SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24-06-2012:
19-06-2012:
Bekijk deze YouTube-video
Ik geef je een 6jequote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef n00b13 het volgende:
Heb ik het goed gedaan? Ik ben niet zo'n geoefende topicreeksenopener.
TT nog veranderen naar "Morsi in de ww"quote:
Ja, dat is nu wel een beetje laat heah.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
TT nog veranderen naar "Morsi in de ww"
Ik geloof niet dat jij een verkrachting die op zo'n manier wordt uitgevoerd zou spotten in de menigte en kabaal van zulke proporties.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:54 schreef larry_flynt het volgende:
Wordt dit een protest tegen moslims? Voor vrouwenrechten?
Denk het niet. Ze verkrachten vrouwen waar de rest bij staat...
Maar ik snap gewoon niet dat het gebeurt... In Nederland zou heel NL op zn kop staan. Is dat daar normaal?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:56 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij een verkrachting die op zo'n manier wordt uitgevoerd zou spotten in de menigte en kabaal van zulke proporties.
Nee, lijkt me niet normaal. Niemand leidt het land op dit moment. Iedereen heeft vrij spel tenzij de sociale controle uitermate secuur en georganiseerd gebeurd. Het is gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:56 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Maar ik snap gewoon niet dat het gebeurt... In Nederland zou heel NL op zn kop staan. Is dat daar normaal?
CNN zet altijd één keer zo'n kop in de ticker en laat dat dan voor de rest van de avond staan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:57 schreef WSquater het volgende:
Vast oud nieuws, maar CNN: "COUP UNDER WAY"
twitter:bradleyhope twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:40:42Former intelligence officer: ElBaradei will be PM, Supreme Court head President, and interim council will include Al Nour official reageer retweet
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:50:53Source said that Obama knows the whereabouts of Morsi and had a conversation with him four hours ago, described as "tense". #Egypt reageer retweet
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op woensdag 03-07-2013 om 20:52:06Source ended by saying to watch for a statement by Obama over the next several hours. #Egypt reageer retweet
De Moslimbroederschap zijn de zgn. gematigde islamisten die meedoen met het democratische proces. Ze waren al gewaarschuwd door andere islamisten dat dit niet de juiste manier is om te werk te gaan, maar ze wilden niet luisteren. Nu hebben ze maar 1 jaar mogen regeren en zijn ze opzij geschoven door dictatoriale lieden (die hun jonge democratie om zeep hebben geholpen door een staatsgreep te plegen).quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:52 schreef Djibril het volgende:
Gaan we zo’n soortgelijke scenario zien als Algerije? Wat denken jullie?
Gematigdquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:00 schreef Shawn het volgende:
De Moslimbroederschap zijn de zgn. gematigde islamisten
Volgens mij is de MB niet voor een Jihad. In ieder geval niet in de Jihad zoals wij dat kennen (overheersing etc.)quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
GematigdHeb je MBs motto wel eens gelezen? Vast wel: "Allah is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of Allah is the highest of our aspirations."
Anyway, wat wel zo is, is dat er nog extremere figuren zijn. En daarom kan deze coup Egypte nog verder polariseren. Morsi's tegenstanders zijn niet verenigd en kunnen nooit allemaal hun zin krijgen na de aankomende verkiezingen.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:04 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Volgens mij is de MB niet voor een Jihad. In ieder geval niet in de Jihad zoals wij dat kennen (overheersing etc.)
Dat zegt ook zo lekker veelquote:
quote:De Broederschap heeft over de gehele wereld, behalve op enkele plaatsen zoals Israël en de door Israël bezette gebieden, geweld (officieel) afgezworen voor het bereiken van haar doelen en politieke middelen daarvoor in de plaats gesteld. Deze opstelling zorgt binnen de gelederen soms voor onenigheid en de afsplitsing van radicale groepen. Een vroege afsplitsing was een groep genaamd 'de Jihad'; deze vermoordde in 1981 de Egyptische president Anwar Sadat[2]. Latere afsplitsingen waren de Al-Gama'a al-Islamiyya ("De islamitische groep") en Takfir wal Hijra ("Excommunicatie en migratie"), beide in 2003 door de EU aangemerkt als terroristische organisaties[3].
Hoe je "Jihad" interpreteert maakt niet echt uit. Het is duidelijk met zo een motto dat MB totaal niet gematigd is (voor Westerse begrippen). Verder kan je je inlezen over hoe MB over Islam denkt (conservatief) en aanslagen die MB gepleegd heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:04 schreef n00b13 het volgende:
Volgens mij is de MB niet voor een Jihad. In ieder geval niet in de Jihad zoals wij dat kennen (overheersing etc.)
Ik had het niet over 'Westerse begrippen', maar 'Islamitische begrippen'. MB is zeer gematigd vergeleken met al-Qaeda. En dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:08 schreef Pharmacist het volgende:
Hoe je "Jihad" interpreteert maakt niet echt uit. Het is duidelijk met zo een motto dat MB totaal niet gematigd is (voor Westerse begrippen).
Ben je in Egypte?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef rakotto het volgende:
JAAAAAAAAAH
Er is nog hoop voor Egypte!Allah Akbar!
![]()
Tot later mensen, ff feesten op straat.
Fuck mevrouw Van Zettenquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mevrouw van Zetten uit Tiel vindt dit allemaal niet zo boeiend.
Maar doet Al-Qaeda mee met de verkiezingen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik had het niet over 'Westerse begrippen', maar 'Islamitische begrippen'. MB is zeer gematigd vergeleken met al-Qaeda. En dat weet je zelf ook wel.
Veel plezier man!quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:11 schreef rakotto het volgende:
JAAAAAAAAAH
Er is nog hoop voor Egypte!Allah Akbar!
![]()
Tot later mensen, ff feesten op straat.
Nee, de leider van een of ander court.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef Santello het volgende:
De baas van een leger heeft dus eigenlijk de macht?
Nee, zeker niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef n00b13 het volgende:
Maar hoe ligt Mursi dan in het Egyptische politieke spectrum.
Was hij de meest gematigde?
Lol, wat een onzinpost. Ze zijn gematigd tov een organisatie die random mensen opblaast. Nou, boffen wij even. Als je MB "gematigd" noemt op een Nederlands forum en je bedoelt naar Islamitische begrippen is dat pure misleiding.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef Shawn het volgende:
Ik had het niet over 'Westerse begrippen', maar 'Islamitische begrippen'. MB is zeer gematigd vergeleken met al-Qaeda. En dat weet je zelf ook wel.
Hoofd van het Constitutionele Hofquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:12 schreef Santello het volgende:
De baas van een leger heeft dus eigenlijk de macht?
Echt niet. Voor moslimbegrippen is de PVV extreem. Je moet het in context zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, wat een onzinpost. Ze zijn gematigd tov een organisatie die random mensen opblaast. Nou, boffen wij even. Als je MB "gematigd" noemt op een Nederlands forum en je bedoelt naar Islamitische begrippen is dat pure misleiding.
Van het Egyptische hooggerechtshof jaquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee, de leider van een of ander court.
Groot zolang er niet weer fraude wordt gepleegd Sabahi lijkt me de goede persoon.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En hoe groot is dan de kans dat er nu een meer gematigde komt?
En hoe populair is Al-Qaeda?
En dat is relevant want? MB is gewoon niet gematigd. Punt. Is dat nu zo hard toe te geven?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:15 schreef n00b13 het volgende:
Echt niet. Voor moslimbegrippen is de PVV extreem. Je moet het in context zien.
Zijn ze wel. Zij waren bereid om mee te doen met democratie en hadden geweld om hun doel te bereiken afgezworen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:18 schreef Pharmacist het volgende:
En dat is relevant want? MB is gewoon niet gematigd. Punt. Is dat nu zo hard toe te geven?
In deze context, op een Nederlands forum, Nederlanders en mensen die in Nederland wonen en goed bekend zijn met de Nederlandse cultuur kunnen MB als extreem bestempelen. Lekker boeiend hoe de MB zich verhoudt tot geitenhoeders in Jemen of schaapherders in Afghanistan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Echt niet. Voor moslimbegrippen is de PVV extreem. Je moet het in context zien.
Wat is daar mis mee met zo'n motto.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
GematigdHeb je MBs motto wel eens gelezen? Vast wel: "Allah is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of Allah is the highest of our aspirations."
Anyway, wat wel zo is, is dat er nog extremere figuren zijn. En daarom kan deze coup Egypte nog verder polariseren. Morsi's tegenstanders zijn niet verenigd en kunnen nooit allemaal hun zin krijgen na de aankomende verkiezingen.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:20 schreef Shawn het volgende:
Zijn ze wel. Zij waren bereid om mee te doen met democratie en hadden geweld om hun doel te bereiken afgezworen.
http://www.washingtonpost(...)12823-2004Sep10.htmlquote:The Brotherhood -- or al-Ikhwan al-Muslimun, as it is known in Arabic -- is a sprawling and secretive society with followers in more than 70 countries. It is dedicated to creating an Islamic civilization that harks back to the caliphates of the 7th and 8th centuries, one that would segregate women from public life and scorn nonbelievers.
Je mag dingen best in context en verhouding zien, als je het niveau van achterlijke boel wil ontstijgen dan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
In deze context, op een Nederlands forum, Nederlanders en mensen die in Nederland wonen en goed bekend zijn met de Nederlandse cultuur kunnen MB als extreem bestempelen. Lekker boeiend hoe de MB zich verhoudt tot geitenhoeders in Jemen of schaapherders in Afghanistan.
Het is een partij met de koran, onze welbekende mo'tje en de sharia als uitgangspunt en hoogste ideaal. Radicaal, op zijn zachtst uitgedrukt.
Blijkbaar geldt dat toch niet voor vele miljoenen Egyptenaren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee met zo'n motto.
Dat geldt voor bijna elke moslim
quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:22 schreef Hierro het volgende:
Nou, dat was een leuk democratisch experiment. Nu snel weer terug naar de oude tijden!
Ik zeg niet dat er iets "mis" mee is. Ik zeg alleen dat het niet "gematigd" is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:21 schreef Meki het volgende:
Wat is daar mis mee met zo'n motto.
Dat geldt voor bijna elke moslim
Niet voor die partij maar over hun geloof.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Blijkbaar geldt dat toch niet voor vele miljoenen Egyptenaren.
Radicaal in jullie ogen ja. Alles wat anders is dan jullie leefwijze is radicaal.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iets "mis" mee is. Ik zeg alleen dat het niet "gematigd" is.
Als dat voor "bijna elke Moslim" geld zoals jij claimt is "bijna elke Moslim" radicaal.
Nee hoor, ook radicaal in de ogen van veel (gematigde) moslims. En gelukkig zijn er daar nog een hoop van (van die gematigden dan).quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Radicaal in jullie ogen ja. Alles wat anders is dan jullie leefwijze is radicaal.
Wat ik zeg is niks radicaal aan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee hoor, ook radicaal in de ogen van veel (gematigde) moslims. En gelukkig zijn er daar nog een hoop van (van die gematigden dan).
Er is een staatsgreep gepleegd tegen een democratisch gekozen islamistische president. Hiermee wordt aangegeven dat er geen ruimte is voor de politieke islam en dat democratie een farce is.quote:
Er is wel plaats voor een islamitische president, een die ook de rol vervult van een president voor alle Egyptenaren in plaats van alleen zijn achterban. Het meerderheid van het volk wou hem nu weg, is gebeurd. Dat is democratie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Shawn het volgende:
[..]
Er is een staatsgreep gepleegd tegen een democratisch gekozen islamistische president. Hiermee wordt aangegeven dat er geen ruimte is voor de politieke islam en dat democratie een farce is.
De volgende president zal weer een islamitische president zijn maar dan van de andere partij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Shawn het volgende:
[..]
Er is een staatsgreep gepleegd tegen een democratisch gekozen islamistische president. Hiermee wordt aangegeven dat er geen ruimte is voor de politieke islam en dat democratie een farce is.
Winnen met fraude is democratie?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Shawn het volgende:
[..]
Het leger lijkt als een soort fysieke grondwet te fungeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:34 schreef t-8one het volgende:
Ik snap de rol van het leger maar niet, kort geleden stond Egypte nog op z'n kop omdat ze vrouwen openlijk in elkaar sloegen en nu lijken ze steun te hebben van het volk.
Blijkbaar heeft de politie een inval gedaan in Misr25 en iedereen gearresteerd. Zou goed kunnen, want die hebben echt lopen haatzaaien afgelopen dagen, met name richting de coptsquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:17 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Twee zeer bekende pro-Morsi kanalen zijn afgesloten. Geen idee wat daar gebeurt nu.
Politieke ilsam en democratie gaat per definitie niet samen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Shawn het volgende:
[..]
Eigen mensen en bondgenoten afluisteren is democratie?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:36 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Winnen met fraude is democratie?
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Eigen mensen en bondgenoten afluisteren is democratie?
Elk politiek stelsel wordt gedomineerd door eigen gewin. Dus kom niet aanzetten met democratie dit en democratie dat.quote:
Daarvoor is religie voor veel mensen te belangrijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:40 schreef UpsideDown het volgende:
Het leger zou gewoon alle aan religie gelieerde partijen moeten verbieden en hun rechten goed in de grondwet vast moeten leggen. Religie hoort niet thuis in de politiek.
Dat ligt anders in Islamitische wereld.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:40 schreef UpsideDown het volgende:
Het leger zou gewoon alle aan religie gelieerde partijen moeten verbieden en hun rechten goed in de grondwet vast moeten leggen. Religie hoort niet thuis in de politiek.
Je geeft toe dat Mursi niet democratisch is gekozen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:41 schreef Santello het volgende:
[..]
Elk politiek stelsel wordt gedomineerd door eigen gewin. Dus kom niet aanzetten met democratie dit en democratie dat.
zag op politiek24 timmermans beweren dat egypte niet aan de voorwaarden heeft voldaan, en tot nu toe geen cent heeft gekregenquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef Dvm86 het volgende:
Die Egyptenaren zijn ook niet snel tevreden he? Eerst moest Mubarak weg en nu Morsi. En onze leiders maar geld schuiven. Joost mag weten waar de miljarden naar toe gesluisd zijn. Als het een beetje tegenzit wordt dat geld gebruikt om ons te bevechten.
Dan rest mij de vraag: als Mubarak niet gewenst was en Morsi het niet kan, wie dan wel?
Merkel? Obama?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:40 schreef UpsideDown het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |