abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:19:45 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128423672




Silverstone – circuit information

Lap data
Lap length - 5.891km (3.66 miles)
Race laps - 52
Race distance - 306.332km (190.346 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’30.874 (233.374 kph) by Fernando Alonso, 2010
Fastest lap - 1’29.615 (236.652 kph) by Sebastian Vettel, 2010
Maximum speed (2011) - 310.2 kph (192.749 mph) by Vitaly Petrov, Renault
DRS zone/s (race) - Wellington straight

Car performance
Full throttle - 67%
Downforce level - High
Gear changes per lap - 48

Strategy
2012 prime tyre**: - Hard (2011: Hard)
2012 option tyre**: - Soft (2011: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090618_122036_tijdschema.jpg
090618_122036_hetweer.jpg


090618_122036_tvgids.jpg

BBC
Vrijdag:
De trainingen worden vrijdags niet live uitgezonden }:|
Zaterdag:
VT1: BBC 2 | 07u40
VT2: BBC 2 | 09u15
VT3: BBC 2 | 10u55 (live)
Quali: BBC 1 | 13u15 (live)
Zondag:
Race: BBC 1 | zondag 30 juni | 13u10

Sport1
VT1: vrijdag 28 juni, 10:55
VT2: vrijdag 28 juni, 22:30 (verlaatte uitzending ivm de TT van Assen)
VT3: zaterdag 29 juni, 10:55 (Sport1 extra)
Quali : zaterdag 29 juni, 13:55 (Sport1 extra)
Quali samenvatting: zondag 30 juni, 13:00
Race: zondag 30 juni, 13:30

4.gif Even een vraagje: moet ik Sport1 in de OP blijven zetten voor de uitzendingen? Zijn er nog kijkers? 4.gif

RTL (DE)
Zaterdag:
12:30 Formel 1: Freies Training
13:30 Formel 1: Qualifying
Zondag:
12:45 Formel 1: Countdown
14:00 Formel 1: Das Rennen
15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

VIER (BE)
Quali | zaterdag 29 juni | 13u55
Race | zondag 30 juni | 13u30

Streams
Donderdag16.00 : Persconferentie.
Vrijdag 11.00 : FP1
Vrijdag 15.00 : FP2
Zaterdag 11.00 : FP3
Zaterdag 14.00 : Quali
Zondag 14.00 : Race

Sfeerimpressie

Polelap 2012 - Fernando Alonso.





Game on!!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:20:40 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128423697
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Bij de herstart was het:

18: GUT +8.1
19: CHI +35.7
20: VDG +38.1

Dus eigenlijk niks verloren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:21:02 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128423711
direct aan de TT denken ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 30 juni 2013 @ 16:21:42 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128423730
Goeie uitleg van Gary Andersson met die curb ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 30 juni 2013 @ 16:22:18 #5
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128423747
Scherpe rand van 3 cm? 5 cm? Moeilijk te zien.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_128423766
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden :D
  zondag 30 juni 2013 @ 16:23:45 #7
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128423793
:D Todt, Hembrey en Whiting hebben nu al een vergadering _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128423816
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Oja: Nu hoor ik niemand meer zeggen dat Massa een middelmatige coureur is. What happened? :7
Men realiseert zich plotseling dat hij en Raikkonen in dezelfde auto nogal aan elkaar gewaagd waren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:25:56 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128423856
Hehe eindelijk, ik heb de Sky crew gespot op de BBC :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128423918
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden :D
Was wel een goeie inderdaad :p
  zondag 30 juni 2013 @ 16:28:33 #11
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128423939
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan grapt dat die mensen achter hem z'n naam roepen omdat ze vroeger bij zijn team gewerkt hebben. Presentatrice zegt dat ze dan waarschijnlijk staan te wachten tot ze eindelijk betaald worden :D
Volgens mij doelde ze op betaald worden voor het roepen van zijn naam, maar deze interpretatie is beter :D.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_128423953
BBC compilatiefilmpje _O_
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:30:12 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128423998
Volgende week m'n eerste race in SD LD zie ik net :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128424118
Het was een gave race zeker op het einde. Veel inhaal actie gezien ook zonder DRS die de formule1 niet nodig heeft.

Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk. Ik hoop op betere banden op Spa en Monza wat ook een snelle circuit is. Pirelli zal wel met een smoes komen dat het kwam door rommel op de baan. Ook raar dat de band helemaal kapot is en de stukjes op baan komen wat levensgevaarlijk is wat als iemand dit tegen zijn helm komt of in de motor terecht komt.
Ik zie volgende jaar Pirelli niet meer terug in de formule1 in de 3 jaar dat ze de banden hebben geleverd is er alleen maar commentaar.

Nu een week wachten tot de volgende race. Kijken hoe ik deze race kan volgen helaas zendt BBC deze race niet uit en RTL+ heb ik helaas niet.

Het is alleen geen touw aan vast te knopen dan moeten we weer 2 weken wachten dan weer 1 en dan weer 3 of een maand. Vroeger was dit om de 2 weken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:36:02 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128424181
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Niet op hetzelfde stuk, die van Verne was volgens mij aan de andere kant van het circuit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:40:41 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128424314
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Goeie uitleg van Gary Andersson met die curb ^O^
Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:43:23 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128424398
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Ik hoor net dat het al jaren zo is. Pirelli's dus :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:43:35 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128424402
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad maar zijn die nieuw of was de situatie altijd al zo?
Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 30 juni 2013 @ 16:45:09 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128424444
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12 Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Wat verrassend :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 16:45:59 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128424462
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Sinister-D- het volgende:
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 16:39:12 Hembery not available to media... #f1 reageer retweet
Wat verrassend :')
Hij had net nog een interview met Sky :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:49:13 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128424555
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij had net nog een interview met Sky :?
Die zit/zat in een meeting met Todt, en Whiting volgens BBC :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 30 juni 2013 @ 16:49:52 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128424579
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Curbs zouden dit jaar vernieuwd zijn, althans dat zei DC tijdens de race.
OK, dat had ik niet meegekregen
  zondag 30 juni 2013 @ 17:01:25 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128424970
Wat een farce, die banden :').

In ieder geval is het kampioenschap weer wat spannender geworden. Zowat het enige positieve uit de hele race.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 17:02:44 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128425005
quote:
13s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een farce, die banden :').

In ieder geval is het kampioenschap weer wat spannender geworden. Zowat het enige positieve uit de hele race.
Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 17:03:20 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128425034
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vettel die uitviel en de SCs maakten de race hartstikke spannend. Verkeerde race gekeken?
Ach ja, best spannend. Maar met racen heeft het weer niets te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 30 juni 2013 @ 17:17:55 #26
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128425616
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat moet Pirelli zich schamen 4 banden ontploft op de zelfde stuk.
Dat klopt al niet.

quote:
Ik hoop op betere banden op Spa en Monza wat ook een snelle circuit is. Pirelli zal wel met een smoes komen dat het kwam door rommel op de baan.
Best makkelijk roeptoetteren vanaf de zijlijn. Pirelli zijn niet de enigen met verstand van banden in de F1 wereld. Ze kunnen niet zomaar wat roepen en er vanuit gaan dat iedereen het slikt. Genoeg mensen die meekijken met wat ze doen. Het gaat nu om veiligheid he, niet meer om performance. Heel wat anders.

quote:
Ook raar dat de band helemaal kapot is en de stukjes op baan komen wat levensgevaarlijk is wat als iemand dit tegen zijn helm komt of in de motor terecht komt.
Dat is niet raar, dat is heel normaal en altijd al zo geweest. Het verschil is dat banden vroeger minder vaak stuk gingen, maar die ontploffing met rommel had je altijd al.

quote:
Ik zie volgende jaar Pirelli niet meer terug in de formule1 in de 3 jaar dat ze de banden hebben geleverd is er alleen maar commentaar.
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert. Maar ze zullen sowieso er weer zijn volgend jaar, want de termijn voor inschrijven voor andere fabrikanten is al verstreken. In het 'ergste geval' zal Pirelli teruggaan naar de banden van vorig seizoen, die in ieder geval niet zo vaak stuk gingen. Al is nog steeds de vraag of dat geen andere oorzaak had.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 juni 2013 @ 17:30:41 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128426215
Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37 #f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
:{ Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 17:35:51 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128426437
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37 #f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
:{ Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
Nein :'(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 17:36:46 #29
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_128426464
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:17 schreef twiFight het volgende:
Het commentaar komt door de opdracht van de FIA, niet door hoe Pirelli het uitvoert.
De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:38:21 #30
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128426529
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:36 schreef OEM het volgende:

[..]

De FIA heeft geen opdracht gegeven om delaminerende of ploffende banden te maken. Blijkbaar kan Pirelli geen veilige banden maken zoals de FIA ze wil.
Vorige twee seizoenen al vergeten dus?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 juni 2013 @ 17:39:16 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_128426560
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:38 schreef twiFight het volgende:

[..]

Vorige twee seizoenen al vergeten dus?
2013, nieuw seizoen, nieuwe eisen.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:39:28 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128426568
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Jamesallenonf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 17:28:37 #f1 Rosberg could be in trouble - been called to stewards for going too fast under yellow flags. reageer retweet
:{ Als dat maar geen tijds-straf wordt.......
Wint Webber toch ^O^
pi_128427335
Ik vond het schandalig dat al die banden uit elkaar plofte. Echter, heb ik wel een hele spannende race gezien. Pluim voor Hamilton en Massa voor het terugkomen na het bandenincident
  zondag 30 juni 2013 @ 18:22:56 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128427775
alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15 Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
De normale Mercedes straf dus
  zondag 30 juni 2013 @ 18:23:51 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128427799
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15 Nico Rosberg reprimanded, retains victory #f1 reageer retweet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 18:52:41 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128428624
Keek net maar de Veronica samenvatting :')

Als je eenmaal de BBC hebt gekeken zie je pas echt in hoe slecht Ronald het doet, volgens mij kreeg hij een hartverzakking bij de klapband van Vergne :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128428912
quote:
Todt calls emergency meeting
June 30, 2013 by Joe Saward
Jean Todt has told Pirelli to be in Paris on Wednesday this week for a meeting of the Sporting Working Group, in order to take measures to avoid a repeat of the tyre problems that were seen at Silverstone. Pirelli has been asked to propose a solution. The FIA’s priority is, obviously, driver safety, and a suitable solution is deemed to be needed as soon as possible.

Although Pirelli is taking the brunt of criticism after the British GP, it must be said that the reason that changes were not made to the tyres used at Silverstone was because the teams were unable to agree with one another. Obviously the tyre failures in Silverstone have added fuel to the fire so that there will be more pressure on those who have argued against the change. Thus it is no surprise to hear that Red Bull Racing has been talking up the problem.
http://joesaward.wordpres(...)s-emergency-meeting/
pi_128429874
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15 Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
De normale Mercedes straf dus
Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
  zondag 30 juni 2013 @ 19:47:04 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128430130
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik kan mij geen straf voor de winnaar ná de race herinneren, jij wel? Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Hamilton 2008 Spa.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 30 juni 2013 @ 19:48:41 #40
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128430188
quote:
Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128431162
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Keek net maar de Veronica samenvatting :')

Als je eenmaal de BBC hebt gekeken zie je pas echt in hoe slecht Ronald het doet, volgens mij kreeg hij een hartverzakking bij de klapband van Vergne :')
Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 20:22:27 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128431373
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:16 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Wat slecht zeg alleen Robert Doornbos die goede informatie geeft. Ronald let niet op of heeft er geen zin in. Zeker met Vergne de hele studio heeft zijn geschreeuw gehoort zelf bij de tennis commentaar was dit te horen vervolgens mij.
Daar zou ik graag een herhaling van willen horen, het tenniscommentaar natuurlijk :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128431764
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:22 schreef Tarado het volgende:
alanbaldwinf1 twitterde op zondag 30-06-2013 om 18:22:15 Reprimand for Nico Rosberg. That's it. reageer retweet
De normale Mercedes straf dus
Net zo lachwekkend als deze hele race. Rosberg deed een paarse sector terwijl er geel hing, in het vervolg kun je dus gewoon voluit gaan als er geel hangt.
  zondag 30 juni 2013 @ 20:50:35 #44
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128432623
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04 Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Dan was het loos geweest met die Britse fans :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 21:01:55 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128433288
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04 Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Dan was het loos geweest met die Britse fans :D
Daar waren we het hier aardig mee eens denk ik :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128434241
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar waren we het hier aardig mee eens denk ik :P
Ik heb wel 'afvlaggen/rode vlag' horen roepen hier hoor! (eh, gelezen natuurlijk :P)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 30 juni 2013 @ 21:20:23 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128434248
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
f1zone twitterde op zondag 30-06-2013 om 20:45:04 Charlie Whiting says he was very close to red flagging the British Grand Prix due to tyre failures #f1 reageer retweet
Dan was het loos geweest met die Britse fans :D
Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat zou gebeuren op een gegeven moment. Maar dan wel om de baan schoon te maken en de curb te controleren, om daarna verder te racen. Eerlijk gezegd vond ik zoveel rondjes achter de safety car ook niet ideaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128435149
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Verder wel schandalig dat Mercedes met die privétest is weg gekomen.
Dan moet de FIA maar wat duidelijker zijn. Nu was het onduidelijk of ze wel of niet toestemming hadden gekregen (ja mits alle andere teams die mogelijkheid ook kregen, alleen wie moet daarvoor zorgen? Mercedes of Pirelli) en daarbij of het een Mercedes test of Pirelli test was, waarbij ze een 2013 auto mochten gebruiken. Op deze manier konden beide teams zonder al te veel gezichtsverlies de straf accepteren.

En het gebeurt vaker dat teams de regels overtreden en er mee weg komen. Zoals Lotus deze race. Hun ophanging voldoet niet aan de regels en toch mogen ze meedoen. Of de geblazen diffuser of de flexibel vleugels. Als er zo iets gebeurt wordt er niemand uitgesloten of bestraft, alleen worden de regels aangescherpt en de teams gevraagd om aan te passen. Zoiets is hier ook gaande. Mercedes mag niet mee doen met de YDT om het voordeel wat ze gehad zouden hebben enigszins teniet te doen. Volledig is het niet, maar dat is het in de andere gevallen ook niet. Lotus had er deze race ook voordeel van.

Dus schandalig is het niet. Onhandig (van zowel Mercedes, Pirelli en de FIA) wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128435928
Ik had inderdaad liever een rode vlag gezien om de baan schoon te maken in plaats van die eindeloze rondjes achter de safety car :Z
  zondag 30 juni 2013 @ 22:21:27 #50
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128437679
Leuke race, maar vooral door het falen van de banden (al dan niet door de kerbs). Pech voor al die coureurs en ook (eindelijk :P) voor Vettel.

Hamilton toch nog 4e, dus erg goed gereden. Alonso ook prima gedaan (met wat geluk natuurlijk), eindelijk eens goede tactiek van Ferrari :D
The line is a dot to you!
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 22:25:58 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128437889
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:21 schreef kepler het volgende:
Alonso ook prima gedaan (met wat geluk natuurlijk), eindelijk eens goede tactiek van Ferrari
Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 22:27:43 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128437967
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
Ow ja, Massa inderdaad ook :D Je zou hem bijna vergeten :P
The line is a dot to you!
pi_128438107
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Massa ook, Ferrari snapt eindelijk hoe je een goede tactiek maakt [ afbeelding ]
* vosss roept iets over een zwaluw en zomer enzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128438454
Hoe zit dat precies met die SC?

Volgens mij lag Kimi zo een 13 seconden achter Rosberg op P2 op het moment dat de SC naar buiten werd gestuurd. Rosberg lag P1 en duikt de pits in.

Voordat hij de pits uit is rijdt Kimi al lang en breed op P1 voordat de SC hem oppikt niet? Waarom pikte de SC Rosberg op en niet Kimi? Ik ben even in de wat volgens mij.

Okay je mag niet inhalen onder een SC, maar voor Kimi duikt iemand de pits in. Dan kan ie moeilijk wachten tot die weer uit de pits komt en aansluiten toch?

Ow ik sliep wel half en had bier op, dus heel helder was ik niet meer.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 22:52:51 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128439087
Ik weet niet of dat klopt Vosss. Als ik me goed herinner lag Rosberg 13 sec. voor. Een pitstop kost je normaal 14 seconden 'baantijd'. Maar omdat het safety car was mag Raikonnen niet op topsnelheid rijden en kost het relatief denk ik minder dan 14 seconden voor Rosberg en kwam hij er dus weer voor op de baan.

Denk ik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 juni 2013 @ 22:53:41 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128439133
f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18 Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
  zondag 30 juni 2013 @ 22:58:56 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128439440
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18 Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.

Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 juni 2013 @ 23:01:45 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128439585
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.

Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Doet niets af aan die tweet :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:01:48 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128439588
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:58 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zegt niks. Monaco kon bijna niemand inhalen, of ze nou bandenvoordeel hadden of niet. Kwalificatie zijn ze het hele seizoen al goed in. In Canada P3 en P5, ook een heel normaal resultaat met zo'n snelle auto. In GB kon Rosberg niet bepaald Vettel bijhouden, tot Vettel stuk ging. Ook Webber kon hij nog maar net achter zich houden.

Het is niet bepaald of Mercedes nu iedereen zoek rijdt. Een snelle auto hadden ze voor die test ook al en standaard updates heeft elk team, dus Mercedes net zo goed.
Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.

Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:02:42 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_128439638
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.

Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Ach liever een Nico dan een Sebje met zn vinger omhoog haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_128439724
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet of dat klopt Vosss. Als ik me goed herinner lag Rosberg 13 sec. voor. Een pitstop kost je normaal 14 seconden 'baantijd'. Maar omdat het safety car was mag Raikonnen niet op topsnelheid rijden en kost het relatief denk ik minder dan 14 seconden voor Rosberg en kwam hij er dus weer voor op de baan.

Denk ik.
Ja zoiets moet wel haast lijkt me.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:05:15 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128439777
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Doet niets af aan die tweet :)
Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Na Monaco dacht ik dat ook, in Canada begon ik de twijfelen maar nu zowel Hamilton en Rosberg met gemak het tempo van Vettel konden volgen lijkt het me duidelijk dat ze er weldegelijk voordeel van hebben gehad.

Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die er anders over denken...
Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128439857
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:53 schreef Tarado het volgende:
f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 30-06-2013 om 22:45:18 Mercedes scored 14.4 points per race before 'that test' and 33 points per race since it: http://t.co/COC2BQnaaz #F1 reageer retweet
Alsof die test daar de oorzaak van is. Voor die test scoorden ze ook podiumplaatsen. En vielen ze uit (Rosberg 2x) . De enige race waar ze slecht reden was Spanje, maar dat kan ook met de omstandigheden te maken hebben. Een update die ze hebben uitgevoerd sindsdien is het omdraaien van de achterbanden, waardoor die het langer uithouden. Daar hadden ze die test niet voor nodig want dat wisten ze al. Dat hadden ze al bij andere teams gezien.

Of ze echt voordeel van de test hadden kun je niet zeggen, waarschijnlijk wel, maar een aantal dingen wisten ze al zonder die test. En dat voordeel wordt voor een groot deel teniet gedaan als ze niet meedoen met de YDT.

Maar zoals ik al eerder zei, het is net als met de flexibele vleugels en de ophanging van Lotus. Het is niet volgens de regels, maar er wordt alleen gevraagd om het aan te passen, niet om ze uit te sluiten. Dus waarom Mercedes wel, terwijl de hele situatie eromheen onduidelijk was. De FIA had tegen Mercedes moeten zeggen dat het niet was toegestaan en niet dat het wel is toegestaan mits ...

Daarmee hebben ze dit in de hand gewerkt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128439879
Over die banden, voordeel of niet, ik neig nog steeds naar een uitgekiende test bedacht door Brawn omdat ie wist dat Mercedes niet erg blij was met hun prestaties en mogelijk verder falen alleen maar meer kans is om zonder baan te komen te zitten en met zo een test veel voordeel te halen is zoals blijkt en dat Brawn wist dattie daarmee weg zou komen, want bij compleet uit de WK stand halen van Mercedes had bijna op zeker een volledige terugtrekking van Mercedes geweest uit de F1 en dat is slecht voor Bernie zn beurs.

Dus dat was wel goed gespeeld. Mocht het zo geweest zijn dan. Ik denk het in elk geval. Brawn is er clever genoeg voor lijkt me :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:07:40 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128439893
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.

[..]

Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.

Uiteindelijk besloot Rosberg om buiten te blijven bij de tweede SC, hierdoor had hij oudere banden en viel hij, net als Sutil terug. Uiteindelijk kon hij nog prima het tempo volgen om de erg snelle Webber ruim voor te blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:08:04 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128439913
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt, maar met Monaco en een stukgaande Vettel konden ze moeilijk minder scoren.

[..]

Met gemak? Vettel kon het gat prima in stand houden en aan het einde moest Rosberg nog doorgassen om Webber voor te blijven ook, wat raar was want ook Rosberg had verse banden.

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is dat ze voordeel hebben gehad (daar komen wij toch nooit achter, je kunt enkel speculeren), maar ik word een beetje moe van de houding dat Mercedes nu alleen maar punten scoort vanwege die test. Mercedes was sowieso al sterk en in de kwali zelfs machtig. Daarnaast brengt elk team continu updates mee, wie zegt dat hun verbetering niet komt door standaard updates?
Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
pi_128439972
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef vosss het volgende:
Over die banden, voordeel of niet, ik neig nog steeds naar een uitgekiende test bedacht door Brawn omdat ie wist dat Mercedes niet erg blij was met hun prestaties en mogelijk verder falen alleen maar meer kans is om zonder baan te komen te zitten en met zo een test veel voordeel te halen is zoals blijkt en dat Brawn wist dattie daarmee weg zou komen, want bij compleet uit de WK stand halen van Mercedes had bijna op zeker een volledige terugtrekking van Mercedes geweest uit de F1 en dat is slecht voor Bernie zn beurs.

Dus dat was wel goed gespeeld. Mocht het zo geweest zijn dan. Ik denk het in elk geval. Brawn is er clever genoeg voor lijkt me :@
Wat een smeerlap eigenlijk die Brawn.

:7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128440015
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.

Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 30 juni 2013 @ 23:11:21 #69
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440119
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aan het begin had Hamilton al snel een gat van 2,5s tot Vettel tot zijn klapband. Rosberg is al die tijd binnen 10s achter Vettel blijven jojo'en en reed dus niet beduidend langzamer.
Een gat rijden als je vooraan rijdt is, vooral na een start, heel normaal. Je bent de enige met vrij baan. 10 seconden achter rijden vind ik dan wel weer beduidend langzamer, met 14 seconden had Vettel zonder risico een pitstop kunnen maken!

quote:
Uiteindelijk besloot Rosberg om buiten te blijven bij de tweede SC, hierdoor had hij oudere banden en viel hij, net als Sutil terug. Uiteindelijk kon hij nog prima het tempo volgen om de erg snelle Webber ruim voor te blijven.
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 30 juni 2013 @ 23:12:12 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128440163
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.

Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels. :)
Maakt die straf toch niet minder lachwekkend, zelfde geldt voor dat geval van Lotus, maar je moet het niet om gaan draaien.
pi_128440240
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat had de FIA aan zichzelf te danken door niet duidelijk te zijn. En als die straf belachelijk is vind ik de straf voor Lotus nog belachelijker. Die krijgen namelijk geen straf voor een illegale wagen.
Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.

Volgens de regels was het strontillegaal.
quote:
Daarbij is nooit gevraagd om een straf voor Mercedes, alleen voor verduidelijking van de regels. :)
Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:13:54 #72
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440293
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er zit hoe dan ook een luchtje aan hun prestaties sinds die test, die straf was dan ook nog eens een lachertje.
Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:14:17 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128440317
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef twiFight het volgende:
Webber ruim voorblijven? Welke race heb jij zitten kijken in godsnaam?! Webber zat binnen een seconde aan het eind.
Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:15:33 #74
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440396
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
?

Rosberg is naar binnen gegaan voor nieuwe banden, net zoals Webber, voor zover ik me kan herinneren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128440467
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met dat bedoel ik natuurlijk dat hij niet helemaal onder druk is gezet voor het einde van de Race, hij reed nog aardige rondetijden op zijn oude banden.
Zijn banden waren net nieuw als die van Webber.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:17:49 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128440500
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Wat Mercedes volgens de regulaties 'alleen' fout heeft gedaan is een 2013 auto en coureurs meebrengen. Alsnog een vrij grote fout natuurlijk. Die regels waren volgens mij nog wel duidelijk. Alle andere regels vielen m.i. buiten de verantwoordelijkheid van Mercedes. FIA is zelf ook erg onduidelijk geweest en ik denk dat daarom de straf voor Mercedes meevalt. Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders. Maar Pirelli is verantwoordelijk geweest voor een deel van de test en de FIA was zelf ook niet duidelijk. Dus dan kun je moeilijk een zware straf bij (alleen) Mercedes leggen.
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereld
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juni 2013 @ 23:19:15 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128440575
Verkeerd gedacht dus.

In zijn laatste ronde, reed Rosberg 1:33.789 en Webber 1:33.401(FL). Dat snelle degraderen van de Mercedes lijkt dus te zijn opgelost.

Rosberg reed hier op hard en Webber op medium, dus logisch dat Rosberg op het begin wat trager ging.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:20:14 #78
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440629
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:17 schreef Tarado het volgende:
Tussen zwaar straffen en een reprimande ligt een hele wereld
Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128440666
quote:
Als alleen Mercedes 100% fout had gezeten was de straf denk ik wel anders.
Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:21:29 #80
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440705
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaal :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128440708
En dat is uiteraard slecht voor de kijkcijfertjes en voor Bernie zijn beurs.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:22:08 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128440742
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt. Hoe dan ook, de enigen die de reden weten voor de lichte straf is het tribunaal. En ja, daar zal ook een stuk politiek meespelen, naast alleen de regels. Maar iedereen heeft het er mee te doen. In zo'n beetje elke sport heeft een scheidsrechter het laatste woord, ondanks dat die soms ook fout kunnen zitten. Zolang wij niet 100% van de informatie hebben zul je toch moeten vertrouwen op het oordeel van het tribunaal.
Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
pi_128440751
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je mag het je afvragen. Ik sluit het ook niet uit. Alleen zullen wij nooit de waarheid weten, want wij zitten niet in het tribunaal :)
Dat klopt, dat weten we niet. Dus is het verder ook compleet zinloos om het erover te hebben :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:22:53 #84
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128440786
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
Klopt, maar zoals vosss al aanhaalde, Bernie's beurs voor alles :'(
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128440925
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Red Bull heeft ook tijden met een illegale wagen rondgereden met hun flexwings. De enige reden waarom die niet illegaal werden verklaard is omdat ze wel door de FIA tests heen kwamen.

Volgens de regels was het strontillegaal.

[..]

Onder meer Red Bull en Ferrari hebben daar wel degelijk om geroepen en nadat bekend werd dat ze een reprimande kregen er schande van gesproken.
Red Bull heeft het protest ingediend om duidelijkheid omtrent de regels te krijgen, omdat ze misschien zelf ook zo'n test wilde doen (gaan de geruchten). Niet om Mercedes te bestraffen. Dat is wat ze zeiden toen ze het protest indienden.
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vraag het me hardop af. Volgens mij heeft Brawn hier gewoon keihard spel gespeeld in de hoop dat ie er mee weg zou komen. Ik denk serieus dat Mercedes zich per direct volledig had teruggetrokken als ze uit de stand dit jaar waren gehaald.
Mercedes had gewoon toestemming, mits andere teams die mogelijkheid ook kregen. Het is niet aan Mercedes om die andere teams te vragen, dat is aan Pirelli. Daarbij beriep Mercedes zich op het feit dat het een Pirelli test was en geen Mercedes test, waardoor het gebruik van een 2013 auto zou zijn toegestaan.

Ik denk dat de FIA niet anders kon dan Mercedes licht straffen omdat ze zichzelf anders ook de schuld moesten geven (het gerucht dat Whiting vervangen zou gaan worden was er niet voor niets) en omdat de regels niet waterdicht waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128441128
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook het jammere, er worden teveel politieke beslissingen door de FIA genomen, niet alleen in dit Mercedes geval
De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.

Ecclestone (en vroeger Mosley) is er een meester in, Todt blijkbaar wat minder (anders hadden wel al een Concorde Agreement gehad :) )
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 30 juni 2013 @ 23:31:21 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128441229
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De Formule 1 is alleen maar politiek. 80% van wat er gezegd wordt is politiek (zoals de uitspraken van Red Bull of Ferrari). Alles om maar je doel te bereiken. Zeker al het geklaag van Red Bull op de Pirelli banden. Ondanks dat ze een van de snelste teams zijn weten ze dat ze op de banden van vorig jaar beter gingen, omdat andere teams er dit jaar beter mee omgaan dan zij.

Ecclestone (en vroeger Mosley) is er een meester in, Todt blijkbaar wat minder (anders hadden wel al een Concorde Agreement gehad :) )
Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossen
pi_128441240
quote:
Ik denk dat de FIA niet anders kon dan Mercedes licht straffen omdat ze zichzelf anders ook de schuld moesten geven (het gerucht dat Whiting vervangen zou gaan worden was er niet voor niets) en omdat de regels niet waterdicht waren.
Nouja het was of toegeven dat ze (de FIA) zelf hun zaakjes niet op orde hebben en Charlie slachtofferen, of Mercedes verliezen, of een lichte straf geven.

Dus kiest men voor het laatste. Wat Mercedes vervolgens roept doet er verder niet zo heel veel toe.
Overigens kon ik uit de woorden van Lewis van vandaag wel opmaken dat ze wel degelijk wisten wat ze toen aan het testen waren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128441946
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk is het politiek maar als je regels stelt en ze worden duidelijk overtreden kan je dat niet politiek oplossen
Werden ze overtreden, als je onder voorwaarden toestemming hebt? Wie moet die aan die voorwaarden voldoen?

De test was toegestaan als alle andere teams dezelfde mogelijkheden zouden krijgen. Lijkt mij niet de taak van Mercedes om daar voor te zorgen maar Pirelli. Maar dit alleen al zorgt dus voor onduidelijkheid. De FIA had gewoon moeten zeggen dat het niet was toegestaan omdat je geen 2013 auto mag gebruiken, maar dat hebben ze niet gedaan, dus de schuld ligt voor een deel ook bij de FIA.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 1 juli 2013 @ 00:05:11 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128442760
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128442998
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef twiFight het volgende:
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 00:13:46 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128443118
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
37?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128443221
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

37?
Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 00:16:54 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128443253
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Sorry, de eerst 47 coureurs krijgen tegenwoordig punten. In de tijd van Schumachers record alleen de eerste 1 coureurs. Dus schumachter zn record is gewoon veel beter. :+
Is het middernacht geweest?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128443419
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is het middernacht geweest?
Vandaag nog niet :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128443466
Overigens vond ik het een leuke race en was ik niet, zoals eerder geopperd werd, aan het werk.

Ik zat in Lochem en daar was geen Sport1 en geen BBC }:| :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128443568
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

?

Rosberg is naar binnen gegaan voor nieuwe banden, net zoals Webber, voor zover ik me kan herinneren.
Inderdaad. Maar Hamilton (die na z'n noodgedwongen vroege eerste stop trouwens een stint van 28(!) rondjes reed met acceptabel tempo) bleef buiten en kon als enige op oudere banden nog tempo houden, een hoop mensen inhalen en zelfs nog Alonso bijhalen.
pi_128443820
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Juist omdat de teams het onderling niet uitkwamen, hebben ze het toch op veiligheid gegooid gehad. En daar hebben ze geen toestemming voor nodig van teams.
Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
  maandag 1 juli 2013 @ 00:49:25 #99
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128444696
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is het middernacht geweest?
Is niet serieus, maar een steek onder water naar een bepaalde andere Fokker die hier nogal eens zijn 'wijsheid' komt spuwen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Klopt, volgens mij hebben ze alleen een andere lijm gebruikt tussen de lagen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 1 juli 2013 @ 02:06:04 #100
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_128447294
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze nog steeds niet teruggeswitched van staal naar kevlar hoor. Dat wordt nu door Boullier, nota bene de Boullier die eerst met o.a. Force India alles heeft lopen blokkeren inderdaad, als optie genoemd.
Ze hadden inderdaad nu alleen betere lijm gebruikt.
de banden die versterkt zijn met kevlar zouden dacht ik in eerste instantie pas komend seizoen worden uitgebracht.
Doordat er nu andere lijm is gebruikt staat dat plan geloof ik nog.
pi_128451308
quote:
Formule 1-teams overwegen boycot Duitse Grand Prix

Teambaas Martin Whitmarsh van McLaren zegt dat er een mogelijkheid is dat de Formule 1-teams de Grand Prix van Duitsland van komend weekeinde boycotten uit onvrede over de kwaliteit van de banden van Pirelli.

"Dat gevaar bestaat inderdaad en dat is terecht als de teams en coureurs niet overtuigd zijn van hun veiligheid", aldus Whitmarsh tegenover Sky Sports.
De Grand Prix van Groot-Brittannië van zondag werd ontregeld door een aantal mysterieuze klapbanden. Lewis Hamilton, een van de slachtoffers, noemde het onacceptabel wat er gebeurde.
In 2005 lieten de teams met Michelin-banden de Grand Prix van de Verenigde Staten schieten omdat ze voor hun veiligheid vreesden na een crash van Ralf Schumacher in de vrijdagtraining.
"Natuurlijk willen we geen boycot", aldus Whitmarsh. "Wat er in Indianapolis gebeurde acht jaar geleden, was heel slecht voor de sport. We moeten echt samenwerken, niet elkaar de schuld ergens van geven."
Pirelli moet zich woensdag in een gesprek met voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie verantwoorden voor wat er zondag gebeurde.
"We moeten de zaken nu rustig analyseren en geen beslissingen nemen op basis van emotie", aldus Todt.
Nu.nl

Dat wil je toch niet meemaken?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_128451486
Ik denk zowiezo dat Pirelli nu kneiter harde banden gaat meenemen naar Duitsland... Zal weer een slecht weekend worden voor Lotus en Ferrari
pi_128454203
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep, Schumacher had er 24 en Kimi nu 25. Best goed voor een matige coureur. Op zich dan. Maargoed, nu krijgen de eerste 37 coureurs punten en vroeger alleen de eerste 1. Dus eigenlijk is Schumacher gewoon veel beter. Die had ook geen moeite met Massa namelijk
matige coureur?
pi_128454223
Jezus man. Kennen jullie Weltschmerz niet ofzo?

Ik stop al met grapjens maken, want ik heb een hekel aan uitleggen.

:'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:24:20 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128454267
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:54 schreef Fokkingvet het volgende:
Ik denk zowiezo dat Pirelli nu kneiter harde banden gaat meenemen naar Duitsland... Zal weer een slecht weekend worden voor Lotus en Ferrari
Waren toch allemaal hard die lek gingen?
pi_128455054
Volgens mij hadden ze in elk geval de hardste compound mee. Ik dacht dat er ook een medium stuk ging toch? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:50:18 #107
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128455214
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef twiFight het volgende:
Trouwens, even iets positievers er tussendoor: heeft Kimi nu niet in zijn eentje het record meeste races achtereen in de punten? Als ik me goed herinner stond hij vorige race gelijk.
Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:

1
2
Schumacher:  1 1 4 2 1 1 3 1 1 1 1 2 1 2 1 1  1 2 1 2 2 1  4 6
Raikkonen:   2 3 9 8 2 5 3 2 3 5 6 6 5 7 1 6 10 1 7 2 2 2 10 9 5
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:34:19 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128457175
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:
[ code verwijderd ]

En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 1 juli 2013 @ 13:55:08 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128458067
alanbaldwinf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 13:49:08 BRDC Pres Derek Warwick says Silverstone kerbs not to blame for tyre failures, critical of Bernie, FIA and Pirelli http://t.co/K7pWLdCI9C reageer retweet
By Alan Baldwin
LONDON | Mon Jul 1, 2013 12:19pm BST
(Reuters) - Silverstone's owners hit back on Monday at suggestions that the circuit's kerbs could be to blame for explosive Pirelli tyre failures at Sunday's British Formula One Grand Prix.

quote:
Derek Warwick, President of the British Racing Drivers Club, said he had been out to look at the kerbs and dismissed as "absolute rubbish" reports that sharp edges might have cut the tyre sidewalls.

"These kerbs have been in since 2009. We've had thousands and thousands of cars go over these kerbs and they have been absolutely fine," Warwick, an ex-Formula One driver whose brother Paul was killed in a racing accident in 1991, told Sky Sports television.

"We've had them checked by the FIA (International Automobile Federation) and they comply completely," he added as a safety debate raged, with talk of a possible driver boycott of the next race in Germany.

The Briton said the Silverstone race - in which strips of tread containing metal belts flew off the tyres and narrowly missed the heads of drivers following behind - had at one stage looked like a disaster in the making.

"We need to make sure it's a good race here at Silverstone in order to bring the crowds back for next year so to say I was panicking would be an under-statement," said Warwick.

He pointed the finger at Pirelli, the three teams who prevented the supplier from introducing a stronger version of the tyres for the race at Silverstone and the sport's commercial supremo Bernie Ecclestone.

"I think Bernie, the FIA and Pirelli are bringing the sport into disrepute and they need to have a serious look at themselves and change these tyres and not expect all the teams to agree," said Warwick.

"Take it out of the teams' hands and put safe tyres on these cars," he added.

Ferrari, Lotus and Force India have resisted moves to change the construction and compounds of the 2013 tyres, which other teams say are too quick-wearing and not hard enough, because their cars are working well with them.

"The teams need to look at themselves," said Warwick. "They made the decision not to bring a new tyre. I kind of blame Pirelli but they did their best to bring a new tyre to Silverstone and three teams voted against it."

The Pirelli tyres have come in for considerable criticism this season, with drivers also complaining that they have to pace themselves to make them last rather than racing flat out.

Pirelli have pointed out they are merely doing what they were asked to do to improve the show, providing tyres that encourage overtaking and force more pitstops. When they tried to change them, they were prevented from doing so.

The company has also chafed at the sporting regulations, which ban teams from track testing during the season and using their current cars to test with Pirelli.

The Italian company was reprimanded by the FIA last month for carrying out a 'secret' tyre test with Mercedes in Spain.

Warwick, who played down talk of a possible driver boycott threatening next weekend's German Grand Prix at the Nuerburgring, said the Italian company made good tyres but had not lived up to expectations.

"Pirelli and Formula One need to have a really good look at themselves and make sure that we have tyres that drivers can drive flat out all the time," said the Briton.
(Editing by Clare Fallon)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juli 2013 @ 13:55:36 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128458093
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:46 schreef vosss het volgende:
Volgens mij hadden ze in elk geval de hardste compound mee. Ik dacht dat er ook een medium stuk ging toch? :@
klopt. Er gingen ook verschillende mediums lek.

Oorzaak lijkt me te liggen in een combi van het circuit en de druk in de banden. Het opstaande randje zorgde voor de groeven en de lagere druk zorgde ervoor dat de band vrij snel klapte
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 juli 2013 @ 13:57:55 #111
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128458208
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.
En punten voor de top 8 gold alleen voor de laatste twee races in Schumachers series, de rest kreeg alleen de top 6 punten. Toen hadden we wel een stuk meer uitvallers altijd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 14:00:11 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128458303
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Er gingen ook verschillende mediums lek.

Oorzaak lijkt me te liggen in een combi van het circuit en de druk in de banden. Het opstaande randje zorgde voor de groeven en de lagere druk zorgde ervoor dat de band vrij snel klapte
Niet zo zeer de kerbs, als dat het geval was hadden we ook rechterbanden gezien. Lijkt me toch echt de druk die zo'n band krijgt.

Het gebeurde ook steeds toen een band net een paar rondjes oud was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128458555
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Klopt, maar dat van Schumacher was wel even iets indrukwekkender:
[ code verwijderd ]

Ik vind die van Kimi juist indrukwekkender omdat die een mindere auto heeft dan Schumacher destijds. :9
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 14:08:29 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128458653
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind die van Kimi juist indrukwekkender omdat die een mindere auto heeft dan Schumacher destijds. :9
Top 10 rijden is niet zo moeilijk voor de Lotus ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 1 juli 2013 @ 14:10:08 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128458717
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet zo zeer de kerbs, als dat het geval was hadden we ook rechterbanden gezien. Lijkt me toch echt de druk die zo'n band krijgt.

Het gebeurde ook steeds toen een band net een paar rondjes oud was.
Dat hoeft natuurlijk niet, het kunnen kerbs zijn in een bepaalde bocht waar je alleen met links overheen gaat, het wordt overigens ontkracht door Derek Warwick, zie mijn post #109
  maandag 1 juli 2013 @ 14:45:04 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128460113
andrewbensonf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 14:44:22 Scary stats from Mark Hughes's Autosport race report. Alonso was doing 179mph when Perez's tyre failed and generated 3.6G avoiding a crash reageer retweet
  maandag 1 juli 2013 @ 15:08:43 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_128461153
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu is het zo dat de top10 punten krijgt, qua top8 finishes komt Raïkkönen maar op 13.
En wat als je vanaf begin af aan een top 10 plaats wel meerekent, hoe lang is de langste periode dan?
Want Raïkkönen is voorlopig nog wel even bezig dus wie weet hoeveel top 10 plaatsen hij nog gaat halen..

Overigens doen er tegenwoordig ook 22 wagens mee, dat was vroeger veel minder.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:10:53 #118
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_128461240
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef Tarado het volgende:
andrewbensonf1 twitterde op maandag 01-07-2013 om 14:44:22 Scary stats from Mark Hughes's Autosport race report. Alonso was doing 179mph when Perez's tyre failed and generated 3.6G avoiding a crash reageer retweet
Het moment met Raïkkönen waarbij hij bijna een loopvlak tegen z'n wagen/hoofd kreeg vond ik er enger uitzien, Raïkkönen was net aan het inhalen op dat moment en kon niet veel kanten op.
Je zag ook stukken band tegen z'n helm aanvliegen.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:12:55 #119
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128461330
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Overigens doen er tegenwoordig ook 22 wagens mee, dat was vroeger veel minder.
Huh? Dan moet je wel echt heel ver teruggaan.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 15:13:26 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128461348
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En wat als je vanaf begin af aan een top 10 plaats wel meerekent, hoe lang is de langste periode dan?
Want Raïkkönen is voorlopig nog wel even bezig dus wie weet hoeveel top 10 plaatsen hij nog gaat halen..

Overigens doen er tegenwoordig ook 22 wagens mee, dat was vroeger veel minder.
Vroeger waren het er 20. En beide uiteindes van Schumachers reeks zijn DNFs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')