Aan de andere kant staan vrouwen in de wet veel sterker dan de man, dus kan de man makkelijk gechanteerd worden. Een man kan in zo'n kwestie alles verliezen. Alleen dan kan je helaas niet maken dat je wegkomt zonder dat je de lul bent.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:36 schreef CristinaYang het volgende:
Natuurlijk moet je elkaar met respect behandelen en geldt dat voor beide partijen. Maar mannen hebben nu eenmaal een fysiek overwicht, wat hun een macht geeft die ze kunnen misbruiken. Ik denk dat zodra een man dat doet, er als een malle alarmbellen af moeten gaan en je moet maken dat je weg komt.
tegenwoordig is dat echt al veel minder.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:38 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Aan de andere kant staan vrouwen in de wet veel sterker dan de man, dus kan de man makkelijk gechanteerd worden. Een man kan in zo'n kwestie alles verliezen. Alleen dan kan je helaas niet maken dat je wegkomt zonder dat je de lul bent.
Dan heb ik het over wanneer getrouwd/kinderen.
Dat zei ik ook al van begin af aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vond dat je dat suggereerde, maar had je dit gelijk zo gesteld dan was die hele discussie niet gevoerd, althans niet met jou.
Die 'onwaarheid' is een door onderzoek onderbouwd feit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:00 schreef TerryStone het volgende:
Dat je claimt dat vrouwen minder schade aanrichten is een onwaarheid.
Sure.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al van begin af aan.
Als een vrouw een man vol met de vuist in het gezicht slaat gebeurt er niks en alsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:56 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Die 'onwaarheid' is een door onderzoek onderbouwd feit.
op de eerste pagina van het eerste topic.quote:
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn, andersom komt minder vaak voor en als het voorkomt is het vaak met minder schade.
Maar ik ben daar ook zeker tegen hoor.
de fysieke schade die een vrouw aanricht bij een man, is gemiddeld genomen minder ernstig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als een vrouw een man vol met de vuist in het gezicht slaat gebeurt er niks en als
een vrouw een man vol met een honkbalknuppel slaat richt dat ook geen schade aan uiteraard.
"Partnergeweld komt betreurenswaardig relatief vaak voor binnen intieme relaties en meer dan de meeste mensen denken. Uit een Amerikaans onderzoek in 1990 bleek dat 22% van de vrouwen en 7% van de mannen op een bepaald punt in hun leven fysiek mishandeld zijn door een partner. "quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als een vrouw een man vol met de vuist in het gezicht slaat gebeurt er niks en als
een vrouw een man vol met een honkbalknuppel slaat richt dat ook geen schade aan uiteraard.
Dus omdat iemand anders fout is, mag je dat zelf ook? Beetje krom maat.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet over.
Fysiek geweld en mentaal geweld hoort er helemaal niet te zijn in je relatie. Als je samen niet eens in harmonie met elkaar kan leven, en jaloezie hebt over je eigen partner gaat het mis.
Beiden vind ik onacceptabel en respectloos naar je partner toe. Het toont egoisme en hypocrisie aan. De twee punten waar ik nooit mee zou kunnen leven.
Ik neem een "bron" die opent met partnergeweld om zich vervolgens vrijwel uitsluitend te focussen op vrouwenmishandeling niet erg serieus nee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
"Partnergeweld komt betreurenswaardig relatief vaak voor binnen intieme relaties en meer dan de meeste mensen denken. Uit een Amerikaans onderzoek in 1990 bleek dat 22% van de vrouwen en 7% van de mannen op een bepaald punt in hun leven fysiek mishandeld zijn door een partner. "
"Stereotypes suggereren dat mannen vaker geweld jegens hun partner gebruiken dan vrouwen. Uit onderzoek blijkt dat dit andersom is: vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken. Dit is een verrassende uitkomst en daarom ook al lange tijd een punt van discussie onder wetenschappers. Zo maken veel onderzoeken geen onderscheid tussen offensief geweld en defensief geweld. Als de mannelijke partner geweld gebruikt en de vrouwelijke partner biedt hiertegen weerstand, zoals het geval is bij de eerder genoemde gewelddadige weerstand, hebben beide partners weliswaar evenveel geweld gebruikt, maar onder verschillende omstandigheden. Veel onderzoeken nemen dit soort subtiliteiten niet mee."
"Mannen en vrouwen vertonen verschillende vormen van gewelddadig gedrag. Vrouwen zijn geneigd om met dingen te gooien en de partner te slaan, terwijl mannen eerder geneigd zijn de partner te verstikken of te wurgen en hiermee de meeste schade aanrichten. Bij partnergeweld wordt het grootste deel van de verwondingen (62%) opgelopen door vrouwen. Tel dit bij elkaar op en gesteld kan worden dat vrouwen misschien wel net zoveel geweld gebruiken als mannen, maar minder geneigd zijn letsel te veroorzaken om hun partner te onderdrukken. De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."
http://www.psyblog.nl/2011/12/12/partnergeweld/
Of is dit weer geen geldige bron?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik neem een "bron" die opent met partnergeweld om zich vervolgens vrijwel uitsluitend te focussen op vrouwenmishandeling niet erg serieus nee.
Echt, je laat weer gewoon de onderdelen weg die niet in jouw straatje passen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik neem een "bron" die opent met partnergeweld om zich vervolgens vrijwel uitsluitend te focussen op vrouwenmishandeling niet erg serieus nee.
" vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken" is in directe tegenstrijd met "De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."
" vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken" is in directe tegenstrijd met "De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Vreemd dat ze dan toch voornamelijk spreken over partnergeweld en niet vrouwengeweld.
Jij kan echt niet lezen of wel? Heb mijn post 4x herlezen nu, en zie nergens dit staan..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus omdat iemand anders fout is, mag je dat zelf ook? Beetje krom maat.
Hoe is dat in directe tegenstrijd met elkaar? Ze zeggen alleen dat de meest intieme (dus seksueel) mishandelaars mannen zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:11 schreef TerryStone het volgende:
[
" vrouwen blijken, minstens zoveel als mannen, geneigd om fysiek geweld jegens hun partner te gebruiken" is in directe tegenstrijd met "De meeste ‘intiem terroristen’ zijn dan ook mannen."
Je impliceert echter genoeg. Zal dan wel aan mijn interpretatie liggen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:15 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jij kan echt niet lezen of wel? Heb mijn post 4x herlezen nu, en zie nergens dit staan..
Lees nou eens daadwerkelijk wat er staat in plaats van om je heen te schoppen als een klein kind roepend dat het altijd de vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
"Waarom mishandelen sommige mannen hun partners?"
"Partnergeweld zorgt ervoor dat veel partners uit elkaar gaan. Uit onderzoek van Campbell (1994), die mishandelde vrouwen twee en een half jaar lang volgde, bleek dat aan het einde van deze periode:
- 43% van de vrouwen de gewelddadige partner had verlaten;
- 23% van de vrouwen bij de partner bleef, maar het geweld had weten te stoppen;
- 33% van de vrouwen nog steeds in de gewelddadige relatie zat."
Partnergeweld my ass, het gaat alleen weer om de vrouwen in dat verhaal.
In een van de artikelen die je in het vorige deel gequote hebt, kun je het volgende lezen:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef TerryStone het volgende:
quote:Those who insist on gender symmetry must also account for two statistical anomalies. First, there is a dramatic disproportion of women in shelters and hospital emergency care facilities. Why is it that when we begin our analysis at the end point of the domestic violence experience—when we examine the serious injuries that often are its consequence—the rates are so dramatically asymmetrical? Second, claims of gender symmetry in marital violence must be squared with the empirical certainty that in every single other arena of social life, men are far more disproportionately likely to use violence than are women. Why are women so much more violent in the home that their rates approach, or even exceed, those of men, where as in every other nondomestic arena, men’s rates of violence are about nine times those of women (on rates of violence generally, see Kimmel, 2000)?
quote:Although gender differences on a host of other variables—such as spatial orientation and visual perception and academic achievement and ability—have been demonstrated, these differences are typically quite small. Rates of violence based on gender, however, are large and consistent. In their path-breaking work,The Psychology of Sex Differences, Maccoby and Jacklin (1974) found that violence exhibits the greatest gender variation; 20 years later, an analysis by Baron and Richardson (1994) found the same thing. So we would have to ask why women would hit men inside the house in roughly equal numbers but almost never commit violence toward men—or women—outside the home.
Kortom, er zijn verschillen in geweld tussen mannen en vrouwen, mannen richten meer schade aan en vrouwen gaan vaker dood. True story.quote:The consequences of violence raise perhaps the most telling criticism of the CTS—a criticism, not incidentally, that Straus and his more thoughtful collaborators share. The CTS lumps together
many different forms of violence so that a single slap may be equated with a more intensive assault. In the NVAW, for example, lifetime percentages of persons physically assaulted by intimate partners found dramatic differences in some types of assault but not others. For example, just less than 1% of men and women (0.9% of women and 0.8% of men) said their attackers used a knife in the attack, but 3.5% of women and only 0.4% of men said their partnerst hreatened to use a gun; 0.7% of women and 0.1% of men said their spouses actually did use a gun (Tjaden & Thoennes, 1998). (It is interesting to note that these differences inside the home are actually slightly smaller than the differences outside the home, where men are overwhelmingly more likely to use weapons in an attack.)
Even more telling are the gender disparities in serious physical injuries without weapons. For example, in a British study that found equal ratesof reporting victimization of violence, there were no injuries at all reported in 59% of incidents that involved pushing, shoving, and grabbing (these are the behaviors more typically reported being committed by women than by men). In the NVAW Survey (a crime victimization–type study), half the number of men than women (4.4% of men and 8.1% of women) said their partners threw something at them, and three times as many women (18.1% of women and 5.4% of men) said their partners pushed, grabbed, or shoved them or that their partners slapped or hit them (16.0% of women and 5.5% of men). But more than 10 times as many women (8.5% of women and 0.6% of men) reported their partner “beat them up” (Tjaden & Thoennes, 1998).
The consequences of violence range from minor to fatal, and these are significant in understanding domestic violence in general and itsgendered patterns. Far more men than women kill their spouses (and, of course, “couples” in which one spouse killed the other could not participate in the CTS studies because both partners must be cohabiting at the time of the study). And rates of homicides of ex-spousesare even more gender asymmetrical. According to the FBI, female victims represent about 70% of all intimate homicide victims(see Bachman, 2000). About one third of all female homicide victimsin the United Stateswere killed by intimate partners compared with 4% of male homicide victims(see, for example, Bachman & Saltzman, 1995; Kellerman & Mercy, 1992).
Ok mamma.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Lees nou eens daadwerkelijk wat er staat in plaats van om je heen te schoppen als een klein kind roepend dat het altijd de vrouwen zijn.
Met dat laatste gedeelte ondermijnen ze helemaal niet dat mannen ook mishandeld worden en daar schade aan kunnen ondervinden.
Stalkers en mannen die hun ex iets aandoen, da's iets anders dan huiselijk geweld.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:14 schreef TerryStone het volgende:
Ja maar die bron is nu ook bevooroordeeld en het klopt echt niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:20 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
In een van de artikelen die je in het vorige deel gequote hebt, kun je het volgende lezen:
http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf
[..]
[..]
[..]
Kortom, er zijn verschillen in geweld tussen mannen en vrouwen, mannen richten meer schade aan en vrouwen gaan vaker dood. True story.
Rechtvaardigt bovenstaande dat een vrouw een man slaat? Nee. Mag een man een vrouw slaan? Nee.
Niet alle mannen die hun vrouw slaan, maken haar aan het einde dood. Wel hadden alle vrouwen die door hun man zijn gedood een geschiedenis van huiselijk geweld.
Pardon?quote:
Een vorm van comunicatie toepassen met als doel het bloed onder je nagels vandaan te halen, zodat je 'em mept. Ofzo.quote:
Ah oké, tja het blijft internet he, ik kan niet fysiek worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:23 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Een vorm van comunicatie toepassen met als doel het bloed onder je nagels vandaan te halen, zodat je 'em mept. Ofzo.
Weet ik wel zeker dat dit het geval isquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je impliceert echter genoeg. Zal dan wel aan mijn interpretatie liggen.
Nee, wij komen met diverse ondersteunde argumenten met bronnen maar jij bent te eigenwijs om je gelijk toe te geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggen dat ik er niet meer op in ga.
Volgens mij was je daar zelf bij en had je zelf kunnen voorkomen dat dat gebeurde, maar goed.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:26 schreef TerryStone het volgende:
Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggend dat ik er niet meer op in ga.
Ik zie juist dat jij erg je best doet om een ander woorden in de mond te leggen om daar dan vervolgens enorm tegen te ageren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar even serieus, jullie hebben wel genoeg mijn punten verdraait en mij woorden in de mond gelegd om voor mij te zeggen dat ik er niet meer op in ga.
ik begreep je ook al verkeerd, kan hetmisschien ook iets te maken hebben met hoe je dingen verwoordt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Weet ik wel zeker dat dit het geval is
Ik kan soms moeite hebben met mezelf te uitten in geschrift. Maar het word ook echt onmogelijk als je iemand hebt die alles negatief opvat en dingen zoekt om me op te pakken..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik begreep je ook al verkeerd, kan hetmisschien ook iets te maken hebben met hoe je dingen verwoordt?
Dit bedoel ik ook niet lullig maar ik heb niemand gezien die jou probeerde te pakken of die alles negatief oppakte, de meeste waren het toch echt al is het maar gedeeltelijk met je eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:37 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik kan soms moeite hebben met mezelf te uitten in geschrift. Maar het word ook echt onmogelijk als je iemand hebt die alles negatief opvat en dingen zoekt om me op te pakken..
Zelfs dingen die in mijn mond worden gelegd die ik nooit gezegd heb.
Maarja, ik geef geen neuk. Hoop wel dat mijn aankomende vriendin niet zo is.
Dit was trouwens mijn laatste post in dit topic, het is leuk geweest nu
je geeft zelf aan dat je moeite hebt dingen te schrijven zoals je ze bedoelt en vervolgens is het tóch de ander zn schuld... Ik heb er ook moeite mee af en toe, dan leg ik het nog een keer uit en zeg ik niet dat de ander alles expres verkeerd op wil vatten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:37 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik kan soms moeite hebben met mezelf te uitten in geschrift. Maar het word ook echt onmogelijk als je iemand hebt die alles negatief opvat en dingen zoekt om me op te pakken..
Zelfs dingen die in mijn mond worden gelegd die ik nooit gezegd heb.
Maarja, ik geef geen neuk. Hoop wel dat mijn aankomende vriendin niet zo is.
Dit was trouwens mijn laatste post in dit topic, het is leuk geweest nu
Eerlijk is eerlijk, ik haalde een post van hem aan waarin hij mijn linkje had gequote, om hem daar vervolgens mee om de oren te slaan..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
Terry, die post van broccoli, waarin ze jouw eigen linkje aanhaalt en waarin staat dat mannen meer schade aanrichten dan vrouwen, maar dat vrouwen vaker slaan, wat is daar mis mee?
E dat bedoel ik niet lullig, maar je gaat er niet op in.
daar gaat het toch niet om? Tenminste, mij niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:42 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik haalde een post van hem aan waarin hij mijn linkje had gequote, om hem daar vervolgens mee om de oren te slaan..
Welles.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:47 schreef snakelady het volgende:
Ik heb nu een beetje het idee dat de discussie is uitgelopen op een welles/nietes spelletjes met de mannen versus de vrouwen, en dat was totaal niet de bedoeling met dit topic,
Nietusquote:
heel simpel sommige vinden echt dat slaan binnen een relatie kan en mag onder de juiste omstandigheden, ik vroeg me af wanneer dat dan was.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel kan met de vraagstelling.
Nouhou!!!quote:
Daarom kan ik er dus niks mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
heel simpel sommige vinden echt dat slaan binnen een relatie kan en mag onder de juiste omstandigheden, ik vroeg me af wanneer dat dan was.
En daar hebben mensen ook al op geantwoord.
Oké.quote:
Nou ja, kan en mag is nooit aan de orde, maar dat je het kan begrijpen dat het gebeurd in sommige gevallen wel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
heel simpel sommige vinden echt dat slaan binnen een relatie kan en mag onder de juiste omstandigheden, ik vroeg me af wanneer dat dan was.
En daar hebben mensen ook al op geantwoord.
Eens. Nog een lap tekst uit "mijn" artikel:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:47 schreef snakelady het volgende:
Ik heb nu een beetje het idee dat de discussie is uitgelopen op een welles/nietes spelletjes met de mannen versus de vrouwen, en dat was totaal niet de bedoeling met dit topic,
Vetgedrukte vind ik pijnlijk en beangstigend, dat laatste zinnetje vind ik erg verrassend.quote:For example, both women and men tend to see their use of violence as gender nonconforming, but the consequencesof this nonconformity might lead women and men to estimate their use of violence and their victimization quite differently. Women are socialized not to use violence, and as a result, they tend to remember every transgression. As Dobash, Dobash, Cavanagh, and Lewis (1998) wrote,
Women may be more likely to remember their own aggression because it is deemed less appropriate and less acceptable for women than for men and thustakeson the more memorable quality of a forbidden act or one that is out of character. (p. 405)
Men, however, might find it emasculating to reveal that their assumed control over “their women” is so tenuous that they are forced to use violence to keep them “in line.” They may find it difficult to admit that they cannot “handle” their wives. Thus, men might underestimate their violence, and women might tend to overestimate theirs.
Furthermore, in addition to overestimating their own violence, women may also tend to underestimate their partners’ violence given the norms of domestic life, which frequently find women discounting, downplaying, normalizing, or even excusing their partners’ violent behavior because they (the women) “deserved” it. By the same token, in addition to underestimating their own violence, men may overestimate their partners’ violence for the same norms of masculinity.
American men, at least, believe violence islegitimate if used as retaliation for violence already committed (see, for example, Kimmel, 1996; Mead, 1950). The expression “having a chip on one’s shoulder” actually has its literal origin among young, southern White boys after the Civil War, who would place a piece of wood on their shoulder and dare someone to knock it off so they might legitimately fight and prove their manhood. Initiating violence isnever legitimate according to the normsof traditional masculinity in America; retaliating against a perceived injustice with violence is always legitimate. As a result, men will tend to overestimate their victimization and women will tend to underestimate theirs (see also Archer, 1994; Bograd, 1990; Bowker, 1998).
Die laatste is inderdaad verrassend.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:13 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Eens. Nog een lap tekst uit "mijn" artikel:
[..]
Vetgedrukte vind ik pijnlijk en beangstigend, dat laatste zinnetje vind ik erg verrassend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |