abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:32:37 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127660860
Ik vind dus dat je geweld in een relatie nooit moet rechtvaardigen. Geweld hoort niet in een relatie. Je kunt dan met een beschuldigende vinger wijzen naar degene die het geweld gebruikt: die zit fout, moet eerder weglopen uit de situatie of wat dan ook. Maar ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat degene die slachtoffer is van de situatie de stap zet om te zeggen: 'Dit pik ik niet, dit wil ik niet' en voor zichzelf kiest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127660864
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar gaat het toch niet om? Tenminste, mij niet.

Ik vind het redelijk 'logisch' klinken dat mannen vaker ernstige schade aanrichten dan vrouwen, fysiek.
"
"Women can’t really do any damage anyway?"
A perpetrator of abuse can always cause harm, whether this is physical harm or psychological damage.

Research into the data of victims of domestic violence that required hospital treatment has revealed that women are capable of inflicting very serious physical damage (Goldberg, 1984). Infact, some have reported that men are likely to suffer extremely serious injuries because of the prevalence of weapons used by women (George, 1992). At the extreme end of the scale, almost a quarter of all deaths in the US that were caused as the result of domestic violence were men (NCVS, 2002).

Psychological damage, as the result of domestic abuse, can also have severe implications for a person's life - and this cannot and should not be discounted. Problems with depression, anxiety, substance abuse etc. can accompany domestic abuse, which can affect all aspects of life."

http://www.pandys.org/articles/maledomesticviolence.html

Voor de rest zou ik zeggen go fuck yourself! :*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:34:27 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127660936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

"
A perpetrator of abuse can always cause harm, whether this is physical harm or psychological damage.

Research into the data of victims of domestic violence that required hospital treatment has revealed that women are capable of inflicting very serious physical damage (Goldberg, 1984). Infact, some have reported that men are likely to suffer extremely serious injuries because of the prevalence of weapons used by women (George, 1992). At the extreme end of the scale, almost a quarter of all deaths in the US that were caused as the result of domestic violence were men (NCVS, 2002).

Psychological damage, as the result of domestic abuse, can also have severe implications for a person's life - and this cannot and should not be discounted. Problems with depression, anxiety, substance abuse etc. can accompany domestic abuse, which can affect all aspects of life."

Wat wil je hier nu mee aantonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127661058
Ik kan niet zoveel met dit hele geharrewar over geweld tegen mannen, danwel vrouwen.

Ik weet dat ik als fysiek klein fragiel meisje (let wel: alleen fysiek, niet qua persoonlijkheid) het onderspit delf tegen elke man, zelfs m'n neefje van 10.

Als een man dan welke fysieke agressie dan ook tegen mij toont kies ik het hazenpad. Einde relatie. In mijn geval zal andersom fysieke agressie niet van mijn kant komen, dat zit gewoon niet in mij
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:37:50 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127661077
quote:

[..]

"

Wat wil je hier dan mee bewijzen? Niemand heeft ergens beweerd dat een vrouw geen schade kan aanrichten aan een man.
Net als jij zei dat een eerder gegeven link alleen op vrouwen was gericht ( wat niet zo was) is dit alleen op mannen gericht, het maakt geen vergelijking tussen geweld naar vrouwen of mannen toe.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:38:34 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127661108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dus dat je geweld in een relatie nooit moet rechtvaardigen. Geweld hoort niet in een relatie. Je kunt dan met een beschuldigende vinger wijzen naar degene die het geweld gebruikt: die zit fout, moet eerder weglopen uit de situatie of wat dan ook. Maar ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat degene die slachtoffer is van de situatie de stap zet om te zeggen: 'Dit pik ik niet, dit wil ik niet' en voor zichzelf kiest.
Helemaal mee eens!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127661262
quote:

[..]

"

waarom doe je nou zo lullig tegen mij?! :') ik spreek je totaal nergens tegen.

Er staat dus in jouw stukje dat vrouwen wel degelijk mannen ernstig letsel toe kunnen brengen. Ehh, dat klopt. Daar heb ik niets over gezegd, ik zei dat het gemiddeld genomen mannen zijn die ernstiger fysiek letsel toebrengen.
Dit stukje spreekt dat niet tegen.

Ik zei óók dat ik me kan voorstellen dat het geestelijk gezien zelfs érger kan zijn voor een man door de 'rol' die hem toebedeeld is door de maatschappij.

Vrouwen zijn vaker dader van huiselijk geweld, of net zo vaak.
Mannen brengen vaker echt ernstig letsel toe.

Daarmee zeg ik tpch niets verkeerd.
compact en kleverig.
pi_127685669
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:37 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kan niet zoveel met dit hele geharrewar over geweld tegen mannen, danwel vrouwen.

Ik weet dat ik als fysiek klein fragiel meisje (let wel: alleen fysiek, niet qua persoonlijkheid) het onderspit delf tegen elke man, zelfs m'n neefje van 10.

Als een man dan welke fysieke agressie dan ook tegen mij toont kies ik het hazenpad. Einde relatie. In mijn geval zal andersom fysieke agressie niet van mijn kant komen, dat zit gewoon niet in mij
Even een aanvulling: en eigenlijk denk ik dat dit in de meeste gevallen opgaat. Ik ben het dus wel eens met snakelady. Er zijn ongetwijfeld mannen die mishandeld worden door hun vrouw/vriendin/moeder maar het gros van de vrouwen legt het fysiek af tegen een man en dus is het heel logisch dat er vooral op vrouwen wordt gefocust in dit soort discussies over wie er slachtoffer zijn van fysiek geweld
  Vis een optie? dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:04 #109
70532 loveli
N
pi_127687332
Ik ben voor een vrouw vrij sterk en leg het af tegen een gemiddelde man. Een gemiddelde man heeft 50% meer kracht dan een gemiddelde vrouw, hij is dus anderhalf keer zo sterk. Dat verschil train je niet even bij.

De reacties en verdraaiingen van TerryStone komen vrij ondoordacht over. Wat wel grappig is in de statistieken, 80% van de mannen die in de VS door hun vrouw worden vermoord, waren zelf gewelddadig. Dus als je huiselijk geweld voorkomt, voorkom je ook een kwart van de mannelijke dodelijke slachtoffers van geweld in de VS. (staat in een van die linkjes).
crap in = crap out
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:39:24 #110
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127699491
Ik heb het topic niet gelezen maar mijn inziens bega je een fout door te stellen dat geweld gerechtvaardigd kan worden. Naar mijn mening kan dit niet en dus is het irrelevant om je af te vragen of er verschil in rechtvaardiging zit tussen man en vrouw.

De enige in Nederland die zogenaamd 'gerechtvaardigd' geweld kan toepassen is onze overheid en die maakt geen onderscheid tussen man en vrouw als het geweld moet gebruiken.
Dat weet toch iedere boerenlul.
pi_127700657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef DorperTed. het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen
Dat is erg jammer.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:17:36 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127917170
Even een Topickick, omdat ik meteen aan dit topic moest denken na het zien van dit filmpje.

En nog wat interessante feiten.

quote:
On average, more than three women and one man are murdered by their intimate partners in this country every day. In 2000, 1,247 women were killed by an intimate partner. The same year, 440 men were killed by an intimate partner. Intimate partner homicides accounted for 30% of the murders of women and 5% percent of the murders of men. (Bureau of Justice Statistics Crime Data Brief, Intimate Partner Violence, 1993-2001, February 2003. Bureau of Justice Statistics, Intimate Partner Violence in the U.S. 1993-2004, 2006.)
quote:
Women accounted for 85% of the victims of intimate partner violence, men for approximately 15%.
(Bureau of Justice Statistics Crime Data Brief, Intimate Partner Violence, 1993-2001, February 2003)
http://dvrc-or.org/domestic/violence/resources/C61/

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 18-06-2013 08:40:43 ]
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 21:39:45 #113
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_127922435
hell hath no fury like a woman scorned
What can change the nature of a man?
pi_127942739
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef Coco98 het volgende:
hell hath no fury like a woman scorned
Wat het nut van deze opmerking hier is ontgaat me volledig.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:08:06 #115
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127943127
Dit topic bloedt dood
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127943718
Toeval of niet? Deze week in het nieuws 2 incidenten van huiselijk geweld, beide tegen vrouwen.

Echtgenoot van Nigella Lawson grijpt haar bij de keel in een restaurant, niemand komt ertussen. Hij bagatelliseert het als "playfull tiff" (speelse onenigheid).
http://www.mirror.co.uk/n(...)see-shocking-1955564

Leidse student steekt onder invloed huisgenote in de hals, nadat ze voor zijn ogen met een ander heeft gezoend.
http://www.leidschdagblad(...)-Leids-studentenhuis

Dat filmpje legt de vinger ook op een paar zere plekken.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:43:30 #117
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127947119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:24 schreef Brocco_Li het volgende:
Toeval of niet? Deze week in het nieuws 2 incidenten van huiselijk geweld, beide tegen vrouwen.

Echtgenoot van Nigella Lawson grijpt haar bij de keel in een restaurant, niemand komt ertussen. Hij bagatelliseert het als "playfull tiff" (speelse onenigheid).
http://www.mirror.co.uk/n(...)see-shocking-1955564

Leidse student steekt onder invloed huisgenote in de hals, nadat ze voor zijn ogen met een ander heeft gezoend.
http://www.leidschdagblad(...)-Leids-studentenhuis

Dat filmpje legt de vinger ook op een paar zere plekken.
We weten allemaal wel dat mannen gewelddadiger zijn dus welk punt probeer je te maken?
pi_127947552
Lijkt mij alleen onder hele speciale omstandigheden te rechtvaardigen.
Maar evengoed is fysiek geweld van vrouwen richting mannen ook niet te rechtvaardigen, mits onder speciale omstandigheden.

Wat bedoel ik dan met speciale omstandigheden? Als je jezelf moet verdedigen.

Ben het er helemaal mee eens dat je als man een vrouw niet hoort te slaan maar als een vrouw jou probeert neer te knuppelen met een honkbalknuppel en ze krijgt een knal uit zelfverdediging is dit mijns inziens een ander verhaal.

In alle andere gevallen dien je het gewoon op te lossen met je mond, we leven niet meer in de middeleeuwen.
pi_127947870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef DorperTed. het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:43 schreef DorperTed. het volgende:
We weten allemaal wel dat mannen gewelddadiger zijn dus welk punt probeer je te maken?
Die stelling klopt dus al niet. Als je het topic had gelezen, had je die aanname wellicht niet gedaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:01:46 #120
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127947956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:59 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

[..]

Die stelling klopt dus al niet. Als je het topic had gelezen, had je die aanname wellicht niet gedaan.
En die post van snakelady dan?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:55:42 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127950064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:01 schreef DorperTed. het volgende:

[..]

En die post van snakelady dan?
Ze bedoeld dat er mensen zijn die dus niet geloven dat mannen gewelddadiger zijn, maar dat het evenredig is ongeacht geslacht.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:01:16 #122
393923 DorperTed.
Lucius thx JR-Style-93
pi_127950262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze bedoeld dat er mensen zijn die dus niet geloven dat mannen gewelddadiger zijn, maar dat het evenredig is ongeacht geslacht.
My bad. Doet er voor mij niet toe want ik vind de hele discussie onzinnig maar dat heb ik al aangegeven.
pi_128122013
Maar is het wel toegestaan voor een man om een vrouw terug te slaan, als hij maar even hard slaat als zij heeft geslagen i.p.v. met volle kracht?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:22:46 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122137
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:18 schreef Anonymousforlife het volgende:
Maar is het wel toegestaan voor een man om een vrouw terug te slaan, als hij maar even hard slaat als zij heeft geslagen i.p.v. met volle kracht?
Naar mijn mening wel ja.
pi_128122715
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naar mijn mening wel ja.
Theoretisch geneuzel is dat. Als de man zover is dat hij terugslaat, slaat hij echt niet net zo hard als jij of ik om precies met dezelfde kracht terug te slaan. Dan kun je gewoon een klap verwachten hard of zacht.

Waarom zou een man moeten inhouden als ik zelf ook op mijn hardst sla? Beiden moeten hun handen thuis houden en doe je dat niet, dan kun je een reactie terugverwachten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:44:59 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Theoretisch geneuzel is dat. Als de man zover is dat hij terugslaat, slaat hij echt niet net zo hard als jij of ik om precies met dezelfde kracht terug te slaan. Dan kun je gewoon een klap verwachten hard of zacht.

Waarom zou een man moeten inhouden als ik zelf ook op mijn hardst sla? Beiden moeten hun handen thuis houden en doe je dat niet, dan kun je een reactie terugverwachten.
Omdat een man je een gebroken kaak slaat en als vrouw heb je geluk als je hem een blauw oog slaat.
pi_128122806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat een man je een gebroken kaak slaat en als vrouw heb je geluk als je hem een blauw oog slaat.
Dat praat je eigen geweld goed, maar veroordeelt de zijne omdat hij sterker is?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:49:33 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122867
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Nee, ik praat geweld helemaal niet goed, dat maak jij er nu van, iedereen moet gewoon zijn/haar poten thuis houden, geweld lost nooit iets op.
pi_128125751
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad. Natuurlijk mag je als man een vrouw niet uit volle kracht terugslaan. Volgens mij besef je niet genoeg hoeveel schade dat wel niet aanricht.
pi_128125807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dat praat vrouwelijk geweld zeker niet goed. Geweld is nooit goed te praten. Maar als een man een vrouw met volle vuist slaat, belandt een vrouw meestal in het ziekenhuis en als het gaat om een getrainde man kan het dodelijk zijn. En daarom mag je als man een vrouw nooit met volle vuist terugslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')