quote:Op zondag 30 juni 2013 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Bij de herstart was het:
18: GUT +8.1
19: CHI +35.7
20: VDG +38.1
Dus eigenlijk niks verloren.
Men realiseert zich plotseling dat hij en Raikkonen in dezelfde auto nogal aan elkaar gewaagd waren?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Oja: Nu hoor ik niemand meer zeggen dat Massa een middelmatige coureur is. What happened?
Was wel een goeie inderdaad :pquote:Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden
Volgens mij doelde ze op betaald worden voor het roepen van zijn naam, maar deze interpretatie is beterquote:Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden
Niet op hetzelfde stuk, die van Verne was volgens mij aan de andere kant van het circuit.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Goeie uitleg van Gary Andersson met die curb
Ik hoor net dat het al jaren zo is. Pirelli's dusquote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Wat verrassendtwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Hij had net nog een interview met Skyquote:Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat verrassendtwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Die zit/zat in een meeting met Todt, en Whiting volgens BBCquote:Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij had net nog een interview met Sky
OK, dat had ik niet meegekregenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.
Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een farce, die banden.
In ieder geval is het kampioenschap weer wat spannender geworden. Zowat het enige positieve uit de hele race.
Ach ja, best spannend. Maar met racen heeft het weer niets te maken.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?
Dat klopt al niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Best makkelijk roeptoetteren vanaf de zijlijn. Pirelli zijn niet de enigen met verstand van banden in de F1 wereld. Ze kunnen niet zomaar wat roepen en er vanuit gaan dat iedereen het slikt. Genoeg mensen die meekijken met wat ze doen. Het gaat nu om veiligheid he, niet meer om performance. Heel wat anders.quote:Ik hoop op betere banden op Spa en Monza wat ook een snelle circuit is. Pirelli zal wel met een smoes komen dat het kwam door rommel op de baan.
Dat is niet raar, dat is heel normaal en altijd al zo geweest. Het verschil is dat banden vroeger minder vaak stuk gingen, maar die ontploffing met rommel had je altijd al.quote:Ook raar dat de band helemaal kapot is en de stukjes op baan komen wat levensgevaarlijk is wat als iemand dit tegen zijn helm komt of in de motor terecht komt.
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert. Maar ze zullen sowieso er weer zijn volgend jaar, want de termijn voor inschrijven voor andere fabrikanten is al verstreken. In het 'ergste geval' zal Pirelli teruggaan naar de banden van vorig seizoen, die in ieder geval niet zo vaak stuk gingen. Al is nog steeds de vraag of dat geen andere oorzaak had.quote:Ik zie volgende jaar Pirelli niet meer terug in de formule1 in de 3 jaar dat ze de banden hebben geleverd is er alleen maar commentaar.
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37#f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
Neinquote:Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37#f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:17 schreef twiFight het volgende:
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert.
Vorige twee seizoenen al vergeten dus?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:36 schreef OEM het volgende:
[..]
De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.
2013, nieuw seizoen, nieuwe eisen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vorige twee seizoenen al vergeten dus?
Wint Webber tochquote:Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
De normale Mercedes straf dustwitter:alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
twitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Nico Rosberg reprimanded, retains victory #f1 reageer retweet
http://joesaward.wordpres(...)s-emergency-meeting/quote:Todt calls emergency meeting
June 30, 2013 by Joe Saward
Jean Todt has told Pirelli to be in Paris on Wednesday this week for a meeting of the Sporting Working Group, in order to take measures to avoid a repeat of the tyre problems that were seen at Silverstone. Pirelli has been asked to propose a solution. The FIA’s priority is, obviously, driver safety, and a suitable solution is deemed to be needed as soon as possible.
Although Pirelli is taking the brunt of criticism after the British GP, it must be said that the reason that changes were not made to the tyres used at Silverstone was because the teams were unable to agree with one another. Obviously the tyre failures in Silverstone have added fuel to the fire so that there will be more pressure on those who have argued against the change. Thus it is no surprise to hear that Red Bull Racing has been talking up the problem.
Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
De normale Mercedes straf dustwitter:alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
Hamilton 2008 Spa.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
http://joesaward.wordpres(...)s-emergency-meeting/
Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Keek net maar de Veronica samenvatting
Als je eenmaal de BBC hebt gekeken zie je pas echt in hoe slecht Ronald het doet, volgens mij kreeg hij een hartverzakking bij de klapband van Vergne
Daar zou ik graag een herhaling van willen horen, het tenniscommentaar natuurlijkquote:Op zondag 30 juni 2013 20:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.
Net zo lachwekkend als deze hele race. Rosberg deed een paarse sector terwijl er geel hing, in het vervolg kun je dus gewoon voluit gaan als er geel hangt.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
Dan was het loos geweest met die Britse fanstwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Daar waren we het hier aardig mee eens denk ikquote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan was het loos geweest met die Britse fanstwitter:f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Ik heb wel 'afvlaggen/rode vlag' horen roepen hier hoor! (eh, gelezen natuurlijkquote:Op zondag 30 juni 2013 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar waren we het hier aardig mee eens denk ik
Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat zou gebeuren op een gegeven moment. Maar dan wel om de baan schoon te maken en de curb te controleren, om daarna verder te racen. Eerlijk gezegd vond ik zoveel rondjes achter de safety car ook niet ideaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan moet de FIA maar wat duidelijker zijn. Nu was het onduidelijk of ze wel of niet toestemming hadden gekregen (ja mits alle andere teams die mogelijkheid ook kregen, alleen wie moet daarvoor zorgen? Mercedes of Pirelli) en daarbij of het een Mercedes test of Pirelli test was, waarbij ze een 2013 auto mochten gebruiken. Op deze manier konden beide teams zonder al te veel gezichtsverlies de straf accepteren.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maaktquote:Op zondag 30 juni 2013 22:21 schreef kepler het volgende:
Alonso ook prima gedaan (met wat geluk natuurlijk), eindelijk eens goede tactiek van Ferrari
Ow ja, Massa inderdaad ookquote:Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
* vosss roept iets over een zwaluw en zomer enzo.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Doet niets af aan die tweetquote:Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.
Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.
Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Ach liever een Nico dan een Sebje met zn vinger omhoog hahaquote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Ja zoiets moet wel haast lijkt me.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet of dat klopt Vosss. Als ik me goed herinner lag Rosberg 13 sec. voor. Een pitstop kost je normaal 14 seconden 'baantijd'. Maar omdat het safety car was mag Raikonnen niet op topsnelheid rijden en kost het relatief denk ik minder dan 14 seconden voor Rosberg en kwam hij er dus weer voor op de baan.
Denk ik.
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.quote:
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Alsof die test daar de oorzaak van is. Voor die test scoorden ze ook podiumplaatsen. En vielen ze uit (Rosberg 2x) . De enige race waar ze slecht reden was Spanje, maar dat kan ook met de omstandigheden te maken hebben. Een update die ze hebben uitgevoerd sindsdien is het omdraaien van de achterbanden, waardoor die het langer uithouden. Daar hadden ze die test niet voor nodig want dat wisten ze al. Dat hadden ze al bij andere teams gezien.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.
[..]
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.
[..]
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Wat een smeerlap eigenlijk die Brawn.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef vosss het volgende:
Over die banden, voordeel of niet, ik neig nog steeds naar een uitgekiende test bedacht door Brawn omdat ie wist dat Mercedes niet erg blij was met hun prestaties en mogelijk verder falen alleen maar meer kans is om zonder baan te komen te zitten en met zo een test veel voordeel te halen is zoals blijkt en dat Brawn wist dattie daarmee weg zou komen, want bij compleet uit de WK stand halen van Mercedes had bijna op zeker een volledige terugtrekking van Mercedes geweest uit de F1 en dat is slecht voor Bernie zn beurs.
Dus dat was wel goed gespeeld. Mocht het zo geweest zijn dan. Ik denk het in elk geval. Brawn is er clever genoeg voor lijkt me
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Een gat rijden als je vooraan rijdt is, vooral na een start, heel normaal. Je bent de enige met vrij baan. 10 seconden achter rijden vind ik dan wel weer beduidend langzamer, met 14 seconden had Vettel zonder risico een pitstop kunnen maken!quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.quote:Uiteindelijk besloot Rosberg om buiten te blijven bij de tweede SC, hierdoor had hij oudere banden en viel hij, net als Sutil terug. Uiteindelijk kon hij nog prima het tempo volgen om de erg snelle Webber ruim voor te blijven.
Maakt die straf toch niet minder lachwekkend, zelfde geldt voor dat geval van Lotus, maar je moet het niet om gaan draaien.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.
Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels.
Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.
Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.quote:Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels.
Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef twiFight het volgende:
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.
?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
Zijn banden waren net nieuw als die van Webber.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereldquote:Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.
Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:17 schreef Tarado het volgende:
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereld
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.quote:Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders.
Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaalquote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes gevalquote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.
Dat klopt, dat weten we niet. Dus is het verder ook compleet zinloos om het erover te hebbenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaal
Klopt, maar zoals vosss al aanhaalde, Bernie's beurs voor allesquote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
Red Bull heeft het protest ingediend om duidelijkheid omtrent de regels te krijgen, omdat ze misschien zelf ook zo'n test wilde doen (gaan de geruchten). Niet om Mercedes te bestraffen. Dat is wat ze zeiden toen ze het protest indienden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.
Volgens de regels was het strontillegaal.
[..]
Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.
Mercedes had gewoon toestemming, mits andere teams die mogelijkheid ook kregen. Het is niet aan Mercedes om die andere teams te vragen, dat is aan Pirelli. Daarbij beriep Mercedes zich op het feit dat het een Pirelli test was en geen Mercedes test, waardoor het gebruik van een 2013 auto zou zijn toegestaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.
Ecclestone (en vroeger Mosley) is er een meester in, Todt blijkbaar wat minder (anders hadden wel al een Concorde Agreement gehad)
Nouja het was of toegeven dat ze (de FIA) zelf hun zaakjes niet op orde hebben en Charlie slachtofferen, of Mercedes verliezen, of een lichte straf geven.quote:Ik denk dat de FIA niet anders kon dan Mercedes licht straffen omdat ze zichzelf anders ook de schuld moesten geven (het gerucht dat Whiting vervangen zou gaan worden was er niet voor niets) en omdat de regels niet waterdicht waren.
Werden ze overtreden, als je onder voorwaarden toestemming hebt? Wie moet die aan die voorwaarden voldoen?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossen
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijkquote:Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef twiFight het volgende:
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
37?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter.quote:
Is het middernacht geweest?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter.
Vandaag nog nietquote:
Inderdaad. Maar Hamilton (die na z'n noodgedwongen vroege eerste stop trouwens een stint van 28(!) rondjes reed met acceptabel tempo) bleef buiten en kon als enige op oudere banden nog tempo houden, een hoop mensen inhalen en zelfs nog Alonso bijhalen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
?
Rosberg is naar binnen gegaan voor nieuwe banden, net zoals Webber, voor zover ik me kan herinneren.
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.
Is niet serieus, maar een steek onder water naar een bepaalde andere Fokker die hier nogal eens zijn 'wijsheid' komt spuwenquote:
Klopt, volgens mij hebben ze alleen een andere lijm gebruikt tussen de lagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Ze hadden inderdaad nu alleen betere lijm gebruikt.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |