SPOILER: puntentellingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere aantallen zijn mogelijk (wel minimaal een Top 10), maar probeer dit een beetje aan te houden.
• Jaartalgrens
Geen nummers van ná 2010 (!), dus check de releasedata, d.m.v. Discogs of Beatport, of een vergelijkbare site. Let hierbij ook gelijk op de spelling!SPOILER: Waarom?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Maximum
Er geldt een maximum per lijst hoe vaak een artiest genoemd mag worden:
Top 10 --> 1x ; Top 20/25 --> 2x ; Top 50 --> 3x ; Top 100 --> 5x
Nb. Het gaat om het aantal keren dat een artiest genoemd wordt, niet om op welke plek ze komen te staan. Dus als je een top 100 hebt, mag je in principe 5 nummers van 1 artiest in je top 5 zetten.
• Origineel vs Remixen
Ik reken ze als 1 nummer (!). Dus je mag maar 1 versie in je lijst hebben. De versie die het meest genoemd wordt, komt in de uiteindelijke lijst te staan. Zijn 't origineel en een remix even vaak genoemd, heeft het origineel voorrang.
• Twijfel
Niet zeker of een bepaald nummer meegeteld zal worden, check de Fresh FM House Top 1000-lijst, onze huidige inspiratiebron. Staat ie daarbij, dan wordt 't hier ook wel goedgekeurd. Zo niet en twijfel je nog steeds, vraag 't in het Discussie-Topic, niet hier in het House Top 100 topic zelf (!). Zo blijft 't overzichtelijk.
Nb.II Ik realiseer me heel goed dat ik me op glad ijs begeef, door een lijst als deze te maken, vanwege alle verschillende elektronische stijlen. In de Fresh FM-lijst staan namelijk ook nummers als Donna Summer - I Feel Love en Massive Attack - Unfinished Sympathy, die uiteraard niet onder de gestelde criteria vallen, maar die reken ik (voorlopig) gewoon mee. Maar om verdere onduidelijkheid, zoals 'als dat nummer meetelt, kan dit nummer ook...', te voorkomen, worden andere vergelijkbare nummers niet meegeteld.
Nb.III Niemand weerhoudt je om er een eenzijdige lijst (puur House of Hardcore) van te maken, maar probeer er afwisseling in te houden. Wel zo leuk.![]()
Nb.IV Ik zal lijsten nakijken op schrijffouten, dubbelen, releasedata e.d., maar als jij in een andere lijst een fout ziet staan, of een nummer die wellicht niet mee zal tellen, geef het door. Meerdere mensen zien meer dan 1 persoon.![]()
• Einddatum
Ik hou begin/midden Augustus aan. Mocht 't ineens stormlopen, kan het altijd nog verlengd worden.
Kortom, laat hier weten wat je favoriete dansvloerkrakers zijn, welke platen je de meeste nostalgische gevoelens bezorgen en welke nummers een complete dopamine-verslaafde van je maakten. Dus...
...!
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 08-07-2013 18:12:04 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ga waarschijnlijk dezelfde nr1 krijgen.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:14 schreef theodoor9 het volgende:
Top 25:
Underworld – Born Slippy (Nuxx)
New Order - Blue Monday
Vitalic - La Rock 01
Justice – Phantom part 2
Plastikman- Spastik
Jaydee - Plastic Dreams
Aphex Twin - Window Licker
Proxy – Raven
Moby - Feeling So Real
Felix the Housecat – Silver Screen Shower Scene
Green Velvet – Lalaland
Boys Noize – and Down
MGMT – Kids (Soulwax remix)
Prodigy – Voodoo People (Pendulum Remix)
Cj Bolland - Sugar Is Sweeter (Armands Drum & Bass Mix)
Larry Tee – Licky (Herve Remix)
Daft Punk- Rollin' & Scratchin'
Booka Shade – In White Rooms
Feist - My Moon My Man (Boys Noize remix)
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix)
Soulwax – E Talking
Röyksopp – What Else is There? (Trentemøller Remix)
SebastiAn – Walkmen
Zombie Nation - Kernkraft 400
Daft Punk - Aerodynamic
Donequote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:17 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ga waarschijnlijk dezelfde nr1 krijgen.
(als de bovenste je nummer 1 is, misschien handig als je ze nummert.)
linkje posten in wat topics? Ik heb er al een in de muz trivia gezetquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef The_Substitute het volgende:
Kom op met de lijsten, mensen. Dit topic loopt langzamer dan de Jazz Top 100.
Onacceptabel!
Een idee, idd. En bedankt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef ranja het volgende:
linkje posten in wat topics? Ik heb er al een in de muz trivia gezet
ik ben zelf nog met m'n shortlist bezig trouwens, heb er nu zo'n 60. Even bekijken of ik een top 50 of top 100 ga maken.
Ik ook, standaardquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:34 schreef MadMaster het volgende:
Eens kijken of ik me hiertoe kan zetten.
Genoeg favorieten, maar ik vergeet de helft altijd in lijstjes als deze...
Zal de boel nog eens checken, dank!quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:01 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Je hebt twee keer The first rebirth erin staan.
ik ga er zondag aanquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef The_Substitute het volgende:
Kom op met de lijsten, mensen. Dit topic loopt langzamer dan de Jazz Top 100.
Onacceptabel!
Is dit je definitieve lijst, of was het je bedoeling om nog aan te gaan vullen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:00 schreef MadMaster het volgende:
(en dan zal ik nog veel vergeten zijn)
Nòg niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:03 schreef AgeEll het volgende:
Mensen zijn niet gewend in de zomer een lijstje samen te stellen??
Nee, ik houd het hier bij, anders kan ik wel blijven aanvullen/veranderen en zo...quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is dit je definitieve lijst, of was het je bedoeling om nog aan te gaan vullen?
Ok.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Nee, ik houd het hier bij, anders kan ik wel blijven aanvullen/veranderen en zo...
Je bedoelt, omdat het 1x mag bij een top 10, 't dus doorgerekend 10x zou moeten mogen bij een top 100? Daar is niks raars aan, zo voorkomen we fanboy-lijsten. 5 is een redelijk aantal.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Beetje raar dat een artiest maar 5x erin mag bij een top 100. Telt dat ook bij remix?
Hey je weet mijn smaakquote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je bedoelt, omdat het 1x mag bij een top 10, 't dus doorgerekend 10x zou moeten mogen bij een top 100? Daar is niks raars aan, zo voorkomen we fanboy-lijsten. 5 is een redelijk aantal.
En als jij van één producer/project dus al 4 nummers in je lijst hebt staan en je noemt vervolgens een remix van dezelfde producer/project, dan telt die inderdaad als de 5e. Een remix telt daarbij ook dubbel, zowel voor de originele artiest als voor de remixer, aangezien ik remixen en originelen als 1 tel.
Wat je bijvoorbeeld wel kan doen, is 5 nummers noemen van Tiësto, 5 nummers van de Kamaya Painters en 5 nummers van Rank 1. Omdat je dan dus per naam/project maar 5 titels noemt, ondanks dat je dus 2x 10 nummers van 1 producer hebt.
Ja, ik dacht, laat ik maar een voorbeeld gebruiken waar ie wat aan heeft.quote:
Zolang je het doet zoals ik in dat laatste stukje uitleg, dan kan het.quote:Heb wel minimaal 5 artiesten met meer dan 5 nummers.
SPOILER: En voor de onwetendenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
aangepastquote:Op maandag 15 juli 2013 13:46 schreef The_Substitute het volgende:
Grooveyard - Mary Go Wild komt uit 1996. Of bedoel je met 2010 een of andere remix?
Je weet dat je niet per se nu wat in hoeft te leveren. Dit topic staat nog minstens open tot midden augustus, dus je hebt nog alle tijd om 't uit te breiden.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:50 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb t maar bij een clubje van 11 platen gehoudenen voor de wat minder obscure dingen gekozen. Ook hier klopt de volgorde voor geen meter en vergeet ik de helft
Mag ook maar 1 per artiest.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:50 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb t maar bij een clubje van 11 platen gehoudenen voor de wat minder obscure dingen gekozen. Ook hier klopt de volgorde voor geen meter en vergeet ik de helft
1. Ricardo Villalobos - Mormax
2. Eddie Amador - House Music
3. Ricardo Villalobos - Dexter
4. Eddie Richards - Droids
5. Livio & Roby - In Amonte
6. Plastikman - Spastik
7. JayDee - Plastic Dreams
8. Livio & Roby - Tuxedo Band
9. Krause Duo - Canopolis
10.Masomenos - Valse
11. Moodymann - I Can't Kick This Feelin When It Hits
Met een top 20 mag je er twee per naam, ja.quote:
In principe niet. Ik heb er persoonlijk wel op gelet. Zoals ik al eerder zei, heb ik 8 nummers met Ferry Corsten. Moonman, System F (2) en Ferry Corsten (2), solo-projecten, zijn er in totaal 5. Gouryella (2) en Soundcheck zijn verschillende samenwerkingen, dus die reken ik apart.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef MAHL het volgende:
Tellen projecten ook als de artiest zelf?
Bijv, Above & Beyond, Oceanlab en Tranquility Base (of Benno de Goeij, Rank 1 en Sensation) telt als één artiest?
Nee, maakt niet uit.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:46 schreef trebremmit het volgende:
Leuk, ik doe ook mee.
Nog even een vraagje, moeten het ook singles zijn geweest of maakt dat niet uit?
Of herpost je lijst + toevoegingen gewoon als ie naar jouw idee volledig is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:24 schreef Jungle_Jim het volgende:
12. Richard Wolfsdorf - Bosch
13. 20 fingers ft Roula - Lick it
14. Snap - Rhytm is a dancer
rest komt nog. kan mn post niet meer editten
Dit zijn er jammer genoeg 3 te veel.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
01. Paul Oakenfold - Southern Sun (Tiesto Remix)
02. Delerium feat. Sarah McLachlan - Silence (Tiesto's In Search Of Sunrise Remix)
21. Conjure One - Tears From The Moon (Tiesto In Search Of Sunrise Mix)
22. Dumonde - Never Look Back (Tiesto Remix)
32. Tiesto - Suburban Train
40. DJ Tiesto - Sparkles (Airscape Remix)
De laatste telt ook meequote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dit zijn er jammer genoeg 3 te veel.
Eentje even vervangen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:20 schreef pipster het volgende:
13 Phuture - Acid Tracks
24 Phuture - Acid Tracks
quote:
quote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef The_Substitute het volgende:
Een remix telt daarbij ook dubbel, zowel voor de originele artiest als voor de remixer, aangezien ik remixen en originelen als 1 tel.
Wat stom. Een lijst die niet op waarheid is gebaseerd door rare regels.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:51 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Eentje even vervangen.
[..]
[..]
Wil jij dan een lijst met meerdere versies van 1 nummer? Ik vind dat er veel te veel goeie nummers zijn om dat te laten gebeuren. En daarbij, ik had het je al verteld voordat je je lijst postte, dus moet je nu niet raar opkijken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
Wat stom. Een lijst die niet op waarheid is gebaseerd door rare regels.
Ja maar het is toch raar dat een plaat die geremixed is telt als een plaat van de originele artiest.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:56 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Wil jij dan een lijst met meerdere versies van 1 nummer? Ik vind dat er veel te veel goeie nummers zijn om dat te laten gebeuren. En daarbij, ik had het je al verteld voordat je je lijst postte, dus moet je nu niet raar opkijken.
Ik snap dat het raar klinkt. Maar dit was de meest logische oplossing en blijft het zo nog altijd democratisch, degene met de meeste stemmen komt in de lijst en krijgt de volle punten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ja maar het is toch raar dat een plaat die geremixed is telt als een plaat van de originele artiest.
Weer wat geleerd en mijn lijst dus nog een klein beetje aangepast.quote:Not to be confused with the UK #2 hit song, "Born Slippy .NUXX".
"Born Slippy" is a hook-free single by Underworld originally released in 1995, which has never appeared on an album by the group. The track is instrumental and features no lyrics. It is often confused with the more popular vocal track, "Born Slippy .NUXX", because of the similar name. However, they are completely different in composition and sound. The single peaked on the UK Singles Chart at #52.[1] The song title comes from the name of a greyhound that the band had bet on and won.[2] It featured in the 1996 film Trainspotting.
Bedoel ook de Nuxx versie ja. Wist niet eens dat er twee versies warenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:40 schreef The_Substitute het volgende:
Het origineel is ook lekker.
Maar de meesten zullen idd de Nuxx versie bedoelen. Dat is degene die in de hitlijsten terecht kwam.
Niet echt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:50 schreef Gehenna het volgende:
56 Plastikman - Spastik
96 Plastikman- Spastik
Ik hoop dat dit lijstje een beetje volgens de regels is
Heb 't aangepast.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:48 schreef MAHL het volgende:
Bedoel ook de Nuxx versie ja. Wist niet eens dat er twee versies waren
Jahoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:49 schreef The_Substitute het volgende:
Je weet zeker dat je geen Atari Teenage Riot of VNV Nation in je lijst wil, ranja?
ah eentje maar, dat moest ook wel na zoveel kopiëren en plakkenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:49 schreef The_Substitute het volgende:
Je weet zeker dat je geen Atari Teenage Riot of VNV Nation in je lijst wil, ranja?
[..]
Niet echt.
uhm ik bedoelde gewoon de 'originele' uit 1993...quote:En voor degenen met Energy 52 - Cafe del Mar, geef even aan welke versie jullie bedoelen.
Dat is dus de DJ Kid Paul mix.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:18 schreef Gehenna het volgende:
uhm ik bedoelde gewoon de 'originele' uit 1993...
wat hij zegt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:15 schreef AgeEll het volgende:
Leuk![]()
![]()
Moet me wel ff weer verdiepen en die Fresh FM top1000 is een goed begin.
Tot 't weekend van 17/18 augustus.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:06 schreef Sfeermaker het volgende:
Hier moet ik nog een lijst posten!!! Tvp. Tot wanneer kan dat?
Gewoon elektronische muziek met hoog BPM gehalte. Alhoewel sommige nummers met laag BPM er ook in mogen, Born Slippy bijv... Ach, maak er maar een mooi lijstje van, daar gaat het omquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:40 schreef Norrage het volgende:
Oooeh een house lijstje....weet niet of ik dat kan maken hoorHet is niet gewoon elektronische muziek toch?
sinds wanneer heeft born slippy lage BPM?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Gewoon elektronische muziek met hoog BPM gehalte. Alhoewel sommige nummers met laag BPM er ook in mogen, Born Slippy bijv... Ach, maak er maar een mooi lijstje van, daar gaat het om
Lagere*, herstel. Alles is relatief hequote:Op donderdag 25 juli 2013 18:39 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
sinds wanneer heeft born slippy lage BPM?
Born Slippy NUXX is ergens rond de 140 BPM.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:41 schreef MAHL het volgende:
[..]
Lagere*, herstel. Alles is relatief he
En de gewone Born Slippy? Of ben ik nu in de war met een ander nummerquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Born Slippy NUXX is ergens rond de 140 BPM.
Tamelijk langzaam als je alleen maar hardcore house draait, ja...
Je denkt dat de rest hier geen nummers heeft die ze vergeten zijn, hoger hadden willen zetten, of misschien eruit hadden willen laten? Dat krijg je altijd, dit soort lijsten zijn momentopnames.quote:
Ik heb een lijst, maar nog niet op volgorde, en nog niet afquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:16 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je denkt dat de rest hier geen nummers heeft die ze vergeten zijn, hoger hadden willen zetten, of misschien eruit hadden willen laten? Dat krijg je altijd, dit soort lijsten zijn momentopnames.
Dus blijf er niet te lang bij stilstaan en post je lijst gewoon.
Je moet ook niet naar een logica gaan zoeken, je kunt 't beter op gevoel doen.quote:
Zoals?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:24 schreef D. het volgende:
Wanneer keur je nummers af trouwens?
Ik zie wat zaken voorbij komen die echt niet in dit topic horen
Dat doe ik al de hele lijstquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je moet ook niet naar een logica gaan zoeken, je kunt 't beter op gevoel doen.
[..]
2 voorbeeldjesquote:Zoals?
Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:45 schreef D. het volgende:
[..]
Dat doe ik al de hele lijst
[..]
2 voorbeeldjes
Beats International - Dub Be Good To Me
Shannon - Let The Music Play
Van de openingspost.quote:
Aangezien Shannon electro is en Beats International dub achtige big beat, zie ik het probleem niet.quote:Wat wordt meegeteld?
Het heet de FOK! House Top 100, maar het is een verzamelnaam voor de verschillende, snellere beat-gedreven Elektronica subgenres, zoals House, Techno, Trance, Hardcore, Drum&Bass.
Nou... ik vind 'm wel verreweg het beste. Er staan nog een paar op van Juno Reactor maar ook van andere producers en die vind ik een stuk minder.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:26 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Geweldige track van een schitterend album
1000 Fires was toen een bijzonder experimentele plaat, en klinkt (op een paar uitzonderingen na) nog steeds redelijk freshquote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou... ik vind 'm wel verreweg het beste. Er staan nog een paar op van Juno Reactor maar ook van andere producers en die vind ik een stuk minder.
Of je moet de Mortal Combat soundtrack bedoelen waar de instrumentale versie op staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de versie van de Cappella-track blijft veel onduidelijkheid, welke ik precies bedoel (er zijn er ook nogal veel), maar zoals ik in de algemene eindejaarslijsten ook altijd de YouTube-file toevoeg:
Dit is 2x 1 te veel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:28 schreef C2000 het volgende:
1.Voodoo & Serano - Blood is Pumping (Future Breeze Remix)
12.Future Breeze - Second Life
21.Sunbeam - One minute in Heaven (Future Breeze remix)
4.Sash! - Adelante (Avancada remix)
14.Dj Steve L - Big Bad Party (Avancada remix)
22.Jon Smith & Mark Wilcox - Love changes (everything) (Avancada remix)
Zijn beiden randgevallen. Beats International zit wat dichter tegen de reggae aan dan house, maar op bvb Discogs wordt het ook omschreven als Big Beat, dus ik zal 'm meetellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:35 schreef trebremmit het volgende:
Van de openingspost.
[..]
Aangezien Shannon electro is en Beats International dub achtige big beat, zie ik het probleem niet.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom niemand hier ooit zo'n lijst begonnen is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:23 schreef female81 het volgende:
Ik wist niet eens dat die van Beats International erin mocht, ook niet dat het misschíen zou mogen.
Dan mag je hem er bij mij alsnog tussen schuiven, tussen de nummers 6 en 7 (als dat nog mogelijk is, m'n lijst wordt wel steeds ingewikkelder zo - aangezien er over Eple ook al een nagekomen bericht kwam).
Nuxx?quote:
Is downtempo/ambient, kan ik alleen goedrekenen als je een remix ervan kiest. Hij stond dan wel in de Fresh FM lijst, maar dan hangt het er vanaf wat die White Label mix is, maar die kan ik nergens vinden.quote:48 . Air - All I need
Zelfde voor jou, welke versie?quote:17. 8 Energy 52 Café del Mar
DJ Kid Paul mixquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:15 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zijn beiden randgevallen. Beats International zit wat dichter tegen de reggae aan dan house, maar op bvb Discogs wordt het ook omschreven als Big Beat, dus ik zal 'm meetellen.
En welke versie van Energy 52 - Cafe del Mar bedoel jij precies?
Ik reken 'm nu alleen mee omdat ie ook in de Fresh FM lijst staat. Maar die PO-remix zou idd een goede vervanger zijn, klinkt ook veelal hetzelfde.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:30 schreef Sfeermaker het volgende:
Massive Attack - Unfinished Sympathy ... Bedoelen meerderen niet de (Paul Oakenfold Remix)? Bijna hetzelfde als het origineel, maar dan met een diepere bass erin, vind zelf deze versie beter want deze heeft een hoger 'house' gehalte.
Iedereen die er niks achter heeft staan, zullen die bedoelen ja. Het origineel valt toch meer onder downtempo.quote:Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence ... Volgens mij bedoelt iedereen hier de Airscape Mix, de versie met de clip waarin man en vrouw vastgeketend aan elkaar rondklouteren en vanaf een cliff het water inspringen? Deze heeft ook 19 weken in de top40 gestaan
Het gaat bij Deep- en Techhouse toch echt om de laatste vijf letters, dus in die gevallen hoeft er sowieso geen onduidelijkheid te zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:45 schreef female81 het volgende:
Bij aardig wat andere favorieten van mij is het dan weer niet duidelijk of het deephouse, techno of techhouse is - maar goed, dat is dan wel weer duidelijk 'beat-driven'.
Jazeker het origineel, gewoon die op het album Bunkka van Paul Oakenfold. Heb de Tiësto mix nog nooit gehoord eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:42 schreef The_Substitute het volgende:
Dus, als daaropvolgende vraag, weet jij zeker dat jij als trance-liefhebber het origineel bedoelt van Paul Oakenfold - Southern Sun en niet de Tiësto remix?
Doe dat eens gauw dan. Algemeen beschouwd als een van de beste trancenummers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef Sfeermaker het volgende:
Jazeker het origineel, gewoon die op het album Bunkka van Paul Oakenfold. Heb de Tiësto mix nog nooit gehoord eerlijk gezegd.
Veel reliëf inderdaad, hoge pieken, diepe dalen. DJ Sammy, Kylie, Lasgo.quote:Oh en ik vind wel dat er zelfs in m'n eigen lijst discutabele liedjes tussen staan. Heb gewoon voor mezelf "upbeat elektronisch" gehanteerd als vereiste om mee te doen in de lijst, en dan is het wel oké dacht ik.
Probeer jij maar eens de precieze grens aan te geven. Dan praten we verder.quote:En liedjes als Moby - Porcelain dat kan je (ondanks dat het in de Fresh FM lijst staat) echt niet onder house rekenen. Dat is downtempo op z'n best.
Hoe bedoel je precies?quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:08 schreef donroyco het volgende:
Mag de lijst in willekeurige volgorde gepost worden?
Een 'Top 100', maar dan niet op volgorde van 'dit is mijn #1', maar de 100 beste platen.quote:
Heb je dan moeite met rangschikken?quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:36 schreef donroyco het volgende:
Een 'Top 100', maar dan niet op volgorde van 'dit is mijn #1', maar de 100 beste platen.
Ja, dan denk ik er nog even wat langer over na. Thanks.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:44 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Heb je dan moeite met rangschikken?
Dat het voor jou een willekeurige volgorde is, kan en mag, maar degene die je bovenaan je lijst zet, krijgt van mij de honderd punten. Dus dan zou ik toch wel even nadenken welke je er zet.
Zojuist heb ik de DJ Tiësto mix geprobeerd. Wow. Wat is dat een afknapper. Ik hou 't bij het origineel. Veel dromeriger. Tiesto gooit 'r een hoop misplaatste breaks en beats doorheen. En ook: het is maar welke versie je gewend bent denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:34 schreef The_Substitute het volgende:
Doe dat eens gauw dan. Algemeen beschouwd als een van de beste trancenummers.
Dat sowieso. Behalve die kleine pauze in 't midden vind ik die breaks perfect bij die laatste opbouw passen. Maar van tevoren te horen krijgen dat iets zo goed gevonden wordt, heeft natuurlijk gelijk invloed op je verwachtingspatroon. Dat helpt ook niet echt. Je had 'm waarschijnlijk gewoon 11 jaar geleden al moeten horen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:18 schreef Sfeermaker het volgende:
En ook: het is maar welke versie je gewend bent denk ik.
Deze kan ik niet meetellen; valt toch onder experimental. Bepaalde eerdere platen van ze ('93/'94), Basscadet o.a., kan ik wel meetellen.quote:
En wederom, welke versie?quote:26 Energy 52 - Cafe del Mar
Dan zoek ik even een andere Autechre, en de 93 versie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:19 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deze kan ik niet meetellen; valt toch onder experimental. Bepaalde eerdere platen van ze ('93/'94), Basscadet o.a., kan ik wel meetellen.
[..]
En wederom, welke versie?
Ok.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan zoek ik even een andere Autechre, en de 93 versie.
Doe maar Doctrine ipv Gantz Graf. Zelfde plaats. Als die wel mag.
Je nummer 9 en 20 ben ik vergeten. Ik ga nog wat aanpassingen doen if possiblequote:Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
9 Bodyrox - Yeah Yeah
20 Justice vs. Simian - We Are Your Friends
Nuxxquote:
Vervang die maar voor The Prodigy - Hyperspeed (G-Force Part 2)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:36 schreef The_Substitute het volgende:
Is downtempo/ambient, kan ik alleen goedrekenen als je een remix ervan kiest. Hij stond dan wel in de Fresh FM lijst, maar dan hangt het er vanaf wat die White Label mix is, maar die kan ik nergens vinden.
Energy 52 - Cafe Del Mar (Three 'n' One Remix)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:36 schreef The_Substitute het volgende:
Zelfde voor jou, welke versie?
Even over het hoofd gezien, maar dit kan dus ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:18 schreef AgeEll het volgende:
33. Röyksopp - What Else Is There?
54. Röyksopp - What Else Is There (Trentemoller Remix)
Volgende keer maar iets meer aandacht aan besteden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:57 schreef The_Substitute het volgende:
33. Röyksopp - What Else Is There?
54. Röyksopp - What Else Is There (Trentemoller Remix)
Ok.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:06 schreef AgeEll het volgende:
Vervang de bovenste maar voor Deadmau5 - Not Exactly
quote:
Kan ik jullie volledige lijsten nog verwachten?quote:
Vul jij je lijst nog aan, of moet ik 'm als top 57 rekenen?quote:
Gewoon de eerste 50 rekenen...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:56 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
[..]
Kan ik jullie volledige lijsten nog verwachten?
[..]
Vul jij je lijst nog aan, of moet ik 'm als top 57 rekenen?
Niet nodig met de spreadsheet die ik gebruik.quote:
Het is toch een moment-opname, hè.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:52 schreef D. het volgende:
Fuck it!
Dit is mijn lijst
Kan er nog wel weken over nadenken en het dan nog blijven aanpassen
Er staan nummers in die ik nu echt niet hoef te horen, maar in mijn aller tijden lijst horen ze thuisquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Het is toch een moment-opname, hè.
In m'n eigen lijst zouden sommige over een paar maanden duidelijk hoger staan dan dat ze nu staan, maar sommige lijden aan het recentelijk-te-vaak-gehoord-syndroom. Die moeten eventjes met rust gelaten worden.
Met name bij het deel dat ook voor mijn stream geschikt is bestaat dat risico.
Welke versie?quote:
Die heet de DJ Kid Paul Mix, er is geen Original mix. Er hoort in dit geval dus wat achter. Maar dit is ook zo'n nummer waar tientallen remixen van gemaakt zijn, waarvan een paar ook in de hitlijsten kwamen, maar meestal zonder bijvoegsel. Dus om te zorgen dat mensen de juiste versie bedoelen, blijf ik het maar vragen.quote:
Die Kid Paul mix is het origineelquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:30 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Die heet de DJ Kid Paul Mix, er is geen Original mix. Er hoort in dit geval dus wat achter. Maar dit is ook zo'n nummer waar tientallen remixen van gemaakt zijn, waarvan een paar ook in de hitlijsten kwamen, maar meestal zonder bijvoegsel. Dus om te zorgen dat mensen de juiste versie bedoelen, blijf ik het maar vragen.
Bij elk ander nummer had ik het automatisch als origineel verwerkt.
De Three N One mix geloof ik.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Die Kid Paul mix is het origineel
Die bedoelde ik dan niet
Welke is dit dan?
Dan stem ik op die laatstequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:37 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Hierzo
[..]
Three 'n' One remix.
Volgend weekend.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:39 schreef theodoor9 het volgende:
Wanneer wordt de eindstand uitgerekend?
Bedankt voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:41 schreef MAHL het volgende:
http://www.discogs.com/Energy-52-Caf%C3%A9-Del-Mar/release/538479
Hmm, de Kid Paul mix staat genoteerd als een remix, aan de B-kant. Maar zie dat Energy 52 een alias is van Paul M (Kid Paul) dus blijkbaar dat dat het origineel is idd.
en de Three 'n One is de A kantquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:41 schreef MAHL het volgende:
http://www.discogs.com/Energy-52-Caf%C3%A9-Del-Mar/release/538479
Hmm, de Kid Paul mix staat genoteerd als een remix, aan de B-kant. Maar zie dat Energy 52 een alias is van Paul M (Kid Paul) dus blijkbaar dat dat het origineel is idd.
NPquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:42 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ja, dan denk ik er nog even wat langer over na. Thanks.
Kan ik jullie lijsten nog verwachten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd naar de eindstand!More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
Alleen deze 2 kan ik niet meerekenen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:24 schreef trancethrust het volgende:
044 *Slusnik Luna - Sun [Kossin Mix]
063 *Hefner - Dive Into You
Ik zie de mix van de nummers 10 t/m 1 met belangstelling tegemoet...quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:24 schreef The_Substitute het volgende:
Even ter informatie...
Er kunnen vandaag nog tot rond het middaguur (13.00u is de grens) lijsten ingeleverd worden. Daarna zal ik tussen 15.00 en 16.00 de uitslag posten. Maar...
Dat zal de lijst zijn van nummer 100 t/m 11.
Meer uitleg later van D.
Let's get interactivequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je zin heb in een uurtje (?) leuke muziek en niet kunt wachten op de uitslag dan kun je om 16:00 inschakelen op Radio 49. We starten dus met de nummer 10, en de uitzending gaat door t/m de nummer 1.
Geen idee hoelang de uitzending gaat duren, want de top 10 in bij mij nog niet bekend
Als het je allemaal teveel gedoe is dan lees je gewoon na de uitzending hier de volledige lijst terug![]()
Er is hier geen .NUXX versie van.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:14 schreef het_fokschaap het volgende:
9. Underworld - Dark & Long (die ene remix)
En bedoel je bij deze Revelation, of No Revolution?quote:14. Joris Voorn - Revolution
lijst is nu wel volledig denk ikquote:Op zondag 18 augustus 2013 11:48 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Er is hier geen .NUXX versie van.
Dus welke remix bedoel je, want er zijn er meerdere?
En geef a.u.b. even aan als je lijst volledig is, want ik was al bezig met verwerken.
ik bedoel nummer 1 van "From a deep place", is dat Revelation ipv Revolution ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:48 schreef The_Substitute het volgende:
En bedoel je bij deze Revelation, of No Revolution?
Da's Revelation. Maar die heeft geen beats, het enige wat die doet is teasen. Dus ik weet niet of ik die wel mee moet rekenen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:56 schreef het_fokschaap het volgende:
ik bedoel nummer 1 van "From a deep place", is dat Revelation ipv Revolution ?
moet in ieder geval iets van Joris Voorn in, dan maar "A Thousand lost souls"quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:57 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Da's Revelation. Maar die heeft geen beats, het enige wat die doet is teasen. Dus ik weet niet of ik die wel mee moet rekenen.
Jammer dat je MPX309 niet kiest.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:01 schreef het_fokschaap het volgende:
moet in ieder geval iets van Joris Voorn in, dan maar "A Thousand lost souls"
Beide goed natuurlijk, maar de masters hadden er echte house van gemaakt. Inclusief de karakteristiek vette M@W baslijnenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Alleen deze 2 kan ik niet meerekenen.
Die anderen zijn geen probleem. Ik bedoel, als het origineel van Donna Summer al meegerekend wordt, dan die M@W remix ook natuurlijk.
Jep, excuus!quote:En...bij Underworld - Born Slippy bedoel je de .NUXX versie neem ik aan?
Mwah het is wellicht te bezien als een vocal mix, ik weet niet hoe je dat bij de anderen telt? Dat gezegd hebbende, ik vind de cruisin' versie wel een stukje tijdlozer dan de vanilla beachballquote:En heb je/hebben jullie er iets op tegen dat ik Nalin & Kane - Cruising bij de andere Beachball noteringen optel?
Tijdlozer dan deze?quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:02 schreef trancethrust het volgende:
Mwah het is wellicht te bezien als een vocal mix, ik weet niet hoe je dat bij de anderen telt? Dat gezegd hebbende, ik vind de cruisin' versie wel een stukje tijdlozer dan de vanilla beachball
Eigenlijk welquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:08 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Tijdlozer dan deze?![]()
Maar je zegt 't maar. Ja, dan doe ik 't, nee, dan niet.
Ok.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:12 schreef trancethrust het volgende:
Eigenlijk welIk zat discogs te bekijken en daar staat ook Denis The Menace als producer (naast Alex Prince als zanger) bij Cruising. Misschien dan toch liever apart te houden wmb
Met net wat meer lijsten was dat zeker gelukt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:21 schreef het_fokschaap het volgende:
Het had bijna een top 1000 kunnen zijn dus
Dit.quote:
Uiteraard.quote:
Ik heb een blok van 2 uur gereserveerd, maar de top 10 duurt nog geen uurquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:08 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uiteraard.
Doe je de kortere versies trouwens? Die J&S mix duurt toch langer?
Moet 't allemaal passen binnen een uur?
Er zijn er een aantal die ik er vooraf niet in had verwacht, ja. Komt uiteraard ook door het gelimiteerd aantal lijsten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:06 schreef Sfeermaker het volgende:
We zijn samen verantwoordelijk voor 'n groot deel van de lijst The_Substitute
Wat ik bedoelde was dat de versie van The Age Of Love die je liet horen, de langere versie was, maar middenin stopte.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:10 schreef D. het volgende:
Ik heb van die waar geen 'speciale versies' genoemd waren gewoon de basisnummers gekozen
Owquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:15 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Er zijn er een aantal die ik er vooraf niet in had verwacht, ja. Komt uiteraard ook door het gelimiteerd aantal lijsten.
[..]
Wat ik bedoelde was dat de versie van The Age Of Love die je liet horen, de langere versie was, maar middenin stopte.
Nee, er zit nogal een aanzienlijk gat tussen deze en de nr 1.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:28 schreef trancethrust het volgende:
Ik zat net te denken dat deze misschien wel op 1 zat, maar niet dus
Ik ben zowaar benieuwd! Maar ik moet wel ff snel mn was uit de wasserette halenquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:30 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Nee, er zit nogal een aanzienlijk gat tussen deze en de nr 1.
Je bedoelt het dilemma: of ik blijf luisteren en hoor de nummer 1, maar dan heb ik minder goed passende kleding, of ik ga m'n was halen, maar dan mis ik de nummer 1?quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:32 schreef trancethrust het volgende:
Ik ben zowaar benieuwd! Maar ik moet wel ff snel mn was uit de wasserette halen
Het was jouw lijst die er voor zorgde dat de nummer 1 verder uitliep van No Good.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:39 schreef trancethrust het volgende:
Ik schaam me achteraf dat er geen The Prodigy in mn lijst staat...
quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:32 schreef D. het volgende:
Ik heb de playlist even tot 18:00 volgegooid met random platen uit de rest van de top 100
Hehe, geen dank ;p Maar stiekem, als het Underworld is, hoor ik toch liever...quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:40 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Het was jouw lijst die er voor zorgde dat de nummer 1 verder uitliep van No Good.Ze stonden nogal dicht bij elkaar.
Zoals je nu hoort.
Nice!quote:
Give or take a few?quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:49 schreef trancethrust het volgende:
Deze heeft dan ook een miljoen remixes ongeveer
Vast wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:46 schreef D. het volgende:
Op het hoogtepunt waren er 18 luisteraars. Hopelijk hebben ze zich vermaakt
Om 18:00u gooi ik 'm uit
Graag gedaan. Jij ook bedankt uiteraard.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:48 schreef D. het volgende:
@ TheSubstitute
Jij trouwens ook bedankt voor de organisatie
quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:18 schreef het_fokschaap het volgende:
ik was fietsen met m'n dochter. waar kunnen we de uitzending naluisteren
SPOILER: DJ D. presentsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 18-08-2013 19:11:12 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Xpanderquote:
Het voordeel is dat je deze minder snel hoort dan een Queen of Led Zeppelin, dus ze vervelen niet zo snel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:23 schreef female81 het volgende:
Grappig trouwens hoe deze lijst overeenkomt met veel andere 'beste dance top x aller tijden'-lijsten, wat betreft het bovenste stuk, ook al was de hoeveelheid inzendingen niet héél hoog.
De nummers van Faithless, Underworld, enzovoort zijn de Bohemian rhapsody's en Stairway to heaven's van de dancehoek.
Als je vaak naar 3fm luistert hoor je toch best vaak de Born Slippys van deze wereld.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:23 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Het voordeel is dat je deze minder snel hoort dan een Queen of Led Zeppelin, dus ze vervelen niet zo snel.
Ok, maar we kunnen toch wel stellen dat muziek van Queen e.d. bij meerdere radiostations gedraaid wordt dan Underworld. En dat je dus een grotere kans hebt die eerder te horen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als je vaak naar 3fm luistert hoor je toch best vaak de Born Slippys van deze wereld.
Mee eens hoor, maar ik denk dat ik zelf in verhouding Born Slippy vaker op de radio hoor dan Bohemian Rhapsody, dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:43 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ok, maar we kunnen toch wel stellen dat muziek van Queen e.d. bij meerdere radiostations gedraaid wordt dan Underworld. En dat je dus een grotere kans hebt die eerder te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |