abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:13:53 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127652805
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.

Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?

Wat is jullie mening hierover?

Deel 1 R&P / Fysieke bedreiging naar vrouw toe te rechtvaardigen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:17:53 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127652877
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent... |:(
Toch is er in beide gevallen vaak een onevenwichtig verschil in kracht, waarom denk je dat als mannen mishandelen ze vaak hun vrouw mishandelen en wanneer vrouwen mishandelen het vaak hun kind is?
Dat is een gevecht die te winnen valt.

Nergens in het vorige topic is beweerd dat mannen die door vrouwen mishandeld worden geen erkenning krijgen of geen hulp nodig hebben, het is alleen iets wat minder vaa voorkomt.
Maar zoals eerder al geschreven, als de vrouw een fysiek voordeel heeft op de man dan is ze net zo fout bezig als een man die een fysiek voordeel heeft tegenover een vrouw of een vrouw tegenover een kind.

Deze post legt het prima uit.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).

* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:20:28 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127652925
Het persoonlijk worden en vrouwelijke users uitmaken voor feministen en zeggen dat ze maar hun katten moeten gaan verzorgen is natuurlijk een zwaktebod, via internet kan je het fysiek niet winnen dus dan maar mentaal om je heen gaan slaan om toch je gelijk proberen te halen.
pi_127652998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toch is er in beide gevallen vaak een onevenwichtig verschil in kracht, waarom denk je dat als mannen mishandelen ze vaak hun vrouw mishandelen en wanneer vrouwen mishandelen het vaak hun kind is?
Dat is een gevecht die te winnen valt.

Nergens in het vorige topic is beweerd dat mannen die door vrouwen mishandeld worden geen erkenning krijgen of geen hulp nodig hebben, het is alleen iets wat minder vaa voorkomt.
Maar zoals eerder al geschreven, als de vrouw een fysiek voordeel heeft op de man dan is ze net zo fout bezig als een man die een fysiek voordeel heeft tegenover een vrouw of een vrouw tegenover een kind.

Deze post legt het prima uit.

[..]

-Je vergeet voor het gemak dat er ook zwakke mannen zijn en sterke vrouwen dus dat machtsverschil gaat lang niet op.
Je vergeet ook even voor het gemak dat zwakke vrouwen ook met voorwerpen kunnen slaan of een wapen kunnen gebruiken om dat verschil in kracht op te heffen en enorm schade aan kunnen richten.
Daarnaast is het machtsverschil tussen een sterke volwassen man en een volwassen vrouw lang zo groot niet als tussen een volwassen vrouw en een 4 jarig meisje.

-Het komt, zoals ik al had proberen te laten zien, helemaal niet minder vaak voor dat vrouwen mannen mishandelen, het is ongeveer 50/50 wat ik begrepen heb.
pi_127653051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:20 schreef snakelady het volgende:
Het persoonlijk worden en vrouwelijke users uitmaken voor feministen en zeggen dat ze maar hun katten moeten gaan verzorgen is natuurlijk een zwaktebod, via internet kan je het fysiek niet winnen dus dan maar mentaal om je heen gaan slaan om toch je gelijk proberen te halen.
Nee, iemands post gezeik noemen dat is sterke argumentatie of dit:

quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach gos, en gisteren was je nog zo aan het huilen dat er zo'n verkeerd beeld van je ontstond.
Dat is niet persoonlijk wou je zeggen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:27:13 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_127653067
Persoonlijk vind ik dat in sommige gevallen een vrouw vraagt om gemept te worden. Mijn zus is er zo ene, zij draaide best vaak door tot aan het hysterische toe. Ik heb mijn zwager paar keer goedkeuring gegeven om haar een stomp te geven zodat ze ff ko was en we actie konden ondernemen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:29:56 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127653135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Ik ben snakelady niet, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127653187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben snakelady niet, hoor.
Meen je niet? Ik probeerde een punt te maken lieverd.
pi_127653201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:20 schreef snakelady het volgende:
Je bent hypocriet bezig, just saying.

OT: Na wat meer nagedacht te hebben heb ik een paar redenen kunnen voorstellen waarom het in mijn ogen redelijk is als een man een vrouw slaat.

1. Als ze zijn kostbare (emotioneel/duur) spullen opzettelijk vernielt.
2. Als zijzelf als eerste slaat, (reden is omdat het slaan van iemand die sterker is dan jou nooit slim is als je zelf fysiek zwakker bent. En dit nooit getolereerd mag worden).
3. Als ze je kind/vrouw aanvalt.

Al vind ik wel dat je het als man het liefst voor een alternatief moet gaan, wat ik tot nu toe ook altijd gedaan heb. Al verdient ze dit dan misschien niet. Jezelf verlagen omdat de ander het doet, praat je eigen gedrag niet goed. Alleen zou ik het in zulke situaties begrijpelijk vinden.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:32:47 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127653217
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Meen je niet? Ik probeerde een punt te maken lieverd.
Misschien snapte je het punt van snakelady dan niet.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:34:06 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127653236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

-Je vergeet voor het gemak dat er ook zwakke mannen zijn en sterke vrouwen dus dat machtsverschil gaat lang niet op.
Je vergeet ook even voor het gemak dat zwakke vrouwen ook met voorwerpen kunnen slaan of een wapen kunnen gebruiken om dat verschil in kracht op te heffen en enorm schade aan kunnen richten.
Daarnaast is het machtsverschil tussen een sterke volwassen man en een volwassen vrouw lang zo groot niet als tussen een volwassen vrouw en een 4 jarig meisje.

-Het komt, zoals ik al had proberen te laten zien, helemaal niet minder vaak voor dat vrouwen mannen mishandelen, het is ongeveer 50/50 wat ik begrepen heb.
Nee, dat vergeet ik niet, maar in een discussie is het haast onmogelijk om alle extremen er bij te halen, het overzichtelijkste is om het zo globaal mogelijk te houden en aangezien het zeer weinig voorkomt dat een vrouw een man fysiek zodanig stelselmatig mishandeld dat de man er schade aan ondervind.
9 van de 10 mannen zijn fysiek wel zo ontwikkeld dat ze het gros van de vrouwen via wat simpele handelingen kunnen controleren zonder ze meteen een hoekslag te geven.

Maar bij deze, i erken het feit dat ook mannen mishandeld kunnen worden door vrouwen.
Ik erken ook het feit dat vrouwen ook fysiek kunnen reageren jegens mannen en dat is net zo fout.

Ik hoop echt dat je de discussie nu op zijn beloop kan laten gaan zonder dit iedere keer aan te halen aangezien niemand ergens heeft beweerd dat het geen waarheid is.
pi_127653274
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet over :').

Fysiek geweld en mentaal geweld hoort er helemaal niet te zijn in je relatie. Als je samen niet eens in harmonie met elkaar kan leven, en jaloezie hebt over je eigen partner gaat het mis.

Beiden vind ik onacceptabel en respectloos naar je partner toe. Het toont egoisme en hypocrisie aan. De twee punten waar ik nooit mee zou kunnen leven.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:38:44 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127653338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet over :').
Nee, daar hoor je me inderdaad niet over, aangezien dit geen spelletjes is wie er het meest stom is "Nee jongens zijn stom,echt niet, meisjes zijn stommer.."
Het gaat over fysiek geweld en wanneer dat gerechtvaardigd is, waar jij het over hebt is geen fysiek geweld.
Het kan wel fysiek geweld uitlokken bij de verkeerde man, is dat wat je wil zeggen? dat het dan gerechtvaardigd is?
Ik heb overigens eerder al lang geschreven dat mentaal geweld jegens je partner net zo fout is.

quote:
Fysiek geweld en mentaal geweld hoort er helemaal niet te zijn in je relatie. Als je samen niet eens in harmonie met elkaar kan leven, en jaloezie hebt over je eigen partner gaat het mis.
Beiden vind ik onacceptabel en respectloos naar je partner toe. Het toont egoisme en hypocrisie aan. De twee punten waar ik nooit mee zou kunnen leven.
Helemaal mee eens.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:39:12 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127653353
quote:

[..]

Ik heb toch in het vorige topic veel gelezen over vrouwen die je het bloed onder de nagels weg weten te treiteren. Maar wat is nou het punt daarvan? Is een flinke klap dan gerechtvaardigd?
pi_127653411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

ik zei gezeur... Omdat ik vind dat je nogal moeilijk doet over iets dat niet benoemd zou worden of niet onderkend en waarvan ik vind dat het duidelijk wél genoemd wordt in heel het topic.

Vrouwen die mannen mishandelen kan niet, mannen die vrouwen mishandelen kan niet. Vrouwen die het bloed onder mannen hun nagels vandaan halen, zijn fout bezig, mannen die dat doen ook. Ik snap gewoon niet wat je wil met je posts.

Je hoort niet te slaan. Punt.
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:41:50 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_127653414
Ik heb ook vaak zat gezien dat vrouwen blijven doorgaan met moeilijk doen en uitdagen, net alsof ze willen uitproberen tot hoever ze kunnen gaan en dan opzettelijk gemeen zijn en een man kwetsen met hatelijke opmerkingen. Als een man het dan niet meer trekt en dan toch uit haalt gaan ze opeens het slachtoffer uithangen en zielig doen: oh oh hij is agressief terwijl ze zelf al een hele tijd aan de gang zijn met uitdagen. Echt een trekje wat je bij heel veel vrouwen tegen komt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_127653515
Ik zei al, ik heb regelmatig klappen gehad, meestal begréép ik dat ook, want dan had ik iets 'fout' gedaan.

Ik kan vrij goed doorgaan over dingen en heb heel veel moeite met het gevoel dat iemand niet luistert of wil luisteren. Als ik een klap kreeg, snapte ik waar dat vandaan kwam. Dat betekent echter niet dat het maar ok moet zijn. Wij hadden gewoon een heel verkeerde dynamiek in onze relatie en dat lag niet alleen aan hem, maar ook zeker niet alleen aan mij.
Ik wílde veranderen en het probleem aanpakken, maar hij niet, zag ook nooit zíjn fouten in, alleen de mijne, dat maakt het vrij lastig.

Ik heb btw ook regelmatig klappen gekregen zónder dat ik het begreep, maar goed, daar ging het niet over.

En begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt en het goedkeuren zijn imo ook nog twee verschillende dingen...
compact en kleverig.
pi_127653640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat vergeet ik niet, maar in een discussie is het haast onmogelijk om alle extremen er bij te halen, het overzichtelijkste is om het zo globaal mogelijk te houden en aangezien het zeer weinig voorkomt dat een vrouw een man fysiek zodanig stelselmatig mishandeld dat de man er schade aan ondervind.

Je bagatelliseert het probleem en vertelt simpelweg onwaarheden als het gaat om geweld van vrouwen jegens mannen en DAT is waarom ik erover "zeik".
pi_127653681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, daar hoor je me inderdaad niet over, aangezien dit geen spelletjes is wie er het meest stom is "Nee jongens zijn stom,echt niet, meisjes zijn stommer.."
Het gaat over fysiek geweld en wanneer dat gerechtvaardigd is, waar jij het over hebt is geen fysiek geweld.
Het kan wel fysiek geweld uitlokken bij de verkeerde man, is dat wat je wil zeggen? dat het dan gerechtvaardigd is?
Ik heb overigens eerder al lang geschreven dat mentaal geweld jegens je partner net zo fout is.

[..]

Helemaal mee eens.
Ik heb het over beide, fysiek en mentaal geweld. Lees het nog eens door, want als jij denkt dat ik het rechtvaardig lees je alleen wat je wilt lezen. Jij en je partner moeten een team zijn. Fysiek en mentaal geweld is geen team zijn. Je kan problemen oplossen zonder dit. Discusseren, je in elkaar kunnen verplaatsen, respect hebben voor de behoefte van een ander. Het niet erg vinden je aan te passen.

Mensen zijn zo druk met hun eigen behoeftes te bevredigen dat ze alleen maar oog hebben of hun partner hun hiermee kan/wilt ondersteunen. En dit ook verwachten, terwijl zij zelf dit zelf niet voor hun partner over hebben. Zowel man als vrouw die zich hier aan schuldig maken. Lees je posts nog een keer door, en zie wat je zelf zegt soms. Het beste is om niet te lezen als vrouw, maar te lezen als persoon.

Mocht je dit niet kunnen, zal je nooit een gelukkige relatie hebben. Of in elk geval, je partner niet. Dit is overigens geen persoonlijke aanval. Maar iets wat ik goed bedoel :).
pi_127653686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je bagatelliseert het probleem en vertelt simpelweg onwaarheden als het gaat om geweld van vrouwen jegens mannen en DAT is waarom ik erover "zeik".
nogmaals, ik zei zeur.
compact en kleverig.
pi_127653720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb toch in het vorige topic veel gelezen over vrouwen die je het bloed onder de nagels weg weten te treiteren. Maar wat is nou het punt daarvan? Is een flinke klap dan gerechtvaardigd?
Ik heb never gezegd dat een vrouw slaan omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt rechtvaardig is. Dat was denk ik een andere user. Ik heb nog NOOIT een vrouw geslagen..

Okee, behalve op haar billen :D . Maar dat was niet voor een ruzie, en verre van hard :@
pi_127653763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook vaak zat gezien dat vrouwen blijven doorgaan met moeilijk doen en uitdagen, net alsof ze willen uitproberen tot hoever ze kunnen gaan en dan opzettelijk gemeen zijn en een man kwetsen met hatelijke opmerkingen. Als een man het dan niet meer trekt en dan toch uit haalt gaan ze opeens het slachtoffer uithangen en zielig doen: oh oh hij is agressief terwijl ze zelf al een hele tijd aan de gang zijn met uitdagen. Echt een trekje wat je bij heel veel vrouwen tegen komt.
Dat klopt, dit heb ik helaas ook vaak mogen ondervinden (behalve het slaan dan). Ik vraag me af waarom sommige vrouwen dat doen. Is dat onzekerheid? Want dit is iets wat ik heel graag wil weten, zodat ik weet wat ik moet doen om haar te helpen in zulke gevallen.
pi_127653764
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nogmaals, ik zei zeur.
Boeit mij dat nou... zeg dan niks joh.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:57:34 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127653765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat is dan de onwaarheid?
Dat ik toegeef dan vrouwen mannen ook fysiek kunnen mishandelen? Dat vrouwen over het algemeen genomen minder schade aanrichten bij mannen? Dat vrouwen een man mentaal gek kunnen maken?

Vertel het me eens dan?
En ik bagatelliseer helemaal niks, dat maak jij er van, maakt het nog geen feit.
pi_127653789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik heb het over beide, fysiek en mentaal geweld. Lees het nog eens door, want als jij denkt dat ik het rechtvaardig lees je alleen wat je wilt lezen. Jij en je partner moeten een team zijn. Fysiek en mentaal geweld is geen team zijn. Je kan problemen oplossen zonder dit. Discusseren, je in elkaar kunnen verplaatsen, respect hebben voor de behoefte van een ander. Het niet erg vinden je aan te passen.

Mensen zijn zo druk met hun eigen behoeftes te bevredigen dat ze alleen maar oog hebben of hun partner hun hiermee kan/wilt ondersteunen. En dit ook verwachten, terwijl zij zelf dit zelf niet voor hun partner over hebben. Zowel man als vrouw die zich hier aan schuldig maken. Lees je posts nog een keer door, en zie wat je zelf zegt soms. Het beste is om niet te lezen als vrouw, maar te lezen als persoon.

Mocht je dit niet kunnen, zal je nooit een gelukkige relatie hebben. Of in elk geval, je partner niet. Dit is overigens geen persoonlijke aanval. Maar iets wat ik goed bedoel :).
:')

Ja, klinkt ook heel goed bedoelt als je zegt dat iemand nooit een goede relatie zal hebben :')

Natuurlijk horen fysiek en mentaal geweld niet thuis in een relatie, maar je bent met zn tweeen en wat jij zegt of doet, bepaalt niet hoe je relatie werkt. Daar heb je de ander ook voor nodig. Soms kun je nog zo wíllen, aanpassen, je best doen, maar dan werkt het gewoon niet.
Ik geloof ook serieus niet dat er iemand is die zegt dat je partner het bloed onder de nagels vandaan halen wél goed is, of wel moet kunnen, of als vrouw een man slaan, of met borden naar zn hoofd gooien...
compact en kleverig.
pi_127653813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat klopt, dit heb ik helaas ook vaak mogen ondervinden (behalve het slaan dan). Ik vraag me af waarom sommige vrouwen dat doen. Is dat onzekerheid? Want dit is iets wat ik heel graag wil weten, zodat ik weet wat ik moet doen om haar te helpen in zulke gevallen.
onzekerheid en het gevoel dat er niet geluisterd wordt, of ongeinteresseerd gereageerd, niet serieus genomen. Bij mij althans.
compact en kleverig.
pi_127653831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is dan de onwaarheid?
Dat ik toegeef dan vrouwen mannen ook fysiek kunnen mishandelen? Dat vrouwen over het algemeen genomen minder schade aanrichten bij mannen? Dat vrouwen een man mentaal gek kunnen maken?

Vertel het me eens dan?
En ik bagatelliseer helemaal niks, dat maak jij er van, maakt het nog geen feit.
Dat je claimt dat het minder vaak voorkomt is een onwaarheid.
Dat je claimt dat vrouwen minder schade aanrichten is een onwaarheid.
Dat is wat bagatelliseren is lieverd, het probleem neerzetten als minder belangrijk dan het in de realiteit is.
pi_127653839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:57 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Boeit mij dat nou... zeg dan niks joh.
ik leg je uit dat ik niet het idee heb dat ontkent wordt dat vrouwen mannen ook kunnen mishandelen en zeg dat ik daardoor je gezeur niet begrijp en jij blíjft maar vallen over dat ene woordje :')
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:03:10 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127653881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook juist!

quote:
Hier ben ik het ook mee eens, dat is het bizare aan de huidige discussie, er is al meerdere keren geschreven dat we het er mee eens zijn alleen dat lijkt niet begrepen te worden.
Het enige wat ik zeg is dat dat niet het oorspronkelijke doel van het topic was.

quote:
Wij hebben een gelukkige relatie, wij zijn beide niet van het geestelijk en/of lichamelijk mishandelen, wij communiceren en luisteren naar elkaar en helpen elkander wanneer nodig.
pi_127653901
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zei al, ik heb regelmatig klappen gehad, meestal begréép ik dat ook, want dan had ik iets 'fout' gedaan.

Ik kan vrij goed doorgaan over dingen en heb heel veel moeite met het gevoel dat iemand niet luistert of wil luisteren. Als ik een klap kreeg, snapte ik waar dat vandaan kwam. Dat betekent echter niet dat het maar ok moet zijn. Wij hadden gewoon een heel verkeerde dynamiek in onze relatie en dat lag niet alleen aan hem, maar ook zeker niet alleen aan mij.
Ik wílde veranderen en het probleem aanpakken, maar hij niet, zag ook nooit zíjn fouten in, alleen de mijne, dat maakt het vrij lastig.

Ik heb btw ook regelmatig klappen gekregen zónder dat ik het begreep, maar goed, daar ging het niet over.

En begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt en het goedkeuren zijn imo ook nog twee verschillende dingen...
Dit vind ik heel erg voor je. Zoiets gun ik niemand.

Het betekend dat de communicatie kut is. Beiden personen weten niet hoe ze effectief met elkaar kunnen praten zodat ze de problemen samen kunnen oplossen. Soms kan het ook zijn dat men elkaar niet hun gevoel durft te uitten.

Een vrouw is meestal heel goed in haar gevoelens uitdrukken. Op een rustige manier praten met je vriend helpt al heel veel. Hiermee wijs ik niet naar jou als schuldige, maar het is een manier om je relatie een andere wending te geven. Een man is moeilijker in zijn gevoelens blootgeven, als hij zich moet verdedigen tegen zijn vrouw, in plaats dat hij zich veilig voelt dit te doen. Zal hij deze knop nooit om kunnen zetten.

Sowieso is een man zijn ego vergelijkbaar met een vrouw haar uiterlijk. Allebij heel gevoelig. Als je een man zijn ego krenkt, is het net alsof je hem zijn mannelijkheid ontneemt. Hetzelfde als je een vrouw haar uiterlijk belachelijk maakt, dat je haar in dit geval heel onzeker maakt.

Over vrouw en uiterlijk weet ik niet 100% zeker, dat is slechts een aanname van mijn ervaringen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:05:13 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127653947
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is wat bagatelliseren is lieverd, het probleem neerzetten als minder belangrijk dan het in de realiteit is.
Ik claim dat het minder vaak voorkomt dat een vrouw een man zodanig fysiek mishandeld dat hij iedere maand in het ziekenhuis ligt. dat is namelijk in een eerder onderzoek wat gegeven is onderzocht.

En ik vind het helemaal niet minder belangrijk, dat roep ik al de hele tijd! Het is net zo verschrikkelijk als een man mishandeld wordt.
Een sterkere die een zwakkere mishandeld is altijd slecht, helaas is de sterkste meestal een man!
pi_127653949
quote:

[..]

dat heb ik bv al niet gezegd ^O^

Ik vind het heel erg als een man mishandeld wordt, ik kan me voorstellen dat de schaamte en de angst om het toe te geven bij mannen zelfs nog groter is dan bij vrouwen (net als bij verkrachting) omdat je als man geacht wordt voor jezelf op te kunnen komen en een vrouw 'wel aan te kunnen'.
Nu is dat in de meeste gevallen fysiek ook wel zo, maar als jij als man totaal overweldigd wordt door een vrouw, zul je ook minder snel geneigd zijn iets terug te doen (als vrouw kun je ook voor woede ineenkrimpen, waarom als man niet?)
Mannen worden eerder gezien als watjes, vrouwen als slachtoffer en dat klopt gewoon niet.

Heb je helemaal gelijk in.
compact en kleverig.
pi_127654034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik claim dat het minder vaak voorkomt dat een vrouw een man zodanig fysiek mishandeld dat hij iedere maand in het ziekenhuis ligt. dat is namelijk in een eerder onderzoek wat gegeven is onderzocht.

En ik vind het helemaal niet minder belangrijk, dat roep ik al de hele tijd! Het is net zo verschrikkelijk als een man mishandeld wordt.
Een sterkere die een zwakkere mishandeld is altijd slecht, helaas is de sterkste meestal een man!
Ga maar lekker door met het bagatelliseren, je doet het uitstekend!
pi_127654052
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat heb ik bv al niet gezegd ^O^

Ik vind het heel erg als een man mishandeld wordt, ik kan me voorstellen dat de schaamte en de angst om het toe te geven bij mannen zelfs nog groter is dan bij vrouwen (net als bij verkrachting) omdat je als man geacht wordt voor jezelf op te kunnen komen en een vrouw 'wel aan te kunnen'.
Nu is dat in de meeste gevallen fysiek ook wel zo, maar als jij als man totaal overweldigd wordt door een vrouw, zul je ook minder snel geneigd zijn iets terug te doen (als vrouw kun je ook voor woede ineenkrimpen, waarom als man niet?)
Mannen worden eerder gezien als watjes, vrouwen als slachtoffer en dat klopt gewoon niet.

Heb je helemaal gelijk in.
Ik reageerde op snakelady, voor de rest sluit ik me aan bij je post. ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:10:13 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127654072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ga maar lekker door met het bagatelliseren, je doet het uitstekend!
Wil jij echt beweren dat vrouwen over het algemeen net zo sterk zijn of sterker zijn dan mannen, puur fysiek gezien?
Ik begrijp niet hoe een feit bagatelliserend kan zijn.

Overigens een interessante link.

http://www.henw.org/archi(...)r-fysiek-geweld.html
pi_127654087
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit vind ik heel erg voor je. Zoiets gun ik niemand.

Het betekend dat de communicatie kut is. Beiden personen weten niet hoe ze effectief met elkaar kunnen praten zodat ze de problemen samen kunnen oplossen. Soms kan het ook zijn dat men elkaar niet hun gevoel durft te uitten.

Een vrouw is meestal heel goed in haar gevoelens uitdrukken. Op een rustige manier praten met je vriend helpt al heel veel. Hiermee wijs ik niet naar jou als schuldige, maar het is een manier om je relatie een andere wending te geven. Een man is moeilijker in zijn gevoelens blootgeven, als hij zich moet verdedigen tegen zijn vrouw, in plaats dat hij zich veilig voelt dit te doen. Zal hij deze knop nooit om kunnen zetten.

Sowieso is een man zijn ego vergelijkbaar met een vrouw haar uiterlijk. Allebij heel gevoelig. Als je een man zijn ego krenkt, is het net alsof je hem zijn mannelijkheid ontneemt. Hetzelfde als je een vrouw haar uiterlijk belachelijk maakt, dat je haar in dit geval heel onzeker maakt.

Over vrouw en uiterlijk weet ik niet 100% zeker, dat is slechts een aanname van mijn ervaringen.
je neemt nu aan dat ik niet rustig gepraat heb :')

Joh, ik heb alles geprobeerd, rustig dingen vertellen, het opschrijven, kwaad worden, niets werkte. Hij had gelijk. Punt. Ik heb weleens een vuist in mn gezicht gehad zonder enige directe aanleiding. we hadden in de ochtend ruzie gehad, hij naar zn werk , we aten samen, ik de kinderen naar bed doen, kom beneden, vuist in mn gezicht. Ik weet dat dit niet is waar de discussie over gaat, ik meld het alleen omdat ik even wil aangeven wat voor iemand ik tegenover me had. Ik bén nl niet een heel moeilijk mens, ik ben wel moeilijker geworden door mn relatie met hem en een stuk onzekerder, wat het niet gemakkelijker maakt voor mn huidige vriend.

Nu in mijn relatie is het anders, rustig praten werkt en dat is prettig.
compact en kleverig.
pi_127654116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, klinkt ook heel goed bedoelt als je zegt dat iemand nooit een goede relatie zal hebben :')

Natuurlijk horen fysiek en mentaal geweld niet thuis in een relatie, maar je bent met zn tweeen en wat jij zegt of doet, bepaalt niet hoe je relatie werkt. Daar heb je de ander ook voor nodig. Soms kun je nog zo wíllen, aanpassen, je best doen, maar dan werkt het gewoon niet.
Ik geloof ook serieus niet dat er iemand is die zegt dat je partner het bloed onder de nagels vandaan halen wél goed is, of wel moet kunnen, of als vrouw een man slaan, of met borden naar zn hoofd gooien...
Lees mijn post nog eens. Mijn post had tegen ongeveer 98% van de Nederlandse bevolking kunnen wezen. Man, vrouw dat maakt niet uit. Het is jou of een ander ook niet kwalijk te nemen, het is de maatschappij die veranderd is in de loop der tijd. In mijn oogpunt niet op een goede manier. Maar dat is een andere discussie.

Meeste mensen falen gewoon in het zich verplaatsen in de ander. Ik ben zelf vrolijker als mijn partner blij is, dan dat ik zelf blij ben. Maar dat is een zeldzaam iets lijkt wel. Ik zie dat als vanzelfsprekend.

:)
pi_127654125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik reageerde op snakelady, voor de rest sluit ik me aan bij je post. ;)
dat weet ik, ik wilde meer aangeven dat er in dat topic ook aangegeven wordt dat vrouwen die mannen mishandelen net zo fout bezig zijn ;)
compact en kleverig.
pi_127654133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wil jij echt beweren dat vrouwen over het algemeen net zo sterk zijn of sterker zijn dan mannen, puur fysiek gezien?
Ik begrijp niet hoe een feit bagatelliserend kan zijn.

Overigens een interessante link.

http://www.henw.org/archi(...)r-fysiek-geweld.html
Wil jij echt beweren dat het merendeel van de vrouwen fysiek zwakker zijn, dat ze geen noemenswaardige schade aan kunnen richten, dat ze niet op een andere wijze (bijv. met wapens) schade aan kunnen richten en dat dus fysiek sterker zijn helemaal niet altijd een voordeel oplevert?

Die link neem ik allesbehalve serieus. Mannen gaan vrijwel nooit naar de huisarts als ze mishandeld zijn en doen vrijwel nooit aangifte en dan is de conclusie dat het probleem niet bestaat. Zo heb ik al eerder een link gepost met statistieken waaruit blijkt dat het geweld ongeveer op 50/50 ligt.
pi_127654166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:12 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens. Mijn post had tegen ongeveer 98% van de Nederlandse bevolking kunnen wezen. Man, vrouw dat maakt niet uit. Het is jou of een ander ook niet kwalijk te nemen, het is de maatschappij die veranderd is in de loop der tijd. In mijn oogpunt niet op een goede manier. Maar dat is een andere discussie.

Meeste mensen falen gewoon in het zich verplaatsen in de ander. Ik ben zelf vrolijker als mijn partner blij is, dan dat ik zelf blij ben. Maar dat is een zeldzaam iets lijkt wel. Ik zie dat als vanzelfsprekend.

:)
ik ook, ik heb al hele discussies als ik zeg dat ik liever niet iets kook waarvan ik weet dat mn vriend het niet zo lekker vindt terwijl ik ook iets kan maken dat hij wél lekker vindt. Simpel voorbeeld.

Maar je zegt iets dat gewoon lullig overkomt 'je zult nooit een gelukkige relatie hebben' en dat ga je nu goed zitten praten terwijl het gewoon een rotopmerking is.
compact en kleverig.
pi_127654212
Gewoon nee. Andersom ook niet. Elkaar bedreigen heeft niets met een liefdevolle relatie te maken, wtf man. :')

Physical worden doe je bij seks etc.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:18:17 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127654234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wil jij echt beweren dat het merendeel van de vrouwen fysiek zwakker zijn, dat ze geen noemenswaardige schade aan kunnen richten, dat ze niet op een andere wijze (bijv. met wapens) schade aan kunnen richten en dat dus fysiek sterker zijn helemaal niet altijd een voordeel oplevert?
Nee, dat heb ik ook nergens beweerd, het enige wat ik zeg is dat puur lichamelijk gezien, als het op lichamelijke kracht aankomt, vrouwen minder sterk zijn dan mannen, over het algemeen genomen.
pi_127654316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik ook nergens beweerd, het enige wat ik zeg is dat puur lichamelijk gezien, als het op lichamelijke kracht aankomt, vrouwen minder sterk zijn dan mannen, over het algemeen genomen.
Met als onjuiste conclusie dat vrouwenmishandeling vaker voorkomt en vrouwen meer schade hebben.
pi_127654415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik ook juist!

[..]

Hier ben ik het ook mee eens, dat is het bizare aan de huidige discussie, er is al meerdere keren geschreven dat we het er mee eens zijn alleen dat lijkt niet begrepen te worden.
Het enige wat ik zeg is dat dat niet het oorspronkelijke doel van het topic was.

[..]

Wij hebben een gelukkige relatie, wij zijn beide niet van het geestelijk en/of lichamelijk mishandelen, wij communiceren en luisteren naar elkaar en helpen elkander wanneer nodig.
Gelukkig. Overigens is het niet begrepen worden als argument wel moeilijk serieus te nemen als je de meeste posts het negatieve eruit plukt. Terwijl het niet als negatief bedoeld is?

Ik probeer je niet af te zeiken, maar een discussie te voeren. Dan is het jammer als er word gedaan alsof ik je aanval. Waar ik niks mee opschiet. Wel hoop ik meer inzicht te krijgen in hoe vrouwen naar dingen aankijken. Zodat ik ermee om kan leren gaan :).
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:31:33 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127654592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:21 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Met als onjuiste conclusie dat vrouwenmishandeling vaker voorkomt en vrouwen meer schade hebben.
Van wat ik kan vinden op internet wel ja, maar ik zeg niet dat het dan minder erg is, en dat lijk jij er uit op te halen.
Puur als het gaat om mishandeling in een relatie is 40% mannelijk en 60% vrouwelijk slachtoffer en als een vrouw een man mishandeld brengt het vaak minder schade aan ( als in minder snel iets gebroken of een bloeding of iets wat dringend medische hulp nodig heeft) maar is het wel stelselmatiger, ook hebben ze in dit onderzoek zowel lichamelijk als geestelijk aangehouden.
Ook kan een man op minder steun rekenen, wat ook onterecht is natuurlijk.

Jij lijkt mij neer te willen zetten als iemand die vind dat als een man mishandeld word het niks voorstelt, en dat is fout, dat heb ik namelijk nergens beweerd en dat heb ik ook al meerdere keren aangegeven.
pi_127655077
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je neemt nu aan dat ik niet rustig gepraat heb :')

Joh, ik heb alles geprobeerd, rustig dingen vertellen, het opschrijven, kwaad worden, niets werkte. Hij had gelijk. Punt. Ik heb weleens een vuist in mn gezicht gehad zonder enige directe aanleiding. we hadden in de ochtend ruzie gehad, hij naar zn werk , we aten samen, ik de kinderen naar bed doen, kom beneden, vuist in mn gezicht. Ik weet dat dit niet is waar de discussie over gaat, ik meld het alleen omdat ik even wil aangeven wat voor iemand ik tegenover me had. Ik bén nl niet een heel moeilijk mens, ik ben wel moeilijker geworden door mn relatie met hem en een stuk onzekerder, wat het niet gemakkelijker maakt voor mn huidige vriend.

Nu in mijn relatie is het anders, rustig praten werkt en dat is prettig.
Ik zeg niet dat JIJ niet rustig gepraat hebt. Ik spreek hier uit mijn omgeving, en wat ik om me heen zie. Die ex is gewoon een uitzondering, niet goed te praten. Vandaar dat ik ook benadruk dat niet alleen vrouwen zich schuldig maken hieraan maar ook mannen.
pi_127655411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Van wat ik kan vinden op internet wel ja, maar ik zeg niet dat het dan minder erg is, en dat lijk jij er uit op te halen.
Puur als het gaat om mishandeling in een relatie is 40% mannelijk en 60% vrouwelijk slachtoffer en als een vrouw een man mishandeld brengt het vaak minder schade aan ( als in minder snel iets gebroken of een bloeding of iets wat dringend medische hulp nodig heeft) maar is het wel stelselmatiger, ook hebben ze in dit onderzoek zowel lichamelijk als geestelijk aangehouden.
Ook kan een man op minder steun rekenen, wat ook onterecht is natuurlijk.

Jij lijkt mij neer te willen zetten als iemand die vind dat als een man mishandeld word het niks voorstelt, en dat is fout, dat heb ik namelijk nergens beweerd en dat heb ik ook al meerdere keren aangegeven.
Ik vond dat je dat suggereerde, maar had je dit gelijk zo gesteld dan was die hele discussie niet gevoerd, althans niet met jou.
pi_127655642
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ook, ik heb al hele discussies als ik zeg dat ik liever niet iets kook waarvan ik weet dat mn vriend het niet zo lekker vindt terwijl ik ook iets kan maken dat hij wél lekker vindt. Simpel voorbeeld.

Maar je zegt iets dat gewoon lullig overkomt 'je zult nooit een gelukkige relatie hebben' en dat ga je nu goed zitten praten terwijl het gewoon een rotopmerking is.
Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe jij dingen leest. Ik ga hier dan ook niet verder op in
pi_127655658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ooit er eens aan gedacht dat ze dat niet zozeer opzettelijk doen, maar vanuit woede/machteloosheid enz? Dat de man in die ruzie meestal op da moment ook niet liefjes is en net zo goed ronduit gemeen doet?

Dat het dan gewoon om een idiote opgelopen ruzie gaat waarbij beiden alleen maar mentaal om zich heen aan het slaan zijn? Dat het enige goede anwoord op zoiets je omdraaien en weglopen is?
En als dat dan nog eens of een paar keer gebeurd dat je dan moet omdraaien, weglopen en nooit meer terugkomen?

Ik vind juist dat hier door mannen net wordt gedaan alsof die niet weerbaar zijn, alsof zij het zielige slachtoffer zijn van die ziekende vrouw, maar dat het in dit soort gevallen meestal om beide gaat die hysterisch worden?

Wij hebben wel een periode gehad met een paar van die hoogoplopende ruzie's en inderdaad, ik was erg goed in mijn stemgeluid in de perken houden, maar ijskoud en ronduit gemeen zijn, hij was dan meer van het brullen en zelfs schelden. Dat ijskoud en ronduit gemeen zijn raakte hem fiks, dat was dan ook de bedoeling op zo'n moment. Maar dat brullen en schelden raakte mij dan weer fiks(dat is voor mij een rode knop, omdat het niet meer bij de feiten blijft), wat ook de bedoeling was.
Dat is dan ook de periode geweest waarin we getwijveld hebben of we wel door moesten met elkaar, waar het kwam tot een of we lossen dit op zodat het niet meer zover gaat, of we stoppen ermee. Gelukkig is dat eerste gelukt.

Wie begon deed er uiteindelijk niets toe, wie het stopte, dat was wat echt belangrijk was.
Maar fysiek worden(of dat nu om hem of om mij zou gaan) zou toch echt nog een hele fikse stap verder geweest zijn, een stap die niet zomaar op te lossen zou zijn geweest.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127656717
Natuurlijk moet je elkaar met respect behandelen en geldt dat voor beide partijen. Maar mannen hebben nu eenmaal een fysiek overwicht, wat hun een macht geeft die ze kunnen misbruiken. Ik denk dat zodra een man dat doet, er als een malle alarmbellen af moeten gaan en je moet maken dat je weg komt.
pi_127656820
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:36 schreef CristinaYang het volgende:
Natuurlijk moet je elkaar met respect behandelen en geldt dat voor beide partijen. Maar mannen hebben nu eenmaal een fysiek overwicht, wat hun een macht geeft die ze kunnen misbruiken. Ik denk dat zodra een man dat doet, er als een malle alarmbellen af moeten gaan en je moet maken dat je weg komt.
Aan de andere kant staan vrouwen in de wet veel sterker dan de man, dus kan de man makkelijk gechanteerd worden. Een man kan in zo'n kwestie alles verliezen. Alleen dan kan je helaas niet maken dat je wegkomt zonder dat je de lul bent. :)

Dan heb ik het over wanneer getrouwd/kinderen.
pi_127656999
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Aan de andere kant staan vrouwen in de wet veel sterker dan de man, dus kan de man makkelijk gechanteerd worden. Een man kan in zo'n kwestie alles verliezen. Alleen dan kan je helaas niet maken dat je wegkomt zonder dat je de lul bent. :)

Dan heb ik het over wanneer getrouwd/kinderen.
tegenwoordig is dat echt al veel minder.

Ik hoor nog steeds altijd mannen mopperen daarover, maar ik heb meer stellen in mn omgeving die de laatste tijd uit elkaar zijn gegaan waarbij de mán de meeste tijd de kinderen heeft dan de vrouw. Waarmee ik niet wil zeggen dat het dús altijd zo gaat, maar wel dat dit 40 jaar geleden niet gebeurd zou zijn en dat het dus al veel beter is geworden dan het was.

/offtopic.
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:53:20 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127657379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:57 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik vond dat je dat suggereerde, maar had je dit gelijk zo gesteld dan was die hele discussie niet gevoerd, althans niet met jou.
Dat zei ik ook al van begin af aan. :')
pi_127657468
quote:
Die 'onwaarheid' is een door onderzoek onderbouwd feit.

pi_127657485
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al van begin af aan. :')
Sure. :')
pi_127657547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:56 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Die 'onwaarheid' is een door onderzoek onderbouwd feit.

Als een vrouw een man vol met de vuist in het gezicht slaat gebeurt er niks en als
een vrouw een man vol met een honkbalknuppel slaat richt dat ook geen schade aan uiteraard. :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:02:45 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127657668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Sure. :')
op de eerste pagina van het eerste topic.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar om eerlijk te zijn, andersom komt minder vaak voor en als het voorkomt is het vaak met minder schade.
Maar ik ben daar ook zeker tegen hoor.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:04:03 #58
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_127657714
Agressie moet je niet rechtvaardigen, van welke kant het ook komt. Ik heb in het verleden een relatie gehad waarbij hij mij een keer bijna gewurgd heeft en ik heb hem een zwaar gekneusde enkel heb geschopt. Uiteindelijk was er een escalatie waar ook geweld werd gebruikt en hebben we om die reden er een punt achter gezet. Agressie is een teken van onmacht, ongeacht van welke kant het komt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_127657782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als een vrouw een man vol met de vuist in het gezicht slaat gebeurt er niks en als
een vrouw een man vol met een honkbalknuppel slaat richt dat ook geen schade aan uiteraard. :')
de fysieke schade die een vrouw aanricht bij een man, is gemiddeld genomen minder ernstig.
Dat vind ik niet zo raar klinken hoor :@

De geestelijke schade is een heel ander verhaal, zoals ik al zei, volgens mij kan díe gemiddeld genomen prima ernstiger zijn. Maar goed, ik heb geen onderzoeken gezien, dit bedenk ik zelf :+
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:07:43 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127657850
quote:

[..]

"Partnergeweld komt betreurenswaardig relatief vaak voor binnen intieme relaties en meer dan de meeste mensen denken. Uit een Amerikaans onderzoek in 1990 bleek dat 22% van de vrouwen en 7% van de mannen op een bepaald punt in hun leven fysiek mishandeld zijn door een partner. "

"Stereotypes suggereren dat mannen vaker geweld jegens hun partner gebruiken dan vrouwen. Uit onderzoek blijkt dat dit andersom is: vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken. Dit is een verrassende uitkomst en daarom ook al lange tijd een punt van discussie onder wetenschappers. Zo maken veel onderzoeken geen onderscheid tussen offensief geweld en defensief geweld. Als de mannelijke partner geweld gebruikt en de vrouwelijke partner biedt hiertegen weerstand, zoals het geval is bij de eerder genoemde gewelddadige weerstand, hebben beide partners weliswaar evenveel geweld gebruikt, maar onder verschillende omstandigheden. Veel onderzoeken nemen dit soort subtiliteiten niet mee."

"Mannen en vrouwen vertonen verschillende vormen van gewelddadig gedrag. Vrouwen zijn geneigd om met dingen te gooien en de partner te slaan, terwijl mannen eerder geneigd zijn de partner te verstikken of te wurgen en hiermee de meeste schade aanrichten. Bij partnergeweld wordt het grootste deel van de verwondingen (62%) opgelopen door vrouwen. Tel dit bij elkaar op en gesteld kan worden dat vrouwen misschien wel net zoveel geweld gebruiken als mannen, maar minder geneigd zijn letsel te veroorzaken om hun partner te onderdrukken. De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."

http://www.psyblog.nl/2011/12/12/partnergeweld/

Of is dit weer geen geldige bron? :P
pi_127657986
quote:

[..]

Dus omdat iemand anders fout is, mag je dat zelf ook? Beetje krom maat.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_127658002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

"Partnergeweld komt betreurenswaardig relatief vaak voor binnen intieme relaties en meer dan de meeste mensen denken. Uit een Amerikaans onderzoek in 1990 bleek dat 22% van de vrouwen en 7% van de mannen op een bepaald punt in hun leven fysiek mishandeld zijn door een partner. "

"Stereotypes suggereren dat mannen vaker geweld jegens hun partner gebruiken dan vrouwen. Uit onderzoek blijkt dat dit andersom is: vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken. Dit is een verrassende uitkomst en daarom ook al lange tijd een punt van discussie onder wetenschappers. Zo maken veel onderzoeken geen onderscheid tussen offensief geweld en defensief geweld. Als de mannelijke partner geweld gebruikt en de vrouwelijke partner biedt hiertegen weerstand, zoals het geval is bij de eerder genoemde gewelddadige weerstand, hebben beide partners weliswaar evenveel geweld gebruikt, maar onder verschillende omstandigheden. Veel onderzoeken nemen dit soort subtiliteiten niet mee."

"Mannen en vrouwen vertonen verschillende vormen van gewelddadig gedrag. Vrouwen zijn geneigd om met dingen te gooien en de partner te slaan, terwijl mannen eerder geneigd zijn de partner te verstikken of te wurgen en hiermee de meeste schade aanrichten. Bij partnergeweld wordt het grootste deel van de verwondingen (62%) opgelopen door vrouwen. Tel dit bij elkaar op en gesteld kan worden dat vrouwen misschien wel net zoveel geweld gebruiken als mannen, maar minder geneigd zijn letsel te veroorzaken om hun partner te onderdrukken. De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."

http://www.psyblog.nl/2011/12/12/partnergeweld/

Of is dit weer geen geldige bron? :P
Ik neem een "bron" die opent met partnergeweld om zich vervolgens vrijwel uitsluitend te focussen op vrouwenmishandeling niet erg serieus nee.

" vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken" is in directe tegenstrijd met "De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12:40 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik neem een "bron" die opent met partnergeweld om zich vervolgens vrijwel uitsluitend te focussen op vrouwenmishandeling niet erg serieus nee.
_O- :')

Vreemd dat ze dan toch voornamelijk spreken over partnergeweld en niet vrouwengeweld.
Maar ik begrijp hem al, maakt niks uit met hoeveel bronnen en feiten ik kom, jouw waarheid is de enige waarheid.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:14:33 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127658108
quote:

[..]

" vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken" is in directe tegenstrijd met "De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."
Echt, je laat weer gewoon de onderdelen weg die niet in jouw straatje passen.

Wat wil je nou? Een punt maken dat mannen ook slachtoffer kunnen zijn? Duidelijk. Klaar.
pi_127658111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

_O- :')

Vreemd dat ze dan toch voornamelijk spreken over partnergeweld en niet vrouwengeweld.

"Waarom mishandelen sommige mannen hun partners?"

"Partnergeweld zorgt ervoor dat veel partners uit elkaar gaan. Uit onderzoek van Campbell (1994), die mishandelde vrouwen twee en een half jaar lang volgde, bleek dat aan het einde van deze periode:

- 43% van de vrouwen de gewelddadige partner had verlaten;
- 23% van de vrouwen bij de partner bleef, maar het geweld had weten te stoppen;
- 33% van de vrouwen nog steeds in de gewelddadige relatie zat."

Partnergeweld my ass, het gaat alleen weer om de vrouwen in dat verhaal.

Maar ik wil je best vertellen dat vrouwen eigenlijk maar zwakke wezens zijn die zoooo vaak het slachtoffer zijn als ik daarmee een deuk in het "sterke, onafhankelijke vrouw" imago kan trappen wat tegenwoordig zo populair is. :')
pi_127658153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dus omdat iemand anders fout is, mag je dat zelf ook? Beetje krom maat.
Jij kan echt niet lezen of wel? Heb mijn post 4x herlezen nu, en zie nergens dit staan..
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:16:44 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658191
quote:

[
Hoe is dat in directe tegenstrijd met elkaar? Ze zeggen alleen dat de meest intieme (dus seksueel) mishandelaars mannen zijn.
Ze hebben het puur over een vorm van mishandeling waar mannen zich meer schuldig aan maken in tegenstelling tot vrouwen.
pi_127658214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:15 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Jij kan echt niet lezen of wel? Heb mijn post 4x herlezen nu, en zie nergens dit staan..
Je impliceert echter genoeg. Zal dan wel aan mijn interpretatie liggen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:50 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658261
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef TerryStone het volgende:

[..]

"Waarom mishandelen sommige mannen hun partners?"

"Partnergeweld zorgt ervoor dat veel partners uit elkaar gaan. Uit onderzoek van Campbell (1994), die mishandelde vrouwen twee en een half jaar lang volgde, bleek dat aan het einde van deze periode:

- 43% van de vrouwen de gewelddadige partner had verlaten;
- 23% van de vrouwen bij de partner bleef, maar het geweld had weten te stoppen;
- 33% van de vrouwen nog steeds in de gewelddadige relatie zat."

Partnergeweld my ass, het gaat alleen weer om de vrouwen in dat verhaal.
Lees nou eens daadwerkelijk wat er staat in plaats van om je heen te schoppen als een klein kind roepend dat het altijd de vrouwen zijn.
Met dat laatste gedeelte ondermijnen ze helemaal niet dat mannen ook mishandeld worden en daar schade aan kunnen ondervinden.
pi_127658302
quote:
In een van de artikelen die je in het vorige deel gequote hebt, kun je het volgende lezen:
http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf
quote:
Those who insist on gender symmetry must also account for two statistical anomalies. First, there is a dramatic disproportion of women in shelters and hospital emergency care facilities. Why is it that when we begin our analysis at the end point of the domestic violence experience—when we examine the serious injuries that often are its consequence—the rates are so dramatically asymmetrical? Second, claims of gender symmetry in marital violence must be squared with the empirical certainty that in every single other arena of social life, men are far more disproportionately likely to use violence than are women. Why are women so much more violent in the home that their rates approach, or even exceed, those of men, where as in every other nondomestic arena, men’s rates of violence are about nine times those of women (on rates of violence generally, see Kimmel, 2000)?
quote:
Although gender differences on a host of other variables—such as spatial orientation and visual perception and academic achievement and ability—have been demonstrated, these differences are typically quite small. Rates of violence based on gender, however, are large and consistent. In their path-breaking work,The Psychology of Sex Differences, Maccoby and Jacklin (1974) found that violence exhibits the greatest gender variation; 20 years later, an analysis by Baron and Richardson (1994) found the same thing. So we would have to ask why women would hit men inside the house in roughly equal numbers but almost never commit violence toward men—or women—outside the home.
quote:
The consequences of violence raise perhaps the most telling criticism of the CTS—a criticism, not incidentally, that Straus and his more thoughtful collaborators share. The CTS lumps together
many different forms of violence so that a single slap may be equated with a more intensive assault. In the NVAW, for example, lifetime percentages of persons physically assaulted by intimate partners found dramatic differences in some types of assault but not others. For example, just less than 1% of men and women (0.9% of women and 0.8% of men) said their attackers used a knife in the attack, but 3.5% of women and only 0.4% of men said their partnerst hreatened to use a gun; 0.7% of women and 0.1% of men said their spouses actually did use a gun (Tjaden & Thoennes, 1998). (It is interesting to note that these differences inside the home are actually slightly smaller than the differences outside the home, where men are overwhelmingly more likely to use weapons in an attack.)
Even more telling are the gender disparities in serious physical injuries without weapons. For example, in a British study that found equal ratesof reporting victimization of violence, there were no injuries at all reported in 59% of incidents that involved pushing, shoving, and grabbing (these are the behaviors more typically reported being committed by women than by men). In the NVAW Survey (a crime victimization–type study), half the number of men than women (4.4% of men and 8.1% of women) said their partners threw something at them, and three times as many women (18.1% of women and 5.4% of men) said their partners pushed, grabbed, or shoved them or that their partners slapped or hit them (16.0% of women and 5.5% of men). But more than 10 times as many women (8.5% of women and 0.6% of men) reported their partner “beat them up” (Tjaden & Thoennes, 1998).
The consequences of violence range from minor to fatal, and these are significant in understanding domestic violence in general and itsgendered patterns. Far more men than women kill their spouses (and, of course, “couples” in which one spouse killed the other could not participate in the CTS studies because both partners must be cohabiting at the time of the study). And rates of homicides of ex-spousesare even more gender asymmetrical. According to the FBI, female victims represent about 70% of all intimate homicide victims(see Bachman, 2000). About one third of all female homicide victimsin the United Stateswere killed by intimate partners compared with 4% of male homicide victims(see, for example, Bachman & Saltzman, 1995; Kellerman & Mercy, 1992).
Kortom, er zijn verschillen in geweld tussen mannen en vrouwen, mannen richten meer schade aan en vrouwen gaan vaker dood. True story.

Rechtvaardigt bovenstaande dat een vrouw een man slaat? Nee. Mag een man een vrouw slaan? Nee.

Niet alle mannen die hun vrouw slaan, maken haar aan het einde dood. Wel hadden alle vrouwen die door hun man zijn gedood een geschiedenis van huiselijk geweld.
pi_127658346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Lees nou eens daadwerkelijk wat er staat in plaats van om je heen te schoppen als een klein kind roepend dat het altijd de vrouwen zijn.
Met dat laatste gedeelte ondermijnen ze helemaal niet dat mannen ook mishandeld worden en daar schade aan kunnen ondervinden.
Ok mamma.
pi_127658381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef TerryStone het volgende:
Stalkers en mannen die hun ex iets aandoen, da's iets anders dan huiselijk geweld.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:22:07 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:20 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

In een van de artikelen die je in het vorige deel gequote hebt, kun je het volgende lezen:
http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf

[..]

[..]

[..]

Kortom, er zijn verschillen in geweld tussen mannen en vrouwen, mannen richten meer schade aan en vrouwen gaan vaker dood. True story.

Rechtvaardigt bovenstaande dat een vrouw een man slaat? Nee. Mag een man een vrouw slaan? Nee.

Niet alle mannen die hun vrouw slaan, maken haar aan het einde dood. Wel hadden alle vrouwen die door hun man zijn gedood een geschiedenis van huiselijk geweld.
Ja maar die bron is nu ook bevooroordeeld en het klopt echt niet. :')

Maar idd, iedere vorm van huiselijk geweld is gewoon fout.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:22:35 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:21 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ok mamma.
Pardon?
pi_127658459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pardon?
Een vorm van comunicatie toepassen met als doel het bloed onder je nagels vandaan te halen, zodat je 'em mept. Ofzo.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:24:45 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:23 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Een vorm van comunicatie toepassen met als doel het bloed onder je nagels vandaan te halen, zodat je 'em mept. Ofzo.
Ah oké, tja het blijft internet he, ik kan niet fysiek worden.
pi_127658498
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:17 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Je impliceert echter genoeg. Zal dan wel aan mijn interpretatie liggen.
Weet ik wel zeker dat dit het geval is :)
pi_127658564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pardon?

Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggen dat ik er niet meer op in ga.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:29:14 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658653
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggen dat ik er niet meer op in ga.
Nee, wij komen met diverse ondersteunde argumenten met bronnen maar jij bent te eigenwijs om je gelijk toe te geven.
Is dat een typische mannen eigenschap?
pi_127658696
quote:
Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggend dat ik er niet meer op in ga.
Volgens mij was je daar zelf bij en had je zelf kunnen voorkomen dat dat gebeurde, maar goed.

Op zich een goed praktijkvoorbeeld, weglopen voordat je zo kwaad wordt dat je domme dingen gaat zeggen/doen of ploft. Dat zouden mensen die te maken hebben met huiselijk geweld ook moeten doen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:31:49 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127658754
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie juist dat jij erg je best doet om een ander woorden in de mond te leggen om daar dan vervolgens enorm tegen te ageren.
pi_127658776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:24 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker dat dit het geval is :)
ik begreep je ook al verkeerd, kan hetmisschien ook iets te maken hebben met hoe je dingen verwoordt?
compact en kleverig.
pi_127658870
Terry, die post van broccoli, waarin ze jouw eigen linkje aanhaalt en waarin staat dat mannen meer schade aanrichten dan vrouwen, maar dat vrouwen vaker slaan, wat is daar mis mee?

E dat bedoel ik niet lullig, maar je gaat er niet op in.
compact en kleverig.
pi_127658939
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik begreep je ook al verkeerd, kan hetmisschien ook iets te maken hebben met hoe je dingen verwoordt?
Ik kan soms moeite hebben met mezelf te uitten in geschrift. Maar het word ook echt onmogelijk als je iemand hebt die alles negatief opvat en dingen zoekt om me op te pakken..

Zelfs dingen die in mijn mond worden gelegd die ik nooit gezegd heb.

Maarja, ik geef geen neuk. Hoop wel dat mijn aankomende vriendin niet zo is.

Dit was trouwens mijn laatste post in dit topic, het is leuk geweest nu :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:18 #85
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127658992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik kan soms moeite hebben met mezelf te uitten in geschrift. Maar het word ook echt onmogelijk als je iemand hebt die alles negatief opvat en dingen zoekt om me op te pakken..

Dit bedoel ik ook niet lullig maar ik heb niemand gezien die jou probeerde te pakken of die alles negatief oppakte, de meeste waren het toch echt al is het maar gedeeltelijk met je eens.

Dus misschien til je er juist te zwaar aan, het is maar een discussie, niks meer. ;)
pi_127658999
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

je geeft zelf aan dat je moeite hebt dingen te schrijven zoals je ze bedoelt en vervolgens is het tóch de ander zn schuld... Ik heb er ook moeite mee af en toe, dan leg ik het nog een keer uit en zeg ik niet dat de ander alles expres verkeerd op wil vatten.
compact en kleverig.
pi_127659106
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
Terry, die post van broccoli, waarin ze jouw eigen linkje aanhaalt en waarin staat dat mannen meer schade aanrichten dan vrouwen, maar dat vrouwen vaker slaan, wat is daar mis mee?

E dat bedoel ik niet lullig, maar je gaat er niet op in.
Eerlijk is eerlijk, ik haalde een post van hem aan waarin hij mijn linkje had gequote, om hem daar vervolgens mee om de oren te slaan..
pi_127659210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:42 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ik haalde een post van hem aan waarin hij mijn linkje had gequote, om hem daar vervolgens mee om de oren te slaan..
daar gaat het toch niet om? Tenminste, mij niet.

Ik vind het redelijk 'logisch' klinken dat mannen vaker ernstige schade aanrichten dan vrouwen, fysiek.
compact en kleverig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:47:27 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127659305
Ik heb nu een beetje het idee dat de discussie is uitgelopen op een welles/nietes spelletjes met de mannen versus de vrouwen, en dat was totaal niet de bedoeling met dit topic,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:52:47 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127659493
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel kan met de vraagstelling.
pi_127659502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:47 schreef snakelady het volgende:
Ik heb nu een beetje het idee dat de discussie is uitgelopen op een welles/nietes spelletjes met de mannen versus de vrouwen, en dat was totaal niet de bedoeling met dit topic,
Welles.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:55:21 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127659594
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Welles.
Nietus
pi_127659608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nietus
Zie je nou wel!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:56:29 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127659630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel kan met de vraagstelling.
heel simpel sommige vinden echt dat slaan binnen een relatie kan en mag onder de juiste omstandigheden, ik vroeg me af wanneer dat dan was.
En daar hebben mensen ook al op geantwoord.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:56:44 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127659642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zie je nou wel!
Nouhou!!! :6
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:58:58 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127659709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

heel simpel sommige vinden echt dat slaan binnen een relatie kan en mag onder de juiste omstandigheden, ik vroeg me af wanneer dat dan was.
Daarom kan ik er dus niks mee.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:00:41 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127659758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daarom kan ik er dus niks mee.
Oké.
pi_127660143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nou ja, kan en mag is nooit aan de orde, maar dat je het kan begrijpen dat het gebeurd in sommige gevallen wel.

Daarin blijf ik bij mijn eerste stelling daarin, als je als vrouw zijnde wil knokken als een vent moet je niet raar opkijken als je ook een tik terug krijgt(en andersom ook, als je als man wil knokken moet je ook niet raar opkijken als je een tik terug krijgt). Goed wordt het nooit, andere oplossingen zijn vele malen verstandiger en een relatie wordt aardig vergalt door het fysiek worden met elkaar in ruzie's, maar als het zo hoog oploopt is rede niet de heersende factor.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127660153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:47 schreef snakelady het volgende:
Eens. Nog een lap tekst uit "mijn" artikel:

quote:
For example, both women and men tend to see their use of violence as gender nonconforming, but the consequencesof this nonconformity might lead women and men to estimate their use of violence and their victimization quite differently. Women are socialized not to use violence, and as a result, they tend to remember every transgression. As Dobash, Dobash, Cavanagh, and Lewis (1998) wrote,
Women may be more likely to remember their own aggression because it is deemed less appropriate and less acceptable for women than for men and thustakeson the more memorable quality of a forbidden act or one that is out of character. (p. 405)
Men, however, might find it emasculating to reveal that their assumed control over “their women” is so tenuous that they are forced to use violence to keep them “in line.” They may find it difficult to admit that they cannot “handle” their wives. Thus, men might underestimate their violence, and women might tend to overestimate theirs.

Furthermore, in addition to overestimating their own violence, women may also tend to underestimate their partners’ violence given the norms of domestic life, which frequently find women discounting, downplaying, normalizing, or even excusing their partners’ violent behavior because they (the women) “deserved” it. By the same token, in addition to underestimating their own violence, men may overestimate their partners’ violence for the same norms of masculinity.
American men, at least, believe violence islegitimate if used as retaliation for violence already committed (see, for example, Kimmel, 1996; Mead, 1950). The expression “having a chip on one’s shoulder” actually has its literal origin among young, southern White boys after the Civil War, who would place a piece of wood on their shoulder and dare someone to knock it off so they might legitimately fight and prove their manhood. Initiating violence isnever legitimate according to the normsof traditional masculinity in America; retaliating against a perceived injustice with violence is always legitimate. As a result, men will tend to overestimate their victimization and women will tend to underestimate theirs (see also Archer, 1994; Bograd, 1990; Bowker, 1998).
Vetgedrukte vind ik pijnlijk en beangstigend, dat laatste zinnetje vind ik erg verrassend.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:21:51 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127660492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:13 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Eens. Nog een lap tekst uit "mijn" artikel:

[..]

Vetgedrukte vind ik pijnlijk en beangstigend, dat laatste zinnetje vind ik erg verrassend.
Die laatste is inderdaad verrassend.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:32:37 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127660860
Ik vind dus dat je geweld in een relatie nooit moet rechtvaardigen. Geweld hoort niet in een relatie. Je kunt dan met een beschuldigende vinger wijzen naar degene die het geweld gebruikt: die zit fout, moet eerder weglopen uit de situatie of wat dan ook. Maar ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat degene die slachtoffer is van de situatie de stap zet om te zeggen: 'Dit pik ik niet, dit wil ik niet' en voor zichzelf kiest.
pi_127660864
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar gaat het toch niet om? Tenminste, mij niet.

Ik vind het redelijk 'logisch' klinken dat mannen vaker ernstige schade aanrichten dan vrouwen, fysiek.
"
"Women can’t really do any damage anyway?"
A perpetrator of abuse can always cause harm, whether this is physical harm or psychological damage.

Research into the data of victims of domestic violence that required hospital treatment has revealed that women are capable of inflicting very serious physical damage (Goldberg, 1984). Infact, some have reported that men are likely to suffer extremely serious injuries because of the prevalence of weapons used by women (George, 1992). At the extreme end of the scale, almost a quarter of all deaths in the US that were caused as the result of domestic violence were men (NCVS, 2002).

Psychological damage, as the result of domestic abuse, can also have severe implications for a person's life - and this cannot and should not be discounted. Problems with depression, anxiety, substance abuse etc. can accompany domestic abuse, which can affect all aspects of life."

http://www.pandys.org/articles/maledomesticviolence.html

Voor de rest zou ik zeggen go fuck yourself! :*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:34:27 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127660936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

"
A perpetrator of abuse can always cause harm, whether this is physical harm or psychological damage.

Research into the data of victims of domestic violence that required hospital treatment has revealed that women are capable of inflicting very serious physical damage (Goldberg, 1984). Infact, some have reported that men are likely to suffer extremely serious injuries because of the prevalence of weapons used by women (George, 1992). At the extreme end of the scale, almost a quarter of all deaths in the US that were caused as the result of domestic violence were men (NCVS, 2002).

Psychological damage, as the result of domestic abuse, can also have severe implications for a person's life - and this cannot and should not be discounted. Problems with depression, anxiety, substance abuse etc. can accompany domestic abuse, which can affect all aspects of life."

Wat wil je hier nu mee aantonen?
pi_127661058
Ik kan niet zoveel met dit hele geharrewar over geweld tegen mannen, danwel vrouwen.

Ik weet dat ik als fysiek klein fragiel meisje (let wel: alleen fysiek, niet qua persoonlijkheid) het onderspit delf tegen elke man, zelfs m'n neefje van 10.

Als een man dan welke fysieke agressie dan ook tegen mij toont kies ik het hazenpad. Einde relatie. In mijn geval zal andersom fysieke agressie niet van mijn kant komen, dat zit gewoon niet in mij
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:37:50 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127661077
quote:

[..]

"

Wat wil je hier dan mee bewijzen? Niemand heeft ergens beweerd dat een vrouw geen schade kan aanrichten aan een man.
Net als jij zei dat een eerder gegeven link alleen op vrouwen was gericht ( wat niet zo was) is dit alleen op mannen gericht, het maakt geen vergelijking tussen geweld naar vrouwen of mannen toe.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:38:34 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127661108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dus dat je geweld in een relatie nooit moet rechtvaardigen. Geweld hoort niet in een relatie. Je kunt dan met een beschuldigende vinger wijzen naar degene die het geweld gebruikt: die zit fout, moet eerder weglopen uit de situatie of wat dan ook. Maar ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat degene die slachtoffer is van de situatie de stap zet om te zeggen: 'Dit pik ik niet, dit wil ik niet' en voor zichzelf kiest.
Helemaal mee eens!
pi_127661262
quote:

[..]

"

waarom doe je nou zo lullig tegen mij?! :') ik spreek je totaal nergens tegen.

Er staat dus in jouw stukje dat vrouwen wel degelijk mannen ernstig letsel toe kunnen brengen. Ehh, dat klopt. Daar heb ik niets over gezegd, ik zei dat het gemiddeld genomen mannen zijn die ernstiger fysiek letsel toebrengen.
Dit stukje spreekt dat niet tegen.

Ik zei óók dat ik me kan voorstellen dat het geestelijk gezien zelfs érger kan zijn voor een man door de 'rol' die hem toebedeeld is door de maatschappij.

Vrouwen zijn vaker dader van huiselijk geweld, of net zo vaak.
Mannen brengen vaker echt ernstig letsel toe.

Daarmee zeg ik tpch niets verkeerd.
compact en kleverig.
pi_127685669
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:37 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kan niet zoveel met dit hele geharrewar over geweld tegen mannen, danwel vrouwen.

Ik weet dat ik als fysiek klein fragiel meisje (let wel: alleen fysiek, niet qua persoonlijkheid) het onderspit delf tegen elke man, zelfs m'n neefje van 10.

Als een man dan welke fysieke agressie dan ook tegen mij toont kies ik het hazenpad. Einde relatie. In mijn geval zal andersom fysieke agressie niet van mijn kant komen, dat zit gewoon niet in mij
Even een aanvulling: en eigenlijk denk ik dat dit in de meeste gevallen opgaat. Ik ben het dus wel eens met snakelady. Er zijn ongetwijfeld mannen die mishandeld worden door hun vrouw/vriendin/moeder maar het gros van de vrouwen legt het fysiek af tegen een man en dus is het heel logisch dat er vooral op vrouwen wordt gefocust in dit soort discussies over wie er slachtoffer zijn van fysiek geweld
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:04 #109
70532 loveli
N
pi_127687332
Ik ben voor een vrouw vrij sterk en leg het af tegen een gemiddelde man. Een gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan een gemiddelde vrouw, hij is dus anderhalf keer zo sterk. Dat verschil train je niet even bij.

De reacties en verdraaiingen van TerryStone komen vrij ondoordacht over. Wat wel grappig is in de statistieken, 80% van de mannen die in de VS door hun vrouw worden vermoord, waren zelf gewelddadig. Dus als je huiselijk geweld voorkomt, voorkom je ook een kwart van de mannelijke dodelijke slachtoffers van geweld in de VS. (staat in een van die linkjes).
crap in = crap out
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:39:24 #110
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127699491
Ik heb het topic niet gelezen maar mijn inziens bega je een fout door te stellen dat geweld gerechtvaardigd kan worden. Naar mijn mening kan dit niet en dus is het irrelevant om je af te vragen of er verschil in rechtvaardiging zit tussen man en vrouw.

De enige in Nederland die zogenaamd 'gerechtvaardigd' geweld kan toepassen is onze overheid en die maakt geen onderscheid tussen man en vrouw als het geweld moet gebruiken.
Dat weet toch iedere boerenlul.
pi_127700657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef DorperTed. het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen
Dat is erg jammer.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:17:36 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127917170
Even een Topickick, omdat ik meteen aan dit topic moest denken na het zien van dit filmpje.

En nog wat interessante feiten.

quote:
On average, more than three women and one man are murdered by their intimate partners in this country every day. In 2000, 1,247 women were killed by an intimate partner. The same year, 440 men were killed by an intimate partner. Intimate partner homicides accounted for 30% of the murders of women and 5% percent of the murders of men. (Bureau of Justice Statistics Crime Data Brief, Intimate Partner Violence, 1993-2001, February 2003. Bureau of Justice Statistics, Intimate Partner Violence in the U.S. 1993-2004, 2006.)
quote:
Women accounted for 85% of the victims of intimate partner violence, men for approximately 15%.
(Bureau of Justice Statistics Crime Data Brief, Intimate Partner Violence, 1993-2001, February 2003)
http://dvrc-or.org/domestic/violence/resources/C61/

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 18-06-2013 08:40:43 ]
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 21:39:45 #113
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_127922435
hell hath no fury like a woman scorned
What can change the nature of a man?
pi_127942739
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef Coco98 het volgende:
hell hath no fury like a woman scorned
Wat het nut van deze opmerking hier is ontgaat me volledig.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:08:06 #115
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127943127
Dit topic bloedt dood
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127943718
Toeval of niet? Deze week in het nieuws 2 incidenten van huiselijk geweld, beide tegen vrouwen.

Echtgenoot van Nigella Lawson grijpt haar bij de keel in een restaurant, niemand komt ertussen. Hij bagatelliseert het als "playfull tiff" (speelse onenigheid).
http://www.mirror.co.uk/n(...)see-shocking-1955564

Leidse student steekt onder invloed huisgenote in de hals, nadat ze voor zijn ogen met een ander heeft gezoend.
http://www.leidschdagblad(...)-Leids-studentenhuis

Dat filmpje legt de vinger ook op een paar zere plekken.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:43:30 #117
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127947119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:24 schreef Brocco_Li het volgende:
Toeval of niet? Deze week in het nieuws 2 incidenten van huiselijk geweld, beide tegen vrouwen.

Echtgenoot van Nigella Lawson grijpt haar bij de keel in een restaurant, niemand komt ertussen. Hij bagatelliseert het als "playfull tiff" (speelse onenigheid).
http://www.mirror.co.uk/n(...)see-shocking-1955564

Leidse student steekt onder invloed huisgenote in de hals, nadat ze voor zijn ogen met een ander heeft gezoend.
http://www.leidschdagblad(...)-Leids-studentenhuis

Dat filmpje legt de vinger ook op een paar zere plekken.
We weten allemaal wel dat mannen gewelddadiger zijn dus welk punt probeer je te maken?
pi_127947552
Lijkt mij alleen onder hele speciale omstandigheden te rechtvaardigen.
Maar evengoed is fysiek geweld van vrouwen richting mannen ook niet te rechtvaardigen, mits onder speciale omstandigheden.

Wat bedoel ik dan met speciale omstandigheden? Als je jezelf moet verdedigen.

Ben het er helemaal mee eens dat je als man een vrouw niet hoort te slaan maar als een vrouw jou probeert neer te knuppelen met een honkbalknuppel en ze krijgt een knal uit zelfverdediging is dit mijns inziens een ander verhaal.

In alle andere gevallen dien je het gewoon op te lossen met je mond, we leven niet meer in de middeleeuwen.
pi_127947870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef DorperTed. het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:43 schreef DorperTed. het volgende:
We weten allemaal wel dat mannen gewelddadiger zijn dus welk punt probeer je te maken?
Die stelling klopt dus al niet. Als je het topic had gelezen, had je die aanname wellicht niet gedaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:01:46 #120
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127947956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:59 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

[..]

Die stelling klopt dus al niet. Als je het topic had gelezen, had je die aanname wellicht niet gedaan.
En die post van snakelady dan?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:55:42 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127950064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:01 schreef DorperTed. het volgende:

[..]

En die post van snakelady dan?
Ze bedoeld dat er mensen zijn die dus niet geloven dat mannen gewelddadiger zijn, maar dat het evenredig is ongeacht geslacht.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:01:16 #122
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127950262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze bedoeld dat er mensen zijn die dus niet geloven dat mannen gewelddadiger zijn, maar dat het evenredig is ongeacht geslacht.
My bad. Doet er voor mij niet toe want ik vind de hele discussie onzinnig maar dat heb ik al aangegeven.
pi_128122013
Maar is het wel toegestaan voor een man om een vrouw terug te slaan, als hij maar even hard slaat als zij heeft geslagen i.p.v. met volle kracht?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:22:46 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122137
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:18 schreef Anonymousforlife het volgende:
Maar is het wel toegestaan voor een man om een vrouw terug te slaan, als hij maar even hard slaat als zij heeft geslagen i.p.v. met volle kracht?
Naar mijn mening wel ja.
pi_128122715
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naar mijn mening wel ja.
Theoretisch geneuzel is dat. Als de man zover is dat hij terugslaat, slaat hij echt niet net zo hard als jij of ik om precies met dezelfde kracht terug te slaan. Dan kun je gewoon een klap verwachten hard of zacht.

Waarom zou een man moeten inhouden als ik zelf ook op mijn hardst sla? Beiden moeten hun handen thuis houden en doe je dat niet, dan kun je een reactie terugverwachten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:44:59 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Theoretisch geneuzel is dat. Als de man zover is dat hij terugslaat, slaat hij echt niet net zo hard als jij of ik om precies met dezelfde kracht terug te slaan. Dan kun je gewoon een klap verwachten hard of zacht.

Waarom zou een man moeten inhouden als ik zelf ook op mijn hardst sla? Beiden moeten hun handen thuis houden en doe je dat niet, dan kun je een reactie terugverwachten.
Omdat een man je een gebroken kaak slaat en als vrouw heb je geluk als je hem een blauw oog slaat.
pi_128122806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat een man je een gebroken kaak slaat en als vrouw heb je geluk als je hem een blauw oog slaat.
Dat praat je eigen geweld goed, maar veroordeelt de zijne omdat hij sterker is?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:49:33 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122867
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Nee, ik praat geweld helemaal niet goed, dat maak jij er nu van, iedereen moet gewoon zijn/haar poten thuis houden, geweld lost nooit iets op.
pi_128125751
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad. Natuurlijk mag je als man een vrouw niet uit volle kracht terugslaan. Volgens mij besef je niet genoeg hoeveel schade dat wel niet aanricht.
pi_128125807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dat praat vrouwelijk geweld zeker niet goed. Geweld is nooit goed te praten. Maar als een man een vrouw met volle vuist slaat, belandt een vrouw meestal in het ziekenhuis en als het gaat om een getrainde man kan het dodelijk zijn. En daarom mag je als man een vrouw nooit met volle vuist terugslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')