ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:49 schreef Greyson het volgende:
Waarom ben jij in eerste instantie hiermee akkoord gegaan? Ik neem aan dat zij toch ook wel weten wat voor situatie je zit alvorens een regeling te treffen?
En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, logisch toch. Jij maakt die schuld, je moet maar zien hoe je die aflost.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, wat dacht je dan? De ING is geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
De onderwereld wil je vast geld lenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ja, dat is een goede keus gebleken inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:45 schreef quintinds het volgende:
ik wil gewoon controle hebben over mijn financien.
Dus je wil een lening om een lening af te kunnen betalen? Heel verstandig. En als dat je dan teveel wordt, sluit je dan gewoon weer een lening af?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ik zeg je enige optie is de gemeentelijke kredietbank. En als daar budgetbeheer aan vastzit, dan moet dat maar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef Greyson het volgende:
[..]
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.
ING heeft toch ook geen boodschap aan dat jij dieper in de schulden komt en zo straks helemaal niets meer kunt aflossen doordat andere schuldeisers bij je melden.
Mja maar als je een lager bedrag gaat aflossen, dan tikt de rente vrij fors door toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.
Right.. maar als ze zelf schulden maken krijgen ze miljarden toe zonder blikken of blozen + verhoging van de bonus.quote:
Je hebt weinig keus!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Eigenlijk had TS gewoon zijn kredietmogelijkheden stop moeten zetten toen hij werkloos werdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
De rente is zo'n 50euro per maand. Dus het heeft geen zin om minder af te lossen voor de bank (die wilt de lening niet uitbreiden lijkt mij). Bedenk even dat de meeste CC's een rentetarief hanteren van ca 10-12%.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
Krijg je geen huurtoeslag dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Ik zal dat over die bijzondere bijstand wel nog eens doorlezen
Aan die bijzondere bijstand heb je niks voor je schuld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Dan had jij ook realistisch en op basis van je inkomsten moeten uitgeven. Zo simpel is hetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten!
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijvenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Ik zie daar de relevantie niet van.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijven
Stel dat je niet rood kunt staan, maar wel maandelijks geld aan de bank moet betalen. Op de vierde van de maand wil de bank het afschrijven, maar heb jij ¤50 te weinig op je rekening staan. De bank schrijft het dan vrolijk af en jij hebt -¤50 op je rekening staan
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Kleine kans trouwens dat je wel bij een andere instelling geld kunt lenen, ze zullen overal checken naar andere leningen en je financiele situatie. Daarmee val je automatisch in de risicogevallen en gaan alle alarmbellen rinkelen (wat mij betreft ook terecht overigens).
Daar heb ik geen ervaring meequote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.
De bank heeft dan toch geen incassobureau nodig? Jij moet het gewoon iedere maand met minder doen. (Tot het moment dat je, wanneer je inkomsten binnenkomen, al onder je kredietlimiet zit)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie daar de relevantie niet van.
Sorry hoor maar als je zo denkt is iemand die je helpt bij je financiën geen overbodige luxe. Je hebt blijkbaar bij het uitgeven van die 6000 euro ook gedacht "och dat lukt wel".quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Die telefoon is nu mijn ondergang X_X
Ditquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:01 schreef zarGon het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar de "onverwachte kosten".
http://www.kredietbanklimburg.nl/quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef quintinds het volgende:
gemeentelijke kredietbank geld niet voor mijn gebied ik woon in de omgeving maastricht
Daarnaast kost een geïncasseerde schuld vanuit de bank je een negatieve BKR registratie.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt weinig keus!
Ik wil het nog wel eens herhalen, hoor!
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Studentencreditcards zijn niet zeldzaam, hoor. Je moet alleen wel weten hoe je er mee om moet gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...
En hoe de fuck krijg je het voor elkaar om 6k uit te geven met een creditcard als je een student bent?
Wtf doe je als student zijnde met een creditcard?
Reis boeken, hotel boeken, etc. Als student heb je overigens een limiet van 1000 euro of nog minder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...
En hoe de fuck krijg je het voor elkaar om 6k uit te geven met een creditcard als je een student bent?
Wtf doe je als student zijnde met een creditcard?
Rijke lui worden rijker, arme lui worden armerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef maartend het volgende:
En vergeet even niet ; zorgverzekering paar maanden niet betalen en je krijgt er per maand een boete bij van ong. 50-60 euro. Net zo lang tot je je schuld hebt afbetaald bij de zorgverzekeraar.
...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Rijke lui worden rijker, arme lui worden armer
Dat kan ook zonder creditcard. Maar idd vind het knap dat hij 6k schuld kan maken als student zijnde aangezien je krediet op je inkomen gebaseerd zou moeten zijn (wat bij een student over het algemeen niet zo hoog is)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Reis boeken, hotel boeken, etc. Als student heb je overigens een limiet van 1000 euro of nog minder.
een huur van 500 met 991 euro aan inkomsten?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ja hallo, hij is ook al gestopt met roken hoorquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:08 schreef Insomnia_ het volgende:
Wat een topic dit
TS gaat met weinig inkomen dingen met z'n creditcard betalen en heeft een duur telefoon abbo.
En dan klagen dat de bank redelijk moet zijn
Dat is een stuk lastiger, zeker als je iets wil reserveren (en al helemaal in het buitenland).quote:
Celstraffen zouden wat mij betreft op zijn plaats zijn voor zulke mensen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:08 schreef Insomnia_ het volgende:
Wat een topic dit
TS gaat met weinig inkomen dingen met z'n creditcard betalen en heeft een duur telefoon abbo.
En dan klagen dat de bank redelijk moet zijn
Onverwachte kostenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
Is een stom verhaal maar ik was bezig mijn huis in te richten en moest veel dingen nog hebben dus ik heb veel met de creditcard gedaan, zodra de creditcard gereset was kon ik nog eens 1000 euro eraf halen terwijl de afschrijving pas later plaatsvind, overigens had ik een overstap gedaan naar een ander soort creditcard en die werd mij gewoon toegestuurd, dus hop nog eens 2000 euro .... enzovoorts...
Wat dacht ik op dat moment? Ik dacht shoppen, effe wat spullen kopen, och doe maar een ipad erbij waarom ook niet
Is het stom ? ja tuurlijk was het stom, maar ik kan het natuurlijk niet meer terugdraaien....
Onderhand heb ik de meeste overbodige luxe spullen al op marktplaats staan of al verkocht maar ik weet niet hoelang ik de aflossing van 250 volhoudt het is elke maand kijken hoe krijgen we dit bij elkaar
Een budgetbeheerder doet niets anders als kijken wat je moet betalen en wanneer enz! Ik heb dat schema nu zelf opgesteld en ik heb totaal overzicht over mijn financien... Alleen omdat ik toen heel fout zat wil niet zeggen dat ik geen harde les heb geleerd! Ik snap nu ook wel dat ik dat soort dingen niet moet doen.
Maar zo kunnen we door blijven gaan over wat ik allemaal niet had moeten doen... Ik hoopte gewoon op een manier om wat meer ruimte in die hoge lasten te brengen.
Eigenlijk nooit problemen mee. Maar misschien dat je voor bepaalde plekken wel met een creditcard moet betalen, klinkt niet heel raar idd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is een stuk lastiger, zeker als je iets wil reserveren (en al helemaal in het buitenland).
Daar hebben ze een hele goede oplossing voor, Budget beheer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik [natuurlijk dit ligt ook aan tmobile]
22quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:13 schreef netolk het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit problemen mee. Maar misschien dat je voor bepaalde plekken wel met een creditcard moet betalen, klinkt niet heel raar idd.
Maar dan had TS zijn kaartje ook alleen daarvoor moeten gebruiken...
TS mag hopen dat je al ouder dan 21 bent, anders zijn je ouders ook nog de klos
jezus christus.....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
Is een stom verhaal maar ik was bezig mijn huis in te richten en moest veel dingen nog hebben dus ik heb veel met de creditcard gedaan, zodra de creditcard gereset was kon ik nog eens 1000 euro eraf halen terwijl de afschrijving pas later plaatsvind, overigens had ik een overstap gedaan naar een ander soort creditcard en die werd mij gewoon toegestuurd, dus hop nog eens 2000 euro .... enzovoorts...
Wat dacht ik op dat moment? Ik dacht shoppen, effe wat spullen kopen, och doe maar een ipad erbij waarom ook niet
Is het stom ? ja tuurlijk was het stom, maar ik kan het natuurlijk niet meer terugdraaien....
Onderhand heb ik de meeste overbodige luxe spullen al op marktplaats staan of al verkocht maar ik weet niet hoelang ik de aflossing van 250 volhoudt het is elke maand kijken hoe krijgen we dit bij elkaar
Een budgetbeheerder doet niets anders als kijken wat je moet betalen en wanneer enz! Ik heb dat schema nu zelf opgesteld en ik heb totaal overzicht over mijn financien... Alleen omdat ik toen heel fout zat wil niet zeggen dat ik geen harde les heb geleerd! Ik snap nu ook wel dat ik dat soort dingen niet moet doen.
Maar zo kunnen we door blijven gaan over wat ik allemaal niet had moeten doen... Ik hoopte gewoon op een manier om wat meer ruimte in die hoge lasten te brengen.
Ga godverdomme zo snel mogelijk die schuldsanering in, randdebielquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al hebquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Daar hebben ze een hele goede oplossing voor, Budget beheer.
En het ligt inderdaad nooit aan je zelf, het ligt altijd aan iemand anders.
Technisch gezien, heb je gewoon een probleem. Je moet meer uitgeven dan je nu binnen krijgt.
Ga hulp zoeken, want je moet zeker nog 2 jaar aflossen en dan rekenen we de rente er nog niet bij.
Als je nu niet rond komt, kan je een aantal dingen doen:
• Wachten tot je helemaal in de shit zit. En er helemaal niet meer uit kan komen
• Voor meer inkomsten zorgen.
• Hulp zoeken.
Kies snel, anders ben je straks echt de .....
Ben erg benieuwd naar dat overzicht danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al heb
Is dat niet voor schulden die buiten je 'schuld' om zijn gemaakt? Lijkt me niet echt de bedoeling dat iemand lekker gaat shoppen en dan chill de schuldsanering ingaatquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ga godverdomme zo snel mogelijk die schuldsanering in, randdebielDat je met zo'n houding nog durft te zeuren
Plaats dat maar even hier danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al heb
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enzquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:15 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar dat overzicht dan
Het lijkt er op dat je wel wat hulp kan krijgen met je financiële huishouden. Dat je bewust 6K uitgeeft terwijl je weet dat je het niet kan betalen, lijkt een probleem aan te duidenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
Maar wtf, dan laat je je overzicht aan die beheerder zien en dan zegt die dit en dat kan nog beter (of hij zegt is een goed overzicht) maar dan heb je iig wel dat de gemeente je helpt met het afbetalenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
En een iPad kan niet ontbreken op de nieuwe bank natuurlijkquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heel 'onverwacht' inderdaad, een huis inrichten met je credit card.
de eerste paar maanden niet.....:pquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En een iPad kan niet ontbreken op de nieuwe bank natuurlijk
Je hebt (zo ongeveer) gelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is dat niet voor schulden die buiten je 'schuld' om zijn gemaakt? Lijkt me niet echt de bedoeling dat iemand lekker gaat shoppen en dan chill de schuldsanering ingaat
Toch jammer, want het is overduidelijk dat TS geen minuut langer in beheer moet zijn van geld.quote:De rechter kan het verzoek uitsluitend toewijzen als de schuldenaar zelf voldoende aannemelijk maakt dat:
-hij zijn schulden niet langer kan betalen;
-hij met de schulden die in de afgelopen vijf jaar zijn ontstaan of onbetaald zijn gelaten, te goeder trouw is geweest. Voorbeelden van schulden waarvan het vaak lastig is om aan te tonen dat ze te goeder trouw zijn ontstaan zijn bijvoorbeeld boetes bij het CJIB, grandioze overbesteding (bijvoorbeeld op het moment dat de schuldenaar zijn schulden al niet meer kan afbetalen sluit hij nóg een lening af) of schulden die zijn ontstaan door verslavingen (bijvoorbeeld gok- of drankverslavingen);
- hij de verplichtingen die uit de schuldsanering voortvloeien naar behoren zal nakomen en hij zich in voldoende mate zal inspannen om geld te "sparen" voor de schuldeisers. Eventueel met hulp van een budgetcoach.
Wat is daar nou weer privé aan? Je hoeft toch niet te zeggen wat je precies koopt, alleen hoeveel je er aan uitgeeft.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:16 schreef quintinds het volgende:
[..]
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enz
overigens hou ik per maand elke dag bij wat ik aan boodschappen besteed en stel een limiet vast en zie wanneer ik dat bijna bereikt heb, zodat ik daarop kan afstellen, en elke maand probeer ik het met minder te doen
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)quote:
Maar dan krijg je weer geen WWB-uitkering, dus ik neem aan dat hij nu niet studeert (of een studie doet waar hij geen stufi voor krijgt)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef netolk het volgende:
[..]
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)
TS studeert niet, anders kun je geen WWB-uitkering aanvragen. edit: Oh, ik was te langzaam.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef netolk het volgende:
[..]
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)
Twee zielen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
TS studeert niet, anders kun je geen WWB-uitkering aanvragen. edit: Oh, ik was te langzaam.
Kun je echt geen werk gaan zoeken? ik denk dat je nu moeilijk doet terwijl het ook makkelijk kanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Dus je hebt straks ook geen opleiding zodat je ook geen fatsoenlijke baan hebt om überhaupt iets te kunnen afbetalen?quote:
Stappenplan:quote:
afhankelijk van de lening als je een rente vaste lening kan vinden die een lagere rente heeft dan dat de ING nu rekent is het nog wel een optie (denk alleen niet dat je die gaat vinden)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stappenplan:
-zoek werk, ook rotwerk en ook onder je niveau
-verkoop zaken die je niet nodig hebt
-ga op zoek naar een kamer met lagere huur
-stuur een briefje naar elke bank dat ze je nooit meer een creditcard moeten verstrekken
-leen vooral geen geld om een lening af te betalen
Maar daarvoor is zijn inkomen weer niet toereikendquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:27 schreef netolk het volgende:
[..]
afhankelijk van de lening als je een rente vaste lening kan vinden die een lagere rente heeft dan dat de ING nu rekent is het nog wel een optie (denk alleen niet dat je die gaat vinden)
of zoals de heideroosjes zeggen:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stappenplan:
-zoek werk, ook rotwerk en ook onder je niveau
-verkoop zaken die je niet nodig hebt
-ga op zoek naar een kamer met lagere huur
-stuur een briefje naar elke bank dat ze je nooit meer een creditcard moeten verstrekken
-leen vooral geen geld om een lening af te betalen
Nee, daar ben ik idd ook bang voor jaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar daarvoor is zijn inkomen weer niet toereikend
Maar dan krijgt hij weer minder uitkeringquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:30 schreef netolk het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik idd ook bang voor ja
Maar dat is een kwestie van werken
Toen werkte hij nog, hèquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:38 schreef Vampier het volgende:
De bank had jou helemaal geen 6000 euro crediet limiet moeten geven.
En hij was er zelf bij toen hij het uitgaf.quote:
Yup. Daarom ook dat soort zaken opzeggen wanneer je werkloos wordtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:41 schreef trovey het volgende:
[..]
En hij was er zelf bij toen hij het uitgaf.![]()
Hier dus niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:48 schreef Vampier het volgende:
ik zie het zo... de bank geeft iemand crediet en aanvaard daarmee een risico. In California kun je gewoon je schuld negeren
Daar zal de rente ook wel naar zijn danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:48 schreef Vampier het volgende:
ik zie het zo... de bank geeft iemand crediet en aanvaard daarmee een risico. In California kun je gewoon je schuld negeren
Duurt minimaal 6 maanden voor je er in zit en de shit hit voor die tijd nog steeds de fanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ga godverdomme zo snel mogelijk die schuldsanering in, randdebielDat je met zo'n houding nog durft te zeuren
Denk niet dat TS een lening krijgt voor het overnemen van de Staatloterijquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:19 schreef nasty_popovich het volgende:
Stappenplan:
- Koop een staatsloterij
Hoe kunnen we kijken waar je kan bezuinigen als je geen openheid van zaken geeft?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:16 schreef quintinds het volgende:
[..]
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enz
overigens hou ik per maand elke dag bij wat ik aan boodschappen besteed en stel een limiet vast en zie wanneer ik dat bijna bereikt heb, zodat ik daarop kan afstellen, en elke maand probeer ik het met minder te doen
toe?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Right.. maar als ze zelf schulden maken krijgen ze miljarden toe zonder blikken of blozen + verhoging van de bonus.
Banken.. bankiers, nekschot voor allen.
Hij had toen toch een hoger inkomen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:00 schreef arjan1212 het volgende:
Heeft ING niet gewoon de zorgplicht verzaakt toen ze jou een credit card gaven, met een dergelijk laag inkomen?
dikke rente..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
toe?
ze betalen het terug met dikke rente. als er een goede deal is die de staat heeft gesloten, is het deze wel.
Nee ik bedoel die 50% premie die ze betalen, waarmee ze tot op heden uitgekomen op een gemiddelde van 16%. Ook is met de EC afgesproken dat de ondergrens van het rendement ligt op 12,5%quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dikke rente..die 1% bedoel je?
Indirect komt al het geld bij de ECB vandaan, het maakt allemaal geen hol uit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die 50% premie die ze betalen, waarmee ze tot op heden uitgekomen op een gemiddelde van 16%. Ook is met de EC afgesproken dat de ondergrens van het rendement ligt op 12,5%
Je moet de rente van de ECB niet verwarren met de staatssteun
en waar is dat deel van het geld toe krijgen nou?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Indirect komt al het geld bij de ECB vandaan, het maakt allemaal geen hol uit.
Zou goed kunnen. Wat voor rente rekent ING TS? Waarschijnlijk veel te veel. Misschien heb je ouders /vrienden die je tegen een normaal rentepercentage wat willen lenen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarschijnlijk is die 250 nog niet eens aflossing, maar 230 euro rente, en 20 euro aflossing.
De strekking van je verhaal klopt natuurlijk wel, maar 230 euro rente per maand op 6000 euro schuld, dan kom je in de orde van 40% rentequote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarschijnlijk is die 250 nog niet eens aflossing, maar 230 euro rente, en 20 euro aflossing.
Oh, dus je kan het wel degelijk betalen - je hebt meer dan genoeg bezittingen van voldoende waarde. Je WIL het alleen niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Dat inderdaad. En dan gaan we nog voorbij aan het feit dat hij nu achterstanden creeërt bij zijn ziektekostenverzekering en andere instanties.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt weinig keus!
Ik wil het nog wel eens herhalen, hoor!
Ik heb gezien jouw relaas ernstige twijfels aan jouw financiële verstand. En budgetbeheer? Zoals jij het beschrijft ga je gewoon keihard de schuldsanering in. Maar goed, je kunt inderdaad lekker doormodderen met alle kosten en zorgen van dien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
Nee, dat hangt van je situatie af. Je moet eerst stabiliseren (d.w.z. geen nieuwe schulden en de betaling van je vaste lasten moet op orde zijn) en dan ga je het traject in.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:53 schreef maartend het volgende:
[..]
Duurt minimaal 6 maanden voor je er in zit en de shit hit voor die tijd nog steeds de fan
Zeg ik toch. Minimaal 6 maanden. En dat is als je al stabiel bent in je uitgaven. Heb er door mijn werk veel mee te maken. Maar ga maar eerder uit (zeker als je het alleen gaat doen) dat het tot 2 jaar duurt voor de hele bende rond is. En dan gaan je 3 jaar pas in.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, dat hangt van je situatie af. Je moet eerst stabiliseren (d.w.z. geen nieuwe schulden en de betaling van je vaste lasten moet op orde zijn) en dan ga je het traject in.
Maar als TS zo doorgaat kan dat stabiliseren wel even duren.
Ik denk dat TS is omgekomen van de hongerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik hoop niet dat TS zijn kop weer in het zand heeft gestoken. Ik vrees van wel.
Hij is nog meer onverwachte kosten aan het maken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik hoop niet dat TS zijn kop weer in het zand heeft gestoken. Ik vrees van wel.
Wat moet je zoal opgeven?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:45 schreef quintinds het volgende:
Hallo,
Ik zit met een dilemma, ik heb een schuld bij de ING. Door onverwachte kosten heb ik mijn creditcard te vaak gebruikt en sta ik nu 6000 rood bij ING. Ik heb een regeling getroffen met ze op voorwaarde dat ik maandelijks 250 euro aflos bij ze... Maar dit gaat nogal erg krap, ik moet veel opgeven om dit te kunnen betalen en loop daardoor achterstanden bij bijvoorbeeld de zorgverzekering of mijn energieleverancier of de huur van mijn flat.
Ik weet dat als ik een soortgelijk bedrag bij een leningsinstantie zou kunnen krijgen ik een lager termijn dan 250 zou hoeven te betalen. Maar waar kan ik dit geregeld krijgen? Ik zit al helemaal niet te wachten op een budgetbeheerder ofzoiets dergelijks ik wil gewoon controle hebben over mijn financien.
Het probleem is dat veel bedrijven willen dat je een hoog vast inkomen hebt en dit heb ik niet ik heb slechts een WWB uitkering.
Weet iemand waar ik toch een lening kan krijgen die mij de schuld van ING kwijtscheld en dan op lager tarief kan aflossen bij die instantie?
Meh, zo terugverdiend toch met een paar potjes pokerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:07 schreef June. het volgende:
[..]
Hij is nog meer onverwachte kosten aan het maken.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Meh, zo terugverdiend toch met een paar potjes poker
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ken iemand die juist door 'onschuldige potjes poker op het internet' uiteindelijk z'n huis is uitgezet en die in de WSNP terecht kwam...
moet je het ook wel goed doenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ken iemand die juist door 'onschuldige potjes poker op het internet' uiteindelijk z'n huis is uitgezet en die in de WSNP terecht kwam...
Dat was een beetje vaag. TS had een limiet lager dan 6k maar had een nieuwe kaart ofzo aangevraagd/gekregen en daar kon hij weer tot het limiet op uitgeven (als ik het goed heb begrepen)quote:Op zondag 30 juni 2013 10:08 schreef Mallet het volgende:
Hoe kan je zover in het rood komen te staan met een creditcard? Wat voor limiet heb/had je op je kaart dan?
Inderdaad maar het echte verhaal weten we natuurlijk niet. Een bank zou niet toe mogen staan dat iemand zo ver in het rood komt. Volgens mij heeft de ING een studentencreditcard van 1000,- per maand en hun standaardlimiet is 2500,-. Maar goed de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk vooral bij TS.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:26 schreef Basp1 het volgende:
Dan nog blijft het vaag hoe deze exstudent bij de ing zo'n hoge schuld kan krijgen. Je moet al flink wat maandelijkse inkomsten hebben om je credietlimiet op je cc op 3000 te krijgen. Dat je vervolgens nog een cc bij dezelfde bank kan aanvragen terwijl de andere nog flink in het rood staat is volgens mij ook niet normaal.
Hij zoekt naar een easy way out. Hij snapt nog niet dat wie zijn billen brandt...quote:Op zondag 30 juni 2013 10:27 schreef Amaranth het volgende:
Wat is iedereen streng. TS heeft toch boetvaardig erkend dat hij verkeerd heeft gedaan?
Hij snapt het nu en is bezig zijn leven te beteren. Hij zoekt alleen advies voor goedkopere aflossing.
Of goedkoop lenen bij familie of snel op zoek naar meer inkomen lijken mij de enige oplossingen.
Dit dus... WWB + creditcard zijn twee zaken die niet samen mogen gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:48 schreef LXIV het volgende:
Als je een uitkering hebt moet je helemaal geen creditcard willen.
Banken? Wel meer dan alleen banken! Mijn vader heeft een spiksplinternieuwe inbouwkeuken, inclusief apparatuur (goed spul!) en een spiksplinternieuwe badkamer met een douche met Jets en sauna stand en weet ik veel wat nog meer.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:30 schreef themole het volgende:
6000 euro aan meubels? Alles nieuw gehaald zeker. Genoeg gratis banken te krijgen in Nederland. Dat onvoorzien noemen is echt achterlijk. Onvoorzien is als de wasmachine stuk gaat en er een monteur moet komen.
Dat klop, ooit ook nog een gratis tuinhuisje gefixt op zo'n manier.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:56 schreef Maax het volgende:
[..]
Banken? Wel meer dan alleen banken! Mijn vader heeft een spiksplinternieuwe inbouwkeuken, inclusief apparatuur (goed spul!) en een spiksplinternieuwe badkamer met een douche met Jets en sauna stand en weet ik veel wat nog meer.
Kosten? Enkel een aanhangertje huren en zelf eruit slopen.
Zo kan het dus ook
quote:Op zondag 30 juni 2013 10:58 schreef BoefB2 het volgende:
[ afbeelding ]
TS kan misschien wat drugs smokkelen, dan zijn de schulden zo weg! Hebbie zin in een lange vakantie?
Oja en alles wordt voor je betaald en je hebt geen cc nodig!
Mja 250 per maand en dan zo'n 3 jaar langquote:Op maandag 1 juli 2013 20:22 schreef skippy22 het volgende:
6000 euro en dan 250 euro per maand... Werk gaan zoeken of de eerst komende 3-4 jaar elke dag thuis zitten want je kan toch nergens heen
en 5000 bij de wehkampquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Als je nu die 250e per maand niet kan missen, hoe heb je dan ooit 6000 kunnen lenen?.
Oh, dat is niet best.quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:47 schreef Misan het volgende:
[..]
en 5000 bij de wehkampGC / meerdere accounts bij wehkamp
quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:47 schreef Misan het volgende:
[..]
en 5000 bij de wehkampGC / meerdere accounts bij wehkamp
TS heeft geen zak geleerd van zijn credit card escapadesquote:Op zondag 30 juni 2013 10:27 schreef Amaranth het volgende:
Wat is iedereen streng. TS heeft toch boetvaardig erkend dat hij verkeerd heeft gedaan?
Hij snapt het nu en is bezig zijn leven te beteren. Hij zoekt alleen advies voor goedkopere aflossing.
Of goedkoop lenen bij familie of snel op zoek naar meer inkomen lijken mij de enige oplossingen.
Yup, dit wordt 101% zeker een enkeltje schuldsanering. Wat een fucking sukkel!quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
TS heeft geen zak geleerd van zijn credit card escapades
GC / meerdere accounts bij wehkamp
Vergeet ook niet KLB / Wehkamp! Het beste online warenhuis om je weekend te verpesten!quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
TS heeft geen zak geleerd van zijn credit card escapades
GC / meerdere accounts bij wehkamp
En oh wat zijn we zieligquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:45 schreef destrovel het volgende:
[..]
Vergeet ook niet KLB / Wehkamp! Het beste online warenhuis om je weekend te verpesten!
Echt, figuren als TS verdienen nog niet eens de WSNP. Die verdienen een krijtje zodat ze hun slaapplaats onder de brug voor die nacht kunnen reserveren
Ja, want hij moest nu z'n iPad verkopen die hij op de pof had gekochtquote:
TS kan zo in een aflevering van dubbeltje op zijn kant. Geen cent hebben om te vreten, maar wel een dikke plasma HUREN, elke maand tig films HUREN, kopen op afbetaling e.dquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:58 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ja, want hij moest nu z'n iPad verkopen die hij op de pof had gekocht
6000 in het rood bij ING, kopen op afbetaling bij wehkamp, ja TS is voorlopig nog wel bezig met afbetalen ipv genieten van het leven.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:06 schreef Lienekien het volgende:
En maar blijven consumeren en de kop in het zand steken. Sneu, hoor.
Maar hij wil wel beheer over zijn eigen financiën houdenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:14 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
6000 in het rood bij ING, kopen op afbetaling bij wehkamp, ja TS is voorlopig nog wel bezig met afbetalen ipv genieten van het leven.
High five!
ja, maar TS heeft dit topic al lang verlaten denk ik zoquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:38 schreef wspa_ het volgende:
Ik begrijp dat je je financiën in eigen beheer wilt houden, maar je hebt nu toch laten zien dat je dat niet zelf kan? Dus grow some balls en erken dat je gefaalt hebt! Zoek een coach of budgetbeheer, doe iets voordat je schuld nog hoger oploopt.
6000 euro is geen ramp. In theorie zou je terug naar je ouders kunnen gaan en je schuld in 5 a 6 maanden afgelossen. Fulltime werken, verlaag je lasten, verhoog je aflossing.
Als hij zijn eigen graf wil graven, zal ik er niet droevig om zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar hij wil wel beheer over zijn eigen financiën houden
Ja en daarvan heeft hij een nieuwe PC, TV en killer stereo gekocht. Bij wehkamp.quote:
Hoe je meer geld kan verdienen weet je zelf wel dus ik beperk me tot het aflossen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:45 schreef quintinds het volgende:
Hallo,
Ik zit met een dilemma, ik heb een schuld bij de ING. Door onverwachte kosten heb ik mijn creditcard te vaak gebruikt en sta ik nu 6000 rood bij ING. Ik heb een regeling getroffen met ze op voorwaarde dat ik maandelijks 250 euro aflos bij ze... Maar dit gaat nogal erg krap, ik moet veel opgeven om dit te kunnen betalen en loop daardoor achterstanden bij bijvoorbeeld de zorgverzekering of mijn energieleverancier of de huur van mijn flat.
Ik weet dat als ik een soortgelijk bedrag bij een leningsinstantie zou kunnen krijgen ik een lager termijn dan 250 zou hoeven te betalen. Maar waar kan ik dit geregeld krijgen? Ik zit al helemaal niet te wachten op een budgetbeheerder ofzoiets dergelijks ik wil gewoon controle hebben over mijn financien.
Het probleem is dat veel bedrijven willen dat je een hoog vast inkomen hebt en dit heb ik niet ik heb slechts een WWB uitkering.
Weet iemand waar ik toch een lening kan krijgen die mij de schuld van ING kwijtscheld en dan op lager tarief kan aflossen bij die instantie?
'Het land is beter af'. Wat een rare uitspraak.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:40 schreef nolamoetblijven het volgende:
Het mooie is dat Nederland vol zit met dit soort mensen. Als het water hen dan aan de lippen staat is het de schuld van de schuldeisers want die leven niet mee met dit soort figuren. Het land is beter af zonder deze mensen.
Het komt inderdaad wat krom over , maar het komt er op neer dat je zonder deze mensen kunt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Het land is beter af'. Wat een rare uitspraak.
Ja, en dan? Allemaal uitzetten?quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:47 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Het komt inderdaad wat krom over , maar het komt er op neer dat je zonder deze mensen kunt.
Oh, dus je bedoelt: Het land moet deze mensen leren om beter met geld om te gaan!quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:49 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Nee..alles blokkeren (pasjes etc) en op cursus zetten 'hoe ga ik met geld om'.
Dat was hem!quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, dus je bedoelt: Het land moet deze mensen leren om beter met geld om te gaan!
quote:Op zondag 7 juli 2013 18:06 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Verkoop je Anus achter het station, scheelt echt een bom duiten!
Hakuna heeft dan ook grote offers gebracht om een groot gedeelte van mijn schulden af te betalen, heb nu nog maar één schuldeiser en een restschuld, die ik met gemak kan betalen. Spaar sinds begin dit jaar ook weer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:09 schreef Mylene het volgende:
Zelfs -Hakuna- heeft het niet zo bont gemaakt.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 03:30 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Hakuna heeft dan ook grote offers gebracht om een groot gedeelte van mijn schulden af te betalen, heb nu nog maar één schuldeiser en een restschuld, die ik met gemak kan betalen. Spaar sinds begin dit jaar ook weer.
Mijn offers waren.alle DVDs, laptop. 1 nieuwe PC, nieuwe dressiorkast, hifi appartuur, alle LPs, 400 CDs, magnetron, kleren, en andere kleine prut verkocht.
En dan nog steeds 2800 euro schuld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 03:30 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Hakuna heeft dan ook grote offers gebracht om een groot gedeelte van mijn schulden af te betalen, heb nu nog maar één schuldeiser en een restschuld, die ik met gemak kan betalen. Spaar sinds begin dit jaar ook weer.
Mijn offers waren.alle DVDs, laptop. 1 nieuwe PC, nieuwe dressiorkast, hifi appartuur, alle LPs, 400 CDs, magnetron, kleren, en andere kleine prut verkocht.
Ja, dat is denk ik wel een goede les geweest ja....quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En dan nog steeds 2800 euro schuld.
Maar dat was eerst zo'n 9000 euro, als ik geen offers had gebracht was het bedrag nauwelijks omlaag gegaan. Maar 2800 euro is nog steeds veel, maar dit is nog te doen met 90 euro per maand en met de twee keer toeslagen en vakantiegeld probeer ik dit binnen nu en 2 jaar afbetaald te hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En dan nog steeds 2800 euro schuld.
Ja, zo van mag dat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:43 schreef Skv het volgende:
Dat wehkamptopic ook.
Wat een achterlijk volk loopt er ook rond soms.
Dit inderdaad. Ga met een goed plan naar de bank toe. Neem hierin mee hoeveel je wel kunt betalen. Laat zien dat je van goede wil bent maar dat 250 euro op dit moment teveel is. Als 125 euro bijvoorbeeld wel kan, leg dit dan voor en onderbouw waarom je die andere 125 euro echt zelf nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef Greyson het volgende:
[..]
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.
ING heeft toch ook geen boodschap aan dat jij dieper in de schulden komt en zo straks helemaal niets meer kunt aflossen doordat andere schuldeisers bij je melden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |