SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24-06-2012:
19-06-2012:
Bekijk deze YouTube-videoForcefield City Bewoner
Nouja, januari 2011 begon de ellende, Juni 2012 kwam morsi pas. In de tussentijd had je de voor en tegenstanders van Mubarak die het met elkaar aan de stok kregen, en later in 2012 begon dit alweer. Echt rustig noem ik het nou ook weer nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 01:58 schreef leeell het volgende:
[..]
er is weinig loos geweest hoor de laatste tijd.
Ziet er niet echt licht uitquote:Op donderdag 4 juli 2013 02:12 schreef roislecxe het volgende:
Even offttopic hoor, hoe is het daar in hemelsnaam zo lichtVolgens dat plaatje in het vorige deel heel het bewoonde deel van het land, langs de Nijl naar beneden. En op CNN lijkt het ook wel gewoon overdag.
Nee daar niet echt nee... Kijk voor de gein maar es een minuutje CNN. Misschien gewoon andere belichting ofzo, geen idee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:15 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Ziet er niet echt licht uit
[ afbeelding ]
Ik gok op wederom Qatar of misschien zelfs China. VS iig nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 02:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken wie er nu tot president wordt gefraudeerd.
quote:At the very least Morsi should have been left to rule until presidential elections could be held at the end of this year. Now the fear is he could be seen as a martyr for democracy. Worse yet, his aggrieved supporters, of which there are millions, have vowed to fight this move.
His case could now resemble that of another democratically elected leader, Mohammad Mossadegh. Mossadegh was overthrown in 1953 in a coup by the CIA and MI6 after he nationalised the Anglo-Iranian oil company. His overthrow returned the Shah Mohammad Pahlavi to the throne and the resentment caused eventually led to the 1979 Islamic revolution. Mossadegh is held up as a hero in Iran, his name used by all sides on the political spectrum.
Onmogelijk, hij stookte de volk op en zette aan tot haat. Onmogelijk om door te gaan.quote:
Alexandria.quote:
Shokran habibi, mabrook 3aleena.quote:
Stap 2 om precies te zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh, gefeliciteerd!![]()
maar dit is pas stap 1 op een lange weg
Zeg dat maar tegen zijn miljoenen aanhangers.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef MouzurX het volgende:
Morsi zal echt niet als held herinnerd worden hoor.
Ja want een president die niet rekening houdt met de rest van de bevolking die niet bij zijn partij hoort is echt "wat de mensen er naar hebben gemaakt"quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:01 schreef De_Ilias het volgende:
Egypte, jullie hebben nog nooit een revolutie gehad. En die krijgen jullie nooit zolang het leger achter de schermen blijft. Achterlijk volk heeft gekozen voor achterlijkheid. Aub niet janken als er een burgeroorlog komt, jullie hebben het zelf er naar gemaakt.
Gefeliciteerd met jullie overwinning.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:34 schreef rakotto het volgende:
Net terug van feest.
Totaal niets gemerkt van de gevechten. De broederschap was alleen in Sidi Bishr - Wijk in Alexandria - aanwezig en daar zijn dus de gevechten uitgebroken zo te zien.
Dit hoort niet als een coup gezien te worden, want dit is door de volk zelf opgezet. De kanalen die afgesloten zijn, zijn allemaal Islamtisch en de reden daarvoor is het aanzetten tot haat. Dat is dus reden genoeg om ALLE Salafistische/Broederschap/Islamitische zenders af te sluiten. De gaven live aan dat Christenen dood moesten en dat het allemaal de schuld van Sjieten, Christenen, Communisten en Mubarak-aanhangers is. Zoiets blijft in de EU toch ook niet in de lucht? Volgens mij is de Manar van Hezbolah in Europa niet te vinden om precies dezelfde reden.
Morsi moest hoe dan ook afgezet worden nadat hij de volk tweemaal heeft bedreigd met een oorlog. In geen enkel scenario zou het mogelijk zijn om hem op zijn troon te houden.
De probleem van Morsi was ook dat hij niets deed aan de pro-Mubarak lui. Hij zocht ook niet naar oplossingen en hield zich totaal niet aan beloftes en was een keiharde leugenaar.
Sisi is ook een nieuw gezicht in Egypte en totaal anders dan Tantawi. Hij is flink bezig met een grote schoonmaak binnen het leger zelf en word gezien als iemand die het leger weer glorieus gaat maken.
Obama en co. zeggen nu ook te kijken of ze de miljarden steun gaan stoppen of niet omdat zij tegen militaire coups zijn. Maar nogmaals dit is geen militaire coup EN mocht de miljardensteun stopgezet worden, dan wordt hiermee de Camp David Accords geannuleerd en dus heb je geen vrede meer met Israel. En laat dat nou iets zijn wat Morsi en Mubarak populair maakte bij de Amerikanen. Poetin heeft al bekend gemaakt dat als Amerika de miljardensteun stop zet, dat zij het dan aan de Egyptenaren gaan geven. Dit kan als een goede broker zijn voor Syrie.
In ieder geval, de mensen op straat.Niet normaal, heb Egyptenaren nog nooit zo blij gezien. Niemand wacht op een dictatuur en wil echt het beste voor Egypte. De grote meerderheid is blij en nu gaat het echte werk beginnen. Ik verwacht wat onrust de komende paar dagen.
Laten we hopen dat het inderdaad beter wordt. Dank.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ha, leuk verhaal RakottoIk wens je nog veel plezier daar.
Nu maar hopen dat het eindelijk goed gaat komen met Egypte, maar ik vertrouw het leger niet. Toevallig moest ik vandaag een werkstuk inleveren... Over Egypte. Een slechter moment hadden ze niet kunnen uitkiezen voor me
Vandaag en/of gisteren heb ik omdat ik die dan op moet zoeken. Heb wel indirecte haat toespraken gezien tegen Christenen eergisteren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Ataturko het volgende:
@Rakotto
Onzin. Ik heb zowat de hele dag Masr 25 gevolgd en die is zonder reden uit de ether verwijderd. Heb je bewijs van vandaag/gister?
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Ik snap je vreugde rakotto maar zou als ik jou was op je hoede zijn, alle ingredienten zijn voor het leger aanwezig om in de oude rol te vervallen. Het is wel een coupe, ookal zijn er veel doe menen dat het legitiem is. Het ingrijpen van het leger roept veel moeilijke vragen op voor de toekomst aangeZien de Moslimbroeders niet uit Egypte verdwijnen opeens. Heeft de MB alle vrijheid om bij volgende verkiezingen mee te doen? Mag de MB in alle vrijheid kritiek blijven uiten op de move van het leger? Mogen kranten die deze actie van het leger bekritiseren dat openlijk verkondigen straks? Dit zijn vragen die als ze negatief worden beantwoord in 1 klap Egypte terugbrengen naar voor de revolutie tegen Mubarak: land waar je moet uitkijken wat je zegt ivm dictatuur. Ik heb geen vertrouwen erin, hier is ruimte die na de revolutie is gewonnen teruggegeven aan het leger nu. Moeilijke zaak aangezien als Morsi langer zo door had regeerd het nog verder uit de hand zou lopen. Maar tegelijkertijd is behalve positivisme er rationeel geen enkele reden aan te nemen om het leger het voordeel van de twijfel te geven. Je kan zeggen "maar dan staan we ook tegen hen op", maar dat doet het land weer slecht en de raag is of dat lukt.
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was
quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
[..]
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:
5/44 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn ongelovigen.
5/45 Zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard zijn onrechtvaardig.
5/47 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn zondaren.
Een opmerkelijke eerste pagina. Het is niet zo dat jullie daar een toneelstukje opvoeren voor de VS, en toch is dit het eerste wat een krant doet. Een bericht uitbrengen richting de president van de VS.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het inderdaad beter wordt. Dank.
[..]
Vandaag en/of gisteren heb ik omdat ik die dan op moet zoeken. Heb wel indirecte haat toespraken gezien tegen Christenen eergisteren.
[..]
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.
De politie is en blijft onbetrouwbaar en moet hard werken om alles weer goed te krijgen. Het leger schijnt beter te worden onder Sisi en ze hebben meerdere malen gezegd dat ze niet in de politiek willen omdat zij van hun fouten hebben geleerd in het verleden. We zullen zien tot hoever dat zal gaan, wat ik vandaag heb gemerkt op straat is dat men niet vergeten is hoe wreed het leger was en dat zal niet snel vergeven worden. Mochten er rare sprongen genomen worden door het leger, dan zal het volk hier tegen staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vetrouwen in de bevolking dan het leger. Men heeft geleerd van zijn fouten. Hopelijk.
Inmiddels zijn alle media mensen vrijgelaten van de gesloten zenders.
En is dit de voorkant van de Tahrir krant morgen. Check tekst helemaal bovenaan in het rood.
[ afbeelding ]
Je kunt het zo zien, Mubarak is precies op dezelfde wijze van zijn troon gestoten. Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was, maar toch zijn beiden door de wil van de bevolking afgezet en niet direct door het leger.
https://pbs.twimg.com/media/BOSD8A4CQAAWA_5.jpg:large
Mafkees.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
[..]
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:
5/44 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn ongelovigen.
5/45 Zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard zijn onrechtvaardig.
5/47 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn zondaren.
Revolutionaire openingspagina v de krant. Hoop het beste, een president die verenigt ipv verdeelt zodat Egypte stabieler kan worden en ook vertrouwen terugkeert ipv totaal uitblijft. Ben ook heel benieuwd hoe landen als Qatar, Amerika, Saudie Arabie en Rusland zich gan opstellen tegen het veranderde Egypte.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.
De politie is en blijft onbetrouwbaar en moet hard werken om alles weer goed te krijgen. Het leger schijnt beter te worden onder Sisi en ze hebben meerdere malen gezegd dat ze niet in de politiek willen omdat zij van hun fouten hebben geleerd in het verleden. We zullen zien tot hoever dat zal gaan, wat ik vandaag heb gemerkt op straat is dat men niet vergeten is hoe wreed het leger was en dat zal niet snel vergeven worden. Mochten er rare sprongen genomen worden door het leger, dan zal het volk hier tegen staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vetrouwen in de bevolking dan het leger. Men heeft geleerd van zijn fouten. Hopelijk.
Inmiddels zijn alle media mensen vrijgelaten van de gesloten zenders.
En is dit de voorkant van de Tahrir krant morgen. Check tekst helemaal bovenaan in het rood.
[ afbeelding ]
Je kunt het zo zien, Mubarak is precies op dezelfde wijze van zijn troon gestoten. Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was, maar toch zijn beiden door de wil van de bevolking afgezet en niet direct door het leger.
https://pbs.twimg.com/media/BOSD8A4CQAAWA_5.jpg:large
Kom je weer met misplaatste verzen aanzetten, al paar keer eerder hierop gereageerd maar dan reageer je opeens niet meer. Je bent misleidt, Anjem Choudary is een typische "teruggekeerde Moslim", voorheen een nobody zoals ons allen, die nu een baardje laat staan, "Islamitische kleding" draagt de hele dag en door wat verzen te citeren jonge fans heeft die nogal onder de indruk zijn van hem en als inspirator zien. Natuurlijk ontvangt die wel flink wat uitkeringen (benefits) van de Britse overheid aangezien hij niet fulltime werkzaam is, maar dat mag omdat het die verschrikkelijke ongelovigen zijnquote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
Waar hebben ze wel democratie gebracht? Hun reportagesquote:Op donderdag 4 juli 2013 07:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gaan ze nu democratie brengen in Qatar?
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:12 schreef CANARIS het volgende:
Een principieel ingesteld mens moet deze Coup natuurlijk afkeuren.
Mursi is demokratisch aan de macht gekomen en was hierdoor natuurlijk vele malen meer gelegitimeerd als al zijn voorgangers.
Ik ben echter niet principieel ingesteld. Ik ben pragmatisch en net als dat ik de coup tegen Allende in Chile wel begreep , begrijp ik de noodzaak van deze coup ook.
editquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.
Oei, tegen het linkse been van schmerzie aan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik denk dat je je maar eens moet verdiepen in de Coup tegen Allende. Daar zat ook een president die tegen het volk aan het regeren was . Hij had het gehele parlament al verloren en ging per decreet regeren.......
Dat is juist het punt. Er is bijna altijd wrevel tussen het bewind en een deel van het volk voorafgaand aan een coup, en er is altijd wel wat steun uit het volk voor een coup. Dat is dus in geen enkel opzicht een reden om ter discussie te stellen of het wel een coup of een 'normale' coup is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik denk dat je je maar eens moet verdiepen in de Coup tegen Allende. Daar zat ook een president die tegen het volk aan het regeren was . Hij had het gehele parlament al verloren en ging per decreet regeren.......
Precies, coup is coup.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.
Daar zou ik deze coup niet mee willen vergelijken. Een coup is het. Of het nou een coup is met voordelen of niet, het idee dat je in twijfel moet trekken of het wel een militaire coup is omdat een deel van het volk het steunt slaat natuurlijk nergens op. Puur propagandistisch gelul.
je moet toch wat, als de jonge democratie nog niet in staat is om regeringen te laten vallen, als ze er een zooitje van maken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Er is bijna altijd wrevel tussen het bewind en een deel van het volk voorafgaand aan een coup, en er is altijd wel wat steun uit het volk voor een coup. Dat is dus in geen enkel opzicht een reden om ter discussie te stellen of het wel een coup of een 'normale' coup is.
Wat het een coup maakt is dat militair geweld of de dreiging daarmee de machtskwestie beslist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |