quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:49 schreef Che_ het volgende: [..] Weer dit soort uitspraken als het je uitkomt. Of er nou los mee wordt omgegaan of niet, het gaat erom hoe het in de wet is opgenomen. Denk even na, slaat echt nergens op wat je zegt.
?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van ISMFOF verwacht ik meer rationaliteit, dan dat.
Exactly my thoughts.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Allaha Sukur ze gaan tegen Allahs wetten in"?
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Goddamned. Still in shock dat mensen de Sharia zouden willen invoeren.
Cok sukur!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.
"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".quote:
Ik ben eigenlijk een Turk.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.
Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?
Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, noch dinci/seriatci, noch een sharia-fanaat.
Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?
Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, nog dinci/seriatci, nog een sharia-fanaat.
Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".
Ik had een vraag naar jou toe gesteld, en Ambi zei daarop ja, waardoor ik zei dat ik van jou wel verwachtte dat die uitspraak krom is.
Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Goddamned. Still in shock dat mensen de Sharia zouden willen invoeren.
Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoordenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?
Precies waar je Erdogan van hebt verweten.
S-A.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoorden![]()
En los omgaan met die hoofddoekregel ben ik tegen, dan ben je in overtredingdus aanpassen
En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkijequote:Op zondag 9 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.
Je wordt heel fel als je illusie van slachtoffer-zijn wordt doorprikt, jammer..
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Noem een voorbeeld waarbij een staat gebaseerd op religie goed gaat, eentje maar.
quote:
Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:
[..]
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkije
[..]
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.
Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
Ironisch, dat ik het vandaag had over slachtofferrol en je reactie toen. Het beeld van een IWK komt in me opquote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:
Je wordt heel fel als je illusie van slachtoffer-zijn wordt doorprikt, jammer..
Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:
[..]
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkije
[..]
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.
Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?
Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.
Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminisquote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.
Verder ben ik niet tegen hoofddoekjes. Niet tegen kruisjes. Ikzelf draag ook een Zulfikar-ketting. Je mag je geloof best laten zien vind ik, ook als ambtenaar. Maar een ambtenaar in burka kan niet. (Grapje, vrouwen mogen dan geen ambtenaar worden.)
Juist, iemand die het begrijpt. Dat je 50.1% van de stemmen hebt geeft je niet de mogelijkheden om te doen en laten wat je wil namens die 50.1%. Dat is geen democratie!quote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.
Er zijn bepaalde fundamentele waarden die minderheden beschermen tegen de tirannie van de meerderheid. Vastgelegd in de grondwet en Internationale verdragen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.
Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminis
Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.
Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:
[..]Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
Er is geen land met de Sharia op dit moment.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef De_Guidance het volgende:
Graag een recent voorbeeld van een land met de sharia waar ook andere levensstijlen/alcohol/overspel/afwijkende islamitische stromingen/blasfemie niet wordt bestraft met buitenproportioneel zware straffen.
Ik begrijp precies wat Guidance bedoelt en ik geef hem ook gelijk hoor. Ik wou gewoon een antwoord van jou hebben maar je ontwijkt de vraag.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:
[..]Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
88% van Turkije is een totaal nieuw verschijnsel voor jou.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.
Dus als we allemaal korans uitdelen krijgen we geheid een sharia?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.
Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem?Democratie ten top.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van.
voldoet sowiesoquote:Ik ben elhamdulillah moslim
Ik was nooit zeker over AKP en "stemmen kopen", maar na dat filmpje van vanmiddag weet ik in ieder geval zeker dat ze mensen ronselen om een plein vol te krijgen als Erdogan spreekt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.
Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem?Democratie ten top.
Ja, in Dersim. In een van die dorpen daar:Dquote:Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
Geloof is iets persoonlijks, dat houd je voor jezelf. Je kan andere niet dwingen iets te doen. Er zijn zoveel Christenen in Turkije, Joden, andere Islamitische stromingen. Het grootste deel van de Soennieten is ook tegen Sharia. We hebben het over Turkije, wen er maar aan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.
Daar hebben ze een woord voor, yobaz.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Theoden het volgende:
Ik snap het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.
Wat is nou leuk, nuttig, handig, mooi of wat dan ook aan het OPLEGGEN van een geloof aan iemand?
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?
Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?
De meeste mensen denken bij sharia aan SA, Iran etc. Ik denk totaal niet zo, sterker nog.. niets komt er in de buurt van de afgelopen decennia. Ik denk eerder aan de tijd van Abu Bakr, Omar Ibn Al Chattab.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....
Leg dan aub uit hoe dat democratisch kan zijn?
Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.
?quote:de·mo·cra·tie (de; v; meervoud: democratieën) 1staat(svorm) die aan het hele volk invloed op de regering toekent
Ik heb je net mijn definitie al gegeven.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :
[..]
?
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:14 schreef Theoden het volgende:
Guidance, rare vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil, maar ben je Turks? Gewoon om jou even een plaats te geven, want ik ben het vrijwel altijd eens met je posts en denkwijze.
Nee niet van mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Was dat filmpje van jou?! heb hard gelachen!
Samequote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.
Jij dan?
Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb je net mijn definitie al gegeven.
Had jou niet Turks ingeschat.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.
Jij dan?
Ik zag deze een paar keer voorbij komen vandaag, maar geen idee waar die is gemaakt dus ik had het niet gepost. Enig idee waar deze gemaakt is?quote:
Ben jij een moslim?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....
Leg dan aub uit hoe dat democratisch kan zijn?
Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.quote:
Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.
De "aanhangers" van tayyip. Het zijn er zoveeeeel dat er toevallig een aantal zijn gespot met dezelfde kleren. Naast elkaar. Meerdere keren.quote:
Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.quote:
Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hoezo?We gaan de hele tijd al offtopic, nu maar op een leuke manier.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, eh. Standaard Turkse vragen dan maar. Vraag 1: Nerelisin? Wat zijn je roots?
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.
Nu doe je precies hetzelfde bij mij.
Leg nou eens eerst uit waarom sharia en democratie samen kan gaan zonder dat je weer met een tegenvraag komt.
Yozgatli? Wtf. Daar gaan al mijn vooroordelenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.
Ze vinden mij te rustig/vriendelijk/liberaal voor iemand uit Yozgat.
Daar is Trigger een ster in en toch trap ik er iedere keer weer in.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.
Jezus Trigger, reageer idd eens een keer op mijn vraagquote:Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?
Waarom is dat zo relevant voor jouw argument?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?
Mijne weet je al nu toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, ik vraag dat altijd.![]()
De 2e vraag die je krijgt is "kimin kizisin"?
Wat een bagger ad hominem, als je respect wilt, draag het dan ook uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Ambipur het volgende:
Daar is Trigger een ster in en toch trap ik er iedere keer weer in.
Yav, mijn definitie spreekt over het hele volk, jij begint over 50.1%, derhalve heb je mijn definitie wel gelezen en ben je het er mee eens? Zo niet heeft het weinig zin om antwoord te geven over de verenigbaarheid van beiden, als we beiden verschillende dingen onder democratie verstaan he.quote:Jezus Trigger, reageer idd eens een keer op mijn vraag
Ik ga je gewoon negeren totdat jij leert een discussie te voeren.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?
Omdat twee maal een positief op mijn vraag blijk zou zijn dat Sharia ook een rol speelt in zijn leven.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom is dat zo relevant voor jouw argument?
Jouw definitie is te ruim om daar zomaar een ja of nee te zeggen. Dus?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een bagger ad hominem, als je respect wilt, draag het dan ook uit.
[..]
Yav, mijn definitie spreekt over het hele volk, jij begint over 50.1%, derhalve heb je mijn definitie wel gelezen en ben je het er mee eens? Zo niet heeft het weinig zin om antwoord te geven over de verenigbaarheid van beiden, als we beiden verschillende dingen onder democratie verstaan he.
Hahaa.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat twee maal een positief op mijn vraag blijk zou zijn dat Sharia ook een rol speelt in zijn leven.
Kilicdar! Daar staan we achter! Wie dat ook moge zijn. Mag ik nu geld?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:22 schreef expans het volgende:
Bedoelen jullie deze?
in b4 Geen wonder dat Tayyip 50% haalt gewoon laten stemmen op de AKP via het stembiljet.
Ga vooral negeren dan ja, was sowieso geen discussie met jou.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik ga je gewoon negeren totdat jij leert een discussie te voeren.
Hoe moeilijk is het om iets wat je beweert even uit te leggen? Wat maakt het uit of ik een moslim ben of wat Ambi verstaat onder democratie.
Het gaat om een bewering die JIJ doet en die JIJ moet uitleggen.
Zolang je dat niet gaat doen (en ik denk dat jij dat gewoon niet kan doen en er daarom omheen draait) is er geen discussie mogelijk en kan en zal ik niet antwoorden op jou vraag die hier niks mee te maken heeft.
Hehehehe.. Geweldig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kilicdar! Daar staan we achter! Wie dat ook moge zijn. Mag ik nu geld?
Ik hoop dat het door de tegenstanders is gemaakt anders ga ik huilen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
OMG. Is dit echt een gepubliceerde foto ?
Maar dan is het toch zinloos om jou even te vertellen waarom democratie compatibel is met de Sharia als jij er iets totaal anders onder verstaat? Ik zeg dan Sharia gaat samen met democratie want argumentatie1-2-3-4-5, terwijl jij onder democratie iets totaal anders bedoeld?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jouw definitie is te ruim om daar zomaar een ja of nee te zeggen. Dus?
Hoho Triggertje lief.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga vooral negeren dan ja, was sowieso geen discussie met jou.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een bagger ad hominem, als je respect wilt, draag het dan ook uit.
Ik bedoelde dus dat het een discussie met jou was, niet dat hij ongeschikt is om een discussie mee te voeren, maak je niet druk, ik ga geen ad hominems gebruiken.quote:
Stel ik ben het eens met wat jij onder democratie verstaat, dus wat jij net gepost heb. Kun je mij dan nu uitleggen waarom de Sharia samengaat met jouw definitie van de democratie?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dan is het toch zinloos om jou even te vertellen waarom democratie compatibel is met de Sharia als jij er iets totaal anders onder verstaat? Ik zeg dan Sharia gaat samen met democratie want argumentatie1-2-3-4-5, terwijl jij onder democratie iets totaal anders bedoeld?
Weet ik niet, maar ik ben hem al ZO vaak tegengekomen dat ik hem wel MOET posten.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Erdogan kan zorgen voor een geordende overdracht door gewoon de macht over te geven aan zijn opvolger in de AKP en dan volgend jaar verkiezingen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:27 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens zou het vertrek van Erdoğan ook wel gevaarlijk zijn naar nu misschien. Met die PKK-onderhandelingen enzo.
Is van maart 2009.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik dus ook nog niet gedaan, maar er vanuit gaande dat jij de door mij gegeven definitie accepteert.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stel ik ben het eens met wat jij onder democratie verstaat, dus wat jij net gepost heb. Kun je mij dan nu uitleggen waarom de Sharia samengaat met jouw definitie van de democratie?
Want ik zie het nu nog niet.
zijn wij geen maatjes?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Trigger, je maatje Meki heeft je in de steek gelaten. Wat een backstabber.
Ah oké, toch net anders. Hoef ik niet te huilenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is van maart 2009.
- http://blog.milliyet.com.(...)/Blog/?BlogNo=166804
- http://www.cnnturk.com/20(...)/516863.0/index.html
Ik doe heul geen uitspraken voorbij de twaalf imams vriend.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee man, zit er niet in. Straks moet ik een burka dragen van jou en zo.
Vraag mij af hoeveel anderen er zijn die dit in goede banen kunnen leiden.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Erdogan kan zorgen voor een geordende overdracht door gewoon de macht over te geven aan zijn opvolger in de AKP en dan volgend jaar verkiezingen.
Ik ben oud en heb minder slaap nodig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:30 schreef De_Guidance het volgende:
Moeten jullie niet werken morgen?
Turkie Turkie uitkering trekken?
En wat gebeurt er met moslims die de wetten die in de Sharia staan niet accepteren?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik dus ook nog niet gedaan, maar er vanuit gaande dat jij de door mij gegeven definitie accepteert.
Dus democratie = kent hele volk inspraak toe op de regering.
Zijn de fundamenten van de Sharia zodanig opgesteld dat ieder gemeenschap de vrijheid heeft om te leven naar wens. Als jij geen moslim bent, gelden de wetten van de Sharia niet voor jou. Als jij een deel uitmaakt van de christenen of joden, dan had je andere verplichtingen en wellicht belangrijker, werd je niet bestraft door de islamitische autoriteiten, maar de daarvoor aangewezen autoriteiten, volgens jouw eigen gemeenschap.
Nee. Ik vind jou erg lastig en weet niet waar ik je moet plaatsen.quote:
Hypocrietje, in NL zeiken op rechts in Turkije op links.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:35 schreef PSV1990- het volgende:
Erdogan is de man !! hard aanpakken die linke hippies !
Deze oneliners hebben wij reeds vele malen gelezen. Kom eens met iets vernieuwendsquote:Op maandag 10 juni 2013 00:35 schreef PSV1990- het volgende:
Hup, naar bed. Van jou hebben we er al genoeg gehad in dit topic.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:35 schreef PSV1990- het volgende:
Je wordt benaderd volgens de wetten van jouw gemeenschap. Of je nu moslim bent of jood, wat is het verschil? Als je niet tot een religieus orde behoort, dan tot de desbetreffende normen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben oud en heb minder slaap nodig.
[..]
En wat gebeurt er met moslims die de wetten die in de Sharia staan niet accepteren?
Op de wc.quote:Nee. Ik vind jou erg lastig en weet niet waar ik je moet plaatsen.
zegt een kaffira hahaha , Erdogan brengt de Islam weer helemaal terug in Turkije vind je niet leuk he hahaquote:Op maandag 10 juni 2013 00:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Deze oneliners hebben wij reeds vele malen gelezen. Kom eens met iets vernieuwends
Kanker toch op met je takfier idioot.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
zegt een kaffira hahaha , Erdogan brengt de Islam weer helemaal terug in Turkije vind je niet leuk he haha
ERDOGAN LEIDER VAN ALLE MOSLIMS !! GEEN POPPETJE VAN DE ZIONISTEN !!
Ja, ben kafir. Dus? Ga je me nu stenigen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
zegt een kaffira hahaha , Erdogan brengt de Islam weer helemaal terug in Turkije vind je niet leuk he haha
Kan nieettttttttttttt. Ik accepteer de wetten die in de Sharia niet, doch beschouw ik mijzelf als moslima. Hoe gaan ze mij dan bestraffen als ik weer iets harams doe.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je wordt benaderd volgens de wetten van jouw gemeenschap. Of je nu moslim bent of jood, wat is het verschil? Als je niet tot een religieus orde behoort, dan tot de desbetreffende normen.
[..]
Op de wc.
Ik kom uit 1991, maar kan wel normale zinnen produceren.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:39 schreef PSV1990- het volgende:
Kijk die monafqins domme gehersenspoelde westerse slaafjes !
ERDOGAN!!
Eri fi tizzek ye yezid. Ga weg lan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:39 schreef PSV1990- het volgende:
ERDOGAN!!
Hou je bek.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:39 schreef PSV1990- het volgende:
ERDOGAN!!
Je mag je zoveel verzetten als je wilt tegen de heersende wetten van jouw gemeenschap, vaker dan niet zal je je moeten onderwerpen, of dat nu democratie, autocratie of een theocratie is maakt weinig uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, ben kafir. Dus? Ga je me nu stenigen?
[..]
Kan nieettttttttttttt. Ik accepteer de wetten die in de Sharia niet, doch beschouw ik mijzelf als moslima. Hoe gaan ze mij dan bestraffen als ik weer iets harams doe.
Oh, je bent maar een jaartje ouder dan ik.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik kom uit 1991, maar kan wel normale zinnen produceren.
Nee waarom zou ik? geen dwang in de Islam.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, ben kafir. Dus? Ga je me nu stenigen?
[..]
Kan nieettttttttttttt. Ik accepteer de wetten die in de Sharia niet, doch beschouw ik mijzelf als moslima. Hoe gaan ze mij dan bestraffen als ik weer iets harams doe.
Ben geen turk .quote:Op maandag 10 juni 2013 00:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Eri fi tizzek ye yezid. Ga weg lan.
Ik had jou rond mijn leeftijd geschat.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oh, je bent maar een jaartje ouder dan ik.Had je ouder geschat.
En al was ik kafir. Ik ken zat kafirs die nog beter zijn dan de meeste moslims. Wie the fuck ben jij om een ander uit te maken voor kafir. Dat beslist Allah. Niet jij. Drink je melk op en ga maar slapen lieverd.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee waarom zou ik? geen dwang in de Islam.
Maar je bent verwesterd en gehersenspoeld door de mainstream media vandaar dat je waarschijnlijk kafir bent geworden.
Je weet dat mensen kafir noemen een van de grootste zondes is in de islam en het jou juist buiten de religie kan plaatsen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee waarom zou ik? geen dwang in de Islam.
Maar je bent verwesterd en gehersenspoeld door de mainstream media vandaar dat je waarschijnlijk kafir bent geworden.
Gevaarlijk wat je doet. Je verwart kufr met fasiq.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:37 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Oke Trigger. Kom er maar in. Het is er een die je aankanquote:Op maandag 10 juni 2013 00:42 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Ben ook geen Arabier kneus maar een Berber .
Medelijden met jou lan, yezid. Ga slapen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:42 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds vreemd Trigger. Dus een ieder die moslims is, zou zich dan moeten onderwerpen aan de wetten van de Sharia. Dat is wat jij zegt, toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag je zoveel verzetten als je wilt tegen de heersende wetten van jouw gemeenschap, vaker dan niet zal je je moeten onderwerpen, of dat nu democratie, autocratie of een theocratie is maakt weinig uit.
Een Marokkaan die geen Arabisch spreekt terwijl het de officiele taal is van Marokko moet toch wel een nieuw dieptepunt zijn voor de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:42 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Noord Afrika is niet Arabisch ...quote:Op maandag 10 juni 2013 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een Marokkaan die geen Arabisch spreekt terwijl het de officiele taal is van Marokko moet toch wel een nieuw dieptepunt zijn voor de Marokkaanse gemeenschap.
Vorige keer was je nog Irakees. Je verschilt echt per forum he.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:44 schreef PSV1990- het volgende:
InshAllah worden die onrust zaaiers (0,01 %) van Turkije hard aangepakt !
Ik wil iets zeggen, maar dat deed ik de vorige keer en toen ben ik 1 maand geband.. Ik zeg dus maar niet wat je dan wel bent.quote:
Allah yılğanek.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:44 schreef PSV1990- het volgende:
InshAllah worden die onrust zaaiers (0,01 %) van Turkije hard aangepakt !
Onzin ,laat eens zien...quote:Op maandag 10 juni 2013 00:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vorige keer was je nog Irakees. Je verschilt echt per forum he.
Hoe is het in Es?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:46 schreef Beathoven het volgende:
Nou nog wachten tot de eerste pool zich ermee gaat bemoeien.
Ikben ook geem Tuks, maar ik blijf toch mooi hierquote:Op maandag 10 juni 2013 00:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat was ook geen Turks. En als je geen Turk bent, wat doe je hier dan? Siktir git.
'De' Sharia bestaat niet, er zijn in de Soenitische wereld alleen al minimaal 4 wetscholen die op alles varieren en de sharia gaat veel verder dan stenigen en kledingsvoorschriften.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds vreemd Trigger. Dus een ieder die moslims is, zou zich dan moeten onderwerpen aan de wetten van de Sharia. Dat is wat jij zegt, toch?
Maar er zijn zoveel stromingen. De een accepteert de Sharia, de ander niet. Hoe ga je daar mee om?
Jij bent dan ook geen provocateur.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ikben ook geem Tuks, maar ik blijf toch mooi hier
Werkelijk zo jong?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oh, je bent maar een jaartje ouder dan ik.Had je ouder geschat.
Komt nooit , heb je 1x aangesproken toen je zei dat je af en toe een Bacotjes drinkt monafqin..quote:Op maandag 10 juni 2013 00:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zit nu ook na te denken waar ik jou "gesproken" heb. Kom er nu even niet op. Dat komt wel.
Kun je die Arabische shitload voor je houden? Thanks.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:49 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Komt nooit , heb je 1x aangesproken toen je zei dat je af en toe een Bacotjes drinkt monafqin..
Ben een trotse berber uit Marokko, Arabieren heb je in het midden oosten noord afrika is Amazigh/berber.
En Erdogan is een voorbeeld voor de rest van de ""moslim"" leiders (slaafjes)
Had ooit gehoord dat die straffen in al die honderden jaren maar een tiental keer zijn toegepast. Het ging meer om voorkomen dan hard optreden. Klopt dit?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'De' Sharia bestaat niet, er zijn in de Soenitische wereld alleen al minimaal 4 wetscholen die op alles varieren en de sharia gaat veel verder dan stenigen en kledingsvoorschriften.
Iedereen onderwerpt zich aan zijn eigen normen, of dat nu islam, jodendom, democratie, liberalisme is of wat dan ook maakt in de praktijk weinig uit. Als je een democraat bent heb je je erbij neer te leggen dat meer stemmen meer invloed hebben dan jou ene stem, ook al gaat het resultaat in tegen jouw wil. Met andere vormen is dat niet anders. Bovenalles wordt niets je opgelegd, je kiest zelf tot welke groep je wilt behoren en als je eenmaal de keuze hebt gemaakt gaat die gemeenschap over jouw lot, niet de Islamitische wetten.
Monafqin , wat heb je tegen Erdogan media schaapje??quote:Op maandag 10 juni 2013 00:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kun je die Arabische shitload voor je houden? Thanks.
Jup, in het leven van Mohammed werd het zelfs zo streng opgelegd dat alle straffen pas zijn uitgevoerd nadat iemand zelf bekende, sommige geleerden stelden dat als daar geen sprake van is, dat je niet eens mag straffen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Had ooit gehoord dat die straffen in al die honderden jaren maar een tiental keer zijn toegepast. Het ging meer om voorkomen dan hard optreden. Klopt dit?
Wanneer heb jij voor het eerst over erdogan gehoord? 4 dagen terug toen hij in Marokko was?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:51 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Monafqin , wat heb je tegen Erdogan media schaapje??
Onwerkbaar. Dan heb je binnen één land meerdere wetten.. Hoe wil je daarmee werken?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'De' Sharia bestaat niet, er zijn in de Soenitische wereld alleen al minimaal 4 wetscholen die op alles varieren en de sharia gaat veel verder dan stenigen en kledingsvoorschriften.
Iedereen onderwerpt zich aan zijn eigen normen, of dat nu islam, jodendom, democratie, liberalisme is of wat dan ook maakt in de praktijk weinig uit. Als je een democraat bent heb je je erbij neer te leggen dat meer stemmen meer invloed hebben dan jou ene stem, ook al gaat het resultaat in tegen jouw wil. Met andere vormen is dat niet anders. Bovenalles wordt niets je opgelegd, je kiest zelf tot welke groep je wilt behoren en als je eenmaal de keuze hebt gemaakt gaat die gemeenschap over jouw lot, niet de Islamitische wetten.
Iets jonger dan Ambi.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Nee, maar jij bent tegen Erdogan dus ,,,,, waarom??quote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het eerst over erdogan gehoord? 4 dagen terug toen hij in Marokko was?
Zeg hypocriet, je verveelt mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:51 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Oke.quote:
Maar er werd wel gemarteld? Dus je bekende onder dwang, of toch niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, in het leven van Mohammed werd het zelfs zo streng opgelegd dat alle straffen pas zijn uitgevoerd nadat iemand zelf bekende, sommige geleerden stelden dat als daar geen sprake van is, dat je niet eens mag straffen.
Een straf was iets van 50 keer uitgevoerd (weet niet meer welke), moet je nagaanquote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, in het leven van Mohammed werd het zelfs zo streng opgelegd dat alle straffen pas zijn uitgevoerd nadat iemand zelf bekende, sommige geleerden stelden dat als daar geen sprake van is, dat je niet eens mag straffen.
Ik voorzie alleen een probleem wanneer een moslim een conflict heeft met een niet-moslim, dat kan je voorkomen door een objectief maatstaf te nemen, als je rechtvaardigheid boven alles zet, zoals de Sharia claimt iig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Onwerkbaar. Dan heb je binnen één land meerdere wetten.. Hoe wil je daarmee werken?
Of zie ik het verkeerd?
Topicreeks: Politie maakt einde aan protest in park Istanbulquote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent tegen Erdogan dus ,,,,, waarom??
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:51 schreef PSV1990- het volgende:
Je doet alsof alle moslims één denken. Dat is niet zo. Hoe wil je daarmee omgaan?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik voorzie alleen een probleem wanneer een moslim een conflict heeft met een niet-moslim, dat kan je voorkomen door een objectief maatstaf te nemen, als je rechtvaardigheid boven alles zet, zoals de Sharia claimt iig.
Sowieso is het niet die term wat van toepassing is.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.
Als je strikt naar de regels kijkt - dus niet naar het sektarisch geweld - dan mag niemand de ander doden, zeker niet iemand die gelooft in Allah en de profeet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oke.
En op je vorige post: Stel, de sharia zal inderdaad ingevoerd worden in Turkije (Allah yazdiysa bozsun), wat zal er met mij dan gebeuren als Alawiet?
Compleet vrijwillig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar er werd wel gemarteld? Dus je bekende onder dwang, of toch niet?
Wil het van jou horen , waarom ben je tegen Moslim leider Erdogan?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Topicreeks: Politie maakt einde aan protest in park Istanbul
Veel leesplezier.
?quote:
Ska geffi iemand die bacotjes drinkt is een Monafqin.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.
Je hebt ook zat Arabieren, danwel (niet) gemengd, in Noord-Afrika.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:49 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Komt nooit , heb je 1x aangesproken toen je zei dat je af en toe een Bacotjes drinkt monafqin..
Ben een trotse berber uit Marokko, Arabieren heb je in het midden oosten noord afrika is Amazigh/berber.
En Erdogan is een voorbeeld voor de rest van de ""moslim"" leiders (slaafjes)
Mag niet van Ambiquote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
Kan Erdoğan niet even op vakantie? Hij maakt alles erger met zijn uitspraken...
Ging even weer de Turkse kranten en reacties langs. Man man man.
Het zijn natuurlijk niet alleen de regels wat bij sharia hoort, maar ook de mensen. Wat zullen de mensen met mij doen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je strikt naar de regels kijkt - dus niet naar het sektarisch geweld - dan mag niemand de ander doden, zeker niet iemand die gelooft in Allah en de profeet.
Je hebt honderden opvattingen in de Sharia, dat is ook sharia bedrijven.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je doet alsof alle moslims één denken. Dat is niet zo. Hoe wil je daarmee omgaan?
Hij is net terug, en daar hield ie zich ook niet stil.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
Kan Erdoğan niet even op vakantie? Hij maakt alles erger met zijn uitspraken...
Ging even weer de Turkse kranten en reacties langs. Man man man.
Yep. Ik was gisteren zelfs op een festival. Had blote armen, blote benen. Heb lekker gefeest met mijn Marokkaanse vriendinnetje, die trouwens bedekter was en niet dronk. Verder had ik aardig wat Marokkaantjes om mij heen die goed zopen. Ik ook btw.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Wil het van jou horen , waarom ben je tegen Moslim leider Erdogan?
[..]
?
[..]
Ska geffi iemand die bacotjes drinkt is een Monafqin.
paar % , merendeel zijn Imazighen ,quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt ook zat Arabieren, danwel (niet) gemengd, in Noord-Afrika.
Een kwaadwillende heeft toch geen Sharia nodig om jou kwaad te doen? Geen enkel systeem beschermt je 100% voor een kwaadwillende, wel kan je concluderen of het de bedoeling is of niet en of er vergelding zal zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de regels wat bij sharia hoort, maar ook de mensen. Wat zullen de mensen met mij doen?
Leuk voor je .quote:Op maandag 10 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Yep. Ik was gisteren zelfs op een festival. Had blote armen, blote benen. Heb lekker gefeest met mijn Marokkaanse vriendinnetje, die trouwens bedekter was en niet dronk. Verder had ik aardig wat Marokkaantjes om mij heen die goed zopen. Ik ook btw.
Wat een slet ben ik ook.
En terecht de demonstranten worden 100% zeker gesteund door de zionisten die gebaad zijn bij onrust in Turkije .quote:Op maandag 10 juni 2013 00:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hij is net terug, en daar hield ie zich ook niet stil.
Niet een paar %, sowieso is dat moeilijk te achterhalen aangezien het grote aantal gemixte bevolkingsgroepen. Bijna iedereen in Noord-Afrika heeft zowel Berbers als Arabisch bloed.quote:
Nee touché. Ik merk het nu al bij mensen als ze mijn ketting zien.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een kwaadwillende heeft toch geen Sharia nodig om jou kwaad te doen? Geen enkel systeem beschermt je 100% voor een kwaadwillende, wel kan je concluderen of het de bedoeling is of niet en of er vergelding zal zijn.
Reageer niet op mij, lan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:59 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
En terecht de demonstranten worden 100% zeker gesteund door de zionisten die gebaad zijn bij onrust in Turkije .
ERDOGAN !![]()
OMG, zo herkenbaar dit... Als ze mijn zulfikar zagen: ooooooh wat is dat... oooh.. ben jij alevi? hhhmmm.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee touché. Ik merk het nu al bij mensen als ze mijn ketting zien.Blikken zeggen meer dan 1000 woorden.
Ayran?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jazeker.. Heb zelfs één op Erdogan gedronken. Smaakte bijzonder aangenaam.
Jagermeister Red Bull can!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, bacardi cola. Nothing can beat that one.
Waarom je zondes openbaar maken ?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, bacardi cola. Nothing can beat that one.
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
OMG, zo herkenbaar dit... Als ze mijn zulfikar zagen: ooooooh wat is dat... oooh.. ben jij alevi? hhhmmm.
Geen enkele moslim kan tegen de sharia zijn aangezien de ramadan, gebed etc. ook sharia zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Is dat lekker?! Anders probeer ik dat de volgende keer..quote:
Oh joh. Heb nog 2 festivals dit jaar om NOG meer zondes te krijgen.. Kan niet wachten met tellen als ik straks weer een baco drink, hoeveel zondes ik er nu weer bijdrink.quote:
Zeg maar gerust onmogelijk te achterhalen. Zelfde geldt voor bevolkingen in andere Arabische landen. Niet alleen de Arabieren zijn zo gemixt als wat maar ook de Berbers, Turken, Perzen, et cetera.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Niet een paar %, sowieso is dat moeilijk te achterhalen aangezien het grote aantal gemixte bevolkingsgroepen. Bijna iedereen in Noord-Afrika heeft zowel Berbers als Arabisch bloed.
astaghfirullahquote:
Typisch...quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.
Ik vind het stiekem wel grappig.
Elke systeem dwingt regels naar de bevolking.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
Mijn favoriete festivaldrankjequote:Op maandag 10 juni 2013 01:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is dat lekker?! Anders probeer ik dat de volgende keer..
[..]
Oh joh. Heb nog 2 festivals dit jaar om NOG meer zondes te krijgen.. Kan niet wachten met tellen als ik straks weer een baco drink, hoeveel zondes ik er nu weer bijdrink.
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Alevieten doen niet aan de ramadan , bidden niet , = kuffar.
Cool. Ga ik onthouden voor Latin Village!quote:
Only God can judge. En dat een persoon als jou mij uitmaakt voor kafir is een compliment.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:03 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Zeg maar gerust onmogelijk te achterhalen. Zelfde geldt voor bevolkingen in andere Arabische landen. Niet alleen de Arabieren zijn zo gemixt als wat maar ook de Berbers, Turken, Perzen, et cetera.
Je leeft in een land met pak 'm beet 14 miljoen kuffar, ga je iedereen ook aanspreken waarom hij/zij ook zo leeft?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Is het serieus zo ergquote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.
We dont care. Er is een aparte Marokkanentopic. Ga daarheen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.
Ivm werk en wat dingen die geregeld moesten worden ben ik vandaag het centrum niet in geweest maar ik vermoed vrij rustig, zoals gisteravond. Tentenkampen op straat, groepen die samen schreeuwen om verandering maar zich keurig aan de regels houden.quote:
Dat is tegenwoordig teveel gevraagd.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.quote:
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geloof er niks van, de Arabieren waren toentertijd van enorme invloed op Noord-Afrika en voormalig Iberië.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.
Hayir.. Ik herken nml wat zij zegt.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.
Houdoequote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef PSV1990- het volgende:
Tot de volgende keer, et is hier beter dan Marokko.nl
asalam alaykoum
ambipur houdoe
Vandaar al die misverstanden en scheve beelden.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig teveel gevraagd.
Dat is wel samenvattend inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.
Ach, alleen maar goed dat iemand er geen opmerking maakt. Teken van beschaving vind ik. Of zou je het leuk vinden als iemand er iets over zei?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.
De meeste zijn verslagen en teruggekeerd , bleef maar een klein groepje achter die arab dna is allang verwaarloosd .quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Geloof er niks van, de Arabieren waren toentertijd van enorme invloed op Noord-Afrika en voormalig Iberië.
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Sorry, maar ik kan echt wel aan iemand zien hoe hun gedachte over mij opeens veranderd.
De Amazighen zijn zeer zeker wel gemixt. Een mooi voorbeeld zijn de Tuareg.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we het nog over Erdogan, AKP en Turkije hebben?
Ah, de nieuwe Uri Geller!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Sorry, maar ik kan echt wel aan iemand zien hoe hun gedachte over mij opeens veranderd.
Snel stenen gooien.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..
Geen wonder dat het al rellen is in een land van 75miljoen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we het nog over Erdogan, AKP en Turkije hebben?
Omdat kansloos ...quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?
Kan er niks aan doen ja, temperament.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen ja, temperament.
Tfoee???quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.
Zolang jij het niet meemaakt, begrijp jij het niet.
Jij is in het algemeen btw.
Ik denk niet dat de kettinkjes gehaat zullen worden. Er staat Hz. Ali op mijn ketting en dat kunnen ze niet haten, Hz. Ali is immers van de Ehlul Bayt. Ik denk meer dat ze de gedachte erachter haten. Ik zit er niet mee, kan er wel om lachen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?
A RIFquote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.
Marokkanen doen hetzelfde richting Nederlandse meisjes hier in Nederland. Zijn/worden de Nederlandse meisjes daadwerkelijk onderdrukt door heel Nederland of door een 'klein' groepje? Dat een aantal mensen dat doen betekent niet dat iedereen dat doet.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.
Is dit live vanaf een telefoon?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Theoden het volgende:
Volgens mij is dit live vanuit Ankara http://www.ustream.tv/channel/ozererdogan
Dit geldt dan voor Turken want een Moslim van Marokkaanse, Somalische of Indonesische afkomst weet echt nie waar een zwaardje om de nek voor staat...die denken eerder dat je souvenirtje hebt meegenomen na een vakantie ofzo.quote:]Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.
Man wat ben ik blij dat ik de juiste vrienden kies dan. Ik heb echt nog nooit iets gehoord over Alevieten en incest. Mensen afrekenen op hun afkomst, zucht ....quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
We kunnen de hand schuddenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |