quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Ach niet dat ze verder een echt belangrijke rol heeft, behalve dat Briennegedoe komt ze niet echt meer voor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:58 schreef Insane- het volgende:
Al die showfags die blij zijn dat Catelyn dood is
I can't wait for these fruitful tears
Ja Pod heeft ze ook opgehangen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:26 schreef maurisioo het volgende:
Had ze die pod trouwens nog opgehangen?
Ik dacht ook dat Brienne dood was, maar blijkbaar niet.
Ben je niet goed!!! lees ze in het engels, doe jezelf een lol.. er gaat zo veel verloren in de vertaling....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:47 schreef Syphixx het volgende:
ik vroeg me af of er een lijst was met de Engelse en de Nederlandse namen zijn.
'k wou de boeken lezen ( ben gewoon begonnen met een een feestmaal voor kraaien
(omdat ik toch alle 3 seizoenen gezien heb en gewoon vanaf daar verder wil )
voorlopig kan ik enkel 'piggetje' die dikkerd van de nachtwacht en " oude beer " herkennen
Podrick wordt de man en drakenrijder van Daenerys in boek 7quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:37 schreef Timwonnacott het volgende:
Jullie hebben gelijk. Ik dacht dat die al dood was, maar is nog niet zeker inderdaad.
bevestigd door GRRM dat brienne "Sword" riep om Pod te redden van ophanging.quote:
Inderdaad, in het Engels lezen en met deel 1 beginnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Ben je niet goed!!! lees ze in het engels, doe jezelf een lol.. er gaat zo veel verloren in de vertaling....
en A feast for crows is het 4e boek.. dat is seizoen 5 van de series...
Damn!!!
Niks aan toe te voegen!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Inderdaad, in het Engels lezen en met deel 1 beginnen.
Opschieten
Waarom zou dat helpen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:42 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
bevestigd door GRRM dat brienne "Sword" riep om Pod te redden van ophanging.
Dan moet het een tikfout zijn geweest van hem, er stond "a word" maar de s zit natuurlijk naast de a, dus hij zal idd sword bedoeld hebbenquote:
nee dat woord was Sword wat ze riep.. het moet natuurlijk wel spannend blijven of ze dood is of niet tussen de boeken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dan moet het een tikfout zijn geweest van hem, er stond "a word" maar de s zit natuurlijk naast de a, dus hij zal idd sword bedoeld hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heet, betekent dit dan dat we gaan zien hoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Inderdaadquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Toch leuk. We hebben hier allemaal de boeken gelezen maar nog is het spannend wat de volgende aflevering gaat brengen![]()
Altijd leuk, het niet kunnen nalaten om jezelf te spoilerenquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:01 schreef megamandy het volgende:
Hoewel ik met de boeken achter de afleveringen aan hang kan ik het niet laten om hier soms te kijkenEn dus gegoogled op Lady Stoneheart. Klinkt erg gaaf
Of Meereen pas in seizoen 4, dan hoeft hij nu nog niet op de kaart. Kan beide.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef Amnon het volgende:
Hmm, op de kaart in het de opening is Meereen niet te zien... Zou het kunnen zijn dat ze Meereen eruit knippen en Yunkai ervoor gebruiken?
Het zou wel leuk zijnquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:09 schreef Angelof9 het volgende:
Theon was 2 boeken lang nergens te bekennen, maar in de serie zien we alvast de weg naar zijn uiteindelijke lot in boek 5.
Rickon is ook in geen 3 boeken te bekennen, dus vraag ik me af of we in de serie zijn weg gaan vervolgen? Onderweg naar het lot wat ook wij nog niet kennen??
Ach, was eigenlijk vanwege de seriespoiler (titel vd afl)... Ben altijd heel braaf met spoilers. Misschien dat er hier mensen lezen die de boeken wel kennen maar niet willen weten wat er volgende week allemaal staat te gebeuren. (Fat chance thoughquote:Op woensdag 5 juni 2013 07:18 schreef The_Groove het volgende:
Hoeft niet in spoilers Zhenar.
Grote kans op een glimp Lady Stoneheart. Ik hoop het
Mereen is al genoemd, meerdere malen geloof ik.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef Amnon het volgende:
Hmm, op de kaart in het de opening is Meereen niet te zien... Zou het kunnen zijn dat ze Meereen eruit knippen en Yunkai ervoor gebruiken?
Ik denk dat hij vervangen wordt door een ander als ze hem weglaten. Zoveel is hij niet in beeld geweest tot nu toe.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:15 schreef Angelof9 het volgende:
Anders lijkt het me ook wel raar om ergens in seizoen 8 die acteur als volwassen man terug te zien terwijl hij in het boek nog steeds 4 jaar is
Och arme jongenquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:38 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoop trouwens ook wel dat Daenerys nu eens opschiet met haar reis naar King's Landing.
Awww...quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:43 schreef Pek het volgende:
Altijd lachen, dat andere topic:
[..]
Och arme jongen![]()
Meer tieten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:57 schreef Maisnon het volgende:
Maar daar gaat echt kritiek op komen hoor na Joffreys bruiloft / Tyrions berechting. Ik krijg nogal de indruk dat het verhaal daarna zo niet concreet meer is zonder echt grote gebeurtenissen, Dany die niet opschiet, een soort van soap overal
wat voor impact gaat dat op de serie hebben
Ik vond sowieso al die slavensteden min of meer uitwisselbaar.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef Amnon het volgende:
Ga hem lekker even quotenquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:43 schreef Pek het volgende:
Altijd lachen, dat andere topic:
[..]
Och arme jongen![]()
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:03 schreef Young_David het volgende:
GRRM vind al die reacties op de Red Wedding maar prachtig
waaruit leid je dat ?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
de maker heeft de boeken niet gelezen??
one true king en Joff gaat toch echt deaud.. en zijn pappie is zijn pappie niet.. *gaat nog even door*quote:
Kyubey is verliefd?quote:
ohh die gif plaatje makerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
one true king en Joff gaat toch echt deaud.. en zijn pappie is zijn pappie niet.. *gaat nog even door*
"George R. R. Martin Intervi..." This video is no longer available due to a copyright claim by Conaco Productions LLC.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:03 schreef Young_David het volgende:
GRRM vind al die reacties op de Red Wedding maar prachtig
Dat lijkt me Snoop Dogg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:04 schreef Kyubey het volgende:
Uit de dansende 50 cent kan ik al opmaken dat de maker waarschijnlijk een troll is.
Ja nu je het zegt. In de eerste instantie leek het plaatje totally legit namelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:04 schreef Kyubey het volgende:
Uit de dansende 50 cent kan ik al opmaken dat de maker waarschijnlijk een troll is.
Die theorie ben ik ook tegengekomenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:50 schreef Purplesparks het volgende:
Mensen ook overtuigd van dat in het laatste boek Jon Snow het gaat overleven? M'n broer opperde die suggestie omdat hij denkt dat jon snow in werkelijkheid 1 van de koninglijke tygarian familie is gered stiekum door ned stark. Geen idee of waar is maar klinkt niet me niet geheel onlogisch in de oren.
wie of wat is dat ?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:47 schreef Poemgirl het volgende:
Even een grotere HD edit gemaakt.
[ afbeelding ]
I'm not crying, there's just a Stark in my eye.
Robb en Grey Windquote:
Lijkt me erg sterk. In het boek wordt constant herhaald hoe erg hij op z'n vader/een Stark lijkt, zelfs nog meer dan Robb hoewel hij maar half-Stark is. Daarnaast zijn Targaryens vrijwel allemaal hoogblond en relatief slank gebouwd, Jon is zo donker als het kan en wat 'ruiger'.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:50 schreef Purplesparks het volgende:
Mensen ook overtuigd van dat in het laatste boek Jon Snow het gaat overleven? M'n broer opperde die suggestie omdat hij denkt dat jon snow in werkelijkheid 1 van de koninglijke tygarian familie is gered stiekum door ned stark. Geen idee of waar is maar klinkt niet me niet geheel onlogisch in de oren.
Jah wie weet heb je gelijk hoor, maar wat is er nou leuker dan speculeren over zo'n geweldig verhaal en de karakters en dan uiteindelijk misschien wel weer compleet verrast worden met iets totaals onverwachts.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. In het boek wordt constant herhaald hoe erg hij op z'n vader/een Stark lijkt, zelfs nog meer dan Robb hoewel hij maar half-Stark is. Daarnaast zijn Targaryens vrijwel allemaal hoogblond en relatief slank gebouwd, Jon is zo donker als het kan en wat 'ruiger'.
Ik sluit de theorie niet uit maar vooralsnog zie ik er weinig logica in of aanleiding voor. Daarnaast hoeft het feit dat hij een Targaryen is natuurlijk niet te betekenen dat hij niet sterft.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:35 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Jah wie weet heb je gelijk hoor, maar wat is er nou leuker dan speculeren over zo'n geweldig verhaal en de karakters en dan uiteindelijk misschien wel weer compleet verrast worden met iets totaals onverwachts.
Dat komt omdat de Targaryens nogal een inteeltfamilie is. De keren dat er buiten de familie werd getrouwd (Martell) het nageslacht meteen minder op een Targaryen leek.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. In het boek wordt constant herhaald hoe erg hij op z'n vader/een Stark lijkt, zelfs nog meer dan Robb hoewel hij maar half-Stark is. Daarnaast zijn Targaryens vrijwel allemaal hoogblond en relatief slank gebouwd, Jon is zo donker als het kan en wat 'ruiger'.
Ik sluit de theorie niet uit maar vooralsnog zie ik er weinig logica in of aanleiding voor. Daarnaast hoeft het feit dat hij een Targaryen is natuurlijk niet te betekenen dat hij niet sterft.
En de Tower of Joy is het belangrijkste. Jammer dat die niet in de serie is geweest.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Targaryens nogal een inteeltfamilie is. De keren dat er buiten de familie werd getrouwd (Martell) het nageslacht meteen minder op een Targaryen leek.
Voor R+L=J zijn zoveel aanwijzingen
Misschien dat ze dat als flashback-episode gaan doen. Zou tof zijnquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
En de Tower of Joy is het belangrijkste. Jammer dat die niet in de serie is geweest.
Of Howland Reed gaat de boel nog reddenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:44 schreef Amnon het volgende:
[..]
Misschien dat ze dat als flashback-episode gaan doen. Zou tof zijn
Daarnaast is het niet volledig onmogelijk dat ehm rhaegar targaryen een kind zou kunnen hebben bijvoorbeeld met de zus van ned stark, wat dus niet perse hoeft te betekenen dat dat kind blond zou zijn. Hoewel dit misschien wel erg ver gezocht is.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat sowieso.Wie weet klopt de theorie. We zullen zien hoe het gaat lopen.
Dat zou best kunnen. Rhaegar is trouwens, van wat ik heb gelezen, mijn favoriete personage wat niet voorkomt in de serie behalve in gesprekken. Dus zo'n connectie zou ik hartstikke tof vindenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:45 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Daarnaast is het niet volledig onmogelijk dat ehm rhaegar targaryen een kind zou kunnen hebben bijvoorbeeld met de zus van ned stark, wat dus niet perse hoeft te betekenen dat dat kind blond zou zijn. Hoewel dit misschien wel erg ver gezocht is.
Die speculatie heb ik ook al vaker langs zien komen en dat lijkt me helemaal zo gek nog niet.quote:Daarnaast, iemand ook een idee wie de 'ondode' begeleider zou kunnen zijn van Bran? Zou me niks verbazen als het zijn oom is Benjen
Ik sluit het ook niet uit. Stark seed is ook strongquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Targaryens nogal een inteeltfamilie is. De keren dat er buiten de familie werd getrouwd (Martell) het nageslacht meteen minder op een Targaryen leek.
Als je er nog een paar uit je mouw kan schudden zou ik dat top vinden. Ik ben er benieuwd naarquote:Voor R+L=J zijn zoveel aanwijzingen
was me ook niet helemaal duidelijk, misschien ontvoerd met het Stockholm syndroom? :p daarnaast ben ik met je eens dat rhaegar interessant wordt omschreven, maar enigszins wel leuk gedaan dat je hem niet leert kennen werkelijk maar alleen door verhalen die mensen aan anderen vertellen wat voor persoon het was.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Rhaegar is trouwens, van wat ik heb gelezen, mijn favoriete personage wat niet voorkomt in de serie behalve in gesprekken. Dus zo'n connectie zou ik hartstikke tof vinden
[..]
Die speculatie heb ik ook al vaker langs zien komen en dat lijkt me helemaal zo gek nog niet.
[..]
Ik sluit het ook niet uit. Stark seed is ook strong
[..]
Als je er nog een paar uit je mouw kan schudden zou ik dat top vinden. Ik ben er benieuwd naar
Hoe zit het trouwens met die "ontvoering" van Lyanna. Ik heb wat rondgelezen maar voor zover ik weet is er feitelijk nog niets over bekend. Is ze ook echt ontvoerd of ging ze vrijwillig mee?
Meen je dat? want dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Zelfs na die 20 jaar ongeveer dat ze overleden is wanneer hij Ned komt opzoeken laat hij duidelijk merken hoeveel hij voelde voor d'r.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:08 schreef Kirov het volgende:
Volgens mij maakte Robert het ervan dat ze ontvoert en verkracht werd.
Daarom juist, dusquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:14 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Meen je dat? want dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Zelfs na die 20 jaar ongeveer dat ze overleden is wanneer hij Ned komt opzoeken laat hij duidelijk merken hoeveel hij voelde voor d'r.
Blijkbaar toch wat dingen gemist. Het lijkt er inderdaad heel erg op dat Jon the prince who was promised is.quote:Shortly before her death, Lyanna extracted a promise from Ned.[10] Neither the content of the promise nor the cause of her death are currently known. Her final words were a phrase that would haunt her brother for the rest of his life:[7]
“ "Promise me, Ned."[7] ”
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:47 schreef Poemgirl het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien stierf ze in de bevalling van Jon?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:56 schreef Thrills het volgende:
Wat mij altijd doet denken dat de R+L=J waar is is het stuk waarin verteld wordt dat Ned haar in bed aantreft in een plas bloed (correct me if I'm wrong), op zich zou dit logisch zijn als zij daar was met als bedoeling haar om zeep te helpen. Wat mij logischer lijkt was dat Rhaegar op haar viel dus geen rede heeft gehad haar om te leggen. Liefde + plas met bloed op bed waar ze werd aangetroffen + belofte Ned is voor mij genoeg om R+L=J voorlopig aan te nemen totdat het bevestigd of ontkracht wordt
Dat vermoed ik wel. En dat Ned hem voor Robert wou verbergen door te zeggen dat het zijn eigen bastaard was.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:01 schreef Amnon het volgende:
[..]
Misschien stierf ze in de bevalling van Jon?
Victarionquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:10 schreef maurisioo het volgende:
Ik verwacht dat die Eurion of Vicatarion (o.i.d.) ook nog een grote rol gaat spelen.
Die rare tradities op de IJzeren eilanden inderdaad. Wanneer ik die dingen lees over "finger dance" en verdrinken en dat soort gedoe, ben ik blij dat ik daar niet woonquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
Victarion![]()
Vrouw gewoon dood slaan omdat ze verkracht is
Normaal gesproken zou hij de verkrachter af maken maar omdat dat zijn broer was kon dat niet. Dan maar op deze manierquote:Op zondag 9 juni 2013 11:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Die rare tradities op de IJzeren eilanden inderdaad. Wanneer ik die dingen lees over "finger dance" en verdrinken en dat soort gedoe, ben ik blij dat ik daar niet woon
Bij de volgende bruiloft die ik heb draag ik preventief maliën.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:08 schreef Young_David het volgende:
Vraag me af of er afgelopen weekend iemand voor de grap op een bruiloft The Rains of Castamere heeft gespeeld
En toen kwamen deze figuren binnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:08 schreef Young_David het volgende:
Vraag me af of er afgelopen weekend iemand voor de grap op een bruiloft The Rains of Castamere heeft gespeeld
Kill Billquote:Op zondag 9 juni 2013 12:10 schreef Kyubey het volgende:
[..]
En toen kwamen deze figuren binnen.
[ afbeelding ]
Ik denk dat Balon sowieso sterft. Dat Asha op zoek gaat zie ik ook wel zittenquote:Op zondag 9 juni 2013 13:20 schreef Amnon het volgende:
[..]
Kill Bill
Zie in de promo dat Asha/Yara volgende episode erin voorkomt... Lijkt me sterk dat ze al dat gedoe met Euron en Victarion doen, misschien de dood van Balon? Of Ashara die op zoek gaat naar Theon?
Jaaaa het zit erinquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:47 schreef Poemgirl het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat Asha hoort dat Balon dood is, verder niet. Dan kunnen ze er in seizoen 4 mee verder gaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:20 schreef Amnon het volgende:
[..]
Kill Bill
Zie in de promo dat Asha/Yara volgende episode erin voorkomt... Lijkt me sterk dat ze al dat gedoe met Euron en Victarion doen, misschien de dood van Balon? Of Ashara die op zoek gaat naar Theon?
Waar heb je die afbeelding vandaan?quote:
Blijf aub uit beide topics weg tot je bijloopt.quote:Op maandag 10 juni 2013 06:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Er zijn mensen die het nog niet gezien hebben vannacht, die het vandaag pas kunnen kijken. Niet iedereen heeft geen baan en zit thuis om s'nachts te kijken, zou het dus in spoilertags kunnen?
Zie editquote:Op maandag 10 juni 2013 07:33 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Blijf aub uit beide topics weg tot je bijloopt.
Nicequote:Op zondag 9 juni 2013 13:43 schreef ems. het volgende:
Hier trouwens nog wat mooie tekeningen over ASOFAI van een random dude op internet.
[ afbeelding ]
Deel 2 natuurlijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef burger het volgende:
Ok seizoen 3 is over. Ik wil graag verder met de boeken vanaf hier.
Welke moet ik nemen?
Een storm van zwaarden, bestaande uit twee boekdelen. Deel een: Staal en sneeuw. Deel twee: Bloed en Goud
Of
Een feestmaal voor kraaien
Er is m.i. teveel aangepast om A Clash of Kings over te slaan, begin anders bij deel 1 van A Storm of Swords.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef burger het volgende:
Welke moet ik nemen?
Een storm van zwaarden, bestaande uit twee boekdelen. Deel een: Staal en sneeuw. Deel twee: Bloed en Goud
Of
Waarom koop je niet de hele pocket editie?? Ik ben niet iemand die anderen aanspoort om de boeken te gaan lezen, maar als je dat dan toch van plan bent, begin gewoon bij deel 1, a game of thrones. Als je de serie kijkt heb je geen idee wat je mist, prima, maar wanneer je halverwege de serie de boeken gaat lezen mis je erg veel. Denk ik.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef burger het volgende:
Welke moet ik nemen?
Of
Neem je kruisboog mee en nail the bastardquote:Op maandag 10 juni 2013 13:40 schreef Young_David het volgende:
Grappig, ik wist niet dat de drummer van Coldplay in de band bij The Red Wedding zat
[ afbeelding ]
Weet ik dat voor de volgende keer dat ik naar een Coldplay-concert ga
Ik mis Coldhands wel behoorlijk. Ook de weirwood deur onder de Wall.quote:Op maandag 10 juni 2013 04:11 schreef Funzel het volgende:
Helaas nog geen Lady Stoneheart en ook geen Coldhands.. Wel een toffe afsluiter.
Jaquote:Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik mis Coldhands wel behoorlijk. Ook de weirwood deur onder de Wall.
Ik vind hem Ramsay geweldig spelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:47 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Kan nog steeds niet wennen aan deze melkmuil als the Bastard.....
Hij speelt hem prima inderdaad maar als ik aan Ramsay denk, denk ik aan een fysieke bruut van een kerel en niet zozeer aan een wat geniepige psychopaat :-)quote:
Ja dat klopt, maar ik vind deze Ramsay beter dan die ik me had voorgesteld in het boek. Details als uiterlijk e.d. boeien me verder weinig. Heb liever een goede acteur, dan per se eentje die er precies bij past.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:54 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Hij speelt hem prima inderdaad maar als ik aan Ramsay denk, denk ik aan een fysieke bruut van een kerel en niet zozeer aan een wat geniepige psychopaat :-)
Die is wel epicquote:
Dat klopt op zich ook wel, maar in het boek komt Ramsay ook over als (een beetje een domme) bruut, die alles met grof fysiek geweld aanpakt, en daarom ook gevreesd is. Deze Ramsay lijkt een stuk slimmer, geniepiger en psychopatisch...quote:Op maandag 10 juni 2013 15:57 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar ik vind deze Ramsay beter dan die ik me had voorgesteld in het boek. Details als uiterlijk e.d. boeien me verder weinig. Heb liever een goede acteur, dan per se eentje die er precies bij past.
quote:Op maandag 10 juni 2013 16:19 schreef Poemgirl het volgende:
[..]Wat bedoel je met het andere belangrijke ding aan het eind van seizoen 4?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dood van Kevin?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:23 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het andere belangrijke ding aan het eind van seizoen 4?
quote:Op maandag 10 juni 2013 16:23 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het andere belangrijke ding aan het eind van seizoen 4?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of het Wurgen van Shae.quote:
Vlucht uit dit topic en lees snellerquote:Op maandag 10 juni 2013 16:33 schreef Maisnon het volgende:
Ja dat wist ik welik ben praktisch daar met lezen
moet nog een mini stuk van ASOS
Ja dat is echt belachelijk. Komt volgens mij vooral ook omdat een van die twee makers een hekel heeft aan Stannis, meende ik eens gelezen te hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik dacht dat Stannis in de boeken zelf bedacht om naar het Noorden te gaan? Nadat hij dat bericht van Aemon krijgt.
Hier zit hij echt volledig in de zak van Carice. Doet wel af aan zijn karakter als hij 0 wilskracht heeft zoals hier.
Ja, wat is dit! In het boek vond ik hem juist een ontzettende baas omdat hij gewoon uit zichzelf, en uit plichtsbesef voor de realm, naar de Wall gaat.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik dacht dat Stannis in de boeken zelf bedacht om naar het Noorden te gaan? Nadat hij dat bericht van Aemon krijgt.
Hier zit hij echt volledig in de zak van Carice. Doet wel af aan zijn karakter als hij 0 wilskracht heeft zoals hier.
Vind het zelf eerlijk gezegd wel bij hem passen. Maar in de boeken kreeg ik juist wat sympathie voor hem met die actie. Nu blijft hij echt een soort Ned Stark maar dan zonder compassie en nog verder verwijdert van de realiteit.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:23 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja dat is echt belachelijk. Komt volgens mij vooral ook omdat een van die twee makers een hekel heeft aan Stannis, meende ik eens gelezen te hebben.
quote:Op maandag 10 juni 2013 16:30 schreef Poemgirl het volgende:
Dat gebeurt pas in boek 4. De serie is nog niet eens aan het eind van boek 3. Nouja, wel met sommige dingen, maar niet met andere. Balon die nog leeft bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Dat gebeurd op het eind in boek 3quote:Op maandag 10 juni 2013 20:33 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat gebeurt pas in boek 4. De serie is nog niet eens aan het eind van boek 3. Nouja, wel met sommige dingen, maar niet met andere. Balon die nog leeft bijvoorbeeld.
Echt niet einde seizoen 4. Die hele Tyrionverhaallijn moet ook nog komen.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:54 schreef Angelof9 het volgende:
Oh ja, je hebt gelijk. Maar in ieder geval moet eerst Joffrey er nog aan, dus het gaat nog wel even duren! Waarschijnlijk einde seizoen 4, want zoals gezegd, Balon leeft ook nog!
Wie?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:24 schreef Angelof9 het volgende:
Ik wist ook ineens aan wie Daario me steeds deed denken: Robin Gibb!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:32 schreef Kyubey het volgende:
Wat is dezenKun je even de bron ervan sturen? (tumblr)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:36 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Kun je even de bron ervan sturen? (tumblr)
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:32 schreef Kyubey het volgende:
Wat is dezenPhotoshop wsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al zou ik het niet erg vinden mocht ze er zo uit komen te zien, zo creepy als in het boek zullen ze haar denk ik niet maken
Sasha Braun trouwens?"Laten wij bidden voor hen die het moeilijk hebben
maar vooral voor hen die moeilijk doen"
--Herman Finkers
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGGGGGGGGEEEERRRRRquote:Op maandag 10 juni 2013 21:42 schreef Amnon het volgende:
[..]
Photoshop wsAl zou ik het niet erg vinden mocht ze er zo uit komen te zien, zo creepy als in het boek zullen ze haar denk ik niet maken
Sasha Braun trouwens?
Aardappelsquote:Op maandag 10 juni 2013 21:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGGGGGGGGEEEERRRRR
Ga je schamen.quote:
Ja, maar in de boeken kon je nog een tijd lezen en je afvragen wie die oude man nou was en had je nog wat humor van Strong Belwas. Dat hebben ze beide weggelaten waardoor er eigenlijk weinig overblijft.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:13 schreef Gwywen het volgende:
Ik zag op IMDb dat ep 9 een 9,8 had gekregen, volgens mij de hoogste beoordeling ooit van alle afleveringen.![]()
Ep. 10 vandaag vond ik ook erg leuk, al had ik soms het idee dat er wel heel erg veel dingen in gepropt werden, echt alle verhaallijnen kwamen aan bod, het was een beetje een allegaartje.
Dat einde met Dany sloeg natuurlijk nergens op, ze heeft niks gedaan, alleen maar iedereen voor haar laten vechten. Ik vond haar in de boeken overigens ook al ongeveer net zo irritant als Catelyn, vandaar.
In het andere topic zei ook al iemand dat het haar allemaal zo gemakkelijk af gaat, ik dacht bij mezelf, de kentering komt nog wel, gna gna.
Ja, ik vraag me af of ze haar nu twee volle seizoenen gaan laten doorbrengen met wachten, voordat er eindelijk weer wat gebeurt als een zeker persoon haar kant op komt.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, maar in de boeken kon je nog een tijd lezen en je afvragen wie die oude man nou was en had je nog wat humor van Strong Belwas. Dat hebben ze beide weggelaten waardoor er eigenlijk weinig overblijft.
SPOILER: Boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:18 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af of ze haar nu twee volle seizoenen gaan laten doorbrengen met wachten, voordat er eindelijk weer wat gebeurt als een zeker persoon haar kant op komt.Je hebt nog dat huwelijk met die gozer en al die random aanvallen van onbekende mensen, maar verder tja geen ideeSPOILER: Boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop niet dat ze op de boeken vooruit gaan lopen..
[..]
Ja, ik vraag me af of ze haar nu twee volle seizoenen gaan laten doorbrengen met wachten, voordat er eindelijk weer wat gebeurt als een zeker persoon haar kant op komt.Sowieso wel apart dat ze haar draakjes nu zo goed kan commanderen.SPOILER: Boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat ze dan vervolgens helemaal van het padje gaan at random mensen opeten etcetera.
Puberteit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 01:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso wel apart dat ze haar draakjes nu zo goed kan commanderen.
En dat ze dan vervolgens helemaal van het padje gaan at random mensen opeten etcetera.
Jon moet nog te horen krijgen dat Bran en Rickon "dood" zijn, wellicht dat we dan een flashback oid krijgen van Sam die belooft niets te zeggen tegen Jon.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef Kyubey het volgende:
Wat wel belangrijk was voor het verhaal maar niet voorkwam: Sam die Bran belooft om niets tegen Jon te zeggen. Gaat Jon nu op zoektocht naar zijn broertje oid? En als Sam niets zegt, krijg je een rare wending in het verhaal.
Ik denk het wel. Ik denk dat ze namelijk zometeen Coldhands tegenkomen. Om te voorkomen dat seizoen 3 vol met nieuwe characters zit die je nauwelijks ziet denk ik dat ze dat zo oplossen. Coldhands kon toch niet onder de Wall mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:12 schreef Amnon het volgende:
Vraag me ook af hoe ze de verhaallijn van Bran & co gaan doen volgend seizoen. Al hun boek 3 hoofdstukken zijn al verfilmd, en boek 5 heeft voor hen maar drie hoofdstukken ofzo.
Hmm, misschien dat ze de Coldhands-hoofdstukken van Sam & Gilly aan hun geven?
[..]
Ja, ik vraag me af of ze haar nu twee volle seizoenen gaan laten doorbrengen met wachten, voordat er eindelijk weer wat gebeurt als een zeker persoon haar kant op komt.Is boek 6 al uitSPOILER: Boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
and then...
Eén van de mooiere stukken iddquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:32 schreef Kyubey het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat verhaal in dat bos met die Children gaan laten zien. Dat was wel het grootste fantasydeel.
dat denk ik niet. Theon zien we nu ook terug terwijl hij in de boeken ook een lange pauze had. Ik denk dat je dit met TV niet kunt maken om deze karakters zo lang eruit te latenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vraag me sowieso af of we Bran gaan zien, zijn verhaal van boek 3 is al verteld. Bij Daenarys gebeurt ook niet meer zoveel, Arya ook niet echt.
Als seizoen 4 de rest van boek 3 beslaat zullen we voornamelijk de Wall en Kings Landing gaan zien.
Lol, verkeerd geteld, ik zie zes boeken in m'n boekenkast staan, vandaar. Storm of Swords is in tweeën gedeeld.quote:
Die dronken dikke ridder (even naam kwijt) uit de eerste aflevering van seizoen 2 zou haar toch 'helpen'? Ik vond het al vreemd dat hij helemaal niet meer terugkwam in de serie, misschien hebben ze later toch besloten het anders aan te pakken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:28 schreef RanTheMan het volgende:
Ik meld me hier ook maar even.. Iemand enig idee, hoe ze sansa nu nog bij littlefinger gaan krijgen? Die is namelijk al een hele zooi afleveringen onderweg en ze zit daar maar wat te huilen in KL...
Ja ser Dontos meen ik, maar dan nog, qua tijdspad is little finger al bijna bij lysa, hij ging 4 afleveringen geleden al weg ofzo..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Die dronken dikke ridder (even naam kwijt) uit de eerste aflevering van seizoen 2 zou haar toch 'helpen'? Ik vond het al vreemd dat hij helemaal niet meer terugkwam in de serie, misschien hebben ze later toch besloten het anders aan te pakken.
Ja, daarom is het zo vreemd dus. Wellicht gaat ze gewoon de hele tocht doen met Dontos, aanstaand seizoen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ja ser Dontos meen ik, maar dan nog, qua tijdspad is little finger al bijna bij lysa, hij ging 4 afleveringen geleden al weg ofzo..
Maar het punt was dus dat Baelish op haar zou wachten. Die is nu al een tijd onderweg richting Lysaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:58 schreef Gwywen het volgende:
Sansa ging toch weg na de purple wedding? Dat haarnet en zo, dat kreeg ze zelfs van Dontos, als ik me niet vergis. Daarna was het snel wegwezen voor haar.
klopt maar had die rooie hoer nu niet gezegd in de serie dat er 2 donzen bedden aan boord van de boot waren tegen varys denk ik...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het punt was dus dat Baelish op haar zou wachten. Die is nu al een tijd onderweg richting Lysa
Dat gebeurt toch al consistent de hele serie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:50 schreef stinkie het volgende:
Ik kreeg het gevoel dat er een paar flinke stukken verhaallijn werden overgeslagen op het eind, klopt dat?
In de boeken komt hij pas ook veel later weer terug, en op dat moment heeft Sansa (net als de lezer ws) zoiets van 'huh, wie ben jij nou weer'.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Die dronken dikke ridder (even naam kwijt) uit de eerste aflevering van seizoen 2 zou haar toch 'helpen'? Ik vond het al vreemd dat hij helemaal niet meer terugkwam in de serie, misschien hebben ze later toch besloten het anders aan te pakken.
Klopt. Dat was ik even vergetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:30 schreef Amnon het volgende:
[..]
In de boeken komt hij pas ook veel later weer terug, en op dat moment heeft Sansa (net als de lezer ws) zoiets van 'huh, wie ben jij nou weer'.
Als jij het zegt. Ik weet die details niet meerquote:In de boeken ging Littlefinger toch ook eerst weg, maar bleef nog een paar weken stiekem op zijn schip hangen om op Sansa te wachten?
Ze hebben iedere nar uit de serie verbannen. Waar zijn Patchface, Jinglebells, Dontos, Butterbumps gebleven?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krijg nu wel zin om weer een voorspelling te gaan maken! Maar dit keer dan focussen op de dingen die anders lopen dan in de boeken, kijken of ik daarmee in de buurt kan komen. Even over peinzen
[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 12-06-2013 00:11:22 ][b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Mooie pre-cap....quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
• Shae the funny whore: gaat de rol van Dontos overnemen en redt Sansa, om daarna door Littlefinger afgemaakt te worden. Ik heb namelijk het idee dat Tyrion in de serie wat meer een clearcut held (en veel beheerster) is en dus niet Shae in woede zou wurgen. Bovendien is Shae sterk aan Sansa gekoppeld en mag ze haar erg graag. Voor serie-Shae zou het redden van Sansa een win-win zijn: ze helpt haar maatje en is gelijk van haar concurrentie om Tyrion af.
• Gendry: komt aan in King's Landing, maar vertrekt snel weer (niet veilig, of wil op zoek naar Arya als hij over de RW hoort). Komt dan de BwB weer tegen...
• Lady Stoneheart: wordt aan het einde van aflevering 1 onthuld. Vormt een nieuwe brotherhood en wordt geconsumeerd door haar lust voor wraak.
• Rickon & Osha vs. Ramsay & Reek: Osha & RIckon proberen de Umbers te bereiken, maar de Bastard van Bolton komt ze op het spoor en jaagt ze op samen met een (onwillige) Theon, die uiteindelijk zorgt dat Rickon en Osha alsnog kunnen ontsnappen (naar Skagos?) --> dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar is een theorie die ik elders heb gelezen, maar me wel aannemelijk lijkt om wat verhalen vers te houden.
• Asha/Yara: krijgt in het Noorden bericht dat Balon dood is en reist terug om daar Euron aan te treffen en pittige gesprekken te hebben.
• Brienne, Jaime en hun eed: proberen Sansa te bevrijden, want dat hebben ze beloofd aan de dooie Cat. Tywin is hier niet van gediend en steekt er een stokje voor.
• Cersei: is niet gediend van Brienne's invloed op Jaime en gaat konkelen om zich van Brienne te ontdoen, door de Tyrells tegen haar op te stoken (ivm dood van Renly). Ze gooit Brienne in de cel en vervreemdt zich daarmee van Jaime, om daarna met een ander het bed in te duiken (Kettleblack? Of gewoon weer Lancel? Misschien Bronn!)
• Stannis & Mel: varen naar The Wall, maar komen de vloot van Manderly tegen die ze flink outnumbert. Wonder boven wonder komen ze een paar afleveringen later toch nog (zonder Davos) aan bij de Wall om die te te redden van de Wildlingaanval. Want Davos heeft Manderly zover gekregen om Stannis door te laten en is achter is gebleven in de hoop zijn vloot definitief te ronselen. (Wellicht blijkt dat laatste pas in seizoen 5, net als dat het onduidelijk was in dit seizoen wat er precies in Winterfell gebeurd was).
• Dany fast-forward: denk dat ze in seizoen 5 met het hele verhaal meer tempo gaan nemen *dus meer content in 1 seizoen) en daarom nu al Dany wat eerder Mereen laten veroveren in seizoen 4, om dan als cliffhanger voor haar verhaallijn te eindigen met Drogon die een kind heeft vermoord, wat haar doet twijfelen aan of ze wel goed bezig is.
En dan nog even de plaatsing van wat grote gebeurtenissen voorspellen:
• Afl 1: Lady SH staat op
• Afl 3: Purple Wedding
• Afl 5: Oberyn vs. Mountain
• Afl 7: Dany verovert Mereen
• Afl 8: Tyrion vs. Tywin
• Afl 9: Lysa en de Moon Door
• Afl 10: Wildlings vallen de Wall aan, redding door Stannis
Dus niet Tyron/Tywin in afl 9 (wat in lijn zou zijn met spectaculaire afleveringen 9 van eerdere seizoenen), maar nét een aflevering eerder, voor surprise factor. En dan in aflevering 9 alsnog wel een WTF-factor vanwege de onthullingen omtrent de complotten van Littlefinger en afmaken van Lysa.
Zo, over een jaar maar weer kijken of er wat treffers bij zittenDenk eigenlijk nu meteen al dat ik er met Dany helemaal naast zit en ze het seizoen wéér eindigen met de verovering van een stad, dus daar komt toch een beetje wishful thinking kijken geloof ik. Maar laat ik mezelf niet nu meteen al tegenspreken, dat mag de show zelf gaan doen
Ja, mooi moment was dat hè. Ik was al een beetje bang dat ze dat eruit zouden laten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:49 schreef Kirb het volgende:
Reek reek, it rhymes with weak.. Yay Reek is erin!
Antonio Banderas ... of een andere grote Spaanse acteurquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En volgend seizoen natuurlijk Oberyn Martell.Daar kunnen ze gerust een grote naam voor casten, hij blijft toch niet lang
![]()
Ja, maar Purefoy heeft dat arrogant/gemene al vanzelf, daar hoeft hij niet veel voor te doen. Banderas vind ik altijd een beejte 'n doetje eigenlijkquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:55 schreef Young_David het volgende:
[..]
Antonio Banderas ... of een andere grote Spaanse acteur
De eerste, Conan Stevens speelt Bolg in alle drie de Hobbit films. Hopelijk is hij daar nu klaar mee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:31 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd wie we als The Mountain te zien krijgen. Die dude uit het eerste seizoen was -perfect- als mountain, en toen kregen we in seizoen 2 opeens een heel andere vent die ik een stuk minder indrukwekkend vond.
Hopelijk hebben ze die eerste weer terug kunnen regelen ofzo.
Ahja, hopelijk is dat een teken dat hij terug komtquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:43 schreef Pagan het volgende:
[..]
De eerste, Conan Stevens speelt Bolg in alle drie de Hobbit films. Hopelijk is hij daar nu klaar mee.
[ afbeelding ]
Afl 9 en afl 10 zou je ook om kunnen draaien. Naar mijn gevoel was het gevecht tussen de wildlings en de mannen van Stannis behoorlijk groot en dus meer geschikt voor de negende aflevering.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
• Shae the funny whore: gaat de rol van Dontos overnemen en redt Sansa, om daarna door Littlefinger afgemaakt te worden. Ik heb namelijk het idee dat Tyrion in de serie wat meer een clearcut held (en veel beheerster) is en dus niet Shae in woede zou wurgen. Bovendien is Shae sterk aan Sansa gekoppeld en mag ze haar erg graag. Voor serie-Shae zou het redden van Sansa een win-win zijn: ze helpt haar maatje en is gelijk van haar concurrentie om Tyrion af.
• Gendry: komt aan in King's Landing, maar vertrekt snel weer (niet veilig, of wil op zoek naar Arya als hij over de RW hoort). Komt dan de BwB weer tegen...
• Lady Stoneheart: wordt aan het einde van aflevering 1 onthuld. Vormt een nieuwe brotherhood en wordt geconsumeerd door haar lust voor wraak.
• Rickon & Osha vs. Ramsay & Reek: Osha & RIckon proberen de Umbers te bereiken, maar de Bastard van Bolton komt ze op het spoor en jaagt ze op samen met een (onwillige) Theon, die uiteindelijk zorgt dat Rickon en Osha alsnog kunnen ontsnappen (naar Skagos?) --> dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar is een theorie die ik elders heb gelezen, maar me wel aannemelijk lijkt om wat verhalen vers te houden.
• Asha/Yara: krijgt in het Noorden bericht dat Balon dood is en reist terug om daar Euron aan te treffen en pittige gesprekken te hebben.
• Brienne, Jaime en hun eed: proberen Sansa te bevrijden, want dat hebben ze beloofd aan de dooie Cat. Tywin is hier niet van gediend en steekt er een stokje voor.
• Cersei: is niet gediend van Brienne's invloed op Jaime en gaat konkelen om zich van Brienne te ontdoen, door de Tyrells tegen haar op te stoken (ivm dood van Renly). Ze gooit Brienne in de cel en vervreemdt zich daarmee van Jaime, om daarna met een ander het bed in te duiken (Kettleblack? Of gewoon weer Lancel? Misschien Bronn!)
• Stannis & Mel: varen naar The Wall, maar komen de vloot van Manderly tegen die ze flink outnumbert. Wonder boven wonder komen ze een paar afleveringen later toch nog (zonder Davos) aan bij de Wall om die te te redden van de Wildlingaanval. Want Davos heeft Manderly zover gekregen om Stannis door te laten en is achter is gebleven in de hoop zijn vloot definitief te ronselen. (Wellicht blijkt dat laatste pas in seizoen 5, net als dat het onduidelijk was in dit seizoen wat er precies in Winterfell gebeurd was).
• Dany fast-forward: denk dat ze in seizoen 5 met het hele verhaal meer tempo gaan nemen *dus meer content in 1 seizoen) en daarom nu al Dany wat eerder Mereen laten veroveren in seizoen 4, om dan als cliffhanger voor haar verhaallijn te eindigen met Drogon die een kind heeft vermoord, wat haar doet twijfelen aan of ze wel goed bezig is.
En dan nog even de plaatsing van wat grote gebeurtenissen voorspellen:
• Afl 1: Lady SH staat op
• Afl 3: Purple Wedding
• Afl 5: Oberyn vs. Mountain
• Afl 7: Dany verovert Mereen
• Afl 8: Tyrion vs. Tywin
• Afl 9: Lysa en de Moon Door
• Afl 10: Wildlings vallen de Wall aan, redding door Stannis
Dus niet Tyron/Tywin in afl 9 (wat in lijn zou zijn met spectaculaire afleveringen 9 van eerdere seizoenen), maar nét een aflevering eerder, voor surprise factor. En dan in aflevering 9 alsnog wel een WTF-factor vanwege de onthullingen omtrent de complotten van Littlefinger en afmaken van Lysa.
Zo, over een jaar maar weer kijken of er wat treffers bij zittenDenk eigenlijk nu meteen al dat ik er met Dany helemaal naast zit en ze het seizoen wéér eindigen met de verovering van een stad, dus daar komt toch een beetje wishful thinking kijken geloof ik. Maar laat ik mezelf niet nu meteen al tegenspreken, dat mag de show zelf gaan doen
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebtquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:01 schreef DonRaja het volgende:
Ik zit pas in boek 1, ze komen nu net bij the Vale aan met Tyrion. Heb nu de hele zomer om bij te lezen, zodat ik sommige beslissingen in de serie wellicht beter begrijp.
Is lastig, ik ben erg nieuwsgierig/ongeduldig aangelegd helaas.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebt
Je zult iig gaan merken dat de boeken lang niet zo oppervlakkig zijn als de serie
Klopt wat je zegt. Hoe ze het gaan doen in de serie weet ik niet, misschien dat ze Balons dood uitstellen tot eind seizoen 3 en de plot met Asha die Theon gaat redden gebruiken als filler, aangezien ze voor de rest bar weinig te doen hebben tot de Kingsmoot.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef kossikvassik het volgende:
Beste fokkers,
Heb al een tijd terug A Storm of Swords gelezen.
Hoe zit het nou met de verhaallijn van de Greyjoys in de serie?
In de boeken gaat Asha Greyjoy toch niet proberen Theon te redden? En Balon moet toch dood gaan? Of denken jullie dat ze heel het verhaallijn van de troonopvolging op de Iron Islands weglaten in de serie?
Lijkt me niet dan ze Euron en Victarion weg laten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef kossikvassik het volgende:
Of denken jullie dat ze heel het verhaallijn van de troonopvolging op de Iron Islands weglaten in de serie?
Dus ze laten Balon nog gewoon in season 4 doodgaan en Asha'a nieuwe verhaallijn is fillerquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef Funzel het volgende:
[..]
Lijkt me niet dan ze Euron en Victarion weg laten.
Begin dan bij een van de eerdere boeken, nu heb je m.i. teveel gemist.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:26 schreef Syphixx het volgende:
gisteren begonnen met m'n eerste boek.. direct naar staal en sneeuw want vanaf daar kan ik het snel op pikken... geweldig verhaal !
in de tv serie zie je eigenlijk "niks'
Mee eensquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:34 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Begin dan bij een van de eerdere boeken, nu heb je m.i. teveel gemist.
Is de serie dan oppervlakkig?:Oquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebt
Je zult iig gaan merken dat de boeken lang niet zo oppervlakkig zijn als de serie
Vergeleken met de boeken welquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:25 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Is de serie dan oppervlakkig?:O
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
[ Bericht 15% gewijzigd door Pagan op 16-06-2013 13:04:36 ]Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ik ook.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:25 schreef Franknfurter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is waar ik Lena Headey van ken
Lekker simpel vermaak met leuke acteurs jaquote:Op zondag 16 juni 2013 15:44 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik ook.Matige film, maar met prima acteurs (Matthew Goode is ook
).
Ok dat is wel waar, maar waarschijnlijk kun je een serie (voor groot publiek) moeilijk nog diepgaander makenquote:
Tormund-Jonas dan?!quote:Op zondag 16 juni 2013 13:15 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zie het verschil niet tussen Balon Greyjoy en Argus Filch!
Maar dat is tenminste dezelfde acteur!!quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar dat is tenminste dezelfde acteur!!
4 tot 6 schat ik zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:27 schreef maurisioo het volgende:
Hoeveel jaar gaat het eigenlijk nog duren voordat het volgende boek verschijnt?
Afgaande op de tijden tussen de voorgaande boeken zou het wel eens mee kunnen vallen.quote:
Vraag me af of seriekijkers Alliser en Janos nog herkennen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:13 schreef Kyubey het volgende:
Volgens MAHL zitten Lysa Arryn, Alliser Thorne en Janos Slynt weer in seizoen 4
Ik vind hem zelfs nog redelijk blankquote:Op zondag 30 juni 2013 03:24 schreef Nic1 het volgende:
Veel lijken te vallen over zijn huidskleur, wat onzin is aangezien de Martells "Salty Dornishmen" zijn en die hebben een Mediteraans / Latijns Amerikaans uiterlijk.
Ik denk dat dat voor velen juist het probleem is. Ik had me de Martells ook wat donkerder voorgesteld.quote:
Dat. Iedereen heeft toch een ander beeld in z'n hoofd, daar kan geen enkele acteur aan voldoen. Als hij (of zij) de rol maar goed speelt.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:33 schreef Kyubey het volgende:
Hij zag er niet zo uit als ik had voorgesteld, maar ik zie liever een goed acteur dan iemand die er exact op lijkt.
I can see it happen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:39 schreef Kyubey het volgende:
http://winteriscoming.net/2013/06/red-viper-cast/
[ afbeelding ]
Oberyn Martell
In Dorne heb je op zich wel donkere huidskleuren (Sand Dornishmen), maar House Martell is dat niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:49 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij is Westeros redelijk op Europa gebaseerd. Winterfell Engeland/Schotland, King's Landing Frankrijk, dan kom je met Dorne al in de buurt van Spanje/Italie. Daar past een Latijns uiterlijk bij. Echt donkere huidskleuren passen meer bij de meer exotische locaties zoals Valeria en alles wat ten zuiden van Qarth ligt.
Dat was een van de scenes waar ik het meest in opging idd. Ik wist echt niet wie zou winnen.quote:
Myers-boksquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef Young_David het volgende:
[..]
[offtopic]wat een leuke ondertitel heb jij[/offtopic]
Mace is wel wat dikker (hoeft natuurlijk niet in de serie). Hij zou ook Euron of Victarion kunnen worden. Er schieten me zo geen andere belangrijke namen binnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:29 schreef Young_David het volgende:
Mark Gatiss gecast voor seizoen 4
Onbekend in welke rol, maar misschien Mace Tyrell
quote:Styr is a character that will debut in the fourth season. He was not present in Season 3 but leaked casting auditions indicate he's being cast.[1]
In the booksEdit
In the A Song of Ice and Fire novels, Styr is one of Mance Rayder's lieutenants and the Magnar - "Lord" in the Old Tongue of the First Men - of the Thenn people, a clan of Free Folk established in a valley north of the Frostfangs. In the series, much of his plotline from A Storm of Swords is taken by Tormund Giantsbane - including being mistaken by Jon Snow for Mance, and leading the climb over the Wall.
Ik hoop niet dat hij voor één van die twee Greyjoys is gecast. Ik beeld die twee me een stuk ruiger voor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mace is wel wat dikker (hoeft natuurlijk niet in de serie). Hij zou ook Euron of Victarion kunnen worden. Er schieten me zo geen andere belangrijke namen binnen.
Ik ook, maar kleding etc doet veel.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij voor één van die twee Greyjoys is gecast. Ik beeld die twee me een stuk ruiger voor.
Nu nog Titus en Vorenus erbij en de cirkel is weer helemaal rondquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ellaria Sand: http://insidetv.ew.com/2013/07/25/game-of-thrones-rome-actress/
Hmm had haar eigenlijk pas seizoen 5 verwacht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ze komt toch gezellig mee met de Red Viper in boek 3 al?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:00 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hmm had haar eigenlijk pas seizoen 5 verwacht.
Je verwart haar waarschijnlijk met Ariannequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:13 schreef Funzel het volgende:
Is dat zo? Kan ik me niet meer herinneren.
In Rome was ze wel oke, maar in Human Target vond ik haar zwaar irritant. Maar ze is qua uiterlijk wel een goede match voor Ellaria, denk ik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Die is ook boek 4 al.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:14 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je verwart haar waarschijnlijk met Arianne
Klopt ja, maar Ellaria is boek 3, dus vandaar dat ik dacht dat Funzel ze met elkaar verwarde.quote:
Zou je dit in spoilers kunnen doen? Ik heb geen idee wie Lady Stoneheart is en wil dat nog een poosje zo houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:38 schreef Nagil het volgende:
Daniel Portman (Pod) en gwendoline Christie (Brienne) zijn in IJsland gespot, het lijkt erop dat ze al een groot deel van hun queeste in volgend seizoen gaan stoppen. Wellicht dat we hier Lady Stoneheart ontmoeten?
Waarom kom je dan hier? Tot hoe ver heb je de boeken überhaupt gelezen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zou je dit in spoilers kunnen doen? Ik heb geen idee wie Lady Stoneheart is en wil dat nog een poosje zo houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |