abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:23:42 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128612195
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:20 schreef Purplesparks het volgende:
om uitschieters te hebben in bepaalde gevoelens/emoties. Je algemeen goed voelen is okay, maar niet genoeg voor mij. ik ben/was groot liefhebber van muziek (zoals iedereen) maar om daar nog echt van te kunnen genieten moet ik dus een bepaalde boost om daar weer echt van te kunnen genieten.
Ik snap hem :Y
Heeft elke dag drank dan nog wel effect? Want je went er toch aan neem ik aan
pi_128612200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:20 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

om uitschieters te hebben in bepaalde gevoelens/emoties. Je algemeen goed voelen is okay, maar niet genoeg voor mij. ik ben/was groot liefhebber van muziek (zoals iedereen) maar om daar nog echt van te kunnen genieten moet ik dus een bepaalde boost om daar weer echt van te kunnen genieten.
Drank verkloot toch alleen maar die gevoelens? Drank zorgt echt voor emotionele hangover die niet prettig zijn :'). Drank maakt je bloedvaten wijder, je hartslag en bloeddruk gaan naar beneden. Maarja, ik geniet uberhaupt niet van muziek. Niet meer in ieder geval.

Ik gebruik drank echt puur als slaap middel. (in slaap te vallen, that is :))
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:24:53 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128612235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Doe jij eigenlijk dingen in de hoop dat het leuk gaat worden? Of dat je een normaal patroon aan blijft houden in de hoop dat 'leuk' om de hoek staat te wachten?

Zoek je het op of verwacht je het tegen te komen?
Ik probeer zeker dingen te doen. Een hele tijd het ook echt opgezocht en er moeite voor gedaan.
Heeft een tijd lang ook echt gewerkt en had een leuk leven.

Ergens is dat omgeslagen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:25:37 #79
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612259
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snap hem :Y
Heeft elke dag drank dan nog wel effect? Want je went er toch aan neem ik aan
Steeds minder, sowieso balen dat ik al hoge tolerantie voor veel dingen heb. Maar drank + combinatie van. Daarnaast, hoewel enigzins verslaafd kan ik weken zonder andere drugs. En in de juiste omgeving ook zonder alcohol. Dan blijven alleen nog de voorgeschreven middelen over.
Touching from a distance ~
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:29:53 #80
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drank verkloot toch alleen maar die gevoelens? Drank zorgt echt voor emotionele hangover die niet prettig zijn :'). Drank maakt je bloedvaten wijder, je hartslag en bloeddruk gaan naar beneden. Maarja, ik geniet uberhaupt niet van muziek. Niet meer in ieder geval.

Ik gebruik drank echt puur als slaap middel. (in slaap te vallen, that is :))
drank veranderd de gevoelens, geschikt voor mijn apathie. Bloedvaten verwijding en verandering op bloeddruk en verdunnen alleen maar goed voor mij. Met mijn bloedafwijking( bloed stolt gemiddeld 15x sneller dan normale personen) Wat genoeg problemen opleveren kan. :P Totzover 1 bloedprop gehad in linkerbeen, uiteraard moest die trut van mn zusje met dezelfde afwijking het weer overtreffen met een tia. :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:30:12 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128612399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:25 schreef Purplesparks het volgende:
Steeds minder, sowieso balen dat ik al hoge tolerantie voor veel dingen heb. Maar drank + combinatie van. Daarnaast, hoewel enigzins verslaafd kan ik weken zonder andere drugs. En in de juiste omgeving ook zonder alcohol. Dan blijven alleen nog de voorgeschreven middelen over.
Heb je werk / studie?

Lijkt me des te fijner dan als je een tijdje droog hebt gestaan en dan weer eens aan de drank/drugs gaat.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:31:51 #82
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612457
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb je werk / studie?

Lijkt me des te fijner dan als je een tijdje droog hebt gestaan en dan weer eens aan de drank/drugs gaat.
extreem last van angsten(al voor de drugs en drankgebruik) daar ben ik al jaren mee bezig samen met de ggz een oplossing voor te zoeken. Maar die lui Hebben ook gewoon te weinig kennis beschikbaar daarover.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:34:39 #83
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612536
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb je werk / studie?

klein beetje opgeschoten inmiddels, een paar jaar geleden durfde ik nog niet eens een bericht te plaatsten op fok forum uit angst van de mogelijk reacties. :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:35:50 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128612571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:31 schreef Purplesparks het volgende:

extreem last van angsten(al voor de drugs en drankgebruik) daar ben ik al jaren mee bezig samen met de ggz een oplossing voor te zoeken. Maar die lui Hebben ook gewoon te weinig kennis beschikbaar daarover.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:34 schreef Purplesparks het volgende:

Klein beetje opgeschoten inmiddels, een paar jaar geleden durfde ik nog niet eens een bericht te plaatsten op fok forum uit angst van de mogelijk reacties. :P
:o Dat zijn wel ernstige angsten zeg!

Daar heb ik zelf totaal geen ervaring mee of in de omgeving. vind het ook lastig om te begrijpen hoe het werkt.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:38:04 #85
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612617
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

:o Dat zijn wel ernstige angsten zeg!

Daar heb ik zelf totaal geen ervaring mee of in de omgeving. vind het ook lastig om te begrijpen hoe het werkt.
Hebben veel mensen, die vaak dan makkelijk dingen roepen als zet je eroverheen of schijt hebben aan. Maarja als je dat niet kan. Dus dan komt er ook nog schuldgevoel bovenop. (Waar ik inmiddels geen last meer van heb) Gewoon op eigen tempo proberen van die problemen af te komen met begeleidende hulp dus.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:41:52 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128612720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:38 schreef Purplesparks het volgende:
Hebben veel mensen, die vaak dan makkelijk dingen roepen als zet je eroverheen of schijt hebben aan. Maarja als je dat niet kan. Dus dan komt er ook nog schuldgevoel bovenop. (Waar ik inmiddels geen last meer van heb) Gewoon op eigen tempo proberen van die problemen af te komen met begeleidende hulp dus.
Daarom hou ik ook wijzelijk m'n mond dicht omdat ik er echt niets over kan zeggen. Kan geen tips geven, nuchter er tegenaan kijken en miss nieuwe inzichten geven (zoals ik bij s_e probeer te doen).
Want daarvoor moet je eerst een beetje begrijpen hoe het werkt.

Als het aanstellerij was geweest dan was er geen naampje aan gegeven, had dit topic niet zo geheten als t heet en was jij er sneller vanaf geweest.
Je moet zeker je tijd ervoor nemen, enige waarvoor je moet uitkijken is dat er geen stilstand ontstaat voor een te lange tijd.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:48:22 #87
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128612919
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daarom hou ik ook wijzelijk m'n mond dicht omdat ik er echt niets over kan zeggen. Kan geen tips geven, nuchter er tegenaan kijken en miss nieuwe inzichten geven (zoals ik bij s_e probeer te doen).
Want daarvoor moet je eerst een beetje begrijpen hoe het werkt.

Als het aanstellerij was geweest dan was er geen naampje aan gegeven, had dit topic niet zo geheten als t heet en was jij er sneller vanaf geweest.
Je moet zeker je tijd ervoor nemen, enige waarvoor je moet uitkijken is dat er geen stilstand ontstaat voor een te lange tijd.
oh je mening geven mag echt wel hoor, ervanuitgaand dat je erover nagedacht hebt. Maar waarschijnlijk ben je zelf ook wel bekend met een irrationele angst of anders irrationele angst uit het verleden, waarin veel kinderen in elke schaduw een spook kunnen zien. Maar een voorbeeld voor nu, stel dat elke keer dat je op de toiletpot gaat zitten om je behoefte te doen en ergens in je hoofd heb je het idee gekregen dat er een giftige slang omhoog kan duiken die je dodelijk vergiftigd. Logisch gezien weet je dat dit niet gebeuren gaat, maar wanneer je eenmaal dat gevoel hebt. Blijf je dat voelen. Tegen beter weten in, zo ervaar ik veelal mijn angstproblemen. Met uitzondering van het zitten op een toiletpot. :P Hopelijk geef ik je zo een idee van een vergelijkbare irrationele angst. :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:54:33 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128613128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:48 schreef Purplesparks het volgende:
oh je mening geven mag echt wel hoor, ervanuitgaand dat je erover nagedacht hebt. Maar waarschijnlijk ben je zelf ook wel bekend met een irrationele angst of anders irrationele angst uit het verleden, waarin veel kinderen in elke schaduw een spook kunnen zien. Maar een voorbeeld voor nu, stel dat elke keer dat je op de toiletpot gaat zitten om je behoefte te doen en ergens in je hoofd heb je het idee gekregen dat er een giftige slang omhoog kan duiken die je dodelijk vergiftigd. Logisch gezien weet je dat dit niet gebeuren gaat, maar wanneer je eenmaal dat gevoel hebt. Blijf je dat voelen. Tegen beter weten in, zo ervaar ik veelal mijn angstproblemen. Met uitzondering van het zitten op een toiletpot. :P Hopelijk geef ik je zo een idee van een vergelijkbare irrationele angst. :)
Geeft inderdaad een idee, tnx :)

Waar moet ik dan bij jou de angsten in zien?
Mbt je voorbeeld van fok, dan kan ik daar nog wel inkomen. Als je soms kijkt hoe mensen worden afgebrand op diverse plekken, dan snap ik sowieso de twijfel daarover. En dat het je tegenhoud
Mbt het voorbeeld van de slang, of het monster onder het bed. Daar zou je veel meer logica tegenaan kunnen gooien. Monsters bestaan niet en slangen in wcpotten komt nooit (nouja bijna nooit) voor. Je kan het gaan checken en zien dat er niets aan de hand is. Daarbij kan je tijdens het zitten nog in de pot blijven kijken of er echt niets omhoog komt kruipen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:58:52 #89
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128613267
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geeft inderdaad een idee, tnx :)

Waar moet ik dan bij jou de angsten in zien?
Mbt je voorbeeld van fok, dan kan ik daar nog wel inkomen. Als je soms kijkt hoe mensen worden afgebrand op diverse plekken, dan snap ik sowieso de twijfel daarover. En dat het je tegenhoud
Mbt het voorbeeld van de slang, of het monster onder het bed. Daar zou je veel meer logica tegenaan kunnen gooien. Monsters bestaan niet en slangen in wcpotten komt nooit (nouja bijna nooit) voor. Je kan het gaan checken en zien dat er niets aan de hand is. Daarbij kan je tijdens het zitten nog in de pot blijven kijken of er echt niets omhoog komt kruipen.
angst naar buiten te gaan en andere mensen tegen te komen. (sociale fobie/pleinvrees) Maar voornamelijk de sociale fobie. Ik voel me zo ongemakkelijk wanneer ik mensen tegenkom, of als de deurbel of telefoon onverwachts gaat) Laat staan dat ik een drukke omgeving inmoet. Nogmaals, ik weet dat het nergens op zou moeten slaan. Maar m'n gevoel zegt anders. En dat is vanuit de puberteit komen opzetten steeds extremer totdat het op gegeven moment niet meer lukte. (nog een reden voor me om drank/drugs te nemen omdat medicatie niet afdoende is. Daardoor kan ik soms nog wel mij begeven naar buiten.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:03:33 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128613429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:58 schreef Purplesparks het volgende:
angst naar buiten te gaan en andere mensen tegen te komen. (sociale fobie/pleinvrees) Maar voornamelijk de sociale fobie. Ik voel me zo ongemakkelijk wanneer ik mensen tegenkom, of als de deurbel of telefoon onverwachts gaat) Laat staan dat ik een drukke omgeving inmoet. Nogmaals, ik weet dat het nergens op zou moeten slaan. Maar m'n gevoel zegt anders. En dat is vanuit de puberteit komen opzetten steeds extremer totdat het op gegeven moment niet meer lukte. (nog een reden voor me om drank/drugs te nemen omdat medicatie niet afdoende is. Daardoor kan ik soms nog wel mij begeven naar buiten.
Sommige mensen zijn ook eng ;)
Dat het nergens op slaat wil ik zeker niet zeggen. Dat je niet zo bang hoeft te zijn als dat je bent, dat lijkt me begrijpelijk.

Het lijkt me wel verdomd lastig om te hebben. Je hele dagelijkse leven, boodschappen doen, de trein nemen, wat kopen in de stad. Dat wordt dan zo verdomd lastig ineens.

Hoe is dat ontstaan dan? Bepaalde triggers gehad ervoor?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:10:50 #91
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128613689
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn ook eng ;)
Dat het nergens op slaat wil ik zeker niet zeggen. Dat je niet zo bang hoeft te zijn als dat je bent, dat lijkt me begrijpelijk.

Het lijkt me wel verdomd lastig om te hebben. Je hele dagelijkse leven, boodschappen doen, de trein nemen, wat kopen in de stad. Dat wordt dan zo verdomd lastig ineens.

Hoe is dat ontstaan dan? Bepaalde triggers gehad ervoor?
zit in beiden kanten van de familie wel wat, net zoals depressie in mijn vaders kant van de familie zit. Die zijn niet dood te krijgen tenzij ze zelf een eind eraan maken. 1 op de 10 ofzo maar dat terzijde. Bij mij is het gewoon sinds de puberteit ontstaan en steeds verder ontwikkeld. Ook last gehad van depressie's langere perioden maar daar heb ik nu dus 4 jaar geen last meer van gehad. Maar de angsten is iets waar ik me niet overheen heb kunnen zetten (wanneer nuchter) Woon weer bij m'n pa die haalt af en toe tabak voor mij, ik drink z'n bier op en af en toe met wat mazzel als familieleden een leuk kledingstuk voor mij zagen en gekocht hebben.

Het medicijn Baclofen heeft een half jaar al mn problemen opgelost vreemd genoeg stopte het daarna met werken want(Niet verslavend.) Nu waren ze bezig met een nieuwe variant hierop maar las ik helaas afgelopen nacht dat ze dat project (arBaclofen) stopgezet hebben, Dus maar weer verder gaan op traditionele wijze.

Hopelijk kom ik niet te onduidelijk of zeurderig over,dan moet je het aangeven,. :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:15:05 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128613852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:10 schreef Purplesparks het volgende:

zit in beiden kanten van de familie wel wat, net zoals depressie in mijn vaders kant van de familie zit. Die zijn niet dood te krijgen tenzij ze zelf een eind eraan maken. 1 op de 10 ofzo maar dat terzijde. Bij mij is het gewoon sinds de puberteit ontstaan en steeds verder ontwikkeld. Ook last gehad van depressie's langere perioden maar daar heb ik nu dus 4 jaar geen last meer van gehad. Maar de angsten is iets waar ik me niet overheen heb kunnen zetten (wanneer nuchter) Woon weer bij m'n pa die haalt af en toe tabak voor mij, ik drink z'n bier op en af en toe met wat mazzel als familieleden een leuk kledingstuk voor mij zagen en gekocht hebben.
Beetje aanleg dus en een doorontwikkeling. Vanaf wanneer ben je ermee bezig gegaan om er wat aan te doen. Of vanaf wanneer hulp gezocht?
Wel fijn dat je geen last meer hebt van een depressie, want door die angsten lijkt mij dat je er wel een stuk sneller in kan komen.
quote:
Het medicijn Baclofen heeft een half jaar al mn problemen opgelost vreemd genoeg stopte het daarna met werken want(Niet verslavend.) Nu waren ze bezig met een nieuwe variant hierop maar las ik helaas afgelopen nacht dat ze dat project (arBaclofen) stopgezet hebben, Dus maar weer verder gaan op traditionele wijze.
Dat is wel klote zeg. -O- Hopen dat ze toch blijven doorontwikkelen aan iets waar je baat bij zal hebben.
quote:
Hopelijk kom ik niet te onduidelijk of zeurderig over,dan moet je het aangeven,. :)
Nee hoor, allemaal erg duidelijk en vind het fijn dat je zo open erover bent. Leer ik ook weer van :)
En mocht jij m'n vragen zat zijn of wat dan ook.. dan ook aangeven natuurlijk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:18:12 #93
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128613978
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Beetje aanleg dus en een doorontwikkeling. Vanaf wanneer ben je ermee bezig gegaan om er wat aan te doen. Of vanaf wanneer hulp gezocht?
Wel fijn dat je geen last meer hebt van een depressie, want door die angsten lijkt mij dat je er wel een stuk sneller in kan komen.

[..]

Dat is wel klote zeg. -O- Hopen dat ze toch blijven doorontwikkelen aan iets waar je baat bij zal hebben.

[..]

Nee hoor, allemaal erg duidelijk en vind het fijn dat je zo open erover bent. Leer ik ook weer van :)
En mocht jij m'n vragen zat zijn of wat dan ook.. dan ook aangeven natuurlijk.
haha absoluut niet hoor, wilde nog wel even waardering uitspreken voor dat je zo geduldig en open stelt voor mijn problemen. Bij deze dus: ook altijd welkom om mij aan te spreken wanneer jij iets kwijt wilt. :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:21:14 #94
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128614096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:18 schreef Purplesparks het volgende:
haha absoluut niet hoor, wilde nog wel even waardering uitspreken voor dat je zo geduldig en open stelt voor mijn problemen. Bij deze dus: ook altijd welkom om mij aan te spreken wanneer jij iets kwijt wilt. :)
:@ Dankje, en tnx! :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:35:48 #95
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128614617
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan heb je me idd niet helemaal begrepen.

Ik leef eigenlijk van dag tot dag.
Maar als ik terugkijk dan is grotendeels van m'n dagen gewoon echt geen reet aan. Dus als er dan een leuke dag tussen zit en ik kom weer thuis, dan besef ik weer hoe het ook kan zijn (leuk leven), maar dat ik weer thuis zit voor de x komende aantal dagen.

Wat mij dus weer somber maakt, terwijl ik eig moet genieten van de leuke dag die ik heb gehad.

En lijkt mij dat vooral met drugs die somberheid achteraf erger maakt
Volgens mij is dat voor iedereen zo. Je hebt een leuke dag, komt thuis en dan is het weer een tijdje saai, maar je weet dat er altijd weer een leuke dag komt.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:37:22 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128614670
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:35 schreef peleetje het volgende:
maar je weet dat er altijd weer een leuke dag komt.
Ja ooit. Eerder stond er bijna bij elke dag wat in m'n agenda.. of tenminste in het weekend. Dus leuk vooruitzicht. Nu is hij leeg, bijna elke week. Dus geen leuke vooruitzichten meer.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:39:20 #97
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128614721
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja ooit. Eerder stond er bijna bij elke dag wat in m'n agenda.. of tenminste in het weekend. Dus leuk vooruitzicht. Nu is hij leeg, bijna elke week. Dus geen leuke vooruitzichten meer.
Daar dus tegenover, ik die ook niks gepland heeft: zie elk aankomend moment als leuk vooruitzicht. Tenzij ik naar buiten moeten dus. :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:39:48 #98
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128614738
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan laat je het afhangen van andere mensen?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:44:20 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128614882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:39 schreef peleetje het volgende:

Maar dan laat je het afhangen van andere mensen?
Yup. Buiten de schouwburgbezoeken en m'n stamkroeg vind ik bar weinig dingen leuk om alleen te doen.
pi_128616621
Pff sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar heb het idee dat ik tegen een paniek aanval zit en kan niemand bereiken. :'( Pff.. Iemand tips? :/

edit, net mijn broer gebeld, gaat weer wat rustiger.. :/

[ Bericht 12% gewijzigd door moeraskikker op 05-07-2013 12:37:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')