ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:49 schreef Greyson het volgende:
Waarom ben jij in eerste instantie hiermee akkoord gegaan? Ik neem aan dat zij toch ook wel weten wat voor situatie je zit alvorens een regeling te treffen?
En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, logisch toch. Jij maakt die schuld, je moet maar zien hoe je die aflost.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, wat dacht je dan? De ING is geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
De onderwereld wil je vast geld lenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ja, dat is een goede keus gebleken inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:45 schreef quintinds het volgende:
ik wil gewoon controle hebben over mijn financien.
Dus je wil een lening om een lening af te kunnen betalen? Heel verstandig. En als dat je dan teveel wordt, sluit je dan gewoon weer een lening af?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ik zeg je enige optie is de gemeentelijke kredietbank. En als daar budgetbeheer aan vastzit, dan moet dat maar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef Greyson het volgende:
[..]
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.
ING heeft toch ook geen boodschap aan dat jij dieper in de schulden komt en zo straks helemaal niets meer kunt aflossen doordat andere schuldeisers bij je melden.
Mja maar als je een lager bedrag gaat aflossen, dan tikt de rente vrij fors door toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.
Right.. maar als ze zelf schulden maken krijgen ze miljarden toe zonder blikken of blozen + verhoging van de bonus.quote:
Je hebt weinig keus!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Eigenlijk had TS gewoon zijn kredietmogelijkheden stop moeten zetten toen hij werkloos werdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
De rente is zo'n 50euro per maand. Dus het heeft geen zin om minder af te lossen voor de bank (die wilt de lening niet uitbreiden lijkt mij). Bedenk even dat de meeste CC's een rentetarief hanteren van ca 10-12%.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
Krijg je geen huurtoeslag dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Ik zal dat over die bijzondere bijstand wel nog eens doorlezen
Aan die bijzondere bijstand heb je niks voor je schuld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Ik zal dat over die bijzondere bijstand wel nog eens doorlezen
Dan had jij ook realistisch en op basis van je inkomsten moeten uitgeven. Zo simpel is hetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten!
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijvenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Ik zie daar de relevantie niet van.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijven
Stel dat je niet rood kunt staan, maar wel maandelijks geld aan de bank moet betalen. Op de vierde van de maand wil de bank het afschrijven, maar heb jij ¤50 te weinig op je rekening staan. De bank schrijft het dan vrolijk af en jij hebt -¤50 op je rekening staan
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Kleine kans trouwens dat je wel bij een andere instelling geld kunt lenen, ze zullen overal checken naar andere leningen en je financiele situatie. Daarmee val je automatisch in de risicogevallen en gaan alle alarmbellen rinkelen (wat mij betreft ook terecht overigens).
Daar heb ik geen ervaring meequote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.
De bank heeft dan toch geen incassobureau nodig? Jij moet het gewoon iedere maand met minder doen. (Tot het moment dat je, wanneer je inkomsten binnenkomen, al onder je kredietlimiet zit)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie daar de relevantie niet van.
Sorry hoor maar als je zo denkt is iemand die je helpt bij je financiën geen overbodige luxe. Je hebt blijkbaar bij het uitgeven van die 6000 euro ook gedacht "och dat lukt wel".quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Die telefoon is nu mijn ondergang X_X
Ditquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:01 schreef zarGon het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar de "onverwachte kosten".
http://www.kredietbanklimburg.nl/quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef quintinds het volgende:
gemeentelijke kredietbank geld niet voor mijn gebied ik woon in de omgeving maastricht
Daarnaast kost een geïncasseerde schuld vanuit de bank je een negatieve BKR registratie.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt weinig keus!
Ik wil het nog wel eens herhalen, hoor!
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Die telefoon is nu mijn ondergang X_X
Studentencreditcards zijn niet zeldzaam, hoor. Je moet alleen wel weten hoe je er mee om moet gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...
En hoe de fuck krijg je het voor elkaar om 6k uit te geven met een creditcard als je een student bent?
Wtf doe je als student zijnde met een creditcard?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |