben ze volgens Jeremia 70 jaar de koning van Babel moeten dienen 608-70=538 BC. In dat jaar mochten ze de tempel herbouwen. Precies 70 jaar later. In 457 BC vervolgens kregen pas toestemming om ook Jeruzalem te herbouwen en hun eigen leiders en priesters aan te stellen.
Wanneer en in welke periode waren de Judeeërs onafhankelijk ??? Onder Xerxes ?quote:En dus waren ze weer onafhankelijk.
Zielig gewoon..quote:Ken je geschiedenis!
Man wat ben je toch een eigenwijze nar!quote:Maar wat lig je nog steeds te lullen over Xerxes ?? Die heeft totaal niks te maken met de Babylonische ballingschap ! Jou data kloppen ook al van geen kanten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Babylonische_ballingschap
En dan is nog zeer de vraag of het ging om het herbouwen van de tempel. Dit kan best de eerste tempel geweest zijn.
Maar heb je nu al eens een wetenschappelijk boek of het heilige boek van een andere religie gelezen ? Zorgt voor een wat meer geloofwaardig en inhoudelijk debatquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
je doet je best maar hoor. Mij heb je er niet mee namelijk alleen jezelf.
Maar hier heb je een hele lijst van zogenaamde tegenstrijdigheden. hoef je niet zo je best te doen, Ik zal je een handje helpen.
http://www.infidels.org/l(...)-contradictions.html
Mmmm...zulke uitspraken gaat Molurus zeker niet kunnen smaken.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:28 schreef Robmeister het volgende:
Man wat ben je toch een eigenwijze nar!
Met dank voor deze quote.quote:The rebuilding of the Jewish community in Jerusalem had begun under Cyrus the Great, who had permitted Jews held captive in Babylon to return to Jerusalem and rebuild the Temple of Solomon. Consequently, a number of Jews returned to Jerusalem in 538 B.C., and the foundation of this "Second Temple" was laid in 520 BCE
uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Babylonische_ballingschapquote:De Babylonische ballingschap verwijst naar de ballingschap van de joden nadat zij werden meegevoerd, volgend op de verwoesting van de tempel van Jeruzalem in 586 v.Chr. door de Babyloniërs onder Nebukadnezar II. Ze mochten hun geloof blijven belijden en hadden betrekkelijke vrijheid. Sommigen, zoals Daniël, kregen hoge posities binnen de regering. In 538 v.Chr. werd Babylon door de Perzen veroverd en werd het de joden toegestaan terug te keren naar Juda. Het boek Ezra verhaalt hierover. De Babylonische ballingschap is voor het jodendom een zwarte periode waarin evenwel het merendeel van hun heilige schriften tot stand is gekomen.
Moet je hulp halen bij vriendjes, kan je het niet alleen af?quote:Mmmm...zulke uitspraken gaat Molurus zeker niet kunnen smaken.
Evolutie kun je zien aan de hand van wetenschappelijke kennis. Geloof kun je enkel zien met "geestelijke" ogen. Gewoon onzin dus, want je kan waarschijnlijk ook smurfen zien met geestelijke ogen, of de kaboutertjes.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:19 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Elk mens is gelovig, geloof je in Evolutie dan ben je echt radicaal gelovige omdat je moet geloven dat wij uit een steen zijn gekomen, dar heb je echt overdosis geloof voor nodig.
Je moet eens ophouden met mij te zeggen wat ik wel of niet ben geweest. Jij hebt mij niet gekend, vroeger zat ik net zo fanatiek mijn geloof te belijden als jij nu doet. Alleen deed ik dit dan veelal persoonlijk en niet via internet. Alhoewel ik daar ook wel een en ander aan discussies heb meegemaakt. Ik heb zelfs het boekje "moderne wetenschap in de Bijbel" gekocht om mensen te overtuigen (niet wetend dat het een eenzijdig verhaaltje was dat nogal vaak naast de pot piste).quote:Volgens mij weet jij niet wat een Christen is, een Christen zal NOOIT naar een ander religie gaan waar geen bewijs voor is en zeker niet als een Christen herboren is en een band hebt met God die ga je echt niet opgeven voor een religie als evolutie dat leven uit een steen is gekomen![]()
Welke open deuren trap je nog meer in?quote:Dat is omdat je een geestelijke leven lijd. Jezus is voor ons gestorven voor onze zondes, als jij geloofd dat een Mens van nature goed is dan leef je een fantasie land, de Mens is slecht van nature, daarom hebben we een redder nodig die van onze erf zonde kan weghalen door Jezus aanvaarden als je verlosser of redder zodat je herboren wordt (in een geestelijke zin) dan ben je een Christen
Ik weet precies wat dat allemaal is. Nogmaals: Houdt een op met dwaas te doen alsof jij alles weet en dat je discussiegenoot er geen kokosnoot van snapt. En nog van alles moet lezen.quote:Wie niet Jezus erkent als de zoon van God, is een antichrist, moet je maar eens goed lezen wat een antichrist is.
Interesseert mij geen ene moer wat jij wel of niet gelooft. Jij kent mijn hele situatie niet, en toch oordeel je over mij. Eigenlijk zou jij je moeten schamen, maar jullie (jij en robmeister) zijn de schaamte allang voorbij. En maar liegen voor de goede zaak (lees: eigen ego en gemoedsrust).quote:Nee, dat ben je niet ik geloof daar er geen zak van. Nogmaals, als je herboren bent en je hebt een band met God doe je niet zomaar weg, God kan je alleen horen als je Jezus aanvaard als je verlosser ontken je Jezus als de zoon van God ben je een Antichrist dat is wat jij nu bent een antichrist.
Ach ach, wat ben jij toch een zielig mannetje of vrouwtje.quote:Evolutie en zowel als de Islam is een religie van de Antichrist.
Niet helemaal waar. Verhalen werden bijv. ietwat herschreven en dan samengevoegd - de Bijbel is bijvoorbeeld een samenraapsel van verhalen uit meerdere culturen die tot een geheel zijn gesmeed. En natuurlijk werden religies ook met het zwaard verspreid, waarbij geloven werden uitgeroeid.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:09 schreef Brabke het volgende:
-Maar de ontwikkeling van de wetenschappen deden al deze verhalen wegsmelten .
Geef mij een wetenschappelijk bewijs voor evolutie dat een soort naar een ander soort veranderd?quote:Op zondag 14 juli 2013 10:20 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Evolutie kun je zien aan de hand van wetenschappelijke kennis. Geloof kun je enkel zien met "geestelijke" ogen. Gewoon onzin dus, want je kan waarschijnlijk ook smurfen zien met geestelijke ogen, of de kaboutertjes.
Een Christen zal nooit God verlaten voor een religie dat leven uit een steen is gekomen, Christen zijn is uniek je wordt her geboren (geestelijke zin) Je gaat al je kracht/ziel/hart en verstand van je God houden dat is het belangrijkste gebod van onze geloof.quote:Je moet eens ophouden met mij te zeggen wat ik wel of niet ben geweest. Jij hebt mij niet gekend, vroeger zat ik net zo fanatiek mijn geloof te belijden als jij nu doet. Alleen deed ik dit dan veelal persoonlijk en niet via internet. Alhoewel ik daar ook wel een en ander aan discussies heb meegemaakt. Ik heb zelfs het boekje "moderne wetenschap in de Bijbel" gekocht om mensen te overtuigen (niet wetend dat het een eenzijdig verhaaltje was dat nogal vaak naast de pot piste).
Jij hoeft je niet voor te schamen dat je in een fantasie geloofd hoor, net zeg je ik ben Christen geweest en nu vraag je "ALS er een godheid is dan hoeft deze geen offers te hebben en dus ook geen mensenoffer" ik dacht dat je een Christen bent geweest, en nu ontmaskert je zelf. Als Christen weet je dat, dan ga je niet vragen zoals met (ALS) dat is wat ik bedoel je hebt jezelf ontmaskert vriend, daarom zeg ik ook dat jij nooit een Christen bent geweestquote:Welke open deuren trap je nog meer in?
Je leeft pas in een Antieke fantasiewereld als je denkt dat je slecht bent (zondig van nature), wat in jouw geval best kan gelden. Maar vooral als je denkt dat iemand anders daar voor geofferd moet worden tot vergeving van jouw zonden. Dan ben je waarschijnlijk niet bekend met mensoffers die precies hetzelfde moesten bewerkstelligen. Alleen dat al moet toch de alarmbellen doen rinkelen? ALS er een godheid is dan hoeft deze geen offers te hebben en dus ook geen mensenoffer. Dan maakt men fouten om te leren.
Waarom zeg je( ALS er een godheid is) ik volg jou even niet, net zeg je dat en nu zeg jij ik weet precies wat het isquote:Ik weet precies wat dat allemaal is. Nogmaals: Houdt een op met dwaas te doen alsof jij alles weet en dat je discussiegenoot er geen kokosnoot van snapt. En nog van alles moet lezen.
Een antichrist is iemand die niet gelooft dat Christus in het vlees verschenen is.
Ik weet het, je wordt boos als je een discussie verlies, dat hebben vaak met Atheïsten die op hun teentje getrapt zijn dat men hun religie ontmaskert. Trouwens, wij Christenen mogen niet liegen volgens de leer van Jezus en onze God is ook geen leugennaar, de God van de Koran is wel een leugenaar en lucifer is de God van jou.quote:Interesseert mij geen ene moer wat jij wel of niet gelooft. Jij kent mijn hele situatie niet, en toch oordeel je over mij. Eigenlijk zou jij je moeten schamen, maar jullie (jij en robmeister) zijn de schaamte allang voorbij. En maar liegen voor de goede zaak (lees: eigen ego en gemoedsrust).
Ik ben een man, ik ben heel gelukkig en zal ook voor jou biddenquote:Ach ach, wat ben jij toch een zielig mannetje of vrouwtje.
De professor is van mening dat ook creatie leer in de klassen te geven, jullie draaien echt de boel om waar het omgaat, zelf dat doen jullie uiterste best om gedraai te krijgen om Kent in het duister te plaatsen, er zijn zelfs geedited videos waar men Kent probeer belachelijk te maken.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:38 schreef Purplesparks het volgende:
Belangrijk voor die professor hier te winnen en hij pakt het gehaaid aan waar de meerderheid religieus is in het publiek. Hij maakt Kent in het begin al belachelijk met een terechte reden dat hij niks zou kunnen zeggen omdat Kent toch altijd hetzelfde reageert. Dus laat hij Kent reageren, die gewoon z'n standaard praatje probeert af te gaan en boeken verkopen. Dus doet die professor naar een gratis boek. Gedraagd zich zoals Kent zich gedraagd maar met een schepje erbovenop. Wijst kent 1 gelovige aan, dan wist die professor er 4 aan. En hij noemt steeds gelovige plekken waar die komt of geweest is. Doet die Kent 1 van die schedels weg, dan hij 2. En Kent haalt hele tijd aan dat men en hij zeker niet geld betalen wil voor boeken vol met leugens evolutie. Maar dan kaart die andere aan dat hij helemaal geen belasting betaald. briliant gewoon en maakt wel overduidelijk dat Kent niet aan het debatteren is gewoon een lijstje aan het afwerken is.
Over welke wetenschappelijk artikel moet het zijn? Je weet toch dat jullie religie niets met wetenschap te maken heeft, dus geef mij even die artikel graagquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:01 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ik doe wel mijn best ja. Heb jij ondertussen al je eerste wetenschappelijke artikel gelezen? Laat het me weten!
Jullie religie is het excuus dat iedereen dwingt om zijn haar religie te accepteren, dat heet de staat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
Kent Hovind zelf ontkent dat dit zijn gedachtegang was.
Wat wordt nu je excuus ?
Een staat waarin vrijheid van religie bestaat betekent niet dat iedereen (al dan niet aan de hand van zijn of haar eigen religie) zijn of haar eigen regels mag maken. Dat komt neer op totale anarchie.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:26 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Jullie religie is het excuus dat iedereen dwingt om zijn haar religie te accepteren, dat heet de staat.
Atheisten zijn net als Moslims, altijd onze scripts bewust laten beschrijven met veel gedraai erin, weet je je kan alleen met ze lachen en voor hun bidden meer kunnen we niet doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:00 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Je doet nogal je best he.. Je doet meer moeite om een rechtvaardige rede te vinden om de Bijbel te verwerpen als wij doen om de Bijbel te erkennen. Maar goed als jij al zo goed bent om dit soort teksten te vinden en het vervolgens uit het verband te kunnen rukken, Dan moet het toch ook niet zo moeilijk voor je zijn om een verklaring te kunnen vinden. Ik zou zeggen begin ermee en maak er je Bijbelstudie van, Wie weet waar het eindigt.
Iemand die steeds allerlei dingen roept die hij zelf niet kan bewijzen hoeft van mij geen bewijs te verwachten.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:14 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Geef mij een wetenschappelijk bewijs voor evolutie dat een soort naar een ander soort veranderd?
Geef mij een wetenschappelijk hoe de Big Bang is ontstaan?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs hoe leven is ontstaan?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs waar we kunnen zien hoe een ster wordt geboren?
Geef mij een wetenschappelijk bewijs hoe materie is ontstaan?
Ik ben erg benieuwd hoe je dat gaat geven
Ach, houdt maar op met die kletspraat. Je bent mijn energie niet waard vermoed ik.quote:Een Christen zal nooit God verlaten voor een religie dat leven uit een steen is gekomen, Christen zijn is uniek je wordt her geboren (geestelijke zin) Je gaat al je kracht/ziel/hart en verstand van je God houden dat is het belangrijkste gebod van onze geloof.
Dus ik geloof niet dat je een Christen bent geweest, je denkt dat zo maar een Christen zijn is niet makkelijk. Het is niet dat je alles weet, het Geestelijke relatie met God en helaas die heb jij niet.
Maar ik BEN geen christen meer. Dus hoezo zou ik niet kunnen zeggen ALS er een godheid bestaat? Waarom denk je dat ik geen christen meer ben? Als ik nog zou geloven zou ik toch gewoon christen zijn?quote:Jij hoeft je niet voor te schamen dat je in een fantasie geloofd hoor, net zeg je ik ben Christen geweest en nu vraag je "ALS er een godheid is dan hoeft deze geen offers te hebben en dus ook geen mensenoffer" ik dacht dat je een Christen bent geweest, en nu ontmaskert je zelf. Als Christen weet je dat, dan ga je niet vragen zoals met (ALS) dat is wat ik bedoel je hebt jezelf ontmaskert vriend, daarom zeg ik ook dat jij nooit een Christen bent geweest
Een beetje logisch nadenken is jou vreemd? Ik weet precies wat het christendom inhoudt en wat mensen geloven. Dus ik weet precies wat men bedoelt met een antichrist. Dat is wat ik bedoel.quote:Waarom zeg je( ALS er een godheid is) ik volg jou even niet, net zeg je dat en nu zeg jij ik weet precies wat het isIk denk dat je zelf in de war bent, probeer eens tot rust te komen en dan zuiver nadenken, dat wil wel eens helpen.
Ik verlies geen discussie, nog nooit gedana ook tegen christenen. Maar jij bent steeds aan het vertellen dat ik geen christen geweest ben, terwijl ik dat wel ben geweest. En daar word ik kwaad om. Want het is gewoon leugenachtig en dom.quote:Ik weet het, je wordt boos als je een discussie verlies, dat hebben vaak met Atheïsten die op hun teentje getrapt zijn dat men hun religie ontmaskert. Trouwens, wij Christenen mogen niet liegen volgens de leer van Jezus en onze God is ook geen leugennaar, de God van de Koran is wel een leugenaar en lucifer is de God van jou.
Er zijn tig scheppingsverhalen, als we die allemaal moeten geloven is de Aarde 6000 keer geschapen door 6000 verschillende goden.quote:Het is niet dat het nu is begonnen met liegen/bedriegen en misleiden nee het is begonnen in de Tuin of Eden waar Adam en Eva waren misleid door Satan. Juist hij misleid jullie keer op keer en hij lach zich rot hoe jullie geloven dat de hele schepping te ontkennen en geloven dat er een knal is geweest en dat leven uit een steen is begonnen.
Maar mensen zoals ik en Robmeister proberen jullie naar Jezus te brengen om jullie laten redden uit de handen van satan. maar je mag het negeren of afwijzen en volgen jullie eigen leer wat je goed voelt en doe het maar.
Dat hoeft niet, sterker nog, ik verbied dat.quote:Ik ben een man, ik ben heel gelukkig en zal ook voor jou bidden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |