quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
[..]
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:
5/44 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn ongelovigen.
5/45 Zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard zijn onrechtvaardig.
5/47 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn zondaren.
Een opmerkelijke eerste pagina. Het is niet zo dat jullie daar een toneelstukje opvoeren voor de VS, en toch is dit het eerste wat een krant doet. Een bericht uitbrengen richting de president van de VS.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het inderdaad beter wordt. Dank.
[..]
Vandaag en/of gisteren heb ik omdat ik die dan op moet zoeken. Heb wel indirecte haat toespraken gezien tegen Christenen eergisteren.
[..]
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.
De politie is en blijft onbetrouwbaar en moet hard werken om alles weer goed te krijgen. Het leger schijnt beter te worden onder Sisi en ze hebben meerdere malen gezegd dat ze niet in de politiek willen omdat zij van hun fouten hebben geleerd in het verleden. We zullen zien tot hoever dat zal gaan, wat ik vandaag heb gemerkt op straat is dat men niet vergeten is hoe wreed het leger was en dat zal niet snel vergeven worden. Mochten er rare sprongen genomen worden door het leger, dan zal het volk hier tegen staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vetrouwen in de bevolking dan het leger. Men heeft geleerd van zijn fouten. Hopelijk.
Inmiddels zijn alle media mensen vrijgelaten van de gesloten zenders.
En is dit de voorkant van de Tahrir krant morgen. Check tekst helemaal bovenaan in het rood.
[ afbeelding ]
Je kunt het zo zien, Mubarak is precies op dezelfde wijze van zijn troon gestoten. Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was, maar toch zijn beiden door de wil van de bevolking afgezet en niet direct door het leger.
https://pbs.twimg.com/media/BOSD8A4CQAAWA_5.jpg:large
Mafkees.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
[..]
Onderstaande verzen gelden net zo goed voor Mubarak, Morsi en de volgende Egyptische leider waarvan zijn achternaam met een M begint:
5/44 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn ongelovigen.
5/45 Zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard zijn onrechtvaardig.
5/47 En zij die niet regeren volgens hetgeen God heeft geopenbaard, zijn zondaren.
Revolutionaire openingspagina v de krant. Hoop het beste, een president die verenigt ipv verdeelt zodat Egypte stabieler kan worden en ook vertrouwen terugkeert ipv totaal uitblijft. Ben ook heel benieuwd hoe landen als Qatar, Amerika, Saudie Arabie en Rusland zich gan opstellen tegen het veranderde Egypte.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:21 schreef rakotto het volgende:
Ik weet dat de leger en politie totaal onbetrouwbaar zijn. Ik ben alleen blij dat dit fiasco snel beeindigd is. Een president/leider die de Jihad tegen zijn eigen volk oproept dient direct op te stapppen, vind je niet? Dit is gedaan voordat de leger hem afzette.
De politie is en blijft onbetrouwbaar en moet hard werken om alles weer goed te krijgen. Het leger schijnt beter te worden onder Sisi en ze hebben meerdere malen gezegd dat ze niet in de politiek willen omdat zij van hun fouten hebben geleerd in het verleden. We zullen zien tot hoever dat zal gaan, wat ik vandaag heb gemerkt op straat is dat men niet vergeten is hoe wreed het leger was en dat zal niet snel vergeven worden. Mochten er rare sprongen genomen worden door het leger, dan zal het volk hier tegen staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vetrouwen in de bevolking dan het leger. Men heeft geleerd van zijn fouten. Hopelijk.
Inmiddels zijn alle media mensen vrijgelaten van de gesloten zenders.
En is dit de voorkant van de Tahrir krant morgen. Check tekst helemaal bovenaan in het rood.
[ afbeelding ]
Je kunt het zo zien, Mubarak is precies op dezelfde wijze van zijn troon gestoten. Mubarak en Morsi zijn totaal onvergelijkbaar en dat komt doordat Mubarak gewoon een tiran was, maar toch zijn beiden door de wil van de bevolking afgezet en niet direct door het leger.
https://pbs.twimg.com/media/BOSD8A4CQAAWA_5.jpg:large
Kom je weer met misplaatste verzen aanzetten, al paar keer eerder hierop gereageerd maar dan reageer je opeens niet meer. Je bent misleidt, Anjem Choudary is een typische "teruggekeerde Moslim", voorheen een nobody zoals ons allen, die nu een baardje laat staan, "Islamitische kleding" draagt de hele dag en door wat verzen te citeren jonge fans heeft die nogal onder de indruk zijn van hem en als inspirator zien. Natuurlijk ontvangt die wel flink wat uitkeringen (benefits) van de Britse overheid aangezien hij niet fulltime werkzaam is, maar dat mag omdat het die verschrikkelijke ongelovigen zijnquote:Op donderdag 4 juli 2013 03:59 schreef Shawn het volgende:
Waar hebben ze wel democratie gebracht? Hun reportagesquote:Op donderdag 4 juli 2013 07:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gaan ze nu democratie brengen in Qatar?
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:12 schreef CANARIS het volgende:
Een principieel ingesteld mens moet deze Coup natuurlijk afkeuren.
Mursi is demokratisch aan de macht gekomen en was hierdoor natuurlijk vele malen meer gelegitimeerd als al zijn voorgangers.
Ik ben echter niet principieel ingesteld. Ik ben pragmatisch en net als dat ik de coup tegen Allende in Chile wel begreep , begrijp ik de noodzaak van deze coup ook.
editquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.
Oei, tegen het linkse been van schmerzie aan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik denk dat je je maar eens moet verdiepen in de Coup tegen Allende. Daar zat ook een president die tegen het volk aan het regeren was . Hij had het gehele parlament al verloren en ging per decreet regeren.......
Dat is juist het punt. Er is bijna altijd wrevel tussen het bewind en een deel van het volk voorafgaand aan een coup, en er is altijd wel wat steun uit het volk voor een coup. Dat is dus in geen enkel opzicht een reden om ter discussie te stellen of het wel een coup of een 'normale' coup is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik denk dat je je maar eens moet verdiepen in de Coup tegen Allende. Daar zat ook een president die tegen het volk aan het regeren was . Hij had het gehele parlament al verloren en ging per decreet regeren.......
Precies, coup is coup.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik begrijp de coup tegen Allende ook: Ordinair imperialistisch winstbejag in combinatie met machtshonger en een totaal gebrek aan geweten maakt dat er over massa's lijken wordt gegaan, om over de folteringen nog maar te zwijgen.
Daar zou ik deze coup niet mee willen vergelijken. Een coup is het. Of het nou een coup is met voordelen of niet, het idee dat je in twijfel moet trekken of het wel een militaire coup is omdat een deel van het volk het steunt slaat natuurlijk nergens op. Puur propagandistisch gelul.
je moet toch wat, als de jonge democratie nog niet in staat is om regeringen te laten vallen, als ze er een zooitje van maken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Er is bijna altijd wrevel tussen het bewind en een deel van het volk voorafgaand aan een coup, en er is altijd wel wat steun uit het volk voor een coup. Dat is dus in geen enkel opzicht een reden om ter discussie te stellen of het wel een coup of een 'normale' coup is.
Wat het een coup maakt is dat militair geweld of de dreiging daarmee de machtskwestie beslist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |