quote:
Op vrijdag 28 juni 2013 18:16 schreef quintinds het volgende:[..]
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enz
overigens hou ik per maand elke dag bij wat ik aan boodschappen besteed en stel een limiet vast en zie wanneer ik dat bijna bereikt heb, zodat ik daarop kan afstellen, en elke maand probeer ik het met minder te doen
Hoe kunnen we kijken waar je kan bezuinigen als je geen openheid van zaken geeft?
- Kan je ergens goedkoper energie krijgen door een overstap?
- Welke abonnementen heb je?
- Welk onderhoud voor wat?
- Heb je een auto?
- Welke verzekeringen? welke verzekeringen zijn nodig? Kan je ergens anders goedkoper verzekeren?
- Hoeveel geef je uit aan boodschappen voor hoeveel personen?
In ieder geval mag een bank gewoon eisen dat je 250 euro per maand afbetaald, die hebben niets te maken met je overige inkomsten en uitgaven. Het is dan jouw keuze om je eraan te houden of om het te negeren maar dan gaat het naar een incassobureau en daar zit je inderdaad met een beslagvrije voet maar krijg je ook te maken met geblokkeerde rekeningen en dat soort ongein.
Ze kunnen ook je betaalrekening blokkeren ofcourse en zodra je rekening geblokkeerd is is het meestal erg lastig om bij een andere bank nog een rekening te krijgen. Je moet ook even goed kijken naar toeslagen waar je mogelijk recht op hebt zodat je wat meer ruimte krijgt in je besteding.
Ergens een krediet afsluiten om je creditcard af te betalen kan je vergeten, daar zijn nu je inkomsten te laag voor en je hebt een BKR codering. Je kan eventueel wel naar jouw eigen ING kantoor om toch te proberen je creditcard schuld over te sluiten naar een lening maar ze zijn er echt niet happig op.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 22:04:21 ]