SPOILER: puntentellingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere aantallen zijn mogelijk (wel minimaal een Top 10), maar probeer dit een beetje aan te houden.
• Jaartalgrens
Geen nummers van ná 2010 (!), dus check de releasedata, d.m.v. Discogs of Beatport, of een vergelijkbare site. Let hierbij ook gelijk op de spelling!SPOILER: Waarom?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Maximum
Er geldt een maximum per lijst hoe vaak een artiest genoemd mag worden:
Top 10 --> 1x ; Top 20/25 --> 2x ; Top 50 --> 3x ; Top 100 --> 5x
Nb. Het gaat om het aantal keren dat een artiest genoemd wordt, niet om op welke plek ze komen te staan. Dus als je een top 100 hebt, mag je in principe 5 nummers van 1 artiest in je top 5 zetten.
• Origineel vs Remixen
Ik reken ze als 1 nummer (!). Dus je mag maar 1 versie in je lijst hebben. De versie die het meest genoemd wordt, komt in de uiteindelijke lijst te staan. Zijn 't origineel en een remix even vaak genoemd, heeft het origineel voorrang.
• Twijfel
Niet zeker of een bepaald nummer meegeteld zal worden, check de Fresh FM House Top 1000-lijst, onze huidige inspiratiebron. Staat ie daarbij, dan wordt 't hier ook wel goedgekeurd. Zo niet en twijfel je nog steeds, vraag 't in het Discussie-Topic, niet hier in het House Top 100 topic zelf (!). Zo blijft 't overzichtelijk.
Nb.II Ik realiseer me heel goed dat ik me op glad ijs begeef, door een lijst als deze te maken, vanwege alle verschillende elektronische stijlen. In de Fresh FM-lijst staan namelijk ook nummers als Donna Summer - I Feel Love en Massive Attack - Unfinished Sympathy, die uiteraard niet onder de gestelde criteria vallen, maar die reken ik (voorlopig) gewoon mee. Maar om verdere onduidelijkheid, zoals 'als dat nummer meetelt, kan dit nummer ook...', te voorkomen, worden andere vergelijkbare nummers niet meegeteld.
Nb.III Niemand weerhoudt je om er een eenzijdige lijst (puur House of Hardcore) van te maken, maar probeer er afwisseling in te houden. Wel zo leuk.![]()
Nb.IV Ik zal lijsten nakijken op schrijffouten, dubbelen, releasedata e.d., maar als jij in een andere lijst een fout ziet staan, of een nummer die wellicht niet mee zal tellen, geef het door. Meerdere mensen zien meer dan 1 persoon.![]()
• Einddatum
Ik hou begin/midden Augustus aan. Mocht 't ineens stormlopen, kan het altijd nog verlengd worden.
Kortom, laat hier weten wat je favoriete dansvloerkrakers zijn, welke platen je de meeste nostalgische gevoelens bezorgen en welke nummers een complete dopamine-verslaafde van je maakten. Dus...
...!
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 08-07-2013 18:12:04 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ga waarschijnlijk dezelfde nr1 krijgen.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:14 schreef theodoor9 het volgende:
Top 25:
Underworld – Born Slippy (Nuxx)
New Order - Blue Monday
Vitalic - La Rock 01
Justice – Phantom part 2
Plastikman- Spastik
Jaydee - Plastic Dreams
Aphex Twin - Window Licker
Proxy – Raven
Moby - Feeling So Real
Felix the Housecat – Silver Screen Shower Scene
Green Velvet – Lalaland
Boys Noize – and Down
MGMT – Kids (Soulwax remix)
Prodigy – Voodoo People (Pendulum Remix)
Cj Bolland - Sugar Is Sweeter (Armands Drum & Bass Mix)
Larry Tee – Licky (Herve Remix)
Daft Punk- Rollin' & Scratchin'
Booka Shade – In White Rooms
Feist - My Moon My Man (Boys Noize remix)
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix)
Soulwax – E Talking
Röyksopp – What Else is There? (Trentemøller Remix)
SebastiAn – Walkmen
Zombie Nation - Kernkraft 400
Daft Punk - Aerodynamic
Donequote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:17 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ga waarschijnlijk dezelfde nr1 krijgen.
(als de bovenste je nummer 1 is, misschien handig als je ze nummert.)
linkje posten in wat topics? Ik heb er al een in de muz trivia gezetquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef The_Substitute het volgende:
Kom op met de lijsten, mensen. Dit topic loopt langzamer dan de Jazz Top 100.
Onacceptabel!
Een idee, idd. En bedankt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef ranja het volgende:
linkje posten in wat topics? Ik heb er al een in de muz trivia gezet
ik ben zelf nog met m'n shortlist bezig trouwens, heb er nu zo'n 60. Even bekijken of ik een top 50 of top 100 ga maken.
Ik ook, standaardquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:34 schreef MadMaster het volgende:
Eens kijken of ik me hiertoe kan zetten.
Genoeg favorieten, maar ik vergeet de helft altijd in lijstjes als deze...
Zal de boel nog eens checken, dank!quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:01 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Je hebt twee keer The first rebirth erin staan.
ik ga er zondag aanquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef The_Substitute het volgende:
Kom op met de lijsten, mensen. Dit topic loopt langzamer dan de Jazz Top 100.
Onacceptabel!
Is dit je definitieve lijst, of was het je bedoeling om nog aan te gaan vullen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:00 schreef MadMaster het volgende:
(en dan zal ik nog veel vergeten zijn)
Nòg niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:03 schreef AgeEll het volgende:
Mensen zijn niet gewend in de zomer een lijstje samen te stellen??
Nee, ik houd het hier bij, anders kan ik wel blijven aanvullen/veranderen en zo...quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is dit je definitieve lijst, of was het je bedoeling om nog aan te gaan vullen?
Ok.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Nee, ik houd het hier bij, anders kan ik wel blijven aanvullen/veranderen en zo...
Je bedoelt, omdat het 1x mag bij een top 10, 't dus doorgerekend 10x zou moeten mogen bij een top 100? Daar is niks raars aan, zo voorkomen we fanboy-lijsten. 5 is een redelijk aantal.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Beetje raar dat een artiest maar 5x erin mag bij een top 100. Telt dat ook bij remix?
Hey je weet mijn smaakquote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je bedoelt, omdat het 1x mag bij een top 10, 't dus doorgerekend 10x zou moeten mogen bij een top 100? Daar is niks raars aan, zo voorkomen we fanboy-lijsten. 5 is een redelijk aantal.
En als jij van één producer/project dus al 4 nummers in je lijst hebt staan en je noemt vervolgens een remix van dezelfde producer/project, dan telt die inderdaad als de 5e. Een remix telt daarbij ook dubbel, zowel voor de originele artiest als voor de remixer, aangezien ik remixen en originelen als 1 tel.
Wat je bijvoorbeeld wel kan doen, is 5 nummers noemen van Tiësto, 5 nummers van de Kamaya Painters en 5 nummers van Rank 1. Omdat je dan dus per naam/project maar 5 titels noemt, ondanks dat je dus 2x 10 nummers van 1 producer hebt.
Ja, ik dacht, laat ik maar een voorbeeld gebruiken waar ie wat aan heeft.quote:
Zolang je het doet zoals ik in dat laatste stukje uitleg, dan kan het.quote:Heb wel minimaal 5 artiesten met meer dan 5 nummers.
SPOILER: En voor de onwetendenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |