Balorig is er niks bijquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:14 schreef Koen66 het volgende:
Die zaal is echt een pedo paradijs, jochies op podium, meissies in de zaal
Ik gok op Afrojack..twitter:XFACTOR_RTL twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 22:08:30Na de break de herkansing! En we onthullen welke wereldster volgende week in de finale komt optreden! *whoop hoop* #xfactor reageer retweet
Robin Thicke... is dat geen feestquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:16 schreef Stickertje het volgende:
Ik gok op Afrojack..twitter:XFACTOR_RTL twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 22:08:30Na de break de herkansing! En we onthullen welke wereldster volgende week in de finale komt optreden! *whoop hoop* #xfactor reageer retweet
Blurred Lines ken je toch welquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:17 schreef Karina het volgende:
Robin Thick? Ken ik natuurlijk weer nietIs dat een man of een vrouw?
''I know you want me, you're a good girl'' zoietsquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:17 schreef Karina het volgende:
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:17 schreef Karina het volgende:
Nou ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
''I know you want me, you're a good girl'' zoiets
twitter:XFACTOR_RTL twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 22:17:24JAAAAAAAH! IT'S OFFICIAL!!!! @robinthicke volgende week in de FINALE van #xfactor! http://t.co/ANOAF4DWxp reageer retweet
Yupquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:19 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Zag ik nou weer zo´n jankende puberin?
Hij mag wel aan mijn tenen sabbelen.quote:
Jij bent voor mij altijd de winnaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:20 schreef Karina het volgende:
Nou ja wie zou er gaan winnen denken jullie?
Cool en lekkerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:20 schreef MissJ het volgende:
Robin Thicke is cool. Paar jaar geleden naar een concert van hem geweest
Ja, dus zal je zien dat ze niet doorgaanquote:
Oh ja, ik zit gewoon alles maar aan te nemen wat iedereen zegt, kun je nagaan hoe goed ik het volgquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:24 schreef Greys het volgende:
Oh nee fak, de jury kiest
Dan gaan de boys door
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Cool en lekker
en hij heeft een heel schattig zoontje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik denk eerder dat de jury voor adriaan kiest.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:24 schreef Greys het volgende:
Oh nee fak, de jury kiest
Dan gaan de boys door
ik vind adriaan saai en alledaags. voor hem nog 10 anderen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:25 schreef Stickertje het volgende:
ik hoop dat adriaan doorgaat.. ik vind de gelikte groep van gordon niks aan.. te ingestudeerd
Ja ik ben er ook bang voor eigenlijk, toch...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
D
[..]
ik denk eerder dat de jury voor adriaan kiest.
hoe saaier hoe beter, is het motto van de nederlandse vakjury
Ben bang van wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
ik vind adriaan saai en alledaags. voor hem nog 10 anderen.
maar hij zal wel doorgaan
Ik luister liever naar de groepquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:27 schreef style2k het volgende:
ja gordon maar wij hoeven niet met die gasten te werken wij moeten alleen maar luisterejn
Dit mag nu wel kappen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
ROBIN THICKE HAS A BICK DICK![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dat accentquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ali B geeft wel beter commentaar
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Het publiek kiest toch wel voor Adriaan
Dit dusquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Waarom is dit nog aan de gang?
Wie er ook afvalt, diegene wint toch niet
Ariaaaantjuhhhh! Teringlijerrrr!!quote:
Dan hoeven ze alleen maar te zingen en geen show op te voeren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef Easymodo het volgende:
LOL, in de herkansing kunnen ze opeens wel zingen.
Het is duidelijk dat er geen 15 jarige meisjes op dit forum posten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:44 schreef iBenny het volgende:
Topicreeks: X Factor 2006-2007 (64 delen)
Topicreeks: X Factor 2009 (70 delen)
Topicreeks: X Factor 2010 (116 delen)
Topicreeks: X Factor 2011 (94 delen)
Topicreeks: X Factor (2013) (37 delen)
...het moge duidelijk zijn...
Ik zie ook dat er helemaal geen topic over B-Brave isquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef Easymodo het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat er geen 15 jarige meisjes op dit forum posten.
2010quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:44 schreef iBenny het volgende:
Topicreeks: X Factor 2006-2007 (64 delen)
Topicreeks: X Factor 2009 (70 delen)
Topicreeks: X Factor 2010 (116 delen)
Topicreeks: X Factor 2011 (94 delen)
Topicreeks: X Factor (2013) (37 delen)
...het moge duidelijk zijn...
niet zo zeer qua muziek hoor, maar toen was het op Fok het gezelligstquote:
xFactor forum 2010 en TAL SC daarna heeft mijn Fok verslaving gestartquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:48 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dattes
Daaruit is TAL ontstaan. Sinds afgelopen zaterdag bestaat TAL alweer 3 jaar.
Vanaf toen is het hier ook zo'n beetje begonnen inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:31 schreef Koen66 het volgende:
[..]
xFactor forum 2010 en TAL SC daarna heeft mijn Fok verslaving gestart
Eerlijk gezegd vind ik het niet echt knappe jongetjes, alleen hebben ze allemaal wel een mooi kapsel dankzij de giga haarlak die erop gespoten wordt. B-Brave is echt grootverbuiker in haar-producten. Heb ook zo'n idee dat ze minimaal 3 of 4 x per week naar de kapper gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:33 schreef female81 het volgende:
Ik vraag me af wat er door puberend, vrouwelijk Nederland heen zou gaan als B-Brave nu bekend zou maken ermee te kappen.
Zelfs al maken ze een paar dagen later bekend dat het maar een grap is.
Rachel was een saai wijf.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
niet zo zeer qua muziek hoor, maar toen was het op Fok het gezelligst
2009 was ook prima, al was ik toen meer voor Rachel,
2011 Rochelle![]()
Inderdaad.quote:
Triest moment idd. Domme zet van de jury.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:46 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Inderdaad.
2010 was maar matig met Jaap en ... ik weet niet eens meer wie er toen verder in de finale stond. Sumera, de beste van het stel, ging er toen véél te vroeg uit.
2011 was tof. Rochelle vs. Adlicious, dát was een leuke en goede finale, ook al was het een beetje voorspelbaar omdat Rochelle zóver boven iedereen uitstak.
Aiiiii, nu val je me toch tegen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:33 schreef iBenny het volgende:
[..]
Stacey, sinds Candy in de jury zit houd ik van haar. Ik wil d'r terug!
Ik vind ze allebei even slecht. Vind Candy veel schaarbaarder dan Stacey.quote:
Stacey weet tenminste nog te rellen. Candy is de afgelopen weken uitgegroeid van een 40-er naar een tiener met haarextensions, niet mijn ding.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:45 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei even slecht. Vind Candy veel schaarbaarder dan Stacey.
In de vergetelheid geraakt. Net zoals Jaap, Lisa, Sharon, en dingesquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef Vinq het volgende:
Rochelle was goed. Wat is er ooit met haar gebeurd?
ik denk dat het makkelijker is te melden wie niet in de vergetelheid is geraaktquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:39 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
In de vergetelheid geraakt. Net zoals Jaap, Lisa, Sharon, en dinges
ik vind Natalie Makoma veel leuker dan Nikkiquote:Op zondag 30 juni 2013 00:24 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik denk dat het makkelijker is te melden wie niet in de vergetelheid is geraakt
Lisa en Nikkie hielden het nog iets langer vol, maar de rest 1 hitje en dan byebye.
Sommigen niet eens 1 hitje, neem de 2e voice, dat harpmeisje
nu waren beide van die godsvruchtige typetjes (al die finalisten volgens mij toen), maar Natalie had wel meer energiequote:Op zondag 30 juni 2013 00:46 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
ik vind Natalie Makoma veel leuker dan Nikki
Nikki echt zo´n saaie duffe doos
nou, ik weet nog wel dat haar lied themalied was op de introductieweek van die uni een paar jaar geleden.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nu waren beide van die godsvruchtige typetjes (al die finalisten volgens mij toen), maar Natalie had wel meer energie
Heeft d'r ook niet geholpen
yep, maar om nu van een goedlopende carriere te sprekenquote:Op zondag 30 juni 2013 00:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
nou, ik weet nog wel dat haar lied themalied was op de introductieweek van die uni een paar jaar geleden.
van nikki heb ik alleen dat ene nummer onthouden what did i do, ofzo
Het zou toch erg wrang zijn als B-Brave er als eerste wél een langdurige carrière aan overhoudt.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:52 schreef Koen66 het volgende:
[..]
yep, maar om nu van een goedlopende carriere te spreken
Maar weer kijken wat de winnende jongetjes dit jaar gaan doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nadat iedereen 1 nummer heeft gezongen valt er iemand af. De overgebleven kandidaten zingen daarna hun favoriete nummer nog eens én hun single. Het publiek is 100% (haha) verantwoordelijk voor de stemmen in de finale.
Polder One Direction wannabeesquote:Op maandag 1 juli 2013 21:54 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch ver onder het gemiddelde boyband niveau?
Hoe heette de groep van de man van Tooske?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:54 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch ver onder het gemiddelde boyband niveau?
Antwoord:Caught in the Actquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef hexje het volgende:
[..]
Hoe heette de groep van de man van Tooske?
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:51 schreef iBenny het volgende:
De liedjes van aankomende vrijdag:Toch nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Toch nietjawelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:51 schreef iBenny het volgende:
De liedjes van aankomende vrijdag:Blijf bij mij? gaan ze stand by me vertalen? Sterf bij dezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nadat iedereen 1 nummer heeft gezongen valt er iemand af. De overgebleven kandidaten zingen daarna hun favoriete nummer nog eens én hun single. Het publiek is 100% (haha) verantwoordelijk voor de stemmen in de finale.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Yup. Die hebben ze al eerder gedaanquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Blijf bij mij? gaan ze stand by me vertalen? Sterf bij dezen
Dat wordt nog leuk... De winnaar wint namelijk een auto.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:58 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een verrassing als Be Brave wint vrijdag
quote:STREAMS VANAF JULI MEEGETELD IN SINGLE TOP 100
“NEDERLANDSE MUZIEK BLIJFT ACHTER OP STREAMINGPLATFORMS”
Vanaf juli zullen naast fysieke singles en downloads ook muziekstreams meegeteld worden voor de Single Chart, die wordt samengesteld door GfK Dutch Charts. Ook voor de gouden en platina status van singles zal vanaf nu streaming data worden meegenomen. In eerste instantie worden streams via Spotify, Deezer, Ziggo Muziek en Xbox Music meegeteld. Het gaat enkel om de data door betalende abonnees. Gratis streams of views via Youtube gaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Noord-Amerika, niet meetellen.
Als verklaring hiervoor geeft Michel Admiraal van GfK dat van oudsher enkel betaalde producten meetellen voor de Single Top 100. “Airplay telt voor ons eveneens niet. Youtube zal dus voorlopig niet mee worden genomen.” Admiraal sluit niet uit dat dit in de toekomst alsnog mee gaat tellen, maar is voorlopig al blij met de huidige aanpassingen in het beleid. “Het aanpassen van de chart is een logisch gevolg van de veranderende manier waarop naar muziek geluisterd wordt.”
Admiraal vertelt dat al enige tijd is geëxperimenteerd met de nieuwe data en de gevolgen voor de chart. “Hits zijn hits, dat is niet ineens anders op streaming platforms. Maar je zult wel bepaalde verschuivingen gaan zien.” Volgens de huidige data blijft het Nederlandse product op platforms als Spotify nog achter bij internationale muziek. Admiraal: “Dat heeft ook te maken met het aanbod en de data die de platforms aanleveren. Als ze zien dat dit meetelt voor de chart, zal dit wellicht ook nog veranderen.”
Volgens industriebronnen zou vanaf juli de verhouding streams en downloads 500:1 worden. Dit zou betekenen dat elke 500 beluisterde tracks worden meegeteld als één download. GfK wil dit niet bevestigen. Admiraal: “De factor blijft intern en wordt niet gecommuniceerd. Deze is tot stand gekomen aan de hand van cijfers van het totaal aantal streams, de hoeveelheid abonnementen en de opbrengsten.” Hieruit kan worden opgemaakt dat de factor in de loop der tijd aangepast kan worden. In de VS heeft men wel openheid gegeven. Hier ligt de verhouding aanzienlijk anders en tellen 100 streams als één download.
Uitgaande van deze verhouding - en circa 25% betalende streamers bij de huidige streaming diensten - zou Mr. Probz met zijn single Waves (318.467 maal afgespeeld afgelopen week op Spotify, de #2 in Nederland) er deze week alleen al via Spotify 159 (636/4) downloads bij krijgen en hiermee weer een stukje hoger in de Single Top 100 belanden. We gaan het zien, vanaf 1 juli.
In 2012 groeide de consumentenbesteding aan streamingabonnementen van 8,9 miljoen euro naar 29,6 miljoen. Het aantal gedownloade singles groeide tegelijkertijd met 17% naar 10 miljoen stuks. Dit jaar zette de groei in het eerste half jaar door. Cijfers daarover worden binnenkort bekend gemaakt. Martin Jessurun, voorzitter van de Chart Commissie van NVPI Audio: “Hitlijsten zijn van oudsher van groot belang in de muziekwereld. Het is immers de meest directe manier om de populariteit van onze artiesten en hun muziek te meten. Het is dus erg belangrijk dat we streams ook meetellen.”
Het bestuur van NVPI Audio heeft tevens besloten om in navolging van de Verenigde Staten per 1 juli streams mee te tellen voor de gouden en platina statussen van single tracks. Voor albums wordt dit nog voorbereid. NVPI is verantwoordelijk voor het verstrekken van de gecertificeerde penningen voor de gouden en platina platen.
hey, die hebben we lang niet gehoordquote:
Ziek?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:37 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ik het ga redden, ik voel me echt kut
Dan is het verstandiger om niet te kijken, ja. Wordt je alleen maar zieker vanquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Sinds gisteravond ook dat nog jaBen eventjes op ga er zo weer in.
Ik wil je graag met iets overhalen, maar ik kan ook zo snel iets verzinnenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:33 schreef Pheno het volgende:
Geen idee of ik kijk. Ik heb het niet echt gevolgd en ik merk dat het me geen reet boeit. Kutformat.
Uhu. Dat was dé cliffhanger. Dé cliffhanger die alle GTST cliffhangers zou laten verbleken enzo.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:38 schreef Stickertje het volgende:
rofl zag ik nou dat ze iemand te pletter laten vallen?
Nee joh, een pop!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:38 schreef Stickertje het volgende:
rofl zag ik nou dat ze iemand te pletter laten vallen?
De cliffhanger die je wist dat zou komen was hierquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:39 schreef iBenny het volgende:
[..]
Uhu. Dat was dé cliffhanger. Dé cliffhanger die alle GTST cliffhangers zou laten verbleken enzo.
Preciesquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:40 schreef D. het volgende:
[..]
De cliffhanger die je wist dat zou komen was hier
Precies... Beetje jammer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef D. het volgende:
[..]
En het was niet eens spannend, want het kon echt iedereen zijn
ik had verwacht dat iemand nog zou proberen om degene zonder parachute op te vangen ofzo, beetje zou het wel of niet goedkomen..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef D. het volgende:
[..]
En het was niet eens spannend, want het kon echt iedereen zijn
Nu al wegquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:44 schreef D. het volgende:
Sorry, I'm too old for this sh*t
Iedereen succes/sterkte/veel plezier
dank jequote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:44 schreef D. het volgende:
Sorry, I'm too old for this sh*t
Iedereen succes/sterkte/veel plezier
inderdaadquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:45 schreef iBenny het volgende:
Een auto.... geen van die kandidaten heeft een rijbewijs____________________________!
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:45 schreef Stickertje het volgende:
ali b , jammer dat hij ook een voice jurylid isop tv komt
Ah toe, voor een keer mag je ook een bakvisje zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:45 schreef D. het volgende:
[..]
Er zijn nog 3 acts over, en da's allemaal bakvisvoer
Ik heb liever een gewone lekkerbekquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:46 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ah toe, voor een keer mag je ook een bakvisje zijn
Dat is wel het enige dat scoort blijkbaarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:51 schreef hunter2011 het volgende:
Ben benieuwd wie zich voor het volgend seizoen bij X-Factor gaan aanmelden.
Allemaal jongetjes?
Ja, maar dan ajb wel jongetjes die echt kunnen zingen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is wel het enige dat scoort blijkbaar
van mij ook. Het gaat om de X-factor en die hebben zij wel vind ikquote:
Wie? Harris? Neeeee!quote:
Ik vind ze maar engquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:55 schreef MissJ het volgende:
[..]
van mij ook. Het gaat om de X-factor en die hebben zij wel vind ik
Het is ook nog nooit zo slecht geweestquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:58 schreef MissJ het volgende:
volgens mij is het tijdens een finale van een talentenjacht nog nooit zo rustig in een live topic geweest![]()
![]()
dat wel ja. Ze zijn zoooo overduidelijk gecast en vreselijk gestyled met hun Bieber haartjes. Maar goed, het is ondanks dat wel een leuk plaatje natuurlijk en dat vinden de bakvissen leuk.quote:
Jawel. Bij X Factor inderdaad niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:58 schreef MissJ het volgende:
volgens mij is het tijdens een finale van een talentenjacht nog nooit zo rustig in een live topic geweest![]()
![]()
Ditquote:
closet-bakvis..!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:59 schreef MissJ het volgende:
[..]
dat wel ja. Ze zijn zoooo overduidelijk gecast en vreselijk gestyled met hun Bieber haartjes. Maar goed, het is ondanks dat wel een leuk plaatje natuurlijk en dat vinden de bakvissen leuk.
Maar daar heb je kutgeluidquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:02 schreef Stickertje het volgende:
ziggo dome, weten ze wel dat er een stadion waar 55.000 mensen in kunnen er net naast ligt?
inderdaad, wilde net zeggen, jij ging toch niet meer kijken?quote:
Ik was nog te lui om te zappenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:02 schreef MissJ het volgende:
[..]
inderdaad, wilde net zeggen, jij ging toch niet meer kijken?
Krijgen ze er een chauffeur bij, ze hebben natuurlijk allemaal geen rijbewijs.quote:
quote:
Het is heel slechtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:13 schreef hunter2011 het volgende:
Is dit nou vals of hoor ik het verkeerd?
b-brave klonk slechter imo, maar dat komt denk ik doordat er 5 vals zingen, tegenover alleen adriaan..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:16 schreef Travel. het volgende:
[..]
Mwah, het was niet veel slechter/beter dan de Justin Biebers
verwacht je niet he, van een commerciële zenderquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Haha tuurlijk, B-Brave laatste nu... je voelt het gewoon aankomen, RTL wil geld verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |