quote:Op zondag 30 juni 2013 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Bij de herstart was het:
18: GUT +8.1
19: CHI +35.7
20: VDG +38.1
Dus eigenlijk niks verloren.
Men realiseert zich plotseling dat hij en Raikkonen in dezelfde auto nogal aan elkaar gewaagd waren?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Oja: Nu hoor ik niemand meer zeggen dat Massa een middelmatige coureur is. What happened?
Was wel een goeie inderdaad :pquote:Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden
Volgens mij doelde ze op betaald worden voor het roepen van zijn naam, maar deze interpretatie is beterquote:Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden
Niet op hetzelfde stuk, die van Verne was volgens mij aan de andere kant van het circuit.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Goeie uitleg van Gary Andersson met die curb
Ik hoor net dat het al jaren zo is. Pirelli's dusquote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Wat verrassendtwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Hij had net nog een interview met Skyquote:Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat verrassendtwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Die zit/zat in een meeting met Todt, en Whiting volgens BBCquote:Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij had net nog een interview met Sky
OK, dat had ik niet meegekregenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.
Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een farce, die banden.
In ieder geval is het kampioenschap weer wat spannender geworden. Zowat het enige positieve uit de hele race.
Ach ja, best spannend. Maar met racen heeft het weer niets te maken.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?
Dat klopt al niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Best makkelijk roeptoetteren vanaf de zijlijn. Pirelli zijn niet de enigen met verstand van banden in de F1 wereld. Ze kunnen niet zomaar wat roepen en er vanuit gaan dat iedereen het slikt. Genoeg mensen die meekijken met wat ze doen. Het gaat nu om veiligheid he, niet meer om performance. Heel wat anders.quote:Ik hoop op betere banden op Spa en Monza wat ook een snelle circuit is. Pirelli zal wel met een smoes komen dat het kwam door rommel op de baan.
Dat is niet raar, dat is heel normaal en altijd al zo geweest. Het verschil is dat banden vroeger minder vaak stuk gingen, maar die ontploffing met rommel had je altijd al.quote:Ook raar dat de band helemaal kapot is en de stukjes op baan komen wat levensgevaarlijk is wat als iemand dit tegen zijn helm komt of in de motor terecht komt.
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert. Maar ze zullen sowieso er weer zijn volgend jaar, want de termijn voor inschrijven voor andere fabrikanten is al verstreken. In het 'ergste geval' zal Pirelli teruggaan naar de banden van vorig seizoen, die in ieder geval niet zo vaak stuk gingen. Al is nog steeds de vraag of dat geen andere oorzaak had.quote:Ik zie volgende jaar Pirelli niet meer terug in de formule1 in de 3 jaar dat ze de banden hebben geleverd is er alleen maar commentaar.
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37#f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
Neinquote:Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37#f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:17 schreef twiFight het volgende:
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert.
Vorige twee seizoenen al vergeten dus?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:36 schreef OEM het volgende:
[..]
De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.
2013, nieuw seizoen, nieuwe eisen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vorige twee seizoenen al vergeten dus?
Wint Webber tochquote:Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37#f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
De normale Mercedes straf dustwitter:alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
twitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Nico Rosberg reprimanded, retains victory #f1 reageer retweet
http://joesaward.wordpres(...)s-emergency-meeting/quote:Todt calls emergency meeting
June 30, 2013 by Joe Saward
Jean Todt has told Pirelli to be in Paris on Wednesday this week for a meeting of the Sporting Working Group, in order to take measures to avoid a repeat of the tyre problems that were seen at Silverstone. Pirelli has been asked to propose a solution. The FIA’s priority is, obviously, driver safety, and a suitable solution is deemed to be needed as soon as possible.
Although Pirelli is taking the brunt of criticism after the British GP, it must be said that the reason that changes were not made to the tyres used at Silverstone was because the teams were unable to agree with one another. Obviously the tyre failures in Silverstone have added fuel to the fire so that there will be more pressure on those who have argued against the change. Thus it is no surprise to hear that Red Bull Racing has been talking up the problem.
Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
De normale Mercedes straf dustwitter:alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
Hamilton 2008 Spa.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
http://joesaward.wordpres(...)s-emergency-meeting/
Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Keek net maar de Veronica samenvatting
Als je eenmaal de BBC hebt gekeken zie je pas echt in hoe slecht Ronald het doet, volgens mij kreeg hij een hartverzakking bij de klapband van Vergne
Daar zou ik graag een herhaling van willen horen, het tenniscommentaar natuurlijkquote:Op zondag 30 juni 2013 20:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.
Net zo lachwekkend als deze hele race. Rosberg deed een paarse sector terwijl er geel hing, in het vervolg kun je dus gewoon voluit gaan als er geel hangt.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
De normale Mercedes straf dustwitter:alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
Dan was het loos geweest met die Britse fanstwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Daar waren we het hier aardig mee eens denk ikquote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan was het loos geweest met die Britse fanstwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Ik heb wel 'afvlaggen/rode vlag' horen roepen hier hoor! (eh, gelezen natuurlijkquote:Op zondag 30 juni 2013 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar waren we het hier aardig mee eens denk ik
Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat zou gebeuren op een gegeven moment. Maar dan wel om de baan schoon te maken en de curb te controleren, om daarna verder te racen. Eerlijk gezegd vond ik zoveel rondjes achter de safety car ook niet ideaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan was het loos geweest met die Britse fanstwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Dan moet de FIA maar wat duidelijker zijn. Nu was het onduidelijk of ze wel of niet toestemming hadden gekregen (ja mits alle andere teams die mogelijkheid ook kregen, alleen wie moet daarvoor zorgen? Mercedes of Pirelli) en daarbij of het een Mercedes test of Pirelli test was, waarbij ze een 2013 auto mochten gebruiken. Op deze manier konden beide teams zonder al te veel gezichtsverlies de straf accepteren.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maaktquote:Op zondag 30 juni 2013 22:21 schreef kepler het volgende:
Alonso ook prima gedaan (met wat geluk natuurlijk), eindelijk eens goede tactiek van Ferrari
Ow ja, Massa inderdaad ookquote:Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
* vosss roept iets over een zwaluw en zomer enzo.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Doet niets af aan die tweetquote:Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.
Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.
Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Ach liever een Nico dan een Sebje met zn vinger omhoog hahaquote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Ja zoiets moet wel haast lijkt me.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet of dat klopt Vosss. Als ik me goed herinner lag Rosberg 13 sec. voor. Een pitstop kost je normaal 14 seconden 'baantijd'. Maar omdat het safety car was mag Raikonnen niet op topsnelheid rijden en kost het relatief denk ik minder dan 14 seconden voor Rosberg en kwam hij er dus weer voor op de baan.
Denk ik.
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.quote:
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Alsof die test daar de oorzaak van is. Voor die test scoorden ze ook podiumplaatsen. En vielen ze uit (Rosberg 2x) . De enige race waar ze slecht reden was Spanje, maar dat kan ook met de omstandigheden te maken hebben. Een update die ze hebben uitgevoerd sindsdien is het omdraaien van de achterbanden, waardoor die het langer uithouden. Daar hadden ze die test niet voor nodig want dat wisten ze al. Dat hadden ze al bij andere teams gezien.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.
[..]
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.
[..]
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Wat een smeerlap eigenlijk die Brawn.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef vosss het volgende:
Over die banden, voordeel of niet, ik neig nog steeds naar een uitgekiende test bedacht door Brawn omdat ie wist dat Mercedes niet erg blij was met hun prestaties en mogelijk verder falen alleen maar meer kans is om zonder baan te komen te zitten en met zo een test veel voordeel te halen is zoals blijkt en dat Brawn wist dattie daarmee weg zou komen, want bij compleet uit de WK stand halen van Mercedes had bijna op zeker een volledige terugtrekking van Mercedes geweest uit de F1 en dat is slecht voor Bernie zn beurs.
Dus dat was wel goed gespeeld. Mocht het zo geweest zijn dan. Ik denk het in elk geval. Brawn is er clever genoeg voor lijkt me
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Een gat rijden als je vooraan rijdt is, vooral na een start, heel normaal. Je bent de enige met vrij baan. 10 seconden achter rijden vind ik dan wel weer beduidend langzamer, met 14 seconden had Vettel zonder risico een pitstop kunnen maken!quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.quote:Uiteindelijk besloot Rosberg om buiten te blijven bij de tweede SC, hierdoor had hij oudere banden en viel hij, net als Sutil terug. Uiteindelijk kon hij nog prima het tempo volgen om de erg snelle Webber ruim voor te blijven.
Maakt die straf toch niet minder lachwekkend, zelfde geldt voor dat geval van Lotus, maar je moet het niet om gaan draaien.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.
Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels.
Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.
Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.quote:Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels.
Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef twiFight het volgende:
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.
?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
Zijn banden waren net nieuw als die van Webber.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereldquote:Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.
Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:17 schreef Tarado het volgende:
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereld
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.quote:Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders.
Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaalquote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes gevalquote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.
Dat klopt, dat weten we niet. Dus is het verder ook compleet zinloos om het erover te hebbenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaal
Klopt, maar zoals vosss al aanhaalde, Bernie's beurs voor allesquote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
Red Bull heeft het protest ingediend om duidelijkheid omtrent de regels te krijgen, omdat ze misschien zelf ook zo'n test wilde doen (gaan de geruchten). Niet om Mercedes te bestraffen. Dat is wat ze zeiden toen ze het protest indienden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.
Volgens de regels was het strontillegaal.
[..]
Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.
Mercedes had gewoon toestemming, mits andere teams die mogelijkheid ook kregen. Het is niet aan Mercedes om die andere teams te vragen, dat is aan Pirelli. Daarbij beriep Mercedes zich op het feit dat het een Pirelli test was en geen Mercedes test, waardoor het gebruik van een 2013 auto zou zijn toegestaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.
Ecclestone (en vroeger Mosley) is er een meester in, Todt blijkbaar wat minder (anders hadden wel al een Concorde Agreement gehad)
Nouja het was of toegeven dat ze (de FIA) zelf hun zaakjes niet op orde hebben en Charlie slachtofferen, of Mercedes verliezen, of een lichte straf geven.quote:Ik denk dat de FIA niet anders kon dan Mercedes licht straffen omdat ze zichzelf anders ook de schuld moesten geven (het gerucht dat Whiting vervangen zou gaan worden was er niet voor niets) en omdat de regels niet waterdicht waren.
Werden ze overtreden, als je onder voorwaarden toestemming hebt? Wie moet die aan die voorwaarden voldoen?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossen
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijkquote:Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef twiFight het volgende:
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
37?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter.quote:
Is het middernacht geweest?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter.
Vandaag nog nietquote:
Inderdaad. Maar Hamilton (die na z'n noodgedwongen vroege eerste stop trouwens een stint van 28(!) rondjes reed met acceptabel tempo) bleef buiten en kon als enige op oudere banden nog tempo houden, een hoop mensen inhalen en zelfs nog Alonso bijhalen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
?
Rosberg is naar binnen gegaan voor nieuwe banden, net zoals Webber, voor zover ik me kan herinneren.
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.
Is niet serieus, maar een steek onder water naar een bepaalde andere Fokker die hier nogal eens zijn 'wijsheid' komt spuwenquote:
Klopt, volgens mij hebben ze alleen een andere lijm gebruikt tussen de lagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Ze hadden inderdaad nu alleen betere lijm gebruikt.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Nu.nlquote:Formule 1-teams overwegen boycot Duitse Grand Prix
Teambaas Martin Whitmarsh van McLaren zegt dat er een mogelijkheid is dat de Formule 1-teams de Grand Prix van Duitsland van komend weekeinde boycotten uit onvrede over de kwaliteit van de banden van Pirelli.
"Dat gevaar bestaat inderdaad en dat is terecht als de teams en coureurs niet overtuigd zijn van hun veiligheid", aldus Whitmarsh tegenover Sky Sports.
De Grand Prix van Groot-Brittannië van zondag werd ontregeld door een aantal mysterieuze klapbanden. Lewis Hamilton, een van de slachtoffers, noemde het onacceptabel wat er gebeurde.
In 2005 lieten de teams met Michelin-banden de Grand Prix van de Verenigde Staten schieten omdat ze voor hun veiligheid vreesden na een crash van Ralf Schumacher in de vrijdagtraining.
"Natuurlijk willen we geen boycot", aldus Whitmarsh. "Wat er in Indianapolis gebeurde acht jaar geleden, was heel slecht voor de sport. We moeten echt samenwerken, niet elkaar de schuld ergens van geven."
Pirelli moet zich woensdag in een gesprek met voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie verantwoorden voor wat er zondag gebeurde.
"We moeten de zaken nu rustig analyseren en geen beslissingen nemen op basis van emotie", aldus Todt.
matige coureur?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
Waren toch allemaal hard die lek gingen?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:54 schreef Fokkingvet het volgende:
Ik denk zowiezo dat Pirelli nu kneiter harde banden gaat meenemen naar Duitsland... Zal weer een slecht weekend worden voor Lotus en Ferrari
Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:quote:Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef twiFight het volgende:
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
1 2 | Schumacher: 1 1 4 2 1 1 3 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 2 1 2 2 1 4 6 Raikkonen: 2 3 9 8 2 5 3 2 3 5 6 6 5 7 1 6 10 1 7 2 2 2 10 9 5 |
En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:
[ code verwijderd ]
By Alan Baldwintwitter:alanbaldwinf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 13:49:08BRDC Pres Derek Warwick says Silverstone kerbs not to blame for tyre failures, critical of Bernie, FIA and Pirelli http://t.co/K7pWLdCI9C reageer retweet
(Editing by Clare Fallon)quote:Derek Warwick, President of the British Racing Drivers Club, said he had been out to look at the kerbs and dismissed as "absolute rubbish" reports that sharp edges might have cut the tyre sidewalls.
"These kerbs have been in since 2009. We've had thousands and thousands of cars go over these kerbs and they have been absolutely fine," Warwick, an ex-Formula One driver whose brother Paul was killed in a racing accident in 1991, told Sky Sports television.
"We've had them checked by the FIA (International Automobile Federation) and they comply completely," he added as a safety debate raged, with talk of a possible driver boycott of the next race in Germany.
The Briton said the Silverstone race - in which strips of tread containing metal belts flew off the tyres and narrowly missed the heads of drivers following behind - had at one stage looked like a disaster in the making.
"We need to make sure it's a good race here at Silverstone in order to bring the crowds back for next year so to say I was panicking would be an under-statement," said Warwick.
He pointed the finger at Pirelli, the three teams who prevented the supplier from introducing a stronger version of the tyres for the race at Silverstone and the sport's commercial supremo Bernie Ecclestone.
"I think Bernie, the FIA and Pirelli are bringing the sport into disrepute and they need to have a serious look at themselves and change these tyres and not expect all the teams to agree," said Warwick.
"Take it out of the teams' hands and put safe tyres on these cars," he added.
Ferrari, Lotus and Force India have resisted moves to change the construction and compounds of the 2013 tyres, which other teams say are too quick-wearing and not hard enough, because their cars are working well with them.
"The teams need to look at themselves," said Warwick. "They made the decision not to bring a new tyre. I kind of blame Pirelli but they did their best to bring a new tyre to Silverstone and three teams voted against it."
The Pirelli tyres have come in for considerable criticism this season, with drivers also complaining that they have to pace themselves to make them last rather than racing flat out.
Pirelli have pointed out they are merely doing what they were asked to do to improve the show, providing tyres that encourage overtaking and force more pitstops. When they tried to change them, they were prevented from doing so.
The company has also chafed at the sporting regulations, which ban teams from track testing during the season and using their current cars to test with Pirelli.
The Italian company was reprimanded by the FIA last month for carrying out a 'secret' tyre test with Mercedes in Spain.
Warwick, who played down talk of a possible driver boycott threatening next weekend's German Grand Prix at the Nuerburgring, said the Italian company made good tyres but had not lived up to expectations.
"Pirelli and Formula One need to have a really good look at themselves and make sure that we have tyres that drivers can drive flat out all the time," said the Briton.
klopt. Er gingen ook verschillende mediums lek.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:46 schreef vosss het volgende:
Volgens mij hadden ze in elk geval de hardste compound mee. Ik dacht dat er ook een medium stuk ging toch?
En punten voor de top 8 gold alleen voor de laatste twee races in Schumachers series, de rest kreeg alleen de top 6 punten. Toen hadden we wel een stuk meer uitvallers altijd.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.
Niet zo zeer de kerbs, als dat het geval was hadden we ook rechterbanden gezien. Lijkt me toch echt de druk die zo'n band krijgt.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Er gingen ook verschillende mediums lek.
Oorzaak lijkt me te liggen in een combi van het circuit en de druk in de banden. Het opstaande randje zorgde voor de groeven en de lagere druk zorgde ervoor dat de band vrij snel klapte
Ik vind die van Kimi juist indrukwekkender omdat die een mindere auto heeft dan Schumacher destijds.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:
[ code verwijderd ]
Top 10 rijden is niet zo moeilijk voor de Lotusquote:Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind die van Kimi juist indrukwekkender omdat die een mindere auto heeft dan Schumacher destijds.
Dat hoeft natuurlijk niet, het kunnen kerbs zijn in een bepaalde bocht waar je alleen met links overheen gaat, het wordt overigens ontkracht door Derek Warwick, zie mijn post #109quote:Op maandag 1 juli 2013 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet zo zeer de kerbs, als dat het geval was hadden we ook rechterbanden gezien. Lijkt me toch echt de druk die zo'n band krijgt.
Het gebeurde ook steeds toen een band net een paar rondjes oud was.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 14:44:22Scary stats from Mark Hughes's Autosport race report. Alonso was doing 179mph when Perez's tyre failed and generated 3.6G avoiding a crash reageer retweet
En wat als je vanaf begin af aan een top 10 plaats wel meerekent, hoe lang is de langste periode dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.
Het moment met Raïkkönen waarbij hij bijna een loopvlak tegen z'n wagen/hoofd kreeg vond ik er enger uitzien, Raïkkönen was net aan het inhalen op dat moment en kon niet veel kanten op.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 14:44:22Scary stats from Mark Hughes's Autosport race report. Alonso was doing 179mph when Perez's tyre failed and generated 3.6G avoiding a crash reageer retweet
Huh? Dan moet je wel echt heel ver teruggaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Overigens doen er tegenwoordig ook 22 wagens mee, dat was vroeger veel minder.
Vroeger waren het er 20. En beide uiteindes van Schumachers reeks zijn DNFs.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En wat als je vanaf begin af aan een top 10 plaats wel meerekent, hoe lang is de langste periode dan?
Want Raïkkönen is voorlopig nog wel even bezig dus wie weet hoeveel top 10 plaatsen hij nog gaat halen..
Overigens doen er tegenwoordig ook 22 wagens mee, dat was vroeger veel minder.
Ja maar dat heeft natuurlijk helemaal niets met het aantal opeenvolgende puntenfinishes te maken.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:20 schreef SiGNe het volgende:
Goed, minder teams ben ik niet helemaal zeker van maar in elk geval waren er minder races per seizoen.
Opzich wel, je rijdt vaker op circuits waar je normaal ook goed rijdt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft natuurlijk helemaal niets met het aantal opeenvolgende puntenfinishes te maken.
Dat heeft er echt helemaal niks mee te maken, pech kan overal komen en de Ferrari van die tijd was gewoon een topauto die absoluut niet buiten de top4 kon vallen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opzich wel, je rijdt vaker op circuits waar je normaal ook goed rijdt.
Elke coureur heeft z'n eigen favoriet en kent die baan dus erg goed, kans om hoog te eindigen zijn dan ook hoger.
Tegenwoordig zijn er al 22 circuits, vroeger waren er maar 16-17, 5-6 meer bekende circuits dus.
quote:Op maandag 1 juli 2013 15:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opzich wel, je rijdt vaker op circuits waar je normaal ook goed rijdt.
Elke coureur heeft z'n eigen favoriet en kent die baan dus erg goed, kans om hoog te eindigen zijn dan ook hoger.
Tegenwoordig zijn er al 22 circuits, vroeger waren er maar 16-17, 5-6 meer bekende circuits dus.
Ik snap niet hoe het kan dat alleen Rosberg, Webber, Alonso en Hamilton sneller dan die 1:35.018 van Vettel gingen. Massa en Di Resta hadden bijvoorbeeld ook nieuwe banden maar Massa was slechts eentiende sneller dan Kimi op oudere banden.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar Hamilton (die na z'n noodgedwongen vroege eerste stop trouwens een stint van 28(!) rondjes reed met acceptabel tempo) bleef buiten en kon als enige op oudere banden nog tempo houden, een hoop mensen inhalen en zelfs nog Alonso bijhalen.
Alleen is Gary Anderson bij de desbetreffende kerb gaan kijken en komt tot de coclusie dat die zo scherp als een scheermes zijn. Dat in combinatie met de lagere spanning waarmee gereden wordt om meer grip te krijgen zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet, het kunnen kerbs zijn in een bepaalde bocht waar je alleen met links overheen gaat, het wordt overigens ontkracht door Derek Warwick, zie mijn post #109
quote:Silverstone: A sharp piece of raised kerb on the inside of turn four of the Silverstone circuit was on Sunday blamed for the tyre failures which overshadowed the British Grand Prix.
During a post-race inspection of the circuit at the Loop and Aintree corners through which the cars drive before running onto the Wellington Straight, former F1 technical director Gary Anderson identified a section of dangerous concrete that may have caused the punctures.
Anderson, now a television pundit, told the BBC: "We have heard a lot today about Turn Four and we have come to have a look at what could be causing these punctures.
"Looking at the part inside the kerb, it is green to match the grass, but it is actually concrete. The cars go over the section and the sidewall of the tyre could be getting caught on a sharp part of the kerb.
"It is about the height at which we saw the tyre getting cut and coming off."
...
Zeker weten 'alleen' een pressiemiddel, maar ze moeten toch iets om weer zo iets te voorkomen.quote:
Ik snapte 'mquote:Op maandag 1 juli 2013 12:23 schreef vosss het volgende:
Jezus man. Kennen jullie Weltschmerz niet ofzo?
Ik stop al met grapjens maken, want ik heb een hekel aan uitleggen.
Schumacher was zeker een stuk dominanter. Maar de tijden zijn natuurlijk niet te vergelijken. Vroeger reed je met 'gemak' 20 seconden weg van de P2, nu zit er soms maar 5 seconden tussen de P1 en P5. Toch een hele andere sport dan toen en beide records zijn indrukwekkend.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:
[ code verwijderd ]
Kunnen ze best doen, maar daarmee schakel je ad hoc enkele teams uit voor het kampioenschap en kun je dit seizoen gewoon afschrijven. Ga dan niet doen alsof er nog 'spanning' is, want teams zoals Lotus en FI hebben een relatief klein budget, maar scoren prachtig omdat ze niet zo dom zijn geweest als bepaalde andere teams. Als het echt een veiligheidskwestie is dan moeten ze het doen, maar het is directe competitievervalsing en het kampioenschap kan het raam uit geflikkerd.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Tarado het volgende:
"I think Bernie, the FIA and Pirelli are bringing the sport into disrepute and they need to have a serious look at themselves and change these tyres and not expect all the teams to agree," said Warwick.
Jezus wat een dramaqueen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 14:44:22Scary stats from Mark Hughes's Autosport race report. Alonso was doing 179mph when Perez's tyre failed and generated 3.6G avoiding a crash reageer retweet
Is ook een verklaring voor de klapbanden.quote:
Kan het zijn dit er staat?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:59 schreef Bluurgh het volgende:
http://www.marca.com/2013(...)tana/1372672736.html
Ik begrijp er weinig van, maar het schijnt zo te zijn dat Pirelli zonder toestemming nieuwe banden met een kevlar loopvlak hebben gebruikt. Als dat zo is kan de GP ongeldig worden verklaard..
NuSportquote:'Pirelli biedt Formule 1-teams banden met kevlar aan'
Leverancier Pirelli wil de Formule 1-teams voor de komende Grand Prix van Duitsland banden aanbieden, waarin het kunstof kevlar in plaats van staal is verwerkt.
De strip van kevlar verhit het rubber minder dan de tot dusver gebruikte stalen band en voorkomt snelle slijtage. Dat meldt de Britse kant The Telegraph dinsdag.
Het zou de oplossing zijn voor de problemen bij de afgelopen Grand Prix van Groot-Brittannië, waar het regende aan klapbanden.
Het is overigens niet zeker of het stalen loopvlak van de banden oorzaak is geweest van het bandendrama op Silverstone.
De internationale autosportfederatie FIA besloot maandag de Formule 1-teams deze maand extra te laten testen met het Pirelli-rubber. De testsessie is van 17 tot en met 19 juli op Silverstone.
Dat deden ze ook al voor deze race, maar is door een aantal teams geweigerd, waardoor het niet doorging. Die banden konden ze in Canada al testen, maar door het slechte weer daar is het daar toen niet van gekomen.quote:
De YDT zou ook met een dag uitgebreid worden en Mercedes zou nog steeds niet mogen deelnemen.quote:F1's tyre scandal could be set to deepen yet further, as a Spanish sports newspaper claims Pirelli - already under reprimand for 'test-gate' - blatantly broke the rules.
Marca correspondent Marco Canseco reports that, prior to the tyre-explosive British grand prix, F1's official supplier changed the construction of its 2013 tyre without the knowledge or the consent of the FIA or the teams.
"At worst, it jeopardised the lives of the drivers," Canseco said, referring to the spate of spectacular tyre failures at the British grand prix that have thrown the sport into crisis.
Marca said the tyres used at Silverstone had a completely new structure, with a layer of kevlar included in the internal steel-belt.
Earlier, teams including Lotus, Force India and Ferrari vetoed the introduction of the purely kevlar-belted tyres, due to the rule requiring unanimity for mid-season changes.
Canseco said he discovered Pirelli's breach when Sauber and McLaren sent team personnel out to the scene of Sunday's tyre explosions, only to discover kevlar shards among the debris.
Pirelli's Paul Hembery denies the charge.
"I can assure you that the tyres (at Silverstone) were the same construction as the ones used in Barcelona," he said.
...
Ik dacht serieus ook dat Pirelli die al verandert had. In Monaco konden de teams nog dat truukje van links- en rechtsachter van plaats wisselen nog toepassen. Dat grapje had Pirelli tijdens Canada toch al geëlimineerd omdat de band op een andere manier gefabriceerd werd cq. kevlar ipv staal gebruikt haddenquote:
Dat was oa. omdat er enkele teams (om RBR niet bij naam te willen noemenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:58 schreef vosss het volgende:
Dat ging niet door omdat Lotus, Ferrari en Force India tegen waren omdat ze dachten daar een nadeel van te ondervinden.
das helemaal kut, is een goede zenderquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:00 schreef vosss het volgende:
Offtopic, ik krijg net een mail van Ziggo dat ESPN eruit gaat. Lekker dan. Ik krijg er niets voor terug.
ESPN stop met uitzenden in Europa http://www.totaaltv.nl/nieuws/12708.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:00 schreef vosss het volgende:
Offtopic, ik krijg net een mail van Ziggo dat ESPN eruit gaat. Lekker dan. Ik krijg er niets voor terug.
Hier heeft je kabelboer toch niks mee te maken?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Dat vind ik altijd zo raar van die kabelboeren...
Als ik vraag aan Ziggo of zij een bepaald pakket kunnen maken met een aantal zenders, dan kan dat niet, vanwege bepaalde transport streams enz enz. Goed, heb ik geaccepteerd. Jammer maar helaas.
Maar ze kunnen vervolgens wel 1 enkele zender skippen uit het zender pakket ?![]()
Het is toch niet meer van deze tijd dat je afhankelijk van die transportstreams een bepaald pakket kan/moet nemen voor jouw favoriete zender? Je zou gewoon je zenders kunnen selecteren die je wil zien en bij bijvoorbeeld elke 5 geselecteerde zenders van jouw keuze krijg je er 3 zenders bij die Ziggo/UPC/KPN voor je selecteert.
In Canada werd die band aangeboden aan de teams om in de eerste vrije training mee te testen, zodat ze deze op Silverstone konden gebruiken. Door het slechte weer in Canada is er niet mee getest en doordat sommige teams niet akkoord gingen met het invoeren van nieuwe banden is dat niet doorgegaan. In plaats daarvan heeft Pirelli andere lijm gebruikt om het rubber van het loopvlak aan de interne (stalen) band van de band te lijmen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik dacht serieus ook dat Pirelli die al verandert had. In Monaco konden de teams nog dat truukje van links- en rechtsachter van plaats wisselen nog toepassen. Dat grapje had Pirelli tijdens Canada toch al geëlimineerd omdat de band op een andere manier gefabriceerd werd cq. kevlar ipv staal gebruikt hadden
quote:Pirelli has confirmed that it will use the Canada development rear tyres in Germany this weekend, with Kevlar belts – and says that a new range will be introduced in Hungary following the Silverstone test later this month.
Meanwhile its investigations has shown that left-to-right rear tyre swapping, as explained here some weeks ago, was one of the factors.
It also says that teams were running excessively low pressures and extreme cambers, and adds that the Silverstone kerbs were another factor.
Pirelli wants the FIA to regulate pressures and cambers in the future.
More later…
quote:Pirelli has tonight issued the following statement on what happened at Silverstone – and what the company plans to do next. See previous story for a summary.
After exhaustive analysis of the tyres used at Silverstone, Pirelli has concluded that the causes of the failures were principally down to a combination of the following factors:
1) Rear tyres that were mounted the wrong way round: in other words, the right hand tyre being placed where the left hand one should be and vice versa, on the cars that suffered failures. The tyres supplied this year have an asymmetric structure, which means that they are not designed to be interchangeable. The sidewalls are designed in such a way to deal with specific loads on the internal and external sides of the tyre. So swapping the tyres round has an effect on how they work in certain conditions. In particular, the external part is designed to cope with the very high loads that are generated while cornering at a circuit as demanding as Silverstone, with its rapid left-hand bends and some kerbs that are particularly aggressive.
2) The use of tyre pressures that were excessively low or in any case lower than those indicated by Pirelli. Under-inflating the tyres means that the tyre is subjected to more stressful working conditions.
3) The use of extreme camber angles.
4) Kerbing that was particularly aggressive on fast corners, such as that on turn four at Silverstone, which was the scene of most of the failures. Consequently it was the left-rear tyres that were affected.
The only problems that had come to light before Silverstone were to do with delamination, which was a completely different phenomenon. To stop these delaminations Pirelli found a solution by suggesting that the teams use the tyres that were tried out in Canada from Silverstone onwards. When this proposal was not accepted, Pirelli found another solution through laboratory testing, with a different bonding process to attach the tread to the carcass. So the problem of delamination has nothing at all to do with what was seen in Great Britain.
Following the conclusions of this analysis, Pirelli would like to underline that:
1) Mounting the tyres the wrong way round is a practice that was nonetheless underestimated by everybody: above all Pirelli, which did not forbid this.
2) In the same way, under-inflation of the tyres and extreme camber settings, over which Pirelli has no control, are choices that can be dangerous under certain circumstances. Because of this, Pirelli has asked the FIA for these parameters will be a topic of accurate and future examinations. Pirelli has also asked for compliance with these rules to be checked by a dedicated delegate.
3) Pirelli would also like to underline that the 2013 tyre range does not compromise driver safety in any way if used in the correct manner, and that it meets all the safety standards requested by the FIA.
The logical conclusion is that it is essential for tyres with the performance and technical sophistication of the 2013 range to be regulated and carefully controlled by Pirelli itself. In order to ensure the optimal functioning of the tyres, the Italian firm would need real-time data from the teams regarding fundamental parameters such as pressure, temperature and camber angles. While waiting for new regulations that would permit Pirelli access to this data, vital for the development and management of these state-of-the-art tyres, the following measures are proposed for the forthcoming grands prix, in agreement with the FIA, FOM, the teams and the drivers:
1) The use of the evolution of the current tyre that was tested in Canada (and proved to be completely reliable) for the German Grand Prix this weekend. This represents the best match for the technical characteristics of the Nurburgring circuit. In particular, the rear tyres that will be used at the German Grand Prix, which takes place on July 7, have a Kevlar construction that replaces the current steel structure and the re-introduction of the 2012 belt, to ensure maximum stability and roadholding. Given that these tyres are asymmetric as well, it will be strictly forbidden to swap them round. The front tyres, by contrast, will remain unaltered.
2) From the Hungarian Grand Prix onwards, the introduction of a new range of tyres. The new tyres will have a symmetrical structure, designed to guarantee maximum safety even without access to tyre data – which however is essential for the optimal function of the more sophisticated 2013 tyres. The tyres that will be used for the Hungarian Grand Prix onwards will combine the characteristics of the 2012 tyres with the performance of the 2013 compounds. Essentially, the new tyres will have a structure, construction and belt identical to that of 2012, which ensured maximum performance and safety. The compounds will be the same as those used throughout 2013, which guaranteed faster lap times and a wider working range. This new specification, as agreed with the FIA, will be tested on-track together with the teams and their 2013 cars at Silverstone from 17-19 July in a session with the race drivers during the young driver test. These tests will contribute to the definitive development of the new range of tyres, giving teams the opportunity to carry out the appropriate set-up work on their cars.
In dat licht gezien, vind ik het toch onredelijk dat ze nieuwe banden meenemen. De teams nemen zelf het risico door van de aanbevelingen van Pirelli af te wijken. Ze hebben zondag en al eerder kunnen zien waar dit toe kan leiden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
Hier het volledige statement van Pirelli:
[..]
twitter:BdGPictures twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:43:07It looks like #Pirelli and #AnsaldoBreda have the same press-officer #fyra #tyres Gotta love italy reageer retweet
Hebben de teams al eerder gedaan, bandenspanning lager dan geadviseerd. Ging ook niet goed.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:42 schreef Breaker.Faker het volgende:
wel lekker makkelijk om de teams de schuld te geven. Ik kan niet geloven dat de teams kiezen om de bandenspanning wat laag te houden. Net als dat de achterbanden hebben veranderd aan de linkerachter elke team weet dat linker en rechter banden verschillend zijn.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:BdGPictures twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:43:07It looks like #Pirelli and #AnsaldoBreda have the same press-officer #fyra #tyres Gotta love italy reageer retweet
..zal het dan toch.. ?twitter:DutchMeikuh twitterde op zondag 30-06-2013 om 14:42:34Worden die #Pirelli banden gemaakt door Ansaldo Breda of wat ? #F1 @LindaF1nl reageer retweet
Ik dacht dat je een grapje maakte over metro's op banden maar het is verdomme echt waarquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:14 schreef Meike26 het volgende:
Wetende dat de Parijse metro's rijden op Michelin banden rijden, rijden er in Rome dan Ansaldo-Bredo metro's op Pirelli banden ?
Ik wel. Bandenspanning lager betekent meer grip. Net zoals het verwisselen van de achterbanden minder slijtage oplevert. Blijkbaar hadden zij (en Pirelli) alleen niet door wat de gevolgen konden zijn, anders zou hier al lang actie op ondernomen zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:42 schreef Breaker.Faker het volgende:
wel lekker makkelijk om de teams de schuld te geven. Ik kan niet geloven dat de teams kiezen om de bandenspanning wat laag te houden. Net als dat de achterbanden hebben veranderd aan de linkerachter elke team weet dat linker en rechter banden verschillend zijn.
dat laatste is niet te hopenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:14 schreef Meike26 het volgende:
Wetende dat de Parijse metro's rijden op Michelin banden rijden, rijden er in Rome dan Ansaldo-Bredo metro's op Pirelli banden ?
Inderdaad, zoals sasquatsch al aangeeft levert dit meer grip op. Echter neemt de slijtage ook toe als ik het goed alsmede de temperatuur van de band. Combineer deze 3 dingen met de kerbstones etc, en poef, band sneller lekquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik wel. Bandenspanning lager betekent meer grip. Net zoals het verwisselen van de achterbanden minder slijtage oplevert. Blijkbaar hadden zij (en Pirelli) alleen niet door wat de gevolgen konden zijn, anders zou hier al lang actie op ondernomen zijn.
quote:
Een klein beetje sturen kan die wel hequote:Op woensdag 3 juli 2013 21:59 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dan heb je er echt totaal geen kijk op.
[..]
Hier heb ik niets aan toe te voegen. [ afbeelding ]
extreme camber is gewoon onzin, vroeger was dat veel ergerquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
Hier het volledige statement van Pirelli:
[..]
dat zeker, maar een vinger minder zou hem niet misstaanquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:17 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Een klein beetje sturen kan die wel he
Ik zou ook liever een paar anderen vooraan zien rijdenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeker, maar een vinger minder zou hem niet misstaan
quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeker, maar een vinger minder zou hem niet misstaan
Nonsens, fingerboy zal immer zegevieren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij moet gewoon een nieuwe manier van juichen verzinnen
Nee ik ga hier niet op in, ik.doe.het.niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:21 schreef Jake89 het volgende:
Ben absoluut geen fan van hem, kan niet wachten tot die verslagen gaat worden. Maar 1 ding is waar, hij is gewoon supergoed
quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee ik ga hier niet op in, ik.doe.het.niet.
ik meen de mediums en de softsquote:Op donderdag 4 juli 2013 02:25 schreef Nober het volgende:
Vanaf 8:24
Welke banden gebruiken ze dit weekend? Volgens Sky de Mediums en Supersofts maar klopt dat?
Ben nog nooit op de N'Ring geweest maar zat andere circuits en het is overal druk danquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:19 schreef TommyGun het volgende:
Iemand ervaring met parkeren bij de Nürburgring?
http://www.nuerburgring.d(...)pingplan-F1-2013.pdf
Ik heb een parkeerkaart voor Zone B2 maar ik verwacht dat de route onder het circuit door (zoals Google Maps aangeeft) erg druk is / zal zijn.
Eromheen rijden?
Haha woow! Maar was Vettel fan? Waarom niet meer?quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:40 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Ik was vettel fan maar ik hoop dat iemand anders het het kampioenschap ervan door gaat
Heb je daarvoor daadwerkelijk een uitleg voor nodig?quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Jake89 het volgende:
[..]
Haha woow! Maar was Vettel fan? Waarom niet meer?
We zullen het nooit weten, persoonlijk vind ik Alonso wel iets beter omdat hij zich heel snel aanpast aan wat mindere omstandigheden, dat lijkt bij Vettel minder.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:17 schreef Nober het volgende:
Alonso was ook kampioen geworden de afgelopen jaren als hij voor Red Bull Racing had gereden, maar misschien was dat wel niet gelukt als Vettel bij Ferrari had gereden (even los van 2011 natuurlijk).
Ik vond hem alleen in Monaco als een drol rijden, verder nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:23 schreef Jake89 het volgende:
Tot nu toe vind ik Alonso juist een beetje tegenvallen dit jaar. Alsof hij vorig jaar alles opgebruikt heeft.
Ja, Monaco was wel even een dieptepunt. Verder vond ik hem hier en daar ook wat tegenvallen kwa snelheid. Hoop in ieder geval dat die gaat vlammen in Duitslandquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond hem alleen in Monaco als een drol rijden, verder niet
Is de race toevallig ook niet op BBC 1? Alleen highlights zeker?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dit weekend wil ik de gp van Duitsland gaan volgen. Nu heb ik geen Sport1 meer en heb de Duitse RTL niet in het pakket zitten.
Nu kan ik voor 9.99 Engelse pond now tv nemen dat is een live stream van Sky. http://www.nowtv.com/sports
Ik wil voor deze race best wel proberen zeker omdat het een mooie baan is. En het is ook in het HD. Alleen weet ik niet of het werk in Nederland. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben.
Volgens mij werkt dit alleen binnen de UK en zul je iets met een proxy moeten doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dit weekend wil ik de gp van Duitsland gaan volgen. Nu heb ik geen Sport1 meer en heb de Duitse RTL niet in het pakket zitten.
Nu kan ik voor 9.99 Engelse pond now tv nemen dat is een live stream van Sky. http://www.nowtv.com/sports
Ik wil voor deze race best wel proberen zeker omdat het een mooie baan is. En het is ook in het HD. Alleen weet ik niet of het werk in Nederland. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben.
Klopt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen de mediums en de softs
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 05-07-2013 om 09:40:17The FIA has imposed minimum tyre pressure and maximum camber settings for German GP - plus banned tyre swapping. Full story soon reageer retweet
Slecht nieuws voor Mercedes gok ik, die wisselen de banden sinds Monaco.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:42 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 05-07-2013 om 09:40:17The FIA has imposed minimum tyre pressure and maximum camber settings for German GP - plus banned tyre swapping. Full story soon reageer retweet
Camber settings ook voor Red Bullquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor Mercedes gok ik, die wisselen de banden sinds Monaco.
Andere teams deden dat al langer. Maar ik vraag me af of dat met de nieuwe (kevlar) achterbanden nog zin heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor Mercedes gok ik, die wisselen de banden sinds Monaco.
Als ik het goed zag had hij de overal al uit. ;0quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso mist de rest van VT1 zo te horen?
Toch wel erg slecht dat deze regels bedacht moeten worden om het probleem PirelliKlapband op te lossen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:09 schreef Rainesz het volgende:
Even snel foto gemaakt van de TV omtrent banden regels.
[ afbeelding ]
Deze regels zijn niet bedacht om het probleem op te lossen. Die regels warren er al (alleen dan als advies en niet als opgelegde regel). De teams hielden zich er echter niet aan omdat ze op die manier meer grip/minder slijtage kregen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toch wel erg slecht dat deze regels bedacht moeten worden om het probleem PirelliKlapband op te lossen.
Als er nu nog banden gaan sneuvelen denk ik dat Bridgestone en Michelin direct op de stoep staan voor een meerjarige bandendeal. Betere reclame voor je merk kan je dan niet hebben.
Dat lijkt me erg snel. Dat is 4 seconde sneller dan 2 jaar geleden. Ik denk eerder in de 1.29.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:10 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Wat een kut circuit was dit op F1 2011. Pole tijd wordt ergens in de 1:26 verwacht ik.
Ik denk sneller, ze rijden nu al op de harde banden in de 1:31.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg snel. Dat is 4 seconde sneller dan 2 jaar geleden. Ik denk eerder in de 1.29.
Iets met de motor had ik begrepen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:46 schreef Nattekat het volgende:
Alonso zou toch niet meer buiten komen? Ziet er nog steeds niet goed uit.
klopt. Rijdt met een oude motor die toch echt op lijkt te zijnquote:
Hebben de teams niet weer teveel camber staan? En doordat ze de achterbanden niet meer mogen wisselen is de slijtage andersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Nu slijten de binnenkanten van de voorband, waarom maakt Pirelli die banden niet gewoon symetrisch?
Eigenlijk te weinig, als de onderkant te ver naar buiten staat. Ze zitten waarschijnlijk op de limiet en omdat er redelijk veel snelle bochten zijn wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:17 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hebben de teams niet weer teveel camber staan? En doordat ze de achterbanden niet meer mogen wisselen is de slijtage anders
Heb liever McLaren terug aan de topquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Mercedes lijkt er weer goed voor te staan. Mooi voor de sport
Die staan het hele jaar al bovenaan met de kwalificatiemodus, FP1 zegt nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Mercedes lijkt er weer goed voor te staan. Mooi voor de sport
Vaag...?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Massa mag de DRS niet gebruiken buiten een DRS zone, beetje vaag deze.
Dat staat vast ja, dan is het toch onlogisch dat dit nog even wordt vermeld over de radio?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vaag...?
Dat mag dit jaar ook niet meer buiten de DRS-zone ook niet in de trainingen en qually meer.
LOLquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat staat vast ja, dan is het toch onlogisch dat dit nog even wordt vermeld over de radio?
Later is deze vraag beantwoord, het DRS biep mechanisme deed het niet.
Gebeurde al sinds Australie, zelfs Lotus deed het.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor Mercedes gok ik, die wisselen de banden sinds Monaco.
Heb je t niet gelezen op Facebook?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Bij mij staat Sport1 op zwart, betaal er toch echt voor, hopelijk opgelost voor FP2
Ik kan hierop niks anders zeggen danquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Heb je t niet gelezen op Facebook?
Van dam is ziek, dus zenden ze niet uit.
Dat dit überhaupt al geloofwaardig is...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Nee ik zat m maar te trollen;)
Maar t had zomaar gekund!
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Heb je t niet gelezen op Facebook?
Van dam is ziek, dus zenden ze niet uit.
Als het F1 spel realistisch zou zijn dan denk ik een 1:24 morgen in de kwalificatie maar aangezien de poletijd in 2011 1:30.079 was denk ik dat ze hooguit 0.8 tot 1.2 seconden sneller zijn dan die tijd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:10 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Wat een kut circuit was dit op F1 2011. Pole tijd wordt ergens in de 1:26 verwacht ik.
Dan koop je de race los op sport1quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:49 schreef Jake89 het volgende:
Ik ben na het proefabbo gestopt met Sport1. Drama was dat zeg.... Het feit dat ik deze race op RTL aangewezen ben is echter nog een groter drama
ja. Het is de verplichte standaard boordcomputer en als die problemen geeft dan moet je die wel vervangen.quote:
ja maar niet commentaar geven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik dacht dat Sport1 een deal had met Mol dat hij de Europese races zou verslaggeven.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 | [img=477,102]http://oi44.tinypic.com/zlvse1.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/09_Germany_E_300DPI.jpg[/img] [u][b]Circuit information[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.148km (3.199 miles) Race laps - 60 Race distance - 308.641km (191.781 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’29.467 (207.147 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’27.691 (211.342 kph) by Takuma Sato, 2004 Maximum speed - 306kph (190.14 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and back straight Distance from grid to turn one - 260m [b]Car performance[/b] Full throttle - 63% Longest flat-out section - 928m Downforce level - High Gear changes per lap - 60 Fuel use per lap - 2.4kg Time penalty per lap of fuel - 0.078s [b]Strategy[/b] 2013 prime tyre**: - Medium (2011: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2011: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **No race at the Nurburgring in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100722_122036_f12010gerweer.jpg[/img] [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100722_122036_f12010gertijd.jpg[/img] [img=250,391]http://oi43.tinypic.com/2me8ys8.jpg[/img] [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100722_122036_f12010gertv.jpg[/img] Geen live uitzending bij de [b]BBC1[/b] dit weekend, wel uitgebreide samenvattingen: Zaterdag: Formule 1: GP van Duitsland 18u55 - 20u10 Zondag: Formule 1: GP van Duitsland 19u00 - 20u30 [b]Sport1[/b] Zaterdag: HH VT1/2: 9.25 VT3 10:55 Quali 13.55 (Kanaal Extra) Zondag: Quali samenvatting: 13.00 Race: 13.30 [b]RTL DE[/b] Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159654/1/-f1-grand-prix-nurburgring,-germany-practice-2-live-stream-online.html]VT2 vrijdag 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159655/1/-f1-grand-prix-nurburgring,-germany-practice-3-live-stream-online.html]VT3 zaterdag 11.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159656/1/-f1-grand-prix-nurburgring,-germany-qualifying-live-stream-online.html]Quali zaterdag 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159657/1/-f1-grand-prix-nurburgring,-germany---race-live-stream-online.html]Race zondag 14.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] Onboard racelap van 2011 met Alonso [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iGcSJYmgVCk[/youtube] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/08/start_nurb_2011.jpg[/img] [img]http://www.ausmotive.com/F1/2011/GermanGP-35.jpg[/img] [img=640,427]http://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2011/04/d09ger1613.jpg[/img] Game on!!! |
Normaal maak ik 'm op woendag, vóórdat de trainingen beginnenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:23 schreef Nattekat het volgende:
Welnee, dit is nog steeds het topic van zondag
DRS detectie was kapot, verder niks.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Normaal maak ik 'm op woendag, vóórdat de trainingen beginnenVandaar dat ik een ''beetje laat'' ben, aangezien we al bezig zijn.
Heb ik vanmorgen nog iets gemist?
Waarbij je niet weet hoeveel fuel aan boord isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
DRS detectie was kapot, verder niks.
Alonso is slechts 0,5s langzamer op 17 ronden oude mediums dan zijn snelste ronde, welke op medium is gereden. Ze gaan dus lekker lang mee
Ze lozen geen brandstof op de baan lijkt me? In de race wordt de auto ook steeds lichter.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarbij je niet weet hoeveel fuel aan boord is
Dat zagen we eigenlijk op Silverstone al, ik denk dat het tussen Red Bull en Mercedes gaat. Nu maar hopen dat Ferrari weer wat vind bij die aankomende test.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft nog veel werk aan de winkel. Ze komen per rondje minimaal 0,5 seconde tekort op de snelsten
Die gaan Mercedes gebruikenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Is eigenlijk al bekend wat Williams volgend jaar gaat doen? Nieuwe motoren oid?
Ok. Hopelijk dat ze dat, plus wat nieuwe inzichten kwa chassis (makkelijk gezegd dan gedaan inderdaad) gaat helpen wat meer naar voren te komen...quote:
Tot nu toe wel, maar vanaf 2015 en nog niet volgend jaar.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ok. Hopelijk dat ze dat, plus wat nieuwe inzichten kwa chassis (makkelijk gezegd dan gedaan inderdaad) gaat helpen wat meer naar voren te komen...
En die Honda motoren, gaat die vooralsnog alleen naar McLaren?
Klopt. Red Bull ligt qua racepace nog een fractie voorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat zagen we eigenlijk op Silverstone al, ik denk dat het tussen Red Bull en Mercedes gaat.
ik denk maar deels. Ferrari blinkt de laatste jaren niet uit in het vinden van veel tijd gedurende het seizoenquote:Nu maar hopen dat Ferrari weer wat vind bij die aankomende test.
Montjuic?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Laatst even over het oude circuit in Montjuic gelopen. Dat moest een spectaculair gezicht zijn, F1-auto's op die wegen.
Hooggelegen circuit in Barcelona, werd in de 60's op gereden.quote:
Vooral als ze over de vangrails vliegen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Laatst even over het oude circuit in Montjuic gelopen. Dat moest een spectaculair gezicht zijn, F1-auto's op die wegen.
Is dat gratis? En hd? In dat geval geen reclamesquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:56 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het valt niet mee om een goede HD live stream te vinden om de formule1 te kunnen volgen.
Ik wil een hd live stream die het eventueel goed doet op de laptop/tv en met een hdmi kabel via de tv aan te sluiten. Het zijn allemaal sd streams.
Ik ga geen losse race kopen bij Sport1 die er niets van bakken.
Sport1 wordt vriendelijk bedankt voor de formule1 achter de decoder te zetten. Sport1![]()
![]()
Morgen voor 1 uur voor de training/kwalicatie kijken wat http://www.wiziwig.tv/. Anders wordt het helaas op een slechte stream kijken.
Lekker in de zon gaan zitten, alle media waaronder nieuws en praatgrage buren die ook toevallig fan zijn vermijden en na afloop van tpb trekken en kijken zonder voorkennis. De HD versie staat meestal vrij vlot online.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:56 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het valt niet mee om een goede HD live stream te vinden om de formule1 te kunnen volgen.
Ik wil een hd live stream die het eventueel goed doet op de laptop/tv en met een hdmi kabel via de tv aan te sluiten. Het zijn allemaal sd streams.
Ik ga geen losse race kopen bij Sport1 die er niets van bakken.
Sport1 wordt vriendelijk bedankt voor de formule1 achter de decoder te zetten. Sport1![]()
![]()
Morgen voor 1 uur voor de training/kwalicatie kijken wat http://www.wiziwig.tv/. Anders wordt het helaas op een slechte stream kijken.
Ja, daar ben ik vorige week nog geweest, alleen wist ik niet dat daar een circuit wasquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hooggelegen circuit in Barcelona, werd in de 60's op gereden.
Dit dus, ideaal!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:56 schreef Pagan het volgende:
[..]
Lekker in de zon gaan zitten, alle media waaronder nieuws en praatgrage buren die ook toevallig fan zijn vermijden en na afloop van tpb trekken en kijken zonder voorkennis. De HD versie staat meestal vrij vlot online.
Mn vriendin wil morgen naar 't strandquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor de mensen die niet gaan genieten van de zon buiten:
VT3 zaterdag 11.00
Misschien op dezelfde manier als bij Sport1quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Weet er iemand of je op de Duitse RTL, net zoals Sport1 het commentaar kan uitzetten? Zou mooi zijn als ik als extratje in Dolby kan kijken (mits het zo uitgezonden wordt)
Tsja, wat hadden de meesten dan verwacht? Zodra er een van je directe concurrenten alsnog op de baan blijft/toch start, hoelang duurt het dan voordat iedereen toch naar buiten gaat. Punten verlies kan niemand zich permitteren op dit moment van het seizoen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:18 schreef Zorro het volgende:
Ha, op Sport1 (jaja, ik heb het gewoon, voetbal komt er ook op he) hebben ze het over de banden en de boycot die de coureurs beloofd hebben als er een band klapt. Raikkonen zou gezegd hebben dat hij dat maar niks vindt, en "wat er ook gebeurt, ik start gewoon"
Kimi
Hopelijk crasht hij dit keer niet zo hard als toen hij als enige met Michelins de GP van USA in 2005 reed.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:18 schreef Zorro het volgende:
Ha, op Sport1 (jaja, ik heb het gewoon, voetbal komt er ook op he) hebben ze het over de banden en de boycot die de coureurs beloofd hebben als er een band klapt. Raikkonen zou gezegd hebben dat hij dat maar niks vindt, en "wat er ook gebeurt, ik start gewoon"
Kimi
Kimi zit ook niet bij dat rijders clubje en doet dus ook niet mee aan dat protestquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Hopelijk crasht hij dit keer niet zo hard als toen hij als enige met Michelins de GP van USA in 2005 reed.
Er is nooit sprake geweest van een boycot, geloof vooral de media.
Dat is tevens de enige manier om het uit te zetten, ik vreog me gewoon af of het wordt doorgegeven.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien op dezelfde manier als bij Sport1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |