Even rustig gaan zitten en blijven ademen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:29 schreef moeraskikker het volgende:
Pff sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar heb het idee dat ik tegen een paniek aanval zit en kan niemand bereiken.Pff.. Iemand tips? :/
edit, net mijn broer gebeld, gaat weer wat rustiger.. :/
het gaat weer, dankjewelquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:43 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Even rustig gaan zitten en blijven ademen.
Serieus dank.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha, niet eens zo bedoel, al weet ik dat je het soms wel fijn vindt
Als in dat ze weer interesse krijgt omdat ik weer boven haar uit zou stijgen, en ze dus tegen me opkijkt, en dat mag natuurlijk niet.quote:Als in dat ze van geld/status/enz houdt?
Maar beste Cue, wat leer ik hier precies vanquote:Nouja dan ben je een sukkel. Je hebt er van geleerd.. je leert er nu nog steeds van. Ook hier weer een stukje acceptatie, misschien wel vergeving van jezelf (en nee, ik zeg absoluut niet dat het simpel is hoor). Ja het is faliekant fout gelopen, ja je bent misschien op sommige momenten een sukkel geweest. Maar thats life. We maken goede en foute keuze.. en je bent menselijkVergeet dat niet, dus het hoort erbij.
Zolang je ervan leert is het niet voor niets geweest en word je er een beter mens van.
Wel baas dat je zulke enorme progressie hebt kunnen boeken!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:34 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
klein beetje opgeschoten inmiddels, een paar jaar geleden durfde ik nog niet eens een bericht te plaatsten op fok forum uit angst van de mogelijk reacties.
Tja, een kleine stap voor Purplesparks, een nog kleinere stap voor de mensheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wel baas dat je zulke enorme progressie hebt kunnen boeken!
Dan ga ik maar gewoon doorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Serieus dank.Blijf maar schoppen. Ik verlies mezelf echt .. in mezelf. Het is een dag in mijn slaapkamer vandaag. Ben een uurtje buiten wezen fietsen, that's
Je weet nu beter wat je niet wil. Zoals je zegt. .je bent te lang blijven steken in die relatie.quote:Maar beste Cue, wat leer ik hier precies van. Wat leer ik? Wat ik fout heb gedaan? Ga ik dit niet weer doen?
* boks *, hier is ie ook leegquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja ooit. Eerder stond er bijna bij elke dag wat in m'n agenda.. of tenminste in het weekend. Dus leuk vooruitzicht. Nu is hij leeg, bijna elke week. Dus geen leuke vooruitzichten meer.
Zelf reflectie is goed en belangrijk. Van het niet durven posten tot hier wel posten over je problemen is een wereld van verschil. Ik heb eigenlijk maar 1 zo'n moment in mijn leven meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:08 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Tja, een kleine stap voor Purplesparks, een nog kleinere stap voor de mensheid.Maar thanx.
Enige waardering doet me altijd goed.
vertelquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zelf reflectie is goed en belangrijk. Van het niet durven posten tot hier wel posten over je problemen is een wereld van verschil. Ik heb eigenlijk maar 1 zo'n moment in mijn leven meegemaakt.
Ik ben van een relatief kleine plek waar ik mijn VWO heb gehaald met middelmatige crappy cijfers en zelfs een onvoldoende, verhuist richting Londen om mijn universiteit te doen die ik cum laude wist te behalen.quote:
nice, ik heb slechts 1 jaar havo/vwo kunnen doen daarna laatste lichting mavo kunnen meepikken,quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben van een relatief kleine plek waar ik mijn VWO heb gehaald met middelmatige crappy cijfers en zelfs een onvoldoende, verhuist richting Londen om mijn universiteit te doen die ik cum laude wist te behalen.
Een douche nemen helpt mij altijd, of een ademhalingsoefening, een gesprekje met iemand (die het begrijpt), of ja in ergste geval een oxazepam of Valeriaan (is beter), moeraskikker ik heb ook paniekaanvallen dus je bent niet de enige, sterktequote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:29 schreef moeraskikker het volgende:
Pff sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar heb het idee dat ik tegen een paniek aanval zit en kan niemand bereiken.Pff.. Iemand tips? :/
En natuurlijke sterkte voor jou ook in dat soort gevallen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:30 schreef godzillo het volgende:
[..]
Een douche nemen helpt mij altijd, of een ademhalingsoefening, een gesprekje met iemand (die het begrijpt), of ja in ergste geval een oxazepam of Valeriaan (is beter), moeraskikker ik heb ook paniekaanvallen dus je bent niet de enige, sterkte
dankjequote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:32 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
En natuurlijke sterkte voor jou ook in dat soort gevallen.
Ik voel ze ook wel vaker opkomen. Ik ga dan enorm rustig doen, ademhalen, en mij specifiek focussen op mijn ademhaling. Ik voel ze wel opkomen, die paniek aanvallen maar ik heb er geen last meer van. Best een bizar gevoel, al besef je gewoon dat zo'n paniek aanval totaal niet rationeel is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:29 schreef moeraskikker het volgende:
Ik heb ook nog een jaar VWO verknald. Rector heeft me toen over gezet naar Havo, de 1e week had ik direct zo iets van, jongens, dit gaat hem niet worden. Toen heeft mijn economie leraar gezegd dat ik toch best veel talent had in wiskunde (ook al had ik daar een onvoldoende voor op mijn VWO in he tjaar dat ik het niet haaldequote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:28 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
nice, ik heb slechts 1 jaar havo/vwo kunnen doen daarna laatste lichting mavo kunnen meepikken,
enige docent op vwo die me perse wilde laten blijven was vreemdgenoeg leraar Frans. En met de enige reden dat hij een schaakcompetitie hield binnen de school. Hij wilde me eerst niet eens toelaten vanwege teveel aanmeldingen. Dus heb ik hem verslagen en vervolgens kampioen geworden. Het enige echt positieve wat ik aan t have/vwo heb overgehouden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een jaar VWO verknald. Rector heeft me toen over gezet naar Havo, de 1e week had ik direct zo iets van, jongens, dit gaat hem niet worden. Toen heeft mijn economie leraar gezegd dat ik toch best veel talent had in wiskunde (ook al had ik daar een onvoldoende voor op mijn VWO in he tjaar dat ik het niet haalde) en economie. Die heeft toen samen met mijn wiskunde leraar mij lopen pushen om voor beide vakken hoge cijfers te halen anders kon ik namelijk niet naar mijn Engelse universiteit toe. Toen wou het 'plotseling' wel met 2 vingers in de neus. Helaas was dit ook weer een doel wat ik niet zelf heb gesteld, maar wat anderen voor mij klaar zetten. Dan ga ik er voor zitten, tik ik het in en dan zit ik daarna weer met het gevoel; " .... en nu?"
wat zou je leuk lijken als 1ste keuze?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:51 schreef Cue_ het volgende:
Zit nog steeds te denken dat ik toch echt wel ergens heen 'moet' op vakantie. Maar ik heb maar geen idee. Zelfs retraites zijn in m'n kop opgekomen
Zat te denken om te leren duiken ofzo.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:53 schreef Purplesparks het volgende:
wat zou je leuk lijken als 1ste keuze?
surfvakantie in portugal. Als je geen ervaring mee hebt, intensiever dan je zou vermoeden. Maar de basis vrij makkelijk te leren.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zat te denken om te leren duiken ofzo.
Of eentje waarbij ik veel zou gaan sporten
En wat sowieso minder dan 1000 euro gaat kosten
Ik heb zo'n vermoeden dat het dan bikiniweer zal zijn ipv wetsuit..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:56 schreef Purplesparks het volgende:
surfvakantie in portugal. Als je geen ervaring mee hebt, intensiever dan je zou vermoeden. Maar de basis vrij makkelijk te leren.
Bikini is altijd goed natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat het dan bikiniweer zal zijn ipv wetsuit..
als je langere tijd in zee begeeft, ongeacht temperatuur. wetsuit nog steeds aan te raden, paar jaar geleden dus met mn zusje en broer gedaan. In zo'n gezamenlijke verblijfplek waar je allemaal buitenlanders leert kennen ook. Supergezellig en de wetsuits+surfboards hebben ze vanzelfsprekend beschikbaar voor je. Hoeft wat dat betreft niks in te slaan. Misschien niks voor jou maar ik denk ik noem toch ff de optie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat het dan bikiniweer zal zijn ipv wetsuit..
Zeker bedankt voor het ideequote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:01 schreef Purplesparks het volgende:
als je langere tijd in zee begeeft, ongeacht temperatuur. wetsuit nog steeds aan te raden, paar jaar geleden dus met mn zusje en broer gedaan. In zo'n gezamenlijke verblijfplek waar je allemaal buitenlanders leert kennen ook. Supergezellig en de wetsuits+surfboards hebben ze vanzelfsprekend beschikbaar voor je. Hoeft wat dat betreft niks in te slaan. Misschien niks voor jou maar ik denk ik noem toch ff de optie.
En vanzelfsprekend is het geen verplichting elke dag te surfen( deed ik zeker niet) genoeg andere activiteiten. maar okee, het idee moet je natuurlijk aanstaan.quote:
Heb ook gedacht aan 1 of andere actieve wandelding ofzo.. maar dan moet ik eerst gaan investeren in goede schoenen / kleding. En dat is ook neit echt een optie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:04 schreef Purplesparks het volgende:
En vanzelfsprekend is het geen verplichting elke dag te surfen( deed ik zeker niet) genoeg andere activiteiten. maar okee, het idee moet je natuurlijk aanstaan.
Klinkt ook niet verkeerdquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb ook gedacht aan 1 of andere actieve wandelding ofzo.. maar dan moet ik eerst gaan investeren in goede schoenen / kleding. En dat is ook neit echt een optie.
Groepsvakanties lijken me ook niets, want dan zit je aan een groep vast. En ik kan me al zo snel storen aan mensen![]()
Evt met een backpack in hostel weekendje italie ofzo.
Ken je niemand met kampeerspullen? Lekker wandelen in Oostenrijk, Zwitserland. Hoeft toch geen vermogen te kosten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb ook gedacht aan 1 of andere actieve wandelding ofzo.. maar dan moet ik eerst gaan investeren in goede schoenen / kleding. En dat is ook neit echt een optie.
Groepsvakanties lijken me ook niets, want dan zit je aan een groep vast. En ik kan me al zo snel storen aan mensen![]()
Een vermogen niet nee, maar een beetje goede schoenen kost wel wat. En ook geen kennissen met dergelijk spul.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:10 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ken je niemand met kampeerspullen? Lekker wandelen in Oostenrijk, Zwitserland. Hoeft toch geen vermogen te kosten.
Yes! Hostel hostel hostel!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een vermogen niet nee, maar een beetje goede schoenen kost wel wat. En ook geen kennissen met dergelijk spul.
Ook veels te bang dat ik zal verdwalen in m'n eentjeWil wel beetje onder de mensen ergens zijn.
Ben 2 jaar terug met vriendin een weekje in hostel in Madrid geweest. En later met iemand 2 dagen Parijs. Was wel gezellig ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Yes! Hostel hostel hostel!Ik heb slechts nog 1 vakantie staan, eind Augustus voor 1.5/2 week.
Ik denk dat een hostel wel bij je zou passen, domweg vanwege het feit dat je zelf kunt kiezen emt wie je op pad zou willen
In principe wel, maar komen altjid meer kosten bij + de vakantie zelf. Dan wordt het al snel redelijk prijzig. Moet het zo goedkoop mogelijk houden.quote:
Je hoeft natuurlijk niet meteen 100 kilometer per dag te gaan lopen. Dus op een paar knappe sportschoenen haal je dat ook nog wel. Of je huurt een mountainbike of een kano. Genoeg afwisseling te bedenken. Er zijn vaak wel wandel- of fietskaarten beschikbaar. Daarnaast zijn er altijd wel vriendelijke mensen te vinden om je weer op het juiste pad te brengen. Gewoon doen!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een vermogen niet nee, maar een beetje goede schoenen kost wel wat. En ook geen kennissen met dergelijk spul.
Ook veels te bang dat ik zal verdwalen in m'n eentjeWil wel beetje onder de mensen ergens zijn.
Klopt, maar dat zijn geen dingen die ik alleen wil doen. Omdat ik dan weet dat ik er tegenop ga kijken / niets ga doen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet meteen 100 kilometer per dag te gaan lopen. Dus op een paar knappe sportschoenen haal je dat ook nog wel. Of je huurt een mountainbike of een kano. Genoeg afwisseling te bedenken. Er zijn vaak wel wandel- of fietskaarten beschikbaar. Daarnaast zijn er altijd wel vriendelijke mensen te vinden om je weer op het juiste pad te brengen. Gewoon doen!
Zelfde als met georganiseerde groepsreizen.. dat het mensen zijn die ik niets vindquote:Anders plaats je een oproepje op een dergelijk forum voor reisgenoten. Wat heb je te verliezen.
Kijk gewoon wat je opties zijn. Probeer positief te blijven. En die beer? Die is bang voor je.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn geen dingen die ik alleen wil doen. Omdat ik dan weet dat ik er tegenop ga kijken / niets ga doen.
[..]
Zelfde als met georganiseerde groepsreizen.. dat het mensen zijn die ik niets vind
In die zin zie ik meer dan teveel beren op de weg. En ja dat is niet goed en niet altijd terecht. Maar als ik ze blijf zie ga ik er tegenop kijken en dat helpt niet mee.
Niet opgenomen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze belde weer, nu via haar werk. (switchboard nummer)
Niet opgenomen. Wel angst. Ik voelde 99% direct aan dat zij het was uiteraard.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet opgenomen?
Wat heb je eigenlijk gemaild? (kon ik zo snel gisteravond niet vinden)
Is het dan niet verstandig om wel op te nemen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Niet opgenomen. Wel angst. Ik voelde 99% direct aan dat zij het was uiteraard.
Ik mailde dat ik een aantal zaken uit het verleden nog wou verwerken. Dat ik hoop dat we ooit nog eens als volwassenen om een tafel kunnen zitten zodat ze mij ook gunt om verder te gaan in mijn leven en ik wil eigenlijk wel mijn kleding en geld terug.
Angst ... moet ik dan toch wel opbellen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandig om wel op te nemen?![]()
Anders komt dat 'om een tafel zitten' er nooit van .
Je wou contact, daardoor mailde je.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Angst ... moet ik dan toch wel opbellen?![]()
Kut is dat. Misschien heb je ook wel gelijk. Ik weet wel dat ik wanneer ik mijn EMDR therapie ga krijgen, eind Juli ik volledig geen contact meer met haar mag hebben.En ik kan slecht liegen dus de 'peut en arts vliegen daar zo door heen.
Als het allemaal zo simpel was, dan had ik allang normaal kunnen functioneren. Ik kan niet dingen "gewoon doen".quote:
Waarom? Niemand houdt je hier tegen om te posten. En iedereen antwoord hier op iedereen? De meeste zitten hier allemaal met dezelfde soort problemen en we blijven vrij of we wel of niet willen reageren. Maar hou je vooral niet tegen als anderen hier veel postenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef seasushi het volgende:
euhhhh. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, begint dit toch wel een beetje een persoonlijk topic van een paar mensen te worden.
Ik zou in ieder geval moeite hebben als ik iets wilde zeggen , vragen mbt depressie of angst dit niet meer in dit topic doen.
Is het misschien een plan om een eigen topic te openen en dit een algemener topic te laten blijven?
Ah ja je maakt een goed punt, een extra topic eventueel, maar beter lijkt me dat alle posters in dit topic gewoon weer bijstellen tot het algemeen bedoelde van dit topic en bepaalde informatie prive afhandelen. Al zal ik vast de eerste zijn die dit idee/regel overtreed.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef seasushi het volgende:
euhhhh. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, begint dit toch wel een beetje een persoonlijk topic van een paar mensen te worden.
Ik zou in ieder geval moeite hebben als ik iets wilde zeggen , vragen mbt depressie of angst dit niet meer in dit topic doen.
Is het misschien een plan om een eigen topic te openen en dit een algemener topic te laten blijven?
Zij belde ook al voor mijn email op, met verschillende nummers. Die mail was een fout van mijquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je wou contact, daardoor mailde je.
Zij belt op, dus ze wil in ieder geval ook contact.
Als je het nu laat voor wat het is.. dan zal ze weer ophouden te bellen, ben jij weer terug bij af.
Dus wil je nog voor je therapie iets van duidelijkheid van haar, moet je dat NU doen!
Je stoot hier niemand voor het hoofd. Er zit hier maar een kleine groep mensen dat heel actief isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef seasushi het volgende:
Gaat niet werken denk ik. Zou dan een SC worden en daar hebben we er al eentje van natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Purplesparks het volgende:
Ah ja je maakt een goed punt, een extra topic eventueel
Mijn ex is de enige waar ik echt moeite mee heb om los te laten. Andere misschien ook wel, maar dat zie ik echt als een drempel, daar kom ik wel over heen. Ik ben in een bepaalde mate wel een perfectionist, met name als het om mijn vak gaat, wiskunde/finance, maar voor de rest ben ik echt geen perfectionist. Een relatie, een vriendschap, het groeit natuurlijk. Mijn haar of mijn pak of schoenen hoeven niet precies links of rechts te zitten. Ik zit niet een uur voor de spiegel. De manier waarop ik mijn leven aan het in kleuren ben, is verre van perfectionistisch.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel was, dan had ik allang normaal kunnen functioneren. Ik kan niet dingen "gewoon doen".
Ik heb nog wat meer van je posts gelezen hier en krijg het vermoeden dat je een perfectionist bent. Denk je dat je een perfectionist bent? Je lijkt namelijk enorme moeite te hebben met dingen los te laten.
Bij mij werd direct verteld dat groepstherapie niks voor mij zou zijn. Ik zou hoorndol van iedereen worden aldus de 'peut.quote:Verder nog over mij: Ze gaan kijken of groepstherapie een optie voor me is. Als dat niet lukt, dan gaan ze kijken naar iets wat intensiever is.
Nee hoor, dit is niet persoonlijk. Maar ik lurk hier voornamelijk mee, en het valt me op dat het levensverhaal van sommigen nu wel bekend is en er al een aantal topic uit de reeks er door bijna niemand anders meer gepost is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je stoot hier niemand voor het hoofd. Er zit hier maar een kleine groep mensen dat heel actief is
Je moet dat gevoel je niet laten weerhouden om hier in dit topic iets te zeggen. Heb je eerder iets gepost waar niet op gereageerd werd? Als dat zo is dan wil ik daar wel even naar kijken
Ik zit hier zelf pas een weekje of twee/drie. Ook gewoon eens binnen komen vallen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:00 schreef seasushi het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is niet persoonlijk. Maar ik lurk hier voornamelijk mee, en het valt me op dat het levensverhaal van sommigen nu wel bekend is en er al een aantal topic uit de reeks er door bijna niemand anders meer gepost is.
Ik stelde mezelf voor in de positie als nieuweling met een fikse of minder fikse depressie, en zou dan bijna niet meer durven "in te breken" in een groepje mensen die zo op de hoogte zijn van elkaar, dat ze hun eigen therapieclub lijken te zijn
Maar daar moet je gewoon schijt aan hebben toch? (beetje cru gezegd uiteraard..)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:00 schreef seasushi het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is niet persoonlijk. Maar ik lurk hier voornamelijk mee, en het valt me op dat het levensverhaal van sommigen nu wel bekend is en er al een aantal topic uit de reeks er door bijna niemand anders meer gepost is.
Ik stelde mezelf voor in de positie als nieuweling met een fikse of minder fikse depressie, en zou dan bijna niet meer durven "in te breken" in een groepje mensen die zo op de hoogte zijn van elkaar, dat ze hun eigen therapieclub lijken te zijn
klopt ik redeneer niet meer 100%quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gaat niet werken denk ik. Zou dan een SC worden en daar hebben we er al eentje van natuurlijk.
verkeerde inschatting. Ik ben nauwelijks op de hoogte van mijzelf.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:00 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zou je iemand kunnen aanwijzen die wel op de hoogte is van purplesparks? Maw, wie kent jou het beste?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
verkeerde inschatting. Ik ben nauwelijks op de hoogte van mijzelf.
Ok dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn ex is de enige waar ik echt moeite mee heb om los te laten. Andere misschien ook wel, maar dat zie ik echt als een drempel, daar kom ik wel over heen. Ik ben in een bepaalde mate wel een perfectionist, met name als het om mijn vak gaat, wiskunde/finance, maar voor de rest ben ik echt geen perfectionist. Een relatie, een vriendschap, het groeit natuurlijk. Mijn haar of mijn pak of schoenen hoeven niet precies links of rechts te zitten. Ik zit niet een uur voor de spiegel. De manier waarop ik mijn leven aan het in kleuren ben, is verre van perfectionistisch.
[..]
Bij mij werd direct verteld dat groepstherapie niks voor mij zou zijn. Ik zou hoorndol van iedereen worden aldus de 'peut.
Dat hangt ervan af wat de insteek van je therapie is, meestal ben je de hele dag wel bezig (zowel inspannend als ontspannend).quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:30 schreef moeraskikker het volgende:
Ik heb de 19de intake voor dagopname. Iemand hier ervaring mee, is dat van 9 tot 5 therapie, of ook met ontspanning ertussen? Mag evt ook per DM.
Mijn ex was verder met mij dan dat ik met mijn andere exen ben geweest.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ok dat is duidelijk.
Was je met deze ex "verder" dan met andere exen?
Qua invulling durf ik er niets over te zeggen, zelf nooit dagbehandeling gehad. Kan je niet bij iemand navraag doen? Naar de instelling mailen oid? Dan is dat in ieder geval niet meer spannendquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef moeraskikker het volgende:
Ok, hangt daar dus vanaf.
nou ja, ik kom bij de persoonlijkheidsstoornissen (wat klinkt dat erg..) en het doel is met mijn emoties om leren gaan en mijn verleden verwerken/kunnen laten rusten.
ik kan er niet tegen als ik niet weet waar het er bij de intake over gaat, haha. Erg eigenlijk..
Neem aan dat de instelling wel te bellen is voor vragenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef moeraskikker het volgende:
Ok, hangt daar dus vanaf.
nou ja, ik kom bij de persoonlijkheidsstoornissen (wat klinkt dat erg..) en het doel is met mijn emoties om leren gaan en mijn verleden verwerken/kunnen laten rusten.
ik kan er niet tegen als ik niet weet waar het er bij de intake over gaat, haha. Erg eigenlijk..
Ik zou er persoonlijk geen aandacht meer aan schenken. Het meisje, waarmee ik vorige jaar datete, geef ik ook geen aandacht meer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn ex was verder met mij dan dat ik met mijn andere exen ben geweest.
Met die anderen waren er nooit..
-trouwplannen
-kids plannen
-gezamelijke carriere plannen (zij wou met me mee verhuizen naar het land waar ik ging werken)
-gezamelijke huisje boompje beestje plannen.
En het lag allemaal op tafel en een paar week later was het, doei! Ik besef zelf ook wel dat ik soms als een klein kind reageer die een enorme lolly had en hem weer moest inleveren. Maar serieus, sta maar eens in mijn schoenen, het is een vieze zure appel.
Een meisje waarmee je date of eentje waar je allerlei toekomtplannen mee hebt, is natuurlijk wel een groot verschil.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk geen aandacht meer aan schenken. Het meisje, waarmee ik vorige jaar datete, geef ik ook geen aandacht meer.
Ik vond haar wel leuk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een meisje waarmee je date of eentje waar je allerlei toekomtplannen mee hebt, is natuurlijk wel een groot verschil.
Ik wist niet dat jij iemand hebt gedate? Overigens heb ik bij al mijn vorige relaties nooit dit probleem gehad. En altijd netjes kunnen loslaten. Ik laat het zo vallen. Bij haar lukt dat om 1 of andere reden gewoon niet. Vrienden of relaties, zij wouden niet meer? Of ik wou niet meer? Dan gaf ik dat netjes aan en gaan we zonder al te veel kleerscheuren de deur (gezamelijk!) uit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk geen aandacht meer aan schenken. Het meisje, waarmee ik vorige jaar datete, geef ik ook geen aandacht meer.
Zoek je eigen groepen op waar jij denkt het beste bij te passen. Ik kom vanuit mijn jeugd uit Noord Groningen maar ik kon het daar ook met niemand vinden (nu nog niet...). Iedereen is daar enorm strict en heeft een enorme push van huisje boompje beestje. Ze zijn mij niet alleen te nuchter maar ook te rustig. Ik heb zelf ook nog 7 jaar in Friesland gewoond en heb daar ook letterlijk geen enkele vriend aan over gehouden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben alles waar deze kutwereld een ontzettende gruwelijke hekel aan heeft. Zeer introvert, rustig, teruggetrokken, nerd-achtig, afwijkend gedrag, acne, angstig, niet risiconemend, etc en dan ben ik de persoon die nu bij de psychiater zit door al die klootzakken(m/v). Gelukkig wordt alles vergoed, maar ik moet 200% meer doen dan de gemiddelde persoon om *gewoon* mee te kunnen komen met de rest.
En ik ben daar zo zat van. Ik ben zo zat van de spanningen en stress dat door "mijn poging om mee te komen" wordt veroorzaakt. Ik voel me nooit lekker in mijn maagstreek. Ik kan nooit lekker mezelf zijn.
Als ik mezelf wel ben, dan word ik door heel veel anderen behandeld als vuil of lucht.
Dat snap ik. Maar mag hopen dat je toch wel verchil ziet tussen een meisje waarmee je een beetje aam t daten bent of eentje waarmee je een relatir hebt, lief en leed mee deelt, geschiedenis hebt evt, en waar je een toekomst samem.ziet....quote:
Qua dingen die je doet is er wel een verschil, maar qua gevoel niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar mag hopen dat je toch wel verchil ziet tussen een meisje waarmee je een beetje aam t daten bent of eentje waarmee je een relatir hebt, lief en leed mee deelt, geschiedenis hebt evt, en waar je een toekomst samem.ziet....
Het is jij die een gruwelijke kuthekel heeft aan de wereld om wie jij bent. Verander dat en de wereld verandert met je mee. Je bent de wereld die je ziet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben alles waar deze kutwereld een ontzettende gruwelijke hekel aan heeft. Zeer introvert, rustig, teruggetrokken, nerd-achtig, afwijkend gedrag, acne, angstig, niet risiconemend, etc en dan ben ik de persoon die nu bij de psychiater zit door al die klootzakken(m/v). Gelukkig wordt alles vergoed, maar ik moet 200% meer doen dan de gemiddelde persoon om *gewoon* mee te kunnen komen met de rest.
En ik ben daar zo zat van. Ik ben zo zat van de spanningen en stress dat door "mijn poging om mee te komen" wordt veroorzaakt. Ik voel me nooit lekker in mijn maagstreek. Ik kan nooit lekker mezelf zijn.
Als ik mezelf wel ben, dan word ik door heel veel anderen behandeld als vuil of lucht.
Eens!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is jij die een gruwelijke kuthekel heeft aan de wereld om wie jij bent. Verander dat en de wereld verandert met je mee. Je bent de wereld die je ziet.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is jij die een gruwelijke kuthekel heeft aan de wereld om wie jij bent. Verander dat en de wereld verandert met je mee. Je bent de wereld die je ziet.
De wereld verandert helemaal niet met me mee en het maakt de wereld wel uit hoe ik ben. Hoe denken jullie dat ik in de eerste plaats in deze situatie ben beland?????quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:17 schreef peleetje het volgende:
[..]
Eens!
Het maakt de wereld niet uit of je introvert, rustig, teruggetrokken, nerdy, acne en whatever bent. Maar waar veel mensen op de wereld wel een hekel aan hebben zijn diegene die zichzelf in een slachtofferrol plaatsen en alles en iedereen haten nog voordat ze de kans nemen mensen om hen heen te leren kennen.
Ik zit elke avond thuis behalve op de woensdag- en vrijdagavond. Op die avonden ga ik uit eten en sporten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoek je eigen groepen op waar jij denkt het beste bij te passen. Ik kom vanuit mijn jeugd uit Noord Groningen maar ik kon het daar ook met niemand vinden (nu nog niet...). Iedereen is daar enorm strict en heeft een enorme push van huisje boompje beestje. Ze zijn mij niet alleen te nuchter maar ook te rustig. Ik heb zelf ook nog 7 jaar in Friesland gewoond en heb daar ook letterlijk geen enkele vriend aan over gehouden.
Je moet vrienden zoeken in groepen waar jij een common bond mee zou kunnen hebben. Dat is vaak al een enorm goed begin. Ben je fan van Bon Jovi, ga eens naar een concert van hem, wedden dat je daar like minded figuren tegen komt? Of je bent IT-nerd en houdt van gamen, zoek dan lan-parties op.
Ik merkte toen ik pas naar andere dingen ging, iets wat ik zelf leuk vond, dat ik gesprekken veel langer kon volhouden. Ik was vroeger lang niet zo extra vert als dat ik nu ben. En ik kwam zelfs similar figuren zoals s_e tegen! Meerdere malen zelfs. Probeer uit je hobbie vrienden te trekken
Comp_lex, wat doe jij eigenlijk elke avond?
Ik denk dat als jij wat positiever in het leven staat, je zal merken dat de wereld heel anders over je denkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:26 schreef Comp_Lex het volgende:
De wereld verandert helemaal niet met me mee en het maakt de wereld wel uit hoe ik ben. Hoe denken jullie dat ik in de eerste plaats in deze situatie ben beland?????
Heel erg veel amen!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:32 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij wat positiever in het leven staat, je zal merken dat de wereld heel anders over je denkt.
Je bent veels te negatief. Je hebt het over 'kutwereld' en 'klootzakken' en je bepaalt op voorhand al dat wij (klootzakken) een hekel aan je moeten hebben omdat je introvert, teruggetrokken, niet risiconemend etc... bent. Je geeft ons geen kans om je te leren kennen en er achter te komen dat wij jou eigenlijk gewoon een toffe gast vinden.
Ik vind het oprecht heel naar dat je bij een psych loopt maar ik vind ook dat je jezelf een beetje teveel in een slachtoffer rol plaatst.
Wat jij nodig hebt is een goede schop onder je reet! de wereld zit niet vol met klootzakken. Ik weet zeker dat heel,heel veel mensen graag met jou omgaan, gewoon om wie je bent. Maar je moet ons wel een kans geven en die nagatieve houding van je af schudden. Daarom ben ik het ook eens met wat Gray schreef. Als jij positief in de wereld staat krijg je dat ook terug van de wereld!
En tuurlijk! er zijn altijd mensen die jou niet aardig vinden en die een hekel aan je hebben. So what! laat je daar je leven van afhangen!? Zonde man! Fuck them! Wees gewoon trots op wie je bent!
De meeste mensen (meer dan 90%) willen niet met mij omgaan. Het is bij mij helemaal niet zo dat de meeste mensen met mij overweg kunnen en dat er dan een klein groepje is die niet met mij overweg kan. De situatie is bij mij volledig omgekeerd! Ik heb geen vrienden. Als jij me wel zou mogen, dan vorm jij een enorme uitzondering.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:32 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij wat positiever in het leven staat, je zal merken dat de wereld heel anders over je denkt.
Je bent veels te negatief. Je hebt het over 'kutwereld' en 'klootzakken' en je bepaalt op voorhand al dat wij (klootzakken) een hekel aan je moeten hebben omdat je introvert, teruggetrokken, niet risiconemend etc... bent. Je geeft ons geen kans om je te leren kennen en er achter te komen dat wij jou eigenlijk gewoon een toffe gast vinden.
Ik vind het oprecht heel naar dat je bij een psych loopt maar ik vind ook dat je jezelf een beetje teveel in een slachtoffer rol plaatst.
Wat jij nodig hebt is een goede schop onder je reet! de wereld zit niet vol met klootzakken. Ik weet zeker dat heel,heel veel mensen graag met jou omgaan, gewoon om wie je bent. Maar je moet ons wel een kans geven en die nagatieve houding van je af schudden. Daarom ben ik het ook eens met wat Gray schreef. Als jij positief in de wereld staat krijg je dat ook terug van de wereld!
En tuurlijk! er zijn altijd mensen die jou niet aardig vinden en die een hekel aan je hebben. So what! laat je daar je leven van afhangen!? Zonde man! Fuck them! Wees gewoon trots op wie je bent!
Hier gaat het mis. 'Als ik jou mag dan vorm ik al een enorme uitzondering'quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De meeste mensen (meer dan 90%) willen niet met mij omgaan. Het is bij mij helemaal niet zo dat de meeste mensen met mij overweg kunnen en dat er dan een klein groepje is die niet met mij overweg kan. De situatie is bij mij volledig omgekeerd! Ik heb geen vrienden. Als jij me wel zou mogen, dan vorm jij een enorme uitzondering.
Ik vind het trouwens prima dat je reageert, maar geef dan ook een antwoord op mijn vraag aan jou.
Mensen mogen mij niet door mijn eerdergenoemde eigenschappen. Het is inderdaad iets wat tijdens mijn jeugd is ontstaan, maar tot nu toe (ik ben nu 27) is het nooit goedgekomen. Het is nog nooit helemaal zo geweest zoals ik het graag zou willen zien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:28 schreef Murmeli het volgende:
Waarom willen mensen niet met jou omgaan dan? Doe je onaardig ofzo?
Ik ken je alleen van hier dus kan niks zeker weten, maar ik kan het me niet voorstelen dat er mensen zijn waar echt 90% van de mensen niet mee wil omgaan. Ik ben daardoor geneigd te denken dat het jouw verwachting is dat ze het niet willen. Of een ervaring uit je jeugd die aan je is blijven kleven ofzo. Kinderen kunnen dat nl wel doen, gewoon structureel met zijn allen 1 persoon negeren of treiteren. Gewoon zonder reden meestal.
Nee, ik heb er geen aandeel in. Ook niet een heel klein beetje. Ik was vroeger helemaal niet zo als klein kind. Ik ben door anderen in deze situatie gedrukt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef peleetje het volgende:
[..]
Hier gaat het mis. 'Als ik jou mag dan vorm ik al een enorme uitzondering'
Je gaat er bij voorbaat vanuit dat ik je niet mag. Ik krijg niet eens een eerlijke kans om je te leren kennen. Met zo'n instelling duw je mensen van je af nog voor ze een meter in je buurt kunnen komen. Misschien heb je daarom geen vrienden?
En om dan gelijk je vraag te beantwoorden (ik neem aan dat je de vraag bedoeld) 'hoe jij in deze situatie terecht bent gekomen?'
Als je heel eerlijk naar jezelf kijkt, denk je dan niet dat jij er zelf een groot aandeel in hebt?
Je houd jezelf echter in deze situatie en dat is niemand zijn schuld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik heb er geen aandeel in. Ook niet een heel klein beetje. Ik was vroeger helemaal niet zo als klein kind. Ik ben door anderen in deze situatie gedrukt.
Ik zit nu met geremdheid, negatieve gevoelens, angsten en spanningen die verre van normaal zijn als gevolg van hoe ik behandeld ben door andere mensen. Ik heb niet het idee dat ik welkom ben in deze wereld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Je houd jezelf echter in deze situatie en dat is niemand zijn schuld.
Ok prima! door anderen in deze situatie gedrukt! maar dat is inmiddels al een tijdje geleden. Wanneer ga je het heft nu in eigen handen nemen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik heb er geen aandeel in. Ook niet een heel klein beetje. Ik was vroeger helemaal niet zo als klein kind. Ik ben door anderen in deze situatie gedrukt.
Niets abnormaals aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:49 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit nu met geremdheid, negatieve gevoelens, angsten en spanningen die verre van normaal zijn als gevolg van hoe ik behandeld ben door andere mensen.
Inderdaad. Jij hebt dat idee van de wereld.quote:Ik heb niet het idee dat ik welkom ben in deze wereld.
Dat is heel klote en ook volkomen begrijpelijk. Maar je laat het nu je leven bepalen en je denkt dat 90% van de mensen jou op die manier gaat behandelen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:49 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit nu met geremdheid, negatieve gevoelens, angsten en spanningen die verre van normaal zijn als gevolg van hoe ik behandeld ben door andere mensen. Ik heb niet het idee dat ik welkom ben in deze wereld.
Zo simpel gaat dat niet. Ik ben nu al een zeer lange tijd bezig om meer onder de mensen te komen en me meer geaccepteerd te voelen, maar het is nog steeds niet zoals ik dat graag zou willen zien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:53 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ok prima! door anderen in deze situatie gedrukt! maar dat is inmiddels al een tijdje geleden. Wanneer ga je het heft nu in eigen handen nemen?
Jij bent de enige die deze situatie kan veranderen. Je laat je leven nu bepalen door mensen om je heen (die je eigenlijk niet eens kent omdat je denkt dat ze jou niet willen leren kennen) Je wilt niet eenzaam zijn, je hebt behoefte aan vrienden en contact met mensen. Nou, go get it!
Ja ik heb dat idee van de wereld. En nu? Ik zit in ieder geval vast en ik krijg nu hulp.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Niets abnormaals aan.
[..]
Inderdaad. Jij hebt dat idee van de wereld.
Snap ik! maar je bent er mee bezig en dat is alleen maarquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zo simpel gaat dat niet. Ik ben nu al een zeer lange tijd bezig om meer onder de mensen te komen en me meer geaccepteerd te voelen, maar het is nog steeds niet zoals ik dat graag zou willen zien.
Vergeet niet dat de mensen die vroeger onaardig tegen je waren toen nog kind waren waarschijnlijk en die zijn hard. Volwassenen zijn daarin heel anders. Geef je omgeving een kans om te laten zien dat ze niet zulke klootzakkem zijn als jij denkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mensen mogen mij niet door mijn eerdergenoemde eigenschappen. Het is inderdaad iets wat tijdens mijn jeugd is ontstaan, maar tot nu toe (ik ben nu 27) is het nooit goedgekomen. Het is nog nooit helemaal zo geweest zoals ik het graag zou willen zien.
Ik zit nu wel sinds vorig jaar bij een (nieuwe) sportvereniging en een studentenvereniging, maar die mensen daar zijn niet mijn vrienden. Ik kan niemand van ze opbellen met de vraag op ze vanavond misschien even met mij op stap willen gaan. Daar is het contact gewoonweg niet goed genoeg voor en ik vind dat jammer.
Volgens de psychiater lijkt het er op dat ik sowieso heel erg moeilijk contact maak met andere mensen en daar lijd ik heel erg onder. Ik ben erg geremd en zeer introvert. Ik vind het ook het prettigst om helemaal alleen te zijn, maar niet te lang want dan voel ik me eenzaam. De afgelopen jaren ben ik eigenlijk altijd helemaal alleen geweest.
Er zijn nu helaas ook zaken die ik niet durf, zoals op mezelf gaan wonen, omdat ik heel erg bang ben dat ik heel erg getreiterd ga worden door andere mensen in de nieuwe omgeving.
Die kansen creëer je ook zelf naast dat je zelf bepaalt wat je van iemand vindt. Daar heb ik persoonlijk niets mee te maken, behalve dan dat ik hooguit open kan staan voor contact van buiten en zelf wat moet rondkijken. Op dat vlak zijn er echter geen problemen. Het probleem is dat een positieve resultaat uitblijft en dat vind ik uitermate vervelend.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:57 schreef peleetje het volgende:
[..]
Dat is heel klote en ook volkomen begrijpelijk. Maar je laat het nu je leven bepalen en je denkt dat 90% van de mensen jou op die manier gaat behandelen.
Maar beste Comp_Lex! ik kan heel goed zelf bepalen wat ik van iemand vind. Maar je moet ons daar wel de kans toe geven.
Het is ook een langzaam proces denk ik. Stukje bij beetje zou het beter moeten gaan, je neemt wel goede stappen met dat sporten enzoquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zo simpel gaat dat niet. Ik ben nu al een zeer lange tijd bezig om meer onder de mensen te komen en me meer geaccepteerd te voelen, maar het is nog steeds niet zoals ik dat graag zou willen zien.
[..]
Ja ik heb dat idee van de wereld. En nu? Ik zit in ieder geval vast en ik krijg nu hulp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |