Kut is dat hae?quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens..
Nouja nepvrienden, gewoon kennissen wil ik hebben. Die er niet hoeven / willen zijn als het slecht gaat maar je wel uit je eenzaamheid kunnen halen door gewoon dingen mee te kunnen doen.
Mis die enorm ..
Dat snap ik zeker. Zeker ook gebruik van maken als het nodig isquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zie het maar zo. Een mentale mindfuck zorgt er ook voor dat de samenstelling daarboven niet meer helemaal in orde is. En de AD'tjes proberen dat weer recht te zetten.
Plus ik wil mentaal het idee hebben dat ik het iig. wel heb geprobeerd.
Op lange termijn moet dat op zich geen issue zijn want ik wil van mijn problemen af. En wanneer ik ze niet meer heb, ga ik ze ook niet meer krijgenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:20 schreef peleetje het volgende:
[..]
Eenzaamheid is zeker een bitch! Ik ben ook behoorlijk eenzaam maar goed... die fake vrienden helpen wel eventjes. Maar op langer termijn heb je er niks aan omdat je jou problemen er niet bij kwijt kunt. En sta je dus eigenlijk nog steeds alleen.
Ik ben zelf ook sportman, ken verscheidene sport mensen die ook pillen gebruiken en het zal het spelletje aleen maar verbeterenquote:Mja dat wel. Maar ik blijf een sportman en ik ben bang dat die pilletjes m'n prestaties ook gaan beinvloeden of dat ik idd mijn hele leven pilletjes moet hebben. Nu zijn mijn prestaties ook bagger maar weet ik ook dat als ik weer goed slaap het weer beter gaat worden.
Ik klik gewoon met zeer weinig mensen blijkt maar weer. En via fok genoeg contacten opgedaan en in de kroeg een tijdje lang of via het dansen. Maarja dus zelf verknalt voor een groot deel door m'n somberheid.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Kut is dat hae?En als je dan op van die websites komt om eenzame mensen uit het slop te trekken, of gezamelijk wat dingen te doen krijg ik echt kriebels. Bij mij moet dat altijd natuurlijk gaan
.
Nu heb ik opzich nog steeds niet heel erg te klagen over mijn sociale leven, alleen dat het zo bizarre ver weg is. Maar dan denk ik ook maar weer, als ik nooit op pad was geweest, had ik helemaal geen vrienden gehad. Omdat ik nu eenmaal een slechte binding kan maken met mensen uit het Noorden
. (Daar zit ik atm).
Je hoort het later vandaag welquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat snap ik zeker. Zeker ook gebruik van maken als het nodig is
Dit probleem altijd al gehad? Of steeds meer of kwam het na je opleiding etc?quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik klik gewoon met zeer weinig mensen blijkt maar weer. En via fok genoeg contacten opgedaan en in de kroeg een tijdje lang of via het dansen. Maarja dus zelf verknalt voor een groot deel door m'n somberheid.
Dan moeten ze ook niest meer van je hebben.
En fokkers zijn aardig, maar geen klik, ook niet voor simpele kennissen, dus daar investeer je dan ook geen tijd in.
Dus ik sluit me nu vooral thuis op. en daar raak je wel aan gewend
Het probleem is nu wel groter geworden. Heb altijd met weinig mensen echt geklikt, maar dan maar gewoon voor kennissen was genoeg.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit probleem altijd al gehad? Of steeds meer of kwam het na je opleiding etc?
Ik dacht altijd te klikken met weinig mensen, tot ik over de Nederlandse grens ging kijken en toen ging het lampje daarboven branden.
Heb zelf overigens via FOK! ook genoeg leuke contacten opgedaan. Niet van die dagelijkse, (dat heb ik met niemand..) maar wel wekelijks of maandelijks. Of zelfs werk gerelateerd
Same here. Maar het kan inderdaad echt helpen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vond medicatie eng. Tot ik merkte dat het gewoon duidelijk je slapen bijv. enorm kan verbeteren. Ik vind het echt niet erg om de rest van mijn leven aan de pilletjes te zitten.
Vrienden zijn er toch ook niet om therapiesessies mee te houden? Als ik me kut voel dat is het juist fijn om vrienden te hebben waar je plezier mee kan hebben en even niet aan de shit denken, waardoor je je al snel weer beter voelt en alles ok is. Iemand die de je continu naar beneden haalt met depressieve praat zou ik ook wel snel zat zijn eigenlijk..quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jip, ook 'vrienden' kwijt geraakt. Heeft ook te maken met het breken van mijn relatie. Dat s_e niet eens zo'n persoon bij zich kan houden en dat hij haar over hem heen laat lopen. Wat een sukkel. Plus, zo 'ziek' leek ze helemaal niet. Etc... etc...
Ik herken ook wel wat in het gevoel wat je zegt. Maar ik ben in die zin dan rationeel genoeg om gewoon maar met de 'menigte' mee te gaan en mee te zaniken omdat "iedereen" dat nou eenmaal doet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het probleem is nu wel groter geworden. Heb altijd met weinig mensen echt geklikt, maar dan maar gewoon voor kennissen was genoeg.
Nu merk ik steeds meer dat ik me dus ook voor dat contact afsluit en al snel mensen irritant ga vinden of dat ik uberhaupt het gesprek niet in ga. Of als ik het wel doe dat ik gewoon enorm snel ben uitgepraat / niets weet om het gesprek op gang te brengen.
Hmm, ik ben zelf ook wel erg nuchter hoor, maar geef zelf ook wel toe dat ik erg academisch ben ingericht. Maw, als ik ergens een academische uitleg kan lezen en it makes sense, dan geloof ik er zelf ook wel in.quote:Denk ook dat het meespeelt dat ik alles zo ontzettend nuchter bekijk / relativeer / nergens van opkijk. Zodat je bijna op alles een 'oke' of 'ja logisch' kan geven zeg maar. En dat zijn nu niet echt gespreksstimulatoren
Niet om therapiesessies te houden maar wel om je problemen een beetje mee te delen. Vrienden kunnen je daarin dan weer een beetje steunen en begrijpen het dan als je een keer wat afwezig/stil/geirriteerd bent.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef Kola het volgende:
[..]
Vrienden zijn er toch ook niet om therapiesessies mee te houden? Als ik me kut voel dat is het juist fijn om vrienden te hebben waar je plezier mee kan hebben en even niet aan de shit denken, waardoor je je al snel weer beter voelt en alles ok is. Iemand die de je continu naar beneden haalt met depressieve praat zou ik ook wel snel zat zijn eigenlijk..
Deed ik ook wel.. maar ook hier weer. Nu daar ook geen zin meer in.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik herken ook wel wat in het gevoel wat je zegt. Maar ik ben in die zin dan rationeel genoeg om gewoon maar met de 'menigte' mee te gaan en mee te zaniken omdat "iedereen" dat nou eenmaal doet.
Hmm, ik ben zelf ook wel erg nuchter hoor, maar geef zelf ook wel toe dat ik erg academisch ben ingericht. Maw, als ik ergens een academische uitleg kan lezen en it makes sense, dan geloof ik er zelf ook wel in.
Maar jij hebt wel genoeg gespreksstof?
Ja, absoluut. De meeste nachten lig ik wakker tot ik de vogels weer hoor fluitenquote:Op donderdag 4 juli 2013 14:23 schreef godzillo het volgende:
[..]
Hebben de mensen hier ook moeite met in slaap vallen ivm hun depressie/angtstoornis?
Ik heb het geluk dat ik over het algemeen gesproken een goeie slaper ben, zelfs in slechte tijden. maar in slaap komen als ik gestrest ben kan nog wel eens een onbegonnen taak zijn. vervolgens de dag daarop laat wakker worden en dan is de halve dag al weg.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:23 schreef godzillo het volgende:
[..]
Same here. Maar het kan inderdaad echt helpen.
Hebben de mensen hier ook moeite met in slaap vallen ivm hun depressie/angtstoornis?
Oh maar energiezuigers zijn juist voor mij mensen die zich er niet bewust van zijn/er niet om geven, die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat je altijd voor ze klaar staat. Volgens mij ben jij juist het tegenovergestelde daarvan. Ik vind jou juist altijd erg empathisch richting de ander en niet zo naar jezelf, voor zover ik je ken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:43 schreef minthy het volgende:
Grappig, juist om te voorkomen dat ik als energiezuiger word ervaren hou ik de boot af. Daarom deel ik misschien ook zo weinig irl, angst om mensen af te stoten.
Mooi dat je dit ook zegt. Het is inderdaad erg geruststellend om tegen jezelf te zeggen en het klopt ook gewoon. Als je dingen gaat doen omdat je denkt dat anderen dat van je verwachten ben je mi al verkeerd bezig.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat moeten gaat het verneuken, dat garandeer ik je. Je moet niks, je moet alleen maar wat de rest van je lijkt te verlangen maar dat is niet zo. Als de 1 gelukkig lijkt te zijn bij de buren wil niet zo zijn dat jij dat ook zou moeten.
Mijn leven is een stuk rustig geworden wanneer ik nu zeg, het hoeft niet. Het kutte van dat gevoel is dat je het idee hebt alsof links en rechts iedereen je aan het inhalen is.
Maar dat komt ook alleen maar door social media en internet. Take it or leave als we in een of andere Afrikaans land waren geboren hadden we dat gevoel nu eenmaal veel minder.
Maw, we houden ons zelf voor de gek.
Binnen een maand mag ik met mijn EMDR therapie beginnen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |