abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127902249
Ja, mijn ene borst had een lage(re) productie en nu Nin sinds een paar dagen aan mijn borst drinkt, is die borst spontaan weer meer gaan produceren.

Maar ik heb nu een tip, voor allen die er ook last van hebben:
Ik zat net in een lekker warm bad en onderwater kon ik zo mijn borst 'leeg' wrijven. Heel voorzichtig van af mijn lichaam richting mijn tepel en dan met een vlakke hand en 4 vingers. En dan een beetje druk uitoefenen. Wel wat melk weg, maar het geeft wel heel veel verlichting en geen harde plekken meer. Nin slaapt nu, wanneer ze straks wakker is gaat ze meteen aan de borst. (Als je geen bad hebt kun je natuurlijk ook je borst in een teil met warmwater hangen!)
  maandag 17 juni 2013 @ 14:35:55 #77
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127902500
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, hij was in een week 300 gram aangekomen. Als hij dit tempo aanhoudt hebben we binnenkort een kind met obesitas :')

En allemaal op mijn melk. Ik kan wel huilen, zo blij ben ik daarmee. Mijn lichaam heeft ons zó in de steek gelaten deze zwangerschap, voel me daar nog steeds zo rot en schuldig over ;( dat het dit wél goed doet voelt erg fijn. Heb ik echt even nodig :)
Ow, ik kan me dit zo goed voorstellen..... :*
Wat fijn dat ie zo enorm goed gegroeid is. :)

Hier vandaag twee keer gekolfd en beide keren 80cc in totaal. Mogen dus maar even wat bekertjes/zakjes e.d. aanschaffen voor melk, dan kan ik mijn vriezer vullen. Hij drinkt nu 80 per dag namelijk, dus ik heb een overschot nu. Kolven doe ik om de vier uur en ik kijk of mijn borsten ' s nachts zonder kunnen, vannacht ging dat goed.

Verder doet ie het goed, vanochtend weer heerlijk zitten knuffelen een uurtje, hij is zo lief.... O+
Morgen naar huis, ook wel weer fijn, ze zorgen hier goed voor hem en mijn kleine meisje heb ik sinds vrijdagochtend niet gezien.... Nog nooit zo lang zonder haar geweest, sterker nog, nog nooit langer als een paar uurtjes. Dus blij om weer bij haar te kunnen zijn, al ging het met haar prima zonder mij. ;)
pi_127902775
Juud, krijg je niets vanuit het zkhs om je melk in te bewaren? Hier was het de bedoeling dat we hun bekertjes gebruikten namelijk. Per stuk steriel verpakt en alles.

Lekker naar huis morgen, fijn! :)
pi_127903167
Wat een goede berichten allemaal! L-E, belle, Juud *O* Goed bezig!

Goede tip van dat bad belle, vanavond maar eens proberen. Nu links weer een verstopping. Snap er niks van, het ging zo goed de hele tijd en sinds een week ineens verstoppingen en pijn :? Volgens mij is J niet anders gaan drinken ofzo. Nouja doorzetten en hopen dat het snel over gaat dan maar.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:16:02 #80
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127906657
Kijk dan toch O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127906874
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:29 schreef bellelena het volgende:
Ja, mijn ene borst had een lage(re) productie en nu Nin sinds een paar dagen aan mijn borst drinkt, is die borst spontaan weer meer gaan produceren.

Maar ik heb nu een tip, voor allen die er ook last van hebben:
Ik zat net in een lekker warm bad en onderwater kon ik zo mijn borst 'leeg' wrijven. Heel voorzichtig van af mijn lichaam richting mijn tepel en dan met een vlakke hand en 4 vingers. En dan een beetje druk uitoefenen. Wel wat melk weg, maar het geeft wel heel veel verlichting en geen harde plekken meer. Nin slaapt nu, wanneer ze straks wakker is gaat ze meteen aan de borst. (Als je geen bad hebt kun je natuurlijk ook je borst in een teil met warmwater hangen!)
Onder de douche werkt ook prima. Hete straal erop en handkolven maar :@
Sarcasme. Herken het.
pi_127907615
Lief pessie, die handjes! O+

Ik maak ook wel eens foto's als ze ligt te drinken en schrik dan altijd van m'n borsten, dan zie ik pas hoe huge ze zijn geworden sinds de borstvoeding :') voor mijn doen dan he :P
pi_127907995
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ow, ik kan me dit zo goed voorstellen..... :*
Wat fijn dat ie zo enorm goed gegroeid is. :)

Hier vandaag twee keer gekolfd en beide keren 80cc in totaal. Mogen dus maar even wat bekertjes/zakjes e.d. aanschaffen voor melk, dan kan ik mijn vriezer vullen. Hij drinkt nu 80 per dag namelijk, dus ik heb een overschot nu. Kolven doe ik om de vier uur en ik kijk of mijn borsten ' s nachts zonder kunnen, vannacht ging dat goed.

Verder doet ie het goed, vanochtend weer heerlijk zitten knuffelen een uurtje, hij is zo lief.... O+
Morgen naar huis, ook wel weer fijn, ze zorgen hier goed voor hem en mijn kleine meisje heb ik sinds vrijdagochtend niet gezien.... Nog nooit zo lang zonder haar geweest, sterker nog, nog nooit langer als een paar uurtjes. Dus blij om weer bij haar te kunnen zijn, al ging het met haar prima zonder mij. ;)
Ik snap dat je niet zit te wachten op een overproductie, en dat je kleintje nu minder drinkt dan je kolft, maar om goed de basis te leggen voor je borstvoedingsperiode zou ik wel 1 keer kolven 's nachts...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_127908018
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:16 schreef pessie het volgende:
Kijk dan toch O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi! (meisje en bh ;) )
  maandag 17 juni 2013 @ 17:05:27 #85
259886 pessie
pi_127908886
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:47 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mooi! (meisje en bh ;) )
Ik ben echt blij met de BH. Ga hem nog lang dragen O+
  maandag 17 juni 2013 @ 17:09:08 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127909052
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:41 schreef L-E het volgende:
Juud, krijg je niets vanuit het zkhs om je melk in te bewaren? Hier was het de bedoeling dat we hun bekertjes gebruikten namelijk. Per stuk steriel verpakt en alles.

Lekker naar huis morgen, fijn! :)
Ow jawel hoor, die krijg ik ook mee naar huis morgen, maar geen idee hoeveel. Ik hoop eigenlijk dat Lientje ook wat van de melk wil drinken, invriezen is leuk, maar zo'n enorme vriezer heb ik niet en wanneer ga ik dat allemaal aan hem geven?
pi_127911336
Pessie O+

Juud *O*

L0t, wat rottig, ik hoop dat de bad/douche tip bij jou ook uitkomst biedt. En misschien heeft je meisje toch stiekem een beetje geregeld :*
pi_127911464
Juud, kolf je dan vijf keer per 24 uur? Dat is wel echt heel weinig voor op de lange termijn. In principe wil je nu een volledige productie nastreven, zodat je straks genoeg blijft hebben als D groter wordt.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:34:24 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127918005
Vanmiddag nog een poging gewaagd, maar het was meteen weer slapen...

Morgen op het cb ook informeren naar verborgen reflux. Ze hikt bijna na elke voeding, ligt veel te smakken, boert moeilijk, wit tongetje, verslikt zich ook bijna elke voeding wel 1-2x, soms van dat bubbelspuug in haar mondje, onrustig als je haar direct plat legt, etc. Kweetniet, het zit ons niet lekker. We proberen nu al om haar na een voeding een tijdje rechtop te houden ipv meteen plat te leggen.

Ga het ook ff met de lk bespreken, even de mening van het cb vergelijken met de hare.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 17 juni 2013 @ 20:36:55 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127918128
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, hij was in een week 300 gram aangekomen. Als hij dit tempo aanhoudt hebben we binnenkort een kind met obesitas :')

En allemaal op mijn melk. Ik kan wel huilen, zo blij ben ik daarmee. Mijn lichaam heeft ons zó in de steek gelaten deze zwangerschap, voel me daar nog steeds zo rot en schuldig over ;( dat het dit wél goed doet voelt erg fijn. Heb ik echt even nodig :)
:*
  maandag 17 juni 2013 @ 20:41:04 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127918322
Juud, die bakjes die je bij de kolfsetjes krijgt kun je ook gebruiken om in te vriezen en die glazen potjes kunnen ook in de diepvries. Ik zou wel gewoon blijven doorkolven. Ze bouwen de voeding ook best snel op vond ik.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:36:51 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127927246
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:10 schreef WupWup het volgende:
Juud, kolf je dan vijf keer per 24 uur? Dat is wel echt heel weinig voor op de lange termijn. In principe wil je nu een volledige productie nastreven, zodat je straks genoeg blijft hebben als D groter wordt.
Eerste 24 uur om de twee uur gekolfd, daarna om de drie, vandaag om de vier uur.
Vannacht ga ik idd ook gewoon kolven, borsten zijn te vol om dat niet te doen en dan blijf ik de komende dagen om de vier uur max. kolven, of eerder indien nodig. Ik kolf een minuut of 7, totdat mijn borsten soepel zijn en de melkstroom afneemt.

Ik kolf nu eigenlijk de hele dag zo'n 75/80 cc per kolfbeurt.

Nog tips, dan hoor ik het graag, ben wel een beetje zoekende naar wat wijsheid is.....ik heb wel ook een LK in mijn vk praktijk die ik zo kan bellen/mailen, maar dat vond ik nu nog een beetje te vroeg....

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 17-06-2013 23:37:29 ]
pi_127928904
Juud, het is denk ik zeker niet te vroeg om een lk in te schakelen. Wat je nu doet klinkt meer als een afbouw schema. Je hebt voor nu nog wel teveel voor David, maar over een tijdje neemt zijn vraag toe en heb je misschien niet genoeg omdat je niet genoeg gestimuleerd hebt. Denk niet aan het teveel aan melk nu, maar aan de toekomst!
En Aline vindt je melk vast lekker! Hier gaat alle melk die ik kolf ook naar Niels. En anders maak je er chocolademelk van ofzo voor haar :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:33:21 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127932182
Ik ga morgen idd wel even kijken of ik met de LK contact kan krijgen, ik kolfde net in 12 minuten tijd 180cc.
Die hoeveelheid vind ik geen probleem, maar ben bang voor verstopping en borstontsteking. Dat is wel het laatste wat ik nu kan gebruiken aangezien ik moet herstellen en twee keer per dag naar het ziekenhuis op en neer ga.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 05:47:41 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127933947
Jemig, dat heb ik nog nooit gekolfd :o. Mijn 'record' is 145 en ben al drie weken bezig. Wil niet weten wat jij dan kolft :'). Zou idd ff contact zoeken met een lk! En ondertussen veel invriezen ofzo :?.

Hier is het weer huilen met de pet op. Plat neerleggen = huilen en overstuur. Telkens kleine beetjes drinken, liggend steeds smakken en herkauwen, wit tongetje...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127934095
Poeh, dan zou ik zeker bellen! Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb een baby die de borst helpt te legen. Een borstontsteking wil je echt niet. Ik merkte vanaf gisteren, dag 8, dat de stuwing wat begon af te nemen, minder hormoongestuurd? Dus dat is wel iets om rekening mee te houden als je nu weinig stimuleert.
Bij mij is gisteren een laktatiekundige langs geweest en gelukkig zitten we op de goede weg.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_127934104
Wit tongetje XM? Kun je het niet wegvegen (melk)?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:20:31 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127934187
:@ Het was vanochtend 60cc, nu heb ik wel wat spanning in mijn lijf, want ga naar huis vandaag. Maar toch, ik denk dat het flinke stuwing was gisteren en dat het zich zal herstellen. Bij Lientje had ik ook op dezelfde dag flinke stuwing en daarna minderde het ook tot normaal formaat. :)

Straks even wat extra kolfspullen halen op weg naar huis en eens kijken voor wat rompers maat 50, speen, muts, sokjes e.d. Heb erg de behoefte om iets voor mijn mannetje te kunnen doen.
En ik ga mijn meisje weer zien. O+ *O*
pi_127934715
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 05:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jemig, dat heb ik nog nooit gekolfd :o. Mijn 'record' is 145 en ben al drie weken bezig. Wil niet weten wat jij dan kolft :'). Zou idd ff contact zoeken met een lk! En ondertussen veel invriezen ofzo :?.

Hier is het weer huilen met de pet op. Plat neerleggen = huilen en overstuur. Telkens kleine beetjes drinken, liggend steeds smakken en herkauwen, wit tongetje...
Bedje omhoog zetten? Voedingskussen met een wieglakentje op de bank/bed/in de box zodat ze ook omhoog kan liggen. Veel laten boeren. En na de voeding inderdaad een tijdje omhoog houden. Spuugt ze ook?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127935083
Draagdoek! Witte tong is bij mijn weten geen onderdeel van reflux. Het kan gewoon melk zijn (kun je wegvegen met bijv een hydrofiel) of spruw.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:54:49 #101
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127935176
Nee, ze spuugt niet. Boeren proberen we, maar doet ze bijna niet. Proberen haar idd al hoog te leggen. Draagzak hebben we (een manduca), maar moeten nog ff uitfiegelieren hoe ze daarin moet. Poging 1 was geen succes iig :') en draagzak biedt weinig soelaas in de nacht helaas ;(. We gaan het straks ff goed navragen op het consultatiebureau en als dat niet bevredigend genoeg is, stappen we wel naar de huisarts.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:56:24 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127935201
Met LK gesproken, zij adviseerde me om gewoon om de drie/vier uur te blijven kolven, ook de nacht. Bij problemen mag ik weer bellen voor overleg. En ze zei dat ik moet kijken of het goed gaat met mijn productie met mijn eigen enkelzijdige kolf en dat ik anders en dubbelzijdige kan huren bij de praktijk.
pi_127935484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:48 schreef WupWup het volgende:
Draagdoek! Witte tong is bij mijn weten geen onderdeel van reflux. Het kan gewoon melk zijn (kun je wegvegen met bijv een hydrofiel) of spruw.
Idd :)
pi_127935492
Dubbelzijdige zou ik wel echt aanraden Juud, zo help je de productie toch het beste op gang
Succes :*
pi_127936672
Fijn Judith, goed advies.
  Vis een optie? dinsdag 18 juni 2013 @ 10:19:39 #106
70532 loveli
N
pi_127937018
XM, een maag is asymmetrisch, sommige beebjes hebben er baat bij als ze op hun rechterzij liggen. Dat geldt vooral als ze spugen, misschien heb je er toch wat aan.
crap in = crap out
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:30:17 #107
259886 pessie
pi_127937322
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, ze spuugt niet. Boeren proberen we, maar doet ze bijna niet. Proberen haar idd al hoog te leggen. Draagzak hebben we (een manduca), maar moeten nog ff uitfiegelieren hoe ze daarin moet. Poging 1 was geen succes iig :') en draagzak biedt weinig soelaas in de nacht helaas ;(. We gaan het straks ff goed navragen op het consultatiebureau en als dat niet bevredigend genoeg is, stappen we wel naar de huisarts.
Mijn kinderen boerden in het begin heel moeilijk. Duurde soms wel tot 10 minuten rechtop zitten voordat er een flinke boer kwam. Ik dacht altijd dat je na het drinken je kind omhoog houdt en dat het dan boert. Dat hoeft dus niet.

Heeft ze niet gewoon een regel dag? Aangezien ze 3 weken is...
pi_127938264
L. boert ook zelden. Maar als hij boert, is het wel een heuse GroteMensenboer :7

Ik heb een kloof. :(
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:21:02 #109
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127941347
4040 gram!!!! Wel voeding gehad om 11:15, en als we dat eraf trekken minstens 3960.

Op mijn melk O+
pi_127941660
*O* *O* *O* Wat goed XM!

Hier ook een kapotte tepel... Vannacht tijdens het kolven spoot het bloed eruit, ik werd er misselijk van!
Nin had gisteren ook 2 keer na de voeding een mondje terug met (mijn) bloed erin, zij was er ook misselijk van. Inmiddels komt er gelukkig niet meer zoveel bloed bij het kolven, dus zometeen ga ik haar weer aanleggen. (Ben mezelf vast mentaal aan het voorbereiden, voelt niet echt fijn enzo...)
Ben nu ook op een heel streng dieet tegen de candida, want die wilde nog niet weg. Mede de oorzaak van zoveel pijn bij de stuwing en bij het drinken trouwens. Dus hou dat in de gaten XM! Wit tongetje kan duiden op spruw=candida en ook je andere symptomen herken ik van Nin (onrustig, mondjes terug, niet goed willen drinken aan de borst).
pi_127941766
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
4040 gram!!!! Wel voeding gehad om 11:15, en als we dat eraf trekken minstens 3960.

Op mijn melk O+
*O* *O*

Belle dat klinkt echt naar :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127943465
Hoe behandel je de spruw?
pi_127944250
Het ging verbazingwekkend goed met de voeding net, deed helemaal niet zoveel pijn (meer) gelukkig!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:38:39 #114
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127944290
Vandaag was ie voor het eerst weer wat aangekomen....op mijn melk.

O+

pi_127944425
Juud, wat een schatje! O+
pi_127944701
Juud O+

Xcuz_me *O* wat goed!

S drinkt svonds en snachts nog. Denk 3-4x :) vind het nogsteeds een mooi moment samen
pi_127945575
Oh juud wat een prachtige zoon heb je O+

En weer wat aangekomen, fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:06:40 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127945637
Juud wat goed!!

XM heel mooi toch? Hebben ze nog kunnen helpen met je vragen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127946397
Super XM! *O* Wat zeiden ze over evt. reflux?

Juud O+

Belle wow dat klinkt naar, ik werd ook een beetje misselijk bij de MI ;( Gelukkig dat het net al beter ging, hopelijk blijft het zo :*
pi_127947326
Juud O+ Hij ziet er goed uit, heel gezond, hoe is het nu met hem?

XM *O*

belle, doe eens nie van die bloederige verhalen nie, mijn maag ;(
pi_127947813
Juud, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, van harte met je kleine mannetje! Mooie naam en wat een knappperd O+
Wat goed dat hij nu al aankomt! Wow!

Even een vraag zonder verder terug gelezen te hebben: zoon is nu 8 maanden dus nog maar een maand kolfrecht op mijn werk. Eigenlijk wil ik wel gewoon door blijven voeden, zoveel als kan. Ik kolf nu nog twee keer onder werktijd, die voedingen krijgt hij rond 13u en 16u.

Hoe hebben anderen dat aangepakt?
Nog een tijdje 1x kolven onder lunchtijd? Eén voeding vervangen door fv of door iets anders (wat dan?)? Voorraad aanleggen? Twee keer kolven en wat langer doorwerken?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:59:59 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127947889
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Mineola het volgende:
Juud, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, van harte met je kleine mannetje! Mooie naam en wat een knappperd O+

Even een vraag zonder verder terug gelezen te hebben: zoon is nu 8 maanden dus nog maar een maand kolfrecht op mijn werk. Eigenlijk wil ik wel gewoon door blijven voeden, zoveel als kan. Ik kolf nu nog twee keer onder werktijd, die voedingen krijgt hij rond 13u en 16u.

Nog een tijdje 1x kolven onder lunchtijd? Eén voeding vervangen door fv of door iets anders (wat dan?)? Voorraad aanleggen? Twee keer kolven en wat langer doorwerken?
Proberen of 1x kolven lukt en dan tijdens de lunch ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127947925
Dan hoop ik dat hij over een maand niet nog 2x180 ml drinkt :D Dat krijg ik van zn levensdagen niet in 1x bijeen gekolfd!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:03:31 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127948012
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:00 schreef Mineola het volgende:
Dan hoop ik dat hij over een maand niet nog 2x180 ml drinkt :D Dat krijg ik van zn levensdagen niet in 1x bijeen gekolfd!
thuis de rest....?
pi_127948179
Goeie, maar dat zou dan 's ochtends moeten, 's avonds krijg ik zoveel niet meer gekolfd. Eens zien, mijn dag begint eerlijk gezegd al vroeg genoeg (7.30 op zn laatst weg).

Heb in een week acht voedingen nodig, misschien kan ik trouwens drie daarvan wel mijn vrije dagen kolven. Dan hoeft er in de loop van de week nog maar eentje bij, er vanuitgaande dat ik de overige vier wel dagelijks in mn lunchpauze kolf.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:09:52 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127948266
Ik kolf in de ochtend al meteen als bram drinkt. Kolf ik 1 borst de andere drinkt hij tegelijk. Op mn werk kolf ik nu 2x en als ik dan thuis ben kolf ik meteen nog een keer.
pi_127948427
Maar is dat om een voorraad te krijgen dan? Of heb je met die vier keer kolven precies drie voedingen? Er vanuit gaande dat Bram drie voedingen mist tijdens jouw werkdagen?

Tegelijk kolven en voeden, ik las het al eerder, maar dat lijkt me een hele kunst :D
pi_127948441
Pfff ik zie echt zo op tegen al dat gekolf straks, heb er echt een hekel aan ;(
Respect voor alle mama's die van begin af aan al zoveel kolven!
pi_127948677
Drie keer onder werktijd kolven vond ik achteraf ook echt teveel. Ik kwam echt niet aan werken toe. Gelukkig was dat maar kort, ik ging werken toen hij een maand of vijf (wel een voordeel van vier weken te vroeg geboren worden :P) en na ruim een maand al at hij zoveel bijvoeding dat er een voeding verviel. Maar bij een tweede ga ik dus wel voor die dubbelzijdige elektrische kolf. Nu ga ik daar niet meer aan beginnen (net als aan mooie voedingsbh's)....

Grappig: ik probeerde dit weekend eens een van mn oude bh's (pré baby). OMG, toen zag ik opeens die cup extra die met die een voedingsbh niet opvalt ... :o
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:22:15 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127948748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:14 schreef Mineola het volgende:
Maar is dat om een voorraad te krijgen dan? Of heb je met die vier keer kolven precies drie voedingen? Er vanuit gaande dat Bram drie voedingen mist tijdens jouw werkdagen?

Tegelijk kolven en voeden, ik las het al eerder, maar dat lijkt me een hele kunst :D
Dan heb ik 2,5 voeding...

Hij drinkt 2x 200 en 1x tussen de 70 en 100, maar net wat ik heb... De laatste voeding is om m rustig te houden tot ik thuis ben.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:27:30 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127948989
Kolven is weinig verheffend idd, je voelt je echt een ):O.

Cb dacht dat de klachten komen doordat ze haar flesje te snel wegklokt. Ze drinkt 80cc in 5-10 minuten en dat is echt te vlot. Ze knoeit ook en verslikt zich makkelijk. Nu vaker pauzes inlassen om te proberen haar te laten boeren. Na de voeding streven om haar 20-30 minuten rechtop te laten zitten.

Heb de lk gesproken en die suggereerde die pauzes. Verder de komende twee dagen echt voeden op verzoek dus niet meer strak om de 3 uur en nu vaker aanleggen om te kijken hoe ze het doet. Vrijdag weer contact, wil het dan nog niet, dan komt ze nog 1x langs en kijken of dan een tepelhoedje nog zou kunnen werken. Was ze geen voorstander van, maar ja als je opties een beetje op zijn... Lk vroeg of ze nu ook alerter was, mwah. Als ze wakker is, is ze wel alert, maar ze slaapt nog echt veel.

Dus ja, maar ff zien hoe het de komende twee dagen gaat. Ik verwacht dat ze te weinig om voedingen gaat vragen en dus te weinig binnen gaat krijgen, maar we zullen zien!
pi_127949128
Wow, en ik dacht dat de mijne veel dronk met zn drie keer 180 :o

Hoewel hij waarschijnlijk 200 ook wel opgedronken had, als het hem aangeboden werd. Hij dronk dat eigenlijk vanaf het begin al, het ging eigenlijk meteen van 160 naar 180. Kdv heeft nooit geklaagd dat het te weinig was, man en moeder dachten wel dat hij meer lustte. Ik was van mening dat hij in de tijd dat hij bij mij dronk nooit meer dan 180 weg kon tikken (5-10 minuten drinken per keer), dus heb er niks mee gedaan. Inmiddels laat hij regelmatig melk staan. Beetje jammer van de moeite...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:32:50 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127949203
na 200 blijft hij zelfs happen...
pi_127951956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Mineola het volgende:

In overleg met mijn leidinggevende ben ik nog tot 10 maanden doorgegaan met 2x kolven onder werktijd. Zij vond dat niet erg, ik hoefde niet langer door te werken. De mini ging tussen de 9 en 10 maanden veel minder drinken en toen ben ik overgegaan naar 1x. Dat is net niet voldoende voor de hele dag, maar hij krijgt de rest aangevuld met rijstemelk (en dat vindt hij lekkerder dan bv...).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:31:49 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127958247
Even egopost: ik zit er weer best doorheen... ;(

Mn kind was sinds vorige week 240 gram aangekomen. Opzich netjes maar dankzij 3 flessen kv per dag (steeds ná een voeding gegeven) en nog steeds afbuigende lijn. Ik merk ook nog niet echt wat van de domperidon... ik ben zo bang dat het niet op tijd goed gaat lopen en dat het dan helemaal instort als ik weer moet gaan werken :'(
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:32:59 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127958306
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:31 schreef LadyBlack het volgende:
Even egopost: ik zit er weer best doorheen... ;(

Mn kind was sinds vorige week 240 gram aangekomen. Opzich netjes maar dankzij 3 flessen kv per dag (steeds ná een voeding gegeven) en nog steeds afbuigende lijn. Ik merk ook nog niet echt wat van de domperidon... ik ben zo bang dat het niet op tijd goed gaat lopen en dat het dan helemaal instort als ik weer moet gaan werken :'(
Is het niet nog zoeken naar een lijntje?
pi_127958409
Ik kolf 1x per dag, sinds Faye 9 maanden is en dan kolf ik tussen de 300 en 400cc, daar heeft ze genoeg aan gelukkig!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:35:20 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127958417
Ik weet t niet... geen idee waar ze op de curve 'moet' zitten omdat het steeds zo gezwabberd heeft. Maar feit blijft dat ze best wat kv heeft gehad, en niet zo hard groeit. Ze is nu ruim 9 weken oud en 4700 gram.
pi_127958537
Maar 240 gram in een week is wel meer dan gewoon 'netjes' LB.

Ik ben heel blij als ik met 3 of 4 keer puur kolven de 450 haal. Bij nakolven is het misschien 20cc.
pi_127958797
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:35 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kolf 1x per dag, sinds Faye 9 maanden is en dan kolf ik tussen de 300 en 400cc, daar heeft ze genoeg aan gelukkig!
Wow _O_ ik kolf zo tussen de 150 en 180! En net 100 als ik ongesteld moet worden -O-

LB :* Wat rot dat E niet lekker doorgroeit. Ik heb ook niet zoveel ideeën meer. Is ze tevreden?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:49:29 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127958995
Kun je eens een curve plaatsen. ??
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:57:12 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127959329
Ja die zal ik zo even uploaden, momentje.

Phaidra, ze is volgens mij tevreden :Y Huilt weinig tenzij honger of krampjes, superwakker overdag, en ze ontwikkelt zich ook heel goed, dat gaat allemaal prima. Alleen gewicht + temperatuur houden niks over...
pi_127959770
Dan is ze zo'n 1250/ 1300 gram aangekomen sinds haar geboorte toch? Dat is volgens mij heel netjes, zitten er hele extreme schommelingen in? Dat ze nog steeds problemen heeft met haar temperatuur lijkt me wel wat vreemd inderdaad.
pi_127960090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ja die zal ik zo even uploaden, momentje.

Phaidra, ze is volgens mij tevreden :Y Huilt weinig tenzij honger of krampjes, superwakker overdag, en ze ontwikkelt zich ook heel goed, dat gaat allemaal prima. Alleen gewicht + temperatuur houden niks over...
Even hardop denken: als er een allergie in het spel zou zijn, zou ze daar waarschijnlijk last van hebben en meer huilen. Stille ondervoeding lijkt me op haar leeftijd ook niet heel voor de hand liggend meer en niet zo logisch omdat ze wel groeit en alert is. Temperatuur is wel vreemd ja... Lastig.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:18:50 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127960161
pi_127960198
Is die laatste 'dip' op dezelfde weegschaal als de rest?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:20:47 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127960238
Ik weet het niet precies meer, maar de dips zijn perioden van uitsluitend bv, de stijgingen zijn met bijvoeding...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:21:19 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127960261
240 gram aankomen in 1 week vind ik toch wel netjes. Op het lijntje lijkt ze ook weer wat op te krabbelen. Maar het zijn ook zoveel weegmomenten geweest dat het misschien ook niet helemaal duidelijk is wat haar lijntje precies is. :*

XM, fijn dat ze aangekomen is.

Belle, klinkt pijnlijk :X

L-E, auw! Hopelijk is ie snel weg.

Marjolijntje, wat een kolfresultaat zeg :o

Ik was vandaag al heel content met mijn 480 ml in 3 sessies. Het zijn in elk geval 3 halve voedingen voor 2 meisjes.
pi_127960304
Heeft ze ook niet stiekem een vals hoog geboortegewicht? (zwangerschapssuiker, infuus tijdens de bevalling etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')