Verwacht ook niet teveel wonderen van de domperidon... Bij mij scheelde het niet heel veel qua productie eerlijk gezegd....quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:20 schreef LadyBlack het volgende:
Hier zit ik hoopvol te wachten tot ik klaptieten krijg van de domperidon(ik weet dat het een week kan duren hoor)
Ondertussen krijgt E weer een paar keer per dag een flesje na een voeding, hopelijk is haar gewicht dan wat bijgetrokken als we dinsdag naar het CB moeten.
Ik weet het hoor, maar een mens moet hoop houden hequote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Verwacht ook niet teveel wonderen van de domperidon... Bij mij scheelde het niet heel veel qua productie eerlijk gezegd....
Ja, da's dus heel niet slecht!quote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kolf per sessie ook tussen de 70 en 120 ml. Vandaag kom ik uit op ik denk in totaal rond de 800 cc. Sta nu op 726 en heb nog 1 sessie te gaan.
Dat is over 1 dag echt best veel voeding voor een uk van 2 weken hoor! En het is misschien wel even goed om een paar dagen geen frustratie te hebben.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kolf per sessie ook tussen de 70 en 120 ml. Vandaag kom ik uit op ik denk in totaal rond de 800 cc. Sta nu op 726 en heb nog 1 sessie te gaan.
Drie weken!quote:Op maandag 17 juni 2013 09:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is over 1 dag echt best veel voeding voor een uk van 2 weken hoor! En het is misschien wel even goed om een paar dagen geen frustratie te hebben.
Mwoa, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze weinig zou zijn gegroeid op deze hoeveelheden hoor! Morgen wegen toch? Als ze dan weer lekker is aangekomen zou ik inderdaad proberen aan te leggen zodra ze een beetje begint te happen, dan is ze nog niet zo hongerig dat ze dan eten MOET maar wel hongerig genoeg om het te proberen. Hoop zo dat het gaat lukken voor je!quote:Op maandag 17 juni 2013 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Drie weken!En we forceren het eten niet. Als ze het flesje niet leegdrinkt, dan niet
. Ze bepaalt het zelf. Enige dat we doen is overdag om de drie uur aanbieden als ze zelf niet komt en 's nachts om de 4.
Ze heeft gister iets van 700 gedronken geloof ik.
Het even niet proberen met aanleggen is niet perse slecht hoor, hier heeft dat juist voor de rust gezorgd die maakte dat we even later wel weer de draad konden oppakken. En als je uiteindelijke doel is dat ze moedermelk binnen krijgt, doe je het toch hartstikke goed nu?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor tankt idd zo ongeveer wat ik kolf op een dag. De ene dag drinkt ze meer dan de andere. Ik heb eerlijk gezegd niet meer de illusie dat ze ooit bij mij gaat drinken. Ik leg haar ook niet meer aan. De teleurstelling is elke keer gewoon weer een beetje groter. Mss dat ik het na dinsdag weer ga proberen, dan weet ik haar gewicht ook weer.
Oooh fijn!quote:Op maandag 17 juni 2013 10:46 schreef L-E het volgende:
Oh, ik weet niet of ik het al had gezegd hier, maar hij heeft zijn geboortegewicht verdubbeld (beetje vals spelen misschien met zo'n laag geboortegewicht, maar fuck dat, we zijn trots! )
Ja, hij was in een week 300 gram aangekomen. Als hij dit tempo aanhoudt hebben we binnenkort een kind met obesitasquote:
Ja, dat kan heel goed. Ons is idd aangeraden altijd op hetzelfde moment op de dag te wegen, omdat je anders een vertekend beeld krijgt.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik was net bij het CB voor de eerste afspraak met Femke, en ze was sinds afgelopen donderdag (toen we daar op het weeguurtje waren) slechts 10 gram aangekomen. Maar ik vermoed dat het tijdstip van voeden daar best een grote invloed op heeft. Op donderdag gaan we vaak nét na een voeding, en vanochtend was de voeding bijna 3 uur ervoor... (ze heeft dan ook tijdens de afspraak van haar grote broer heerlijk gedronken bij mij daar... handig!)
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, hij was in een week 300 gram aangekomen. Als hij dit tempo aanhoudt hebben we binnenkort een kind met obesitas
En allemaal op mijn melk. Ik kan wel huilen, zo blij ben ik daarmee. Mijn lichaam heeft ons zó in de steek gelaten deze zwangerschap, voel me daar nog steeds zo rot en schuldig overdat het dit wél goed doet voelt erg fijn. Heb ik echt even nodig
Ow, ik kan me dit zo goed voorstellen.....quote:Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, hij was in een week 300 gram aangekomen. Als hij dit tempo aanhoudt hebben we binnenkort een kind met obesitas
En allemaal op mijn melk. Ik kan wel huilen, zo blij ben ik daarmee. Mijn lichaam heeft ons zó in de steek gelaten deze zwangerschap, voel me daar nog steeds zo rot en schuldig overdat het dit wél goed doet voelt erg fijn. Heb ik echt even nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder de douche werkt ook prima. Hete straal erop en handkolven maarquote:Op maandag 17 juni 2013 14:29 schreef bellelena het volgende:
Ja, mijn ene borst had een lage(re) productie en nu Nin sinds een paar dagen aan mijn borst drinkt, is die borst spontaan weer meer gaan produceren.
Maar ik heb nu een tip, voor allen die er ook last van hebben:
Ik zat net in een lekker warm bad en onderwater kon ik zo mijn borst 'leeg' wrijven. Heel voorzichtig van af mijn lichaam richting mijn tepel en dan met een vlakke hand en 4 vingers. En dan een beetje druk uitoefenen. Wel wat melk weg, maar het geeft wel heel veel verlichting en geen harde plekken meer. Nin slaapt nu, wanneer ze straks wakker is gaat ze meteen aan de borst. (Als je geen bad hebt kun je natuurlijk ook je borst in een teil met warmwater hangen!)
Ik snap dat je niet zit te wachten op een overproductie, en dat je kleintje nu minder drinkt dan je kolft, maar om goed de basis te leggen voor je borstvoedingsperiode zou ik wel 1 keer kolven 's nachts...quote:Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow, ik kan me dit zo goed voorstellen.....![]()
Wat fijn dat ie zo enorm goed gegroeid is.![]()
Hier vandaag twee keer gekolfd en beide keren 80cc in totaal. Mogen dus maar even wat bekertjes/zakjes e.d. aanschaffen voor melk, dan kan ik mijn vriezer vullen. Hij drinkt nu 80 per dag namelijk, dus ik heb een overschot nu. Kolven doe ik om de vier uur en ik kijk of mijn borsten ' s nachts zonder kunnen, vannacht ging dat goed.
Verder doet ie het goed, vanochtend weer heerlijk zitten knuffelen een uurtje, hij is zo lief....![]()
Morgen naar huis, ook wel weer fijn, ze zorgen hier goed voor hem en mijn kleine meisje heb ik sinds vrijdagochtend niet gezien.... Nog nooit zo lang zonder haar geweest, sterker nog, nog nooit langer als een paar uurtjes. Dus blij om weer bij haar te kunnen zijn, al ging het met haar prima zonder mij.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:16 schreef pessie het volgende:
Kijk dan toch
Mooi! (meisje en bhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
Ow jawel hoor, die krijg ik ook mee naar huis morgen, maar geen idee hoeveel. Ik hoop eigenlijk dat Lientje ook wat van de melk wil drinken, invriezen is leuk, maar zo'n enorme vriezer heb ik niet en wanneer ga ik dat allemaal aan hem geven?quote:Op maandag 17 juni 2013 14:41 schreef L-E het volgende:
Juud, krijg je niets vanuit het zkhs om je melk in te bewaren? Hier was het de bedoeling dat we hun bekertjes gebruikten namelijk. Per stuk steriel verpakt en alles.
Lekker naar huis morgen, fijn!
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Eerste 24 uur om de twee uur gekolfd, daarna om de drie, vandaag om de vier uur.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:10 schreef WupWup het volgende:
Juud, kolf je dan vijf keer per 24 uur? Dat is wel echt heel weinig voor op de lange termijn. In principe wil je nu een volledige productie nastreven, zodat je straks genoeg blijft hebben als D groter wordt.
Bedje omhoog zetten? Voedingskussen met een wieglakentje op de bank/bed/in de box zodat ze ook omhoog kan liggen. Veel laten boeren. En na de voeding inderdaad een tijdje omhoog houden. Spuugt ze ook?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 05:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jemig, dat heb ik nog nooit gekolfd. Mijn 'record' is 145 en ben al drie weken bezig. Wil niet weten wat jij dan kolft
. Zou idd ff contact zoeken met een lk! En ondertussen veel invriezen ofzo
.
Hier is het weer huilen met de pet op. Plat neerleggen = huilen en overstuur. Telkens kleine beetjes drinken, liggend steeds smakken en herkauwen, wit tongetje...
Iddquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:48 schreef WupWup het volgende:
Draagdoek! Witte tong is bij mijn weten geen onderdeel van reflux. Het kan gewoon melk zijn (kun je wegvegen met bijv een hydrofiel) of spruw.
Mijn kinderen boerden in het begin heel moeilijk. Duurde soms wel tot 10 minuten rechtop zitten voordat er een flinke boer kwam. Ik dacht altijd dat je na het drinken je kind omhoog houdt en dat het dan boert. Dat hoeft dus niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, ze spuugt niet. Boeren proberen we, maar doet ze bijna niet. Proberen haar idd al hoog te leggen. Draagzak hebben we (een manduca), maar moeten nog ff uitfiegelieren hoe ze daarin moet. Poging 1 was geen succes iigen draagzak biedt weinig soelaas in de nacht helaas
. We gaan het straks ff goed navragen op het consultatiebureau en als dat niet bevredigend genoeg is, stappen we wel naar de huisarts.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
4040 gram!!!! Wel voeding gehad om 11:15, en als we dat eraf trekken minstens 3960.
Op mijn melk
Proberen of 1x kolven lukt en dan tijdens de lunch ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Mineola het volgende:
Juud, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, van harte met je kleine mannetje! Mooie naam en wat een knappperd
Wat goed dat hij nu al aankomt! Wow!
Even een vraag zonder verder terug gelezen te hebben: zoon is nu 8 maanden dus nog maar een maand kolfrecht op mijn werk. Eigenlijk wil ik wel gewoon door blijven voeden, zoveel als kan. Ik kolf nu nog twee keer onder werktijd, die voedingen krijgt hij rond 13u en 16u.
Hoe hebben anderen dat aangepakt?
Nog een tijdje 1x kolven onder lunchtijd? Eén voeding vervangen door fv of door iets anders (wat dan?)? Voorraad aanleggen? Twee keer kolven en wat langer doorwerken?
thuis de rest....?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:00 schreef Mineola het volgende:
Dan hoop ik dat hij over een maand niet nog 2x180 ml drinktDat krijg ik van zn levensdagen niet in 1x bijeen gekolfd!
Dan heb ik 2,5 voeding...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:14 schreef Mineola het volgende:
Maar is dat om een voorraad te krijgen dan? Of heb je met die vier keer kolven precies drie voedingen? Er vanuit gaande dat Bram drie voedingen mist tijdens jouw werkdagen?
Tegelijk kolven en voeden, ik las het al eerder, maar dat lijkt me een hele kunst
In overleg met mijn leidinggevende ben ik nog tot 10 maanden doorgegaan met 2x kolven onder werktijd. Zij vond dat niet erg, ik hoefde niet langer door te werken. De mini ging tussen de 9 en 10 maanden veel minder drinken en toen ben ik overgegaan naar 1x. Dat is net niet voldoende voor de hele dag, maar hij krijgt de rest aangevuld met rijstemelk (en dat vindt hij lekkerder dan bv...).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Mineola het volgende:
Juud, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, van harte met je kleine mannetje! Mooie naam en wat een knappperd
Wat goed dat hij nu al aankomt! Wow!
Even een vraag zonder verder terug gelezen te hebben: zoon is nu 8 maanden dus nog maar een maand kolfrecht op mijn werk. Eigenlijk wil ik wel gewoon door blijven voeden, zoveel als kan. Ik kolf nu nog twee keer onder werktijd, die voedingen krijgt hij rond 13u en 16u.
Hoe hebben anderen dat aangepakt?
Nog een tijdje 1x kolven onder lunchtijd? Eén voeding vervangen door fv of door iets anders (wat dan?)? Voorraad aanleggen? Twee keer kolven en wat langer doorwerken?
Is het niet nog zoeken naar een lijntje?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:31 schreef LadyBlack het volgende:
Even egopost: ik zit er weer best doorheen...
Mn kind was sinds vorige week 240 gram aangekomen. Opzich netjes maar dankzij 3 flessen kv per dag (steeds ná een voeding gegeven) en nog steeds afbuigende lijn. Ik merk ook nog niet echt wat van de domperidon... ik ben zo bang dat het niet op tijd goed gaat lopen en dat het dan helemaal instort als ik weer moet gaan werken
Wowquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:35 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kolf 1x per dag, sinds Faye 9 maanden is en dan kolf ik tussen de 300 en 400cc, daar heeft ze genoeg aan gelukkig!
Even hardop denken: als er een allergie in het spel zou zijn, zou ze daar waarschijnlijk last van hebben en meer huilen. Stille ondervoeding lijkt me op haar leeftijd ook niet heel voor de hand liggend meer en niet zo logisch omdat ze wel groeit en alert is. Temperatuur is wel vreemd ja... Lastig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ja die zal ik zo even uploaden, momentje.
Phaidra, ze is volgens mij tevredenHuilt weinig tenzij honger of krampjes, superwakker overdag, en ze ontwikkelt zich ook heel goed, dat gaat allemaal prima. Alleen gewicht + temperatuur houden niks over...
Dat is ook netjes, maar helaas dus dankzij bijvoeding...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Kyara het volgende:
240 gram aankomen in 1 week vind ik toch wel netjes. Op het lijntje lijkt ze ook weer wat op te krabbelen. Maar het zijn ook zoveel weegmomenten geweest dat het misschien ook niet helemaal duidelijk is wat haar lijntje precies is.
Dat denk ik ook. En meerdere weegschalen vertekenen ook nog eens enorm.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Kyara het volgende:
240 gram aankomen in 1 week vind ik toch wel netjes. Op het lijntje lijkt ze ook weer wat op te krabbelen. Maar het zijn ook zoveel weegmomenten geweest dat het misschien ook niet helemaal duidelijk is wat haar lijntje precies is.
quote:Ik was vandaag al heel content met mijn 480 ml in 3 sessies. Het zijn in elk geval 3 halve voedingen voor 2 meisjes.
Wel een infuusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Morretje het volgende:
Heeft ze ook niet stiekem een vals hoog geboortegewicht? (zwangerschapssuiker, infuus tijdens de bevalling etc)
Ik gebruik de gewone en ik heb ook een papieren versie van TNO. Gebruik ook een gecorrigeerde maar dan buigen ze ineens raar af dus dat klopt ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef L-E het volgende:
Kyara: gebruik jij de gewone groeicurve of de premature groeicurve voor je meiden?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je de dips wegdenkt is het een prima lijntje is het een lijntje niet volledig op mijn melk
Jij doet dat natuurlijk ook, en je werkt inmiddels ook weer he, misschien moet ik dat even voor ogen houden....quote:
Dat wisselt enorm... en eigenlijk leg ik haar ook aan zodra er geen andere aanwijsbare oorzaak is voor piepen. Kan betekenen dat ik de halve dag een kind aan de borst heb, maar als ze in de draagdoek zit is ze zo 2 uur tevreden in slaap.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat besef ik.![]()
Hoeveel tijd laat ze zelf tussen de voedingen?
Als je wil stoppen met de bijvoeding, kan je dat ook heel geleidelijk doen. Niet opeens stoppen, maar elke week een klein beetje minder. Dan geef je haar de kans om jouw productie ook langzaam met regelen te verhogen. Ik heb nu het idee dat er geen lijn in de bijvoeding zit, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.quote:
Ik heb het aangekaart bij het consultatiebureau, die hebben het genoteerd maar vonden het niet schokkend. Overdag gaat het namelijk redelijk, maar 's ochtends en aan het eind van de dag (als ze stil heeft gelegen op mijn borst bijvoorbeeld) is ze redelijk koud.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar is er al eens naar haar temp gekeken?
Kan ik me voorstellen hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij doet dat natuurlijk ook, en je werkt inmiddels ook weer he, misschien moet ik dat even voor ogen houden....
Sorry allemaal, maar het zit me gewoon weer even heel hoog vandaag.
36,3. Tot een paar dagen geleden sliep ze in 2x lange mouwen, dikke mouwloze slaapzak, 2 dubbele dekens en een kruik... gisteravond merkte ik dat dat te warm was en heb ik de slaapzak uitgedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is redelijk koud? Want een lage temperatuur na het wakker worden is volgens mij op zich normaal.
Verder is wat Phaidra zegt denk ik inderdaad de beste oplossing.
We doen de dingen inderdaad een beetje hoe het komt... ze kreeg deze week 3x per dag 60cc kv na een voeding. Maar als ze niet tevreden was, soms nog 30cc erachteraan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je wil stoppen met de bijvoeding, kan je dat ook heel geleidelijk doen. Niet opeens stoppen, maar elke week een klein beetje minder. Dan geef je haar de kans om jouw productie ook langzaam met regelen te verhogen. Ik heb nu het idee dat er geen lijn in de bijvoeding zit, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.
Wij begonnen bijvoorbeeld op 60cc bijvoeding per voeding en toen we gingen afbouwen is daar elke week 10 cc per voeding afgegaan. Ook elke week of om de week op een vaste dag gewogen om in de gaten te houden of hij goed bleef groeien. Dat lukte idd, dus na 7 weken was de bijvoeding helemaal afgebouwd.
Om hoeveel bijvoeding gaat het nu?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Over het algemeen ben ik de hele dag best vrolijk en sowieso zielsgelukkig met mijn meisje
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef LadyBlack het volgende:
En dat raakte me vandaag extra hard nu ik hierboven de kolfopbrengsten lees, en een vriendin net bevallen is en de borstvoeding als een tierelier gaat lopen... ik weet dat je niet moet vergelijken maar het voelt zo kut.
Het gras is altijd groener aan de overkant he...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
herkenbaar inderdaad. Ik weet dat overproductie ook heel naar is maar het zou zo fijn zijn als je je diepvries vol kon gooien en je geen zorgen hoefde te maken over kolven en of je wel genoeg hebt.
Ik vind 60cc voor tussen de voedingen in kolven niet weinig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef LadyBlack het volgende:
En dat raakte me vandaag extra hard nu ik hierboven de kolfopbrengsten lees
Die 3x 60cc die E na een voeding heeft gekregen deze week, waren nutrilon hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind 60cc voor tussen de voedingen in kolven niet weinig.![]()
Die kolfopbrengsten zijn volgens mij in plaats van voedingen, dat scheelt nogal.
Weet ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die 3x 60cc die E na een voeding heeft gekregen deze week, waren nutrilon he![]()
Ik kolf niet veel beter, zo niet slechter en mijn muppet doet het prima. Ter relativering zeg maar.quote:Ik kolf echt vrij beroerd, 60 cc is alleen 's ochtends als ik er ontspannen voor kan zitten (dat is niet vaak omdat E dan wakker is).
Het makkelijk weg kunnen heeft niks met bv of fv te maken maar met of jij het wil of niet. Mijn man kan alles overnemen en flesjes geven en ik kan ook weg als ik wil, ok het enig is ik had moeten kolven. Maar ik wou nooit wegquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind deels fv deels bv echt ideaalman kan het overnemen als ik het niet trek en we kunnen makkelijker weg en oppassen kan ook. En ik heb nog die knuffeltijd en het troostmiddel. Het neemt bij mij enorm veel spanning weg emotioneel gezien.
Hoe regel je dat nachtrusttechnisch, ik begin er na 7 maanden behoorlijk moeite mee te krijgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Nog even over mijn kolfresultaat, ik denk dat Faye nog zo'n 10-12x per dag bij me drinkt. Ze eet amper en leeft echt nog op mijn melk, misschien dat dat ook scheelt. En ik kolf al een jaar nu..
Mijn opbrengsten zijn inderdaad ipv een voeding. En mijn jongetje is al heel wat ouder hè?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind 60cc voor tussen de voedingen in kolven niet weinig.![]()
Die kolfopbrengsten zijn volgens mij in plaats van voedingen, dat scheelt nogal.
Moi? Ik ben gestart met 3x 10 mg, maar als ik morgen nog geen effect merk ga ik 4x 10 mg proberen denk ik.quote:
Alles is mooi meegenomen, als het niet te combineren is met werk (of je ziet dat niet zitten) dan is dat toch ook prima?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, het gras is altijd groener... Ik ben juist weer jaloers op jou (en vele anderen) dat jouw meisje tenminste bij je wil drinken. Daar zou ik best wat cc's minder kolven voor over hebben en zoveel kolf ik nou ook weer niet.
Overigens stop ik waarschijnlijk als ik weer ga werken. Ben vrij veel extern en dat lijkt me een onhandige combi. Maar dan heeft ze 3 maanden bv gehad en dat is minder dan de meesten hier geven, maar ja..
Vandaag zere borsten. Weet niet wat het is. Ze prikken, doen zeer, eerste minuut kolven is pijnlijk, niet fijn.
Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hoe regel je dat nachtrusttechnisch, ik begin er na 7 maanden behoorlijk moeite mee te krijgen.
Wij hebben bij Nathan toen de voedingen tussen 10 en 2 's nachts vervangen door KV. Ik was zo gesloopt dat ik er wel doorheen sliep en dan kon ik 1x per nacht 4 uur aaneengesloten slapen. Vanaf 2 uur nam ik het weer over. Hij kreeg dan 100cc oid. Verder een plan van aanpak gemaakt. Hij begon toen wel weer door te slapen tot 2 uur. Toen hij langer sliep was de KV niet meer nodig.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:40 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.
Overdag bijslapen als zij slaapt en ik vrij ben, en in het weekend gaat mijn vriend eruit en mag ik blijven liggen. Maar ik blijf enorm moe..
Even kort omdat ik op werk ben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar Marjolijntje is het ook niet gewenning dat ze nog zo vaak komt en net zoals bij bitterend vraag ik me af waarom niet toch meer proberen wat vaste voeding aan te bieden, ze zijn over het jaar en ik snap kijken naar behoefte van heel goed ook maar dat is ook ingrijpen soms![]()
Ik bedoel het niet verkeerd of lelijk en komt wellicht hypocrite over want Oliver eet geen drol etc. maar daar zit een medische oorzaak aan vast en dat vind ik erg zat .
3x10 is minimaal. Als je dat nu >week gebruikt en geen verschil merkt, zou ik ophogen idd. Ken je dit artikel al? http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/domperidon1.htmlquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Moi? Ik ben gestart met 3x 10 mg, maar als ik morgen nog geen effect merk ga ik 4x 10 mg proberen denk ik.
Stekende pijn? Continu?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja heb ik, maar kan geen verband bedenken. Het gaat al weken prima en nu ineens pijn.
Begon met m'n tepels, maar nu beginnen de borsten zelf ook. Gevoel van prikkende stuwing, maar heb geen stuwing.
Ja, branderig. Net als de eerste minuut kolven / net aanhappen. Heb de lk gebeld en zij zegt toch spruw. En dat huisartsen bijster slecht zijn in het herkennen ervan. Fijnquote:
Ja, je omschrijving klinkt inderdaad als spruw...quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, branderig. Net als de eerste minuut kolven / net aanhappen. Heb de lk gebeld en zij zegt toch spruw. En dat huisartsen bijster slecht zijn in het herkennen ervan. Fijn. Zo de huisarts bellen of ze voor Noor ook wat wil voorschrijven. Ik moet gewoon vrij verkrijgbare miconazolzalf.
Het mag gewoon niet voorspoedig verlopen met de bv geloof ik.
Kun je bestellen, apotheken maken de dosering te sterk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, thnx. Waar haal je dat? Bij de apotheek ook?
Als ze wel spruw heeft, dan helpt het ook om regelmatig haar tongetje aan te stippen met een in zwartebos bessensap gedoopt wattenstaafje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank je, ik hoop dat de huisarts gewoon mee wil werken. Noor heeft nergens last van, mondje ziet er gewoon normaal uit. Zal wel omdat ze niet aan de borst drinkt. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Seriously? Zwarte bessen mogen kinderen pas vanaf 12 maanden (ivm mogelijke allergie?) Ook al zou ze in principe niets binnenkrijgen, zou ik er toch mee oppassen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ze wel spruw heeft, dan helpt het ook om regelmatig haar tongetje aan te stippen met een in zwarte bessensap gedoopt wattenstaafje.
op borstvoeding zal ze niet snel tekorten krijgen, maar de vraag wordt op een gegeven moment heel veel en de vraag is of jij en jouw lijf dat trekt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Overdag zit er ook zo'n 2-3 uur tussen voedingen. Dus vaker aanleggen overdag zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen. Ook die tip heb ik al vaker gehad.
En ik snap heus dat ze van borstvoeding alleen niet blijft groeien, dat ze dan tekorten gaat krijgen. Maar als ze zelf niet eet, dan houdt het voor mij ook op.
Heb ik de verkeerde bes genoemd? Ben er inmiddels een tijdje uit. Heb je een linkje voor me?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Seriously? Zwarte bessen mogen kinderen pas vanaf 12 maanden (ivm mogelijke allergie?) Ook al zou ze in principe niets binnenkrijgen, zou ik er toch mee oppassen.
ik gebruik de lijst van bv.com, van Stefan kleintjes:quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb ik de verkeerde bes genoemd? Ben er inmiddels een tijdje uit. Heb je een linkje voor me?
Bram is 5,5 maand. Vandaag gaat hij een peertje proberen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ow bah... wat een gedoe ja. Ik kijk er ook echt niet naar uit! Zeker niet als het ook nog je productie laat instorten
Hoe lang nog tot je Bram bijvoeding kan geven?
Ah, dat scheeltquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram is 5,5 maand. Vandaag gaat hij een peertje proberen.
Bram liet maandag nog een scheet dat J al naar boven liep om een luier te gaan halen.. Er hing een walm om de box heen, alsof hij compleet onder zat... Was het alleen lucht. Echt te smerig. Mijn stinkdiertje.quote:
Ik vind het nu soms minder stinken dan met die spuitluiers, minder zurig zeg maar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:35 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan ook geen bv poep meer. Ik mis de bv poep. Nu stinkt het soms zo.
Hier nog zo een. Echt, soms vraag ik me af of het wel gezond is dat er zo'n stank uit zo'n klein lijfje komt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram liet maandag nog een scheet dat J al naar boven liep om een luier te gaan halen.. Er hing een walm om de box heen, alsof hij compleet onder zat... Was het alleen lucht. Echt te smerig. Mijn stinkdiertje.
Heb 1 flesje besteld, niet gelijk de kit. Maar eens kijken hoe die gaat. Probeer vandaag de Avent een keer. Wil ze die niet, prima, dan modder ik nog wel ff met de Calma vandaag. Hopelijk komt die Breastflow morgen binnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:23 schreef bitterend het volgende:
Avent vind ik het minst op een borst lijken..de speen is erg lang, R vond het niet fijn drinken.
Ik vond de Breast Flow wel redelijk op een tepel lijken, ze moeten ook meer moeite doen om uit te drinken dan bij Avent bijvoorbeeld.
Daar jompelen we voor!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
110 per borst? *jaloers. Ik kolf dat bij elkaar.
Maar, juf heeft net 5 minuten aan m'n borst gedronken en hoorde slik-geluiden dus ze heeft wel iets binnen denk ik (en viel toen in slaap) en daarna 75 cc met de avent fles, ook met die newborn speen. Al met al half uur bezig geweest en veel minder geknoei. Ze ligt nu wel beetje te smekken, dus fingers crossed dat het binnen blijft...
Nagevraagd, bosbessensap ipv zwarte bessen. Voortaan vraag ik eerst voor ik postquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
ik gebruik de lijst van bv.com, van Stefan kleintjes:
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Volgens mij zijn alle bessen vanaf 12 maanden. Zelf zou ik er niet graag mee experimenteren bij 3 weken oud, maar medicijnen zijn natuurlijk ook niet zaligmakend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |