Maar er werd wel gemarteld? Dus je bekende onder dwang, of toch niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, in het leven van Mohammed werd het zelfs zo streng opgelegd dat alle straffen pas zijn uitgevoerd nadat iemand zelf bekende, sommige geleerden stelden dat als daar geen sprake van is, dat je niet eens mag straffen.
Een straf was iets van 50 keer uitgevoerd (weet niet meer welke), moet je nagaanquote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, in het leven van Mohammed werd het zelfs zo streng opgelegd dat alle straffen pas zijn uitgevoerd nadat iemand zelf bekende, sommige geleerden stelden dat als daar geen sprake van is, dat je niet eens mag straffen.
Ik voorzie alleen een probleem wanneer een moslim een conflict heeft met een niet-moslim, dat kan je voorkomen door een objectief maatstaf te nemen, als je rechtvaardigheid boven alles zet, zoals de Sharia claimt iig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Onwerkbaar. Dan heb je binnen één land meerdere wetten.. Hoe wil je daarmee werken?
Of zie ik het verkeerd?
Topicreeks: Politie maakt einde aan protest in park Istanbulquote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent tegen Erdogan dus ,,,,, waarom??
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:51 schreef PSV1990- het volgende:
Monafqin , wat heb je tegen Erdogan media schaapje??
Je doet alsof alle moslims één denken. Dat is niet zo. Hoe wil je daarmee omgaan?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik voorzie alleen een probleem wanneer een moslim een conflict heeft met een niet-moslim, dat kan je voorkomen door een objectief maatstaf te nemen, als je rechtvaardigheid boven alles zet, zoals de Sharia claimt iig.
Sowieso is het niet die term wat van toepassing is.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.
Als je strikt naar de regels kijkt - dus niet naar het sektarisch geweld - dan mag niemand de ander doden, zeker niet iemand die gelooft in Allah en de profeet.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oke.
En op je vorige post: Stel, de sharia zal inderdaad ingevoerd worden in Turkije (Allah yazdiysa bozsun), wat zal er met mij dan gebeuren als Alawiet?
Compleet vrijwillig.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar er werd wel gemarteld? Dus je bekende onder dwang, of toch niet?
Wil het van jou horen , waarom ben je tegen Moslim leider Erdogan?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Topicreeks: Politie maakt einde aan protest in park Istanbul
Veel leesplezier.
?quote:
Ska geffi iemand die bacotjes drinkt is een Monafqin.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Monafiq is het a aghyour, enkelvoud. Jij gebruikt meervoud. Sowieso kan je dit beter niet zeggen, ook op internet ben je verantwoordelijk voor wat je zegt.
Je hebt ook zat Arabieren, danwel (niet) gemengd, in Noord-Afrika.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:49 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Komt nooit , heb je 1x aangesproken toen je zei dat je af en toe een Bacotjes drinkt monafqin..
Ben een trotse berber uit Marokko, Arabieren heb je in het midden oosten noord afrika is Amazigh/berber.
En Erdogan is een voorbeeld voor de rest van de ""moslim"" leiders (slaafjes)
Mag niet van Ambiquote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
Kan Erdoğan niet even op vakantie? Hij maakt alles erger met zijn uitspraken...
Ging even weer de Turkse kranten en reacties langs. Man man man.
Het zijn natuurlijk niet alleen de regels wat bij sharia hoort, maar ook de mensen. Wat zullen de mensen met mij doen?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je strikt naar de regels kijkt - dus niet naar het sektarisch geweld - dan mag niemand de ander doden, zeker niet iemand die gelooft in Allah en de profeet.
Je hebt honderden opvattingen in de Sharia, dat is ook sharia bedrijven.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je doet alsof alle moslims één denken. Dat is niet zo. Hoe wil je daarmee omgaan?
Hij is net terug, en daar hield ie zich ook niet stil.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef De_Guidance het volgende:
Kan Erdoğan niet even op vakantie? Hij maakt alles erger met zijn uitspraken...
Ging even weer de Turkse kranten en reacties langs. Man man man.
Yep. Ik was gisteren zelfs op een festival. Had blote armen, blote benen. Heb lekker gefeest met mijn Marokkaanse vriendinnetje, die trouwens bedekter was en niet dronk. Verder had ik aardig wat Marokkaantjes om mij heen die goed zopen. Ik ook btw.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Wil het van jou horen , waarom ben je tegen Moslim leider Erdogan?
[..]
?
[..]
Ska geffi iemand die bacotjes drinkt is een Monafqin.
paar % , merendeel zijn Imazighen ,quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je hebt ook zat Arabieren, danwel (niet) gemengd, in Noord-Afrika.
Een kwaadwillende heeft toch geen Sharia nodig om jou kwaad te doen? Geen enkel systeem beschermt je 100% voor een kwaadwillende, wel kan je concluderen of het de bedoeling is of niet en of er vergelding zal zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de regels wat bij sharia hoort, maar ook de mensen. Wat zullen de mensen met mij doen?
Leuk voor je .quote:Op maandag 10 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Yep. Ik was gisteren zelfs op een festival. Had blote armen, blote benen. Heb lekker gefeest met mijn Marokkaanse vriendinnetje, die trouwens bedekter was en niet dronk. Verder had ik aardig wat Marokkaantjes om mij heen die goed zopen. Ik ook btw.
Wat een slet ben ik ook.
En terecht de demonstranten worden 100% zeker gesteund door de zionisten die gebaad zijn bij onrust in Turkije .quote:Op maandag 10 juni 2013 00:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hij is net terug, en daar hield ie zich ook niet stil.
Niet een paar %, sowieso is dat moeilijk te achterhalen aangezien het grote aantal gemixte bevolkingsgroepen. Bijna iedereen in Noord-Afrika heeft zowel Berbers als Arabisch bloed.quote:
Nee touché. Ik merk het nu al bij mensen als ze mijn ketting zien.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een kwaadwillende heeft toch geen Sharia nodig om jou kwaad te doen? Geen enkel systeem beschermt je 100% voor een kwaadwillende, wel kan je concluderen of het de bedoeling is of niet en of er vergelding zal zijn.
Reageer niet op mij, lan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:59 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
En terecht de demonstranten worden 100% zeker gesteund door de zionisten die gebaad zijn bij onrust in Turkije .
ERDOGAN !![]()
OMG, zo herkenbaar dit... Als ze mijn zulfikar zagen: ooooooh wat is dat... oooh.. ben jij alevi? hhhmmm.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee touché. Ik merk het nu al bij mensen als ze mijn ketting zien.Blikken zeggen meer dan 1000 woorden.
Ayran?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jazeker.. Heb zelfs één op Erdogan gedronken. Smaakte bijzonder aangenaam.
Jagermeister Red Bull can!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, bacardi cola. Nothing can beat that one.
Waarom je zondes openbaar maken ?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, bacardi cola. Nothing can beat that one.
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
OMG, zo herkenbaar dit... Als ze mijn zulfikar zagen: ooooooh wat is dat... oooh.. ben jij alevi? hhhmmm.
Geen enkele moslim kan tegen de sharia zijn aangezien de ramadan, gebed etc. ook sharia zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
Als moslim tegen de sharia zijn. Dit is een totaal nieuw verschijnsel voor mij. Even opzoeken wat dit precies is.
Is dat lekker?! Anders probeer ik dat de volgende keer..quote:
Oh joh. Heb nog 2 festivals dit jaar om NOG meer zondes te krijgen.. Kan niet wachten met tellen als ik straks weer een baco drink, hoeveel zondes ik er nu weer bijdrink.quote:
Zeg maar gerust onmogelijk te achterhalen. Zelfde geldt voor bevolkingen in andere Arabische landen. Niet alleen de Arabieren zijn zo gemixt als wat maar ook de Berbers, Turken, Perzen, et cetera.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Niet een paar %, sowieso is dat moeilijk te achterhalen aangezien het grote aantal gemixte bevolkingsgroepen. Bijna iedereen in Noord-Afrika heeft zowel Berbers als Arabisch bloed.
astaghfirullahquote:
Typisch...quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.
Ik vind het stiekem wel grappig.
Elke systeem dwingt regels naar de bevolking.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger, ik heb het niet zo op voorschriften. Of dat nu om spijs/kleding/straf/erfrecht whatever gaat. De Sharia dwingt zaken af en ik hou niet van dwing. Een ieder moet zelf kunnen beslissen hoe te leven. Dat ontneemt de Sharia.
Mijn favoriete festivaldrankjequote:Op maandag 10 juni 2013 01:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is dat lekker?! Anders probeer ik dat de volgende keer..
[..]
Oh joh. Heb nog 2 festivals dit jaar om NOG meer zondes te krijgen.. Kan niet wachten met tellen als ik straks weer een baco drink, hoeveel zondes ik er nu weer bijdrink.
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Alevieten doen niet aan de ramadan , bidden niet , = kuffar.
Cool. Ga ik onthouden voor Latin Village!quote:
Only God can judge. En dat een persoon als jou mij uitmaakt voor kafir is een compliment.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:03 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Zeg maar gerust onmogelijk te achterhalen. Zelfde geldt voor bevolkingen in andere Arabische landen. Niet alleen de Arabieren zijn zo gemixt als wat maar ook de Berbers, Turken, Perzen, et cetera.
Je leeft in een land met pak 'm beet 14 miljoen kuffar, ga je iedereen ook aanspreken waarom hij/zij ook zo leeft?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Moet jij weten
[..]
Is het serieus zo ergquote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik sta achter de kassa. En dan komen er moslims die mij nog niet kennen. Ze zien dat ik buitenlands ben, dus doen eerst gewoon normaal en lief. En dan zien ze mijn ketting. En daarna nemen ze niet eens de moeite om doei te zeggen.
We dont care. Er is een aparte Marokkanentopic. Ga daarheen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.
Ivm werk en wat dingen die geregeld moesten worden ben ik vandaag het centrum niet in geweest maar ik vermoed vrij rustig, zoals gisteravond. Tentenkampen op straat, groepen die samen schreeuwen om verandering maar zich keurig aan de regels houden.quote:
Dat is tegenwoordig teveel gevraagd.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.quote:
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geloof er niks van, de Arabieren waren toentertijd van enorme invloed op Noord-Afrika en voormalig Iberië.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Berbers zijn niet gemixt zo veel arabieren zijn er niet in Noord afrika geweest, zal volgende keer wel de bewijzen plaatsten.
Hayir.. Ik herken nml wat zij zegt.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vaak zit zoiets ook in je hoofd hoor.
Houdoequote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef PSV1990- het volgende:
Tot de volgende keer, et is hier beter dan Marokko.nl
asalam alaykoum
ambipur houdoe
Vandaar al die misverstanden en scheve beelden.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig teveel gevraagd.
Dat is wel samenvattend inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
He verdiep je eerst zelf eens in de Islam, je pleegt takfir.
Ach, alleen maar goed dat iemand er geen opmerking maakt. Teken van beschaving vind ik. Of zou je het leuk vinden als iemand er iets over zei?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.
De meeste zijn verslagen en teruggekeerd , bleef maar een klein groepje achter die arab dna is allang verwaarloosd .quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Geloof er niks van, de Arabieren waren toentertijd van enorme invloed op Noord-Afrika en voormalig Iberië.
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Sorry, maar ik kan echt wel aan iemand zien hoe hun gedachte over mij opeens veranderd.
De Amazighen zijn zeer zeker wel gemixt. Een mooi voorbeeld zijn de Tuareg.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:05 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we het nog over Erdogan, AKP en Turkije hebben?
Ah, de nieuwe Uri Geller!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Sorry, maar ik kan echt wel aan iemand zien hoe hun gedachte over mij opeens veranderd.
Snel stenen gooien.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..
Geen wonder dat het al rellen is in een land van 75miljoen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we het nog over Erdogan, AKP en Turkije hebben?
Omdat kansloos ...quote:Op maandag 10 juni 2013 01:08 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Vanwaar die afkeer als men erachter komt dat je Alevi bent?
Kan er niks aan doen ja, temperament.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arabieren nemen het ook weer hier over ja..
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen ja, temperament.
Tfoee???quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.
Zolang jij het niet meemaakt, begrijp jij het niet.
Jij is in het algemeen btw.
Ik denk niet dat de kettinkjes gehaat zullen worden. Er staat Hz. Ali op mijn ketting en dat kunnen ze niet haten, Hz. Ali is immers van de Ehlul Bayt. Ik denk meer dat ze de gedachte erachter haten. Ik zit er niet mee, kan er wel om lachen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Kleine ik droeg zo een dolk, omdat ik het er tof uit vond zien maar dat toont ook aan dat alevieten niet benadeeld werden (imo). Ze werden gewoon openlijk en vrij verkocht in Afyon (bekend om streng gelovige soennieten), als ze gehaat zouden worden zouden ze die kettinkjes niet verkopen, toch?
A RIFquote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.
Marokkanen doen hetzelfde richting Nederlandse meisjes hier in Nederland. Zijn/worden de Nederlandse meisjes daadwerkelijk onderdrukt door heel Nederland of door een 'klein' groepje? Dat een aantal mensen dat doen betekent niet dat iedereen dat doet.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.
Is dit live vanaf een telefoon?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Theoden het volgende:
Volgens mij is dit live vanuit Ankara http://www.ustream.tv/channel/ozererdogan
Dit geldt dan voor Turken want een Moslim van Marokkaanse, Somalische of Indonesische afkomst weet echt nie waar een zwaardje om de nek voor staat...die denken eerder dat je souvenirtje hebt meegenomen na een vakantie ofzo.quote:]Op maandag 10 juni 2013 01:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ja. Valt mij alleen op dat ze er nooit een opmerking over maken. Eén keer, en dat was positief, want die abi bleek ook Alevi te zijn.
Man wat ben ik blij dat ik de juiste vrienden kies dan. Ik heb echt nog nooit iets gehoord over Alevieten en incest. Mensen afrekenen op hun afkomst, zucht ....quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
We kunnen de hand schuddenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Stiekem vind ik Marokkanen leuk. Zolang ze maar niet Rif zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |