abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128567608

IamJan25.com - Videos en fotos van de revolutie in Egypte

Twitter - Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic - MSNBC - APTN -Bambusers - AJE+Twitter
RT Live
Staatstelevisie
Channel 25
CBC Egypt

Egypt Burning
Egypt: Seeds of change (Behind the scenes)
Activistenleider spreekt
Vranckx: Revolutie in Egypte
Video Report on the Battle for Tahrir (Heldin Salma @ minuut 38)
Wael Ghonim is Free!!! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
The Most AMAZING video on the internet #Egypt #jan25
Egyptian Revolution 2011 COMPLETE. World MUST MUST watch this. Freedom for All!
Egypt: A New Spirit of National Pride
#Jan25 Egypt - Omar Offendum
Dream With Me (Ehlam Ma'aya) - 25 Jan Revolution
Amazing: Egyptian Uprising
Sout Al Horeya (Voice of Freedom)
Egyptian Revolution 25 Jan The Story (schokkend!)
Mubarak is high (parodie)
Busje rijd over mensen heen :{

Fotoreeksen:
MO / Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden!!!! (Revolutie Egypte)
MO / Het helmentopic
GigaPica: Riot like an Egyptian
The Big Picture 1 2 3
TotallyCoolPix 1 2 3 4 5 6 7 8
Public Intelligence 1 2 3
Huffington Post 1 2 3 4
Exclusive Monitor photos of Egypt's turmoil
Photos From the Protests in Egypt
The Stand-Off in Egypt (TIME Magazine)
Rage Against The Regime
Foreign Policy 1 2 3
Guardian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
David Degner
Andrew Burton 1 2 3 4
TIME 1 2 3 4 5 6 7
Three Weeks in Egypt - Alan Taylor
Cryptome 1 2 3 4 5 6
Al Ahram 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Egypt unrest and world reaction
1000 memories, de doden
Revolutieverhalen:
13 Days on Tahrir (Daily Mail)
Egypt's Rooftop Revolutionaries (AJE)
Revolutionary Logistics: The Tahrir Settlement (Slate Magazine)
The Hopeful Network: Meet the young cyberactivists who've been planning Egypt's uprising for years.

#190 #189 #188 #187 #186 #185 #184 #183 #182 #181
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24-06-2012:

19-06-2012:

Bekijk deze YouTube-video
Forcefield City Bewoner
pi_128567626
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 01:58 schreef leeell het volgende:

[..]

er is weinig loos geweest hoor de laatste tijd.
Nouja, januari 2011 begon de ellende, Juni 2012 kwam morsi pas. In de tussentijd had je de voor en tegenstanders van Mubarak die het met elkaar aan de stok kregen, en later in 2012 begon dit alweer. Echt rustig noem ik het nou ook weer niet :P
Forcefield City Bewoner
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:04:57 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_128567660
politiek was het niet erg stabiel, in cairo merk je daar weinig van, die mensen regelen het zelf wel.

al is de afwezigheid van enige handhaving wel apart, maar door de sociale controle wordt dat ook wel ingevuld.

geen onveilige situaties of wat.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_128567727
Maar dan komt er over een aantal maanden weer een nieuwe, die ze binnen een jaar ook weer beu zijn, en dan begint het geintje weer van voor af aan.
Forcefield City Bewoner
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:10:59 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_128567748
er zijn weinig alternatieven ja, beter een federaal systeem zodat cairo/alexandrie los staat van de zuidelijkere / conservatieve delen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_128567754
Kijken wie er nu tot president wordt gefraudeerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_128567770
Even offttopic hoor, hoe is het daar in hemelsnaam zo licht :P Volgens dat plaatje in het vorige deel heel het bewoonde deel van het land, langs de Nijl naar beneden. En op CNN lijkt het ook wel gewoon overdag.
Forcefield City Bewoner
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:15:44 #8
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128567825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:12 schreef roislecxe het volgende:
Even offttopic hoor, hoe is het daar in hemelsnaam zo licht :P Volgens dat plaatje in het vorige deel heel het bewoonde deel van het land, langs de Nijl naar beneden. En op CNN lijkt het ook wel gewoon overdag.
Ziet er niet echt licht uit :P

pi_128567837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:15 schreef Ataturko het volgende:

[..]

Ziet er niet echt licht uit :P

[ afbeelding ]
Nee daar niet echt nee... Kijk voor de gein maar es een minuutje CNN. Misschien gewoon andere belichting ofzo, geen idee.

Edit: Niet die ouwe beelden die ze nu uitzenden :(
Forcefield City Bewoner
pi_128567877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken wie er nu tot president wordt gefraudeerd.
Ik gok op wederom Qatar of misschien zelfs China. VS iig niet
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128567880
NUUUUU DEZEEEEE :D :D :D :D :')
Forcefield City Bewoner
pi_128568061
quote:
At the very least Morsi should have been left to rule until presidential elections could be held at the end of this year. Now the fear is he could be seen as a martyr for democracy. Worse yet, his aggrieved supporters, of which there are millions, have vowed to fight this move.

His case could now resemble that of another democratically elected leader, Mohammad Mossadegh. Mossadegh was overthrown in 1953 in a coup by the CIA and MI6 after he nationalised the Anglo-Iranian oil company. His overthrow returned the Shah Mohammad Pahlavi to the throne and the resentment caused eventually led to the 1979 Islamic revolution. Mossadegh is held up as a hero in Iran, his name used by all sides on the political spectrum.
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:34:32 #13
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128568064
Net terug van feest.

Totaal niets gemerkt van de gevechten. De broederschap was alleen in Sidi Bishr - Wijk in Alexandria - aanwezig en daar zijn dus de gevechten uitgebroken zo te zien.

Dit hoort niet als een coup gezien te worden, want dit is door de volk zelf opgezet. De kanalen die afgesloten zijn, zijn allemaal Islamtisch en de reden daarvoor is het aanzetten tot haat. Dat is dus reden genoeg om ALLE Salafistische/Broederschap/Islamitische zenders af te sluiten. De gaven live aan dat Christenen dood moesten en dat het allemaal de schuld van Sjieten, Christenen, Communisten en Mubarak-aanhangers is. Zoiets blijft in de EU toch ook niet in de lucht? Volgens mij is de Manar van Hezbolah in Europa niet te vinden om precies dezelfde reden.

Morsi moest hoe dan ook afgezet worden nadat hij de volk tweemaal heeft bedreigd met een oorlog. In geen enkel scenario zou het mogelijk zijn om hem op zijn troon te houden.

De probleem van Morsi was ook dat hij niets deed aan de pro-Mubarak lui. Hij zocht ook niet naar oplossingen en hield zich totaal niet aan beloftes en was een keiharde leugenaar.

Sisi is ook een nieuw gezicht in Egypte en totaal anders dan Tantawi. Hij is flink bezig met een grote schoonmaak binnen het leger zelf en word gezien als iemand die het leger weer glorieus gaat maken.

Obama en co. zeggen nu ook te kijken of ze de miljarden steun gaan stoppen of niet omdat zij tegen militaire coups zijn. Maar nogmaals dit is geen militaire coup EN mocht de miljardensteun stopgezet worden, dan wordt hiermee de Camp David Accords geannuleerd en dus heb je geen vrede meer met Israel. En laat dat nou iets zijn wat Morsi en Mubarak populair maakte bij de Amerikanen. Poetin heeft al bekend gemaakt dat als Amerika de miljardensteun stop zet, dat zij het dan aan de Egyptenaren gaan geven. Dit kan als een goede broker zijn voor Syrie.

In ieder geval, de mensen op straat. _O_ Niet normaal, heb Egyptenaren nog nooit zo blij gezien. Niemand wacht op een dictatuur en wil echt het beste voor Egypte. De grote meerderheid is blij en nu gaat het echte werk beginnen. Ik verwacht wat onrust de komende paar dagen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:35:35 #14
137562 rakotto
pi_128568081
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:34 schreef Shawn het volgende:

[..]

Onmogelijk, hij stookte de volk op en zette aan tot haat. Onmogelijk om door te gaan.
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:46:54 #15
137562 rakotto
pi_128568201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ben je in Egypte? :P
Alexandria.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:13 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Veel plezier man!
Shokran habibi, mabrook 3aleena.

quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hehheh, gefeliciteerd! w/

maar dit is pas stap 1 op een lange weg
Stap 2 om precies te zijn. ;) De continuatie van de January 2011 revolutie. _O_ Zonder de 1500 doden die er gevallen zijn, zou dit onmogelijk geweest zijn. Iedereen hoort te weten dat Egypte geen dictator tolereert.
pi_128568227
Ha, leuk verhaal Rakotto w/ Ik wens je nog veel plezier daar.

Nu maar hopen dat het eindelijk goed gaat komen met Egypte, maar ik vertrouw het leger niet. Toevallig moest ik vandaag een werkstuk inleveren... Over Egypte. Een slechter moment hadden ze niet kunnen uitkiezen voor me :+
Incelfrikandel
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:50:04 #17
181126 MouzurX
Misschien?
pi_128568229
Morsi zal echt niet als held herinnerd worden hoor.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:50:15 #18
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128568232
@Rakotto

Onzin. Ik heb zowat de hele dag Masr 25 gevolgd en die is zonder reden uit de ether verwijderd. Heb je bewijs van vandaag/gister?
pi_128568235
Ik snap je vreugde rakotto maar zou als ik jou was op je hoede zijn, alle ingredienten zijn voor het leger aanwezig om in de oude rol te vervallen. Het is wel een coupe, ookal zijn er veel doe menen dat het legitiem is. Het ingrijpen van het leger roept veel moeilijke vragen op voor de toekomst aangeZien de Moslimbroeders niet uit Egypte verdwijnen opeens. Heeft de MB alle vrijheid om bij volgende verkiezingen mee te doen? Mag de MB in alle vrijheid kritiek blijven uiten op de move van het leger? Mogen kranten die deze actie van het leger bekritiseren dat openlijk verkondigen straks? Dit zijn vragen die als ze negatief worden beantwoord in 1 klap Egypte terugbrengen naar voor de revolutie tegen Mubarak: land waar je moet uitkijken wat je zegt ivm dictatuur. Ik heb geen vertrouwen erin, hier is ruimte die na de revolutie is gewonnen teruggegeven aan het leger nu. Moeilijke zaak aangezien als Morsi langer zo door had regeerd het nog verder uit de hand zou lopen. Maar tegelijkertijd is behalve positivisme er rationeel geen enkele reden aan te nemen om het leger het voordeel van de twijfel te geven. Je kan zeggen "maar dan staan we ook tegen hen op", maar dat doet het land weer slecht en de raag is of dat lukt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Aloulou op 04-07-2013 02:55:28 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:51:13 #20
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128568243
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef MouzurX het volgende:
Morsi zal echt niet als held herinnerd worden hoor.
Zeg dat maar tegen zijn miljoenen aanhangers.
pi_128568339
Egypte, jullie hebben nog nooit een revolutie gehad. En die krijgen jullie nooit zolang het leger achter de schermen blijft. Achterlijk volk heeft gekozen voor achterlijkheid. Aub niet janken als er een burgeroorlog komt, jullie hebben het zelf er naar gemaakt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 03:05:25 #22
181126 MouzurX
Misschien?
pi_128568362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 03:01 schreef De_Ilias het volgende:
Egypte, jullie hebben nog nooit een revolutie gehad. En die krijgen jullie nooit zolang het leger achter de schermen blijft. Achterlijk volk heeft gekozen voor achterlijkheid. Aub niet janken als er een burgeroorlog komt, jullie hebben het zelf er naar gemaakt.
Ja want een president die niet rekening houdt met de rest van de bevolking die niet bij zijn partij hoort is echt "wat de mensen er naar hebben gemaakt"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_128568410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:34 schreef rakotto het volgende:
Net terug van feest.

Totaal niets gemerkt van de gevechten. De broederschap was alleen in Sidi Bishr - Wijk in Alexandria - aanwezig en daar zijn dus de gevechten uitgebroken zo te zien.

Dit hoort niet als een coup gezien te worden, want dit is door de volk zelf opgezet. De kanalen die afgesloten zijn, zijn allemaal Islamtisch en de reden daarvoor is het aanzetten tot haat. Dat is dus reden genoeg om ALLE Salafistische/Broederschap/Islamitische zenders af te sluiten. De gaven live aan dat Christenen dood moesten en dat het allemaal de schuld van Sjieten, Christenen, Communisten en Mubarak-aanhangers is. Zoiets blijft in de EU toch ook niet in de lucht? Volgens mij is de Manar van Hezbolah in Europa niet te vinden om precies dezelfde reden.

Morsi moest hoe dan ook afgezet worden nadat hij de volk tweemaal heeft bedreigd met een oorlog. In geen enkel scenario zou het mogelijk zijn om hem op zijn troon te houden.

De probleem van Morsi was ook dat hij niets deed aan de pro-Mubarak lui. Hij zocht ook niet naar oplossingen en hield zich totaal niet aan beloftes en was een keiharde leugenaar.

Sisi is ook een nieuw gezicht in Egypte en totaal anders dan Tantawi. Hij is flink bezig met een grote schoonmaak binnen het leger zelf en word gezien als iemand die het leger weer glorieus gaat maken.

Obama en co. zeggen nu ook te kijken of ze de miljarden steun gaan stoppen of niet omdat zij tegen militaire coups zijn. Maar nogmaals dit is geen militaire coup EN mocht de miljardensteun stopgezet worden, dan wordt hiermee de Camp David Accords geannuleerd en dus heb je geen vrede meer met Israel. En laat dat nou iets zijn wat Morsi en Mubarak populair maakte bij de Amerikanen. Poetin heeft al bekend gemaakt dat als Amerika de miljardensteun stop zet, dat zij het dan aan de Egyptenaren gaan geven. Dit kan als een goede broker zijn voor Syrie.

In ieder geval, de mensen op straat. _O_ Niet normaal, heb Egyptenaren nog nooit zo blij gezien. Niemand wacht op een dictatuur en wil echt het beste voor Egypte. De grote meerderheid is blij en nu gaat het echte werk beginnen. Ik verwacht wat onrust de komende paar dagen.
Gefeliciteerd met jullie overwinning.

Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigd. Als Poetin deze gebeurtenissen goedkeurt, dan kan het niet fout zijn.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  donderdag 4 juli 2013 @ 03:21:19 #24
137562 rakotto
pi_128568466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ha, leuk verhaal Rakotto w/ Ik wens je nog veel plezier daar.

Nu maar hopen dat het eindelijk goed gaat komen met Egypte, maar ik vertrouw het leger niet. Toevallig moest ik vandaag een werkstuk inleveren... Over Egypte. Een slechter moment hadden ze niet kunnen uitkiezen voor me :+
Laten we hopen dat het inderdaad beter wordt. Dank. *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Ataturko het volgende:
@Rakotto

Onzin. Ik heb zowat de hele dag Masr 25 gevolgd en die is zonder reden uit de ether verwijderd. Heb je bewijs van vandaag/gister?
Vandaag en/of gisteren heb ik omdat ik die dan op moet zoeken. Heb wel indirecte haat toespraken gezien tegen Christenen eergisteren.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 02:50 schreef Aloulou het volgende:
Ik snap je vreugde rakotto maar zou als ik jou was op je hoede zijn, alle ingredienten zijn voor het leger aanwezig om in de oude rol te vervallen. Het is wel een coupe, ookal zijn er veel doe menen dat het legitiem is. Het ingrijpen van het leger roept veel moeilijke vragen op voor de toekomst aangeZien de Moslimbroeders niet uit Egypte verdwijnen opeens. Heeft de MB alle vrijheid om bij volgende verkiezingen mee te doen? Mag de MB in alle vrijheid kritiek blijven uiten op de move van het leger? Mogen kranten die deze actie van het leger bekritiseren dat openlijk verkondigen straks? Dit zijn vragen die als ze negatief worden beantwoord in 1 klap Egypte terugbrengen naar voor de revolutie tegen Mubarak: land waar je moet uitkijken wat je zegt ivm dictatuur. Ik heb geen vertrouwen erin, hier is ruimte die na de revolutie is gewonnen teruggegeven aan het leger nu. Moeilijke zaak aangezien als Morsi langer zo door had regeerd het nog verder uit de hand zou lopen. Maar tegelijkertijd is behalve positivisme er rationeel geen enkele reden aan te nemen om het leger het voordeel van de twijfel te geven. Je kan zeggen "maar dan staan we ook tegen hen op", maar dat doet het land weer slecht en de raag is of dat lukt.
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.

De politie is en blijft onbetrouwbaar en moet hard werken om alles weer goed te krijgen. Het leger schijnt beter te worden onder Sisi en ze hebben meerdere malen gezegd dat ze niet in de politiek willen omdat zij van hun fouten hebben geleerd in het verleden. We zullen zien tot hoever dat zal gaan, wat ik vandaag heb gemerkt op straat is dat men niet vergeten is hoe wreed het leger was en dat zal niet snel vergeven worden. Mochten er rare sprongen genomen worden door het leger, dan zal het volk hier tegen staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vetrouwen in de bevolking dan het leger. Men heeft geleerd van zijn fouten. Hopelijk.

Inmiddels zijn alle media mensen vrijgelaten van de gesloten zenders.

En is dit de voorkant van de Tahrir krant morgen. Check tekst helemaal bovenaan in het rood.

Je kunt het zo zien, Mubarak is precies op dezelfde wijze van zijn troon gestoten. Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was, maar toch zijn beiden door de wil van de bevolking afgezet en niet direct door het leger.
https://pbs.twimg.com/media/BOSD8A4CQAAWA_5.jpg:large
pi_128568696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:

5/44 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn ongelovigen.
5/45 Zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard zijn onrechtvaardig.
5/47 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn zondaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')