Moi? Ik ben gestart met 3x 10 mg, maar als ik morgen nog geen effect merk ga ik 4x 10 mg proberen denk ik.quote:
Alles is mooi meegenomen, als het niet te combineren is met werk (of je ziet dat niet zitten) dan is dat toch ook prima?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, het gras is altijd groener... Ik ben juist weer jaloers op jou (en vele anderen) dat jouw meisje tenminste bij je wil drinken. Daar zou ik best wat cc's minder kolven voor over hebben en zoveel kolf ik nou ook weer niet.
Overigens stop ik waarschijnlijk als ik weer ga werken. Ben vrij veel extern en dat lijkt me een onhandige combi. Maar dan heeft ze 3 maanden bv gehad en dat is minder dan de meesten hier geven, maar ja..
Vandaag zere borsten. Weet niet wat het is. Ze prikken, doen zeer, eerste minuut kolven is pijnlijk, niet fijn.
Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hoe regel je dat nachtrusttechnisch, ik begin er na 7 maanden behoorlijk moeite mee te krijgen.
Wij hebben bij Nathan toen de voedingen tussen 10 en 2 's nachts vervangen door KV. Ik was zo gesloopt dat ik er wel doorheen sliep en dan kon ik 1x per nacht 4 uur aaneengesloten slapen. Vanaf 2 uur nam ik het weer over. Hij kreeg dan 100cc oid. Verder een plan van aanpak gemaakt. Hij begon toen wel weer door te slapen tot 2 uur. Toen hij langer sliep was de KV niet meer nodig.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:40 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Niet, eigenlijk.. Ik zat er met 9 maanden helemaal doorheen. Maar het is echt een knop omzetten, ik accepteer het nu dat ze slecht slaapt (3 voedingen is een goede nacht) en word er niet meer boos om. Dat maakt het makkelijker. En samen slapen, ik hoef mijn bed niet uit, dat scheet hier ook enorm veel.
Overdag bijslapen als zij slaapt en ik vrij ben, en in het weekend gaat mijn vriend eruit en mag ik blijven liggen. Maar ik blijf enorm moe..
Even kort omdat ik op werk ben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar Marjolijntje is het ook niet gewenning dat ze nog zo vaak komt en net zoals bij bitterend vraag ik me af waarom niet toch meer proberen wat vaste voeding aan te bieden, ze zijn over het jaar en ik snap kijken naar behoefte van heel goed ook maar dat is ook ingrijpen soms![]()
Ik bedoel het niet verkeerd of lelijk en komt wellicht hypocrite over want Oliver eet geen drol etc. maar daar zit een medische oorzaak aan vast en dat vind ik erg zat .
3x10 is minimaal. Als je dat nu >week gebruikt en geen verschil merkt, zou ik ophogen idd. Ken je dit artikel al? http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/domperidon1.htmlquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Moi? Ik ben gestart met 3x 10 mg, maar als ik morgen nog geen effect merk ga ik 4x 10 mg proberen denk ik.
Stekende pijn? Continu?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja heb ik, maar kan geen verband bedenken. Het gaat al weken prima en nu ineens pijn.
Begon met m'n tepels, maar nu beginnen de borsten zelf ook. Gevoel van prikkende stuwing, maar heb geen stuwing.
Ja, branderig. Net als de eerste minuut kolven / net aanhappen. Heb de lk gebeld en zij zegt toch spruw. En dat huisartsen bijster slecht zijn in het herkennen ervan. Fijnquote:
Ja, je omschrijving klinkt inderdaad als spruw...quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, branderig. Net als de eerste minuut kolven / net aanhappen. Heb de lk gebeld en zij zegt toch spruw. En dat huisartsen bijster slecht zijn in het herkennen ervan. Fijn. Zo de huisarts bellen of ze voor Noor ook wat wil voorschrijven. Ik moet gewoon vrij verkrijgbare miconazolzalf.
Het mag gewoon niet voorspoedig verlopen met de bv geloof ik.
Kun je bestellen, apotheken maken de dosering te sterk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, thnx. Waar haal je dat? Bij de apotheek ook?
Als ze wel spruw heeft, dan helpt het ook om regelmatig haar tongetje aan te stippen met een in zwartebos bessensap gedoopt wattenstaafje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank je, ik hoop dat de huisarts gewoon mee wil werken. Noor heeft nergens last van, mondje ziet er gewoon normaal uit. Zal wel omdat ze niet aan de borst drinkt. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Seriously? Zwarte bessen mogen kinderen pas vanaf 12 maanden (ivm mogelijke allergie?) Ook al zou ze in principe niets binnenkrijgen, zou ik er toch mee oppassen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ze wel spruw heeft, dan helpt het ook om regelmatig haar tongetje aan te stippen met een in zwarte bessensap gedoopt wattenstaafje.
op borstvoeding zal ze niet snel tekorten krijgen, maar de vraag wordt op een gegeven moment heel veel en de vraag is of jij en jouw lijf dat trekt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Overdag zit er ook zo'n 2-3 uur tussen voedingen. Dus vaker aanleggen overdag zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen. Ook die tip heb ik al vaker gehad.
En ik snap heus dat ze van borstvoeding alleen niet blijft groeien, dat ze dan tekorten gaat krijgen. Maar als ze zelf niet eet, dan houdt het voor mij ook op.
Heb ik de verkeerde bes genoemd? Ben er inmiddels een tijdje uit. Heb je een linkje voor me?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Seriously? Zwarte bessen mogen kinderen pas vanaf 12 maanden (ivm mogelijke allergie?) Ook al zou ze in principe niets binnenkrijgen, zou ik er toch mee oppassen.
ik gebruik de lijst van bv.com, van Stefan kleintjes:quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb ik de verkeerde bes genoemd? Ben er inmiddels een tijdje uit. Heb je een linkje voor me?
Bram is 5,5 maand. Vandaag gaat hij een peertje proberen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ow bah... wat een gedoe ja. Ik kijk er ook echt niet naar uit! Zeker niet als het ook nog je productie laat instorten
Hoe lang nog tot je Bram bijvoeding kan geven?
Ah, dat scheeltquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram is 5,5 maand. Vandaag gaat hij een peertje proberen.
Bram liet maandag nog een scheet dat J al naar boven liep om een luier te gaan halen.. Er hing een walm om de box heen, alsof hij compleet onder zat... Was het alleen lucht. Echt te smerig. Mijn stinkdiertje.quote:
Ik vind het nu soms minder stinken dan met die spuitluiers, minder zurig zeg maar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:35 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan ook geen bv poep meer. Ik mis de bv poep. Nu stinkt het soms zo.
Hier nog zo een. Echt, soms vraag ik me af of het wel gezond is dat er zo'n stank uit zo'n klein lijfje komt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram liet maandag nog een scheet dat J al naar boven liep om een luier te gaan halen.. Er hing een walm om de box heen, alsof hij compleet onder zat... Was het alleen lucht. Echt te smerig. Mijn stinkdiertje.
Heb 1 flesje besteld, niet gelijk de kit. Maar eens kijken hoe die gaat. Probeer vandaag de Avent een keer. Wil ze die niet, prima, dan modder ik nog wel ff met de Calma vandaag. Hopelijk komt die Breastflow morgen binnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:23 schreef bitterend het volgende:
Avent vind ik het minst op een borst lijken..de speen is erg lang, R vond het niet fijn drinken.
Ik vond de Breast Flow wel redelijk op een tepel lijken, ze moeten ook meer moeite doen om uit te drinken dan bij Avent bijvoorbeeld.
Daar jompelen we voor!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
110 per borst? *jaloers. Ik kolf dat bij elkaar.
Maar, juf heeft net 5 minuten aan m'n borst gedronken en hoorde slik-geluiden dus ze heeft wel iets binnen denk ik (en viel toen in slaap) en daarna 75 cc met de avent fles, ook met die newborn speen. Al met al half uur bezig geweest en veel minder geknoei. Ze ligt nu wel beetje te smekken, dus fingers crossed dat het binnen blijft...
Nagevraagd, bosbessensap ipv zwarte bessen. Voortaan vraag ik eerst voor ik postquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
ik gebruik de lijst van bv.com, van Stefan kleintjes:
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
Volgens mij zijn alle bessen vanaf 12 maanden. Zelf zou ik er niet graag mee experimenteren bij 3 weken oud, maar medicijnen zijn natuurlijk ook niet zaligmakend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |