abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:41:13 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127966657
Is gecheckt, geen teken van bij haar :). En ik heb er voor het eerst last van. Houd het wel in de gaten.

En nog wat gegoogled op symptomen bij de moeder, maar die herken ik eigenlijk ook niet echt.

[ Bericht 20% gewijzigd door XcUZ_Me op 18-06-2013 22:49:35 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127967359
Hoeveel domperidon gebruik je?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:18:09 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127968530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef WupWup het volgende:
Hoeveel domperidon gebruik je?
Moi? Ik ben gestart met 3x 10 mg, maar als ik morgen nog geen effect merk ga ik 4x 10 mg proberen denk ik.
pi_127974498
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, het gras is altijd groener... Ik ben juist weer jaloers op jou (en vele anderen) dat jouw meisje tenminste bij je wil drinken. Daar zou ik best wat cc's minder kolven voor over hebben en zoveel kolf ik nou ook weer niet.

Overigens stop ik waarschijnlijk als ik weer ga werken. Ben vrij veel extern en dat lijkt me een onhandige combi. Maar dan heeft ze 3 maanden bv gehad en dat is minder dan de meesten hier geven, maar ja..

Vandaag zere borsten. Weet niet wat het is. Ze prikken, doen zeer, eerste minuut kolven is pijnlijk, niet fijn.
Alles is mooi meegenomen, als het niet te combineren is met werk (of je ziet dat niet zitten) dan is dat toch ook prima?

Ik sprak overigens op mijn vorige werk een vrouw die bij ons op bezoek was en kolfde. Zij kolfde ook wel in de auto omdat ze veel onderweg was. Al rijdend _O- Leek me toch niet zo praktisch.

Je klachten klinken idd als spruw. Ik zou het even laten nakijken. Edit: ik lees nu je laatste post pas. Zou het wel in de gaten houden!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 juni 2013 @ 07:17:29 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127974631
Ja ga toch ff naar de huisarts. Ze zijn rood en doen echt zeer ;(. Ik denk zelf dat ik de laatste dagen iets te enthousiast ben geweest met het sterkte-knopje vd kolf, maar wil het wel ff navragen voor de zekerheid.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127974790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hoe regel je dat nachtrusttechnisch, ik begin er na 7 maanden behoorlijk moeite mee te krijgen.
Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.
Overdag bijslapen als zij slaapt en ik vrij ben, en in het weekend gaat mijn vriend eruit en mag ik blijven liggen. Maar ik blijf enorm moe..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 19 juni 2013 @ 08:20:59 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127975218
LB, even hart onder de riem: de curves van mijn jongen.
Boven de jongste. Begonnen boven de lijn (8 pond) en nu zit hij er dus onder.
Oudste is net onder de curve begonnen en flink afgebogen (en ik had een overproductie). Hij is nu 12 kilo en voor een peuter een hele goede eter! Maar het blijft een schrielkip.

En het is heel jammer als je je kindje (straks) niet volledig op bv krijgt, maar ik zie niet waarom een combi van kv en bv niet zou kunnen als je weer moet werken. Als jij op je werk kolft om je productie in stand te houden ipv een voeding, dan moet dat prima lukken. Alles wat je tekort komt, vul je dan weer aan met kv. En probeer te kijken naar nu, want niemand kan voorspellen hoe het straks gaat maar stress daarmee helpt je nú niet.

Kyara, wat jammer dat je ene meissie niet zo lekker gaat. Ik denk dat het goed is om eens van borst te wisselen. Misschien is je ene borst wat makkelijker. Op deze manier kan je andere grietje dan in elk geval je productie (hopelijk) opkrikken.
Maar petje af hoor! Het valt niet mee om een tweeling te voeden en te werken met ook nog een dreumes.

En ik wilde nog ergens op reageren maar ik moet nu naar mijn werk.
Succes dames! :*
  woensdag 19 juni 2013 @ 08:27:35 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127975309
Maar Marjolijntje is het ook niet gewenning dat ze nog zo vaak komt en net zoals bij bitterend vraag ik me af waarom niet toch meer proberen wat vaste voeding aan te bieden, ze zijn over het jaar en ik snap kijken naar behoefte van heel goed ook maar dat is ook ingrijpen soms :)
Ik bedoel het niet verkeerd of lelijk en komt wellicht hypocrite over want Oliver eet geen drol etc. maar daar zit een medische oorzaak aan vast en dat vind ik erg zat .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127976321
Faye krijgt 6-7x per dag vaste voeding aangeboden, brood, soepstengels, rijstwafels, fruit, groente, pasta, rijst, pap, yoghurt.. Alles hebben we al geprobeerd, de ene keer eet ze het wel, de andere keer gooit ze het weg. Gepureerd, in stukjes. Ze doet het gewoon niet. En als ze niet wil, dan wil ze ook echt niet. Als ze eet, dan is het niet veel. Als ze niet wil, dan krijg je ook niks in haar mond. Krijg je het er wel in dan komt het er 3x zo hard uit. Wat moet ik dan?
Ik zou dolgraag willen dat ze meer eet, omdat ik me hier ook vreselijk onzeker over voel. Maar ze doet het niet. Echt niet. En ik weet ook niet hoe ik het moet veranderen :'( Ik wil er niet nu al een gevecht van gaan maken, het moet wel leuk blijven. Eten moet geen strijd worden..

Drinken wil ze ook niks anders. Soms 2-3 slokjes water, thee of sap. Maar ook dat is niet genoeg om een voeding bij mij te laten vallen. Ik kolf niet voor mijn lol nog op mijn werk, maar omdat ik moet. Ik heb rond 14:30 zulke enorme stuwing dat ik me er misselijk van ga voelen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:25:13 #210
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_127976483
Maar Marjolijn, als ze 10-12 keer per dag bij je drinkt is het toch ook niet gek dat ze verder niks meer wil?
A grand adventure has begun.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:29:01 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127976596
Wat is oorzaak en wat is gevolg. Als ik Marjolijntjes verhaal zo lees dan drinkt ze zo vaak omdat ze verder niks wil.
pi_127976663
Ze krijgt eerst eten aangeboden en mag daarna drinken. De ene keer eet ze wel, de andere keer vliegt alles door de kamer. Groot deel van de voedingen zijn ook 's nachts.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:31:55 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127976670
Huisarts kon geen teken van spruw bij mij of uk bespeuren. Even aankijken. Wordt het erger of is het vrijdag nog niet over, dan ff bellen en leggen ze toch iets voor spruw bij de apotheek klaar.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:33:50 #214
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_127976723
Maar dat is echt doodnormaal dreumesgedrag. :D Echt, ze krijgen er niks van als ze een keer niet eten.

Maar weet je, als jij het geen probleem vindt om haar nog zo vaak te voeden moet je dat ook vooral blijven doen. Vind je het wel een probleem dan zou ik gericht gaan sturen op het gedeeltelijk afbouwen van de bv.
A grand adventure has begun.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:39:18 #215
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127976863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 07:40 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.
Overdag bijslapen als zij slaapt en ik vrij ben, en in het weekend gaat mijn vriend eruit en mag ik blijven liggen. Maar ik blijf enorm moe..
Wij hebben bij Nathan toen de voedingen tussen 10 en 2 's nachts vervangen door KV. Ik was zo gesloopt dat ik er wel doorheen sliep en dan kon ik 1x per nacht 4 uur aaneengesloten slapen. Vanaf 2 uur nam ik het weer over. Hij kreeg dan 100cc oid. Verder een plan van aanpak gemaakt. Hij begon toen wel weer door te slapen tot 2 uur. Toen hij langer sliep was de KV niet meer nodig.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:40:45 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127976898
Het is natuurlijk heel lastig...... je wil dat je kind groeit, dus geef je het te eten. Ik begrijp wel dat Marjolijntje het op haar manier doet. Je kind bv ontzeggen, dat is niet echt een optie en Faye lijkt me ook niet het type kind dat zich iets laat ontzeggen.
Daarnaast is ze ook tenger, dat maakt dan ook niet dat je zegt, we proberen eens twee weken te minderen en te kijken of ze dan meer vast voedsel gaat eten...

Kortom, ik vind het knap en ik gok dat het in de loop van de tijd vanzelf zal gaan veranderen. Ik zou ook vooral uitgaan van wat de behoefte van het kind zijn, ben ook erg van het volgen van die behoeftes.
pi_127976996
Ze groeit goed, dus het zal wel goed gaan. Mijn vriend wordt 's nachts niet wakker, dus hem iets over laten nemen werkt niet hier. Ik moet echt mijn best doen om hem wakker te krijgen. Maar echt, het accepteren van de nachtvoedingen geeft rust. Ze heeft het waarschijnlijk ook gewoon nodig. Of het nou de voeding of de mama-honger is. Ze doet het niet om ons te pesten :)

En wat Juud ook zegt ja, het is een smalle en ze heeft niet veel reserves. En haar een voeding ontzeggen pikt ze niet nee :D Hele drama buien tot gevolg. En de voeding waar ze om vraagt krijgt ze dus ook gewoon.

Voor mij is het geen probleem zoals het nu gaat, ik accepteer het dat ik heel moe ben, dat het een enorme mamaplakker is, dat ik vaak voed (knuffelen! O+ anders zit ze niet stil bij me)
Alleen het eten maak ik me toch regelmatig zorgen om, maar meer doen dan regelmatig verschillende dingen aanbieden kan ik ook niet.

Tegen de tijd dat ze 18 is slaapt ze vast beter en zal ze ook heus gewoon eten :) We zien wel hoe het loopt.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:46:34 #218
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127977049
Is het nog een idee om eerst borst te geven en dan iets anders?
pi_127977215
Dat hebben we ook al geprobeerd :) Het is echt hoe haar bui is of ze wil eten of niet.
pi_127978834
Mijn mini eet wel goed, maar hij slaapt 's nachts ook niet door. Er zijn periodes dat hij behoorlijk goed slaapt (1x wakker rond 4/5 uur) maar sinds vorige week is het weer stipt 2 uur en 5 uur (en soms ook nog 22 uur). Vanochtend om 5 uur heeft mijn vriend geprobeerd om hem weer in slaap te krijgen, maar dat mislukte en toen hadden we een stuiterdreumes (eenmaal wakker wil hij ook niet in zijn bed blijven, wakker = huilen tot je hem uit bed haalt). We proberen overdag ander vocht aan te bieden, maar daar heeft hij weinig zin in. 20 ml is al heel wat... ook als hij nog geen bv gehad heeft. We hebben inmiddels een ruime collectie aan verschillende drinkbekers :P.

Het gekke is dat hij overdag helemaal niet zo van de borst is. Dan heeft hij geen rust om langer dan 5 minuten te drinken. Maar ander vocht wil hij ook niet. En dan vind ik het nog niet prettig om hem 's nachts voeding te ontzeggen. Los van dat hij vaak echt niet wil gaan slapen zonder borst. We slapen allemaal het meest als ik hem even voed.

Accepteren is wel een sleutel heb ik gemerkt :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:20:47 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127980133
Ik snap ik bedoelde het ook niet naar hoor, het kwam op mij zo over dat het allemaal maar prima was, maar het zit je dus wel dwars en dan zou ik toch wel actie ondernemen. Zeker als haar groei gewoon goed is :)
Omdat BV geweldig is maar ze ook andere vordingsstoffen mineralen en vitamines nodig heeft.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127981758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar Marjolijntje is het ook niet gewenning dat ze nog zo vaak komt en net zoals bij bitterend vraag ik me af waarom niet toch meer proberen wat vaste voeding aan te bieden, ze zijn over het jaar en ik snap kijken naar behoefte van heel goed ook maar dat is ook ingrijpen soms :)
Ik bedoel het niet verkeerd of lelijk en komt wellicht hypocrite over want Oliver eet geen drol etc. maar daar zit een medische oorzaak aan vast en dat vind ik erg zat .
Even kort omdat ik op werk ben.

Ze komt niet meer zo vaak, rond 22 uur soms en dan rond 5uur
ik bied genoeg vaste voeding maar als ze zoals nu pijn heeft door tanden wil ze niet veel eten.
Ze drinkt trouwens 3/4 keer overdag en snachts 2 keer.

Ik ben eigenlijk tevreden hoe het nu gaat. Ik vertrouw op mijn kind dat als ze meer wil eten dat ze het zelf doen. En soms doet ze het ook wel, een hele boterham als je het niet verwacht.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127982136
Poeh marjolijn... en flesvoeding, pyamapapjes,gewone koemelk wil je niet geven?
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:10:06 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127982178
marjo, , Aviva begon echt met eten toen ze 9 maanden was.
Nu is ze 3,5. Als het aan haar lag, zou ze nog elke 2 uur drinken, wellicht vaker. Oftewel, ze is de hele dag aan het eten.
Vandaag: drinken bij mij, ontbijt, Eli naae school, drinken bij mij (2x), net appelsap, rozijntjes, appel op.
Dus veel mamamelk betekent niet dat ze dan geen bijvoeding wil.
Als jij je er goed bij voelt, lekker laten lopen. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_127982237
R dronk ook zo veel toen ze Faye haar leeftijd had. Het loopt vanzelf los joh.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')