quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:49 schreef Che_ het volgende: [..] Weer dit soort uitspraken als het je uitkomt. Of er nou los mee wordt omgegaan of niet, het gaat erom hoe het in de wet is opgenomen. Denk even na, slaat echt nergens op wat je zegt.
?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van ISMFOF verwacht ik meer rationaliteit, dan dat.
Exactly my thoughts.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Allaha Sukur ze gaan tegen Allahs wetten in"?
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Goddamned. Still in shock dat mensen de Sharia zouden willen invoeren.
Cok sukur!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.
"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".quote:
Ik ben eigenlijk een Turk.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben.
Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?
Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, noch dinci/seriatci, noch een sharia-fanaat.
Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?
Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, nog dinci/seriatci, nog een sharia-fanaat.
Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".
Ik had een vraag naar jou toe gesteld, en Ambi zei daarop ja, waardoor ik zei dat ik van jou wel verwachtte dat die uitspraak krom is.
Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Goddamned. Still in shock dat mensen de Sharia zouden willen invoeren.
Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoordenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?
Precies waar je Erdogan van hebt verweten.
S-A.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoorden![]()
En los omgaan met die hoofddoekregel ben ik tegen, dan ben je in overtredingdus aanpassen
En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkijequote:Op zondag 9 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.
Je wordt heel fel als je illusie van slachtoffer-zijn wordt doorprikt, jammer..
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Noem een voorbeeld waarbij een staat gebaseerd op religie goed gaat, eentje maar.
quote:
Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:
[..]
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkije
[..]
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.
Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
Ironisch, dat ik het vandaag had over slachtofferrol en je reactie toen. Het beeld van een IWK komt in me opquote:Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:
Je wordt heel fel als je illusie van slachtoffer-zijn wordt doorprikt, jammer..
Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:
[..]
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkije
[..]
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.
Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?
Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.
Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminisquote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.
Verder ben ik niet tegen hoofddoekjes. Niet tegen kruisjes. Ikzelf draag ook een Zulfikar-ketting. Je mag je geloof best laten zien vind ik, ook als ambtenaar. Maar een ambtenaar in burka kan niet. (Grapje, vrouwen mogen dan geen ambtenaar worden.)
Juist, iemand die het begrijpt. Dat je 50.1% van de stemmen hebt geeft je niet de mogelijkheden om te doen en laten wat je wil namens die 50.1%. Dat is geen democratie!quote:Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.
Er zijn bepaalde fundamentele waarden die minderheden beschermen tegen de tirannie van de meerderheid. Vastgelegd in de grondwet en Internationale verdragen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.
Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminis
Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.
Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:
[..]Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
Er is geen land met de Sharia op dit moment.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef De_Guidance het volgende:
Graag een recent voorbeeld van een land met de sharia waar ook andere levensstijlen/alcohol/overspel/afwijkende islamitische stromingen/blasfemie niet wordt bestraft met buitenproportioneel zware straffen.
Ik begrijp precies wat Guidance bedoelt en ik geef hem ook gelijk hoor. Ik wou gewoon een antwoord van jou hebben maar je ontwijkt de vraag.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.
Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:
[..]Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |