abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127605749
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
HalkTV:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli

HurriyetTV:
http://webtv.hurriyet.com.tr/hurriyettv-canli.aspx

RT, Istanbul:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html

Met een side kick Marokko...
Maar verder game on!
pi_127605767
TT

Had beter "Ananida al git tayyip" kunnen zijn. :*
pi_127605774
De onzin die sommige mensen uitkramen is echt lachwekkend om te zien. All I can say ...
pi_127605776
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:49 schreef Che_ het volgende: [..] Weer dit soort uitspraken als het je uitkomt. Of er nou los mee wordt omgegaan of niet, het gaat erom hoe het in de wet is opgenomen. Denk even na, slaat echt nergens op wat je zegt.
Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.
pi_127605783
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van ISMFOF verwacht ik meer rationaliteit, dan dat.

?
pi_127605785
Goddamned. Still in shock dat mensen de Sharia zouden willen invoeren.
  zondag 9 juni 2013 @ 23:55:12 #8
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127605803
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Allaha Sukur ze gaan tegen Allahs wetten in"?
Exactly my thoughts.
pi_127605809
quote:
11s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben. :)
  zondag 9 juni 2013 @ 23:56:16 #10
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127605840
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Gelukkig zijn dat mensen die, voor zover ik weet(?), niks met Turkije te maken hebben. :)
Cok sukur!
pi_127605845
'De sharia' betekent ook niet zoveel.
De Ottomaanse uitwerking van na 1854 zou liberaler en toleranter zijn dan het huidige Turkije.
Maar als ik nu zie hoe het werkt in de huidige islamitische wereld is het logisch dat maar 12% van de Turken voorstander is.
pi_127605865
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

?
"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".

Ik had een vraag naar jou toe gesteld, en Ambi zei daarop ja, waardoor ik zei dat ik van jou wel verwachtte dat die uitspraak krom is.
pi_127605867
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?

Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie :')'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, noch dinci/seriatci, noch een sharia-fanaat.
pi_127605885
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk een Turk.
pi_127605894
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:
Vrijheid/democratie/rechten van burgers blabla maar zodra iemand begint over sharia huilt iedereen dat ze niet willen veranderen in een Iran. Wat nou als de meerderheid wel sharia wil hebben; schuiven we dan met z'n allen al die vrijheden die we zo hevig verdedig(d)en tegenover Erdogan direct aan de kant?

Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie :')'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, noch dinci/seriatci, noch een sharia-fanaat.
Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?
  zondag 9 juni 2013 @ 23:58:03 #16
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127605906
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef expans het volgende:

Ik zou alleen deze vraag beantwoord willen hebben, het afkappen met ''sharia & democratie :')'' en ''dat gebeurt toch niet'' vind ik zwak tbh. En ik ben gewoon Turks, nog dinci/seriatci, nog een sharia-fanaat.
Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.
pi_127605907
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar toch weer niet? :)
pi_127605909
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Godzij dank voeren ze niet de wetten uit van God".

Ik had een vraag naar jou toe gesteld, en Ambi zei daarop ja, waardoor ik zei dat ik van jou wel verwachtte dat die uitspraak krom is.
Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.
pi_127605920
quote:
11s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef Ambipur het volgende:
Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?
Precies waar je Erdogan van hebt verweten. :')
  zondag 9 juni 2013 @ 23:58:29 #20
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127605921
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:54 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Gast, ik snap dat die slachtofferrol fijn is, maar als iets tegenwoordig wel de ruimte krijgt in Turkije is het wel de islam.
Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoorden ^O^

En los omgaan met die hoofddoekregel ben ik tegen, dan ben je in overtreding :) dus aanpassen
pi_127605928
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Yürü git.
pi_127605945
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

maar toch weer niet? :)
Op alle bayrams wel, dat zeker.
  zondag 9 juni 2013 @ 23:59:06 #23
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127605946
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus eigenlijk alleen democratie wanneer het in jouw straatje past?
Precies waar je Erdogan van hebt verweten. :')
Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
pi_127605966
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sharia en democratie gaan niet samen. De straffen die in de Sharia staan zijn onmenselijk. Sharia is een en al dwang voor mensen die niet zo willen leven. Doe dat lekker in Marokko ofzo.
S-A.
pi_127605975
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je vraagt 3 dingen, maar antwoord op maar één? Lekker selectief antwoorden ^O^

En los omgaan met die hoofddoekregel ben ik tegen, dan ben je in overtreding :) dus aanpassen
Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.

Je wordt heel fel als je illusie van slachtoffer-zijn wordt doorprikt, jammer..
pi_127605983
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik zei ook Allah'a sükür. Allaha bin sükür hem! Sharia heeft niks te zoeken in Turkije.
En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?
pi_127605995
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat nou als de meerderheid in NL moslims wil vervolgen?
Dan vluchten we met z'n alleen terug naar Turkije :')
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Sharia en democratie, vrijheid gaan niet samen. Klaar.
Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.

Ik weet ook wel dat vrijwel niemand in Turkije sharia wilt hebben maar ik probeer m'n gelijk te halen, soort van.
pi_127605997
AKP mag dan wel 50% van de stemmen hebben gekregen, maar verwar dit aub niet dat 50% van de bevolking streng islamtische wetgeving of staat wil!

Dat AKP zoveel stemmen krijgt/kreeg is vooral te danken aan het falen van alle andere partijen in Turkije. Ook CHP, MHP en de overige partijen weigerden te luisteren naar het volk en deden waar ze zin in hadden. AKP maakte daar slim gebruik van en kwam aan de macht.

Ik denk niet dat meer dan 15%-20% van de AKP stemmers ook echt een streng islamitische staat willen.
pi_127606016
quote:
16s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Yürü git.
Anami da alarak.
pi_127606020
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op alle bayrams wel, dat zeker.
Dit jaar bayram in Turkije insallah *O*
  maandag 10 juni 2013 @ 00:01:17 #31
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127606024
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jouw reactie op het verbod op kruisjes voor ambtenaren in Frankrijk was vrij onvolwassen.

quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Noem een voorbeeld waarbij een staat gebaseerd op religie goed gaat, eentje maar.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:50 schreef Che_ het volgende:

[..]

Rashidun!
pi_127606041
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:

[..]

[..]

Als je nu ''ja, dat mag, we negeren het'' zegt bevestig je dat er altijd gemeten kan worden met twee maten en dat er niet zoiets bestaat als een democratie. Dat maakt het hele protesteren tegen Erdogan vanwege democratie/vrijheden dan ook zinloos.
Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.
pi_127606042
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:02:10 #34
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127606051
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:59 schreef De_Guidance het volgende:

Ironisch, dat ik het vandaag had over slachtofferrol en je reactie toen. Het beeld van een IWK komt in me op :)
pi_127606055
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef expans het volgende:

[..]

[..]

Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.

Er zijn bepaalde fundamentele waarden die minderheden beschermen tegen de tirannie van de meerderheid. Vastgelegd in de grondwet en Internationale verdragen.
pi_127606059
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dit jaar bayram in Turkije insallah *O*
Ik ga ook richting Augustus.
pi_127606062
Volgens mij zijn de Turken op Fok net zo verdeeld als de Turken in Turkije :P.

Eigenlijk hebben we een grotere sample size nodig om te onderzoeken of er inderdaad verschillen zijn tussen opvattingen van man en vrouw. Fok lijkt dat te suggereren, maja, dat is gebaseerd op veel te kleine aantallen.
pi_127606069
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En jij ziet de kromheid van die uitspraak niet in? Ik heb het niet over (on)wenselijkheid he, maar over rationaliteit? Zoiets als "Erdogan zij dank, leven we niet volgens Erdogan" ?
Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.

Verder ben ik niet tegen hoofddoekjes. Niet tegen kruisjes. Ikzelf draag ook een Zulfikar-ketting. Je mag je geloof best laten zien vind ik, ook als ambtenaar. Maar een ambtenaar in burka kan niet. (Grapje, vrouwen mogen dan geen ambtenaar worden. ;( )
pi_127606104
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat jij met mij inhoudelijk discussieert over de Sharia, is hetzelfde als dat ik met jou inhoudelijk discussieer over de gevolgen van menstruatie.
Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.
pi_127606136
quote:
12s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik ben elhamdulillah molsim, maar ben tegen de sharia(in Turkije). Als ik in SA was geboren, vond ik het misschien wel tof. Maar NIET in Turkije. Niet in een seculier land wat seculier ZAL blijven. Ja, vind je dat gek? Prima.

Verder ben ik niet tegen hoofddoekjes. Niet tegen kruisjes. Ikzelf draag ook een Zulfikar-ketting. Je mag je geloof best laten zien vind ik, ook als ambtenaar. Maar een ambtenaar in burka kan niet. (Grapje, vrouwen mogen dan geen ambtenaar worden. ;( )
Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminis
pi_127606145
Graag een recent voorbeeld van een land met de sharia waar ook andere levensstijlen/alcohol/overspel/afwijkende islamitische stromingen/blasfemie niet wordt bestraft met buitenproportioneel zware straffen.
pi_127606166
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jij snapt de democratie dus niet. Het is niet simpelweg 50%+1.

Er zijn bepaalde fundamentele waarden die minderheden beschermen tegen de tirannie van de meerderheid. Vastgelegd in de grondwet en Internationale verdragen.
Juist, iemand die het begrijpt. Dat je 50.1% van de stemmen hebt geeft je niet de mogelijkheden om te doen en laten wat je wil namens die 50.1%. Dat is geen democratie!

In een democratie luister je net zo goed naar de 49.9% die niet op je heeft gestemd. Je bent een leider van een land en niet alleen van je stemmers.
pi_127606173
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wederom, Een sharia is geen democratie. Moslims krijgen alle vrijheden in Turkije om hun geloof te belijden. Ik zie geen nut om een sharia in te voeren.
:') Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
pi_127606174
quote:
17s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij hoeft jezelf niet te verklaren hoor, ik wees alleen op een http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminis
Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van. O+
pi_127606190
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Want jij bent alwetend en ik mag geen mening hebben? Ga dan en reageer dan niet.
Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:05:29 #46
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127606192
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
pi_127606212
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:

[..]

:') Het gaat om de eventuele overstap van democratie naar sharia (mocht de bevolking dit willen, en mocht dit ''democratisch'' zo gekozen zijn), het gaat er niet om of die twee te vergelijken zijn. Lees aub m'n bericht opnieuw als je echt wil discussiëren, als je als een bozuk kaset hetzelfde blijft herhalen word het een welles-nietes discussie (kunnen we het beter direct afkappen).
Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.
pi_127606227
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef De_Guidance het volgende:
Graag een recent voorbeeld van een land met de sharia waar ook andere levensstijlen/alcohol/overspel/afwijkende islamitische stromingen/blasfemie niet wordt bestraft met buitenproportioneel zware straffen.
Er is geen land met de Sharia op dit moment.
pi_127606248
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Yukardaki legt het perfect uit. Ga met hem discussieren, ik heb braakneigingen bij het begrip Sharia.
Ik begrijp precies wat Guidance bedoelt en ik geef hem ook gelijk hoor. Ik wou gewoon een antwoord van jou hebben maar je ontwijkt de vraag.
pi_127606255
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef expans het volgende:

[..]

Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.

Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem? :') Democratie ten top.
pi_127606263
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
88% van Turkije is een totaal nieuw verschijnsel voor jou.

Mooi.
pi_127606291
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij reageerde jij toch echt op mij wat betreffende Sharia, maar goed, als jij denkt uberhaupt iets te weten over Sharia buiten 'Iran, Saudi Arabie, stenigen, bedekken' hoor ik dat graag, bij deze een bevestiging op je vraag, uit alsjeblieft je mening over wat de Sharia is.
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
pi_127606299
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Democratie in Turkije werkt niet. Ipv kömür en makarna gaan ze dan andere dingen uitdelen.

Wisten jullie trouwens al dat akp vaatwasmachines heeft gegeven aan mensen die niet eens elektriciteit hebben, alleen voor een stem? :') Democratie ten top.
Dus als we allemaal korans uitdelen krijgen we geheid een sharia?

in b4
pi_127606300
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik snap dat jij het raar op zal vatten dat ik God dank dat er geen sharia in Turkije is. Maar ik lig daar niet wakker van. O+
quote:
Ik ben elhamdulillah moslim
voldoet sowieso :7
pi_127606306
quote:

[..]

Ik was nooit zeker over AKP en "stemmen kopen", maar na dat filmpje van vanmiddag weet ik in ieder geval zeker dat ze mensen ronselen om een plein vol te krijgen als Erdogan spreekt.
pi_127606331
quote:

[..]

Ja, in Dersim. In een van die dorpen daar:D
pi_127606336
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:07 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.
pi_127606347
pi_127606351
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Geloof is iets persoonlijks, dat houd je voor jezelf. Je kan andere niet dwingen iets te doen. Er zijn zoveel Christenen in Turkije, Joden, andere Islamitische stromingen. Het grootste deel van de Soennieten is ook tegen Sharia. We hebben het over Turkije, wen er maar aan.
pi_127606373
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het niet over voorschriften, jij zegt dat democratie en Sharia niet samen gaat en ik zeg vervolgens dat je dan geen kaas hebt gegeten van de Sharia en dat benoem ik met alle respect, dus niet om te kleineren, maar incapabel noemen is een feitelijke uitspraak, meer dan een mening.
Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.
pi_127606402
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed, wellicht kun je mij uitleggen waarom democratie en Sharia wel samen gaan.
Ik moet toch wel eerst weten wat ik ga weerleggen, waarom is het niet?
pi_127606412
Ik snap het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.

Wat is nou leuk, nuttig, handig, mooi of wat dan ook aan het OPLEGGEN van een geloof aan iemand?
pi_127606432
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Theoden het volgende:
Ik snap het niet en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.

Wat is nou leuk, nuttig, handig, mooi of wat dan ook aan het OPLEGGEN van een geloof aan iemand?
Daar hebben ze een woord voor, yobaz.
pi_127606453
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....

Leg dan aub uit hoe dat democratisch kan zijn?
pi_127606465
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.
pi_127606472
Ik zeg gun iedereen zijn religie als privé-zaak, maar leg het niet op via de staat. In de veelzijdige wereld die wij nu kennen kan dat niet.
pi_127606486
pi_127606491
Even weer ontopic, ik kijk nu de livestream van Ulusal Kanal over Adana.

Er werd net al gezegd dat de politieagenten onderling Engels spraken. En de groep met akp-vlaggen die de demonstranten aanviel, sprak niet het Arabisch wat wij in Adana spreken. Wat zal hier aan de hand zijn? Toch de terroristen uit Syrië?
pi_127606513
Guidance, rare vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil, maar ben je Turks? Gewoon om jou even een plaats te geven, want ik ben het vrijwel altijd eens met je posts en denkwijze.
pi_127606517
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:14 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
Ze steunen Kilicdar. :P
  maandag 10 juni 2013 @ 00:15:10 #71
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127606522
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:

[..]

Hoe kan je nou in een land sharia toepassen en alsnog spreken van democratie? Sharia legt iedereen een geloof, een levenswijze en een gedragscode op. Er is maar één manier om te leven en als je buiten het boekje gaat ben je de lul ....

De meeste mensen denken bij sharia aan SA, Iran etc. Ik denk totaal niet zo, sterker nog.. niets komt er in de buurt van de afgelopen decennia. Ik denk eerder aan de tijd van Abu Bakr, Omar Ibn Al Chattab.
pi_127606531
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Democratie staat voor mij dat een ieder zijn eigen keuze kan maken hoe te kleden, hoe te eten bijv. Dat kan niet als je volgens de Sharia leeft. Mocht ik ooit echt van mijn geloof vallen, dan vind ik het prettig te weten dat ik daarvoor niet de doodstraf zal krijgen.
Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :

quote:
de·mo·cra·tie (de; v; meervoud: democratieën) 1staat(svorm) die aan het hele volk invloed op de regering toekent
?
pi_127606540
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze steunen Kilicdar. :P
Was dat filmpje van jou?! heb hard gelachen!
pi_127606556
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mag ik dan aannemen dat jij niet akkoord gaat met deze definitie :

[..]

?
Ik heb je net mijn definitie al gegeven.
pi_127606567
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:14 schreef Theoden het volgende:
Guidance, rare vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil, maar ben je Turks? Gewoon om jou even een plaats te geven, want ik ben het vrijwel altijd eens met je posts en denkwijze.
Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.

Jij dan?
pi_127606573
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:14 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
:P
pi_127606578
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Was dat filmpje van jou?! heb hard gelachen!
Nee niet van mij.
pi_127606586
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja Turks, hoewel ik mij het raar vindt om mij zo aan te duiden aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland. Turks-Nederlands dan maar.

Jij dan?
Same :)
pi_127606606
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik heb je net mijn definitie al gegeven.
Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.
pi_127606607
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jij dan?
Had jou niet Turks ingeschat.
pi_127606609
Nerelisiniz?
pi_127606611
quote:
Ik zag deze een paar keer voorbij komen vandaag, maar geen idee waar die is gemaakt dus ik had het niet gepost. Enig idee waar deze gemaakt is?
pi_127606612
quote:
Waarom doen ze dit echt. Valt mij zo tegen van de AKP dit.
pi_127606627
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:13 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ben jij een moslim?
pi_127606631
quote:
Wat zien we hier?
pi_127606635
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nerelisiniz?
Ik moest lachen. :D.
pi_127606653
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Had jou niet Turks ingeschat.
Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.
Ze vinden mij te rustig/vriendelijk/liberaal voor iemand uit Yozgat. :')
pi_127606663
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:16 schreef Theoden het volgende:

[..]

Same :)
Uit welke contreien?
pi_127606674
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan vervalt de discussie, wanneer ik spreek over democratie, heb ik het over zoals het in het Nederlands gebruikt wordt, geen semantische subjectieve variaties daarop. Waar jij over spreekt is wmb meer individualisme.
Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.
pi_127606678
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat zien we hier?
De "aanhangers" van tayyip. Het zijn er zoveeeeel dat er toevallig een aantal zijn gespot met dezelfde kleren. Naast elkaar. Meerdere keren. _O-
pi_127606683
quote:
Nerelisiniz?
Beste vraag van deze reeks. Nu al.
pi_127606688
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben jij een moslim?
Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.

Nu doe je precies hetzelfde bij mij.

Leg nou eens eerst uit waarom sharia en democratie samen kan gaan zonder dat je weer met een tegenvraag komt.
pi_127606690
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :D.
Hoezo? :P We gaan de hele tijd al offtopic, nu maar op een leuke manier.
pi_127606707
quote:
Nerelisiniz?
Capulistan :)
pi_127606712
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Democratie is wat mij betreft niet wat die ene 50.1% wil. Mensen moeten altijd de mogelijkheid hebben zich te gedragen zoals zij dat zelf willen. Niet doelend op totale anarchie. Ik vind alles wat mensen dwingt zich naar een bepaald iets te gedragen ronduit eng. Ik schrik echt als ik mensen een ja voor de Sharia hoor roepen.
Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?
pi_127606728
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hoezo? :P We gaan de hele tijd al offtopic, nu maar op een leuke manier.
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2009 01:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, eh. Standaard Turkse vragen dan maar. Vraag 1: Nerelisin? Wat zijn je roots?
pi_127606736
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:

[..]

Draai er nou niet eens omheen! Jij beweert dat je veel weet over sharia en democratie. Ambi vraagt je of je dan kan uitleggen waarom sharia en democratie samen kan gaan volgens jou. Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.

Nu doe je precies hetzelfde bij mij.

Leg nou eens eerst uit waarom sharia en democratie samen kan gaan zonder dat je weer met een tegenvraag komt.
Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?
pi_127606753
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:18 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ook nog uit Yozgat. Turken geloven mij ook niet als ik het zeg.
Ze vinden mij te rustig/vriendelijk/liberaal voor iemand uit Yozgat. :')
Yozgatli? Wtf. Daar gaan al mijn vooroordelen ;(
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef Theoden het volgende:

[..]

Eerst draai je er omheen bij Ambi door te vragen wat jij moet weerleggen, daarna draai je het om en vraag je haar wat in plaats van om iets uit te leggen.

Daar is Trigger een ster in en toch trap ik er iedere keer weer in.

quote:
5s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je de door mij gegeven definitie wel gelezen?
Jezus Trigger, reageer idd eens een keer op mijn vraag ;(
pi_127606754
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik vraag dat altijd. :@
De 2e vraag die ik altijd krijg is "kimin kizisin"?
pi_127606758
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogmaals, ben jij een moslim, zo ja, ben je praktiserend?
Waarom is dat zo relevant voor jouw argument?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')