Ik ga pas slapen wanneer ik moe ben. Sowieso een nachtmens. Altijd al geweest.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, absoluut. De meeste nachten lig ik wakker tot ik de vogels weer hoor fluiten
Het is een beetje van beiden. Je wil wel op stap met je maten maar wil ook dat ze wel rekening met je houden. Het is niet het 1 (keihard feesten) of het andere (allemaal depri lullen).quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef Kola het volgende:
[..]
Vrienden zijn er toch ook niet om therapiesessies mee te houden? Als ik me kut voel dat is het juist fijn om vrienden te hebben waar je plezier mee kan hebben en even niet aan de shit denken, waardoor je je al snel weer beter voelt en alles ok is. Iemand die de je continu naar beneden haalt met depressieve praat zou ik ook wel snel zat zijn eigenlijk..
Je kunt hier inderdaad goed mee ouwehoerenquote:Op donderdag 4 juli 2013 16:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Deed ik ook wel.. maar ook hier weer. Nu daar ook geen zin meer in.
Geen idee, niet meerZoveel maak ik niet meer mee, dus ook weinig om over te vertellen.
En anders vind ik het wel niet interessant genoeg om te vertellen.
ps.. ik kan nog best wel goed ouwehoeren over niets of goede gesprekken houden hoor. Maar dat is nu enorm stemmingsafhankelijk. Wat het vroeger veel minder was.
Nope, nothing. Ik luister absoluut naar helemaal niksquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:19 schreef Gewas het volgende:
Kunnen jullie ook energie halen uit muziek?
true, maar je bent waarschijnlijk vrienden geworden op basis van iets anders dan de depressies van je vrienden. En hoewel een depressie lang kan duren, moet je dat als echte vriend(in) soms accepteren. Hoewel ik je wel snap, want depressieve mensen kunnen de meeste leuke voorstellen of ideeën danwel oplossing blijven neerhalen.(Alsof ze geen moeite willen ondernemen om ervanaf te komen) Tenminste mijn ervaringen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is een beetje van beiden. Je wil wel op stap met je maten maar wil ook dat ze wel rekening met je houden. Het is niet het 1 (keihard feesten) of het andere (allemaal depri lullen).
Hoe dat zo beste comp_lex?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:57 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik haat de woorden "gewoon" en "simpel".
Ik denk dat je je daar niet al te veel zorgen om hoeft te maken. De chemische stof is gewoon hetzelfde. Misschien slippen er wat psychomatische klachten bij in?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:32 schreef kuolema het volgende:
Hoi lieve mensen, ik kom hier weer even binnenvallen na lange tijd. Heb wel het meeste van jullie meegelezen btw.
Slik sinds een aantal maanden citalopram, vandaag naar de apotheek geweest om nieuwe te halen en nu heb ik ineens een ander merk. Terwijl ik 2 weken geleden nog mijn vorige dosis heb gehaald. Eng, want ik heb verhalen gelezen over mensen die verschil merkten en (ont)wenningsverschijnselen kregen. Wat gek is, want het gaat om dezelfde werkzame stof, maar het komt dan wsl door een verschil in andere stoffen die ze erin hebben gegooid. Maar nu ben ik dus wel een beetje bang...
En ik vraag me al een tijdje af wat de code 'C7' betekent, wat met pen op mijn vorige doosjes stond geschreven. Nu staat er B3, wat ik ook raar vind. Kan het niet vinden op internet. Iemand een idee?
Nu ik hier toch ben, wil ik ook even zeggen dat het best goed met mij gaat:) Veel gebeurd de laatste tijd, maar nu is het weer rustig.
Hoe deal jij dan met de issues dat je leeftijds buddies je links en rechts inhalen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:55 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mooi dat je dit ook zegt. Het is inderdaad erg geruststellend om tegen jezelf te zeggen en het klopt ook gewoon. Als je dingen gaat doen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten ben je mi al verkeerd bezig.
Ik raad iedereen hier aan om jezelf niet met anderen te vergelijken en zeker niet met het 'tempo' waarmee anderen leven. Geluk en het accepteren van jezelf kan alleen jij doen en daar mag je zolang voor de tijd nemen als je nodig hebt. Ik voel me een stuk beter nu dit wat meer tot me doorgedrongen is en mijn zelfvertrouwen lijkt ook flink omhoog zijn te gaan. En dat is echt iets vanuit mijzelf, want naar anderen toe gedraag ik me nog steeds hetzelfde, namelijk wat afstandelijk en gesloten. Maar ik vind het niet zo erg meer en als ik het wil veranderen, mag dat ook zolang duren als ik nodig heb. Het accepteren van jezelf, je fouten, je gebreken en je positieve kanten is het beste wat je kan doen.
True, ik herken dat wel. Ik heb alleen het voordeel dat ik typisch iemand ben die continu ja zegt, en niet nee. En bij hoge uitzondering een nee zou verkopen. Ik sleur me dus overal en nergens naar toe, in de hoop van, niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
true, maar je bent waarschijnlijk vrienden geworden op basis van iets anders dan de depressies van je vrienden. En hoewel een depressie lang kan duren, moet je dat als echte vriend(in) soms accepteren. Hoewel ik je wel snap, want depressieve mensen kunnen de meeste leuke voorstellen of ideeën danwel oplossing blijven neerhalen.(Alsof ze geen moeite willen ondernemen om ervanaf te komen) Tenminste mijn ervaringen.
Vertel eens? Wat heb je op dit moment? Ik heb slechts propranolol 80 mg atm. De rest is empty.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu ook op een recordaantal medicijnen van mijzelf
Volgende week vakantie, ben er best zenuwachtig voor
Sorry je laatste zin snap ik niet volledig. Tenminste, ik snap niet wat daar het resultaat van is. Het je laten meesleuren door ja zeggen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
True, ik herken dat wel. Ik heb alleen het voordeel dat ik typisch iemand ben die continu ja zegt, en niet nee. En bij hoge uitzondering een nee zou verkopen. Ik sleur me dus overal en nergens naar toe, in de hoop van, niet geschoten is altijd mis.
Hetzeeeelffde!! Hoe ga jij hiermee om? En heb je daarom ook moeite met opstaan/naar werk,school gaan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, absoluut. De meeste nachten lig ik wakker tot ik de vogels weer hoor fluiten
Dat hoor ik wel vaak, er zal vast een kern van waarheid in zittenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:47 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Oh maar energiezuigers zijn juist voor mij mensen die zich er niet bewust van zijn/er niet om geven, die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat je altijd voor ze klaar staat. Volgens mij ben jij juist het tegenovergestelde daarvan. Ik vind jou juist altijd erg empathisch richting de ander en niet zo naar jezelf, voor zover ik je ken.
Ik zit juist net te minderen. Van 100mg naar 50mg Seroquel. Ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu ook op een recordaantal medicijnen van mijzelf
Volgende week vakantie, ben er best zenuwachtig voor
Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd maar daar ging m'n ritme behoorlijk van naar de sokkenquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:06 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Ik ga pas slapen wanneer ik moe ben. Sowieso een nachtmens. Altijd al geweest.
Accepteren dat het zo is en soms even flink van me af schelden/vloekenquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:21 schreef godzillo het volgende:
[..]
Hetzeeeelffde!! Hoe ga jij hiermee om? En heb je daarom ook moeite met opstaan/naar werk,school gaan?
Hangt ook vanaf je dagelijkse verplichtingen. Als je bijv: vroeg in de ochtend naar het werk moet dan is mijn methode niet een oplossing nee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd maar daar ging m'n ritme behoorlijk van naar de sokken![]()
Ik ben ook een avond/nachtmens
[..]
Accepteren dat het zo is en soms even flink van me af schelden/vloeken
Als het na een paar slechte nachten mijn dag begint te beïnvloeden neem ik medicatie in.
Met opstaan heb ik zeker moeite, al kan het me nu niet zoveel schelen dat ik soms wat langer blijf liggen. Ik zit thuis van m'n werk sinds april en school heb ik afgerond, verder amper verplichtingen.
Omdat als je thuis blijft achter de geraniums, er ook niks goed kan gebeuren. Maw, ik ga liever op m'n bek en het wel proberen ook al zegt every fiber in mijn lichaam. Hooo.. niet doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:18 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Sorry je laatste zin snap ik niet volledig. Tenminste, ik snap niet wat daar het resultaat van is. Het je laten meesleuren door ja zeggen.
Ik hoorde vandaag dat mensen zoals 'wij' juist enorme verantwoordelijkheidsgevoelens hebbenquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaak, er zal vast een kern van waarheid in zitten
Okee, maakt het duidelijker voor me hoe je het precies bedoelde.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat als je thuis blijft achter de geraniums, er ook niks goed kan gebeuren. Maw, ik ga liever op m'n bek en het wel proberen ook al zegt every fiber in mijn lichaam. Hooo.. niet doen.
Voorbeeld? Zo heb ik mijn huidige vriendin leren kennen. Stappen op een avond dat ik diezelfde ochtend kotsmisselijk was van mijn ex en andere nare gevoelens, niet kunnen slapen etc. En toch op uitnodiging van ben ik uitgegaaan. Toch maar ja blijven zeggen. Je komt onder de mensen en op die manier vergroot je je kansen
Ik heb altijd moeite met opstaan of ik me nu wel of niet goed voelquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:21 schreef godzillo het volgende:
[..]
Hetzeeeelffde!! Hoe ga jij hiermee om? En heb je daarom ook moeite met opstaan/naar werk,school gaan?
Haha ja dat kan ook, het bed ligt 's ochtends zo lekker.. En 's avonds ligt het klote.. Heb jij dat ookquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb altijd moeite met opstaan of ik me nu wel of niet goed voel
Die dagelijkse verplichtingen zijn wel een interessante. Als ik een nieuwe baan begin of wat dan ook, zorg ik er altijd voor dat de 1e indrukken goed zijn. Ik was 23, was net een aantal maand geleden bij een bank begonnen en had op een gegeven moment zo veel moeite met op staan dat ik zelfs het op een dag wist te maken dat ik om 4 uur pas op kantoor kwamquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:41 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Hangt ook vanaf je dagelijkse verplichtingen. Als je bijv: vroeg in de ochtend naar het werk moet dan is mijn methode niet een oplossing nee.
Het is moeilijk om uit te leggen, maar het komt erop neer dat je het niet moet zien als 'inhalen'. Ze nemen slechts een andere route, één die ik niet ook per se moet nemen. Een aantal vrienden beginnen zo aan hun laatste bachelor-jaar en ze zijn in dat opzicht verder dan ik ben (en voor jou misschien collega's die tonnen binnenharken, als vergelijking). Maar wat voor nut heeft het om me daarover zorgen te maken? Het is niet dat ik het heel slecht heb, dat ik niet ook in staat ben om iets dergelijks te doen. Dat maakt mijn persoonlijkheid, mijn karakter niet. Zijn de personen waarvan jij denkt dat ze ons inhalen nou zo veel beter op persoonlijk vlak? Zijn dat de mensen aan wie jij je wilt spiegelen? Bij mij is dit niet het geval en ik neem aan dat dat ook voor jou geldt. Natuurlijk lijkt het alsof zij het makkelijker hebben, immers alles loopt volgens plan, niet? Maar ik heb juist het gevoel dat zo'n plan voor mij niet werkt, dat er een ander plan voor mij is. Eentje van vooral zelfontdekking, zonder de verwachtingen van buitenaf.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe deal jij dan met de issues dat je leeftijds buddies je links en rechts inhalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |